eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
با خوندن این چند تصویر ، از حال بد ، یاس ، ناامیدی ، سرشکستگی ضدانقلاب لذّت ببرید اخبار لحظه ای و موثق 👇 🛑عضوکانال‌تخصصی‌ شو👇 @secret_irib
دکتر مرندی: 🔻 اگر نتانیاهو به این توافق پایبند نماند، هیچ‌گونه اجرایی در کار نخواهد بود و جهان خواهد دانست که مسئول و مقصر فاجعهٔ اقتصادی قریب‌الوقوع چه کسی و کدام طرف است.
توییت معاون سابق ستاد کل اسرائیل؛ دمِ مسئولین نظام فرماندهان و همه‌ی مردم در صحنه گرم...
آتلانتیک| مردی که می‌خواست ایران را تسلیم کند تسلیم شد پس از اعلام چارچوب تفاهم میان آمریکا و ایران از سوی دونالد ترامپ مجله آتلانتیک در تحلیلی نوشته که دونالد ترامپ خواستار تسلیم بی‌قید و شرط ایران شده بود اما حالا تمام اهدافی که بابت آنها جنگ را آغاز کرده بود کنار گذاشته و پس از ماه‌ها جنگ و صرف هزینه‌های سنگین، بدون دستیابی به اهداف اصلی خود در حال عقب‌نشینی است. مهم‌ترین محورهای این گزارش به شرح زیر است: 1⃣انتقاد دموکرات‌ها از «سند تسلیم» ترامپ «ست مولتون» عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، توافق پیشنهادی را «سند تسلیم» توصیف کرده و گفته است آمریکا پس از صرف ده‌ها میلیارد دلار و کشته شدن نظامیان آمریکایی، تنها به وضعیتی بازمی‌گردد که پیش از جنگ نیز وجود داشت؛ یعنی بازگشایی تنگه هرمز. 2⃣دستاورد راهبردی تهران بسیاری از تحلیلگران آمریکایی معتقدند مهم‌ترین هدف جنگ برای واشنگتن و اسرائیل، تضعیف یا تغییر ساختار قدرت در ایران بود؛ اما اکنون نه‌تنها نظام سیاسی ایران پابرجا مانده، بلکه به گفته منتقدان، توانسته از جنگ عبور کند و موقعیت خود را تثبیت کند. 3⃣ ناکامی در تحقق اهداف اعلام‌شده جنگ منتقدان می‌گویند آمریکا نتوانسته برنامه موشکی ایران را از بین ببرد، فعالیت‌های منطقه‌ای تهران را متوقف کند یا نفوذ جمهوری اسلامی را در منطقه به‌طور اساسی کاهش دهد. به همین دلیل، ادعای «پیروزی» ترامپ با تردید جدی روبه‌رو شده است.
4⃣ آزادسازی منابع مالی ایران برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که توافق می‌تواند شامل کاهش تحریم‌ها و آزادسازی میلیاردها دلار از دارایی‌های ایران باشد. مخالفان می‌گویند چنین اقدامی در عمل منابع مالی تازه‌ای در اختیار تهران قرار خواهد داد. 5⃣ اختلاف بر سر پرونده هسته‌ای ایران دولت ترامپ توافق را گامی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای معرفی می‌کند؛ اما منتقدان یادآوری می‌کنند که ایران پیش از جنگ نیز رسماً ساخت سلاح هسته‌ای را انکار می‌کرد و هنوز مشخص نیست توافق جدید چه محدودیت‌های عملی و قابل راستی‌آزمایی ایجاد خواهد کرد. 6⃣ اسرائیل؛ متحدی که خود را بازنده می‌بیند بخشی از تحلیل‌ها بر این باورند که اسرائیل نیز از روند فعلی رضایت ندارد. به گفته این منتقدان، تل‌آویو امیدوار بود جنگ به تضعیف جدی‌تر ایران و محدود شدن کامل فعالیت‌های نیروهای همسو با تهران در منطقه منجر شود؛ هدفی که محقق نشده است. 7⃣ فشار سیاسی بر ترامپ در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای افزایش قیمت انرژی، نارضایتی عمومی از جنگ و افت محبوبیت ترامپ باعث شده مخالفان او این توافق را نشانه شکست راهبردی کاخ سفید بدانند. آنها معتقدند رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از جنگ تحت فشار داخلی قرار گرفته است. 8⃣جمع‌بندی تحلیل آتلانتیک می‌گوید که تهدیدهای ترامپ مبنی بر از سرگیری جنگ در صورت عدم همکاری ایران، بیشتر به یک شوخی شبیه است که تهران اعتنایی به آن نمی‌کند چرا که در فاصله چند هفته مانده به انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره و در شرایطی که افکار عمومی و بازارهای بین‌المللی از جنگ بیزار شده‌اند، ترامپ هرگز جرات روشن کردن انبار باروت جدیدی را ندارد.
