فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹تدریس استاد متولی امامی اردوی زیارتی -علمی انجمن پولطلای ایران مشهد مقدس
🔻مبانی بحث پولطلا
🔸مبنای اول{ تفکیک میان مسائل شخصی - اجتماعی - تمدنی} 00:37
🔹مبنای دوم {#تفکر - #فرهنگ - #تمدن} 06:37
▫️مبنای سوم {اجزای جامعه} 15:35
▪️مبنای چهارم {پدیده های تمدنی انحصار طلب} 24:14
🔺مبنای پنجم {تصرف} 36:00
#دقت: در همه مباحث علمی ، رابطه #تفکر ، #فرهنگ و #تمدن مورد تاکسد هست.
کانال مبانی :👇🏻👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10
50.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹تدریس استاد متولی امامی اردوی زیارتی -علمی انجمن #پولطلای ایران مشهد مقدس قسمت 2
قسمت اول :
eitaa.com/mabany5/171
کانال مبانی :👇🏻👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10
نشست تخصصی ، تمدنی پولطلا قسمت دوم.mp3
40.74M
🎙تدریس استاد متولی امامی اردوی زیارتی -علمی انجمن #پولطلای ایران مشهد مقدس
🔻مبانی بحث پولطلا
قسمت اول:
eitaa.com/mabany5/170
کانال مبانی :👇🏻👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10
🔖مهم ترین دلایل بنیادینِ رشد و پیشرفت سریع تمدن اسلامی
🖇شاید در این بخش، بد نباشد مهم ترین دلایل بنیادین رشد و پیشرفت سریعج تمدن اسلامی را گوشزد کنیم. این دلایل عبارتند از:
الف)بنای تمدن اسلامی بر شالوده فطرت توحیدی بشر و نیازهای واقعیِ انسان مخلوق خداوند.
ب) عقل گرایی و تکیه بررسول باطن برای گفتگو با مردم در عین سخن گفتن نرم به زبان قوم.
ج)محوریت عبودیت خدا در تمام ساحت های حیات و نفی ظلم پذیری از هر انسانی.
د)محوریت عدالت طلبی در همه عرصه های وجود فردی و اجتماعی در سیاست و اقتصاد و فرهنگ.
ه)ترسیم الگوی جامع و فراگیر 《سبک زندگی اسلامی》برای اداره میدان های مختلف اندیشه و زندگی.
و)نفی اختلاف طبقاتی و طرد استبداد و استکبار و حتی مخافت با عجب حاکمان و قدرتمندان و مردمی بودن.
ز)توصیه فراوان به همه مردم مبنی بر لزوم آگاهی و بصیرت و علم آموزی، ز گهواره تا گور.
📚نشریه دیده بان اندیشه، یادداشت استاد فرج نژاد منتشر شده در ویژه نامه طلبه طراز، صفحه۸۱
کانال مبانی :👇🏻👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10
بعضی از ما مسلمانها این گنجینهها را اصلاً نمیشناسیم؛ بعضی از ما آن را انکار میکنیم، کفران میکنیم این هدیههای عظیم الهی را؛ بعضی از ما به آنها افتخار میکنیم منتها عمل نمیکنیم؛ این[جوری] است دیگر.
نتیجه چه میشود؟ نتیجه این است که دنیای اسلام دچار تفرقه، دچار عقبماندگی، دچار ضعف علمی و عملی میشود؛ نتیجهاش این است.
