eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
الله الله از این همه بصیرت حضرت امام خمینی روحی له الفداء حالا جالب است بدانید امام خمینی عزیز ما این حرف و هشدار را خطاب به یکی از افراد به شدت معروف و ولایی و انقلابی که کمی دید مثبتی به حجتیه‌ها داشت فرمودند!! باید به شدت مراقب تفکر حجتیه باشیم، شاید یک فرد خودش هم نداند اصلا حجتیه چه تفکری‌ست! اما طرفدار آن تفکر باشد و حتی مروج!!
بسم الله الرحمن الرحیم زیارت حضرت ابالفضل العباس علیه السلام 👇👇 السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَبْدُ الصَّالِحُ الْمُطِيعُ لِلّٰهِ وَ لِرَسُولِهِ وَلِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَالْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِمْ وَسَلَّمَ، السَّلامُ عَلَيْكَ وَ رَحْمَةُ اللّٰهِ وَ بَرَكاتُهُ وَمَغْفِرَتُهُ وَرِضْوانُهُ وَ عَلَىٰ رُوحِكَ وَبَدَنِكَ. السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبَا الْفَضْلِ الْعَبَّاسَ ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَوَّلِ الْقَوْمِ إِسْلاماً وَ أَقْدَمِهِمْ إِيمَاناً وَ أَقْوَمِهِمْ بِدِينِ اللَّهِ وَ أَحْوَطِهِمْ عَلَى الْإِسْلامِ أَشْهَدُ لَقَدْ نَصَحْتَ لِلَّهِ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِأَخِيكَ فَنِعْمَ الْأَخُ الْمُوَاسِي فَلَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً ظَلَمَتْكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً اسْتَحَلَّتْ مِنْكَ الْمَحَارِمَ وَ انْتَهَكَتْ حُرْمَةَ الْإِسْلامِ فَنِعْمَ الصَّابِرُ الْمُجَاهِدُ الْمُحَامِي النَّاصِرُ وَ الْأَخُ الدَّافِعُ عَنْ أَخِيهِ...
زمان: حجم: 2.1M
نکات تحلیلی حجت الأسلام والمسلمین حاج آقا تویسرکانی مسئول محترم نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد پیام مقام معظم رهبری در مورد توافق با آمریکا مخصوصا کلمه(علی الأصول)که رهبر معظم انقلاب فرمودند
💠 انسان عاشورایی همان چیزی که اشقیای کربلا با آن تحریک می‌شدند که شرارت‌هایشان را انجام دهند در من و جنابعالی هم هست؛ که آن، جهل‌مان است؛ و همان چیزی که از شهدای کربلا را در آن ایثارگری‌ها موفق کرد، نور آن‌ها بود، فطرت آن‌ها بود، این در ما هم هست؛ 🔹یعنی انسان ، هم حاوی اشقیاء کربلا است و هم حاوی شهدای کربلا است.❗️ ✍️محمدصادق[محی‌الدین] حائری شیرازی رحمة‌الله‌علیه💫💫 📚آیینه تمام‌نما @haerishirazi
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
👈 چندین سردار، نماینده ولی فقیه، استاد سطوح عالی حوزه، عضو هیئت علمی دانشگاه و ... در خصوص کم و کیف و چرایی جمله «بنده علی الاصول نظر دیگری داشتم» تبیین محتوا کرده اند، اما بعضیا چسبیدن به نظر دارابی، کثیری، محمدزاده، کرباسی و ....!!!!! و بعد میگویند آنها چرا اظهار نظر کرده اند؟!!! وامصیبتا از آینده این مسیر😔😔
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
🔻 سلبریتی، سم عقلانیتِ جامعه هست، چه از نوع غربگرایش باشد مانند حمید فرخ نژاد و مهناز افشار و صادق زیباکلام، چه از نوع انقلابی اش باشد مانند... 👈 اگر عقل و قلب ما در چنبره سلبریتی ها اسیر شد، بدانیم آغاز سقوط مان از غربال های آخرالزمانی شروع شده است.
