eitaa logo
"آموزش مداحی مداح وب"
2.5هزار دنبال‌کننده
116 عکس
161 ویدیو
1 فایل
لینک نصب نرم افزارآموزش مداحی https://myket.ir/app/ir.dorweb.madahweb سایت آموزش مداحی(مداح وب) www.madahweb.com @moodares12 آیدی مدرس سیدصالح حسینی
مشاهده در ایتا
دانلود
😍 ابراز لطف و محبت دوستان مداح... بابت لایو هایی که این مدت برگزار می‌شد از همه ی این عزیزان کمال تشکر رو دارم امیدوارم که لایق اینهمه محبت شما عزیزان باشم و خدارو شاکرم که مباحثی که در لایو ها گفته شد به ثمر نشسته و مفید واقع شده سپاسگزارم...🙏
اینها بخش کوچکی از محبت دوستان نسبت به حقیر بوده، از دیگر عزیزانی که نشد، لطفشون رو به تصویر بکشم ابتدا عذرخواهی و سپس صمیمانه تشکر میکنم..✌️
"شعر اوج مرثیه" / که در دو لایو قبلی آموزش دادم ، این نمونه اجرای سال۹۶ هنرجو رو ببینید
23.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوستان عزیز توجه کنید.. فیلم جدا از اینکه مربوط به معرفی و شناخت دستگاه همایون هست و یک کد معروف جهت اینکه همایون یادتون بمونه همیشه معرفی کردم ، و بصورت بداهه روی یک شعر "مدح مصیبت " با یکی دو گوشه همایون رو خوندم که بیشتر فضای درامد وشوشتری بود اما دو تا نکته بسیار مهم در این فیلم هست اول اینکه نشان میده اگر دستگاها رو نه فقط بلد باشیم ها.. نه بلکه تسلط در پیاده کردن و قالب کردن اون در انواع علوم مداحی داشته باشیم مانند اینجا نحوه پیاده سازی در مدح مصیبت چقدر دستمون در مانور آهنگین، بازه و وقتی دستمون در آهنگ باز باشه، بستر رو برای ایجاد خلاقیت، و تنوع و تکنیک و تاکتیک های اجرایی باز میکنه اما نکته دوم که این هم بسیار مهمه خود مدح مصیبته، عزیزان این مدح رو بنده بدون تمرین و بداهه به یکباره در همایون خوندم، و فقط چون علم مدح مصیبت رو بلدم تونستم اجرا کنم خوب دقت کنید خواهشاً من کاری ندارم که از این اجرای مدح مصیبت چقدر خوشتون امده، اما یک حرف مهم دارم انهم اینکه اگر همین اجرا به همین شکل رو انصافاً در مجلس روضه میخوندیم نه فقط بنده بلکه تک تک شما، چه اتفاقی توی جلسه رخ میداد؟ فرض کنید ایام فاطمیه، انصافا مستمع به وجد نمی آمد؟ هیجان، و شور احساسات از این اگاهی که بهش داده شد، او رو وا نمی داشت که از شدت شوق این فضائل بی بی دوعالم اشک بریزه؟؟ بحث من الان دستگاه نیست ،حرف من اینه که چرا مداحای ما به جرأت میگم اکثرشون مدح مصیبت بلد نیستند بخونند، و واقعا جای مدح مصیبت در روضه هاشون خالیه چون اطلاع دارم یا نمی خوانند یا در قالب شعرهای ترکیبی مناجات مصیبت میخوانند
قسمت مهمی از لایو..👆👆👆👆
🎥 "لایو زنده" در: «کانال آموزش مداحی مداح وب ایتا» 👈 جمعه شب / ( ساعت 8 شب) ✌️ باموضوع: ( آموزش مدح خوانی در روضه ) و در باب 👈 / روش پیاده سازی دستگاهادر مداحی http://eitaa.com/madahweb
🎞 شروع لایو تا دقایقی دیگر...
