eitaa logo
مجمع الذاکرین مداحان کشوری و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان اصفهان
3.3هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
10.8هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران بسیج مداحان آموزش مداحی امام حسین(ع)محل کلاس پایگاه بسیج کرافشان حوزه شهید بهشتی چهارشنبه شبه ساعت ساعت ۱۹/۳۰ مداح اهل بیت مهدی عباسی شماره تماس مجتبی موسوی ونهری: 09130857625 لینک کانال: @madahanpirbakran
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️دعای فوق العاده زیبای دختر نابغه ۸ ساله حافظ کل قرآن کریم 🔺محیا فیروزی حافظ کل قرآن کریم و دارنده نشان های ملی و بین المللی کاراته در برنامه محفل دعایی بسیار ناب برای امام زمان (عج) خواند. https://eitaa.com/madahanpirbakran
Namahang Nane Khonin 1403 Rasoli [Mohjat_Net].mp3
1.66M
نان خونین همدردی با مردم غزه کاش این بغض گلو یه امون بده یا گریه بهم راهو نشون بده افطارو سحرم شد غصه و غم ذره ذره دارم دق میکنم برادر وقتی تو محاصره ای دیگه چه افطاری و سحری عذرا عذرا یا رمضان الشعب بغزه جوئان هم بارون آتیش رو سرشون هم زیر آواره پیکرشون غزه تنها مونده غرقه ی خون عادت کردیم انگاری هممون عاشورا شد ما موندیم یه کنار تماشاچی شدیم آخر کار عذرا عذرا یا رمضان الشعب بغزه جوئان شعر: امیر علی شریفی✍ رمضان 1403 .https://eitaa.com/madahanpirbakran
توسط ✍ تحلیل مناجات خوانی حاج سعید حدادیان در حرم امام رضا علیه السلام 🔅1) حساسیت بخشی - برای اینکه مستمع اهمیت موضوعی را بداند ، باید مداح ، او را نسبت به آن موضوع حساس کند . در این جلسه حاج آقا حدادیان در ابتدای دعای کمیل گفتند (( اگر این قسمت اول کمیل و توجه کنی تا آخرش بهره می بری )) با این جمله اهمیت حضور قلب از ابتدای دعا را به مستمع گوشزد کردند )) . 🔅2) تناسب سبک و لحن با محتوا - برای دعا خوانی باید متناسب با محتوای فرازها از سبک و لحن استفاده کرد ، لذا حاج آقا حدادیان در فرازهای (( اللهم انی اسئلک . . . )) از یک لحن و سبک ساده تر استفاده کردند و در فرازهای (( اللَّهُمَّ اغفِر . . . )) سوز و گداز سبک و لحنشان را افزایش دادند . 🔅3) لحن مناجاتی - دعا را باید غالباً با لحن ملایم خواند البته با توجه به فرازها این ملایمت شدّت و ضعف پیدا می کند ، این امر در این فایل کاملا مشهود است . 🔅4) میزان تحریر و کشش صدا : در دعاهایی که طولانی است مثلا دعای کمیل و ندبه بایستی تحریر و کشش صدا ، مختصر باشد ، چنانچه در این فایل این طور است . اما تحریر و کشش طولانی صدا ، در ادعیه کوتاه که قرار است در زمان یا در حد 30 تا 60 دقیقه خوانده شود معمول است . 🔅5) تفسیر عبارت دعا : - خوب است عبارات دعا با کلماتی که ریشه آن ها در فرازهای دعا آمده تفسیر شود در این فایل حاج آقا حدادیان فراز (( اللَّهُمَّ اغفِر لِی الذُّنُوب الَّتی تُنزِلُ النِّقَم )) را اینگونه تفسیر کردند . (( خدایا ، آخه من سراپام چیه بخوای ازم انتقام بگیری )) و یا در فراز (( اللَّهُمَّ اغفِر لِی الذُّنُوب الَّتی تُغَیِرِ النِّعَم )) اینگونه تفسیر کردند (( نکنه اشکم و ازم بگیری )) 🔅6) توجه به اقتضای مکان در تفسیر دعا - در تفسیر عبارات به اقتضای مکانی هم خوب است توجه شود . حاج آقا حدادیان چون در حرم مطهر امام رضا علیه السلام فیض قرائت دعا داشتند گفتند (( می خوای بزنی ، نگی دیگه نمی ذارم بیاد حرم امام رضا )) . 🔅7) اشاره به حاجت مستمع در تفسیر دعا - معمولا مخاطب ما با حاجت به جلسه می آید ، خوب است به آن اشاره شود . حاج آقا حدادیان در عبارت (( اللَّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنُوب الَّتی تَحبِسُ الدَّعا )) گفتند (( یه ذره به خاطر دلخوشی هم شده جوابم بده یه چند تا دعام و پشت سر هم مستجاب کن ، بذار منم فکر کنم آدم خوبی شدم )) 👇👇