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
🔖 نقدی بر یادداشت "توافق با آمریکا چه اثری بر جنگ بعدی خواهد داشت" 🔹 بخش اول متنی از اقای مهدی افراز درباره اشکالات تفاهم‌نامه اخیر منتشرشده است که از نظر محتوایی و رویکرد نویسنده، دچار ضعف و اشکالات اساسی است. به طور اجمال، می‌توان به چند نکته کلیدی در نقد این متن اشاره کرد: ۱. مدیریت تنگه هرمز و پیامدهای راهبردی: با تغییر ترتیبات و تثبیت نوعی از اشراف و مدیریت ایرانی بر تنگه هرمز، این منطقه وارد دوران جدیدی شده است؛ بنابراین، ابزارهای کنترلی بر این تنگه بی‌اثر نخواهند بود. بستن مجدد تنگه پس از امضا، تثبیت این اهمیت راهبردی را اثبات نمود. اگر این وضعیت جدید درک شود، مشخص می‌گردد که تعبیر «بی‌اثر بودن» برای این دوره، با واقعیت‌های موجود فاصله زیادی دارد. ۲. عدم امکان جایگزینی ذخایر نفتی استراتژیک آمریکا و بازسازی بازار جهانی در بازه زمانی توافق در حالی که تحلیلگران غربی تأکید دارند پیامدهای بستن تنگه و وقوع جنگ ممکن است ماه‌ها طول بکشد، نویسنده مدعی است که بازار جهانی ظرفیت بازسازی خود را تنها در یک ماه دارد! ادعایی که با واقعیت فاصله جدی دارد. پاسخ به این مدعا مستلزم درک تفاوت میان «تولید نفت» و «خرید نفت برای ذخایر استراتژیک» است. در واقع، وقتی صحبت از جایگزینی ذخایر استراتژیک نفت آمریکا (SPR) می‌شود، ما با یک چالش بزرگ اقتصادی در بازار جهانی روبرو هستیم. چالش‌های بازتغذیه و تعادل قیمت اینکه امروز «چقدر نفت در جهان تولید می‌شود» ملاک نیست، بلکه ملاک این است که «چه مقدار نفت مازاد در بازار وجود دارد که بدون بالا بردن قیمت، بتوان آن را خرید؟» برای جبران ذخایر، دولت آمریکا با مانع بزرگی روبروست: «حفظ تعادل قیمت»، اگر آمریکا بخواهد حجم عظیمی از نفت (میلیون‌ها بشکه) را در یک بازه زمانی کوتاه ذخیره سازی کند، این خود یک «شوک شدید تقاضا» در بازار جهانی ایجاد می‌کند. بنابراین، آمریکا مجبور است به صورت بسیار کُند و تدریجی اقدام به خرید کند تا قیمت‌ها در بازار جهانی دچار نوسان شدید و صعودی نشوند. نکته مهم دیگر آن است که لااقل تا چندین ماه آینده، بازار واقعی نفت با انباشت تقاضا روبروست. آمریکا باید منتظر بماند تا در دوره‌هایی که عرضه جهانی از تقاضا بیشتر است(مثلاً در دوره رکود اقتصاد جهانی)، از آن «مازاد عرضه» برای پر کردن مخازن خود استفاده کند. نکته فنی و مهم در این خصوص، «محدودیت فیزیکی تزریق» است! پمپاژ نفت به ذخایر، محدودیت خط لوله و فشار دارد. حداکثر نرخ تزریق پایدار کل سیستم SPR حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز برآورد می‌شود و در بازه ۶۰ روزه اصلا امکان فنی برای تزریق بیش از ۳۰ میلیون بشکه وجود ندارد! در مجموع آیا واقعا ۶۰ روز برای جایگزینی کافی است؟ پاسخ کوتاه به این سوال «خیر» است. جایگزینی کامل ذخایر در ۶۰ روز غیرممکن و حتی از نظر استراتژیک «خودکشی اقتصادی» است. گذشته از محدودیت فنی تزریق، خرید حجم عظیم نفت در ۶۰ روز، تقاضای جهانی را به شکلی غیرمنطقی بالا می‌برد و باعث می‌شود قیمت نفت به شدت گران شود. سیاست معمول در بازتغذیه SPR، خرید در بازه‌های زمانی طولانی (ماه‌ها و حتی سال‌ها) با حجم‌های مشخص و کنترل‌شده است. در مجموع، بازسازی ذخایر یک فرآیند «انباشت تدریجی» است، نه یک عملیات خرید سریع. برای جایگزینی مناسب میلیون‌ها بشکه، احتمالاً ماه‌ها یا حتی سال‌ها زمان نیاز است. بنابراین، بازه ۶۰ روزه برای جایگزینی، در دنیای اقتصاد انرژی، غیرقابل انجام بوده و ادعاهای سیاسی در این‌باره نباید مورد اعتنا قرار گیرد. ۳. حکمرانی بر تنگه و راهبردهای نظامی: نویسنده مدعی است که به دلیل ضرورت مین‌روبی، حکمرانی بر تنگه غیرقابل بازگشت است. اما پرسش اصلی این است که وضعیت تنگه پیش از جنگ چگونه بود و فرآیند بستن آن با چه مکانیزمی انجام شد؟ آیا آن مسیر غیرقابل تکرار است؟ آیا راه نظامی بستن تنگه فقط مین‌ریزی بوده است؟ زدن چند کشتی با پهپاد و موشک مثل قبل مسیر را بر بقیه کشتی‌ها نمی‌بندد؟ کشتی‌های بزرگ در چنین شرایط ناامنی، ریسک عبور از تنگه را می‌پذیرند؟؟ اساسا ما از چه زمانی اقدام به مین روبی خواهیم کرد و با چه تضمینی؟؟ نمایش ضعف در عملیات یا بی‌اطلاعی از راهبردهای برتری نظامی، نباید به عنوان یک هنر یا توانمندی جلوه داده شود. ۴. مانع شدن توافقات برای زمان جنگ: این ادعا که در صورت وقوع حمله مجدد، توافقات مالی (مانند موضوع ۳۰۰ میلیارد دلار) مانعی برای برخورد نظامی نخواهد بود، عجیب است. در یک جنگ وجودی، دیگر بحث‌های مربوط به ملاحظات مالی و تعارفات در توافقات پیشین معنایی ندارد.
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
🔖 نقدی بر یادداشت "توافق با آمریکا چه اثری بر جنگ بعدی خواهد داشت" 🔹 بخش دوم ۵. وضعیت حزب‌الله: حزب‌الله با وجود آسیب‌های جدی از زمان شهادت شهید نصرالله و جنگ ۶۶ روزه، توانسته خود را در تا مناسبی در طول ۱۵ ماه بازسازی کند. حتی با حجم جدی آسیب‌ها پس از شهادت رهبران و فرماندهان، اما اطلاعات میدانی نشان می‌دهد که این گروه علی‌رغم فشارهای شدید، از نظر ساختاری و کارایی به خوبی محفوظ ماند. بلکه توانسته است با تاکتیک‌ها و سلاح‌های جدید موفقیت‌های جدیدی کسب نماید. هر چند در مسئله آوارگان با توجه به فقدان سوریه و عدم کمک دولت با مشکلات جدید و سختی روبرو شده است. در این زمینه، برخی منابع خبری نیز در ارائه اطلاعات دچار خطا بوده‌اند. ۶. پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) و سیاست‌های هسته‌ای: در مورد عضویت در NPT و اعلام عدم ساخت سلاح هسته‌ای در دهه‌های گذشته، باید گفت که مسیر رسمی جمهوری اسلامی در جهت همراه‌سازی کشورهای همسو همواره بر این اساس بوده است. نقد مطرح شده (که به کارشناسان و افرادی نظیر نبویان ارجاع می‌شود) بر تفاوت میان «دستورالعمل‌های رسمی» و «رفتار عملی» از سال ۹۲ تأکید دارد. همچنین، برای معتبر شدن یک تهدید هسته‌ای، بحث‌های فنی نظیر سطح غنی‌سازی امکان بازگشت‌پذیری و...، ابعاد بسیار پیچیده‌ای دارد که فراتر از این سطح از تحلیل است...
