eitaa logo
محمد ابوی سانی | قیام🇮🇷🇵🇸
2.4هزار دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
3.7هزار ویدیو
114 فایل
بازنشراخباروارائه تحلیل های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مدرس حوزه و دانشگاه عضومجمع خطبای جوان کشور(مشعر) مشاور ازدواج و خانواده و مدرس دوره های خانواده متعالی عضو و مدرس دبیرخانه صالحین _«ایتا»PV @ghiam89 وقت مشاوره: 09395195885 https://virasty.com/Ghiam89
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مکتوبات
🔻 دست از زدن این حرفهای احساسی و بدون اطلاع بردارید 🔸 در این میان برخی جملات و عبارات، عملاً هیچ تفاوتی با برخی جملاتی که ما سال‌ها آن‌ها را تمسخر می کردیم ندارد. عده ‌ای می گفتند جمهوری اسلامی، ایران را به چین و روسیه فروخته است! جمهوری اسلامی ۴۰ هزار نفر را کشته، سقوط کرده، رهبری فوت کرده و مقامات به ونزوئلا فرار کرده‌اند، حماس و حزب الله نابود شده و ... 🔹 این جملات کلی، مبهم، دروغ و اغراق آمیز چه تفاوتی با برخی جملات امروز مانند دادن اورانیوم در برابر کاه و یونجه دارد؟! 🔸 اگر ما برای سالیان ضدانقلاب را بابت این جملات مسخره می کردیم چرا خودمان باید گرفتار اینگونه جملات احساسی و دروغ، بدون در نظر گرفتن جزئیات و همه جوانب شویم؟ محلل @maktubaat 🔻🔻🔻 ماجرای خرید کالاهای اساسی از محل پول آزاد شده چیست؟ 🔸 یکی از بیشترین انتقاداتی که همواره به دولت های مختلف در سالیان اخیر وارد می‌شد، این موضوع بود که چرا در حالی که آمریکا ما را تحریم کرده، اما گاه تا نزدیک به ۸۰ درصد از واردات ‌کالاهای اساسی ما از شرکت آمریکایی کارگیل (از مبادی مختلف همچون برزیل و ...) است و حتی نقاط تسویه ارزی آن کالا نیز به همین میزان در کشور وابسته به آمریکا، یعنی امارات صورت می‌گیرد؟ 🔹 این روند که از دولت دوازدهم آغاز شده بود، تا کنون ادامه داشت. در دولت سیزدهم تلاش های زیادی در سطوح کارشناسی و اجرایی برای کاهش این وابستگی‌ها صورت گرفت که هر چند کاهش فاحشی نداشت اما به مانند همیشه که همه چیز در کشور ما سیاست زده می شود‌، این موضوع نیز در آن موقع سیاست زده شده بود و مخالفین دولت شهید رئیسی روش های جایگزین را تمسخر می‌کردند! 🔸 اتفاقی که اکنون افتاده نیز همین است که آن ۶ میلیارد دلار از پول های بلوکه شده قطر که به صورت اعتباری داده می شود، برای خرید کالاهای اساسی استفاده می شود که ما سالیانه بین ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلار برای آن هزینه می کنیم. 🔹 این منابع در اصل همان منابعی بود که قرار بود در سال ۱۴۰۲ با این مکانیسم آزاد گردد که ۷ میلیارد دلار که به شکل وون در کره جنوبی بود و به دلیل سیاست های انبساطی کره، به ۶ میلیارد دلار کاهش یافته بود، به حساب بانک مرکزی سوئیس در آلمان واریز گردد، وون در یک فرایند ۴ تا ۶ هفته‌ای تبدیل به یورو شده و سپس به حساب ۶ بانک خصوصی ایرانی در دو بانک قطری واریز شود، ایران سفارشات خود در حوزه کالاهای اساسی را ثبت و بانک قطری با مجوز اوفک پرداخت کند. 