🟣 تاریخ قضاوت خواهد کرد 🔸تیم مذاکره کننده با وجود همه ناملایمات و بی مهری ها ، همه تلاشش را برای حفظ انسجام ملی ، منافع ملی و عزت ملی به کار برده و تاکنون هم کار را به خوبی به پیش برده 🔹بعدها خواهیم گفت و خواهید شنید که در چه فضای سختی با تدبیر و عقلانیت و صبوری و ایثار ، منافع ملی را به جلو بردند و البته در مقابل خنجرهایی که از پشت از عده ای انقلابی نما خوردند سکوت کردند 🇮🇷 به کانال « گرای انقلاب » بپیوندید 🆔 @barzegar1359
هنگام پذیرش قطعنامه 598 رهبری شهیدمان علاوه بر مسئولیت ریاست جمهوری، امامت جمعه تهران را نیز به‌عهده داشتند . چهار روز پس از پذیرش قطعنامه در 27 تیر ماه سال 1367، آیت‌الله شهید سیدعلی خامنه‌ای اولین نماز جمعه پس از این حادثه را امامت فرمودند و در دومین خطبه این نماز جمعه تاریخی، تحلیل مشروح و مبسوطی از مسائل مربوط به قطعنامه 598 ارائه فرمودند. https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=50664
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
هنگام پذیرش قطعنامه 598 رهبری شهیدمان علاوه بر مسئولیت ریاست جمهوری، امامت جمعه تهران را نیز به‌عهد
مسئله‌‌ى اصلى که امروز در این خطبه مطرح خواهم کرد، مسائل مربوط به پذیرش قطعنامه‌‌ى ۵۹۸ شوراى امنیّت است. 1_ اوّلاً باید دانست که مسئله‌‌ى قبول قطعنامه یکى از پدیده‌‌هاى بسیار مهمّ تاریخ انقلاب ما است؛ چه قبول قطعنامه به آتش‌‌بس و خاتمه‌‌ى جنگ منتهى بشود، و چه با خباثت دشمن و بهانه‌‌گیرى و جنگ‌‌افروزى او به خاتمه‌‌ى جنگ منتهى نشود. به هر حال این حرکت یکى از مهم‌‌ترین حوادث و مهم‌‌ترین حرکات و مهم‌‌ترین آزمایشها در تاریخ انقلاب ما بود، خیلى چیزها را و خیلى حقایق زیبا را از انقلاب ما آشکار کرد؛ چیزهایى که اگر این تجربه‌‌ها پیش نیاید، به این روشنى دیده نخواهد شد: شجاعت رهبرى کشور را و رهبرى انقلاب را، آن قدرت و صلابت معنوى و شجاعت روحى و اخلاقى که در یک لحظه یک موضعى را به‌‌ خاطر مصلحت اسلام و مسلمین اتّخاذ میکند و اعلام میکند که دنیا در مقابل این موضع‌‌گیرى متحیّر میماند. این شجاعت از شجاعت در جنگ بالاتر است؛ این آن شجاعت اخلاقى و روحى است که کمتر کسى از بزرگان عالم این ‌‌قدر توانسته است آن را در اعمال و رفتار خود نشان بدهد. دلبستگى رهبر و امّت دنباله‌‌رو او به اسلام و مسلمین، به مصالح اسلامى که آن ‌‌وقتى که مصلحت اسلام ایجاب میکند ــ که حالا در این باره مختصرى بعداً عرض خواهم کرد ــ ناگهان یک موضعى را در پیش میگیرد که على‌‌الظّاهر با موضع گذشته‌‌ى او ۱۸۰ درجه اختلاف جهت دارد؛ چون اسلام این را میخواهد، چون مصلحت انقلاب و مصلحت کشور و مصلحت ملّت این را ایجاب میکند؛ یعنى فانى شدن در مصالح اسلام و مسلمین. 