🔺ای کاش سازوکار نظارتی مؤثرتری بر بازنشر اخبار ترجمهای وجود داشته باشد تا از هراسآفرینی و تشویش اذهان عمومی جلوگیری شود....
در میدان روایت، مسئولیتپذیری رسانهای کماهمیتتر از تحولات میدانی نیست....
✍ نفیسه عبدالهی
#جنگ_روایتها
#عملیات_روانی
#جنگ_رسانهای
طرف دمهدرِ خونهش میخوره زمین، به خودش میاد میبینه دارن نگاهش میکنن، تا سرکوچه سینهخیز میره!😏
حالا امثال ایشون و...، تا کجا میخوان سینهخیز برن، خدا عالمه!
#عقلانیت
#جاهل_متنسک
#ولایتمداری_کاریکاتوری
اجبار یا تدبیر؟! مسأله اینست!
✅ سؤال: آیا حضرت آقا رو مجبور به پذیرش مذاکره کردن؟!
✅ پاسخ: قبل از شنیدن هر استدلال یا جوابی، فقط یکبار از خودمون بپرسیم:
_مجبور کردن یعنی چه؟!
چه سازوکاری باعث شده که شخصی با وجود داشتن اختیارات کامل، تصمیم خودش رو تغییر بده؟!
و اما بررسی این موضوع👇
⬅️ بعد از بررسی ِ این جمله که "رهبری رو مجبور کردن که مذاکره رو قبول کنه"، به چند تناقض کلیدی و منطقی میرسیم؛
1️⃣ تناقض با ساختارِ تصمیمگیری
جایگاه رهبری در نظامهایی مثل ایران، اختیار نهایی در مسائل کلان داره. اگر کسی واقعاً بتونه او رو «مجبور» کنه، یعنی ساختارِ تصمیمگیری و سلسله مراتب کشور بیمعنیه! بنابراین، ادعای اجبار، با واقعیتِ قانونی و ساختاریِ تصمیمگیری، کاملاً در تضاده.
2️⃣ تناقض منطقی
«مجبور کردن» یعنی فرد اختیار نداره و مجبور به کاری میشه. درحالیکه رهبری با اختیارات کامل، تصمیم به مذاکره گرفته و کسی که اختیار کامل داره، اساسا نمیتونه همزمان مجبور هم باشه!
3️⃣ تناقض با شواهد تاریخی و رفتاری
در گذشته، رهبری معظم، چندین بار تصمیم گرفتن مذاکره انجام بشه یا نشه، حتی وقتی فشار داخلی یا خارجی بوده!
این تصمیماتِ ایشون، نشون میده که فشار، الزام و اجبار، اساسا برای ولی فقیه تعیین کننده نیستن. اگر اجبار واقعاً وجود داشت، رفتار و تصمیمات قبلیِ ایشون با این ادعای فشار و اجبار در تضاده!
4️⃣ تناقض زبانی و معنایی
«مجبور کردن» معمولاً به زور و اجبار ِ مستقیم اشاره داره و از اون طرف، مذاکره و سیاستِ خارجی، همیشه با تحلیل، مصالح و ارزیابی همراهه و زور و اجبار، در مسائل کلان سیاسی اصلا معنا نداره...
رهبری که اجازه نداد نتیجهی یک انتخابات باطل بشه _با اینکه کشور درگیرِ فتنهای بزرگ بود_ آیا زیربار زور و اجبارِ از بین رفتنِ مصالح ملی خواهد رفت؟!
⬅️ بنابر تمام تناقضات موجود در این حرف،
و با صرفِ نظر از بار روانیای که این ادعا، در
داخل و خارج کشور ایجاد میکنه و هزینههای زیادی که چنین حرفهای سبکمغزانهای برای ما میتراشه، گفتن این حرف _اجبار برای تن دادن به مذاکرات_، ظلم آشکار به نظام اسلامی و شخص ولی فقیهی مقتدره!
حالا این وسط یه بیسوادیام میاد میگه امام معصوم رو مجبور به پذیرش کردن، نائب امام که چیزی نیست!!!🙈
در جواب اینها باید گفت:
◀️ اولاً این قیاس، از ریشه غلطه!
ائمهی معصومین علیهمالسلام، در بسیاری از موارد «مجبور» نشدن؛ بلکه بین چند گزینهی سخت، آگاهانه انتخاب کردن تا اصل دین حفظ بشه. این اسمش اجبار نیست، اسمش تدبیر در شرایط خاصه،
مثلا:
–صلح امام حسن (علیهالسلام) از روی ضعف شخصی نبود، بلکه برای حفظ جان شیعیان و بقای تشیع بود.
–پذیرش ولایتعهدی توسط امام رضا (علیهالسلام) هم تصمیمی آگاهانه برای خنثیسازیِ نقشه مأمونِ ملعون بود، نه تسلیم...
