eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محمد لسانی
🔰محمد لسانی ، راست‌آزما (Fact checker) نوشت: ۱. پرده در انتهای اتاق و نه پشت مبل مهمان است. ۲. روکش مبل مهمان متفاوت است. ۳. کتابخانه سفید است و فاقد طرح و روکش. ۴. این عکس یک بازآفرینی از عکس دیدار خانواده شهید سلیمانی با مقام معظم رهبری است که توسط هوش مصنوعی تولید شده است. ۵. هر گونه بازی با احساسات و عواطف عمومی محکوم است و باید توسط مجاری مربوطه پیگیری قضایی و حقوقی شود. ۶. همه جای دنیا برای عکس های تولید شده توسط هوش مصنوعی از تگ ها و زیرنویس های شفاف برای "عدم گمراهی" یا بهتر بگوییم "عدم فریب مخاطبان" استفاده می‌شود. ۷. بدترین نوع استفاده از رسانه، تحمیق مخاطب در ازای ممبرگیری کانال و صفحه مجازی است. ۷. اولین راستی آزمایی این عکس را به محض انتشار در گروه‌ها به اجرا رساندم تا فرهنگ و را با هم گسترش دهیم. 🖥پیوستن به کانال سواد رسانه https://eitaa.com/joinchat/2912485665C7f8183b18c | سایت | آپارات | آدرس پیامرسان‌ها |
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻ببین چی شده… امروز دیدم زیر خبرهای اینترنشنال و بی‌بی‌سی از گنده گویی های ترامپ، خود مخاطب‌ها ریخته بودن کامنت گذاشتن: بازم دروغ. جالبه… جنگ هنوز تموم نشده، ولی یه اتفاق بزرگ افتاده. سلاح اصلی ترامپ داره ازش گرفته میشه… دروغگویی. کار بجایی رسیده که ترامپ ازینکه دستش رو شده عصبانیه میگه رسانه های ما-یعنی خودشون- دروغ میگن که پیروز نشدیم. امروز بلینکن، وزیر خارجه دولت بایدن هم شاکی شده و گفته ترامپ دروغ گفته، ما موافق حمله به ایران نبودیم. رئیس سابق سیا که عالیه. میگه من به حرف ایران بیشتر اعتماد دارم تا ترامپ سردبیر کانال ۱۲ اسرائیل هم میگه ترامپ فقط دروغ تحویلمون میده. اون «هدیه ایرانی» ترامپ هم که دیشب لو رفت با گزارش رسانه نفتی… فرماندار کالیفرنیا گفت ترامپ برای جبران شکستش فقط یه راه داره… دروغ ماجرای مذاکره که بدتر از همه بود. با تکذیب ایران تبدیل شد به یه آبروریزی دیگه… حتی رسانه‌های آمریکایی هم نوشتنش. نوشتن بعد هر خبر ترامپ باید صبر کنیم ایران تایید می کنه یا نه صدها ازیندست اخبار را رصد کنید. حالا اینارو بذار کنار رسانه‌ فکت‌چک آمریکایی که گفته فقط ۳ درصد حرفای ترامپ درسته واشنگتن‌پست هم زده: روزی ۱۹ تا دروغ میگه این ادم. این یعنی چی؟ دقت کنیم دروغ در امریکا، فقط یه ضعف اخلاقی نیست… سلاح اصلی سلطه‌شونه. اصلاً کل هالیوود یعنی تصویرسازی دروغ از آمریکا. اما الان چی شده؟ ایران فقط تو میدان نمی‌زنه… داره تو روایت هم می‌زنه. در اصل آنچه در میدان می زنه باعث شده روایت رو هم بزنه و داره سلاح دروغ یانکی هارو رو جلوی چشم دنیا خلع می‌کنه. خلاصه دارن رسوا میشن @mahdian_mohsen
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
