eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از چی نما
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در این مراسم شهاب حسینی سخنانی گفت که می‌توانید در ویدئو ببینید. اما چند نکته شهاب حسینی می‌گوید جواد گنجی یکی از ده‌ها هزار داغی است که بر دل مردم نشسته است یعنی او روایت دروغین چهل هزار کشته را باور دارد و آن را ترویج می‌کند. می‌گوید سیاستمداران مخاطبین سینما نیستند! اگر بودند روش و منشش نمی‌توانست این باشد! آقای حسینی مخاطب سینما همگان‌اند.علی‌الخصوص سیاستمداران همان‌ها که شما جماعت با تشخیص غلط خود بارها در انتخابات به مردم تحمیل کردید و در نهایت مسئولیت خود را نپذیرفتید! و در ادامه خانه سینما را تشکل مردمی می‌دانید. آقای حسینی اتفاقا خانه سینما هیچوقت طرف مردم نبوده است.خانه سینما کی طرف بیش از هزار ایرانی کشته شده در جنگ دوازده روزه را گرفت؟ خانه سینما هیچوقت طرف مردم و مطالبات به حق آنان نایستاد.فقط بیانیه هنجارشکن داد.فقط بر آتش فتنه نفت ریخت.بار اول و دوم نیست.مگر خانه سینما کجاست که این چنین با حاکمیت در ستیز است! اگر بیانیه هم می‌دهد اغلب دوپهلو است. آقای حسینی چه مدرکی دارید که خیلی‌ها زیر احکام سنگین هستند؟ اگر هستند آدم کشته‌اند،مامور امنیت و انتظامی آتش زدند،مسجد و پاسگاه آتش زدند. و چه مثال مزخرفی آوردید از فیلم فهرست شیندلر که در تایید هولوکاست است. حتی یک مثال سینمایی همسو با حرفهایتان نمی‌توانید بیاورید. کاش از فیلم فروشنده مثال می‌آوردید.آنجا که دانش‌آموزی سر کلاس از شما به عنوان معلم پرسید: آقا آدما چجوری گاو میشن؟ و شما پاسخ دادید: به مرور بله آقای حسینی به مرور..... زیاده عرضی نیست.... @cheenamaa
هدایت شده از جارچی 🇮🇷|
2.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣📹 قرآن‌های سوخته ماندگار خواهند شد 🔸 قرآن‌های سوخته‌شده در اغتشاشات دی‌ماه، در موزهٔ خوشنویسی ایران مرمت و کتابت می‌شوند. @jaarchi
هدایت شده از عمارآنلاین
7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در محکومیت اهانت به نمادهای ملی و مذهبی @ammaronlin
🔸 چرا وضع برخی دانشگاه‌ها این‌چنین شد؟! سؤال داریم که چرا در برخی دانشگاه‌ها عده‌ای پرچم آتش زدن و بی‌حرمتی کردن؟! این تابلویِ یکی از همون دانشگاه‌هاست، متعلق به بسیج دانشجوییِ اون دانشگاه(که شهدا رو چند هفته قبل از شهادت توسط موساد) با لفظ قمار باز خطاب کرد و.... وقتی موذنِ جامعه در دانشگاه‌ها، رسماً کیف‌کشِ برخی افراد و تفکرشون می‌شه و تبدیل می‌شه به نوچه‌ی جریانات متحجرِ مثلا انقلابی، خیلی نباید انتظار اثرگذاری بر دیگر دانشجوها در این فضا رو داشته باشیم...
