eitaa logo
معبر البرز
387 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
3.5هزار ویدیو
44 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❤ـــــﮩﮩ٨ﮩــــﮩ٨ﮩﮩـ♡ـﮩﮩ٨ﮩــــﮩ٨ﮩﮩــ ●━━━━━━معبر _معبر────── ⇆❤ـــــﮩﮩ: برنامه سمت خدا حاج آقا حسینی جمعه فراخوان گذاشتند برای نماز باران : قرار شد کل ایران سه روز روزه بگیریم چهارشنبه پنج شنبه جمعه روز جمعه نماز استغاثه و نماز بارون باشه لطفاً اطلاع رسانی باشید @mabareshtehard
قاتلینی را که شهیدان مدافع امنیت از جمله شهید مظلوم عجمیان را به شهادت رساندند را اعدام کنید و اگر کوتاه بیایید با خشم امت حزب‌الله روبرو میشوید که خود انتقام خون این مظلومان را خواهند گرفت. این پیام را منتشر کنید @mabareshtehard
9.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢اخطار گرفتن یک دانشگاه در فرانسه به جرم داشتن دانشجوی محجبه ایرانی 😳 📣این صدای تخصص دختر مسلمان ایرانی است که دنیا را تسلیم خواهد کرد... 💪 @mabareshtehard
بسم الله الرحمن الرحیم امام علی علیه السلام تنْزِلُ اَلْمَعُونَةُ عَلَى قَدْرِ اَلْمَئُونَةِ یاری خدا به تناسب تلاش آدمی می‌رسد [نهج البلاغه، حکمت ۱۳۹] ┈┈••✾❀🍃💠🍃❀✾••┈┈• 🌷 الّلهُـمَّـ؏جـِّل‌لِوَلیِّـڪَ الفــَرَج 🌷
6.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | عنوان محارب به کسی که در اقدامی اعتراضی چاقو در دست دارد درست نیست! گفت‌وگوی دی‌بی‌سی فارسی با جلال کاووسی، عضو کمیته سازمان اروپایی حقوق عمومی: 🔹از جدید‌ترین تبصره‌ها برای علل موجه جرم که به تأیید آقای علی کریمی با فالور میلیونی هم رسید، ورزشکار بودن، هنرمند بودن، خوشگل بودن، داشتن فالور بالا، پدر و مادر داشتن، خواهر و برادر داشتن است.اما متاسفانه قضات در جمهوری اسلامی به این تبصره‌ها توجه نمی‌کنند!
فرازی از دعای سمات: خدایا! به حق این دعا و به حق این نام‌هایی که تفسیر و باطن آن‌ها را جز تو کسی نمی‌داند، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و با من چنان کن که شایسته توست، نه آنچه را من سزاوارم و از گناهانم آنچه را گذشته و آنچه را خواهد آید بیامرز و بر من وسعت بخش از روزی حلالت و مرا از رنج انسان بد و همسایه بد و هم‌نشین بد و پادشاه بد بازدار، همانا تو بر هرچه بخواهی توانایی و به همه‌چیز دانایی، دعایم را اجابت کن ای پروردگار جهانیان... @mabareshtehard
پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمودند: کسی که در نوشتهای صلوات بر من را بنویسد، تا زمانی که نام من در آن نوشته باشد فرشتگان برای او استغفار میکنند.( بحار الانوار، ج91، ص71) @mabareshtehard
پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم: شیاطین دو گروه اند؛ شیاطین جنّی که با ذکر لاحُولَ وَلاقُوَّۀ إلاّ بِاللهِ العَلِّی العَظِیمِ رانده میشوند، و شیاطین انسی که با صلوات بر محمّد و آل محمّد [شر و آزارشان] از شخص دور میشود.(بحار الانوار، ج92،ص 136) @mabareshtehard
