eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
| تنگه هرمز بسته شد. قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا: وَإِنْ نَكَثُوا أَيْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ(۱۲ توبه) نظر به بدعهدی‌ و پیمان‌شکنی آشکار آمریکا نسبت به عدم اجرای بند اول تفاهم‌نامه پایان جنگ، و در واکنش به نقض بی‌وقفه و مستمر آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و کشتار بی‌رحمانه و آوارگی صدها هزار نفر از مردم مظلوم این سرزمین و همچنین با توجه به عدم عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر صهیونی از اراضی جنوب لبنان، اعلام می‌دارد تنگه هرمز به روی تردد شناورها بسته خواهد شد. متذکر می‌گردد اين گام اول پاسخ به عهدشکنی دشمن است و در صورت ادامه تجاوز گام‌های بعدی برای پایبند کردن دشمن به اجرای تعهدات برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.
هدایت شده از خبرگزاری فارس
‌ 🔴 سخنگوی وزارت خارجه: ما تعهد را امضا نکردیم که اجرا نشود؛ رویکرد ما تعهد در برابر تعهد است 🔹اگر طرف مقابل ار اجرای تعهداتش سرباز بزند ایران هم با تدابیر لازم پاسخ خواهد داد. @Farsna
هدایت شده از پیرِ پالان دوز
بلوغ جمهوریت و اسلامیت بگذارید کمی زمان بگذرد. نباید سریع قضاوت کرد. البته محکمات پیام رهبر مشخص است. نظر ایشان درباره تفاهم نامه متفاوت با خروجی کنونی است. و مسئولین هم قصد خیانت و فروش ایران به آمریکا را نداشتند. این ها را داشته باشیم. اما یک نکته بسیار جالب که مغفول مانده: رهبر معظم انقلاب صراحتا فرمودند: «بنده علی‌الاصول [درباره تفاهم‌نامه‌] نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی از طرف خود و اعضا در پاسداشت حقوق ملت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه آن را صادر کردم». این یعنی رهبر نظر خود را بر منتخبان مردم تحمیل نکردند. برای همین هست که میگوییم ولی فقیه، شاه نیست و نظام جمهوری اسلامی، سلطنت نیست. بله اگر دولت، دولت دیگری بود خروجی تصمیم، به شکل دیگری رقم می‌خورد. احترام به رای مردم، یعنی همین که رهبر انقلاب نظر خود را که علی الاصول چیز دیگری بود بر نظر اکثریت منتخبان مردم تحمیل نکند. کما اینکه رهبر شهید هم در دولت حسن روحانی، نظر خود را بر رای منتخبان مردم تحمیل نکرد. وظیفه ما چیست ؟ کنار رهبر منتظر بمانیم و بدانیم که رهبر دست بسته نیست که نداند وضعیت چیست. https://eitaa.com/pirepalandooz
هدایت شده از پیرِ پالان دوز
یک سوال: اینکه همه چیز با رهبر هماهنگ میشود آیا لزوما به این معناست که خروجی این هماهنگی، نظر رهبر خواهد بود؟ این پیام نشان داد: رهبر انقلاب از همان ابتدای کار، در جریان ریز موضوعات بودند و نظرات مختلف را میشنیده و بررسی میکردند و به تصمیم جمعی احترام گذاشتند. کسانی که میگویند دولت نظر خود را بر رهبر تحمیل کرد باید به این مسأله هم فکر کنند که اگر در انتخابات 1403 کمی با شرح صدر بیشتری عمل میکردند چه بسا خروجی این تفاهم به گونه ای دیگر رقم می‌خورد.