در یک دورهای مسلمانها با عمل کردن نصفهنیمه به این گنجینههای عظیم ــ نه عمل کردن کامل ــ توانستند بزرگترین #تمدّن های زمان خودشان را ایجاد کنند، تولید کنند؛ در قرن سوم و چهارم هجری [قمری]، در همهی دنیا، روی کرهی زمین هیچ حکومتی، هیچ قدرتی، هیچ ملّتی به پیشرفتگی امّت اسلامی نبود، وجود نداشت؛ با اینکه میدانیم آن وقت هم نصفهنیمه عمل میشد؛ افرادی که سرِ کار بودند، افراد درستی، افراد مطلوب و کاملی نبودند امّا همان هم تأثیر داشت. ما میتوانیم با رجوع به این گنجینههای هدیهشدهی از سوی بعثت به خودمان، ضعفهای دنیای اسلام را برطرف کنیم؛ چه آن گنجینههایی که مربوط به معارف اسلامی است، چه آنهایی که مربوط به احکام اسلامی است، چه آنهایی که مربوط به اخلاق اسلامی است. این[جوری] است.
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
بیانات آیت الله خامنه ای در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی
کانال مبانی :👇🏻👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10
34.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹مبانی #تفکر اسلامی
🔺رابطه #تفکر ، #فرهنگ و #تمدن
کانال مبانی :👇🏻👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10
مبانی #تفکر اسلامی.mp3
22.13M
🎙مبانی #تفکر اسلامی
🔺رابطه #تفکر ، #فرهنگ و #تمدن
کانال مبانی :👇🏻👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10
✅مراحل تكوين تمدنها :
🔻الف ـ تفكر:
در اين مرحله باورها و بينش ها و غايات تمدنها مشخص مي گردد و متفكران برداشت خود را از هستي ، انسان، طبيعت و ارتباط اين سه با هم براي پي ريزي يك تمدن تبيين مي كنند. اين مرحله از آن رو كه سنگ اول بناي تمدنهاست بسيار اهميت داردـ هويت اصلي هر تمدني در اين مرحله شكل مي گيرد، گرچه در مقام ظهور و بروز مراحل بعدي نمود بيشتري دارند.
🔻ب ـ فرهنگ:
وقتي تفكري نسبت خود را با هستي مشخص كرد، آهسته آهسته از دايره متفكران پافراتر مي گذارد و فراگير مي شود و تبديل به اعتقادي عام مي گردد. در اين مرحله تفكر، باوري همگاني مي شود كه ميل عمومي را با خود همراه ساخته و عزم مردم را در ساختن جامعه اي نو پشتيبان خود كرده است.
🔻ج ـ تمدن:
در اين مرحله فرهنگ تجلي مي كند و نظامهاي اجتماعي بر اساس فرهنگ جديد سامان مي پذيرد و فرهنگ در همه عرصه هاي زندگي تفصيل مي يابد و جامعه بر مبناي آن شكل مي گيرد و تمدني جديد رخ مي نمايد. در حقيقت تمدن همان صورت و تجسم عيني فرهنگ است، همانطور كه فرهنگ، ظهور و بسط تفكر است.
کانال مبانی :👇🏻👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10
🔸🔸🔸ما بیشتر تاکید داریم تا مبانی تفکر اسلامی را تبیین کنیم،فعلا مبانی تفکر غربی را نقد نمی کنیم، به دو دلیل:
1️⃣اول اين كه افراد وقتي با ذهنی خالی و يا احياناً آشفته نسبت به مباحث دينی ، به سراغ مباحث غير دينی مي روند، به شكل عميقی تحت تأثير آن مكتب قرار گرفته و احياناً تصوّر شكل ديگر و نظام ديگر بر ايشان بسيار مشكل مي شود، يعنی هم از نظر روانی خيلی تحت تأثير آن نظام قرار مي گيرند و هم از لحاظ فكری دچار شبهه شده و اساساً ذهن آنها آشفته مي گردد و با توجه به اينكه فهم شبهه بسيار راحت ولی جواب دادن به آن و فهم جواب آن فوق العاده مشكل مي باشد، بدين جهت به نظر مي رسد اگر با ذهنی آماده ومسلّح به سراغ ديدگاههای غير دينی بروند، هم فهم نظرات آنها راحت تر خواهد بود و هم فهم نقايص و مغالطه های مستتر و نهفته در آن.