درآمد نفتی چندین میلیارد دلاری ایران در کمتر از یک ماه 🔹بلومبرگ: ایران در کمتر از یک ماه از حملهٔ آمریکا و اسرائیل علیه این کشور حدود ۳.۹ میلیارد دلار درآمد نفتی کسب کرده است. 🔹از زمان حملهٔ آمریکا و اسرائیل به ایران، تهران احتمالا صدها میلیون دلار درآمد اضافی از فروش نفت به دست آورده است؛ چراکه به تنها صادرکنندهٔ بزرگی تبدیل شده که قادر است از تنگهٔ هرمز استفاده کند. 🔹جمهوری اسلامی ایران به ۲ صورت از تغییرات قیمت منتفع شده است؛ نفت خام شاخص این کشور با کمترین تخفیف نسبت به برنت در بیش از ۱۰ ماه اخیر به مشتریانش فروخته می‌شود. 🔹از سوی دیگر، شاخص جهانی برنت نیز از زمان آغاز حمله علیه ایران، به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش یافته است. 🔹بر اساس برآوردهای صادراتی، تهران از فروش مخلوط اصلی نفت سبک ایران در ماه مارس تاکنون روزانه حدود ۱۳۹ میلیون دلار درآمد داشته است که نسبت به ۱۱۵ میلیون دلار در فوریه افزایش یافته است. به نقل از خبرگزاری فارس 🆔 @DrSaeedi
آنهایی که صرفا بر اساس یک کتاب، آن هم «راز قطعنامه» که کسی مثل «کامران غضنفری» نوشته و یک طرفه هم نوشته، درباره‌ی تحمیل قطعنامه به امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه حرف می‌زنند، آیا از این نامه‌ی محسن رضایی فرمانده‌ی جنگ خبر دارند؟! رهبری شهید ما صریحا فرمودند این کتاب خلاف است هیچ می‌دانستید بعد قبول قطعنامه‌، دوباره‌ ایران قصد حمله به بصره را داشت و امام مخالفت کرد؟! این نامه‌را بخوانند آنهایی که تهمت تحمیل به امام و خیانت مسئولین در این باره را می‌زنند. راستی، این دوستان خبر دارند آقای‌شهیدمون که آن زمان رئیس جمهور بود، چندروز بعد از پذیرش قطعنامه از آن به یاد کردند؟! قرآن درباره صلح حدیبیه چه گفت؟! فتح مبین! آیا فتح مبین شبیه به تحمیل حکمیت صفین بود که این دوستان تطبیق می دهند؟! محال است ولی فقیه چیزی که خلاف مصلحت جامعه و اسلام هست را بپذیرد ایکاش اهل مطالعه و تحقیق باشیم
📌پیش بینی ۱۵ سال پیش آقای برژنسکی (استراتژیست آمریکایی) 📍پیش‌بینی طوفان الاقصی 📍پیش‌بینی جنگ ۱۲ روزه 📍پیش‌بینی جنگ رمضان 📍پیش‌بینی افزایش دلار 📍پیش‌بینی افول آمریکا 📍پیش‌بینی ظهور امپراطوری ایران 👇👇👇👇👇
پیش‌بینی پانزده سال پیش برژینسکی از تحولات امروز 🔻 کتاب «بینش استراتژیک آمریکا و بحران قدرت جهانی» نوشته‌ی برژنیسکی استراتژیست شهیر آمریکایی است 🔻 این کتاب محصول مارس ۲۰۱۱ست و این استراتژیست سال ۲۰۱۷ مرد. 🔻برژنیسکیِ یهودی در بخش سوم این کتاب ذیل عنوان دنیا بعد از آمریکا: تا سال ۲۰۲۵، بر این باور هست که افول آمریکا، یکسری از حاکمیت‌ها و بازیگران را تضعیف می‌کند و در خطر نابودی قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها رژیم صهیونی است. 🔻او در این خصوص می‌نویسد: «فرض کنیم افول قابل درک آمریکا دولت‌های مقتدر منطقه، بویژه ایران و اسرائیل را تشویق کند که در رابطه با خطرهای احتمالی دست به عملیات پیشگیرانه بزنند. برای نمونه می‌توان حماس یا حزب‌الله را که توسط ایران پشتیبانی می‌شوند، در نظر گرفت؛ (پیش‌بینی ۷ اکتبر و عملیات طوفان‌الاقصی) 🔻«این [عملیات] می‌تواند به یک درگیری نظامی خونین منجر شود چنین برخوردی ممکن است بخاطر حمله و ضدحمله بین ایران و اسرائیل تا حد واقعا ترسناکی بالا گیرد. (پیش‌بینی جنگ ۱۲ روزه) 🔻چنین شرایطی آمریکا را به رویارویی مستقیم با ایران خواهد کشاند. آمریکا قاعدتاً متکی به نیروی هوایی خود خواهد شد تا ضررهای استراتژیک دردناکی به ایران و بخصوص به تأسیسات هسته‌ای آن وارد سازد. 