هدایت شده از پیرِ پالان دوز
یکی از عزیزان فعال در عرصه جهاد تبیین توییت زده اند: پیام برخی مسئولان به رهبری، از جنس رابطه مدیر با مافوق بود؛ نه نسبتِ مأموم با امام. مأموم، وقتی درمی‌یابد نظرش با نظر امامش هم‌خوان نیست، نه تنها نظر خود را اصلاح می‌کند، بلکه آن را مایه می‌داند. معتقدم این نگاه به ولی فقیه نگاه درستی نیست. حتی نسبت به پیامبر هم چنین نگاهی در برخی موضوعات درست نیست. در جنگ بدر، پیامبر به همراه لشکر خود زودتر از دشمن به منطقه جنگ رسید و تصمیم گرفت در نقطه ای لشکر را اسکان دهد. یکی از اصحاب عرض کرد این تصمیم شما وحی است؟ فرمود: وحی نیست. آن صحابی عرض کرد به نظرم اگر در فلان نقطه لشکر را مستقر کنیم بهتر است. پیامبر پذیرفت. آیا این صحابی باید به خاطر اختلاف نظر با پیامبر در یک موضوع کارشناسی و جنگی، استغفار کند؟ آیا تصمیم جنگی پیامبر قابل گفتگو نیست ؟ اصحاب نباید با دادن شور و مشورت، ایشان را کمک کنند؟ این موضوع در همه مسائلی که از باب موضوعات کارشناسی است جاری و ساری است. پیامبر نظرات اصحاب خود را در این موضوعات می‌شنید و گاهی بر اساس نظرات آنها عمل میکرد و گاهی نظر خود را برمی‌گزید. آیا اختلاف نظر اصحاب با ایشان در موضوعات کارشناسی، گناه است و نیاز به استغفار دارد؟ در اینجا هم مسأله از همین قبیل است. رهبر انقلاب نظری داشتند و می‌توانستند آن نظر را در قالب دستور به بدنه اجرایی کشور صادر کنند و مدیران اجرایی کشور موظف هستند آن نظر را اجرا نمایند. اما رهبر انقلاب این کار را نکردند و از شعام خواستند نظر بدهد. نظر داد و باز رهبر انقلاب، سه نفر از فرماندهان ارشد نظامی را با دادن حق رأی به شعام اضافه کردند و حتی دستور دارند باید هفتاد و پنج درصد اعضا رای مثبت دهند تا تفاهم مقبول واقع شود. در این جا نه هفتاد و پنج درصد بلکه نود و نه درصد اعضا رای دادند و چه بسا از رای و نظر رهبر انقلاب آگاه نبودند. اینجا رهبر انقلاب بر اساس سازوکاری که خودشان طراحی کردند تفاهم مشهور، رای آورد. آیا داشتن نظر متفاوت با رهبر انقلاب در این موضوعی که خودشان ساختار رای دادن را طراحی کردند و حتی مقدار رای لازم برای تصویب را خود ایشان تعیین کردند گناه هست؟ اگر داشتن نظر مخالف در موضوع تفاهم، گناه هست پس چرا رهبر انقلاب بستر چنین گناهی را با اعطای حق رأی به دیگران فراهم کردند؟ خودشان می‌توانستند رأسا نظر بدهند و دستور صادر بفرمایند. با توجه به توضیحات فوق، قطعا نظر مخالف در این ساختاری که توسط خود رهبر معظم انقلاب طراحی شده آنهم در موضوع تفاهم که یک موضوع کارشناسی است مطلقا گناه محسوب نمیشود. این نوع تعامل در موضوعاتی ازاین قبیل، حتی با امام معصوم درست نیست چه رسد با ولایت فقیه. فرض کنید امام صادق علیه‌السلام تصمیم میگیرد بار برنج بخرد. یکی از غلامان ایشان مخالفت می‌کند و می‌گوید کنجد بخرید بهتر است. آیا این مخالفت، گناه است و باید آن غلام توبه کند؟ این را تسری بدهید در موضوعات کلان و حکومتی. فرض کنید امام معصوم یا نایب ایشان در عصر غیبت تشخیص میدهند با ژاپن رابطه راهبردی داشته باشیم. اما یکی از مدیران ارشد این تصمیم را نقد میکند و میگوید اگر با هند رابطه داشته باشیم بهتر است. آیا این اختلاف نظر گناه است؟ بله اگر تحمیل رای بر امام معصوم یا ولی فقیه صورت بگیرد گناه است. آنجا باید به خاطر تحمیل رای، توبه کرد نه به خاطر داشتن نظر متفاوت با رهبر جامعه. دقت کنید تمام صحبت من در اختلاف نظر با رهبر جامعه در موضوعات کارشانسی است نه تبعیت یا عدم تبعیت از دستور رهبر. معتقدم حضرت آیت الله سید مجتبی خامنه ای حفطه الله تعالی مبسوط الید هستند و می‌توانستند در صورت صلاحدید نظر خود را به عنوان حکم حکومتی صادر کنند. ولی وقتی دیدند که با تمام تدابیر، باز هم مفاد تفاهم رای آورد نظر اکثریت را پذیرفتند. هر چند اگر من در شعام حق رأی داشتند حتما به حمله به رژیم تا خروجش از لبنان رای میدادم. https://eitaa.com/pirepalandooz
هدایت شده از خبرگزاری فارس
‌ 🔴 نیروی دریایی سپاه: شناورها به تنگۀ هرمز نزدیک نشوند 🔹با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و نقض تعهدات امریکا در برقراری آتش بس، تنگه هرمز بر روی همه شناورها بسته می باشد. 🔹تاکید می‌گردد تنگۀ هرمز بسته است و شناورها به تنگه هرمز نزدیک نشوند؛ درغیراین‌صورت امنیت آنها به مخاطره خواهد افتاد. @Farsna
🟥 آقای نبویان! حالا که امروز شنبه با بی عرضگی رسانه ملی، روی آنتن زنده نظم و انتظام مدنی و تمدنی کشوری که با ولایت فقیه در حال اداره شدن است را برای اثبات خود به هم می‌زنی ما هم آبروی خود را روی دست گرفته و برای حفظ متد فقاهتِ حکیمانه و قوام امامت ِ امام مجتبی جلوی دیکتاتوریِ فردی تو و باند تو می‌ایستیم! 🔻همه‌ی این باصطلاح افشاگری‌های ناقص و نصف و نیمه‌ی تو حتی به قیمت بهم زدن نظم ساختاری ولی فقیه و جریان متمدنانه‌ی امامت_امت برای پوشاندن نظریه دروغین و پوشالی‌ای بود که در قم مقدس گفته بودی: ایران را مستعمره کردند! 📌 به زودی اخباری را برای تنویر افکار عمومی منتشر می‌کنم 🔺️مجتبی زارعی؛ عضو کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی 🔹ایتا: https://eitaa.com/Dr_Zareii_Siasatefetrat ✔️ارتباط با ادمین👇 @drzareiadmin 🔹کانال بله: ble.ir/mojtabazareii_50
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
🔻چرا متفاوت از رهبرانقلاب نظر دادند؟ 🔻بعضی‌ها می‌پرسند وقتی رهبر انقلاب نظر دیگری داشتند، چرا مسئولان نظر خود را اصلاح نکردند؟ 🔻اولا طرف مشورت با مأموم عادی فرق دارد. من و شما در مقام اجراییم. باید به هر طریق نظر امام جامعه را کشف و عمل کنیم. اما کسی که عضو شورا و طرف مشورت است، مأمور تکرار نظر رهبر نیست، بلکه مأمور بیان نظر خود است. فرض کنید شما عضو شورایی هستید. سه حالت دارید؛ یا سکوت می‌کنید، یا همان نظر رهبر را تکرار می‌کنید، یا نظر خود را می‌گویید و از آن دفاع می‌کنید. روشن است که اگر برای مشورت دعوت شده‌اید، وظیفه‌تان بیان صادقانه تشخیص خود است. برای همین در این شوراها افراد با دیدگاه‌های مختلف حضور دارند. مثل اینکه در مجمع تشخیص مصلحت نظام، چهره‌های متنوع و حتی اصلاح‌طلب دعوت می شوند. 