eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خیمه‌گاه‌ولایت
🔴دیپلماسی در اسطبل؛ شرح سرگردانی یک «شاهزاده» در راهروهای انتظار ✍خیمه‌گاه ولایت 🔹داستان «رضا پهلوی»، داستان مردی است که سال‌هاست میان توهمِ «تاج‌گذاری» و واقعیتِ «دربانی» سرگردان مانده است. کسی که مدعی هدایت یک ملت است، اما برای تنها ۵ ثانیه تنفس در هوای رئیس‌جمهور آمریکا، چنان نامه‌نگاری‌های ملتمسانه‌ای به راه می‌اندازد که گویی بقای سیاسی‌اش به همان چند ثانیه بند است. 🔸اما پاسخ ترامپ، تیر خلاصی بر این پرستیژ پوشالی بود؛ فرستادن او به نزد «ویتکاف»، آن هم نه در دفتر رسمی، بلکه در فضای اسب‌سواری! این پیامِ دیپلماتیک کاملاً روشن است؛ وزن سیاسی کسی که خود را «ولیعهد» می‌نامد، در نگاه اربابانش، از کاه و یونجه‌ی اسطبل‌های کاخ سفید فراتر نمی‌رود. ↩️ذلت درکنار سطل زباله 🔹تراژدی تحقیر او زمانی کامل می‌شود که قاب‌های ماندگارش نه در تالارهای کنفرانس، بلکه در کنار سطل‌های زباله با نتانیاهو بسته می‌شود. این همان سرنوشت محتوم کسی است که وطن‌فروشی را با دیپلماسی اشتباه گرفته است. او که روزی سودای تخت طاووس داشت، حالا به رکاب‌بوسی دلالان املاک و پیاده‌روی در اصطبل‌ها دلخوش کرده است. ↩️قیاس با فرقه رجوی 🔸حقیقت تلخ برای هواداران او این است که میان«ملاقات‌های پولی»مریم رجوی با جولیانی‌های از کار افتاده و«ملاقات‌های اسطبلی» رضاپهلوی با دلالان ترامپ، هیچ تفاوت ماهوی وجود ندارد. هر دو، مهره‌های سوخته‌ای هستند که در بازار سیاست بین‌الملل، تنها برای نمایش‌های فصلی و سیرک‌های سیاسی اجاره میشوند. ◀️ به پایگاه خبری تحلیلی بپیوندید👇👇 ➡️ https://eitaa.com/joinchat/2868117506C71fc999fff
«کاش...» توفیق شد در جمع زندانی‌ها بودم!!! البته دقیق‌ترش «کانون اصلاح و تربیت» یعنی ویژه‌ی جرائم زیر ۱۸ سال، البته بنا به مصلحت ۱۹ و ۲۰ ساله هم بین‌شون بود... همه‌جور نوجوون بود... از بچه‌ی پاستوریزه‌ای که تمام عمرش رو مادرش غذا دهانش گذاشته‌بود تا مواد فروش و حتی قاتل! از بی‌کس‌وکار تا فرزند اقشار خاص و فرهیخته‌ی جامعه! از فقیر تا غنی! از بی‌سواد تا سمپادی... چون همیشه مخاطبم جامعه‌ی دانشگاهی و اقشار تحصیل کرده و سن بالاتر بودن و تقریبا اصلا تجربه‌ی کار با نوجوان رو نداشتم، واقعا حرف زدن برام خیلی سخت بود... سخت بود با سطح سواد و ادبیات و منطق این قشر صحبت کنم، تقریبا هیچ اشتراکی با این قشر و سن نداشتم الا زبان قلب و دلسوزی یا بهتر بگم دل سوختگی... واقعا خودم رو تماما بدهکار این‌ها می‌دونستم و واقعا شرم‌سارانه با توسل به شهدا از عمق وجود، با نهایت اعتقاداتم باهاشون حرف زدم... الحمدلله به لطف خدا و عنایت شهدا، خیلی بحث خوب پیش رفت، هم دلی، هم علمی و‌ هم تکان دهنده... جوری که حالا چندتا رفیق زندانی دارم! ازم قول گرفتن که اگر آزاد بشن برم خونشون و بیان خونمون!!! بعضی‌هاشون کلا بی‌رگ بودن و اصلا هیچ چیزی براشون مهم نبود، حتی بودن یا نبودن در زندان، که این‌ها عمدتا سابقه‌دار بودن! ولی بعضی‌هاشون به مفهوم واقعیِ کلمه، ندامت و پشیمونی سراسر وجودشون رو گرفته بود و همش می‌گفتن کاش زمان به عقب برمی‌گشت و جبران می‌شد... از نگاه و صحبت بعضی‌هاشون نفرت به من و امثال من می‌بارید و از نگاه بعضی‌هاشون برادر بزرگتری بودم که سال‌ها همدیگر رو در آغوش نگرفته بودن... خلاصه ملقمه‌ای بود... در مسیر برگشت به این مسائل فکر می‌کردم: ۱ـ چقدر خدا به من لطف کرده که به لطف اهل‌البیت