2- یکى از نکات زیبایى که باز آشکار شد، اتّحاد و پیوند مستحکم بین مردم و امام است. به مجرّد اینکه معلوم شد رضایت امام و تصمیم امام پاى این قضیّه است، ناگهان همین ملّتى که مشتها را گره کرده بودند و فریاد جنگ سر میدادند، گفتند که اماما پیامت را شنیدیم و ما تسلیم پیام تو هستیم. این، اطاعت و انقیاد امّت، آن هم امّتى بیدار است؛ ملّتى که بزرگ و کوچک آن سیاسى‌‌اند. مردم ما مردم چشم و گوش بسته‌‌اى نیستند. یک وقت یک ملّتى هستند که اصلاً نمیدانند در دنیا چه میگذرد، در کشورشان چه میگذرد، دولت یعنى چه، جنگ یعنى چه، صلح یعنى چه؛ خب، یک چنین ملّتى اشکالى ندارد که به حرکت بزرگ‌‌ترها و پیشوایان خودشان به هر طرف که آنها رفتند، حرکت کنند؛ ملّت ما آن‌‌ جور ملّتى نیست. امروز من گمان نمیکنم در دنیا هیچ ملّتى باشد که شعور سیاسى و درک سیاسى و قدرت تحلیل سیاسى‌‌اش به قدر ملّت ما باشد. در شهرها، در روستاها، بزرگ، کوچک، زن، مرد، قشرهاى مختلف، همه نسبت به مسائل کشور، مسائل دولت، مسئولین کشور، مسائل جهانى، آمریکا، اسرائیل، شوروى، دشمنى‌‌ها، دوستى‌‌ها، جبهه‌‌بندى‌‌ها، سازمان ملل، شوراى امنیّت، نسبت به این مسائل سیاسى، همه‌‌ى مردم ما امروز آشنایند. یک ملّت آگاه، روشن، تصمیم‌گیرنده، اعتراض‌‌کننده، صاحب‌نظر، صاحب اراده که خیلى جاها ممکن است نظر مسئولین را هم قبول نداشته باشد، آن را هم اعلام بکند، یک چنین ملّت بیدارِ هوشیارِ سیاسىِ آگاهِ بااراده را مشاهده میکنیم که در مقابل رهبرشان آن ‌‌چنان با اعتقاد، با انقیاد، با قبول، برخورد میکنند که این نشان‌‌دهنده‌‌ى اتّحاد کامل بین امام و امّت است. این یکى از آن زیبایى‌‌هاى عظیم انقلاب ما است. هیچ‌‌ کس اعتراض نمیکند؛ چرا؟ چون رهبرشان را مى‌‌شناسند. امام هم خودشان فرمودند من شماها را مى‌‌شناسم، شما هم مرا خوب مى‌‌شناسید؛ درست است. امام عزیز! در این چند سال، یکایک این ملّت، شما را شناختند. آن روح بزرگ، آن فدائى بودن در مقابل مصالح اسلام، آن بى‌‌رودربایستى بودن نسبت به حقایق و عدم اِغماض از آنچه منطبق بر مصلحت اسلام و مسلمین است، آن آمادگى براى فداکارى و شهادت که در شما هست، آن روح بلند و بزرگ و فکر حکیمانه و دوراندیش و مصلحت‌‌یاب و جهت‌‌یاب، اینها را مردم در امام آزمایش کردند، تجربه کردند. امام هم ملّت خودش را، ایمانشان را، اخلاصشان را، فداکارى‌‌شان را، هوشمندى‌‌شان را خوب فهمیده و خوب شناخته. حقیقتاً پیوند بین این امام و امّتش و معرفت این دو نسبت به همدیگر، یکى از آن نکات بسیار مهمّ این بُرهه‌‌ى از زمان بود که این‌‌جور به این وضوح آشکار شد و روشن