این سخنانِ عراقچی است؛ به‌نظرم زیباتر، منطقی‌تر و حتی انقلابی‌تر از این نمی‌شد حرف زد. اما نگاه جناحی اجازه نمی‌دهد این بخش‌ها دیده شود. مخاطب هم معمولاً حوصله ندارد کل حرف را ببیند؛ در نتیجه، یک جمله بریده می‌شود و می‌گویند: «عراقچی درباره رهبری آینده فلان حرف را زد». مجری می‌پرسد: «اگر رهبری ترور شود چه می‌شود؟» و عراقچی با هوشمندی کامل پاسخ می‌دهد: «من در رسانه‌های آمریکایی دیده‌ام که روی ترور رهبری مانور می‌دهند، اما بدانند نظام ایران در هر حالتی ماندگار است.» این حرف، در واقع تیر خلاص به دشمن و رسانه‌هایش است؛ همان‌ها که القا می‌کنند نظام ایران دیکتاتوری و وابسته به یک نفر است و اگر آن یک نفر نباشد، همه‌چیز تمام می‌شود. بله، این جمله برای منِ بچه‌انقلابی ممکن است تلخ و اذیت‌کننده باشد؛ من هم اذیت می‌شوم. اما مخاطبِ عراقچی من و شما نیستیم؛ مخاطب، رسانه خارجی و ذهنیتی است که اصلاً مثل ما فکر نمی‌کند. باید با منطق خودش با او حرف زد. همین‌طور توییتی که علی‌اصغر شفیعیان زد؛ این‌که زمان شاه هم می‌گفتند «پهلوی برود همه‌چیز درست می‌شود»، اما نشد. این ادبیات شاید باب میل بچه‌های ایتایی و انقلابی نباشد، اما برای صحبت با برانداز لازم است. یکی از مشکلات اصلی «تبیین» همین‌جاست: باید با طرف مقابل به مدل خودش حرف بزنی تا نتیجه بگیری. وقتی این کار را می‌کنی، بعضی از این‌طرفی‌ها که هوش رسانه‌ای ندارند، معترض می‌شوند و یکی باید واقعاً این‌ها را جمع کند! ما این مشکل را در کلاب‌هاوس هم داشتیم. من می‌گفتم: «باشه، هرچی می‌گید درسته؛ حالا بگید چیکار کنیم؟ من هم میام سمت شما.» می‌گفتند: «هیچی، باید صبر کنیم.» می‌گفتم: «خب منم همینو می‌گم! پس برید زندگی‌تون رو بکنید 😁» این منطق آن‌طرف جواب می‌دهد، اما این‌طرف می‌گویند: «تو باید شبهاتش را حل می‌کردی!» در حالی که طرف نه‌تنها تبیین نمی‌شود، بدتر هم می‌شود. بهترین جواب، جوابی است که با منطق خودِ طرف مقابل داده شود. مثلاً یکی گفت: «امام خمینی فلان حرف را زده.» به او گفتم: «تو کسی را می‌شناسی که اگر فردا نفر اول مملکت شد، همه حرف‌ها و تصمیم‌هایش صددرصد درست باشد و حتی یک درصد هم اشتباه نکند؟» گفت: «نه، همه انسان‌ها دچار اشتباه می‌شوند.» گفتم: «خیلی خب، بیا اشتباهات امام را ــ از نظر خودت ــ بشمار.» شمرد؛ در کل چهار مورد بود. گفتم: «فرض کنیم حرفت درست است. کسی که در کل عمرش، بین هزاران حرف و تصمیم، چهار اشتباه داشته، نمره‌اش صفر است یا ۱۹؟» گفت: «۱۹.» گفتم: «پس چرا به امام به‌خاطر چهار اشتباه صفر می‌دهی، اما به شاه به‌خاطر صد اشتباهی که من شمردم، بیست می‌دهی؟ شاه می‌شود ۸، امام می‌شود ۱۹. حالا کدام بهتر است؟ کدام را باید انتخاب کرد؟» اینجا دیگر خودش جواب را گرفت. این منطق، انقلابی‌پسند نیست در حالی که با منطق خودشان، دقیقاً به همان نتیجه‌ای رسیدی که می‌خواستی. مشکل اساسی تبیین‌ همین است: با منطق خودمان حرف می‌زنیم، نه با منطق مخاطب. مثال دیگر: یک رفیق طلبه قدیمی دارم؛ ۱۲ سال پیش با هم درس آیت‌الله وحید می‌رفتیم. طلبه‌ای فاضل، اما غیرانقلابی. یک روز به من گفت: «تو طلبه دقیقی بودی، چطور نفهمیدی فلان مسئله دلیلش ضعیفه؟» چندتا از اعتقادات خودش را شمردم و پرسیدم: «این‌ها را قبول داری؟» گفت: «بله.» گفتم: «دلیل این‌ها از دلیل همان مسئله ضعیف‌تر است. چطور این‌ها را قبول داری، اما به من می‌گویی چرا آن را قبول داری؟» گفت: «درسته، این‌ها هم دلیلش ضعیفه.» گفتم: «خب پس بی‌خیالشون شو.» گفت: «نه، من خودم یه دلایل دِلی دارم.» گفتم: «منم دلایل قُلوه‌ای دارم 😂» یک‌بار هم در تهران، در جمعی بودم که طرف نه خدا را قبول داشت، نه پیامبر، نه کوروش، نه ایران، نه اسلام؛ فقط می‌گفت «من حافظ را قبول دارم.» بچه‌ها با منطق خودشان شروع کردند: «ببین اسلام خوبه، خدا هست، فلان…» طبیعی بود که طرف قانع نشود. گفتم: «حالا که بحث‌هاتون تموم شد و ایشون هم قانع نشد، بیایید امشب تا صبح حافظ بخونیم و هرچی حافظ گفت بگیم چشم.» شروع کردم به خواندن ابیات حافظ. طرف می‌گفت: «به‌به!» من معنا می‌کردم. می‌گفت: «عه! حافظ اینا رو گفته؟!» تا صبح، همه‌چیز را قبول کرد. خلاصه اینکه این منطق خیلی جواب می‌دهد: اول کمی همراهی، بعد حرف زدن با منطق خودش. منطق شما برای خودتان زیباست، نه لزوماً برای دیگران. انبیا و ائمه هم دقیقاً همین کار را می‌کردند. علامه امینی، ولایت امیرالمؤمنین(ع) را با منطق اهل سنت اثبات می‌کند. حضرت ابراهیم(ع) با منطق مخاطبش حرف می‌زند: اول فرض می‌گیرد این ستاره و ماه و خورشید خدا هستند، بعد با منطق خودِ آن‌ها نشان می‌دهد که «افول می‌کنند، پس خدا نیستند». این یعنی تبیین موثر
‌|قلب یک ظرف بیشتر نیست، اگر خالی باشد مورد طمع شیطان است؛ ما به حالت غفلتِ دل تعبیر می‌کنیم، این‌جاست که وضعیت خطرناک می‌شود لذا راهی که توصیه می‌کنند این است که نگذارید دل از یاد خدا خالی بماند تا شیطان در آن طمع کند، اگر به یاد خدا باشد سراغ او نمی‌آید. آیةالله حاج‌آقا مجتبی تهرانی رضوان الله تعالی‌علیه
هدایت شده از  فصل بیداری
❌نکته ای در باب مصاحبه عراقچی‌... 🔶مجری نمیپرسه که اگه رهبرتون رو ترور کنند، شما چه کار میکنید؟ بلکه میپرسه این فرد اصلا جانشینی میتونه داشته باشه؟ بعد از ایشون، چون هیچ‌کس رو ندارید بگذارید جاش، آیا ساختارتون عوض نمیشه؟ که مثلا دیگه ولایت فقیهی نباشه؟ 🔷حالا عده ای میگن چرا عراقچی نگفت هر کس به رهبری سوء قصد کنه، ما نیست و نابودش میکنیم؟ 🔶من میگم باشه، حق با شماست، میگفت بهتر بود، اما عراقچی هم یک ساعت مصاحبه کرده، همه‌اش داره رجز میخونه، اونها رو هم ببینید. 🙏ماشاءالله به غیرتی که روی رهبری دارید. 🔷منتها وقتی که بهتون میگن رهبری انقدر ضعیفه که بهش تحمیل میشه، نمیتونه نظرات خودش رو ابراز کنه و هرچی میگه حرف خودش نیست، گزارش غلط بهش میدن و فریبش میدن... اون موقع هم لطفا غیرت به خرج بدید.