علیهم‌السلام و به برکت پدر و مادر خوب، دوستان خوب، اساتید خوب و هزاران نعمت دیگه، در این موقعیت هستم، باید قدر محیط خودم رو بیش از گذشته بدونم... البته «کم من ثناء جمیل لست اهلا له نشرته...» ۲ـ چقدر می‌شده و می‌شه کار کرد و حقا و انصافا چقدر کم کار کردیم، خصوصا در بحث جهاد تبیین و اثبات کارآمدی نظام... چقدر امثال ما بایستی از گناهان و‌ کم کاری‌های خودمون توبه کنیم... چقدر برخی از مسئولین و قلم زنندگان و گویندگان که با اعمال یا گفتار خود افراد کم ظرفیت رو ناامید می‌کنن، بارشون سنگین و جایگاه ابدی.شون بده... ۳ـ چقدر چقدر چقدر جمهوری اسلامی دلسوز و مظلومه که حتی نسبت به مجرمینِ علیهِ خودش هم تلاش داره اونا اصلاح بشن، می‌شد هزاران جور دیگه با مجرم برخورد کرد ولی واقعا دلسوزی نظام از در و دیوار اون محیط تا ده‌ها اقدام دیگه پیدا بود... تقریبا همه‌ی بچه‌ها می‌گفتن فکر می‌کردیم بعد از دستگیری، جور دیگه‌ای از ما پذیرایی بشه!!! ۴ـ به این فکر می‌کردم که زمان، برای من هم داره می‌گذره و برای من هم قابل جبران نیست، دارم زمانم رو چطور می‌گذرونم؟! من هم در زندانم، فقط زندانی بزرگتر که قطعا مثل اینها روزی فریاد خواهم زد «یا لیتنی کنت ترابا... فمن یکون أسوء حالا منی...» و ده‌ها فکر دیگه... اما همه‌ی این متن رو برای این یک خط آخر نوشتم... موقع خداحافظی، موقع پوشیدن کفش‌هام، یکی از بچه‌های پشت سرم که فقط صداش رو شنیدم با سوز دل عجیبی آروم گفت:«حاج‌آقا ما اگر یه رفیق مثل شماها داشتیم الان اینجا نبودیم...» کاش دایره رفاقت‌هامون رو گسترده‌تر کنیم... یاعلی سید محمد مطلبی‌پور اسفند ۱۴۰۴
جانم فدای ایران...🇮🇷
هدایت شده از حق تلاوت
بِسْـــــمِ‌الـلَّـهِ‌الرَّحْـمَنِ‌الرَّحِیـــــمِ 🔰 اگر شما هم دلتان برای خدای مهربان تنگ شده و می خواهید در ماه میهمانی معبود کلام حضرت حق را این بار عاشقانه تر زمزمه کنید همراه ما باشید در: 🌺 پویش قرآنی 🌺 همگام با: 📚 کتاب ارزشمند "حق تلاوت" اثر استاد گرانقدر حجت الاسلام و المسلمین دکتر نخاولی زمان: 🗓 ماه مبارک رمضان ۱۴۴۷ هـ ق (اسفندماه ۱۴۰۴) 📱 شرکت در پویش از طریق وبسایت موسسه راه حق: 🌐www.rahehagh.com/haghe_talavat همراه با مسابقه و اهدای 🏆 ۱۴ کمک هزینه سفر کربلا 🕌 و ۱۱۰ جایزه ده میلیون ریالی 💶💰 در سالروز میلاد امام رضا علیه السلام با شرکت در این پویش: ✅ با آداب ظاهری و باطنی قرائت قرآن آشنا شده و اُنس بیشتری با قرآن پیدا می کنیم. کانال پویش در پیام رسان ایتا: 🆔 @haghetalavat 🌐www.rahehagh.com/haghe_talavat ╰─═══════════─
👌کار بسیار زیبای استاد ابوالحسنی ، استاد دانشگاه شریف در پاسخ به اراجیف شریفی زارچی 👏👏واقعا این کار جای حمایت داره 👌👌
🟥 اراجیف خاتمی و جبراییلی توآمان محکوم است؛ 🔻امروز بر کمتر کسی در ایران و جهان پوشیده است که اغتشاشات دی ماه همانا روز سیزدهم جنگ ۱۲ روزه بوده است؛ اما به تازگی دو نفر از کنش گران سیاسی یکی در رقابت با دولت و حاکمیت و دیگری در رقابت برای صندلی‌های شورای شهر آن را ساده سازی کردند؛ 🔻جبراییلی در ادامه فعالیت ساختار شکنانه‌اش که با علیزاده‌ی خبیث همسویی داشت؛ اغتشاشات و تحرکات تروریستی را ناشی از سیاست‌های غلط اقتصادی اعلام کرده و خواسته یا ناخواسته به توجیه حوادث ضد انقلابی دیروز دانشگاه‌ها پرداخت؛ کاری که می‌توان پرچم سوزی و اهانت به ساحت صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها را هم به مشکلات اقتصادی ارجاع داد یعنی همان پروژه‌ای که