🔸 این فرایند طی شد تا اینکه پس از ۷ اکتبر این پول از سوی دولت بایدن مجدداً مسدود شد، امری که بعداً به گلایه صریح رهبر شهید انقلاب از امیر قطر نیز انجامید. 🔹 موضوع ‌کالاهای اساسی نیز اخیراً در کشور در حال مشکل آفرینی بود و به دلیل کمبودهای ارزی و عدم تخصیص ارز، عدم ثبت سفارش و عدم ورود کالا، پیش‌بینی‌های بدبینانه‌ای در خصوص وضعیت کالاهای اساسی در پایان تابستان شکل گرفته بود. 🔸 بنابراین به هر حال ما باید بخش اعظمی از پول‌هایی که در اختیارمان قرار می‌گیرد را صرف خرید کالاهای فوق و حساس کنیم و طبعا با پول حاصل از صادرات نفت که از طرق مختلف استحصال می شود و امیدواریم به میزان اصل قیمت نفت و بدون هزینه تخفیف‌ و پورسانت  باشد، می توان برای استفاده های دیگر بهره برد. 🔹 البته همانطور که گفته شد، موضوع زیرساخت دورزنی تحریم از مبادی تحت کنترل دشمن یک مسئله اساسی در کشور است و باید راهکارهایی خصوصا در دوران پساجنگ اتخاذ شود، جنگ اخیر باعث شد که اتکای ما به امارات خود به خود کاهش یابد و به سایر مبادی مانند پاکستان و عمان تغییر یابد که اگر این متنوع سازی در هر دو عرصه گسترش یابد و بتوانیم خود را از زیرساخت های تحت نظارت دشمن جدا سازیم، قطعا یک دستاورد راهبردی برای کشور به دست خواهد آمد.
هدایت شده از پیرِ پالان دوز
یک سوال: دوست دارید مفاد تفاهم نامه رئیسان جمهور ایران و آمریکا همان طور که نوشته شده، محقق شود و یا اینکه دوست دارید حقانیت آن «نظر دیگر رهبر معظم انقلاب» که مغایر با این تفاهم است ثابت شود و مفاد تفاهم محقق نشود؟ دوست دارید بعد از شکست تفاهم، رهبر انقلاب بفرمایند : «گفتم اعتماد نکنید و آن راه دیگر را بروید » یا اینکه رهبر انقلاب بفرمایند الحمدلله که توانستند به تعهدی که به من و مردم دادید عمل کنید و آفرین بر شما ؟ از نظر احساسی، برخی از مردم انقلابی دوست دارند مفاد تفاهم شکست بخورد تا حقانیت آن نظر دیگر رهبر معظم انقلاب ثابت شود. این خیلی خیلی خطرناک است. اتفاقا همین مسأله باعث میشود این عزیزان، هر خبری که حاکی از شکست این تفاهم و یا منفعت بردن آمریکا از این تفاهم باشد را قبول کنند و آن را در چشم دولت فرو ببرند و بگویند ما که به شما گفتیم نظر رهبر انقلاب را تأمین کنید ولی شما به راه دیگری رفتید و امر ولی فقیه را بر زمین گذاشتید. لذا میبینیم که مثلا کانال پالان دوزان بلخ، مینویسد که قرار است پولهای آزاد شده خرج تعمیرات کشتی های آمریکایی شود و ناگهان می‌بینید که این خبر مسخره، تبدیل به شعاری بر روی یک پلاکارد در خیابان میشود. این رویه، اصلا نرمال نیست. هر چند خودم معتقدم اگر این تفاهم و شروط آن عملی شود بسیار به نفع ایران است ولی تجربه نشان داده که این اتفاق نمی‌افتد و آمریکایی ها کارشکنی می‌کنند. اما رفتار دینی و حرفه ای اقتضا میکند که تا میتوانیم به دولت کمک کنیم که بتواند به تعهدش به رهبر انقلاب عمل نماید.
