eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام علیکم چیزی که از پیام امام خامنه‌ای به ذهن حقیر خطور کرد این است که: علی‌الاصول یعنی همان اصولی که شرط توافق و مذاکره بود. (می‌شود گفت آنچه مد نظر رهبر عزیزمان بوده اعمال نشده اما آیا این توافق بد است؟! همچین چیزی به ذهن نمی‌رسد و الا منتظر اجرای تعهدات نباید می‌بودیم) رهبری با مذاکره‌ی صرف مخالف نیستند با آنچه در مذاکره گفته می‌شود و عمل می‌شود مخالف هستند. در این پیام، رهبر عزیزمان به مردم وظیفه‌ای را محول کردند؛ آن هم نظارت و مطالبه بر روی اجرای تعهدات است نه چیز دیگر القای خیانت مسئولین از پیام امام خامنه‌ای همان چیزی.ست که دشمنان ما سالیان سال است در حال تلاش برای آن هستند! (دشمن سالیان است دروغ می‌گوید، شاید شنیده باشید، بنده چند نمونه را می‌گویم: «انگلیس آخوند ها را آورد، مسئولین جمهوری اسلامی دزد هستند، جمهوری اسلامی نا کارآمد است، خونخوار است و...» اینها دروغ‌های تثبیت شده‌ی توسط دشمن در ذهن برخی افرادِ جامعه است) رهبری صراحتا فرمودند مسئولین حسن نظر دارند بنابراین خائن نیستند. (درصورت القای خیانت توسط خودمان، در سنگر دشمن هستیم چون ایجاد نا امیدی در سنگر دشمن کار کردن است و دقیقا همان چیزی که او می‌خواهد می‌شود) آنچه مهم است این است که با مطالبه‌گریِ درست و نظارت بر اجرای تعهدات، بتوان یا دشمن را مقهور اراده‌ی خود کنیم یا از توافق بیرون بیاییم، اما همه‌ی این‌ها منوط به مطالبه‌گریِ مقتدرانه، مؤدبانه، محترمانه و دلسوزانه است، بنابراین پس به جای اینکه دعوا کنیم بر سر اینکه آی خیانت کردند، مطالبه کنیم که رهبری تنها نمانند ✍ حجةالاسلام سلیمی
دو قربانی اصلی تفاهم ایران و آمریکا به روایت توماس فریدمن: توماس فریدمن، تحلیلگر نیویورک تایمز: ترامپ در این جنگ، اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، یعنی متحدان آمریکا را قربانی ایالت‌های سرنوشت‌ساز پنسیلوانیا، جورجیا و میشیگان کرد. ترامپ همان کاری را کرد که همیشه انجام می‌دهد: همه اصول و متحدانش را کنار گذاشت و منافع شخصی خود را بر هر ملاحظه دیگری ترجیح داد. او حتی زمینه را برای قربانی کردن معاونش، جی‌دی ونس، هم آماده کرد و گفته بود: اگر این توافق موفق شود، اعتبارش را من می‌گیرم؛ اگر شکست بخورد، تقصیر را گردن جی‌دی می‌اندازم. این توافق نه تنها تعیین تکلیف ذخایر اورانیوم ایران را به مذاکرات بعدی موکول می‌کند، بلکه به نظر می‌رسد ایران در آینده بتواند از کشتی‌هایی که قصد عبور از تنگه هرمز را دارند، عوارض دریافت کند. پس از میلیاردها دلار بمباران علیه ایران، ویتکاف و کوشنر تنها توانستند ۶۰ روز عبور رایگان از تنگه هرمز را از تهران بگیرند؛ بعد از آن، ناخدای نفتکش‌ها بهتر است کارت‌های اعتباری خود را آماده داشته باشند. اگر باراک اوباما زمانی با چنین شرطی موافقت کرده بود، شبکه فاکس‌نیوز برنامه‌های عادی خود را قطع می‌کرد تا آن را محکوم کند. پیام این توافق برای متحدان عرب آمریکا در خلیج فارس روشن است: آمریکا در حال عقب‌نشینی است، بنابراین بهتر است خودتان با تهران به توافق‌هایی برسید تا از تهدیدهای احتمالی در امان بمانید. این بزرگ‌ترین جابه‌جایی ژئوپلیتیکی قدرت در خلیج فارس از زمان آغاز جنگ ایران و عراق تاکنون است؛ اکنون کلانتر جدیدی در شهر حضور دارد. کانال رسمی حجه الاسلام و المسلمین دکتر اخلاقی https://eitaa.com/DrHasanAkhlaghi
