eitaa logo
آیت‌الله ملک زاده
5.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
46 ویدیو
262 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶 مباحث: کانالی برای پاسخ به نیازهای طلبه پساانقلاب و تربیت مجتهد تمدن ساز 💥 اطلاع رسانی و ارائه دروس، سخنرانی‌ها، تالیفات، آراء و ... «آیت‌الله محمدحسین ملک زاده» توسط جمعی از شاگردان؛ 🔶 خادمان کانال: @seyyedifard @Zeini64
مشاهده در ایتا
دانلود
تبصرة المتعلمين۱۸.mp3
12.79M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
📚 النخبة من دروس في علم الأصول 📔 این دارای دو بخش است؛ یکی در متن و دیگری در پاورقی. 📌 در متن ، چکیده‌ای گویا، دقیق و فنی از حلقه ثالثه آمده است که با دقت بالای علمی، اهمّ مطالب مطرح شده به وسیله شهید صدر را به خواننده کتاب تقدیم می‌نماید. 📌 در این چکیده، تقریباً هیچ نکته مهمی از قلم نیفتاده و در عین حال، در هر جا لازم بوده با اندکی تغییر در شیوه بیان، مطالب عمیق اصولی، روان‌تر و سهل الوصول‌تر از کتاب اصلی عرضه شده است. 📌 اما پاورقی، به شرحی مختصر بر حلقه ثالثه اختصاص دارد که با بیان نکات تکمیلی و مطالب توضیحی و ذکر پاره‌ای مثال‌ها و یا اشاره به منابعی جهت مطالعه افزون‌ تر، هم برای محققین، اساتید ، فضلا و مدرسین حلقه ثالثه مفید است و هم برای طلاب و فراگیران این کتاب سترگ. 📌 در مجموع، مطالعه این کتاب، مهم‌ترین مطالب موجود در حلقه ثالثه را به همراه شرحی راهگشا از آن مطالب، در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. 🛒  با قیمتی بسیار مناسب به همراه تخفیف : قم، بوستان کتاب 🌐 با همان قیمت و تخفیف: از طریق سایت بوستان کتاب http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تبصرة المتعلمين۱۹.mp3
11.04M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽📽📽 ✅ ⏮ محقق نشدن در حکومت ، و علیهم السلام؛ 🔶 تفکیک میان و ؛ ⏮ تفاوت حاکمیت اسلام با 🔵 پنج سطح زندگی انسان؛ ◾️ آیت‌الله ملک زاده http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تبصرة المتعلمين۲۰.mp3
13.61M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
نصوصیت دلیل مجمل در میزان قدر متیقن 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 إن قلت: اگر فعل دارای اجمال است چطور می‎تواند مبیّن و مفسر دلیل دیگر باشد؟ کوری عصا کش کوری دگر باشد؟! قلت: هرچند فعل، مجمل است اما اگر برای آن مجمل، قدر متیقنی استفاده شود، این قدر متیقن از حیث دلالت بر معنا، اقوی از ظهور است چون نصوصیت دارد. 🔶 دلالت ظهور، ظنی است در حالی که دلالت قدر متیقن، یقینی می‎باشد. بسیاری از جمله برخی از بزرگان و افاضل از این نکته غفلت دارند و توجه نمی‎کنند که اگر مجمل، قدر متیقن داشت در همان محدودۀ قدر متیقن، نصوصیت دارد و لذا اقوی از ظهور است. 🔶 دلیل این غفلت هم این است که گمان می‎کنند چون دلیل ابتدا مجمل بوده و از مجمل، قدر متیقن استفاده کرده‎ایم دلالت آن ارزش چندانی ندارد، در حالی که این دلالتِ مضیَّق، اقوی از ظهورات است. 💥 برگرفته از سال سوم از دوره سوم تدریس خارج اصول 🗓 زمان: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی تبریزی، مدرس ۱۱۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تبصرة المتعلمين۲۱.mp3
16.39M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
✅ شیوه دستیابی به مکتب و نظام اسلامی بر اساس کتاب اقتصادنا 👤 آیت الله محمد حسین ملک زاده 🔶 جلسه 🗓 زمان: ۵ مهر ۱۴۰۳ 🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک۳۹ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تبصرة المتعلمين۲۲.mp3
10.65M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
کلام 👤 آیت‌الله ملک زاده 🔶 مراد از روایت «أنظر إلی ما قال و لاتنظر إلی من قال» 🔶 شخصیت قائل سخن، نباید حد وسط قرار گیرد. 🔶 برای فهم یا اشکال به سخن دانشمندان و علمای بزرگ، توجه به جایگاه علمی گوینده کلام لازم است. 🔶 توجه به شخصیت بعضی از گوینده ها، برای شنونده دارد؛ 🔹 معصوم، مرجع تقلید، حاکم حکومت اسلامی و ... 🗓 زمان: ۷ آذر ۱۴۰۰ 💥 برگرفته از درس خارج اصول http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تبصرة المتعلمين۲۳.mp3