2️⃣دليل دوم; از طرف ديگر وقتی كه افراد، ابتدا و خالی الذهن به سراغ ديدگاههای غرب مي روند، انس ذهنی خاصّی با مفاهيم و تصوّرات خاصّ آن فرهنگ پيدا مي كنند، به نحوي كه تصوّر نوعی ديگر از مفاهيم واژه های مورد استفاده برای آنها بسيار مشكل می گردد;
⏪مثلاً وقتی كه در فرهنگ غربی آزادی به رها بودن انسان به حال خود و نبودن هيچ گونه مانعی در برابر او جهت اعمال اراده و خواست هايش تعريف مي شود، افراد خيال می كنند كه تعريف اول و آخر آزادی همين است و بس.
بخصوص كه اين مفاهيم با يك نوع سطحی نگری خاصّی تعريف شده است، بدين ترتيب وقتی كه در فرهنگ دينی خودمان بيان مي كنيم كه انسان نه آزاد محض است و نه مجبور، بلكه حدّ وسط آن دو می باشد و در مورد روابط با ديگران نيز حدّ و حدود آزادی را نه فقط خواست و منافع ديگران بلكه يک سری حدود و قيود الهی نيز محدود و مقيد می كند، فهم مطلب به غايت مشكل می گردد و بدين جهت ما ابتدا تفکر و فرهنگ دينی را معرفي كرده، بعد به سراغ فرهنگ های غربی خواهيم رفت.
کانال مبانی :👇🏻👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10
♨️خبر خبر♨️
🔥فروش ویژه و استثنایی محصولات طب اسلامی ایرانی در پیامرسان ایتا🔥
اگر سرما خوردید، دل درد گرفتید، سر درد گرفتید، دستتون برید و هزاران درد دیگه میتونید با #دارو های #طب_اسلامی و ایرانی به راحتی خودتون رو #درمان کنید.. ولی..باید محصولات #با_کیفیت و ارزان رو از جای مطمئن خرید کنید، میتونید با #مراجعه به کانال زیر از تمامی محصولات #طب_اسلامی و ایرانی مطلع بشید و به راحتی #خرید کنید♨️♨️
همین الان روی لینک زیر بزنید و به کانال بزرگ محصولات طب اسلامی و ایرانی بپیوندید📝
https://eitaa.com/joinchat/1248526440Caea4456822
🔹بحث آینده:
🔻براي اينكه يقين پيدا كنيم افكار و ادراكات ما مطابق با واقع است
▫️يا بايد به عين واقعيت دست پيدا كنيم يعني علم حضوری داشته باشيم
▫️يا اينكه به مصداق معلومات خود علم حضوری پيدا كنيم زيرا كه هم به افكار خود علم حضوری داريم و چنانچه به مصداق نيز علم حضوری داشته باشيم مثلا هم به مفهوم غم علم حضوری داريم و هم به مصداق غم و در اين صورت مي توانيم با تطبيق مفهوم غم به مصداق غم دقيقاً بيابيم كه آيا برهم منطبق هستند يا نه
▫️ ثالثاً تركيب قضايائي كه با واسطه علم حضوري به دست آمده اند مانند هر معلولي نيازمند به علت است يا اجتماع نقيضين محال است و بين معلول و علت بايد سنخيت وجود داشته باشد و... كه از تركيب اين قضايا يا فلسفه اولي يا مباحث هستي شناسي و در ادامه آن خداشناسي شكل مي گيرد.
▫️رابعاً از مقايسه مفاهيم ذهني و انتزاع مفاهيم منطقي علم منطق شكل مي گيرد و همين طور بخش اعظم معرفت شناسي كه فعلا جاي توضيح آن نيست.