نکته‌ای در باب مصاحبه‌ی دکتر عراقچی‌... 🔶مجری نمی‌پرسه که اگه رهبرتون رو ترور کنند، شما چه کار می‌کنید؟ بلکه می‌پرسه این فرد اصلا جانشینی می‌تونه داشته باشه؟ بعد از ایشون، چون هیچ‌کس رو ندارید بگذارید جاش، آیا ساختارتون عوض نمی‌شه؟ که مثلا دیگه ولایت فقیهی نباشه؟! 🔷حالا عده‌ای می‌گن چرا عراقچی نگفت هر کس به رهبری سوء قصد کنه، ما نیست و نابودش می‌کنیم؟! 🔶من می‌گم باشه، حق با شماست، می‌گفت بهتر بود، اما عراقچی هم یک ساعت مصاحبه کرده، همه‌ش داره رجز می‌خونه، اونها رو هم ببینیم. 🙏ماشاءالله به غیرتی که روی رهبری دارین... 🔷منتها وقتی که بهتون می‌گن رهبری اونقدر ضعیفه که بهش تحمیل می‌شه، نمی‌تونه نظرات خودش رو ابراز کنه و هرچی می‌گه حرف خودش نیست، گزارش غلط بهش میدن و فریب‌ش میدن...، اون موقع هم لطفا غیرت به خرج بدین... ✍کلا اینطور مصاحبه‌ها اصلا مصاحبه‌‌های معمولی نیستن، مجری هم آدم معمولی‌ای نیست. 🔶 سؤال‌هاشون رو هم خبرگزاری‌هاشون طرح نمی‌کنن، کلا پشت این مصاحبه‌ها سرویس‌های امنیتی هستند 🔷مثل اون مصاحبه‌ی لاریجانی با خبرگزاری قطری... 🔶سؤال‌ها اصلا برای نوشتن یک مصاحبه‌ی مثلا جنجالی طرح نمی‌شن، طرح می‌شن برای فتنه‌انگیزی، تفرقه‌ افکنی، از خود طرف بگیری، علیه‌ش در دنیا استفاده کنی، از خودش بگیری علیه‌ش داخل کشورش استفاده کنی، حساسیت یک دولت رو نسبت به یک موضوع محک زدن... 🔷جنگِ دیپلماتیکه، و چون مردم خیلی کمتر از جنگ تسلیحاتی ازش سر در میارن، دیپلمات‌هامون خیلی مظلوم واقع میشن... 🔶هر دیپلماتی هم یک توانی داره، بالاخره دوتا تیر هم شاید بخوره در این جنگ، اما این نباید باعث بشه سریع برچسب خائن بهش بچسبونیم! 🔷البته این هم جزءِ جنگه، رسانه‌های ایرانی رو یا فریب میدن، یا اصلا از خودشونن، بهشون خط میدن، از پشت شلیک می‌کنن به نیروی خودی... 🔶اون مصاحبه‌ای که پارسال دکتر پزشکیان در نیویورک با تاکر کارلسون کرد خیلی حرفه‌ای بود، تیم مذاکره خیلی باهاش کار کرده بودند و جواب‌ها رو خیلی حساب شده آماده کرده بودند. 🔷حرف‌های دکتر پزشکیان باید مردم آمریکا و کارلسونِ بسیار پرطرفدار در جمهوری‌خواه‌هارو علیه سیاست‌های ترامپ در حمایت از اسرائیل می‌کرد، که کرد. 🔶اونوقت در ایران در ایتا، شروع کردن به تخریب رئیس‌جمهور! جنگه دیگه جنگه ____________________________ بنده رفتم اصل فیلم رو دیدم، شما هم ببینید. سوال خبرنگار اینه دقیقا: "Is there a, is there a succession plan for the Supreme Leader? and will there be a day when there would be maybe a separation between the clergy and the civil dispensation?" بحث زبانم لال «ترور رهبری» اصلا در سؤال نیست سؤال درباره‌ی جانشینیه. بحث ترور رو خود دکتر عراقچی در جواب مطرح می‌کنه. البته بنده قبول دارم که همچنین نباید می‌گفت ایشون، اما جدای این مورد، بقیه‌ی موارد مصاحبه خیلی خوب بود و ای‌کاش برخی دوستان همه‌ی مصاحبه رو ببینن... و باز هم تشکر از دوستان انقلابی بابت غیرت زیباشون... اما چند سؤال: ۱. چرا اون زمان که برخی از این افرادی که الان رگ گردن‌شون بیرون زده، در زمان واکسن می‌گفتند که رهبری تخصص نداره و به رهبری تحمیل کردند و...، روی رهبری غیرت به خرج ندادن؟! ۲. چرا وقتی اینقدر چهره‌ی رهبری رو ضعیف نشون دادن که ادعای تحمیل به ایشون کردن، این افراد غیرت به خرج ندادن؟! ۳. چرا وقتی جناب ش.راد از همین کانال‌داران ایتایی، ادعا داشت رهبری رو مجبور به واکسن زدن کردن، برخی‌ها غیرت به خرج ندادن؟! از سال ۹۹ و فتنه‌ی ضد واکسن‌ها ما شاهد بودیم فرامین رهبری معظم مدام توسط عده‌ای که خود رو مطیع ایشون می دونن زیر پا گذاشته شد، اما کانال‌های همسوشون غیرتی روی رهبری به خرج ندادن!! خدا عاقبت ما رو ختم بخیر کند.