هر کدوم از این نتیجه‌ها رو اگه از پیام آقا گرفته باشیم ینی کاملا داریم اشتباه میزنیم: 1- مسئولین در حال تحمیل به آقا هستن (نقطه مقابل تمام پیامهای امام شهیدمون و امام فعلیمون) 2- فرماندهان نظامی ما علیه رهبری کودتا کردن! (تابولئه که چنین نیست و خلاف واقعیت میدان و صحبتهای امام شهیدمون و پیامهای فرماندهان و پیامهای امام فعلی مونه) 3- نتیجه گرفته باشیم که دست امام جامعه بسته است! (خلاف تصریحات و رک بودن رهبری است) 4- نتیجه گرفته باشیم که مسئولین خائن هستند. (خلاف تصریحات پیامهای رهبری علی الخصوص آخری است) 5- نتیجه گرفته باشیم پس معلوم شد مذاکره با آقا هماهنگ نبوده! (خلاف دعای رهبر برای تیم مذاکره و خلاف اجازه ایشون به مذاکره حضوری است حتی) 6- نظر تمام نظام جز یه نفر نقطه مقابل رهبری است!!! (اختلاف نظر در تفاهم نامه لزوما به معنای تقابل و تمرد نیست! نمونه تاریخی هم کم نداریم!!) 7- پزشکیان یا عراقچی یا قالیباف یا هر کس دیگه خائن است!! (فقط کافیه به متن همین پیام دقت کنیم. دلسوزی و حسن نظر داشتن، ناقض خیانته! قطعا رهبر با این نظر موافق نیست) 8- و اینکه ته پیام رهبر بشه انشقاق بیشتر در مردم! یا دعوت به کفن پوشی و بی قانونی یا هرج و مرج یا فحاشی یا بداخلاقی یا برهم زدن وحدت و انسجام( این هم خلاف تمامی پیامهای قبلی آقاست) ختم کلام...
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
#ویراست بسم‌الله الرحمن الرحیم پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب که فرمودند «منتظر تحقق شروط خواهیم بود»
خدا به استاد عابدینی خیر بده که همیشه در صحنه هستن و ذیل موضع می‌گیرن من نظر و دریافت خودم رو می‌گم؛ قطعا باید نظارت کنیم و مطالبه، اجرای دقیق بندها و شروط تفاهم‌نامه رو از مسؤلین و فرماندهان _اعضای محترم شعام_ از قضا این مأموریتی‌ست که رهبری رشید و عزیزمون به ما مردم سپردن. اما این رو هم باید بدونیم که وقتی می‌گیم «ایران فورا باید برخورد کنه»، این فوریتی که ما در نظر داریم و مطالبه داریم با فوریتی که ذیل و هماهنگی با خوده حزب‌الله و سایر جبهه‌های مقاومت باید در نظر گرفته بشه ناظر به پیچیدگی میدان و شرایط‌ش، متفاوته ان‌شاءالله.
هدایت شده از احمد صابری تولایی
بازگشت از نظر رهبری به بهانه بازگشت به نظر رهبری !! ◀️جناب آقای شیخ اسماعیل رمضانی گفتند : بازگشت به نظر رهبری !! 👌بنده معتقدم : این مطالبه نه مطلوب است و نه ممکن 📣تحلیل رو بخوانیم 👇 ⁉️نظر رهبری چیست ؟! پیام اخیر ایشان این بود که : بنده علی الاصول (درباره تفاهمنامه) نظر دیگری داشتم . 🔹نظر ایشون درباره اصل مذاکرات مثبت بوده پس بازگشت به معنای مطالبه پایان مذاکرات صحیح نیست ⁉️بازگشت به نظر آقا درباره تفاهمات یعنی چی؟! از جمله «نظر دیگری داشتم » الزاما مخالفت قطعی فهم نمیشه پس شما نظر اصلی و دقیق رهبری را نمی‌دانید و نمیتوانید مطالبه مبهم کنید ⬅️متاسفانه گوینده محترم دو مسأله رو مفروض گرفتند و‌دوای خطای در برداشت شدند 🔹۱- حضرت آقا با اصل مذاکرات مخالف هستند!! 🔹۲- نظر دیگری داشتم، یعنی مخالفت قطعی !! ❌این دو پیش فرض غلط باعث شده که مطالبه «بازگشت به نظر امام » رو اینجور معنا کنند : مطالبه اتمام مذاکرات و شروع جنگ نظامی تمام عیار تا رسیدن به اهداف (نابودی اسرائیل ، اخراج آمریکا از منطقه ) ⬅️از طرفی عدم دقت در پیام رهبری( آقا از فعل ماضی داشتم استفاده کردند یعنی الان اون نظر رو ندارم) باعث شده نتوانند نظر جدید آقا که «اجازه مذاکره با رعایت تعهدها است» را درست درک کنند . ❇️فرض کنید از همه این برداشت‌های غلط و مفروضات اشتباه صرف نظر کنیم و بگیم : آقا با اصل مذاکرات موافقت قلبی نداشتند !!! ⁉️تکلیف ما چیه؟! 