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
🔻 اساتید به لجن کشیدن واژه های مقدس!!!! در طول سالهای گذشته تاکنون، عده ای با پوشش انقلابی و انقلابیگری، متخصص به لجن کشیدن، بی اعتبار کردن، لوث کردن و ... واژه های مقدس و خط شکنی بوده اند که امام جامعه در جهت پیشبرد اهداف انقلاب طراحی و خلق کرده اند؛ مانند: از دیوار سفارت بالا رفتند و اسمش را گذاشتند آتش به اختیار!!! و یا به سرداران سپاه فحاشی کردند و ذیلش نوشتند هشتک جهاد تبیین!!! امروز هم این اساتیدِ خود حق پندارِ مطلق، در حال لوث کردن واژه مردم مبعوث شده هستند!!! هر اباطیلی که در ذهن دارند را مینویسند و میگویند و انجام میدهند، آنگاه خود را پشت مردم مبعوث شده مخفی می‌کنند تا هم از نقد و تحلیل فرار کنند!!!! و هم بر تنِ رویکرد خود لباس اعتبار بپوشند!!! ▪️نه هر که چهره برافروخت دلبری داند ▪️نه هر که آینه سازد سِکندری داند ▪️نه هر که طَرْفِ کُلَه کج نهاد و تُند نشست ▪️کلاه‌داری و آیینِ سروری داند
🔴 نیرودریایی سپاه: عبور ایمن از تنگۀ هرمز تنها از مسیرهای اعلامی جمهوری اسلامی ایران ممکن است بسم الله الرحمن الرحیم 🔹ساعاتی قبل بدون اطلاع و هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران از طرف برخی مراجع مسیر جدیدی برای تردد کشتی‌ها در تنگۀ هرمز اعلام شده که این مسیر غیرقابل قبول و کاملاً خطرناک است. 🔹به اطلاع همه می‌رساند تنها مسیر مجاز برای عبور از تنگۀ هرمز همان مسیر های اعلام شده از طرف جمهوری اسلامی ایران می‌باشد، و تردد شناورها در خارج از این مسیرها بسیار خطرناک و ممنوع بوده و اخطار می‌دهیم از هرگونه تردد در خارج از مسیر های ابلاغی جدا خودداری نمایید. 🔹هماهنگی با نیروی دریایی سپاه برای عبور از تنگۀ هرمز از طریق کانال ۱۶ الزامی است و با شناورهای متخلف برخورد خواهد شد. نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
هدایت شده از سید احمد رضوی | صراط
مخرج مشترک با دشمن پیدا نکنید! 1️⃣ راهبردِ اولویت دار نظام در کلام رهبری 🔹قوام نظام جمهورى اسلامى به نسبت به كسانى است كه براى تصدى مراكز قدرت انتخاب مى‌كنند.۱۳۸۱/۱۲/۰۶ 🔸بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جوانان و دانشجویان سیستان و بلوچستان 2️⃣ راهبردِ اولویت دار دشمن در کلام رهبری 🔹از كارهائی كه دشمن میكند، نسبت به مسئولین است.۱۳۸۹/۰۵/۲۷ 🔸بیانات مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران نظام 3️⃣ نتیجه اقدامات مخرج مشترک دار در کلام رهبری 🔹امروز كه مردم را كند و به خود، به مسئولین و به آینده بی‌اعتماد كند، به كمك كرده است.۱۳۸۶/۰۱/۰۱ 🔸بیانات‌ مقام معظم در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ✅ رویه مطالبه گری، عدالتخواهی، انتقادی و رسانه ای افراد را بررسی کنید و ببینید در کدام دسته قرار میگیرند👌👌
امشب بیت آقا سخنران از ضرورتِ جهادتبیین صحبت کرد ، و من این متن رو خوندم جیگرم سوخت‌ ، ولله ولله ولله اگر جواب نمیدادم بغض منو خفه میکرد. 📍این متن تمسخر آمیز ، حقیقتا ظلم هست. قطعی و یقینی از مکالمات محرمانه فرمانده ارشد مربوطه با مسئولین مربوطه مطلع‌ام. نمیتوانم جزئیات بگم ولی اگر کسی ذره‌ای به بنده اعتماد داره ، بداند این متن تمسخرآمیز عقوبت‌الهی در پیش دارد. واقعیت مطلب ، قطعا و یقینا کاملا برعکس این متن هست ولی بخاطر شرایط خاص ‌و امنیتی اون منطقه ،مسئولین امر نمیتوانند دلیل را علنی بگویند.ولی خدای بالاسر شاهد هست که دراین شب عزیز اگر درحد همین اشاره رو هم نمیکردم نمیتونستم خودم رو ببخشم. اخبار لحظه ای و موثق 👇 🛑عضوکانال‌تخصصی‌ شو👇 @secret_irib