🔻تلفات جانی‌ای که بر اثر چنین بمباران‌هایی به وجود خواهد آمد به ملی‌گرایی ایران و ازدیاد حس تنفر و دشمنی علیه آمریکا کمک خواهد کرد. 🔻در چنین شرایطی، قیمت انرژی بسیار بالا خواهد رفت. در زمینه ژئوپلیتیکی نیز امنیت درازمدت اسرائیل به خطر خواهد افتاد. در حالی که آمریکا افول می‌کند، با وجود پشتیبانی عمومی برای اسرائیل، تمایل آمریکا به جدا شدن از منطقه خاورمیانه ممکن است رشد کند و اکثر مردم دنیا آمریکا را برای طغیانی که در منطقه خاورمیانه پیش آمده شماتت می‌کنند. 🔻به احتمال زیاد آسیب‌پذیری کشورهای خلیج فارس نیز زیاد خواهد شد، در حالی که قدرت آمریکا در منطقه رو به کاهش می‌رود، ایران به تقویت نظامی خود ادامه می‌دهد... به این طریق آرایش ژئوپلیتیکی خاورمیانه به صورت چشمگیری تغییر خواهد کرد. 🔻به طور خلاصه، موقعیت آمریکا در خاورمیانه به صورتی آشکار رو به خرابی و وخیم شدن می‌رود، از این رو کاهش قدرت و افول امریکا، پایان نفوذ و موقعیت ژئوپلیتیکی آمریکا در خاورمیانه خواهد بود.» ✍️ مهدی محمد صادقی
شکست استراتژیک آمریکا و اسرائیل، افول اولی و فروپاشی دومی ✍️ ابورضا - نویسنده و پژوهشگر راست مسیحایی صهیونیستی معتقد است بدون ، اسرائیل همچون پیکری بی‌روح است. دستگاه امنیتی رژیم این تلاش را دیوانگی می‌داند که منجر به نابودی اسرائیل خواهد شد. این بود که طرح راهبردی نظم جدید اسرائیلی را نقش بر آب کرد. ▪️از اعراب ترسو تا اعراب همراه القایِ هراسِ از نابودیِ فراگیر و سیستماتیک، به عنوانِ یک ابزارِ بازدارنده‌یِ قاطع، نه تنها مانعِ بروزِ مقاومت ارتجاع عربی گردید، بلکه مستقیماً اراده‌یِ دفاعیِ عربها را هدف قرار داده و آن را در هم شکست. در گامِ نخست، با بهره‌گیری از ابزارهایِ نفوذِ اطلاعاتی و فشارِ اقتصادی، کشورهایِ عربی به مهره‌هایِ منفعل و نوکرانِ بی‌جیره و مواجبِ قدرتِ آمریکایی-صهیونیستی بدل گشتند. سپس، با تشدیدِ این روند و با استفاده از سازوکارهایِ اجبار و تطمیع، این کشورها نه تنها در قامتِ گماشتگانِ این قدرتِ ستمگر ظاهر شدند، بلکه به سربازانِ خطِ مقدمِ طرح‌هایِ شومِ او مبدل گشته و در مسیرِ اجرایِ اهدافِ خصمانه‌یِ وی، موردِ استفاده قرار گرفتند. طرح با هدفِ ایجادِ یک جبهه‌یِ متحدِ نظامی علیه ایران، توسطِ اسرائیل پیگیری می‌شد. با این حال، بطنِ ترسو و مضطربِ ارتجاعِ عربی، به دلیلِ درکِ ریسکِ بالایِ چنین اتحادِ نظامی، از پذیرشِ کاملِ این طرح خودداری ورزید. این عدمِ همراهی، مانعی جدی در برابرِ تحققِ اهدافِ راهبردیِ اسرائیل در منطقه ایجاد کرد. ▪️صهیونیست های آواره صهیونیست‌ها به ناچار برای جبران شکست اطلاعاتی طوفان الاقصی، پای آمریکا را به