🔻بازگشت به رضایت قلبی یا اطاعت از حکم صریح اقا؟ امام علی علیه السلام علیرغم میل قلبی خود ، تحت فشار خوارج به مالک اشتر دستور داد از نزدیکی خیمه معاویه برگردد مالک که برگشت ، خلاف رضایت قلبی امام عمل کرد ⁉️ آیا ولایتمداری مالک خدشه دار شد؟! ⁉️یا چون به فرمان صریح امام عمل کرد ، عین ولایتمداری است ؟! 👌قبل از صدور فرمان ، وظیفه ما «مهیا کردن بستر برای تحقق رضایت قلبی امام »است اما اگر کم کاری کردیم یا به هر دلیل دیگری امام مجبور شد تصمیمی متناسب با شرایط زمانه بگیرد و همان دستور رو ابلاغ کرد، ما موظفیم به همین دستور صریح عمل کنیم نه بازگشت به رضایت قلبی... 👌اما اینکه گفتم این مطالبه ممکن نیست چون ۵۰٪ مردم در انتخابات شرکت نکرده اند از ۵۰٪ باقیمانده هم بیش از ۶۰٪ آنها به گفتمان اصلاح طلب رای دادند نه گفتمان انقلابی ،ولایی ◀️پس خوشبینانه اینه که حدود ۲۰٪ از مردم با گفتمان ولایت حرکت میکنند که از این تعداد هم نصف آنها معتقدند که بر اساس پیام حضرت آقا باید منتظر نتیجه مذاکرات بمانیم نه اینکه اقدام جدیدی مانند بازگشت از حکم صریح آقا داشته باشیم ◀️بنا بر آنچه گفته شد زور بزنید ۵ میلیون از ۹۰ میلیون نفر با شما همراه خواهند شد لذا این فراخوان امکان تحقق ندارد ❌اما آسیبهایی دارد : 🔻اولا باعث دو قطبی در نیروهای انقلابی شده، هر دو طرف گفتگو برای نقد و نقض نظردیگری، وقت گذاشته و هدر رفت ظرفیت انقلابیون را در پی خواهد داشت که یقینا مورد رضایت قلبی امام جامعه نیست 🔻ثانیا مطالبه گری شروط امام و تعهدات رئیس جمهور را در بین مردم تضعیف می‌کند که یقینا مورد رضایت قلبی امام جامعه نیست 🔻ثالثا چون نتیجه بخش نخواهد بود باعث ناامیدی جامعه ایمانی میشود که یقینا مورد رضایت قلبی امام جامعه نیست 🔻رابعاً مبارزه و مقابله با ساختارهای مشروع نظام را در بین انقلابیون نهادینه خواهد کرد که یقینا مورد رضایت قلبی امام جامعه نیست 🔻خامسا قرائت دیکتاتور بودن رهبر را در بین غیر انقلابیون تقویت کرده و بستر را برای شورش‌های خیابانی آماده خواهد کرد که یقینا مورد رضایت قلبی امام جامعه نیست ⁉️پس تکلیف ما چیه : ✅تکلیف معقول و مطلوب ما مطالبه همان مواردی است که رهبری عزیز در پیام فرمودند یعنی 🔹تحقق تعهدات رئیس جمهور 🔹مذاکره از موضع قدرت https://eitaa.com/joinchat/623968257C458e20d062
| تنگه هرمز بسته شد. قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا: وَإِنْ نَكَثُوا أَيْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ(۱۲ توبه) نظر به بدعهدی‌ و پیمان‌شکنی آشکار آمریکا نسبت به عدم اجرای بند اول تفاهم‌نامه پایان جنگ، و در واکنش به نقض بی‌وقفه و مستمر آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و کشتار بی‌رحمانه و آوارگی صدها هزار نفر از مردم مظلوم این سرزمین و همچنین با توجه به عدم عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر صهیونی از اراضی جنوب لبنان، اعلام می‌دارد تنگه هرمز به روی تردد شناورها بسته خواهد شد. متذکر می‌گردد اين گام اول پاسخ به عهدشکنی دشمن است و در صورت ادامه تجاوز گام‌های بعدی برای پایبند کردن دشمن به اجرای تعهدات برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.
