eitaa logo
مجمع الذاکرین مداحان کشوری و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان اصفهان
2.9هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.2هزار ویدیو
1هزار فایل
مجمع ذاکرین مداحان بخش پیربکران بسیج مداحان آموزش مداحی امام حسین(ع)محل کلاس پایگاه بسیج کرافشان حوزه شهید بهشتی چهارشنبه شبه ساعت ساعت ۱۹/۳۰ مداح اهل بیت مهدی عباسی شماره تماس مجتبی موسوی ونهری: 09130857625 لینک کانال: @madahanpirbakran
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت خدیجه( س) خدیجه یار ختم المرسلین است خدیجه رهرو دین مبین است فرشته خلقت است و نیک منظر که فخر آسمان و هم زمین است بیاموزیم از آن درس محبت که آن گنجینه صبر ویقین است خدا داند فقط قدر و مقامش مقامش برترازعرش برین است به راه دین احمد هستیش داد سزاوار هزاران آفرین است بود زهرای اطهر دختر او همان دخترکه چون درثمین است بود شعب ابی طالب گواهش که درراهِ خدا عاشق ترین است بری باشد زهر وصف وکلامی خدیجه چونکه اُمُّ المؤمنین است ندارد قبر آن شمع و چراغی مزار خاکییش خلد برین است شده سالِ عزایش حزن و ماتم پیمبردر غمش اندوهگین است به وصف آن چه میگویی خداداد خدیجه دربین زنها بهترین است التماس دعا خداداد
🏴 آجرک یا صاحب الزمان(عج) مارا شده زمزمه… بفرما روضه امید دل همه…بفرما روضه ما روضه ی حضرت خدیجه داریم... ای یوسف فاطمه…بفرما روضه 👇👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. » 😔 ماه رمـــــضان ماه خدایے شدن اسٺ ای اهل زمین وقت هوایے شدن اسٺ با تشنگے و گرسنگے روضــــہ بخوان این ماه، زمان شدن اسٺ 💚 .
4_5884294852685857077.mp3
2.86M
🎧 مناجات بسیار زیبای سحر ❣️ 🎤 🎼 وفات حضرت خدیجه (س) ❤️ اگر چه پنج کفن بود، لیک،تا حسن آمد ❤️ کفن برای همه، جز برای بی کفن آمد ❤️
8063577_754.mp3
10.06M
💠روضه حضرت زهرا و حضرت خدیجه سلام الله علیهما... 🔹 🔹 🎤 📢گنجینه مداحان انقلابی 💠 @maddahi_enghlabi
. 💥سبک: 🎤مداح: 🏴 (س) شب دهم ماه رمضون دل عاشقا پر می گیره 2 تو طنین صدای اذون از مادری خبر می گیره 2) 2 کنار بسترش ... روضه ها می خونه با چشای ترش ... میگیره بهونه ... برای مادرش ... که خیلی خیلی مهربونه ... میگه مادر ، اگه بری ، دیگه غمخواری ندارم بابام تنها میشه نرو ، روی پاهات سر میزارم مرو مادر .... مرو مادر .... (شب دهم ماه رمضون شب یتیمیه مادرمون یه لباس مشکی به تنش روضه میخونه باز بی امون ) 2 اگه بری منو تو کوچه میزنن میون کوچه ها ، علی رو می برن ... حسن میگه رو خاک .... ( چشام دریا شده ببین نمونده جونی تو تنت ) 2 تو بستر افتادی و شد عبای بابا کفنت ... مرو مادر .... مرو مادر .... شب دهم ماه رمضون دلا میره کرببلا .... 2 به یاد اون غروبی که سرا میرفت رو نیزه ها .... 2 غروب کربلا ، خیمه ها میسوزه چشای فاطمه به حسین میدوزه عزیز فاطمه تنش ، سه روز مونده زیر آفتاب از اونجا دختر علی ، اسیر رفت شام خراب حسین ... ارباب بی کفن ..... @emame3vom 💥
