eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻تلخ‌تر از دانشجونما 🔻جمعی از دانشجویان یا دانشجونماها پرچم ایران را آتش زدند، عکس شهدای دفاع مقدس دوازده‌روزه را پاره کردند و به نماز جماعت هجوم بردند؛ آن هم در دانشگاه الزهرا. جایی که طبیعتاً انتظار می‌رود حرمت‌ها بیشتر رعایت شود. در برخی دانشگاه‌های دیگر هم صحنه‌هایی مشابه دیده شد. 🔻با دانشجوی خاطی ـ حتی اگر از سر جهل رفتار کرده باشد ـ باید برخورد شود. آتش زدن پرچم خط قرمز است. باید مرز ممنوعه را بشناسند و بدانند خط قرمز کجاست. کوتاهی دانشگاه و وزارتخانه نیز باید در جای خود بررسی شود. مسئولان باید پاسخ دهند چه کردند و چه باید می‌کردند که نکردند. 🔻اما کمی عمیق‌تر شویم. این تعداد دانشجو مزدور نیستند. بسیاری از آنان سیاهی‌لشکرند؛ در زمین دشمن بازی می‌کنند، آن هم از سر ناآگاهی. واژه «جهل» دقیق است؛ واقعاً نمی‌دانند. دختران و پسرانی که تازه از دبیرستان آمده‌اند، نوزده یا بیست‌ساله‌اند؛ نه تصویری روشن از گذشته دارند، نه تحلیلی از امروز. اگر تک‌تک‌شان را بنشانید و بپرسید، بعید است بتوانند جمله‌ای مستند از دشمنی‌های چند دهه اخیر بگویند. این بچه ها نه از طاغوت پهلوی می دانند نه یک جمله از خباثت های چند ده ساله دشمن. از اغتشاشات خشم دارند ولی احتمالا روایت تروریست های رسانه ای را تکرار می کنند در دفاع از آدم کش های حرفه ای کف خیابان. 🔻سؤال ساده این است: چرا این بچه ها گزارش های صدا وسیما را ندیدند؟ چرا اخبار جنگ خیابانی را از رسانه های داخلی دنبال نکردند؟ چرا عکس و فیلم آدم کشی و سلاخی و آتش زدن قرآن و مسجد و پرچم را در فضای مجازی ندیدند؟ لطفا یک پاسخ ساده ندهیم که چون رسانه ما ضعیف است. ماجرا عمیق تر از این حرفاست. مسیر ارتباطی با بخش از بدنه جامعه قطع است. زبان بیگانه گویی بین ما حاکم است. پیام رد و بدل نمی شود. چرا؟ 🔻دانشجونماها خطاکارند؛ اما خطای اصلی بسیاری‌شان ناآگاهی است. بله، قانون باید اجرا شود. انسانی که با حقیقت بیدار نمی شود گاه با سیلی واقعیت باید بیدار شود.اما مسئولیت ما در حکمرانی در فضای مجازی چیست؟ چرا این نسل تا این اندازه بی‌خبر است؟ 🔻آقایان به خودمان بیائیم. این حکمرانی مجازی که راه انداختیم آنقدر بی در و پیکر هست که هر روز در گرداب پرتلاطم آن قربانی می دهیم. این بچه ها بیش از آنکه خطاکار باشند، قربانی اند. شبکه های مجازی دالان هایی است که تنها و تنها افراد پژواک صدای خودشان را می شنوند. منزوی و ایزوله از همه جا. 🔻دنیا نگران است؛ غربی که خودش این پلتفرم ها را راه انداخته است امروز دلواپس است. ببینید آمریکا با تیک تاک چه کرد؟ نتانیاهو می گوید جنگ در پلتفرم هاست. برنامه مشخص داریم. رئیس جمهور فرانسه می گوید آزادی بیان در شبکه اجتماعی مزخرف است. همه چیز دست الگوریتم هاست. او می گوید؛ نه یادداشت نویس رسانه ایرانی. 🔻خلاصه آنکه تلخ‌تر از دانشجونما، بی خیالی ماست. این سطح از بی‌خبری ها غم‌انگیز است. گاهی اگر بی‌حرمتی به پرچم و شهدا رخ ندهد، اصلاً متوجه عمق شکاف نمی‌شویم. به خود بگیریم. همشهری @mahdian_mohsen
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