16.14M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تفاوت شیوۀ مواجهۀ ما با شرق و غرب 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 اندیشمندان ما مانند علامه طباطبایی، شهید مطهری و شهید صدر و دیگران در قبل از انقلاب، غیری که با آن مبارزه می‌کردند کمونسیم بود که نوع این مبارزه با مواجهه‎ ایشان با جریان روشنفکری دینی غربگرا متفاوت بود. 🔶 در آن زمان جنگ ما جنگ کلاسیک بود یعنی با یک دستگاه نظام یافته‎ای مواجه بودیم که با منطق و فلسفه با آنها بحث می‎کردیم، اما بعد از انقلاب و به خصوص از اوایل دهه هفتاد که جریان روشنفکری دینی به این صورت جدید بروز کرد و امثال سروش و مجتهد شبستری و ... وسط آمدند که حرفهای هرمنوتیک فلسفی و گادامر و ... را تکرار می‌کردند و بعد هم مواجهه ما با غرب، آن نوع موضع گیری و تقابل دیگر جواب نمی داد. 🔶 غرب که تمثّل آن در آمریکا است با ما کلاسیک و مبنایی نمی‌جنگد.. به ما می‎گوید هر دینی داری داشته باش ولی شلوار جین می‎پوشی و کوکاکولا مصرف می‎کنی و ... خوب است. مرزهای خودش را اینجا قرار داده است. یعنی با نگاه پلورالیستی و تکثرگرایانه‌اش راه خودش را باز می‎کند و جلو می‎آید. می‌گوید خود پلورالیسم، اندیشه‎ای است که همه به عنوان یک مبنا بپذیرند بعد آزاد هستید. 🔶 ما با کدام قسمت غرب درگیر هستیم با کدام اندیشمند و فیلسوف آن؟ دروه مدرنیست یا پست مدرن‎ها، در مقابل ما فلسفه تحلیلی است یا فلسفه قاره‎ای یا ... لذا نوع مواجهه متفاوت است. 💥 برگرفته از درس شیوۀ دستیابی به نظام‎های اسلامی بر اساس اقتصادنا 🗓زمان: ۱۹ مهر ۱۴۰۳ 🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک ۳۹ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ شیوه دستیابی به مکتب و نظام اسلامی بر اساس کتاب اقتصادنا 👤 آیت الله محمد حسین ملک زاده 🔶 جلسه #ی
🔶 وظایف و دایره اختیارات فقیه در امور اجتماعی و نقش مردم از دیدگاه شهید صدر 👤 آیت الله ملک زاده 💥 برگرفته از جلسات هفتگی استاد 🗓 زمان: ۵ مهر ۱۴۰۳ 🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک ۳۹ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تبصرة المتعلمين۲۵.mp3
10.64M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
🔶 نشست دوم ⏮ موضوع: الگوی عملیاتی حکمرانی اجتهادی درعرصه فضای مجازی 👤 استاد معظم محمد حسین ملک زاده 🕌 مکان: پردیسان، خیابان شهیدان آقا محمدی، آقا محمدی یک، نبش ایمان، موسسه شناخت 🗓 زمان : چهارشنبه، ۲ آبان ۱۴۰۳ 🕙 ساعت ۱۵:۲۰ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تبصرة المتعلمين۲۶.mp3
14.51M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
آیت‌الله ملک زاده
✅ #بیان_نکته 🔶 وظایف و دایره اختیارات فقیه در امور اجتماعی و نقش مردم از دیدگاه شهید صدر 👤 آیت الل
✅ شیوه دستیابی به مکتب و نظام اسلامی بر اساس کتاب اقتصادنا 👤 آیت الله محمد حسین ملک زاده 🔶 جلسه 🗓 زمان: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ 🕌 مکان: صفائیه، کوچه ۲۳، پلاک۳۹ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
تبصرة المتعلمين۲۷.mp3
17.98M
✅ دوره فشرده فقه امامیه بر اساس کتاب 🔹 تألیف ⏪ جلسه 👤 آیت الله ملک زاده 🗓 زمان: تابستان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه علمیه فیضیه http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9
توهم تعارض التقریرین لسکوت المعصوم تجاه المتنافیین 👤 آیت الله ملک زاده 🔶 "قد یتوهم تعارضٌ بین التقریرین لسکوت المعصوم تجاه امرین متنافیین کسکوته تجاه فعل صادر من شخص و تجاه النهی عنه من قبل شخص آخر" شخصی در حضور معصوم کاری را انجام می‎دهد و معصوم علیه السلام در قبال آن سکوت می‎کند، سپس شخص دیگری به کار شخص اول اعتراض می‎کند که این کار جایز نیست باز هم معصوم سکوت می‎کند. حال بالاخره یا آن کار درست بوده یا نهی از آن کار درست بوده اما در هر دو حالت، معصوم سکوت کرده است آیا این حالت از قبیل تعارض التقریرین است؟ 🔶 عرض می‎شود اگر فاعل اول، فعلی را انجام داد که آن فعل، غیر مرضیّ عند الامام بود و بلافاصله شخص دیگری او را نهی از منکر کرد دیگر لزومی ندارد امام به او چیزی بگوید زیرا شخص دیگری او را نهی از منکر کرده و امام اتکالاً علی نهی الناهی خودشان نهی از منکر نکرده‎اند. لذا در اینجا می‎گوییم اساسا تقریری نسبت به فعل نفر اول و فعل نفر دوم صورت نگرفته و اگر اصرار شود که بالاخره امام سکوت کرده و تقریر صورت گرفته، می‎گوییم این تقریر ناظر به فعل دوم یعنی نهی ناهی است. 💥 برگرفته از سال سوم دوره سوم تدریس خارج اصول 🗓 زمان: ۱ آبان ۱۴۰۳ 🕌 مکان: مدرسه آیت الله العظمی تبریزی، مدرس ۱۱۳ http://eitaa.com/joinchat/761921543C9cf554b0c9