eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
مراسم هیأت هفتگی : ⚫یادبود شهید قائد سید علی حسینی خامنه ای رحمت الله علیه 🎙️باکلام: 🎙️نوای: 📍حرم مطهر،صحن قدس،حسینیه شهدا 🕗 سه‌شنبه ۱۲ اسفند ساعت ۲۰ 🔴لطفا به مکان جلسه توجه فرمایید 🛑🛑 روضه امشب مختصر خواهد بود و سعی بر این است همه با هم در تجمعات سطح شهر مشارکت داشته باشیم لطفا سر تایم حضور داشته باشید 🛑🛑 🆔 @montazeran101
1.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴ساختمان دبیرخانه خبرگان در میدان رسالت قم تخریب شد. ⚠️معنی این حرف اینه که خبرگان هدف بعدی اسراییله و همین امروز تذکر دادیم.👇 کانال ۴۰۰ هزار نفره👇 https://eitaa.com/porseshgar/49041 👇 بعد تو این شرایط یه عده نادان که اسمشونم گذاشتن تحلیلگر انتظار دارن خبرگان جمع بشن زیر یه سقف و یا مسئله‌ای به این مهمی با کاغذبازی و تماس تصویری رای گیری بشه و هی میگن زود باشید این شورا چیه. 😊واقعا جنگ ترکیبی است و آدم نمیدونه با کدام گروه مبارزه کند. ❌ اساسا نه تصوری از جنگ دارند نه آمریکا و اسرائیل رو میشناسند نه ذره ای اعتماد به مسئولینی دارند که چند روزه جلوی کل دنیا ایستادند. دعا کنیم این اعزه بفهمند وگرنه خطر اینا از جنگ بیشتره‌.      ╭┅───────┅╮ @porseshgar📻🌿 ╰┅───────┅╯
هدایت شده از خبرگزاری فارس
4.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سخنگوی وزارت دفاع: برای هر فرمانده حداقل تا ۳ رده جانشین تعیین شده و با شهادت فرماندهان دچار خلأ نخواهیم شد 🔹دشمن فکر می‌کرد اگر در ابتدای جنگ تحمیلی رهبر ما را به شهادت برساند دچار فروپاشی خواهیم شد اما اشتباه محاسبه می‌کرد. @Farsna
🔺رسانه های اسرائیلی میگویند عربستان خود را آماده میکند تا حمله ای را در پاسخ به حملات ایران تدارک ببیند! 🔹اولا ایران حمله به تاسیسات نفتی عربستان را تکذیب کرد و گفت صرفا به پایگاه های آمریکایی حمله کرده است. ثانیا تاکر کارلسون خبرنگار معروف آمریکایی دیروز گفت اسرائیلی ها در عربستان به دنبال تخریب تاسیسات این کشور هستند. به نظر میرسد اسرائیل میخواهد همه را درگیر کند که فشار بر خودش را کاهش داده و نگذارد کشوری از رژیم منحوس به لحاظ قدرت نظامی پیشی بگیرد. 🔹روز گذشته همچنین وزیر دفاع آمریکا با طعنه به اعراب خلیج فارس آنها را یک مشت متحد سنتی خواند که فقط اعتراض میکنند در حالی که آمریکا متحد نظامی میخواهد. اگر خبر رسانه های اسرائیلی درست باشد، یکی از دلایل آن میتواند تحریک های آمریکا و اسرائیل باشد، همانطور که نتانیاهو نیز گفته بود با تک تک سران عربی صحبت کرده است. 🔹با این وجود، عربستان در صورت چنین اقدامی فقط با سرنوشت و دارایی های خود بازی کرده است و آنها که اقتصادشان فقط متکی به نفت است از سرشاخ شدن با ایران آسیب جدی خواهند دید. 🔹تقابل نظامی عربستان با ایران اگر جدی شود ممکن است حتی تاج و تخت را از بن سلمان بگیرد، زیرا هرگونه هرج و مرج در سعودی رقبای او را برای کنار زدنش تحریک میکند. این وضعیت تقریبا برای همه کشورهای عربی صدق میکند و عدم محبوبیتشان ممکن است برایشان دردسرساز شود، همان طور که این تهدید تا حدودی در بحرین نیز خودش را نشان داده است! @Ansari_rahim
هدایت شده از عمارآنلاین