آموزش علوم مداحی تدریس مدح مصیبت در روضه
آموزش علوم مداحی قسمت دوم آموزش پیاده سازی دستگاه
دوستان عزیز درمورد لایو امشب نظرتونو در شخصی بهم بگید
دوستان لایو مربوط به مدح یک بخش مربوط به های اجرا و روشهای خواندن مدح بود و یک بخش هم های متعدد اجرایی با شعرهای مختلف که دستتون بیاد هر شعر چگونه باید از ابزارها استفاده کرد، یک شعر نیاز به وقف دارد یکی نه ، یک شعر آن روان نیست سخت است خوب نوع خوندن متفاوت تر میشود ، برای همین برخی شعر ها اجراشون باب دل بودند، برخی خیر، و بنده دلیل اینکه این شعر ها را انتخاب کردم دقیقا همین بود که بدانید وقتی تمرین میکنید، انتخاب شعر ، درک وزن شعر خیلی مهم است، استفاده از وقف و تحریر ها خیلی مهم است البته بسیار نکات دیگر وجود دارد که هم زمان بیشتر نیاز است، هم یک و عقبه ای میخواهد مثل مثلا فن تاکید ها، یا روشهای دیگر مثل خوانی مدح، یا شاهکار خوانی دیگر یا تند خوانی مواقع ضروری و خیلی موارد دیگر، مثل همان تحریر که انواع آن و جایگاه آن فرصت نشد، بنابراین این را لحاظ کنید که مبحث مدح مصیبت خیلی گسترده است، و واقعا در لایو نمی گنجد ، امیدوارم بهره کافی از این مبحث برده باشید تشکر
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 : "امام محمد باقر علیه‌السلام" ۹۷/۵/۲۸ ("ای بقیع گریه کن برمزاری") 🎙 واحد بانوای: «حاج میثم مطیعی» 🎵 نغمه پرداز: «سیدصالح حسینی» 🔺ساخته شده درآوازدشتی 🔺گوشه کاربردی چوپانی 🔺گوشه بیات راجع 🔰 تحلیل ملودی: قسمت اول این ملودی «السلام ای بهشت برین‌که» درگوشه کاربردی چوپانی ازپرکاربردترین گوشه های آوازدشتی گردش داشته،به همین علت است که ابتدای ملودی ازحزن بسیار بالایی برخورداراست چرا که گوشه چوپانی دارای حزن بالایی است،ودراوج مصیبت وروضه یامناجات خوانی ازاین گوشه استفاده زیادی میشود،البته گوشه‌چوپانی دارای تحریرهای ازنوع ریزمیباشد،که درابتدای این ملودی استفاده نشده است،اماماهیت چوپانی حفظ شده است. درقسمت دوم ملودی«بی رواق وسایه بانی خاکی اما اسمانی»بااشاره به‌گوشه بیات راجع آوازدشتی، وواردشدن به نتهای این‌گوشه درعین حال که تغییرآهنگ محسوس احساس میشود اوج خوانی این‌ملودی هم درهمین قسمت دوم قرارگرفته ومجدد در قسمت سوم فرود می آید درقسمت سوم اما«نشیندنیمه شبها» مجدد گوشه‌چوپانی ،اما باتغییرکوچک حساب شده اینباردرقسمت سوم ازاواسط وانتهای گوشه چوپانی استفاده‌میشود یعنی که یک الی دونت بالاتراز قسمت اول‌گوشه‌چوپانی استفاده شده یعنی یک الی دونت صوتی درقسمت سوم ملودی بالاتر دقیقا دراینجا که پرانتز بازشده نشیند( نیمه شبها) وهمچنین تغییردیگردرقسمت سوم نسبت به قسمت اول ملودی که ان هم درقسمت سوم درانتهای هرمصرع تحریرچوپانی ادامیشود،به طوریکه درقسمت اول تحریر وجودنداشت 🔷 شاعر : «میثم مومنی نژاد» @madahweb
"اطلاعیه مهم" به دلیل سوءاستفاده برخی افراد از مطالب آموزشی کانال مداح وب ⛔️ نشر تمامی پست های آموزشی این کانال در گروه ها و کانال ها و در فضای مجازی و حقیقی شرعا مجاز نمی باشد، و مورد رضایت مجموعه مداح وب نمی باشد..
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ اجرای سال۱۴۰۰ "هیأت یازهرا سلام الله علیها" "شهرهفشجان" 🎙بانوای / "سیدصالح حسینی" ____________________________ 🔻"نکات علمی زیارت عاشورا"🔻 دوستان این زیارت فارق از اینکه اجرای بنده است نکاتی علمی داره در سطح بالا که عرض میکنم ۱_ کلیه ابزارها و فاکتورهای اجرا باتوجه به محتوای فرازها درست رعایت شده، مانند سلامها ،لعن ها یا فرازهای مصیبت، یعنی: اهنگ، لحن، حجم، تحریر و کلیه ابزارهای اجرا، باتوجه به نوع فراز و محتوایش تغییر می‌کند _۲اهنگ و لحن وفرم اجرا بدور از تقلید با امضای مختص به خود ۳_اجرای روضه کوتاه بصورت اشاره باتوجه به محتوا و معنی فراز ۴_استفاده از تاکتیک خلاقیت در روضه کوتاه ، که سعی شده ان مصیبت معروف، به گونه ای دیگر روایت شود که به آن تاکتیک خلاقیت در روضه می گوییم ۵_ رعایت کردن زمان اجرا که طولانی نشود، همچنین رعایت اصول های زیارت مانند، شروع پرده بم، فرازو فرود مناسب، عدم یکنواختی در اجرا، استفاده به جا از زینت صدا یعنی تحریر 👈این موارد علمی بخصوص اجرای فراز ها باتوجه به نوع محتوایشان که نیاز به تغییر ابزارها و فاکتور ها در لحظه دارد، تا محتوا رعایت شود، مهم ترین بخش در خواندن زیارات و دعا ها محسوب می شود 🙏لطفا چند بار بادقت این اجرا را گوش کنید تشکر