اگر قرار باشه هر تصمیمی در شرایط خاص رو «اجبار» بنامیم، پس باید بگیم همهی تصمیمات تاریخ بشر، اجبار بوده، چون بالاخره همیشه شرایط خاص وجود داشته و داره...
◀️ثانیاً فرق واضحیست بینِ؛
_محاصرهی نظامی و تهدید به قتلِ مستقیمِ امام و یارانشون در زمان حکومتهای طاغوتی و استبدادی،
_و فشار سیاسی و اقتصادی در یک ساختار حکومتی که خودِ رهبر در رأس اونه.
یعنی درکش اینقدر سخته؟ این دو رو یکی دونستن، یعنی خلط تاریخ با سیاست امروز...
◀️ ثالثا آیا میشه مردم اون زمان رو با مردم امروز مقایسه کرد و تطبیق داد؟!
یا اصحابِ در خدمت امام، در عصر حیات امام رو، با مردم امروز مقایسه کرد؟!
مگه حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه) نفرمودن:
«من با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و تودهی میلیونی آن در عصر حاضر، بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله(صلاللهعلیهآله) و مردم کوفه در عهد امیرالمؤمنین (علیهالسلام) هستند.
اینجانب هیچگاه نگفته و نمیگویم که امروز در این جمهوری، به اسلام بزرگ با همهی ابعادش عمل میشود و اشخاصی از روی جهالت و عقده و بیانضباطی بر خلاف مقررات اسلام عمل نمیکنند؛ لکن عرض میکنم که قوهی مقننه و قضائیه و اجرائیه با زحمات جانفرسا، کوشش در اسلامی کردن این کشور میکنند و ملتِ دهها میلیونی نیز طرفدار و مددکار آنان هستند...»
مگر رهبری بارها نفرمودن بلوغ دینی و عقلی در مردم ایران وجود داره؟!
_چرا برخی به مردم جفا میکنن؟!
_چرا برخی دانسته یا ندانسته، میخوان با تخریب مردم به اهدافشون برسن؟!
_اگه قبول داریم مردم امروز آگاهتر، منسجمتر و دارای تجربه تاریخیاند، پس چرا برخی شرایط خفقان قرون گذشته رو به امروز تعمیم میدن؟!
_چرا به جای تحلیل منطقی، با پایین نشون دادنِ سطح فهم و آگاهیِ مردم، میخوان ادعای «اجبار» رو توجیه کنن؟!
جمعبندی
قیاس شرایط استبدادیِ گذشته با وضعیت امروز، هم بیدقتیِ تاریخیه و هم بیانصافی نسبت به مردم.
اگه به بلوغ و آگاهیِ ملت باور داریم، دیگه ادعای «اجبار» معنا نداره.
برخی انصافا باید بابت این تفکر غلط و رواج اون، استغفار کنن و تلاش بر اصلاح اون داشته باشن...
🔰خلاصه اینکه: این انقلاب امام و رهبر داره و امام و رهبرش میگه:
«إنَّ مَعیَ رَبّیٖ سَیَهْدین»
#جدال_أحسن
#تضارب
#ایران_همدل
#جنگ_روایتها
#عقلانیت_انقلابی
1.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۴۷ ساله دارن همین حرفها رو میگن و پاسخ ما همون پاسخ حضرت امامه....
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
قرآن و تمثال مولا سر سفره هفت سین شاه، بعد اینا از شاه دم میزنند و به قرآن و امامان شیعه توهین میکنند. اینا حتی شاه و قانون اساسی زمان پهلوی رو هم قبول ندارند که بر اساس مکتب شیعه است و رسما ضددین و ضد ایران و تروریست و بی وطن و فاحشه ی دوزاری سیاسی هستند. یاعلی...
☆شیخ فرهاد فتحی| عضویتــــــــــــــــــــ ⏬
🆔 @Sheikh_Farhad_Fathi
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
حسین اسدی با شکایت رائفی پور دوسه هفته است که زندانه ، قطعا باید هرکس طوری کنشگری کند که در دادگاه بتواند جواب بدهد و متاسفانه حسین اسدی بدون تجربه بود و در دام این جماعت افتاد و با ما هم وقتی مشورت کرد که کار از کار گذشته بود. مشکل او هم مثل همه حل میشود ولی رائفی پور باید بداند دنیا گرد است و یک روزی هم او میره زندان و نباید دچار تفرعن شود و همچنین باید بداند نباید بچه ننه باشیم و سر هرچیزی شکایت کنیم، حداقل اندازه ی حسن روحانی دین و ایمان و صبر داشته باشیم که این همه بهش تهمت زدند ولی از کسی شکایت نکرد. چندساله تهمت های مختلفی به ما زدند و از احدی شکایت نکردیم با اینکه تک تکشون رو میشد پیگیری و محکوم کرد، اگر شما رسانه بلدی مشکلت رو تو رسانه حل کن، اگر خداشناسی بسپار به خدا و وقت دادگاه رو نگیر. امیدوارم بری رضایت بدی و بیش از این آبروی خودت رو نبری. اقامیری هم از یکی شکایت کرده بود و چندماه در زندان بود، همین جا گفتم خجالت بکش دم از بخشش میزنی و خودت یکی رو انداختی زندان و بعدش رفت رضایت داد. امید است حداقل اندازه ی آقامیری باشی و کمی بزرگ بشی. ده ها مطلب انتقادی مستند در توییتر منتشر کردم و همه رو دیدی و یکی رو هم نتونستید جواب بدید و دست به تحقیر و تهمت و مسخره بازی زدید ولی ما جز نقد مستند چیزی نگفتیم. خلاصه رائفی پور چهره ی واقعیش این است، طلبه ای رو بخاطر چندتا حرف، انداخته زندان و فکر میکنه شاهکار کرده. این آدم قرار بود مجلسش فرق کند، قرار بود چه کارها کند، الان افتخارش این است یک طلبه ی عادی رو زندانی کرده. خداقوت...