🔻تلخ‌تر از دانشجونما 🔻جمعی از دانشجویان یا دانشجونماها پرچم ایران را آتش زدند، عکس شهدای دفاع مقدس
مجازات اهانت به پرچم رسمی در چند کشور جهان آلمان وضعیت حقوقی: جرم است. اهانت به دولت یا نمادهای آن از جمله پرچم طبق قانون جزا ممنوع است. مجازات: تا ۳ سال حبس یا جریمه‌ی نقدی. این حکم شامل پرچم کشورهای خارجی نیز می‌شود. ایتالیا وضعیت حقوقی: جرم است. اهانت علنی به پرچم ملی جرم کیفری محسوب می‌شود. مجازات: جریمه نقدی (چند هزار یورو) و در موارد شدید امکان حبس تا ۲ سال. ترکیه وضعیت حقوقی: جرم کیفری. اهانت به پرچم یا نمادهای ملی، طبق قانون جزا، ممنوع است. مجازات: از ۱ تا ۳ سال حبس. امارات متحده عربی وضعیت حقوقی: جرم جدی. بی‌احترامی به پرچم ملی، طبق قوانین کیفری جرم محسوب می‌شود. مجازات: حبس تا چند سال و جریمه‌ی نقدی سنگین. چین وضعیت حقوقی: جرم است. اهانت به پرچم ملی طبق قانون کیفری چین ممنوع است و شامل سوزاندن، تخریب یا توهین علنی می‌شود. مجازات: تا ۳ سال حبس، بازداشت کیفری یا محرومیت از حقوق سیاسی. هند وضعیت حقوقی: جرم است. بر اساس قانون پیشگیری از توهین به افتخارات ملی (۱۹۷۱)، سوزاندن یا بی‌احترامی به پرچم هند جرم محسوب می‌شود. مجازات: تا ۳ سال حبس و یا جریمه نقدی. اسپانیا وضعیت حقوقی: جرم است. اهانت علنی به اسپانیا یا نمادهای آن از جمله پرچم طبق قانون جزا ممنوع است. مجازات: جریمه نقدی (معمولاً چند ماه جریمه بر مبنای درآمد روزانه). در عمل غالباً به جریمه محدود می‌شود. اتریش وضعیت حقوقی: جرم است. اهانت علنی به جمهوری یا نمادهای آن از جمله پرچم طبق قانون جزا ممنوع است. مجازات: تا ۶ ماه حبس یا جریمه‌ی نقدی. فنلاند وضعیت حقوقی: جرم است. اهانت علنی به پرچم فنلاند طبق قانون جزا جرم محسوب می‌شود. مجازات: جریمه‌ی نقدی (در موارد شدید امکان حبس کوتاه‌مدت نیز پیش‌بینی شده است) ...
5.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ در حمله به سنگر مسجد موفق نشدند، رو به سنگر دانشگاه آوردند اما غافل بودند از اینکه بچه‌های دانشگاه هم تربیت شده‌ی مسجد و نمازند ...
هدایت شده از عمارآنلاین
🔴 اخطار انضباطی دانشگاه شریف و بهشتی به دانشجویان ▫️بر اساس اطلاعات موجود، دو دانشگاه صنعتی شریف و شهید بهشتی با ارسال پیامک‌هایی برای دانشجویان شرکت‌کننده در تجمعات روزهای اخیر، نسبت به عواقب انضباطی مشارکت در این رویدادها هشدار داده‌اند./ ایسنا @ammaronlin
هدایت شده از شهاب ثاقب | basfum.ir
🔰 دانشجو بیدار است، از فتنه گر بیزار است! - خروش تاریخی جامعه انقلابی دانشگاه - ماجراجوییِ از پیش باخته ۴ اسفند ماه ۱۴۰۴ - صحن دانشگاه فردوسی 🔻حدود ساعت ۱۳ پس از اتفاقات و حواشی که دیروز در صحن دانشگاه رخ داد دانشجویان و اساتید انقلابی به منظور محکومیت اقدامات ناهنجار و به آشوب کشیدن دانشگاه همچنین مطالبه مدیریت دانشگاه توسط مدیران مربوطه در سردر سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد گرد هم آمدند و تجمع خود را به همراه پرچم‌های متعدد و مقدس کشورمان و یک بنر بزرگ از تصویر امامین انقلابی اسلامی آغاز کردند، و به‌تدریج بر تعداد حاضران افزوده شد. مراسم با قرائت کلام‌الله مجید آغاز و با شعارهای ضد آشوب، استکبارستیزانه و با محوریت ایستادگی ادامه یافت، در ادامه ۲ تن از اساتید برجسته دانشگاه فردوسی سخنرانی تبیینی ایراد کردند. 