. سبک 1 (از زبان حضرت خدیجه علیها السلام به پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم) یارت پیمبر ، داره می میره اما به دردت ، قلبم اسیره شادم که این دل،در راه عشقت داده جوونی و دیگه پیره از دیدن غمات،خدیجه دیگه میشه راحت جواب خوبیهات،به مردم دیده ای جسارت برای غربتت ، شده کارم یه عمر شکایت ای یاور نبی مرو یا حضرت خدیجه... یا ای امّ مؤمنین مرو یاحضرت خدیجه. 🌸🌸🌸🌸🌸 حاجت روا کن ، این مبتلاتو آقا کفن کن ، جسمم عباتو دارم وصیّت ، در باب زهرا از غم رها کن، خیرالنساءتو نکنه فاطمه ، برا من بشه هوایی از زنان قریش،ببینه محنت و بلایی پرپر بشه گلم ، از سیلی بی حیایی ای یاور نبی مرو یاحضرت خدیجه... یا ای امّ مؤمنین مرو یاحضرت خدیجه. 🌸🌸🌸🌸🌸 رفتی خدیجه،از داغ هجرت شد سال حزن واشک پیمبر کردی سفارش ،برای زهرا امّا ندیدی ، دردای حیدر یه روزی فاطمه،میشه غمگین ِدست بسته سینه ی دخترت ، میشه از میخ ِ در شکسته با قامت کمون ،به مسجد میره زار وخسته ای یاور نبی،مرو یا حضرت خدیجه... یا مادر مؤمنین مرو یاحضرت خدیجه... 📝علی مهدوی نسب(عبدالمحسن) .
4_5868677922100873003.mp3
3.24M
ألـلَّـھُـمَــ ؏َـجِّـلْ لِوَلـیِـڪْ ألْـفَـرَج (ع) نماهنگ ساعت عاشقی خدا میدونه که توی این حرم به دره بسته نمیخوره دلم منم و چشای پر ستاره ام دوباره یه نائب الزیاره ام یه گدا برا گدایی اومده یه مریض شیمیایی اومده روی ویلچر میگه یا امام رضا دسته افتاده ها رو بگیر آقا ساعت عاشقی ساعت هشت شب یه زیارت کنی بری عقب عقب بگی با این ضریح که روبرو شدم تو شدی ضامنم منم آهو شدم به تو سلام میدم علی موسی الرضا به یادتون بودم اربعین کربلا گرفتارم گره افتاده تو کارم کس و کارم یا امام رضا دوست دارم
مداح اهل بیت پیرغلام حسینی خدا بخش دهقان مجمع ذاکرین بخش پیربکران هیئت انصار الرضا بخش پیربکران🖕🖕🖕
. منم سائل بدون قابل ردم نکن بده پناهم اگر چه روسیاتر از همیشه و قرق گناهم به صد امید به درگاهت دخیل و بسته این دل من ببین خستم بگیر دستم محتاج و تشنه ی نگاهم درمونده و آلوده و پستم ولی بدون به تو امید بستم بیاو دیگه سربرام کن زبارِ معصیت جدام کن خدا خدا خدا خدایا بهت خیلی بدهکارم خدای من پروردگارم چقدر توبه شکستم باز افشا نکرده ای زکارم ببین درمونده ام یا رب اسیر نفسمو خرابم همه جوره غلط کردم بیاو بگذر از گناهم ردم کنی بدون که میمیرم تو منجلابی از گناه گیرم برس به دادم ای خدایا آخه منم گدای زهرا خدا خدا خدا خدایا منم عبدو تویی مولا بجز تو من کسی ندارم درسته که بدم اما خدا جون خیلی دوست دارم نمک نشناسمو بازم به عهد خود وفا نکردم غلط کردم نفهمیدم خدا جونم دورت بگردم همونیم که کربلام بردی توکه به من لطف و تموم کردی میشه بازم منو ببخشی تو که دوای هرچه دردی خدا خدا خدا خدایا شعر از سائل حضرت زینب سلام الله علیها .