موساد، ام ای سیکس و سیا در پی آن هستند؛ 🔻 خاتمی هم با حمله به دستگاه‌های سیاسی و امنیتی چنین القاء کرد که همه‌ی دستگیری‌ها غیر باور پذیر، و غیر عادلانه بوده و فورا باید متوقف شود و خود را به گونه‌ای غیر مستقیم، آلترناتیو نظام اسلامی معرفی کرد؛ یعنی همان حرفی که امثال جبراییلی به گونه‌ای دیگر بر زبان می‌آورند و این‌چنین این دو گروه رادیکال برای تصاحب قدرت در حاکمیت یا دولت بهم می‌رسند؛ البته از حق نگذریم خاتمی علیه اسراییل حرف زد که همین اندک هم در جملات جبراییلی غایب بود 🔺️مجتبی زارعی 🔹ایتا: https://eitaa.com/Dr_Zareii_Siasatefetrat ✔️ارتباط با ادمین👇 @drzareiadmin 🔹کانال بله: ble.ir/mojtabazareii_50
🔺اگر دقت کنید پادشاه اردن در اظهارات خود علاوه بر تاکید بر دیپلماسی، به نکته ظریفی اشاره کرده است. وی ضمن اینکه گفته اردن اجازه نقض حریم هوایی خود در جنگ احتمالی را نخواهد داد، به این نکته مهم نیز اشاره کرده که اجازه نخواهند داد اردن به میدان جنگ یا گذرگاه درگیری های منطقه ای تبدیل شود! 🔹شاید بسیاری، منظور وی از تبدیل اردن به گذرگاه درگیری ها را، رد و بدل شدن موشک ها و جنگنده ها از آسمان این کشور تعبیر کنند که البته درست هم هست؛ هرچند اردن جرات هیچ اقدامی علیه جنگنده های آمریکایی و اسرائیلی را نخواهد داشت و فقط همنوا با دشمن به رهگیری موشک های ایرانی خواهد پرداخت؛ اما بحث گذرگاه فقط هوایی نیست؛ اگر جنگی تمام عیار در بگیرد و تمام شاخه های مقاومت در منطقه پای کار بیایند، اردن چه بخواهد چه نخواهد ممکن است روی زمین خود نیز شاهد تحولات بی سابقه ای باشد! 🔹اردن اگر پایگاه در اختیار آمریکا قرار بدهد که داده، سزاوار دریافت رگبار موشک ها خواهد بود. آنگاه نه تنها پایگاه آمریکایی که حتی مراکز نظامی اردن نیز که در رهگیری موشک های مقاومت با دشمن همراهی میکنند ممکن است هدف قرار بگیرند. 🔹اما نکته اصلی ماجرا اینجاست که حکومت های دیکتاتوری عربی معمولا از محبوبیت ملی برخودار نیستند؛ آسیب دیدن مراکز نظامی آنها میتواند سبب تضعیف حاکمیت و ترغیب هسته های پنهانِ مخالف حکومت و حتی قیام علیه دیکتاتور شود. 🔹هرچند این تهدید فقط متوجه اردن نخواهد بود و غالب کشورهای عربی از چنین پتانسیلی برخوردارند، اما تمرکز مقاومت بر اردن میتواند باعث هرج و مرج عظیمی در این کشور شود به نحوی که اداره امور از کنترل آنها خارج گردد. 🔹در چنین شرایطی عبور و مرور در اردن برای گروه های مقاومت آسان خواهد شد و این به معنای دسترسی رزمندگان از عراق به مرزهای اسرائیل خواهد بود. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، در صورت یک جنگ تمام عیار، اسرائیل هم از آسمان و هم از زمین تحت فشار قرار خواهد گرفت و با فعال شدن مقاومت فلسطین، هسته های مقاومت در سوریه، و حزب الله لبنان رژیم روزهای سختی را به انتظار خواهد نشست. 🔹آنچه اینجا ذکر شد صرفا یک تحلیل و فرضیه است، لیکن اردن حقیقتا میتواند گذرگاه زمینی اقدامات نظامی مقاومت علیه اسرائیل باشد! @Ansari_rahim
هدایت شده از ※ صافات ※
📲 تلاش مانند و برای زیر سؤال بردن هر مطلب مرتبط و غیرمرتبط با در ! 📌 می‌خواهند اینطور به مردم متدیّن تلقین کنند که همه چیز در جمهوری اسلامی مغایر با مکتب است، و در مسیر خلاف حرکت می‌کند و این روند، سلامت و سبک زندگی دینی مردم را به مخاطره می‌اندازد! حال این‌که در بین کشورهای مسلمان، درباره ترویج سبک زندگی مکتبی حرف بسیار برای گفتن دارد. • در ادامه بخوانید👇👇 ➥ @saafat