هم از تقوی‌نیا هم از دیگر افراد خواهش می‌کنیم آن قسمت سؤال خبرنگار که از دکتر عراقچی درباره‌ی احتمال ترور توسط ترامپ را مطرح کرد برای ما بفرستند. همان قسمت سؤال رو لطفا... این.جاست که می‌گیم اسیرِ جماعتی هستیم که خودشون رو تفسیرگر و تحلیل‌گر می‌‌دونند، اما اصل مصاحبه رو ندیدن!! هیچ‌جای سؤال خبرنگار، چنین چیزی وجود نداشت...
🔺باز هم حمله به عراقچی! 🔹اخیرا از یکی از تحلیل‌گرانِ غربی که اتفاقا مخالف حمله‌ی آمریکا به ایران هم هست، شنیدم که در واکنش به سؤالی درباره.ی ترور احتمالی سران جمهوری اسلامی می‌گفت: ایران کشوری است که دموکراسی واقعی دارد؛ ایران سرزمین نهادها است. منظورش این بود که در ایران بر خلاف ممالک دیکتاتوری یا حکومت‌های خانوادگی، کشور متکی به یک نفر نیست، همان‌طور که بر خلاف تصور دشمن، پس از شهادت فرماندهان نظامی، فرماندهان دیگری جایگزین شدند و آن ضربات مهلک را در جنگ ۱۲ روزه به اسرائیل وارد کردند. 🔹اولا که دکتر عراقچی در تمام این مدت مواضع انقلابی داشته و حتی نسبت به تهدید ترور رهبری هم از خود واکنش قاطع نشان داده است. در هیچ‌یک از مصاحبه‌هایش نیز پیدا نمی‌کنید که جنگ و دیپلماسی را کنار هم قرار ندهد. همواره می‌گوید اهل دیپلماسی هستیم، برای جنگ هم آماده‌ایم. 🔹ثانیا عراقچی یک دیپلمات است و باید حرف‌هایش را مختصر و مفید انتخاب کند. خلاصه‌ی پاسخ او به خبرنگار هندی درباره‌ی احتمال تهدید رهبری این است که دشمن نمی‌تواند جمهوری اسلامی را با ترور رهبری از پای در بیاورد. این جمله اگر برای مخاطب فهم بشود، اثرش کمتر از پای بر زمین کوبیدن و رجز خواندن نیست. مگر امام خمینی(رحمةالله‌علیه) نفرمودند حفظ جمهوری اسلامی از حفظ جان یک نفر و لو امام عصر(علیه‌السلام) باشد اولی‌تر است؟ 🔹ثالثا درباره‌ی پیامدهای چنین حماقتی از دشمن بارها و بارها علمای دینی، فرماندهان ارشد نظامی، گروه‌های مقاومت در سراسر منطقه، بعلاوه دیپلمات‌ها و چهره‌های سیاسی و امنیتیِ ما، هشدارهای لازم را داده‌اند. اساسا از عراقچی بیش از هر چیز، دیپلماسیِ قوی و مذاکره‌ی خوب انتظار می‌رود، هرچند که او بارها تهدید هم کرده است! 🔹بنده قبلا هم گفته‌ام؛ فرض کنید عراقچی و پزشکیان همه‌ی مشکلات کشور را نیز حل کنند. اقتصاد را، امنیت را، جامعه را، معیشت را و خلاصه هر چیزی که فکر می‌کنید باید درست بشود! خدا وکیلی فکر می‌کنید بعد از این اتفاقات [برخی] دست از سرشان برمی‌دارند؟ خیر! بعضی‌ها با تقابل دیده می‌شوند و وقتی سوژه‌ی دندان‌گیری ندارند از کاه کوه می‌سازند، و اِلّا در سکوت دیده نخواهند شد چون در هیچ کاری جز جوسازی تخصص ندارند. 🔹و البته زمان‌شناس هم نیستند؛ اولویت‌ها را نمی‌فهمند؛ درکی از مسائل مهم کشور ندارند و بعضا حتی از مراجع بالا دستی تذکر هم گرفته‌اند! اما چه می‌شود کرد؟ بی‌فایده‌ست آقا؛ بی‌فایده است! ✍عبدالرحیم انصاری
مادر و دو دختر رضا پهلوی اطلاعیه سازمان سیا برای جذب جاسوس از داخل ایران به زبان فارسی را استوری کردند... میزان سرسپردگی و وابستگی این خانواده حیرت‌ انگیز و غیرقابل‌ باور است... نام پهلوی مایه ننگ سنت پادشاهی ایرانی و مایه ننگ تاریخ هفت هزار ساله ایران ما است... ✍ علی قلی‌زاده