کانال مبانی :👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10
متن کامل سوال مخاطب عزیز:👇🏻
سلام وقتتون بخیر
ما انقلاب اسلامی کردیم
نظام اسلامی تشکیل دادیم
و الان در حال و تشکیل دولت اسلامی هستیم و بعدش و یا همراهش جامعه ی اسلامی اگر اشتباه نکنم
ولی سوالی که برام پیش اومده با توجه به پیشرفت هایی که در اکثر زمینه ها کسب کردیم و جبهه ی باطل رو پوزش رو به خاک مالیدیم و حتی از لحاظ اقتصادی باز هم معتقدم با این همه مشکلات و کم و کاستی ها یکی از بهترین اقتصاد های دنیا را داشتیم که تونستیم در مقابل این همه توطئه و جنگ های هیبریدی و ستون پنجم های دشمن و کارنسی وار ها مقاومت کنیم و میشه گفت مقاوم ترین اقتصاد دنیا متعلق به ما هست و مشکلی نیست تا اینجا
ولی تو یکی دو زمینه در سیر زمانی در بازه ی زمانی ۲۰ یا ۳۰ ساله که نگاه میندازم مقاومت و یا عملکرد قابل قبولی نمیبینم مانند جامعه سازی اسلامی که فرهنگ هست و تفکرات و عرصه هنر و سینما و به خصوص رسانه احساس میکنم قافله را باختیم
و دشمن تقریبا تونست بر مغز ها حکمران بشه همونی که رهبر فرموده اینطور نباید بشه
هم سن سال هام اصلا ه چیز های عجیبی گرایش دارن که حتی خودشونم میدونن پلیدی و کصافت هست ولی دیگه قبحش شکست تو جامعه
من ۲۱ سالمه چند روز پیش رفتمدانشگاه و با چیز هایی روبه رو شدم که برام قابل هضم نبود که چرا باید تو یه بازی ی زمانی یکی دو دهه ای اینطور جامعه به ابتذال کشیده بشه
البته منکر رویش ها نمیشم ولی اصلا ریزش ها قابل هضم نیست هر چند ریزش ها برای هر انقلابی عادیه
ولی احساس میکنم صرفا این ریزش ها و دشمنی ها بیشتر به خاطر بد کار کردن و کم کاری نهاد های مربوطه هست
الان برام قابل تصور نیست اگر قراره با این شیب و سرعت در این زمینه ها سقوط کنیم تا ده سال دیگه قابل درک نیست
و اون رنسانسی که آقا فرمودند تبدیل به شبیه رنسانس قرن ۱۵ در ایران نشه
بانک ها که تقریبا جدا از دین
اخلاق و رفتار هم که با این روش کامل داره جدا میشه از دین سیاست هم که تلاش میکنن البته تیرشون به سنگ خورد به نطر خودم
ولی یعنی قراری نیست فکری به حال رسانه،فضای مجازی،آموزش پرورش،سینما و هنر،تبلیغات مد روز و .... بشه
یا شده اگر اطلاع دارید و یا جیزی باید بدونم ممنون میشم شبهات منو رفع کنید
🔹جواب👇🏻
سلام و عرض ادب
وقت بخیر
نگاه تمدنی یعنی این که تبدیل تفکر به فرهنگ: آیا تفکر همه افراد جامعه بر پایه های صحیح بنا شده؟
تفکر درست باید فراگیر بشود تا جامعه اسلامی تشکیل بشود تا وقتی جامعه اسلامی نشود دولت اسلامی شکل نمی گیرد.
نکته دوم همه مشکلات و نارسائیها را در راستای جنگ تمدنی ببینید.
مشکلات فرهنگی رسانه ای و اقتصادی و بانکی
تا زمانی که دولت اسلامی شکل نگیرد در این جنگ از این شکستها داریم.
الان رسانه ما در دست دشمن هست و ما در فضای مجازی کشور اشغال شده هستیم .
در اقتصاد تا زمانی که وابسته به دلار هستیم تورم کشور آمریکا (به خاطر بدهی جهانیش) در کشور ما و دیگر کشورهای وابسته به دلار سرشکن می شود.
در جنگ تمدنی ریزش و رویش یک امر عادی هست مثل جانباز و شهید و اسیر در جنگ سخت.
موردی بپرسید انشالله توضیح داده میشه.
