eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
کارگاه بر مدار تبیین، دکتر رضا مهکام .mp3
زمان: حجم: 39.6M
🔰 نتایج مصاحبه با اغتشاش‌گران ۱۴۰۱ و ۱۴۰۴ 🔹عوامل مؤثر بر حضور نوجوانان در اغتشاشات 🔹روش‌های جذب نوجوانان و حل مشکل 🔺دکتر رضا مهکام
هدایت شده از  فصل بیداری
‼️ ماجرای کودتای ۳ اسفند ۱۲۹۹ به زبان خیلی ساده: شبی که چکمه‌ها جای قانون را گرفتند! ✅ مقام معظم رهبری:  شما باید تاریخ کودتای رضاخان در اسفند ۱۲۹۹، بعد رسیدنش به سلطنت در ۱۳۰۳، بعد جانشین شدن محمدرضا را بدانید. 👈 امروز ۳ اسفند است. دقیقاً در چنین روزی (بیشتر از صد سال پیش)، اتفاقی در تهران افتاد که سرنوشت ایران را زیر و رو کرد.خب خیلی ساده این رو را بررسی می کنیم.*- 1️⃣ اوضاع ایران چطور بود؟ (دلیل اول کودتا) ایرانِ سال ۱۲۹۹ را یک خانه کلنگی و در حال فروریختن تصور کنید. پادشاه کشور (احمدشاه قاجار) جوان، ترسو و بی‌خیال بود. بعد از جنگ جهانی اول، قحطی، بیماری و فقر جان مردم را می‌گرفت. در هر گوشه از کشور یک نفر تفنگ دست گرفته بود و برای خودش حکومت می‌کرد. امنیت صفر بود. مردم خسته بودند و رویای  انقلاب مشروطه  (یعنی داشتن قانون و** آزادی) عملاً به بن‌بست رسیده بود. 2️⃣ پای انگلیس در میان است! (دلیل دوم کودتا) 🇬🇧 در همسایگی ما (روسیه) انقلاب کمونیستی شده بود. انگلیسی‌ها که آن زمان هندوستان را در چنگ داشتند، از ترس اینکه کمونیسم از راه ایران به هند برسد، وحشت کرده بودند. انگلیس با خودش گفت:  این پادشاه ضعیف قاجار نمی‌تواند جلوی روس‌ها بایستد؛ ما یک آدم قلدر، نظامی و حرف‌گوش‌کن در تهران نیاز داریم تا با مشت آهنین کشور را جمع کند و منافع ما را حفظ کند.! 3️⃣ شب کودتا چه گذشت؟  انگلیسی‌ها برای این کار، روی یک فرمانده نظامی خشن به نام  دست گذاشتند. یک روزنامه‌نگار جوان و جاه‌طلب به اسم  سید ضیاء طباطبایی هم که رفیق انگلیسی‌ها بود، شد مغز متفکر ماجرا. انگلیسی‌ها پول و مهمات دادند و رضاخان با حدود ۲۵۰۰ سرباز از قزوین راهی تهران شد. در نیمه‌شب ۳ اسفند، سربازان وارد تهران خواب‌آلود شدند. چون دولت هیچ قدرتی نداشت، هیچکس مقاومت نکرد. سربازان بی‌سر و صدا پلیس‌خانه‌ها، تلگراف‌خانه و ادارات را گرفتند. پایتخت سقوط کرد. 4️⃣ صبح روز بعد؛ سلام بر دیکتاتوری! ⚖️ صبح فردا، شاهِ ترسو تسلیم شد. سید ضیاء شد نخست‌وزیر و رضاخان شد فرمانده کل ارتش. اما اولین کار رضاخان چه بود؟ او اعلامیه‌ای به در و دیوار شهر چسباند که با این کلمه شروع می‌شد:  حکم می‌کنم! ‼️ همین یک کلمه یعنی فاتحه قانون و آزادی خوانده شد! آن‌ها در همان روزهای اول، ده‌ها نماینده مجلس، روزنامه‌نگار و آدم‌های سرشناس را بی‌دلیل دستگیر کردند و زندان‌ها پر شد. تمام روزنامه‌های مستقل بسته شد و خفقان عجیبی راه افتاد (به همین خاطر به دولت آن‌ها گفتند «کابینه سیاه»). 💠 نتیجه‌گیری: چرا این کار غلط بود؟ 🛑 شاید بپرسید:  خب رضاخان که بعداً امنیت آورد، پس مشکل کجاست⁉️ مشکل اینجاست که مردم ایران سال‌ها قبل در  انقلاب مشروطه  خون داده بودند تا پادشاه و زورگویان نتوانند هر کاری دلشان می‌خواهد بکنند؛ خون داده بودند تا  و  نمایندگان مردم حاکم شوند. 👈 اما کودتای ۳ اسفند، چرخ تاریخ را به عقب برگرداند. این کودتا ثابت کرد که قرار است به جای قانون، زور سرنیزه حاکم شود. مجلس را به یک دکور بی‌خاصیت تبدیل کرد و نشان داد رضاخان هیچ تحمل و ظرفیتی برای شنیدن صدای مخالف ندارد. ۳ اسفند، روزی بود که یک نظامی قلدر با کمک خارجی‌ها قدرت را گرفت و بذر یک دیکتاتوری طولانی‌مدت را در ایران کاشت؛ دیکتاتوری‌ای که در آن امنیت بود، اما آزادی نفس کشیدن، نه! ✍️A.h
