eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
این فرمایشات امام شهیدمان تقدیم میشه به آقای نبویان و بعضی دیگر از نمایندگان مجلس و آن یک نفر.😌 وسط جنگ موجودیتی: 🇮🇷✌️ ✅@sarbazseyedali31313
🔻صداوسیما و این روزها حقیقتاً عملکرد رسانه‌ی ملی در این ایام جنگ، پر از شبهه و متأسفانه گاها همراه با خسارت است! واقعا تولید برنامه‌های اختلاف‌ساز چه کمکی به این روزهای جنگ می‌کند؟! منطق ولایی و انقلابی به کنار؛ با منطق عقلی ساده و حتی بر اساس قاعده‌ی حکمرانی، آیا اختلاف‌افکنی در میانه جنگ، کمک به کشور و مردم است؟! ارزیابی عملکرد رسانه‌ی ملی ملاک پیچیده‌ای نمی‌خواهد. حتی لازم نیست وارد جزئیات و بحث‌های دامنه‌دار شویم که حق چیست و کجاست. چند سؤال ساده در دل جنگ وجود دارد که هرکس عملکرد رسانه‌ی ملی را ببیند، می‌تواند بر اساس آن قضاوت کند؛ 🔻آیا واقعاً روایتی که از رسانه‌ی ملی ما منتشر می‌شود، روایت پیروزی است؟! 🔻آیا واقعاً خروجی مباحث رسانه‌ی ملی، تقویت وحدت در خیابان است؟! 🔻آیا واقعاً خروجی رسانه‌ی ملی، افزایش اعتماد مردم به مسئولان است؟! 🔻آیا واقعاً تلاش‌ها در جهت پیشبرد راهبردهای امام شهید و رهبر سوم انقلاب است؟! این روزها رسانه‌ی ملی باید پناهگاه روانی مردم، تقویت‌کننده‌ی انسجام ملی، روایتگر پیروزی‌ها و مدافع راهبردهای کلان کشور باشد؛ نه میدان بازتولید اختلاف، تردید و بی‌اعتمادی. در میانه‌ی جنگ، هر روایت اختلاف‌ساز، حتی اگر با نیت خیر تولید شود، جز خسارت نیست ✍ محسن مهدیان
هدایت شده از راه خامنه‌ای
💢 مردم، مردم، مردم... «علیکم بالاتحاد» به خدا قسم، دارند تلاش می‌کنند تک‌تک ارکان و چهره‌های مؤثر نظام را از چشم شما بیندازند! فرماندهان ارشد نظامی، اعضای شعام و مسئولان عالی کشور، همان افرادی هستند که در دوران حیات امام شهید نیز در همین جایگاه‌ها حضور داشتند. لحظه‌ای تأمل کنیم؛ آیا می‌شود همه این‌ها خائن باشند؟ آیا می‌شود همه با هم پشت ولیّ جامعه را خالی کرده باشند؟ ‼️ امام جامعه نشان داد که دست‌بسته نیست و با اختیار و اقتدار تصمیم می‌گیرد. جالب آنکه روایت «کودتا»، «حاکمیت فرماندهان بر رهبری» و حمله به مسئولان ارشد نظام، نخستین بار از سوی رسانه‌های معاند و جریان صهیونیستی ـ آمریکایی مطرح شد. چرا؟ چون در میدان واقعی شکست خورده‌اند و حالا می‌خواهند در ذهن‌ها بجنگند. امروز هدف اصلی، ایجاد تردید، بدبینی و بی‌اعتمادی است؛ اینکه مردم به همه چیز و همه کس شک کنند. این دقیقاً همان زمینی است که دشمن برای نبرد انتخاب کرده است. تا دیر نشده، مراقب باشیم ناخواسته در پازل رسانه‌ای دشمن بازی نکنیم و سرمایه اعتماد و اتحاد ملی را حفظ کنیم. ☑️ به «راه خامنه‌ای» بپیوندید 👇 @Rahe_Khamenei