شد. 3- حتّى از همه بالاتر، به نظر من نیروهاى مسلّح ما بودند؛ سپاه با آن شور و حماسه‌‌ى خودش، و ارتش با آن اقامت طولانى خودش در میدانهاى نبرد [مطیع بودند]. نیروهاى مسلّح معمولاً علاقه‌‌مندند به اینکه جنگ را ادامه بدهند؛ آنها مایلند که قدرت‌‌نمایى کنند، آنها مایلند که عظمت و قوّت خودشان را به دشمن نشان بدهند و بینى دشمن را به خاک بمالند امّا همین نیروهاى مسلّح ما، سپاه و ارتش ما هم در مقابل امام اظهار انقیاد کردند؛ چون فرمان امام است. این خیلى چیز باعظمت و باشکوهى است.
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
هنگام پذیرش قطعنامه 598 رهبری شهیدمان علاوه بر مسئولیت ریاست جمهوری، امامت جمعه تهران را نیز به‌عهد
فرمانده‌‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامى(۹) و رئیس ستاد مشترک ارتش جمهورى اسلامى(۱۰) در پاسخ به امام نوشتند و پیام دادند که اماما ما هر چه شما بگویید، قبول میکنیم. در حالى که ما میدانیم طبیعت نیروهاى مسلّح و روحیه‌‌ى نیروهاى مسلّح یک روحیه‌‌اى است که میل به جنگ و حمله دارد. آن شور انقلابى، آن روحیه‌‌ى نظامیگرى میخواهد که برود در میدان جنگ و خودش را نشان بدهد و دشمنش را به خاک بنشاند امّا چون امام اراده کرده، چون امام این را مفید دانسته و طبق مصلحت تشخیص داده و نظر مسئولین کشور را تأیید فرموده و به این کار اقدام کرده و تصمیم گرفته، لذا آنها هم میگویند ما تسلیمیم؛ که این یکى از آن نکات بسیار جالبى بود که در این بُرهه‌‌ى از زمان نشان داده شد و آشکار شد. 4- خب، یک نکته‌‌ى دیگر این است که این حادثه در دنیا تحلیل‌‌هاى زیادى را برانگیخت. بعضى‌‌ها در دنیا تحلیل اقتصادى کردند، گفتند ضرورتهاى اقتصادى، ایران را به این موضع رساند. بعضى‌‌ها تحلیل نظامى کردند، بعضى‌‌ها تحلیل سیاسى کردند؛ هر کسى یک حرفى زد. حقیقت این است که از اوّل انقلاب تا حالا دشمنان ما هرگز در هیچ حادثه‌‌اى، از جمله در این حادثه، نتوانسته‌‌اند یک تحلیل درست و واقع‌‌بینانه‌‌اى به دست بیاورند و ارائه بدهند. بنده عرض میکنم تحلیل‌‌هاى دنیا نسبت به آنچه اتّفاق افتاد، تحلیل‌‌هایى ناقص یا سر تا پا غلط و دروغ است. تحلیل واقعى این نیست، مسئله این نیست. 5- مسئله را در آن حدّ مجملى که میشود گفت، من در یک جمله عرض میکنم و آن جمله را براى شما تبیین میکنم؛ آن جمله این است که من عرض میکنم مسئولین نظام تشخیص دادند و امام عزیز و بزرگوار بر این تشخیص صحّه گذاشتند که امروز قبول قطعنامه به صلاح اسلام و انقلاب و کشور است. حالا چطور به صلاح است؟ چه عواملى وجود دارد و چه حوادثى وجود دارد که قبول قطعنامه امروز به نفع انقلاب است؟ همه‌‌ى مردم تشنه‌‌اند، مشتاقند که این عوامل و حوادثى که امام در پیامشان اشاره کردند، اینها را بدانند. بنده این عوامل و حوادث را خیلى خوب میدانم و میتوانم براى شما بیان کنم و هیچ جمله‌‌اى که به مردم نشود گفت، در این عوامل و حوادث نیست؛ من این را قرص و محکم به شما عرض میکنم. ما اگر این عوامل و حوادثى را که امام اشاره کردند، به شما ملّت عزیز بگوییم، مطمئنّاً نیروى عظیم شما بیشتر به کار خواهد آمد تا در این مرحله آن کارى را که باید انجام بدهد، انجام بدهد. 6_تمام ملّت ایران ــ مگر افراد معدودى که خائنند و مزدور بیگانه هستند، که بالاخره گوشه ‌‌و کنار از این قبیل پیدا میشوند ــ محرمند که به آنها این عوامل و حوادث گفته بشود. البتّه در حالى که شما محرمها این مطالب را از دهان من می‌شنوید، گوشهاى نامحرم هم متأسّفانه خواهد شنید. اگر ما میتوانستیم فضائى را پیدا کنیم یا به وجود بیاوریم که آنچه را که به شما گفته میشود و ملّت ایران محرم دانستن آن است، فقط ملّت ایران آن را بشنود و دشمن از آن اطّلاع پیدا نکند، اگر یک چنین فضائى را ما پیدا میکردیم، شک نداشته باشید بنده و دیگر مسئولین نظام مى‌‌آمدیم یکى یکى این عوامل و حوادث را میگفتیم و مطمئناً نظر موافق همه را جلب میکردیم امّا چه کنیم، هر چه به شما گفته بشود، دشمن شما هم آن را خواهد شنید. گوش نامحرم و خائن دشمن نباید بشنود. ما رموز انقلابمان و اسرار کشورمان را مایل نیستیم دشمن ما بشنود، لذا نمیگوییم. یک عدّه‌‌اى ممکن است در ذهنشان خلجان کند که شاید ما محرم نبودیم؛ نخیر، شما محرمید، شما خودى هستید. قضیّه، قضیّه‌‌ى خود شما است، مربوط به خود شما است؛ ما هم که تصمیم میگیریم، کارگزار شما هستیم. شما به ما اطمینان کردید، ما داریم مسئله‌‌ى شما را به نفع شما آن‌‌ جور که تشخیص میدهیم و طبق حجّت شرعى و وظیفه‌‌ى شرعى‌‌مان راه میبریم و حرکت میدهیم. چطور شما محرم نیستید؟ شما محرمید، دشمن شما محرم نیست. آن گوش نامحرمى که نباید بشنود، او از رموز و اسرار کار شما آگاه خواهد شد؛ لذا حالا وقتش نیست و نباید گفت. همان‌‌ طور که امام فرمودند، ان‌‌شاءاللّه‌‌ یک روزى خواهد رسید ــ آن روز هم مال چند سال دیگر نیست، خیلى زودتر از اینها است ــ که ما بتوانیم براى مردم شرح بدهیم و آن دلایل و عوامل و حوادث و عللى که امام در پیامشان اشاره فرمودند، اینها را تشریح کنیم، بگوییم اینها است علل، و مردم خواهند فهمید و درک خواهند کرد و روشن خواهد شد. 7- آنکه امروز باید فهمید، این است که آن چیزى که تصمیم گرفته شد، به ‌‌هیچ ‌‌وجه برگشت از شعارهاى اصولى ما نیست. دشمن نمیتواند در اینجا ما را متّهم کند که ما از اصول خودمان برگشتیم؛ حاشا و کلّا.