این منازعه کشاندند. ابتدای امر، پشتیبانی اطلاعاتی و لجستیکی بود و زمانی که سردمداران آمریکا متوجه شدند جنگ وارد سومین سال خود شده، برای حفظ سگ دست آموزشان به اجبار مستقیم وارد گود شدند. حقیقتِ ماجرا آن است که ایالاتِ متحده در بن‌بستِ راهبردیِ خود، گریزی جز انتخابِ مسیرِ پرخطرِ تقابل نداشت. ریسکِ حمله به ایران، صرفاً از سرِ خویِ جهان‌خواریِ واشنگتن نبود؛ بلکه از یک ضرورتِ عمیق‌تر و وجودی سرچشمه می‌گرفت: شریانِ حیاتیِ نظمِ آمریکایی، ضربه‌ای مهلک خورده، به اغما فرو رفته و اکنون با مرگِ تدریجی دست و پنجه نرم می‌کند. در منطقِ سیاستِ قدرت، آمریکا ایران را نه صرفاً تهدید، بلکه آخرین امیدِ احیایِ نفسِ امپراتوریِ متزلزلِ خود می‌بیند. به گمانِ خامِ تصمیم‌سازانِ کاخِ سفید، محدودسازیِ ایران می‌تواند همچون تزریقِ خونِ تازه‌ای در رگ‌هایِ نظامِ آمریکایی عمل کند؛ غافل از آن‌که این اقدام، نه احیایِ بیمار، بلکه تسریعِ فروپاشیِ او در میدانِ واقعیت خواهد بود. در این چارچوب، حمله‌ی احتمالی به ایران، بیش از آن‌که نمایانگرِ قدرتِ آمریکا باشد، نشانه‌ای است از هراسِ وجودیِ یک هژمونیِ در حالِ احتضار که می‌کوشد با آخرین تپش‌هایِ بی‌قرار، بقایِ خود را در برابرِ تثبیت نظمِ جهانی، به‌طور مصنوعی تمدید کند. ▪️آغاز جنگ مستقیم مواجهه با مستقیم با ایران از جنگ ۱۲ روزه شروع شد. مرحله دوم اغتشاشات دیماه بود و آخرین مرحله جنایات ۹ اسفند بود. تحلیلِ وضعیتِ امنیتیِ ونزوئلا، با در نظر گرفتنِ حادثه‌یِ “ربایشِ مادرو” همراه با دریافتِ پیام‌هایِ اطلاعاتیِ رمزگذاری شده از داخلِ ایران، منجر به بازنگریِ محاسباتِ استراتژیکِ آمریکا گردید. این داده‌هایِ اطلاعاتی، برآوردِ عملیاتیِ کاخِ سفید را به سمتِ این ارزیابی سوق داد که یک عملیاتِ برق‌آسا و غافلگیرانه، قادر به تحققِ اهدافِ براندازی یا ایجادِ تغییرِ مطلوب خواهد بود. و عملیات جلوتر از برنامه ایران اسلامی، نشان‌دهنده این است که آمریکا در پی یافتن از این جنگ است. منطقه‌ای عمده نگرانی‌های در حوزه ژئوپلیتیکی و اجتماعی است که آینده ثبات و امنیت منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد: ۱. یکی از دغدغه‌های اصلی این کشورها، تمایل و گرایش شهروندانشان به مذهب است. این پدیده ناشی از مشاهده رفتار مقتدرانه و تاثیرگذار ایران در منطقه است. ۲. نگرانی دیگر به پیامدهای بلندمدت سیاست‌های جاری حکمرانان مربوط است. سکوت و گاه همراهی این دولت‌ها با جنایات آمریکایی-صهیونیستی ممکن است در نهایت به مطالبه عمومی برای تغییر سیاست‌ها و حتی ساختار حکومتی منجر شود. این وضعیت می‌تواند موج نارضایتی‌های گسترده‌ای را برانگیزد که نهایتاً خواهان تغییر گفتمان از رویکردهای محافظه‌کارانه به سمت گفتمان مقاومت باشند. اعتراض مفتی مصری در روز عید فطر در حضور عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر، در این پارادایم قابل تبیین است؛ در غیر این صورت، خود او نیز آمریکایی تام‌وتمام است و نمی‌خواهد در این تحولات عقب‌افتاده باشد.