⚠️🚨چرا رسانه های دشمن شده منبع خبری‌تان ؟! واردات گندم و سویا از آمریکا!! مذاکره بر سر هسته‌ای!! مذاکره بر سر توان موشکی!! اینارو از کجاها میگید؟! ❌اصلا کاری به تکذیبیه ها نداریم بحث این است که چرا رهبری این جمله را گفتند و خلاف آن عمل می کنند؟؟؟👇 رهبر انقلاب:👇👇👇 مراقبت از گوشهایمان که پنجره مغز و قلب است در مقابل های تحت حمایت یا با ایشان امری لازم است یا اساسا استفاده از انها را کنیم یا اقلا با 👈👈 سوء فراوان با هر چیزی که ارائه میدهند برخورد کنیم چی بگیم؟؟؟ اگر به حرف رهبری بودیم این شبهات و خبرها اصلا نباید بیان میشد ولی خب میگن دیگه.... ‌      ╭┅───────┅╮ @porseshgar📻🌿 ╰┅───────┅╯ ‌
❌علی الاصول خط تخریب سرداران سپاه با قدرت ادامه دارد ... سپاه شمشیرش را غلاف کرده و توجیه می کند مذاکرات را؟؟؟😕 احسنت رهبر شهید انقلاب:👇 🔴بعضی از ایرادها و انتقادهای دانشجویان به مسئولان بر اثر است؛ چرا مثلاً فرض کنید در فلان وقت انجام نگرفت و فلان وقت انجام گرفت؟ اگر در فلان وقت انجام میگرفت، فلان حادثه اتفاق نمی‌افتاد. خب، این درست نیست. آن کسانی که این کارها هستند به انقلاب ، ، عشقشان و آمادگی‌شان کمتر از من و شما نیست ❌ نمیشود متهم کرد. ✅✅✅حساب دارند و با محاسبه کار میکنند. آنچه که انجام میدهند، اگر شما هم جای آنها بودید، همین کار را انجام میدادید. این احتمال را همیشه در ذهنتان داشته باشید. متهم نکنید افراد را. رهبر شهید☝️      ╭┅───────┅╮ @porseshgar📻🌿 ╰┅───────┅╯
❌☝️رفقا انصافا اگر یک اصلاح طلب یا یک رقیب سیاسی چنین مطلبی را درج میکرد چقدر باید تحلیل ها میشد و این حملات به سپاه پاسداران را تقبیح میکردیم؟ اما عزیزان معمولا ساکت هستند تا کجا قرار است برخی عزیزان پیش بروند؟ دیروز مطلبی رو خدمتتون عرض کردیم که بازی به سمت تخریب فرماندهان نظامی خواهد رفت... حتما مطالعه کنید👇 https://eitaa.com/porseshgar/52642 پی نوشت👇 ❌کاری به کلمات جذابِ احساسی ندارم چون کلمات میتوانند همان حکم با‌ پنبه‌ سر‌بریدن رو داشته باشد... میپرسید چرا؟ من وقتی از یک افق بالاتر نگاه میکنم و چرایی صحبت‌هایی داخل هواپیمای دکتر قالیباف که گفتند (برای جلوگیری از ریختن خون‌های بیشتر) را میدانم ، متوجه میشوم ؛ این کلمات احساسی همان حکم با‌ پنبه‌ سر‌بریدن را دارد... 🚨مردم نباید بگذارند مباحث قالب بر منافع بشود که اگر بشود را باید بخوانیم... آن بلاگری که این روزها با کمترین نقدی آن را خطای محاسباتی میداند چرا اعتماد حداقلی به فرماندهان و مسئولین ندارد؟ هر چه که میبینیم در حال بی اعتماد کردن مردم به مسئولین است اینترنشنال اگر بود گلگی نبود... ولی قرار است ما با این نوع کنشگری مردم را امیدواریم کنیم یا مایوس؟؟؟ تا کجا قرار است پیش بروند؟؟؟ (حداقل کمی به درایت احترام قائل باشیم،حقیقتا مسئولین نمیتوانند چراییِ بودن برخی رفتارهارو علنی کنند ، این درست نیست که تماااام مطالب ما در راستای و ایجاد در مردم باشد) ❌یعنی برخی کانال داران همزمان هم مردم را نا امید می کنند هم شروع به تخریب ارکان نظام علی الخصوص سپاه مقتدر کرده اند مراقب باشیم... فتنه دقیقا یعنی همین      ╭┅───────┅╮ @porseshgar📻🌿 ╰┅───────┅╯
🟣 آیا می دانید چرا آمریکاییها با وجود اینکه بارها دروغ‌هایشان لو رفته و بی آبرو شده اند بازهم در مواضع‌شان درباره مذاکره با ایران دروغ می گویند؟ ✅ برای اینکه عده ای در ایران هستند که با تمرکز روی همین دروغها ، مسئولان ایرانی را متهم به خیانت و سازش می کنند و ذهن جامعه ایرانی را دچار تشویش و نگرانی می کنند و خواسته یا ناخواسته پروژه دشمن برای ایجاد تفرقه در ایران را به پیش می برند😢 🇮🇷 به کانال « گرای انقلاب » بپیوندید 🆔 @barzegar1359