👀 ببینید دوستان برخی عزیزان مداح میگن که اقا این مداحی رو چه معیار و مبنایی مشخص میشه؟😗 که مثلا فلان اجرای مداح یا کلا اجرای یک مداح بهتر بودنش، عالی یا ضعیف بودنش، محشر یا بی نظیر بودنش، کشوری یا معمولی بودن اجراش برچه اساسی و چه میزان و مبنایی مشخص میشه؟؟ مثلا بین مداحان کشوری خوب از نگاه مداحان مبتدی یا عام مردم همه شون که معروف و کشوری هستند تو یه درجه اند، اما از نگاه کارشناسی نه ، حالا این مبنای کارشناسی چیه؟؟ عرض کنم 👈این مبنای علمی هست که تعیین میکنه درجات رو امتیاز هارو خوب و خوبتر هارو ، یعنی همه ی اینها زیر سایه علم برسی میشه وقتی زیر این پرچم باشه دیگه کسی تعجب نمی کنه برخی مداحای کشوری هنوز دارن تقلیدی میخونن چرا؟ چون هشت تا علم داریم یکیش علم دستگاهه خوب اون مداح دستگاه بلد نیست یا در مداحی نمی تونه پیاده کنه پس داره از ضمیر ناخودآگاه استفاده میکنه یعنی دلیل علمیش اینه، وقتی منبع اهنگ نداشته باشه، منطقی و عقلانی اینه که هوش اهنگ پذیری از ضمیر ناخودآگاه خط میگیره و استفاده میکنه ، و اون الگویی که بیشتر براش تکرار شده رو به حنجره دستور میده برای اجرا یعنی الگوی تقلیدی ، بنابراین تعجب نداره که عه 😳 مداح کشوری دستگاه بلدنیست؟ ( ایشاالله یاد میگیره..ماهم دعا‌ 🤲 میکنیم) یا مداح کشوری توی شعر خوانی مدح ولادت یا شعرای مصیبت لنگ میزنه خوب چون علم شعرخوانیش کامل نیست ضعیفه ☝️بنابراین عزیزان وقتی مبنا رو علم قرار بدیم با علم مقایسه کنیم اجرا هارو، به نتیجه درست میرسیم و تکلیف مون با خودمون روشن میشه که مثلا منه حسینی درعلم دعاوزیارت یا علم شعرخوانی چه ضعفی دارم، چطوری میشه فهمید ؟ با برسی جزییاتش میشه فهمید کجاها ی اون علم رو ضعف داری اما اگه مبنا علم نباشه مبنا فقط تجربه و سلیقه باشه خوب، طرف میاد میگه: فلان مداح شهر ما از حاج محمود بهتر میخونه😐 خوب این نگاه سلیقه ایه، والی اگه واقعا درسته!! خوب دلیل علمی بیاره🤔، اقا هشت تا علمه هر کدوم رو باتوجه به اجراهاش مقایسه کنید ، سلیقه هرکس محترمه اما نمیشه به دیگران تحمیل کرد اون میشه دوست داشتن و علاقه فردی ،بله به فلان مداح علاقه زیاد داره، اما اینکه بیاد بگه این مداح مدنظرم از فلانی و فلانی بهترن این رک بگم ضعف و عدم اگاهی علمی اون مداح رو ثابت میکنه، و کم هم نیستن مداحانی که نگاه سلیقه ای رو به دیگران میخوان تحمیل کنند یا بروز بدهند، خوب اینکارو نکنید ، میتونید علاقه تون رو بگید عرض کردم این محترمه اما اینکه قیاس بهتر یا بدتر بودن کنید بدون دلیل علمی این اشتباهه بنابراین 😊عزیزان هرچقدر بیشتر علم بدونند تسلط داشته باشند اگاهی داشته باشند روی علوم مداحی حتی وقتی دارید تلوزیون یک مداحی رو می‌بینید که داره دعا میخونه یا روضه یا هرچیز دیگه ای چون سطح اگاهی تون بالاست راحت اون اجرا رو آنالیز میکنید راحت متوجه می شید داره چکار میکنه چه ابزاری داره استفاده میکنه تاکتیکش چیه منبع اهنگش علمیه یا ضمیر ناخودآگاهیه، قدرت و توانایی و خیلی چیز های دیگه شو میتونید بفهمید واین نگاه لذت شما نسبت به مداحی رو هم تغییر میده و هم دو چندان میکنه بنابراین زیر سایه علم جلو برید تا رشد کنید تا سمت پیشرفت و حرفه ای قدم بردارید
سلام و عرض ادب جا داره ابتدا روز کارگر رو خدمت تمامی مداحان زحمت کشی که در این شغل شریف فعالیت میکنند ، حالا چه کسانی که مانند حقیر سال هایی مشغول بودند در این عرصه ، و چه عزیزانی که هنوز هم به این طریق نان آور خانه و کاشانه ی خود هستند تبریک ویژه عرض کنم همچنین جا داره به معلمان عزیز مداح تبریک بگم ان شالله در این راه شریف انسان سازی عاقبت بخیر باشند در آخر از کلیه دوستانی که به بنده محبت داشتند و به واسه تدریس این روز رو تبریک گفتند کمال تشکر و قدردانی رو دارم که به یاد بنده بودند ان شالله که لایق این محبت دوستان باشم... خوش و خرم باشید در کنار خانواده محترم تشکر سیدصالح حسینی