🔶کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با مشارکت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار می کند؛
✅اولین سلسله نشست های انقلاب اسلامی و تحول در علوم اسلامی و انسانی
🔷با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه
⏱زمان: 6 تا 10 اسفند 1401
افتتاحیه ۶ اسفند ماه ساعت ۹ صبح
🕌مکان برگزاری: حرم مطهر رضوی، صحن امام حسن مجتبی علیه السلام، ساختمان شماره ۱ دانشگاه علوم اسلامی رضوی، سالن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
لینک شرکت در جلسه: https://www.skyroom.online/ch/razavimaharat1400/gharbshenasi
کانال مبانی :👇🏻👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10
🔖 ریشهشناسی فهم غلط نسبت به فضای سایبر- (بخش یکم)
📆 به مناسبت تصویر نامهای که این روزها با مضمون «اینترنت آزاد» و با تعبیر «بازگشت اینترنت به شرایط عادی» منتشر شده است.
✴️ این نگاه اسفبار به فضای سایبر که متصور است «مدیریت نکردن و ول کردن فضای سایبر، معادل آزادی و عادی بودن است»، ریشه در انقطاع علمی فضای سایبر از دانش سایبرنتیک بهعنوان دانش مادر و سازندهی خود دارد.
↩️ در دههی ۸۰ شمسی که ایام دانشجویی را در رشتهی مهندسی IT سپری میکردم، سؤالات بسیاری از اساتید بابت علل و شرایط محتوای بینظم، بیریشه و عقبماندهی دروس داشتم که تماماً با پاسخهایی نظیر:
1️⃣ مصوب وزارت علوم است (خوب چرا و با کدام منطق علمی؟!)؛
2️⃣ همهی دنیا همینها را میخوانند (که اینگونه نبود و نیست!)؛
3️⃣ آیتی برای رفاه بشر بنا شده (که طبق مستندات تاریخی صد در صد غلط است)؛
و دیگر پاسخهای کلیشهای اینچنینی بیپاسخ ماند.
📚 مطالعات شخصی بابت حصول پاسخهای صحیح پرسشها آغاز شد که خروجی آن به شناختن دانش سایبرنتیک منتج گردید؛
🔴 دانشی که تا اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با اسامی «فرمانشناسی» و «سیبرنتیک» در کشور وجود داشته و طبق مستندات، با میدانداری دشمن بهصورت کامل از کشور زدوده شده است‼️ (امروز واضح است که چرا)
💢 دانشی که از ریشهشناسی نام آن (Cybernetic) تا تمام تئوریهای پایه و سازندهاش به معنای کنترل، سلطهجویی و حاکمیت است؛
💢 و اساساً دانشی است برای طراحی و اعمال حاکمیت با سبک و روشی جدید که Cyber Space (فضای حاکمیت و کنترل) نام دارد.
❌ و اینکه ما به آن بگوییم مجازی (بهمعنای غیرواقعی!!) چیزی از ماهیت کنترلگر آن کم نمیکند.
🔍 حتماً بررسی بفرمایید چه کسی (؟) نخستین بار نام مجازی را بر فضای سایبر گذاشت و رأساً چه نقشی در ولنگاری امروز فضای سایبر کشور دارد ....
⭕️ در واقع میتوان حوزهی فنی فضای سایبر و مهندسی کامپیوتر را بیریشهترین رشته از حیث قطع ارتباط با دانش مادر خود در مجموعهی رشتههای وزارت علوم دانست.
⬅️ لذا تحصیلکردههای این حوزه، علیرغم هوش و استعداد بالا و ظرفیت نخبگانی، به سبک یک نیروی صرفاً فنی و ابزار بهدست تربیت میشوند که یاد میگیرند «کار کنند» نه اینکه «چهکار کنند».