هدایت شده از خبرگزاری فارس
‌ 🔴 سخنگوی وزارت خارجه: ما تعهد را امضا نکردیم که اجرا نشود؛ رویکرد ما تعهد در برابر تعهد است 🔹اگر طرف مقابل ار اجرای تعهداتش سرباز بزند ایران هم با تدابیر لازم پاسخ خواهد داد. @Farsna
هدایت شده از پیرِ پالان دوز
بلوغ جمهوریت و اسلامیت بگذارید کمی زمان بگذرد. نباید سریع قضاوت کرد. البته محکمات پیام رهبر مشخص است. نظر ایشان درباره تفاهم نامه متفاوت با خروجی کنونی است. و مسئولین هم قصد خیانت و فروش ایران به آمریکا را نداشتند. این ها را داشته باشیم. اما یک نکته بسیار جالب که مغفول مانده: رهبر معظم انقلاب صراحتا فرمودند: «بنده علی‌الاصول [درباره تفاهم‌نامه‌] نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی از طرف خود و اعضا در پاسداشت حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه آن را صادر کردم». این یعنی رهبر نظر خود را بر منتخبان مردم تحمیل نکردند. برای همین هست که میگوییم ولی فقیه، شاه نیست و نظام جمهوری اسلامی، سلطنت نیست. بله اگر دولت، دولت دیگری بود خروجی تصمیم، به شکل دیگری رقم می‌خورد. احترام به رای مردم، یعنی همین که رهبر انقلاب نظر خود را که علی الاصول چیز دیگری بود بر نظر اکثریت منتخبان مردم تحمیل نکند. کما اینکه رهبر شهید هم در دولت حسن روحانی، نظر خود را بر رای منتخبان مردم تحمیل نکرد. وظیفه ما چیست ؟ کنار رهبر منتظر بمانیم و بدانیم که رهبر دست بسته نیست که نداند وضعیت چیست. https://eitaa.com/pirepalandooz
هدایت شده از پیرِ پالان دوز
یک سوال: اینکه همه چیز با رهبر هماهنگ میشود آیا لزوما به این معناست که خروجی این هماهنگی، نظر رهبر خواهد بود؟ این پیام نشان داد: رهبر انقلاب از همان ابتدای کار، در جریان ریز موضوعات بودند و نظرات مختلف را میشنیده و بررسی میکردند و به تصمیم جمعی احترام گذاشتند. کسانی که میگویند دولت نظر خود را بر رهبر تحمیل کرد باید به این مسأله هم فکر کنند که اگر در انتخابات 1403 کمی با شرح صدر بیشتری عمل میکردند چه بسا خروجی این تفاهم به گونه ای دیگر رقم می‌خورد.
هدایت شده از پیرِ پالان دوز
یکی از عزیزان فعال در عرصه جهاد تبیین توییت زده اند: پیام برخی مسئولان به رهبری، از جنس رابطه مدیر با مافوق بود؛ نه نسبتِ مأموم با امام. مأموم، وقتی درمی‌یابد نظرش با نظر امامش هم‌خوان نیست، نه تنها نظر خود را اصلاح می‌کند، بلکه آن را مایه می‌داند. معتقدم این نگاه به ولی فقیه نگاه درستی نیست. حتی نسبت به پیامبر هم چنین نگاهی در برخی موضوعات درست نیست. در جنگ بدر، پیامبر به همراه لشکر خود زودتر از دشمن به منطقه جنگ رسید و تصمیم گرفت در نقطه ای لشکر را اسکان دهد. یکی از اصحاب عرض کرد این تصمیم شما وحی است؟ فرمود: وحی نیست. آن صحابی عرض کرد به نظرم اگر در فلان نقطه لشکر را مستقر کنیم بهتر است. پیامبر پذیرفت. آیا این صحابی باید به خاطر اختلاف نظر با پیامبر در یک موضوع کارشناسی و جنگی، استغفار کند؟ آیا تصمیم جنگی پیامبر قابل گفتگو نیست ؟ اصحاب نباید با دادن شور و مشورت، ایشان را کمک کنند؟ این موضوع در همه مسائلی که از باب موضوعات کارشناسی است جاری و ساری است. پیامبر نظرات اصحاب خود را در این موضوعات می‌شنید و گاهی بر اساس نظرات آنها عمل میکرد و گاهی نظر خود را برمی‌گزید. آیا اختلاف نظر اصحاب با ایشان در موضوعات کارشناسی، گناه است و نیاز به استغفار دارد؟ در اینجا هم مسأله از همین قبیل است. رهبر انقلاب نظری داشتند و می‌توانستند آن نظر را در قالب دستور به بدنه اجرایی کشور صادر کنند و مدیران اجرایی کشور موظف هستند آن نظر را اجرا نمایند. اما رهبر انقلاب این کار را نکردند و از شعام خواستند نظر بدهد. نظر داد و باز رهبر انقلاب، سه نفر از فرماندهان ارشد نظامی را با دادن حق رأی به شعام اضافه کردند و حتی دستور دارند باید هفتاد و پنج درصد اعضا رای مثبت دهند تا تفاهم مقبول واقع شود. در این جا نه هفتاد و پنج درصد بلکه نود و نه درصد اعضا رای دادند و چه بسا از رای و نظر رهبر انقلاب آگاه نبودند. اینجا رهبر انقلاب بر اساس سازوکاری که خودشان طراحی کردند تفاهم مشهور، رای آورد. آیا داشتن نظر متفاوت با رهبر انقلاب در این موضوعی که خودشان ساختار رای دادن را طراحی کردند و حتی مقدار رای لازم برای تصویب را خود ایشان تعیین کردند گناه هست؟ اگر داشتن نظر مخالف در موضوع تفاهم، گناه هست پس چرا رهبر انقلاب بستر چنین گناهی را با اعطای حق رأی به دیگران فراهم کردند؟ خودشان می‌توانستند رأسا نظر بدهند و دستور صادر بفرمایند. با توجه به توضیحات فوق، قطعا نظر مخالف در این ساختاری که توسط خود رهبر معظم انقلاب طراحی شده آنهم در موضوع تفاهم که یک موضوع کارشناسی است مطلقا گناه محسوب نمیشود. این نوع تعامل در موضوعاتی ازاین قبیل، حتی با امام معصوم درست نیست چه رسد با ولایت فقیه. فرض کنید امام صادق علیه‌السلام تصمیم میگیرد بار برنج بخرد. یکی از غلامان ایشان مخالفت می‌کند و می‌گوید کنجد بخرید بهتر است. آیا این مخالفت، گناه است و باید آن غلام توبه کند؟ این را تسری بدهید در موضوعات کلان و حکومتی. فرض کنید امام معصوم یا نایب ایشان در عصر غیبت تشخیص میدهند با ژاپن رابطه راهبردی داشته باشیم. اما یکی از مدیران ارشد این تصمیم را نقد میکند و میگوید اگر با هند رابطه داشته باشیم بهتر است. آیا این اختلاف نظر گناه است؟ بله اگر تحمیل رای بر امام معصوم یا ولی فقیه صورت بگیرد گناه است. آنجا باید به خاطر تحمیل رای، توبه کرد نه به خاطر داشتن نظر متفاوت با رهبر جامعه. دقت کنید تمام صحبت من در اختلاف نظر با رهبر جامعه در موضوعات کارشانسی است نه تبعیت یا عدم تبعیت از دستور رهبر. معتقدم حضرت آیت الله سید مجتبی خامنه ای حفطه الله تعالی مبسوط الید هستند و می‌توانستند در صورت صلاحدید نظر خود را به عنوان حکم حکومتی صادر کنند. ولی وقتی دیدند که با تمام تدابیر، باز هم مفاد تفاهم رای آورد نظر اکثریت را پذیرفتند. هر چند اگر من در شعام حق رأی داشتند حتما به حمله به رژیم تا خروجش از لبنان رای میدادم. https://eitaa.com/pirepalandooz
هدایت شده از خبرگزاری فارس
‌ 🔴 نیروی دریایی سپاه: شناورها به تنگۀ هرمز نزدیک نشوند 🔹با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و نقض تعهدات امریکا در برقراری آتش بس، تنگه هرمز بر روی همه شناورها بسته می باشد. 🔹تاکید می‌گردد تنگۀ هرمز بسته است و شناورها به تنگه هرمز نزدیک نشوند؛ درغیراین‌صورت امنیت آنها به مخاطره خواهد افتاد. @Farsna