استوری پرواز همای این روزها از مرگ نترسید؛ از این بترسید که مبادا نامتان در صفحه وطن فروشان تاریخ نوشته شود @ammaronlin
هدایت شده از خبرگزاری فارس
اطلاعیه شماره ۹ ارتش جمهوری اسلامی ایران: ۶ پهپاد پیشرفته دشمن توسط سامانه‌های پدافندی منهدم شد 🔹در ۲۴ ساعت گذشته توسط سامانه‌های قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) کشور ۶ پهپاد پیشرفتهٔ هرمس در مناطق اصفهان قصر شیرین، تبریز، خوزستان و منطقه عمومی تهران منهدم شد. 🔹از ابتدای جنگ تا کنون ۳۵ پهپاد پیشرفته دشمن متجاوز توسط نیروهای زمینی پدافند، جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و یگان‌های سپاه پاسداران تحت کنترل شبکه یکپارچه پدافند هوایی هدف قرار گرفته و سرنگون شده‌اند. @Farsna
هدایت شده از اندیشکده نگاه
و اما جنگ منطقه ای: ده نکته مهم در مورد جنگی که امام شهیدمان وعده آن را به دشمن داده بود: 1- راهبرد دشمن در قطع سر نظام، گر چه بسیار درناک بود اما نتوانست دشمن را به هدف فروپاشی نظام در 4 ساعت برساند و دشمن اینک در تله تدابیری افتاده که امام شهیدمان طراحی کرده بود. نیروهای نظامی کشور ما در هر شرایطی، راهبرد موزاییکی و نبرد متقارن و نامتقارن طبق برنامه از پیش طراحی شده فرماندهی کل قوا را انجام می دهند و کمتر از دو ساعت پس از حملات اولیه دشمن، حملات هدفمند کشور ما شروع شد و طبق برنامه، قدم به قدم ادامه دارد. 2- ایران اسلامی همیشه نشان داده که در زمان خطرهای شدید، واکنش مؤثرتری نشان می دهد و ساختارهای سیاسی و نظامی اش دچار فروپاشی نمی شود. مردم نیز در هنگامه خطر، پشتیبان نیروهای نظامی هستند و ایران عزیز از جبهه و پشت جبهه هیچ نگرانی ندارد. 3- اخباری مثل ورود ضد انقلاب از غرب و نظایر آن ها گرچه باید دقیقا رصد بشود اما مردم ما می دانند که مبارزه با تجزیه طلبان وارداتی، تخصص کلاسیک نیروهای نظامی و امنیتی مجرب ماست و مردم ضمن حفظ هوشیاری، نباید نگران باشند. 4- نیروهای نظامی ما هنوز در حال پایش اولیه میدان و حمله به چشم ها و گوش های دشمن هستند و حملات راهبردی ایران آغاز نشده است. با فرسایش و فروپاشی سیستم های دفاعی دشمن، آنان در منطقه ای به شعاع 2500 کیلومتر از عراق تا اردن و قبرس، تحت ضربات راهبردی ما خواهند بود. وعده صادق امام خامنه ای، یعنی جنگ منطقه ای محقق شده و دشمن نه تنها در اراضی اشغالی که در هیچ کجای منطقه امنیت ندارد و هر جا که باشد مورد هدف قرار می گیرد. 5- دشمن از روز سوم به بمباران مناطق مسکونی و حملات کور روی آورده در حالی که در جنگ قبلی، این تاکتیک دشمن از روز نهم جنگ شروع شد. این نشان می دهد که دشمن در حوزه راهبردی دیگر چیزی در چنته ندارد و به هراس راهبردی دچار شده و می خواهد با کشتار مردم، کشور را وادار به قبول آتش بس نماید تا بر شکست خود سرپوش بگذارد. اما ایران تا تحقق همه اهداف خود، به جنگ و دفاع ادامه می دهد و همان گونه که قبلا اعلام کردیم جنگ را دشمنان ما شروع کردند اما پایانش را ما تعیین می کنیم. 6- دشمن برای جنگ کوتاه مدت آمده و حالا باید توان خود را در رزم طولانی مدت بیازماید و قطعا در رزم میان مدت و بلند مدت فرسایشی، این ایران اسلامی است که "اقتدار تاب آور" خود را اثبات می کند. 7- دشمن با در انداختن