☢️ خسارت بزرگ ملی و حتی تمدنی این است، فضایی را عادی و آزاد بپنداریم که اساساً برای اعمال یک کنترل تمامعیارِ غیرعادی و کاملاً محدود، مشروط و کانالیزه شده، توسط بخشهای امنیتی - نظامی بریتانیا و آمریکا ایجاد شده و همچنان در سطح بینالمللی در کنترل خودشان است❗️
❇️ پایان بخش یکم
✍️مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
کانال مبانی :👇🏻👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10
🔶🔹 ریشهشناسی فهم غلط نسبت به فضای سایبر- (بخش دوم)
📆 به مناسبت تصویر نامهای که این روزها با مضمون «اینترنت آزاد» و با تعبیر «بازگشت اینترنت به شرایط عادی» منتشر شده است.
✴️ تیر ماه ۱۳۹۹ بود که یک سند بسیار مهم در شورای عالی فضای مجازی تصویب شد؛ سندی که مدتها انتظار مصوب شدنش را کشیده بودیم:
«طرح کلان و معماری شبکهی ملی اطلاعات»
🌐 https://ito.gov.ir/fa/news/107550
❇️ امیدمان این بود که هر چند عملکرد دولت وقت از سویی و دبیر وقت شورا از سوی دیگر، در تعارض با منویات امام جامعه، منافع ملی و ارتقاء حریم خصوصی و امنیت مردم در فضای سایبر بود، اما بالاخره با تصویب طرح شبکهی ملی اطلاعات، میتوان زمینهسازی اتفاقات مهم و اساسی را برای حصول «فضای سایبر ملی» رقم زد.
⭕️ اما بررسی متن سند، خبر از یک اشتباه بسیار عمیق علمی میداد. در صفحهی ۶ سند بیان شده است:
«بر اساس این مدل، لایههای محتوا و خدمات کاربردی خارج از قلمرو شبکهی ملی اطلاعات ... است.»
⬅️ این بدان معنا است که اساساً شبکهی ملی اطلاعات صرفاً در دو بعد فیزیکی و فنی تعریف شده و اصل کار آن که «بسترسازی برای کنترل محتوا» است، خارج از حیطهی شبکه فرض شده است‼️
♨️ عمق این خطا مانند این است که سندی با عنوان «طرح کلان و معماری شبکه ملی آبرسانی» از سوی سازمان آبفای کشور تدوین گردد اما در آن قید شود «جریان آب و خدمات آبرسانی، خارج از قلمروی شبکهی ملی آبرسانی است!»
1⃣ پرسش نخست این است که اگر جریان محتوا، خارج از قلمروی شبکهی ملی اطلاعات تعریف شده، اساساً این شبکه برای چه کاری طراحی شده است؟!
2⃣ و پرسش دوم این است که چگونه ممکن است حتی در سطح شورای عالی فضای مجازی، چنین خطای علمی فاحشی رخ دهد؟ جهل یا عمد؟
❇️ پایان بخش دوم
✍️مهندس شکوهیانراد
https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10
🌟 بسیج دانشجویی دانشگاه قم با همکاری اندیشکده قصد برگزار میکند:
🔹جایگاه تمدنی قم در تراث شیعه
🔸سخنران: حجة الاسلام قنبریان
⏰زمان: ۶ اسفندماه ۱۴۰۱، ساعت ۱۹
🏢مکان: اندیشکده قصد
📎پیوند شرکت در جلسه:
https://www.skyroom.online/ch/ali_35135/qasdway
🇮🇷 اندیشکده قصد
💡 @qasdway 💡
`کانال مبانی :👇🏻👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10
❇️چالش منطقی،فلسفی 👇🏻
فردی می گوید :
من دروغ می گویم
❌این جمله این فرد راست است یا دروغ⁉️
📌به سه نفر از بهترین جواب های اعضای کانال به مناسبت اعیاد شعبانیه جایزه نقدی تعلق می گیرد .
⏪لطفاجوابهای خود را تا ساعت ۲۳ دوشنبه ۸ اسفند به نام کاربری زیر بفرستید..