🟦 آقای اژه ای! غفلت دادستانی کل را جبران و این اینفلوئنسر سیاسی را احضار و ادب بفرمایید! ✔️حضرت حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای رئیس محترم قوه‌ی قضائیه با سلام و با آرزوی قبولی طاعات؛ 🔷️ چنانکه مستحضرید سوای برنامه‌های هدفمند شبه کودتاییِ اخیر، بخشی از پرونده‌های محاکم قضایی در حاشیه اقدامات تروریستی دشمن، مربوط به فریب خوردگان و جوانان هیجان زده‌است که تحت تاثیر القائات دشمنان به تخریب و آتش زدن و بعضا همراهی با تروریست‌ها مبادرت کردند و ازسویی بخشی از طیف نامبرده شده بخاطر مملوّ بودن و انباشته شدن ازخشم ناشی از افشاگری‌های بی حدّ و حصر و بخصوص فاسدنماییِ ساختارهای جمهوری اسلامی در داخل و خارج، به این ورطه کشانیده شدند که اینک با مِهر پدرانه‌ی امام‌خامنه‌ای هم مواجه هستند؛ 🔷️در چنین شرایطی یک اینفلوئنسر سیاسی به بهانه‌ی ردّ یا تأیید صلاحیت در انتخابات شورای شهر تهران، مقابل دوربین‌، مثل لات‌های سرِ گذر، نظامات کشور را به افشاگری علیه همسران و فرزندان مقامات تهدید می‌کند! من مطلع نیستم که آیا هیئت نُظّار شورا، مرعوب این فرد شدند یا نه که اگر شده باشند در حقّ الناس و حقّ النّظام خیانت کرده‌اند؛ 🔹️اما حرف من در این نامه، اصلا در موضوع انتخابات شورای شهر نیست و ان ‌شاءالله هرگز سودای سیاست زدگی نداشته و ندارم، حرف این بنده‌ی ناچیز این است: آیا آنگونه که این فرد می‌گوید، نظام مترقی جمهوری اسلامی در گروگان همسران و فرزندانِ کارگزاران و مقامات است؟! مگر جمهوری اسلامی حکومت شاه خائن و درباریانش است؟! آیا ملت ایران و جهان، خانه‌ای شریف‌تر و صالح‌تر و امانت‌دارتر و بی‌توجه‌تر به چرب و شیرین دنیا همانند بیت شریف امام خمینی رحمةالله‌علیه و امام خامنه‌ای حفظه‌الله سراغ دارد؟! آیا قوه‌ی قضائیه که خود به قطع دست آقازاده‌ها و بر برکناری برخی مرتبطین خاطی یا غیرِخاطی مبادرت کرده، در بند همسران و فرزندان این و آن است؟! ▪️من هرگز وجود فساد در کشور را انکار نمی‌کنم و حتی فساد در برخی خانواده‌ی کارگزاران را، اما آیا این بلیّه در کشور به یک قاعده تبدیل شده به گونه‌ای که اظهارات چریکی و هیجانیِ امثال بلاگر معروف، دل مستمعین و جوانان را خالی کنند؟! 🔹️در همین راستا از جنابعالی که در پیگیری حق مردم و حق نظام سوابق درخشانی دارید می‌خواهم دستور بفرمایید با احضار این بلاگر، مدارک مورد ادعا را به محاکم تسلیم کند و چنانچه وی فاقد مدارک ادعا شده باشد قویا مورد مجازات قرارگرفته و نیز چنانچه فساد همسر و فرزندان کارگزاران به اثبات رسیده باشد با متخلفین به اشدّ مجازات برخورد نمایند؛ 🔻صرف‌نظر از اینکه سخنان این بلاگر سیاسی در مقطعی حساس و در هنگام تهدیدات شناختی و نظامی روزافزون دشمنان علیه ایران شکل می‌گیرد، باید گفت این فرد در شرایطی چنین بی محابا، تهدید به افشاگری هوچی‌گرانه می‌کند که با توجیه این که به او تهمت‌های ناروا زده شده است طلبه جوانی را در آستانه شهرالله با طرح شکایت شخصی خود زندانی کرده است! اینک در پایان، شگفتانه می‌پرسیم آیا ملکوک نشان دادنِ کلیتِ نظام‌ و فاسدنماییِ مسئولانش آنهم‌ بدون سند، مجاز اما زندانی کردن افراد به دلیل ناوارد بودن ادعا در حق خودشان، کاری قهرمانانه است؟! توفیقات روز افزون جنابعالی را در استیفای توآمان "حقوق مردم" و "حقوق نظام" از خدای بزرگ خواستارم ✍️ مجتبی زارعی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی