eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از ※ صافات ※
1️⃣ اگر مورخ بودم درباره این روزها چه می‌نوشتم؟ جمعی از مسئولان در شورای عالی امنیت ملی (شعام)، برای ادامه جنگ و بهره‌برداری از دست‌آوردهای میدان، نوع متفاوتی از مذاکره را به رهبری پیشنهاد می‌دهند، که تفاوت این نوع مذاکره را دکتر قالیباف در گفتگوی تلویزیونی به روشنی برای مردم توضیح دادند، این روش با صدور اجازه از جانب فرماندهی کل قوا انجام می‌شود و همه مسئولان با همکاری و هماهنگی و اتحاد بی‌نظیر، این حرکت بزرگ را پیش می‌برند. فرمانده کل قوا هم برای تقویت این جمع و انسجام بیشتر، فردی را به ریاست تیم مذاکره کننده منصوب می‌کنند، وزیر خارجه هم کاملا با این حرکت هماهنگ می‌شود و آن اتحاد مثال‌زدنی بین مسئولان و مدیران جنگ بوجود می‌آید که دشمن تلاش می‌کند با تزریق سیاه‌نمایی و بازی‌روانی از طریق رسانه، این اتحاد را به نفاق بکشاند، ولی زهی‌خیال باطل! رئیس‌جمهور برای تزریق آرامش به افکار عمومی، می‌گوید همه چیز با رهبری هماهنگ شده است، اما در کمال تعجب، برخی کانال‌دارها و فعالان مجازی و... با طرح شبهه‌ی تحمیل به رهبری، هماهنگ شدن مسئولان با رهبری را زیر سؤال می‌برند! رهبری معظم و حکیم انقلاب، برای تلطیف این فضای پر تفرقه‌ و تشنج که دشمن ایجاد کرده است، در پیامی مردم و نمایندگان مجلس و مسئولان را به وحدت و هم‌افزایی با دولت، پرهیز از تفرقه و ترجیح دادن منافع عمومی به اهداف جناحی و گروهی امر می‌کنند! باز هم در عین صدور این پيام/فرمان از جانب فرماندهی کل‌ قوا، موج سیاه‌نمایی فروکش نمی‌کند و کانال‌دارها و برخی نمایندگان مجلس دست از روش قبل برنمی‌دارند، و در نهایت، در شب‌های پایانی نزدیک به امضای تفاهم‌نامه، از جانب مخاطبان این کانال‌ها و منتقدان به روند مذاکرات و مدیریت جنگ، جو متشنجی را در میادین بوجود می‌آورند، که دشمن در صدد ایجاد آن بود، برای کلید زدن دوباره‌ی پروژه اغتشاشات از دل تجمعات اعتراضی مردم! با عنوان تکراری: ! و سرانجام تفاهم‌نامه امضا می‌شود و موج بدگویی‌ها نسبت به مسئولان و خائن‌نمایی آن‌ها آغاز می‌شود. رهبری عزیز دوباره با صدور پیامی کوتاه اما روشن، عمیق و چندلایه، به اطلاع مردم می‌رسانند که به رئیس‌جمهور، به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی و سایر اعضاء، در قبال تعهدی، این اجازه را صادر فرمودند و تأکید می‌کنند که همه با هم منتظر می‌مانیم تا ببینیم دشمن ما چه می‌کند. متن پیام امام جامعه می‌گوید مسئولان و رئیس‌جمهور تعهد داده‌اند که اجازه زیاده‌خواهی به دشمن ندهند و در صورت نقض عهد، تفاهم‌نامه از جانب ایران مردود معرفی می‌شود، و دشمن و متحدانش باید منتظر پاسخ سخت ایران باشند. از فردای انتشار این پیام، تک‌تک مسئولان و اعضای شورای عالی امنیت ملی، در پیام‌های جداگانه، دوباره با فرماندهی کل قوا تجدید عهد می‌کنند و اطمینان می‌دهند که تابع ایشان و حافظ منافع ملی ایران و مردم عزیز باشند. این تفاهم‌نامه و پیام حکیمانه فرماندهی کل قوا به دشمن می‌فهماند که ایران به همین مذاکرات هم قانع نیست، و هدف اصلی ایران، احقاق همه حقوق خود و جبهه منسجم مقاومت است، و این پیام مهمی برای دشمن محسوب می‌شود، به این معنا که ایران هم ذات خبیث دشمن را شناخته است، هم به جایگاه حقیقی و به قدرت خویش واقف است، و یک وجب از منافع حقه خویش عقب نخواهد نشست. و پیام مهم‌تر، اعلام شکست آمریکا در این نبرد تاریخی است که خودِ دشمن و همه خبرگزاری‌ها و شخصیت‌های برجسته‌اش به آن معترف هستند. ⬇️ ادامه دارد ⬇️
هدایت شده از حاج احمد پناهیان
حجت الاسلام حاج احمد پناهیانAsl-Imam.mp3
زمان: حجم: 16.9M
🔴 بسیار مهم حجت‌الاسلام حاج احمد پناهیان، در خصوص پیام رهبر معظم انقلاب درباره تفاهم‌نامه 👌دفعات قبل امام مسلمین موضع می‌گرفتند، ما در ادامه موضع امام از دولت های مختلف مطالبه می کردیم. آن زمان هم جنگ نبود، یک پدیده سیاسی بود. در زمان جنگ، خطر انشقاق جامعه بزرگترین خطر است. ‼️ جریان‌های مختلف بعد از پیام صریح و دقیق امام که باید موجب وحدت می‌شد، هرکدام با برداشتن بخشی از پیام، خود را محق دانستند و دعوا را تشدید کردند! 🔴 امام مسلمین تصریح کردند مسئولان قصد کودتا یا خیانت نداشتند، که بعضی ابراز می کردند... اما علیرغم نظر متفاوت، اجازه را صادر فرمودند. 👌 امام در پیام فرمودند: ؛ چون اصل بر عدم مذاکره است. بر اساس آیه «و لا تهنوا و لا تحزنوا...» که امام شهید بارها بیان کردند، اصل بر مبارزه است؛ نه مذاکره و صلح. اما امام شهید هم در برهه‌هایی اجازه را صادر کردند که است. ❌ بعضی گفتند حالا که فهمیدیم نظر امام چیز دیگری است، باید چنین و چنان کنیم! چرا همه پیام را نمی خوانید؟! امام می فرمایند ما منتظر هستیم‌ تا نتیجه را ببینیم. پس ما هم باید به فرمان امام منتظر باشیم و از خودمان فتوای جدید ندهیم! 👌حواسمان باشد که این پیام امام بایستی باعث تقویت و انسجام بدنه انقلاب باشد! نه اینکه با هم تسویه حساب کنیم. کلام امام فصل الخطاب است! 🎙حجت‌الاسلام حاج احمد پناهیان هیئت محبین اهل‌بیت علیهم‌السلام حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها @mohebbin_net @panahian_ahmad
هدایت شده از اخبار مشهد
🔸خونخواهی به قوت خود باقیست آیت الله سید احمد علم‌الهدی، خطیب جمعه مشهد: 🔹خون‌خواهی رهبر مظلوم و شهید انقلاب همچنان به قوت خود باقی است؛ جنگ پایان یافته اما مبارزه با نظام سلطه آمریکایی پایان نیافته است. 🔹 وی تأکید کرد خون‌خواهی امام شهید با کشته شدن یک فرد محقق نمی‌شود و هیچ چیز جایگزین فقدان رهبر شهید نخواهد شد. @Akhbarmashhad
هدایت شده از استاد عابدینی
بسم‌الله الرحمن الرحیم پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب که فرمودند «منتظر تحقق شروط خواهیم بود»، بند اول تفاهم‌نامه مبنی بر «پایان فوری و دائمی جنگ در تمامی جبهه‌ها از جمله لبنان» نقض شده است. ما به عنوان ناظران تفاهم نامه، خواستار پاسخ مناسب به این نقض عهد و یا ابطال تفاهم‌نامه هستیم. محمدرضا عابدینی ۳۰ خرداد ۱۴۰۵ @Abedini
سلام علیکم چیزی که از پیام امام خامنه‌ای به ذهن حقیر خطور کرد این است که: علی‌الاصول یعنی همان اصولی که شرط توافق و مذاکره بود. (می‌شود گفت آنچه مد نظر رهبر عزیزمان بوده اعمال نشده اما آیا این توافق بد است؟! همچین چیزی به ذهن نمی‌رسد و الا منتظر اجرای تعهدات نباید می‌بودیم) رهبری با مذاکره‌ی صرف مخالف نیستند با آنچه در مذاکره گفته می‌شود و عمل می‌شود مخالف هستند. در این پیام، رهبر عزیزمان به مردم وظیفه‌ای را محول کردند؛ آن هم نظارت و مطالبه بر روی اجرای تعهدات است نه چیز دیگر القای خیانت مسئولین از پیام امام خامنه‌ای همان چیزی.ست که دشمنان ما سالیان سال است در حال تلاش برای آن هستند! (دشمن سالیان است دروغ می‌گوید، شاید شنیده باشید، بنده چند نمونه را می‌گویم: «انگلیس آخوند ها را آورد، مسئولین جمهوری اسلامی دزد هستند، جمهوری اسلامی نا کارآمد است، خونخوار است و...» اینها دروغ‌های تثبیت شده‌ی توسط دشمن در ذهن برخی افرادِ جامعه است) رهبری صراحتا فرمودند مسئولین حسن نظر دارند بنابراین خائن نیستند. (درصورت القای خیانت توسط خودمان، در سنگر دشمن هستیم چون ایجاد نا امیدی در سنگر دشمن کار کردن است و دقیقا همان چیزی که او می‌خواهد می‌شود) آنچه مهم است این است که با مطالبه‌گریِ درست و نظارت بر اجرای تعهدات، بتوان یا دشمن را مقهور اراده‌ی خود کنیم یا از توافق بیرون بیاییم، اما همه‌ی این‌ها منوط به مطالبه‌گریِ مقتدرانه، مؤدبانه، محترمانه و دلسوزانه است، بنابراین پس به جای اینکه دعوا کنیم بر سر اینکه آی خیانت کردند، مطالبه کنیم که رهبری تنها نمانند ✍ حجةالاسلام سلیمی
دو قربانی اصلی تفاهم ایران و آمریکا به روایت توماس فریدمن: توماس فریدمن، تحلیلگر نیویورک تایمز: ترامپ در این جنگ، اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، یعنی متحدان آمریکا را قربانی ایالت‌های سرنوشت‌ساز پنسیلوانیا، جورجیا و میشیگان کرد. ترامپ همان کاری را کرد که همیشه انجام می‌دهد: همه اصول و متحدانش را کنار گذاشت و منافع شخصی خود را بر هر ملاحظه دیگری ترجیح داد. او حتی زمینه را برای قربانی کردن معاونش، جی‌دی ونس، هم آماده کرد و گفته بود: اگر این توافق موفق شود، اعتبارش را من می‌گیرم؛ اگر شکست بخورد، تقصیر را گردن جی‌دی می‌اندازم. این توافق نه تنها تعیین تکلیف ذخایر اورانیوم ایران را به مذاکرات بعدی موکول می‌کند، بلکه به نظر می‌رسد ایران در آینده بتواند از کشتی‌هایی که قصد عبور از تنگه هرمز را دارند، عوارض دریافت کند. پس از میلیاردها دلار بمباران علیه ایران، ویتکاف و کوشنر تنها توانستند ۶۰ روز عبور رایگان از تنگه هرمز را از تهران بگیرند؛ بعد از آن، ناخدای نفتکش‌ها بهتر است کارت‌های اعتباری خود را آماده داشته باشند. اگر باراک اوباما زمانی با چنین شرطی موافقت کرده بود، شبکه فاکس‌نیوز برنامه‌های عادی خود را قطع می‌کرد تا آن را محکوم کند. پیام این توافق برای متحدان عرب آمریکا در خلیج فارس روشن است: آمریکا در حال عقب‌نشینی است، بنابراین بهتر است خودتان با تهران به توافق‌هایی برسید تا از تهدیدهای احتمالی در امان بمانید. این بزرگ‌ترین جابه‌جایی ژئوپلیتیکی قدرت در خلیج فارس از زمان آغاز جنگ ایران و عراق تاکنون است؛ اکنون کلانتر جدیدی در شهر حضور دارد. کانال رسمی حجه الاسلام و المسلمین دکتر اخلاقی https://eitaa.com/DrHasanAkhlaghi
هر کدوم از این نتیجه‌ها رو اگه از پیام آقا گرفته باشیم ینی کاملا داریم اشتباه میزنیم: 1- مسئولین در حال تحمیل به آقا هستن (نقطه مقابل تمام پیامهای امام شهیدمون و امام فعلیمون) 2- فرماندهان نظامی ما علیه رهبری کودتا کردن! (تابولئه که چنین نیست و خلاف واقعیت میدان و صحبتهای امام شهیدمون و پیامهای فرماندهان و پیامهای امام فعلی مونه) 3- نتیجه گرفته باشیم که دست امام جامعه بسته است! (خلاف تصریحات و رک بودن رهبری است) 4- نتیجه گرفته باشیم که مسئولین خائن هستند. (خلاف تصریحات پیامهای رهبری علی الخصوص آخری است) 5- نتیجه گرفته باشیم پس معلوم شد مذاکره با آقا هماهنگ نبوده! (خلاف دعای رهبر برای تیم مذاکره و خلاف اجازه ایشون به مذاکره حضوری است حتی) 6- نظر تمام نظام جز یه نفر نقطه مقابل رهبری است!!! (اختلاف نظر در تفاهم نامه لزوما به معنای تقابل و تمرد نیست! نمونه تاریخی هم کم نداریم!!) 7- پزشکیان یا عراقچی یا قالیباف یا هر کس دیگه خائن است!! (فقط کافیه به متن همین پیام دقت کنیم. دلسوزی و حسن نظر داشتن، ناقض خیانته! قطعا رهبر با این نظر موافق نیست) 8- و اینکه ته پیام رهبر بشه انشقاق بیشتر در مردم! یا دعوت به کفن پوشی و بی قانونی یا هرج و مرج یا فحاشی یا بداخلاقی یا برهم زدن وحدت و انسجام( این هم خلاف تمامی پیامهای قبلی آقاست) ختم کلام...
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
#ویراست بسم‌الله الرحمن الرحیم پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب که فرمودند «منتظر تحقق شروط خواهیم بود»
خدا به استاد عابدینی خیر بده که همیشه در صحنه هستن و ذیل موضع می‌گیرن من نظر و دریافت خودم رو می‌گم؛ قطعا باید نظارت کنیم و مطالبه، اجرای دقیق بندها و شروط تفاهم‌نامه رو از مسؤلین و فرماندهان _اعضای محترم شعام_ از قضا این مأموریتی‌ست که رهبری رشید و عزیزمون به ما مردم سپردن. اما این رو هم باید بدونیم که وقتی می‌گیم «ایران فورا باید برخورد کنه»، این فوریتی که ما در نظر داریم و مطالبه داریم با فوریتی که ذیل و هماهنگی با خوده حزب‌الله و سایر جبهه‌های مقاومت باید در نظر گرفته بشه ناظر به پیچیدگی میدان و شرایط‌ش، متفاوته ان‌شاءالله.
هدایت شده از احمد صابری تولایی
بازگشت از نظر رهبری به بهانه بازگشت به نظر رهبری !! ◀️جناب آقای شیخ اسماعیل رمضانی گفتند : بازگشت به نظر رهبری !! 👌بنده معتقدم : این مطالبه نه مطلوب است و نه ممکن 📣تحلیل رو بخوانیم 👇 ⁉️نظر رهبری چیست ؟! پیام اخیر ایشان این بود که : بنده علی الاصول (درباره تفاهمنامه) نظر دیگری داشتم . 🔹نظر ایشون درباره اصل مذاکرات مثبت بوده پس بازگشت به معنای مطالبه پایان مذاکرات صحیح نیست ⁉️بازگشت به نظر آقا درباره تفاهمات یعنی چی؟! از جمله «نظر دیگری داشتم » الزاما مخالفت قطعی فهم نمیشه پس شما نظر اصلی و دقیق رهبری را نمی‌دانید و نمیتوانید مطالبه مبهم کنید ⬅️متاسفانه گوینده محترم دو مسأله رو مفروض گرفتند و‌دوای خطای در برداشت شدند 🔹۱- حضرت آقا با اصل مذاکرات مخالف هستند!! 🔹۲- نظر دیگری داشتم، یعنی مخالفت قطعی !! ❌این دو پیش فرض غلط باعث شده که مطالبه «بازگشت به نظر امام » رو اینجور معنا کنند : مطالبه اتمام مذاکرات و شروع جنگ نظامی تمام عیار تا رسیدن به اهداف (نابودی اسرائیل ، اخراج آمریکا از منطقه ) ⬅️از طرفی عدم دقت در پیام رهبری( آقا از فعل ماضی داشتم استفاده کردند یعنی الان اون نظر رو ندارم) باعث شده نتوانند نظر جدید آقا که «اجازه مذاکره با رعایت تعهدها است» را درست درک کنند . ❇️فرض کنید از همه این برداشت‌های غلط و مفروضات اشتباه صرف نظر کنیم و بگیم : آقا با اصل مذاکرات موافقت قلبی نداشتند !!! ⁉️تکلیف ما چیه؟! 🔻بازگشت به رضایت قلبی یا اطاعت از حکم صریح اقا؟ امام علی علیه السلام علیرغم میل قلبی خود ، تحت فشار خوارج به مالک اشتر دستور داد از نزدیکی خیمه معاویه برگردد مالک که برگشت ، خلاف رضایت قلبی امام عمل کرد ⁉️ آیا ولایتمداری مالک خدشه دار شد؟! ⁉️یا چون به فرمان صریح امام عمل کرد ، عین ولایتمداری است ؟! 👌قبل از صدور فرمان ، وظیفه ما «مهیا کردن بستر برای تحقق رضایت قلبی امام »است اما اگر کم کاری کردیم یا به هر دلیل دیگری امام مجبور شد تصمیمی متناسب با شرایط زمانه بگیرد و همان دستور رو ابلاغ کرد، ما موظفیم به همین دستور صریح عمل کنیم نه بازگشت به رضایت قلبی... 👌اما اینکه گفتم این مطالبه ممکن نیست چون ۵۰٪ مردم در انتخابات شرکت نکرده اند از ۵۰٪ باقیمانده هم بیش از ۶۰٪ آنها به گفتمان اصلاح طلب رای دادند نه گفتمان انقلابی ،ولایی ◀️پس خوشبینانه اینه که حدود ۲۰٪ از مردم با گفتمان ولایت حرکت میکنند که از این تعداد هم نصف آنها معتقدند که بر اساس پیام حضرت آقا باید منتظر نتیجه مذاکرات بمانیم نه اینکه اقدام جدیدی مانند بازگشت از حکم صریح آقا داشته باشیم ◀️بنا بر آنچه گفته شد زور بزنید ۵ میلیون از ۹۰ میلیون نفر با شما همراه خواهند شد لذا این فراخوان امکان تحقق ندارد ❌اما آسیبهایی دارد : 🔻اولا باعث دو قطبی در نیروهای انقلابی شده، هر دو طرف گفتگو برای نقد و نقض نظردیگری، وقت گذاشته و هدر رفت ظرفیت انقلابیون را در پی خواهد داشت که یقینا مورد رضایت قلبی امام جامعه نیست 🔻ثانیا مطالبه گری شروط امام و تعهدات رئیس جمهور را در بین مردم تضعیف می‌کند که یقینا مورد رضایت قلبی امام جامعه نیست 🔻ثالثا چون نتیجه بخش نخواهد بود باعث ناامیدی جامعه ایمانی میشود که یقینا مورد رضایت قلبی امام جامعه نیست 🔻رابعاً مبارزه و مقابله با ساختارهای مشروع نظام را در بین انقلابیون نهادینه خواهد کرد که یقینا مورد رضایت قلبی امام جامعه نیست 🔻خامسا قرائت دیکتاتور بودن رهبر را در بین غیر انقلابیون تقویت کرده و بستر را برای شورش‌های خیابانی آماده خواهد کرد که یقینا مورد رضایت قلبی امام جامعه نیست ⁉️پس تکلیف ما چیه : ✅تکلیف معقول و مطلوب ما مطالبه همان مواردی است که رهبری عزیز در پیام فرمودند یعنی 🔹تحقق تعهدات رئیس جمهور 🔹مذاکره از موضع قدرت https://eitaa.com/joinchat/623968257C458e20d062
| تنگه هرمز بسته شد. قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا: وَإِنْ نَكَثُوا أَيْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ(۱۲ توبه) نظر به بدعهدی‌ و پیمان‌شکنی آشکار آمریکا نسبت به عدم اجرای بند اول تفاهم‌نامه پایان جنگ، و در واکنش به نقض بی‌وقفه و مستمر آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و کشتار بی‌رحمانه و آوارگی صدها هزار نفر از مردم مظلوم این سرزمین و همچنین با توجه به عدم عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر صهیونی از اراضی جنوب لبنان، اعلام می‌دارد تنگه هرمز به روی تردد شناورها بسته خواهد شد. متذکر می‌گردد اين گام اول پاسخ به عهدشکنی دشمن است و در صورت ادامه تجاوز گام‌های بعدی برای پایبند کردن دشمن به اجرای تعهدات برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.
هدایت شده از خبرگزاری فارس
‌ 🔴 سخنگوی وزارت خارجه: ما تعهد را امضا نکردیم که اجرا نشود؛ رویکرد ما تعهد در برابر تعهد است 🔹اگر طرف مقابل ار اجرای تعهداتش سرباز بزند ایران هم با تدابیر لازم پاسخ خواهد داد. @Farsna