. ‍ 🎤 تحلیل🔰 ✍ 📌گریز 📌زمین خوردن واعظان و روضه‏خوانان، به تناسب بحث و گفتارى كه دارند، مرثيه خاصى از كربلا رامى‏خوانند يا به مصيبت‏خاصى از مصائب چهارده معصوم مى‏پردازند. اين انتقال از موضوع يا حادثه خاص به واقعه كربلا و امام حسين يا يكى ديگراز شهدا«گريز زدن‏»نام دارد. طبیعتاً مهمترین بحث در این قسمت، وجود یک حلقه ارتباطی مناسب بین روضه و گریز است. این حلقه ارتباطی در محافل علما و دانشمندان هر رشته ای اشاره به موردی از تخصصشان و گریز زدن از آن به موضوعی در روضه، در وضوح بیان و القای معانی، خیلی مؤثر خواهد بود. من باب مثال به موارد زیر اشاره می گردد: بین فقها اشاره به احکام ذبح و یا احکام مُثله کردن و گریز زدن به روضه کربلا . بین مورخین اشاره به شواهد تاریخی مثل پایبندی عرب جاهلیت به مسائلی چون امان دادن، وفای به بیعت، عدم تعرض به زنها و... و گریز به کربلا. بین پزشکان اشاره به مسائل پزشکی مثل تأثیر سم درخت ام غیلان که تشنج است و یا تأثیر تشنگی بر انسان و ... و گریز به کربلا. در گريز چند نكته بايستي رعايت گردد: حجم محتوايي گريز بيش از روضه اصلي نباشد. تناسب و ارتباط گريز با روضه اصلي كاملا آشكار باشد. شدت مصيبت محتواي گريز بيش از روضه اصلي باشد. سوز و گداز ، بغض و پرده صداي گريز ، بيشتر و بالاتر از روضه اصلي باشد. در فایل پیوستی حاج آقای خمسه به روضه زمین خوردن مولا علی علیه السلام، اشاره و از آن به روضه حضرت زهرا سلام الله علیها ورود پیدا می کنند. نکاتی که خواندن ایشان را موثر می کند عبارت است از: با جمله «دو تا زمین افتادن شیعه رو سوزوند» آتش غیرت مستمع ولایی را شعله ور می کند. اشاره به نام مبارک«امام حسن علیه السلام» در روضه، که نوعی مستمع نسبت به نام آن حضرت در روضه «زمین خوردن» حساسیت دارد. توصیه می کنیم ذاکرین عزیز این نمونه ها را به خاطر بسپارند، تا خودشان در این زمینه به تبحر لازم برسند و بتوانند چنین گریزهایی را در مداحیشان داشته باشند. متن صوت ارائه شده « پاشیم بریم به کوفه مریض دیدن ثوابه / زینب داره میمیره علی حالش خرابه آی دو تا زمین افتادن شیعه رو سوزوند؛ زیر بغلاشُ گرفتن. بیچاره حسن... رسیدن دم در آقا زد کنار. دستمُ رها کنید. گفت خواهرتون منُ اینطور ببینه میمیره. لذا رهاش کردن آقا رو پا خودش به زور ایستاد. درُ که زینب وا کرد یهو آقا زمین افتاد. امام حسن دوباره یاد یه زمین خوردن افتاد. کوچه ی بنی هاشم...» .👇
. علیه السلام علیه السلام پیش نگاه زینب بابا بابا جان تو آیدد بر لب بابا بابا من چه کنم امشب پیش نگاهم افتادی ای بابا ای بابا از غم مادر جان دادی ای بابا ای بابا یا حیدر یا حیدر این سر ضربه خورده بابا بابا قلب مرا ازورده بابا بابا صبر مرا برده بابا بابا زخم سرت را بستم بابا بابا چشم ترت را بستم بابا بابا پیش تو نشستم دختر تو مضطر گشته ای بابا ای بابا رنگ رخ تو برگشته ای بابا ای بابا ‌ ‌ یا حیدر یاحیدر گریه نکن ای بابا زینب زینب دوروبرت محرم ها زینب زینب امان ز عاشورا پیکر بی سر بینی زینب زینب غارت معجر بینی زینب زینب حمله لشگر بینی زینب زینب داغ برادر بینی زینب زینب بنگرم بی یاری زینب زینب فکر فرار از بازاری زینب زینب فرار دختر بینی زینب زینب ربابو مضطر بینی زینب زینب لاله پرپر بینی زینب زینب باغم و غصه مانوسی مانوسی حنجر پاره میبوسی می بوسی ✍ .👇