| عضویتـــــــــ ⏬
🆔 @Sheikh_Farhad_Fathi
.
هدایت شده از خبرگزاری فارس
3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عراقچی: آمریکا از ما درخواست غنیسازی صفر نداشته است
🔹وزیر خارجه در مصاحبه با اماسانبیسی در پاسخ به سؤال دربارهٔ خبر پیشنهاد واشنگتن برای غنیسازی صفر گفت: حدسیات شما اشتباه است و ما هیچ تعلیقی پیشنهاد ندادیم و آمریکا هم از ما درخواستی برای غنیسازی صفر نداشته است.
🔹چیزی که ما در حال صحبت دربارهٔ آن هستیم، این است که مطمئن شویم برنامهٔ هستهای ایران شامل غنیسازی صلحآمیز است و همیشه صلحآمیز باقی خواهد ماند.
@Farsna
هدایت شده از محمد شهبازیان /الف لام میم
recording-20260219-081205.mp3
زمان:
حجم:
7.3M
چرا برخی شیطان پرست شدند⁉️
بسته فروشان جن هراس را بشناسید💵
❌موسسه روانشناسی با طعم جن هراسی در تهران
#سید_امان_الله
#اعظم_خانم
#علی_یعقوبی
#شیخ_محسن
| ♡ الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج ♡
| ○ کانال الف لام میم _ محمدشهبازیان ○
🆔@eitaa.com/khaketeshneh
هدایت شده از احمد صابری تولایی
🐛ویروس اعتقادی«عبور از ولایت» به مشهد سرایت کرد .
◀️قبلا درباره این ویروس نوشته بودم که عده ای از کسانی که داعیه دار انقلابیگری هستند کلید زده اند و با تولید محصول اعم از سخنرانی و متن و عکس نوشته و ... در حال ترویج این تفکر هستند که ما برای اقدام، نیاز به فرمان و دستور ولی جامعه نداریم
◀️اگر چه آنچه اسمش را مستند گذاشته اند هم از نظر تکنیکی و هم از نظر محتوایی فاجعه است
🚫صرفا یک سری برشها از سخنرانیهای مفصل برخی از سخنرانان و بزرگان است که میخواهد با تقطیع ،نظرغلط یک فرد را اثبات کند
📣بیش از ۸۰٪ این مستند کاذب، سخنرانیهای جناب آقای تقوی است و بقیه برشهای سخنان اساتید تأیید نظر غلط ایشان است
◀️در این مستند کاذب ، نسلی تربیت میشوند که میتوانند در کلان ترین مسائل نظام رهبری را کنار زده و به تشخیص خودشان عمل کنند
⬅️دو مرتبه این سخنرانیهای به هم چسبیده و غیر علمی و بی مبنا را از ابتدا تا انتها دیده و شنیده ام
⛔️از این نوع انقلابیگری احساس خطر میکنم و تعجب میکنم از افرادی که بازیچه دست این نوع تفکر شده و حاضر به قبول سخنرانی در این جلسه شده اند
⛔️و تعجب بیشتر از مسئولینی که برای اینگونه رویدادها که انصافا خطرناک است به اینها مجوز داده اند .
◀️وقتی برخی مسئولین فرهنگی شهر از عمق معرفتی برخوردار نباشند یقینا نخواهند توانست سره را از ناسره جدا کرده و سالن تالار شهر را در اختیار این طیف قرار داده تا تیشه بزنند بر ریشه ولایت مداری ....
👌خدا کند آقایان مسئول تدبیری کنند که لا اقل در این شرایط حساس ، مشکلات مضاعف نشود .
#احمد_صابری_تولایی
@ahmad_saberi110
هدایت شده از محمدرضا حدادپور جهرمی
اول اسفند، روز روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده است.
🌷 باذکر صلوات، یاد کنیم از شهدای روحانیت، که بیشترین شهدای دفاع مقدس از صنف این جامعه مظلوم و پرتلاش میباشند.