@admin_nh
برای عضویت در کانال مبانی روی لینک زیر بزنید :👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10
سلام دوستان
جواب چالش و نتیجه بهترین پاسخ ها امشب ساعت ۲۳ اعلام میشه.🌱
پارادوکس دروغگو چگونه قابل حل است؟.mp3
4.59M
🎙پاسخ استاد وکیلی
پارادوکس دروغگو در سنت اسلامی تحت عنوان «کل کلامی کاذب» مطرح شده منتهی منطق دانان ما جواب قابل توجهی بدان نداده اند.
https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10
اما اسامی برندگان از بین عزیزانی که جواب دادند:
اکانت های 1- Amirsadegh
2- یاصاحب الزمان (عج)
3- ابوتراب کیانی
ضمن عرض تبریک🌺شماره کارت بانکی را در شخصی @admin_nh بفرستید.
🍃🍃🍃🍃
🍃
ما به دنبال احیا یک جغرافیای چند هزار ساله هستیم
جغرافیایی که در آن
ایرانی افغانستانی تاجیکستانی عراق و تمام کسانی که حوزه ی تمدنی مشترک داشتند دوباره کنار هم قرار بگیرن
این شاید از نظر تقسیمات کنونی کشوری در منطقه محقق شدنی نباشد
در هم شکستن مرزهای کنونی اما محقق شدنی است
ما ، همان کشوری که تا ده سال قبل از 57
مدام در حال کوچک تر شدن بودیم
حالا مرزها را در هم شکسته
و به یارانمان در بحرین و فلسطین و یمن و عراق و سوریه و ... دست داده ایم
این در همین 44 سال طرح ریزی شده
آینده از ان ایران است
حوزه تمدنی ما احیا خواهد شد
و ملت های منطقه
به لطف سربازان سلحشور مقاومت
سربلند ترین ملت دنیا خواهند بود..
✍️ آقای تحلیلگر
#مقاومت
برای عضویت در کانال مبانی روی لینک زیر بزنید :👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10
نیان های فکری تمدن نوین اسلامی در اندیشه مقام معظم رهبری.pdf
705.6K
📖بنیان های فکری تمدن نوین اسلامی در اندیشه مقام معظم رهبری نسخهpdf
🔻هر اندیشه تمدنی بر شالوده بنیان های فکری استوار می گردد که این بنیان ها, پایه های اساسی تمدن سازی را فراهم ساخته و براساس آنها انسان ها به مثابه عوامل تمدن ساز, قواعد آن را تنظیم و فرآیند آن را شکل می دهند. فهم بنیان های مذکور, ماهیت تمدن سازی را آشکار ساخته و امکان شکل گیری تمدن بر پایه آن بنیانها را فراهم می سازد. هر یک از اندیشمندان مسلمان از جهتی خاص تمدن اندیشی و تمدن گرایی را مورد توجه قرار داده اند؛ در این بین, حضرت آیه الله خامنه ای به عنوان یکی از متفکران و از رهبران برجسته جهان, به تمدن اسلامی و مبانی و ارکان آن اهتمام ویژه ای ورزیده و درصدد تحقق تمدن نوین اسلامی هستند. با اذعان به نقش مبانی اندیشه ای در تحقق تمدن نوین اسلامی, این نوشتار مؤلفه ای مهم در تمدن پژوهی را در کانون توجه خود قرار داده است تا با شناختی صحیح نسبت به این موضوع, بهره برداری از آن را در برنامه ریزی های دولت سازی و جامعه سازی با رویکرد تمدنی امکان پذیر کند. هدف اصلی مقاله, تبیین بنیان های فکری تمدن نوین اسلامی در اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای است؛ بر این اساس, پرسش اصلی مقاله عبارت است از اینکه بنیان های فکری تمدن نوین اسلامی در اندیشه مقام معظم رهبری چیست؟
برای عضویت در کانال مبانی روی لینک زیر بزنید :👇🏻👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/1439629363Cab324f5c10