🔻ثانیا ما اصلاً نمی‌دانیم «نظر دیگری داشتم» دقیقاً ناظر به چه بوده است. برخی آن را به سود خود تفسیر کردند، اما از کجا؟ اختلاف ممکن است در زمان، شکل اجرا یا برخی جزئیات بوده باشد، نه لزوماً اصل موضوع. چنان‌که گفته می‌شد اصل مذاکرات اسلام اباد مورد تأیید بود اما نظر این بود که بدون آتش‌بس انجام شود. بنابراین از این عبارت، بیش از آنچه گفته شده، نمی‌توان نتیجه گرفت. 🔻ثالثا رئیس‌جمهور و اعضای مسئول، صاحب مسئولیت‌اند و این نکته در متن پیام نیز تصریح شده است. کسی که باید اجرا کند، باید نظر خود را بگوید و بر اساس همان تشخیص مسئولیت بپذیرد. اگر صرف اطلاع از نظر رهبر، مسئولان از تشخیص خود دست بکشند، دیگر مسئولیت آنان بی‌معنا خواهد شد. 🔻رابعا همه اختلاف‌ها ناشی از تفاوت مبانی نیست. بسیاری از اختلاف‌ها ناشی از تفاوت در داده‌ها، تحلیل‌ها و تصویر افراد از صحنه است. برای همین رهبر جامعه ملاحظات خود را اضافه می‌کنند و در نهایت اجازه اجرا می‌دهند. روش متفاوت مسوولین، با تحقق شروط رهبری می تواند به همان اهداف علی الاصول منتج شود. 🔻بنابراین اصل اختلاف نظر در شوراها نه عجیب است و نه مسئله اصلی. مهم‌تر، حکمت علنی کردن این اختلاف است که در متن قبلی توضیح داده شد. . @mahdian_mohsen
مبارک باشد اقای شکریان و.... عبور از سپاه و ارتش به بهانه‌ی دفاع از رهبری. ╭┅───────┅╮ @porseshgar📻🌿📮°  ╰┅───────┅╯
پاسخ آقای سلیمانی سردبیر مشرق‌نیوز به آقای نبویان
هدایت شده از پیرِ پالان دوز
اخیرا ترامپ دوباره گفته من ایران را شکست دادم و آیت الله بزرگ را کشتم و ارتش آنها را نابود کردم و .... . پیر پالان دوز: یک تفاوت جدی در پیروزی های راهبردی و تاکتیکی هست. پیروزی تاکتیکی یعنی اینکه مثلا در شطرنج تمام مهره های اصلی حریف را میزنی پیروزی راهبردی یعنی طرف را کیش و مات می‌کنی وضعیت ترامپ اینگونه است کهددر شطرنج با جمهوری اسلامی ایران، تمام مهره های اصلیِ پشت سرباز را زده و فقط شاه مانده ولی با این وجود نتوانسته شاه را کیش و مات کند. و خبر بد برای ترامپ اینکه برخی از سربازان ایران به خانه اول تو رسیدند و اکنون وزیر جدید با رخ و اسب و فیل جدید وارد میدان شدند😎 خلاصه اینکه ترامپ پیروزی های تاکتیکی زیادی به دست آورد ولی در مقایسه با آنچه جمهوری اسلامی به دست آورد شکست راهبردی خورد. جمهوری اسلامی بحران جانشینی را به بهترین شکل ممکن با اعتبار اجتماعی بالا حل کرد. جمهوری اسلامی بر تنگه هرمز مسلط شد و فهمید که می‌تواند کل دنیا را خفه کند. جمهوری اسلامی دیگر برای ممانعت از وحشی گری های اسراییل به سراغ وزرای خارجه کشورهای عربی و اسلامی نمی‌رود بلکه رأسا تنگه هرمز را می‌بندد و حتی به خود اسراییل حمله میکند و اسراییل به سراغ پدر نامشروعش میرود که جلوی ایران را بگیر. در چنین داد و ستدی قطعا ایران پیروزی راهبردی به دست آورده و آمریکا شکست راهبردی خورده است. و جالب اینکه همه دنیا اعتراف میکنند که پیروز این جنگ ایران است و آمریکا شکست خورد.