شایعاتی مثل حمله به نیروگاه اتمی تهران و حمله به مراکز خبری و رسانه ای، در تلاش است که فشار اجتماعی و روانی بر ملت ما تحمیل کند اما نمی داند که ملت ما هر چقدر تحت فشار بیشتری قرار بگیرد، درنابودی دشمن مصمم تر می شود. ممکن است تعدادی سست عنصر داخلی تحت تاثیر قرار بگیرند اما سازماندهی های مردمی و نخبگان و همه اقشار مردم و آرامش آنان، حتی زیر بمباران نشان می دهد که عموم مردم ما همانند نیروهای نظامی کشور، پولادین هستند و زیر بار فشار روانی دشمن خم نمی شوند. 8- حالا که جنگ منطقه ای شروع شده، ایران مصمم است تا در مسیری غیر قابل بازگشت، حاکمیت کامل اراده خود بر تمام منطقه، فشار بر پایگاه های دشمن را ادامه بدهد و دشمن را از تمام منطقه دور و آینده کشور و نظام را بیمه نماید و منطقه را تحت هژمون خود قرار دهد و تمام مردم ایران نیز از تصمیمات نظام اسلامی حمایت می کنند. 9- یکی از برنامه های دشمن، نابود کردن نیروی دریایی ایران و تبدیل خلیج همیشه فارس به خلیج عربی بود. اما فرزندان خمینی کبیر و خامنه ای شهید، توانستند هژمون خود را بر منطقه تحمیل و تا ابد تمام کشورهای خلیج فارس، امنیت خود را ذیل امنیت جمهوری اسلامی ایران تعریف کنند. دفاع ساحل پایه و مرکب پیچیده مبتنی بر موشک های کوتاه برد و میان برد کروز و بالستیک و پهپادهای نظارتی و مسلح و زیر دریایی ها و ناوها و قایق های خاص و مسلح ایران مجالی برای دشمن باقی نگذاشته و خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان زیر سیطره قدرت نیروهای مسلح ما هستند و این ما هستیم که به کشتی ها اجازه تردد می دهیم. 10- راهبرد "یک موشک یک هدف" در راه است. جمهوری اسلامی ایران هنوز حملات موشکی به مواضع راهبردی دشمن را (جز چند شلیک استثنایی) آغاز نکرده است و تمام حملات موشکی به سرزمین های اشغالی، تاکتیکی یا ایذایی است تا توان دفاع هوایی چند لایه صهیونیست ها مستهلک شود. شلیک موشک های کروز و پهپادهای انتحاری و شناسایی با هدف نابودی سامانه های دفاعی امریکا و اسراییل، و نیز شلیک موشک های بالستیک سوخت مایع نسل اول و دوم و شلیک موشک های با سرهای بارشی نیز یک تاکتیک مؤثر برای نابودی و خالی شدن ذخیره موشکهای تاد، پاتریوت، فلاخن داود و گنبد آهنین است. ایران موشک های راهبردی نسل سوم و چهارم خود را برای تک شلیک های راهبردی و مهم نگه می دارد. اندیشکده راهبردی نگاه – علیرضا دیانی نژاد
🔴 چرا رأس تنوره (آرامکو) و فجیره ( امارات) در معادلات قیمت نفت حیاتی‌اند؟ 🔹اگر تنگه هرمز بستهیا ناامن شود، کشورهای منطقه یک نقشه جایگزین دارند. امارات نفتش را از طریق خط لوله حبشان–فجیره به بندر فجیره می‌رساند تا بدون عبور از هرمز صادر کند. 🔹عربستان هم نفتش را از پایانه بزرگ رأس تنوره صادر می‌کند. اما هردو این راه ها آسیب جدی دیده اند. 🔹همه تحلیلگرها می‌گفتند اگر تنگه هرمز هم به مشکل بخورد، باز هم می‌شود روزی حدود ۴ تا ۶.۵ میلیون بشکه نفت را راس التنوره و یا فجیره صادر کرد. 🔹با آسیبی که در این دو منطقه رخ داده است اگر شرکت‌های بیمه، حالا بیمه جنگی فجیره یا راس تنورهرا هم محدود یا لغو کنند، دیگر فقط تنگه هرمز مشکل نخواهد داشت؛ راه جایگزینی که قرار بود کمبود نفت را جبران کند هم عملاً از کار می‌افتد...
هدایت شده از عمار۱۱۰
*چرا با شیطنت‌های آذربایجان مدارا می‌کنیم؟ اقتدار در سایه تدبیر؛ چرا ایران «بازیِ باکو» را بر هم نمی‌زند؟* سیاوش قدوسی تحلیلگر مسائل بین الملل در ماه‌های اخیر، برخی جریان‌های منطقه‌ای با تحریک بیگانگان، سعی در کشاندن ایران به یک تقابل نظامی در مرزهای شمالی دارند. اما تهران با «عقلانیت استراتژیک»، به جای پاسخ هیجانی، مسیری هوشمندانه برگزیده است. این مدارای مقتدرانه، ناشی از اشراف کامل به منافع ملی و صیانت از سفره مردم است. *۱. صیانت از شریان حیاتی «اتحاد با روسیه»* ایران روابط خود با *فدراسیون روسیه* را به سطحی راهبردی ارتقا داده است. روسیه امروز تأمین‌کننده اصلی کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی (جو، ذرت و سویا) برای ایران است. مسیر زمینی که از قلب جمهوری آذربایجان می‌گذرد، تنها شریانِ پُرظرفیت و اقتصادی برای رسیدن به روسیه است. نظام با هوشمندی می‌داند که هرگونه تنش نظامی در شمال، یعنی مسدود کردن داوطلبانه راهِ نان و غلاتی که از روسیه به سمت ایران می‌آید. *۲. خنثی‌سازی تله «جنگ در دو جبهه»* دشمنان ایران آرزو دارند با داغ کردن جبهه شمال، تمرکز دفاعی و توان اقتصادی کشور را تجزیه کنند. ایران با خویشتنداری، این «تله جنگ» را خنثی کرده است. حفظ امنیت دریای کاسپین و مرزهای شمالی، به معنای باز ماندن تنها مسیر تنفس تجاری کشور در زمان اوج تحریم‌ها و تنش‌های احتمالی در خلیج فارس است. *۳. حاکمیت بر شاهراه ترانزیت جاده‌ای* در حالی که مسیرهای ریلی هنوز در دست تکمیل هستند، بار اصلی تجارت ایران و روسیه بر دوش هزاران کامیونی است که روزانه از مرز آستارا عبور می‌کنند. آذربایجان برای ایران یک «پل ترانزیتی موجود» است. ایران با دیپلماسی مقتدرانه، اجازه نمی‌دهد این مسیرِ فعال که جایگزینی برای آن (با این ظرفیت) وجود ندارد، قربانی شیطنت‌های مرزی شود. *۴. صیانت از امنیت غذایی و معیشت* تصمیم‌گیران نظام به خوبی می‌دانند که قیمت مرغ، گوشت و نان در داخل، مستقیماً به نهاده‌های وارداتی از *روسیه* وابسته است. وابستگی بیش از ۴۰ درصدی به برخی کالاهای روسی، ایجاب می‌کند که جاده آستارا-باکو همواره امن بماند. این یعنی «دیپلماسی اقتصادی» مقتدرانه برای جلوگیری از وارد آمدن فشار به معیشت مردم در اثر جنگی ناخواسته. جمهوری اسلامی ایران با درک دقیق از هندسه قدرت، ترجیح می‌دهد به جای درگیر شدن در جنگ‌های فرسایشی، از ابزار «ژئوپلیتیک» برای مهار رقبا استفاده کند. حفظ رابطه با باکو، یک انتخاب تاکتیکی برای حراست از پیوند راهبردی با *روسیه* و تضمین جریان کالا به داخل کشور است. این نه یک عقب‌نشینی، بلکه صیانت هوشمندانه از شریان‌های حیاتی کشور است. @satrepenhan این تحلیل مهمی هست پیرامون نقش امروز آذربایجان در خصوص جنگ و علت عدم مواجه ایران. دقیقا ایران حرکت منطقی رو در پیش گرفته👌 ✍ مهدیه شادمانی 🌸 : کانال برادر 🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ 🔻 پاتوق در ایتا و تلگرام👇 🆔 |➺ @ammar110
هدایت شده از محسن عباسی ولدی
محسن عباسی ولدی14041212 janeshin rehbari 56k.mp3
زمان: حجم: 19.4M
💢 سخنان بسیار مهم حجت‌الاسلام عباسی ولدی در مورد جانشین رهبری 🔸 چگونه برخی، در حال شکستن اقتدار رهبری آینده، به اسم دلسوزی برای انقلاب هستند؟ 🔹 چرا باید در برابر هر گزینه‌ای که مجلس خبرگان معرفی کرد، بدون چون و چرا تمکین کرد؟ 🔸 چرا اما و اگرها و حدس و گمان‌ها درباره گزینه‌های جانشینی، خدمت به دشمن است؟ 🔹 چرا توهم کودتا و القای آن به جامعه از مصادیق خیانت به کشور است؟ 🎙 جلسۀ تبیینی حجت الاسلام 💯بعد از گوش دادن، حتما منتشر کنید. https://eitaa.com/joinchat/1676214274C1c9e6cb731
اجتماع مردم متعهد و قدردان،هاشمیه ۲۰؛ مشهد ماشاءالله