🔻حدود ساعت ۱۴ جمعیتی بیش از ۱۲۰۰ نفر از دانشجویان و اساتید انقلابی شکل گرفت و حرکت به سمت میدان اصلی دانشگاه رخ داد، در این هنگام جمعیت اندک دانشجو نما که از ۲ روز پیش فراخوان برای تجمع جلوی مجتمع شهید خوارزمی را داده بودند جلوی دانشکده علوم جمع شده و شعارهای رادیکال سر دادند و جو دانشگاه را به سمت تحریک و تشنج سوق دادند، پس از رخ آمدن این وقایع دانشجویان انقلابی به سمت دانشکده‌ علوم حرکت کردند و شعار «دانشجوی‌ بی‌سواد عامل دست موساد» و «آزاده باش دانشجو، حرفتو علمی بگو» را سردادند. پس از رسیدن به دانشکده علوم، دانشجونماها اقدام به فحاشی و تحریک جهت ایجاد تنش کردند، سپس عده ای از میان جمعیت‌شان از کنار دانشکده علوم فرار کردند، سایر جمعیت نیز به درون دانشکده علوم رفته و از درب پشتی خارج شده و به سمت پارکینگ‌های دانشکده فرار کردند و سپس به سمت دانشکده‌ مهندسی حرکت کردند. در این حین دانشجویان انقلابی مقابل سردر دانشکده علوم شعار «الله اکبر» و «حیدر حیدر» سر دادند و نطقی انقلابی توسط یکی از دانشجویان انجام شد. 🔻حدود ساعت ۱۴:۳۰ جمعیت دانشجویان انقلابی با هدف اعلام موضع خود که انزجار از به آشوب کشیدن دانشگاه بود به سمت دانشکده‌ مورد تهاجم دیروز یعنی مهندسی حرکت کردند و در آنجا نیز مواضع خود را با صدای رسا اعلام کردند و شعار دادند. 🔻 حدود ساعت ۱۴:۴۵ جمعیت‌ فتنه گر به قصد یارگیری به سمت خوابگاه های دانشگاه فردوسی حرکت کردند (که با توجه به‌ رادیکال بودن شعارهای‌شان با شکست مواجه شده و کسی به جمعیت‌شان ملحق نشد)، دانشجویان انقلابی خود را به محل رساندند و با امتداد شعار «آزاده باش دانشجو، حرفتو علمی بگو» گروه مقابل را دعوت به صحبت و گفتگو کردند که در حین شعار دادن‌ها گروه دانشجو نما اقدام به پرتاب سنگ و فحاشی و حرکات خارج از ادب کردند! در این‌ حین چند دانشجوی انقلابی مجروح شدند (سنگ‌ها به سر، صورت و بدن برخورد داشت، عینک یکی از دانشجویان شکست و....)، پس از آرام شدن تنش‌ها جمعیت دانشجو‌نما با دیدن تعداد اندک‌شان سست شده، دچار دودستگی شدند و برای بار چندم متفرق شده و پا به فرار در محوطه گسترده دانشگاه گذاشتند. 🔻حدود ساعت ۱۵:۱۵ جمعیت دانشجونما ها کاملا متفرق شدند و هیچ اثری از آنها نبود، دانشجویان انقلابی روزه‌دار با شعار‌های «حیدر حیدر» و «ای پرچمت مارا کفن، جانم وطن جانم وطن» و «الله اکبر» و «ماشالله حزب‌الله» به سمت مسجد الزّهرا (س) دانشگاه فردوسی و مزار شهدای گمنام این دانشگاه حرکت کردند. 🔻حدود ساعت ۱۵:۴۵ جمعیت بیش از ۱۲۰۰ نفره دانشجویان و اساتید انقلابی، روبروی مسجد الزّهرا (س) تجمع کردند و شعارهای خود را از سر گرفتند، در این قسمت شعارها و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و امام خامنه‌ای (مدظله) صورت گرفت و در نهایت مراسم با سلام نظامی حین پخش سرود ملی و دعای سلامتی امام زمان (عج) در ساعت ۱۶:۳۰ به پایان رسید. 🇮🇷@basfum
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