آقا جان قبول کنید زیادی حسن‌ظن داشتید سلام آقا جان من در این چند دهه، چندین بار برای پدر بزرگوارتان، امام شهیدمان دل‌نوشته نوشته و اقلی را منتشر و اکثری را به سایت ایشان ارسال نمودم هر گاه دلم از روزگار می‌گرفت و دلتنگ می‌شدم، می‌نوشتم امشب که شب عاشورای اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است و نزدیک اذان صبح، دلتنگ آقای شهیدمان شدم و تصمیم گرفتم برای شما نامه‌ای سرگشاده بنویسم برای شما که در لحظات سخت امیدواری آمدید و پسند سخت‌پسندان و امید ناامیدان شدید چه برسد به ما که سهل‌پسند و امیدواریم آقا جان؛ از روز انتصابتان تا همین لحظه که مشغول نوشتن هستم، لحظه به لحظه منتظر پیامی جدید از شما هستیم تا روشنگر مسیر حرکتمان باشد اما در این نامه‌ی سرگشاده میخواهم درباره‌ی پیام آخرتان چند کلمه‌ای با شما درد‌دل کنم آقا جان؛ برخی پیام آخر شما را پیامی وحدت‌شکن و اختلاف افکن می‌دانند و می‌گویند ایشان که همیشه ما را به وحدت دعوت می‌کردند؛ چرا این پیام وحدت شکن را دادند؟ راستش را بخواهید این حرف آنها در هدفِ پیام، غلط و در نتیجه‌ی حاصله، صحیح است؛ چون نتیجه، به آنچه می‌گویند ختم شد؛ یعنی به تَفَرُّق و اختلاف اما به جِد معتقدم این اختلاف و زخم برداشتن وحدت ملت، نه حاصل پیام شما که حاصل تبیین غلط ما خواص از آن پیام بود اینجاست که باید بنویسم شما زیادی به ما حسن‌ظن داشتید؛ از ما زیادی انتظار داشتید. آقا جان؛ شما انتظار داشتید ما با رسیدن این پیام، بتوانیم شخص‌پرستی و حزب‌پرستی و نفس‌پرستی را رها کنیم و به دنبال آنچه از ما خواسته‌اید برویم اما انتظارتان محقق نشد ما نتوانستیم ما نتوانستیم انتظار شما را برآورده کنیم کسانی از ما، با دیدن پیامتان گمان کردند در حال از سر باز کردن مسئولیت مذاکرات و تفاهم‌نامه و گردن نگرفتن نتایج آنها هستید و کسانی دیگر، «دلسوز و پر‌تلاش و حسن نظر» را گرفتند و در چشم کسانی که مسئولین را خائن و جاسوس می‌دانستند فرو کردند و عده‌ای نیز «نظر دیگری داشتم» را گرفتند و در چشم کسانی که همه‌ی کارها را در هماهنگی با حضرتعالی می‌دانستند فرو کردند اما کم کسی به تبیین وظیفه‌ی اصلی که شما بر دوش ملت گذاشتید توجه کرد وظیفه‌ی «انتظار تحقق شروط گفته شده» آقا جان؛ ما نفهمیدیم که اگر شما می‌خواستید اختلاف نظر خود با اعضای شعام را مطرح کنید تا به پشتوانه‌ی ملت، جلوی امضای تفاهم‌نامه‌ای، که بر خلاف نظر شماست را بگیرید، قبل از امضای تفاهم‌نامه، این پیام را صادر می‌کردید نه اینکه بعد از امضا که دیگر کار از کار گذشته است، پیامتان را صادر کنید تا باعث دودستگی و اختلاف گردد ما فکر نکردیم که مگر می‌شود شما که در همه‌ی پیام‌های خود بر اتحاد تاکید کرده بودید، این بار بیایید در پیامتان مطلبی بنویسید که مایه‌ی تفرقه و اختلاف باشد؟ آقا جان؛ ما نفهمیدیم که اگر شما می‌خواستید اختلاف نظر خود با اعضای شعام را مطرح کنید، چرا اعضای شعام بعد از این پیام، اعلام نکردند که رأی خود را پس می‌گیرند و به نظر شما عمل خواهند کرد چرا باید این مسئولیت را بپذیرند و پاسخگوی همه‌ی مشکلات حاصل از این تصمیم و هر مشکل دیگری که رسانه‌ها‌ی رقیب، آن را به این تصمیم ربط می‌دهند، باشند اینکه از نظر خود برگردند و راه و نظر شما را بروند و سپس با کارشکنی و فشار آوردن به معیشت مردم، همه‌ی تقصیرها را متوجه حضرتعالی کنند تا ثابت کنند آنچه آنها قصد پیمودنش را داشتند، از راه و نظر شما نتیجه‌بخش‌تر بوده‌ است، با نگاه خائنانه یا منفعت‌طلبانه‌ای که متهم به آن شده‌اند، معقول‌تر نبود؟ چرا نکردند؟ چون آنها از منظور شما کاملا مطلع بودند و می‌دانستند هدف این پیام چیست آنها خوب می‌دانستند که خطاب شما به ملت بود اما می‌خواستید دشمنانی که لیاقت مخاطب پیام شما بودن را ندارند متوجه شوند که اگر به این تفاهم‌نامه پایبند نباشند، راه و نظر دیگری در مقابل آنها قرار خواهد گرفت که در آن، امتیازاتی سنگینتر از دشمن ستانده و امتیازات کمتری داده خواهد شد آقا جان؛ ما در پیام شما تدبر و تفکر نکردیم ای کاش این بار سنگین تفکر و تدبر را بر عهده‌ی ما نمی‌گذاشتید ما شخص‌پرستی و حزب‌بازی و کینه‌های انتخاباتی را فراموش نکردیم نه اینکه نمی‌توانستیم در واقع نخواستیم احساس کردیم موقعیت خوبی برای زدن رقیب است که نباید از دستش بدهیم یکی رای منفی جلیلی را، نه به جهت هم‌نظر بودن با شما، بلکه به جهت جنگ‌طلبی و میل به ادامه‌ی جنگ تا نابودی زیرساختها تفسیر می‌کرد و قشر خاکستری را از او می‌ترساند و دیگری رای مثبت قالیباف را به ترس و عافیت‌طلبی و فراموشی آرمانها و در مخالفت با نظر شما تفسیر می‌کرد و نیروهای انقلابی را از گرد او می‌تاراند بله آقا جان زیادی به ما حسن‌ظن داشتید ما «آن»ی که باید باشیم، نبودیم کم‌کاری ما را ببخشید و حلالمان کنید @yousofnaseri
6.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️☝️🚨 وقتشه خودمون کامل پیام های رهبری و بخونیم تا در این فضای مجازی ، این جملات رهبر انقلاب نشود ╭┅───────┅╮ @porseshgar📻🌿📮°  ╰┅───────┅╯
علی الاصول ظاهر این پیام قشنگ است اما باطنش بوی طراحی موساد می‌دهد. چقدر زیبا گفته؟! با این پیام خیلی ریز فرماندهان سپاه و اعضای شورای عالی امنیت ملی را از سپاه امام حسین جدا کرده است. همان فرماندهانی که در لیست ترور شمر زمان [ آمریکا و متحدینش] هستند توسط به ظاهر خودی ها ترور شخصیتی می‌شوند. ‌گویا ابن زیادها با لباس حسین در میان کوفیان رخنه کرده اند و خود را حسینی جلوه می دهند. نمی دانم این پیام ابتدا توسط کدام سرویس امنیتی دشمن طراحی شده اما این پیام هوشمندانه‌ی دشمن توسط ضریب می خورد. رضا خانعلی زاده | بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/96731162C0fde667bcb
داریم مکرر مسئولین رو قضاوت می کنیم اما هیچ معلوم نیست روز قیامت پای اعمال خیلی از ما ها چه نوشته خواهد شد؟! شاید زیر نامه اعمال خیلی از ما و افراد رسانه دار بنویسند؛ "علی الاصول امام جامعه نظر دیگری داشتند و فعل اختلاف افکن شما با رای و خواست ولی تطابق نداشت" رضا خانعلی زاده | بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/96731162C0fde667bcb
در هیچ کجای دنیا به یه بلاگر اجازه نمی‌دهند این همه افکار عمومی را مسموم کند و بی‌هزینه بماند. قرار هم نیست تمام زندگی و عمرمان را بزاریم و به شبهاتی که روزانه توسط آقایان خلق می‌شود پاسخ دهیم. نظام باید یکجا تصمیم بگیرد با این عناصر ستون پنجمی دشمن برخورد کند.