تنزل قدرت آمریکا 🔻 آمریکا در مواجهه با ایران به چالش های متعددی گرفتار شده و محدودیت‌های بسته شدن تنگه هرمز، عواقب اقتصادی و سیاسی قابل توجهی را به او تحمیل کرده است از جمله: ۱. تعلیق تحریم نفتی روسیه: یکی از نخستین آسیب‌های وارده بر آمریکا، تصمیم به تعلیق تحریم نفتی علیه روسیه است. هرچند این اقدام منافع محدودی برای مسکو در بر دارد، اما اعتراضات شدیدی از سوی کشورهای اروپایی را برانگیخته است. ۲. افزایش قیمت گاز در اروپا: اقدام متقابل ایران در پاسخ به تهدیدات امنیتی، مستقیماً بر زیرساخت‌های گازی ایالات متحده در قطر ضربه زده و منجر به افزایش ۳۰ درصدی قیمت گاز در اروپا شده است. این افزایش هزینه‌ها می‌تواند تبعات سنگینی بر اقتصاد کشورهای اروپایی بگذارد و فشارهای مضاعفی بر دولت‌ها وارد کند. ۳. عادی‌سازی روابط انرژی: در واکنش به این وضعیت، نخست‌وزیران مجارستان و بلژیک با ارسال پیام‌هایی به روسیه خواستار عادی‌سازی روابط و امکان دریافت منابع انرژی در مقابل همکاری‌های منوط به بحران‌های جاری شده‌اند. این نشان‌دهنده تحرک جدید دیپلماسی انرژی و عبور از بحران اوکراین است. ۴. تنگه هرمز و قدرت جهانی: با توجه به افزایش قیمت انرژی و تأثیرات آن بر تنش‌های ژئوپلیتیکی، اهمیت تنگه هرمز به‌عنوان یکی از محورهای معادلات قدرت جهانی و توزیع انرژی، برجسته می‌شود. این تنگه نه تنها راه‌گذر اقتصادی، بلکه نماد قدرت و نفوذ جهانی منطقه است. ▪️نظم امنیتی جدید متاثر از ایران با توجه به مواضع وزرای دفاع کشورهای مختلف، به ویژه ، وزیر دفاع انگلیس، همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی میان ایران و روسیه در حوزه‌های پهپادی، اطلاعاتی و جنگ الکترونیک در حال گسترش است. این روند نشان‌دهنده شکل‌گیری نوعی نظم جدید امنیتی در منطقه است که می‌تواند چشم‌اندازهای نوینی برای تعاملات بین‌المللی رقم زند. ▪️هشدار راهبردی تسلیم آمریکا و اروپا در برابر پوتین در بحران اوکراین، پیامی غیرقابل انکار به تل‌آویو مخابره می‌کند: در صورت مواجهه آمریکا با تهدیدات حیاتی، حمایت‌هایش از رژیم صهیونیستی ممکن است با توقف روبرو شود. این نگرانی راهبردی، که رژیم اسرائیل را در تنگنا قرار داده، با توانمندی‌های فزاینده و دانش فنی پیشرفته ایران در حوزه تولید و به‌کارگیری پهپادهای پیشرفته، شدت می‌گیرد. وحشت اسراییل از انتقال این فناوری به جبهه ی مقاومت، در کنار ترس از قدرت‌نمایی ایران، باعث ایجاد نوعی میان سران رژیم شده است. پهپادهای فیبرنوری ایران، با سه ویژگی راهبردی منحصر به فرد، کابوس سران صهیونیستی‌ها شده‌اند: الف) امنیت غیرقابل نفوذ ب) قابلیت‌های تهاجمی بی‌حد و مرز، با برد نامحدود عمودی و افقی ج) پایداری و ارتباط بی‌وقفه، حتی در شرایط سخت عملیاتی عبور حالت جنگی اسراییل از ۹۰۰ روز به کانون وحشت رژیم صهیونیستی مبدل شده است. ایستادگی جبهه مقاومت از ۷ اکتبر تا امروز، رژیم صهیونیستی را در آستانه فروپاشی استراتژیک قرار داده است. تحلیل‌ها نشان می‌دهد که این فشار مداوم، منجر به اتخاذ و نسنجیده در کابینه امنیتی اسرائیل شده که به و تسریع روند اسقاط و فروپاشی رژیم صهیونی کمک می‌کند.” تحلیلِ این وضعیت نشان می‌دهد که جنگ، واردِ فازِ وخیم‌تری خواهد شد. دشمن که به وضوح دریافته است که ابزارهایِ پیشین، همچون موشک‌باران و انفجارهایِ تاکتیکی، راهگشا نبوده و نتوانسته‌اند اهدافِ راهبردیِ او را تأمین کنند، اکنون مسیرِ حمله زمینی را با جدیتِ تمام پیگیری خواهد کرد. این تغییرِ رویکرد، حاکی از درگیری‌هایِ سنگین و خونین در میدانِ نبرد است. دشمن با تمامِ توان در پیِ تصرفِ موقتِ مناطقِ کلیدی خواهد بود تا بتواند برتریِ میدانیِ خود را تحمیل کند. با این حال، تجربه‌یِ تاریخ و واقعیت‌هایِ میدانی گواه آن است که چنین تلاش‌هایی، در نهایت با شکستی فاحش برایِ نیروهایِ مهاجم، یعنی آمریکا و اسرائیل، مواجه خواهد شد. مقاومتِ جانانه، عمقِ استراتژیکِ منطقه و اشتباهاتِ محاسباتیِ دشمن، زمینه‌سازِ این شکستِ قطعی خواهد بود. والله غالب علی امره التماس دعا