از امام صادق(ع) نقل شده که فرمودند: دعا پیوسته در پرده است تا بر محمد و آل محمد درود فرستاده شود،همانا [هنگام دعا] اول مدح (بیان صفات خداوند)، بعد ستایش خداوند (اعتراف به نعمت و شکر او) و بعد اعتراف به گناه و سپس درخواست حاجت است.(اصول کافی، ج 2، ص 491، ح 1) @mabareshtehard
چه کنیم به قلّه انسانیّت برسیم؟ اگر بخواهیم به آن قلّه‌ انسانیّت، الانسان بما هو الانسان، برسیم، راهش تخلّق به اخلاق الهی است و اگر بخواهیم بدانیم راه متخلّق شدن به اخلاق الهی چیست، باید ببینیم حضرات معصومین و اولیاء خدا، آن کسانی که طیّ طریق کردند، راه را به ما چگونه نشان می‌دهند. چون گاهی دل انسان می‌خواهد، امّا بلد نیست و به بیراهه می‌رود. لذا بارها بیان کردیم این سبک مباحثی که داریم که به عنوان اخلاق علمی عملی تبیین می‌شود که انسان بداند اوّل از کجا شروع کند، چه کار کند، راه چیست، چون ای بسا بعضی مواقع انسان کاری می‌کند و بعد مجدّد خراب می‌شود. علّت خراب شدن چیست؟ چرا یک مدّتی حالم حال خوبی است و بعد نعوذبالله بد می‌شوم و روح و فکرم نعوذبالله تمایل به گناه دارد؟ چرا یک روز اشک و آه و ناله و فغان و حال خوشی دارم، امّا یک روز اصلاً خسته و بی‌حال هستم و وضع خوبی ندارم، دیگر دلم با دعا و شب‌خیزی و خوبی‌های عالم نیست؟ علّت این خلجان روحی چیست؟ یکی از آن علّت‌ها که اولیاء خدا به خوبی روی آن دست گذاشتند و بیان کردند، این است: انسان ندانست از کجا شروع کند. این خیلی مهم است. چون ندانست، غفلت کرد و گرفتار شد. اگر ما تفکّر و خطوراتمان را کنترل کردیم و آن را به سمت ملکی و ربّانی پیش بردیم، عمل درست می‌شود. چون لا عمل الا بالتفکّر، هیچ عملی نیست إلّا به فکر. وقتی عمل به تفکّر است، معلوم است که انسان باید راجع به فکر بداند که این فکر چیست که بیان می‌کنند: عملی نیست إلّا به تفکّر.
چرا عاقبت به دست متّقین و اهل یقین است؟ چرا در روایات و همچنین آیات شریفه و مطالب دیگر تبیین به این مضمون هست که «و العاقبة لاهل التقوی و الیقین»؟ چون آن‌ها با اندیشه و تفکّر، جلو می‌روند. به تعبیر دیگر، عملی از اهل تقوا و یقین، سر نمی‌زند، مگر با تفکّر ، فرمودند که انسان با تفکّر، به مقام أتقن می‌رسد، «مَنْ أَکْثَرَ الْفِکْرَ فِیمَا تَعْلَمُ أَتْقَنَ‏ عِلْمَهُ‏». لذا اهل یقین با مقام تفکّر حرکت کردند. اهل تقوا احساسی جلو نرفتند، بلکه وقتی تفکّر کردند و فهمیدند، حالا دیگر تا آخرش جلو می‌روند و «فاستقم کما امرت» را به جان می‌خرند و تا آخر می‌روند، دیگر هر چه بادا باد، بلغ ما بلغ. امّا کسی که تفکّر نکند و احساسی باشد، یک موقعی - به اصطلاح سیاسیون - می‌بُرَد و وسط کار عقب می‌نشیند. این چیست که آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی می‌فرمایند: من از طفولیت و قبل از بلوغ تا حالا، نماز شبم قضا نشده است؟ (یعنی ایشان نماز شب را بر خودشان واجب می‌دانستند که برای ادا نکردن آن، واژه‌ی قضا را به کار می‌بردند). دلیل و برهانش این است که وقتی انسان تفکّر می‌کند، دیگر با عشق جلو می‌رود و خستگی برایش ندارد. امّا اگر کسی با احساسات جلو رفت، دو، سه شب نماز شب می‌خواند؛ امّا بعد دیگر کنار می‌گذارد. خصوصیّت تفکّر است که سبب می‌شود عاقبت به دست اهل یقین و تقوا باشد. چون این‌ها تا آخرش جلو می‌روند