. ‍ مجلس جوان ناکام لالا لالا لالا ماه شب افروز شبم با گریه میشه صبح هر روز دلم از رفتنت آتش گرفته ببم جان دلی از غم همه سوز و همه سوز. ..... دو بیت آخرمو دیگه بیشتر آزار ندم سلام بدید به علی ،امروز امروز چقد علی خواهر داره، الحمدلله غریب نیستی علی جان گریه کن داری ،این خواهرا میخاستن شب دامادی گل رو سرت بریزن، بگن حجله دامادیت مبارک... سلام ای نور چشمان تر من... . سلام ای شاخه یاس پر پر من. ..... علی جان جواب برادرا رو نمیدی نده جواب خواهرا را نمیدی نده جواب بابا را نمیدی اما ببین مادرت داره جون میده...... چشات و بستی و رفتی عزیزم نگفتی چی کشیده مادر من. نگفتی چی کشیده مادر من ..... به روایتی پنج کفن برا مولا آوردن سفارش مولا این گونه بود پنج کفن به تن امیرالمومنین ع کردند ایشالا گریه کنید با این روضه ثوابش را هدیه کنید به روح شاد روان علی و همه ی گذشتگان قربون دلت برم..... میان همه دلها امان از دل زینب. ... کفن و آوردن برا امیرالمومنین ع بغچه را نگاه کرد دید یه دونه کفن دیگه بیشتر نمونده حسینی ها نگاش به امام حسن ع افتاد این کفنم برا حسنم نگاش به حسین ع افتاد برات بمیرم ای برادر بی کفنم اما غصه نخور داداش اگر کفن نداری مادرم یه پیراهن دست دوز برات اماده کرده با همون دست شکسته هاش برات دوخته... بدن مولا را میان قبر گذاشتن...... متن روضه جوان ناکام باصدای حسین کریمی نیا اشعاری از کتاب« نیم از عالم خاک» .
. 📚میزان تأثیر مقتل یا شعر در مداحی اینکه بعضی از اساتیدِ مقتل و تاریخ اهل‌بیت(علیهم‌السلام) می‌گویند مهم‌ترین آموزه و یا محور در مداحی، مقتل است و اینکه بعضی از اساتید ادبیات فارسی می‌گویند که حدود هشتاد درصد از مداحی، ادبیات است؛ چگونه است؟ آیا می‌تواند ارتباطی بین این دو باشد؟ ماهیت مداحی، متعلق به کدام است؟ تعریف: مقتل متون نثرتاریخی که در کتابهای معتبر به عنوان وقایع شهادت ائمه(علیهم‌السلام) ثبت شده است. شعر متون نظم که شامل: شعر مرثیه، زمزمه، نوحۀ زمینه، نوحۀ ایستاده، واحد، دودمه، شور، دم پایانی، ذکر امیرالمؤمنین(علیه السلام) و ذکرامام زمان(عج) و اشعار مرثیۀ پایانی و غیره می‌باشد. جای شک نیست که برای آغاز نمودن هر مجلسی باید از چند بیت شعر، به عنوان مقدمه استفاده کرد و پس از آماده شدن، چند خطی نیز مقتل خواند و به اصطلاح حال مستمع را با توجه به خدا به اوج کشاند؛ البته این در حالی است که بخواهیم ربطی بین شعر و مقتل ایجاد نمائیم؛ در حالی‌که بسیاری از مداحان برجسته هستند که کل مجلس را با خواندن اشعار مناسب می‌گردانند و نیازی به ذکر مقتل وجود ندارد؛ اما اینجا ما قصد نداریم بگوییم پس نیازی به استفاده از مقتل نیست؛ بلکه اساس اشعارمرثیه نیز بر مقتل، یعنی معلومات و وقایعی است که شاعر با در نظر داشتن آنها شعر را سروده است؛ حتی در مولودی‌ها نیز هستۀ اولیۀ دانستنی‌های میلادِ مولود، وجود داشته تا شاعر توانسته با اتکا بر آن، اشعار را بسراید؛ پس تاریخ و مقتل، ماهیت اشعار را تشکیل می‌دهند و باید شاعر و مداح، اول به خوبی مقاتل را مطالعه کرده باشد تا بتواند فضایی روشن از وقایع در ذهن و حافظه‌اش شکل بگیرد؛ با این وجود باید از خود بپرسیم آیا می‌خواهیم برنامه‌ای متشکل از شعر و مقتل ارائه دهیم، یا فقط با خواندن اشعار و مراثی، کار را به سرانجام برسانیم؟ جواب این است که هر دو امکان پذیر است. نکتۀ مهمِ بعد در این زمینه است که آیا مداح می‌تواند با احاطه و تسلط کافی بر مقاتل به گونه‌ای عمل نماید که حتی یک کلمه نسبت به مقتل، کم یا زیاد نکند و دروغ و بی‌تعهدی نسبت به اصل روایات صورت نگیرد؟ چراکه در شعر اینگونه است که نه تنها کلمه، که اگر یک حرف از شعر، کم و یا به آن افزوده شود از وزن خارج شده و نشان داده خواهد شد که مشکلی ایجاد شده است. معمولاً یک مداح، وقتی روایتی از مقاتل را مطالعه می‌کند، تا سالها آن را برای خواندن استفاده می‌کند و دیگر به منبع مراجعه نمی‌نماید و اگر پس از مدتی به آن سند رجوع نماید درخواهد یافت که چقدر آن چه که حالا می‌خواند با آنچه درگذشته مطالعه کرده تغییر یافته است؛ از طرفی می‌تواند تصمیم بگیرد که مقاتل را در حد دانستن نگاه دارد و نخواند و بجای آن از اشعار بهره گیرد؛ البته ممکن است شعری بخواند که نکتۀ ناصحیحی در آن وجود داشته باشد و یا آهنگ نامناسبی روی آن گذاشته شود که دوباره مشکلاتی ایجاد نماید؛ لذا گزینش شعر و آهنگ مناسب نیز بسیار حائز اهمیت است. با توجه به مسائلی که بیان شد می‌توان راهی را برگزید که سهولت بیشتری داشته باشد و خطای کمتری را متوجه مداح و مرثیه‌خوان نماید. تنها راهی که قدمت زیادی دارد و مورد تأیید عالم و عامل است، می‌تواند این راه باشد که به قول پیش‌کسوتان، مداح در مجالس، خواه هر جایی از برنامه باشد، بیشتر شعر بخواند و از اشعار بهره گیرد و کمتر از مرثیۀ کلامی و مقتل استفاده نماید؛ اما شعری که با نشان دادن به اهلِ آن، هیچ عیبی نداشته باشد و همچنین، آهنگ مناسبی همیشه با آن شعر همراه باشد و مناسب فضای معنوی مجالس اهل بیت(علیهم‌السلام) قرار گیرد. به عنوان نمونه می‌توان به کاری که چند سال است در مرکز آموزش مداحی ولایت صورت گرفته اشاره کرد و آن تهیۀ کتابی به نام«نشانه‌ها و اشاره‌ها» است که یکصد و بیست و پنج مرثیه(شعر) انتخاب شده و بر تمام آنها آوازی سنتی بطور تلفیقی و با در نظر داشتن نوای مناسب با هیئت قرار داده شده و سعی هنرجویان این می‌باشد که در مدت زمان تحصیل در این آموزشگاه، اشعار آن کتاب حفظ شود و اشعار بعدی با توجه به آنها انتخاب گردد تا الگویی برای برگزیدن اشعار و خواندن آنها، بطور همیشه وجود داشته باشد. نتیجه: مقتل باید 100درصد دانسته شود و اگر دقیق و صحیح خوانده شود تا 20درصد در برنامه‌ها جای می‌گیرد و اگر تا 80درصد خوانده نشود نقصی برای مجلس محسوب نمی‌شود. شعر باید 100درصد خوانده شود و اگر صحیح باشد تا 80 درصد در برنامه ها جای می‌گیرد و صفر درصد ممکن است که خوانده نشود. مجیدطاهری 1399/2/15 .
آکسان گذاری.mp3
6.76M
🎙آموزش آکسان گذاری در اشعار و جملات ✅ تعریف آکسان گذاری ✅ طریقه آکسان گذاری بوسیله اصل کشش و ضرب آهنگ ◀️ فایل صوتیmp3 کم حجم👆👆👆👆 🔸مدرس: حجت الاسلام صدیق زاده 💥http://eitaa.com/joinchat/772472833C5b3ea2cad3