؛ یکی از صفحات من از ده ها صفحه ای که دارم به عنوان طلبه انقلابی در ماه اخیر ۲۰ میلیون بازدید داشته بعد اینا میگن آخوندها مخاطب ندارند و قدیم ۲۰۰ نفر پامنبر فلان آخوندسنتی بوده و چون کمتر از صد نفر دانشجو به حکومت فحش دادند باید کشور رو بدید دست سس خرسی. بلاهت و سفاهت هم حدی داره! یاعلی... ☆شیخ فرهاد فتحی‌| عضویتــــــــــــــــــــ ⏬ 🆔 @Sheikh_Farhad_Fathi
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻دمِ دانشجوی باغیرت گرم پرچم‌سوزی و بددهنی و بی‌ادبی جماعتی از دانشجونماها را دیدید؛ اما حقیقت چیز دیگری بود. حقیقت، قامت راستِ همان جوان‌هایی بود که ایستادند. 🔻هوشمندانه ایستادند؛ وقتی پشت دست بی‌اخلاقی‌ها، انگشت اشاره‌شان را به سمت دشمن اصلی گرفتند.. . 🔻خلاقانه ایستادند؛ در شعارهایشان، در نماز جماعت‌شان، در تعظیم‌شان به پرچم. 🔻مطالبه‌گرانه ایستادند؛ از مسئولین دانشگاه و وزارت علوم خواستند که دانشگاه، حریم علم بماند نه میدان جنگ. 🔻غیورانه فریاد زدند؛ از انقلاب و برای انقلاب 🔻اخلاق‌مدارانه ایستادند؛ سعه صدر داشتند، آرامش را حفظ کردند. 🔻و مظلومانه ایستادند؛ وقتی با سنگ و کلوخ و چاقو زخمی شدند، اما مقابله به مثل نکردند تا فرق میان غیرت و وحشی‌گری روشن بماند. 🔻دمتان گرم. تا شما هستید، گردی بر چهره انقلاب نخواهد نشست. خاک به چهره خورشید می پاشند @mahdian_mohsen
4.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پهلوی به روایت نزدیکان شاهِ معدوم شبها زن‌ها رو از دست شوهراشون می‌کشیدن بیرون! الان یه عده _ولو معدود_ دوست دارن برگردیم به اون زمان!!
هدایت شده از خیمه‌گاه‌ولایت
🔴دیپلماسی در اسطبل؛ شرح سرگردانی یک «شاهزاده» در راهروهای انتظار ✍خیمه‌گاه ولایت 🔹داستان «رضا پهلوی»، داستان مردی است که سال‌هاست میان توهمِ «تاج‌گذاری» و واقعیتِ «دربانی» سرگردان مانده است. کسی که مدعی هدایت یک ملت است، اما برای تنها ۵ ثانیه تنفس در هوای رئیس‌جمهور آمریکا، چنان نامه‌نگاری‌های ملتمسانه‌ای به راه می‌اندازد که گویی بقای سیاسی‌اش به همان چند ثانیه بند است. 🔸اما پاسخ ترامپ، تیر خلاصی بر این پرستیژ پوشالی بود؛ فرستادن او به نزد «ویتکاف»، آن هم نه در دفتر رسمی، بلکه در فضای اسب‌سواری! این پیامِ دیپلماتیک کاملاً روشن است؛ وزن سیاسی کسی که خود را «ولیعهد» می‌نامد، در نگاه اربابانش، از کاه و یونجه‌ی اسطبل‌های کاخ سفید فراتر نمی‌رود. ↩️ذلت درکنار سطل زباله 🔹تراژدی تحقیر او زمانی کامل می‌شود که قاب‌های ماندگارش نه در تالارهای کنفرانس، بلکه در کنار سطل‌های زباله با نتانیاهو بسته می‌شود. این همان سرنوشت محتوم کسی است که وطن‌فروشی را با دیپلماسی اشتباه گرفته است. او که روزی سودای تخت طاووس داشت، حالا به رکاب‌بوسی دلالان املاک و پیاده‌روی در اصطبل‌ها دلخوش کرده است. ↩️قیاس با فرقه رجوی 🔸حقیقت تلخ برای هواداران او این است که میان«ملاقات‌های پولی»مریم رجوی با جولیانی‌های از کار افتاده و«ملاقات‌های اسطبلی» رضاپهلوی با دلالان ترامپ، هیچ تفاوت ماهوی وجود ندارد. هر دو، مهره‌های سوخته‌ای هستند که در بازار سیاست بین‌الملل، تنها برای نمایش‌های فصلی و سیرک‌های سیاسی اجاره میشوند. ◀️ به پایگاه خبری تحلیلی بپیوندید👇👇 ➡️ https://eitaa.com/joinchat/2868117506C71fc999fff