بسیاری از مسائل هست که گفتنِ آن بر مسئولان کشور است؛ما اگر همه‌ی آن چیزهائی را که میدانیم،بگوئیم،فقط شما که نمیشنوید،آنهائی که دشمن شما هستند هم میشنوند.اما آنچه را که نباید گفت،نباید گفت؛نه اینکه باید خلاف آن را گفت و در اذهان شوب ایجاد کرد؛شائبه‌ای به وجود آورد. شهید امام خامنه‌ای ✍ صفحه @mohamadrezahadadpour https://virasty.com/Jahromi/1781989502291220781
هدایت شده از محمدباقر قالیباف
📍قالیباف در بدو ورود به زوریخ: کودکان مظلوم میناب و تمام شهدای ایران عزیز را هر لحظه ناظر اعمال و رفتار خود می‌دانم 🔖رئیس هیئت مذاکره‌کننده «میناب ۱۶۸» پس‌ از ورود به شهر زوریخ در پستی در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس نوشت: 📌کودکان مظلوم میناب و تمام شهدای ایران عزیز را هر لحظه ناظر اعمال و رفتار خود می‌دانم. آنها ما را می‌بینند و از ما انتظار دارند. خدا کند که شرمنده شهدای مظلوم و ملت ایران نباشم و روسفید به یارانم بپیوندم که برای دیدنشان لحظه‌شماری می‌کنم. ‌ به یاد بچه‌های مدرسهٔ میناب 📮 پایگاه اطلاع‌رسانی محمدباقر قالیباف ▫️ تلگرام | توییتر| بله | ایتا | روبیکا| آپارات ▫️ ویراستی | فارس من | روبینو| یوتیوب | ▫️سروش ▫️ @Ghalibaf 🔗 Ghalibaf.i
مخبر: وقتی توافق روی کاغذ بماند، جریان انرژی خاورمیانه هم متوقف می‌ماند.
رفقا، همه چیز را خراب نکنیم! ➕برادران و خواهرانی که نگران بوده و هستید. دوستانی که به هر دلیل ناقد مذاکره، تفاهم و توافق هستید. عزیزانی که دل‌تان در نبودن آقا آب شد و خونخواهی رهبر شهید مهم‌ترین خط قرمز شماست، حق دارید، اما... ➕اما این فقط مسئولین نیستند که ممکن است دچار اختلال در دستگاه محاسباتی شوند، ما هم می‌شویم. آن نمایندهٔ مجلسی هم که مخالف تعطیلی صحن علنی و مذاکرات هست هم می‌شود. فلان آخوند و مذهبی و انقلابی هم می‌شود. ➕اگر فریاد ما، نگرانی ما، نقد ما، به حرکت انقلاب، به پیشرفت کشور، به یکپارچگی کشور، به با هم بودن‌مان آسیب بزند، یعنی ما نمی‌فهمیم، یعنی داریم خطا می‌رویم، ولو اینکه این خطا در ضمن خونخواهی رهبر شهید و سایر شهدا اتفاق بیفتد. ➕اگر شما معتقدید این توافق بد است، پاره پاره شدن صفوف مردم بدتر است. اگر شما مذاکره را حرام می‌دانید، برچسب‌زنی و اتهام و تهمت، حرام‌تر است. ➕آرمان‌گرا باشید، اما چشم‌تان را بر واقعیت‌ها نبندید. این می‌شود فهم مصالح و عمل به‌خاطر مصالح. کاری که بارها رهبر شهید و اکنون رهبر عزیزمان انجام داده و می‌دهند. ➕رسالت ملت مبعوث، فقط در این جنگ و برای این جنگ نیست، این ملت کارهای خیلی بزرگ‌تری دارد، رسالت خیلی عظیم‌تری دارد، حواسمان به آنها باشد. ما حالا حالاها به این مردم نیاز داریم. امید، انگیزه، خوشبینی به آینده و اتحاد از بین برود، همه‌چیز تمام می‌شود. 🔹یک دقیقه تأمل🧐 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🆔 @heyat_kh_talabe_mashhad
📌«علی‌الاصول» و «جام زهر»؛ وقتی اصول ثابت می‌مانند و تصمیم‌ها بر مدار تدبیر گرفته می‌شوند ⌛️(زمان مطالعه ۱دقیقه و نیم) سال‌هاست که تعبیر «» در ذهن بسیاری از افراد با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ گره خورده است. برداشت اولیه برخی این بود که این تصمیم صرفاً نتیجه فشارها و اجبارهای بیرونی بوده و بر امام خمینی(ره) تحمیل شده است. اما مرور روایت‌های تاریخی و سخنان مسئولان وقت، تصویر دقیق‌تری ارائه می‌دهد. بر اساس برخی نقل‌ها، برای تبیین چرایی پذیرش قطعنامه، امام خمینی(ره) از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خواستند تا در میان رزمندگان حاضر شوند و دلایل این تصمیم را برای آنان تشریح کنند تا روشن شود که این اقدام از سر محاسبه و مصلحت‌اندیشی صورت گرفته است، نه از روی انفعال یا تسلیم. سال‌ها بعد نیز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صراحت تأکید کردند که پذیرش قطعنامه از سوی امام، تصمیمی مبتنی بر تدبیر، عقلانیت و تشخیص مصلحت بود، نه نتیجه تحمیل و اجبار. این نگاه، میان «اصل» و «روش تحقق اصل» تفکیک قائل می‌شود؛ اصول ثابت می‌مانند، اما ابزارها و تصمیمات اجرایی می‌توانند متناسب با شرایط تغییر کنند. از همین زاویه، جمله «بنده ، نظر دیگری داشتم» معنای عمیق‌تری پیدا می‌کند. تعبیر «علی‌الاصول» نشان می‌دهد که سخن از موضع مبنایی و قاعده اولیه است؛ یعنی آنچه بر اساس اصول ترجیح داده می‌شود. اما همین عبارت، به طور ضمنی امکان تصمیم‌گیری متفاوت بر پایه مصالح و اقتضائات را نیز به رسمیت می‌شناسد. شاید به همین دلیل است که امروز، با دقت بیشتر در این ادبیات، مفهوم «جام زهر» نیز روشن‌تر فهمیده می‌شود. تلخی یک تصمیم، لزوماً به معنای تحمیلی بودن آن نیست. گاهی یک تصمیم برای مسئولان بسیار دشوار و ناگوار است، اما با وجود این تلخی، بر پایه محاسبه، تدبیر و مصلحت عمومی اتخاذ می‌شود. در این نگاه، ارزش یک تصمیم نه با ظاهر آن، بلکه با منطق و هدفی که پشت آن قرار دارد سنجیده می‌شود؛ همان منطقی که می‌تواند در عین پایبندی به اصول، در انتخاب شیوه تحقق آن اصول، واقع‌بینانه و حکیمانه عمل کند.در صورت تمایل، می‌توان این متن را به سبکی احساسی‌تر یا با ارجاعات تاریخی و فقهی بیشتر نیز بازنویسی کرد. ✍ |يجاهدون‌في‌سبيل‌الله‌ولا‌يخافون لومة‌لائم| ▫️سربازانقلاب▫️ 🆔@nofoz_shenasii👈
تبیین دوم2⃣ 📌«علی‌الاصول»؛ آیا کلید اختلاف بود یا وحدت؟! یکی از مهم‌ترین اصول در تحلیل فرمایشات امام جامعه، توجه به دقت واژگان و پرهیز از برداشت‌های شتاب‌زده است. گاه یک عبارت کوتاه، اگر خارج از چارچوب مفهومی خود تفسیر شود، می‌تواند به نتایجی منجر شود که نه با ادبیات رهبری معظم سازگار است و نه با منظومه فکری او. تعبیر «علی‌الاصول» از همین دست واژه‌هاست. این اصطلاح به معنای بیان قاعده اولیه و مبنای اصلی است؛ 👈یعنی آنچه بر اساس اصول و مبانی، رویکرد مطلوب و ترجیح نخست به شمار می‌رود. اما همین تعبیر، به طور طبیعی این امکان را نیز در خود دارد که در شرایط خاص، با در نظر گرفتن مصالح و اقتضائات، تصمیمی متفاوت اتخاذ شود، بی‌آنکه اصل و مبنا دستخوش تغییر شده باشد. از این رو، هنگامی که گفته می‌شود «بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم»، نباید این عبارت را به معنای ایجاد شکاف یا اعلام مخالفت با تصمیم نهایی دانست. بلکه می‌توان آن را بیان صریح این واقعیت تلقی کرد که میان «قاعده کلی» و «تصمیم متناسب با شرایط» تفاوت وجود دارد. در مدیریت کلان و تصمیم‌گیری‌های راهبردی، این دو الزاماً بر یکدیگر منطبق نیستند. 👈👈این برداشت زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که در کنار آن، بارها بر ضرورت حفظ انسجام، پرهیز از اختلافات و جلوگیری از دامن زدن به دوگانگی در جامعه تأکید شده باشد. اگر از یک سو توصیه می‌شود که از هرگونه اختلاف موجه و غیرموجه پرهیز شود و از سوی دیگر هشدار داده می‌شود که ایجاد تردید نسبت به مسئولان و تضعیف اعتماد عمومی در راستای اهداف دشمنان است، منطقی نیست همان سخنان را به گونه‌ای تفسیر کنیم که نتیجه آن تشدید اختلاف و بی‌اعتمادی باشد. در واقع، فهم صحیح عبارت «علی‌الاصول» مستلزم تفکیک میان «اصل» و «مصلحت» است. اصل، جهت‌گیری بنیادین و مبنای ثابت را مشخص می‌کند؛ اما مصلحت، ناظر به چگونگی تحقق آن اصل در شرایط واقعی است. ممکن است اصل بر اتخاذ یک رویکرد خاص باشد، اما در مقام اجرا، به دلیل ملاحظات گسترده‌تر و مصالح کلان، شیوه‌ای متفاوت برگزیده شود. چنین تغییری به معنای عدول از اصول نیست، بلکه نشان‌دهنده تلاش برای تحقق همان اصول با مناسب‌ترین ابزار در شرایط موجود است. بنابراین، اگر این عبارت در بستر کلی مواضع و توصیه‌های مرتبط با حفظ وحدت و انسجام تفسیر شود، بیش از آنکه نشانه اختلاف باشد، بیانگر تفکیک میان مبنای نظری و تصمیم اجرایی است. ✅در این نگاه، «» (علیرغم ماهیگیری جریان هتاک و تفرقه افکن، و ورای القائات آنها بر خیانت مسوولین و ایجاد یک دوگانگی)، دیگر کلید تفرقه نیست، بلکه کلیدی برای فهم عقلانیت تصمیم‌گیری در شرایط پیچیده است؛ جایی که وفاداری به اصول با تشخیص مصلحت جمع می‌شود و حفظ انسجام جامعه نیز همچنان یک اولویت اساسی باقی می‌ماند. ✍ |يجاهدون‌في‌سبيل‌الله‌ولا‌يخافون لومة‌لائم| ▫️سربازانقلاب▫️ 🆔@nofoz_shenasii👈
تیم مذاکره کننده باید خدا را شکر کند بابت پیام امشب رهبر معظم انقلاب و لطفی که در حق آن‌ها صورت گرفت. حتما دستشان را در مذاکرات پرتر خواهد کرد این پیام حکیمانه. وقتی آمریکا بداند طرف مقابل خطوط قرمز پررنگی دارد و آن خطوط توسط رهبر شجاع و حکیم انقلاب و مردم عزیز و انقلابی رصد و مراقبت می‌شود که به آن شروط پایبند باشد، حتما کمتر زیاده خواهی خواهد کرد. @he_barati
💬 هر خونی، خون‌بهائی دارد که قاتلین جنایتکار شهیدان باید بزودی آن را بپردازند.|۲۶/اسفند/۱۴۰۴ 📲 @rahbar_enghelab_ir
علی الاصول سید فخرالدین موسوی.mp3
زمان: حجم: 1.1M
از جام زهر نوشیدن امام(رحمةالله‌علیه) تا رهبری معظم... بدون تعصب گوش بدیم