eitaa logo
مدح و متن اهل بیت
12.9هزار دنبال‌کننده
18.6هزار عکس
20.1هزار ویدیو
1.5هزار فایل
@Yas4321 ارتباط با ادمین @Montazer98745 ارتباط با مدیر
مشاهده در ایتا
دانلود
✨✨✨🌺✨✨✨ یا حیُ یا قُیُوم ای زنده ای پاینده ✨✨✨🌺✨✨✨
هدایت شده از ام‌‌البنین
شمارش معکوس ظهــ🌼ــور: 🔴یمن و نقش آن در دوران ظهور روایات متعددی از اهلبیت علیهم السلام، درباره انقلاب اسلامی و زمینهساز ظهور حضرت مهدی (ع) در یمن وارد شده است که برخی از آنها صحیح السند میباشد، که حتمی بودن وقوع این انقلاب را تصریح میکند و آن را درفش هدایت و زمینهساز قیام حضرت مهدی و یاری کننده آن حضرت توصیف میکند.. حتی برخی از روایات انقلاب اسلامی یمن را در زمان ظهور، هدایت بخشترین درفشها بطور مطلق بحساب میآورد و در وجوب یاری رساندن به آن، همانگونه تأکید میکند که در یاری درفش مشرق ایرانی، بلکه بیش از آن تأکید مینماید و وقت آن را همزمان با خروج سفیانی در ماه رجب یعنی چند ماه قبل از ظهور حضرت مهدی (ع) و پایتخت آن را صنعا معرفی میکند. 🔷🔹اما نام رهبر آن، در روایات، معروف به یمنی میباشد و روایتی نام وی را حسن و یا حسین و از نسل زیدبن علی علیهما السلام یاد میکند ولی این روایت از نظر متن و سند قابل بحث است. اینک مهمترین روایات مربوط به انقلاب یمنی: 📚از امام صادق (ع) روایت شده است که فرمود: قبل از قیام قائم وقوع پنج علامت حتمی است: یمنی، سفیانی، صیحه آسمانی، کشته شدن نفس زکیه و فرو رفتن در بیابان. و نیز فرمود: 🔶🔸خروج سفیانی و یمنی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز و ترتیب آنها همچون رشته مهره ها پشت سرهم خواهد بود. پریشانی و سختی از هر سو پدید میآید و ای بر کسی که با آنها مخالفت و دشمنی کند، در میان درفشها، هدایت کنندهتر از درفش یمین وجود ندارد، چرا که درفش حق است و شما را بسوی صاحبتان دعوت میکند. وقتی یمنی قیام کند فروش اسلحه به مردم حرام است. و آنگاه که خروج کند بسوی او بشتاب که درفش او درفش هدایت است. و بر هیچ مسلمانی، سر پیچی از او جایز نیست. و اگر کسی چنین کند از اهل آتش خواهد بود، زیرا که او مردم را به حق و به راه مستقیم دعوت میکند. ➖➖➖
📚 👈 هفت سال حبس مرحوم آیت الله سید محمد باقر مجتهد سیستانی، پدر آیت الله العظمی حاج سید علی سیستانی، دامت برکاته، در مشهد مقدّس، برای آن که به محضر امام زمان (عج) شرفیاب شود، ختم زیارت عاشورا را چهل جمعه، هر هفته در مسجدی از مساجد شهر آغاز می کند. ایشان می فرمود: «در یکی از جمعه های آخر، ناگهان، شعاع نوری را مشاهده کردم که از خانه ای نزدیک به آن مسجدی که من در آن مشغول به زیارت عاشورا بودم، می تابید. حال عجیبی به من دست داد و از جای برخاستم و به دنبال آن نور، به در آن خانه رفتم. خانه کوچک و فقیرانه ای بود که از درون آن، نور عجیبی می تابید. در زدم. وقتی در را باز کردند، مشاهده کردم که حضرت ولی عصر امام زمان (عج)، در یکی از اتاق های آن خانه، تشریف دارند و در آن اتاق، جنازه ای را مشاهده کردم که پارچه ای سفید روی آن کشیده بودند. وقتی که من وارد شدم و اشک ریزان سلام کردم، حضرت، به من فرمودند: «چرا این گونه به دنبال من می گردی و این رنج ها را متحمّل می شوی؟! مثل این باشید (اشاره به آن جنازه کردند) تا من به دنبال شما بیایم.» بعد فرمود: «این، بانویی است که در دوره بی حجابی (دوران رضا خان پهلوی)، هفت سال از خانه بیرون نیامد تا مبادا نامحرم او را ببیند!» 📗 ، ج 3، ص 158 ✍ احمد قاضی زاهدی گلپایگانی
مرحوم ثقة الاسلام کلینی در کتاب شریف" الروضة من الکافی" روایتی درربار از امام صادق علیه السلام نقل می کند که مشروح آن چنین است: عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِیسَى عَنْ مُیَسِّرٍ قَالَ دَخَلْتُ عَلَى أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع فَقَالَ كَیْفَ أَصْحَابُكَ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ لَنَحْنُ عِنْدَهُمْ أَشَرُّ مِنَ الْیَهُودِ وَ النَّصَارَى وَ الْمَجُوسِ وَ الَّذِینَ أَشْرَكُوا قَالَ وَ كَانَ مُتَّكِئاً فَاسْتَوَى جَالِساً ثُمَّ قَالَ كَیْفَ قُلْتَ قُلْتُ وَ اللَّهِ لَنَحْنُ عِنْدَهُمْ أَشَرُّ مِنَ الْیَهُودِ وَ النَّصَارَى وَ الْمَجُوسِ وَ الَّذِینَ أَشْرَكُوا فَقَالَ أَمَا وَ اللَّهِ لَا تَدْخُلُ النَّارَ مِنْكُمُ اثْنَانِ لَا وَ اللَّهِ وَ لَا وَاحِدٌ وَ اللَّهِ إِنَّكُمُ الَّذِینَ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ قالُوا ما لَنا لا نَرى رِجالًا كُنّا نَعُدُّهُمْ مِنَ الْأَشْرارِ أَتَّخَذْناهُمْ سِخْرِیًّا أَمْ زاغَتْ عَنْهُمُ الْأَبْصارُ إِنَّ ذلِكَ لَحَقٌّ تَخاصُمُ أَهْلِ النّارِ ثُمَّ قَالَ طَلَبُوكُمْ وَ اللَّهِ فِى النَّارِ فَمَا وَجَدُوا مِنْكُمْ أَحَداً میسر گوید: بر امام صادق علیه السلام وارد شدم، فرمود: یارانت(شیعیان) چگونه اند؟ عرضه داشتم: فدایت شوم! ما نزد ایشان (اهل تسنن) از یهود، نصاری(ترسا)، گبر و مشرک بدتریم. راوی گوید: حضرتش (به مجرد شنیدن این سخن) در حالی که تکیه کرده بود برخاست و نشست و فرمود: چه گفتی؟ گفتنم: بخدا سوگند ما شیعیان در نزد مخالفان از جهود و ترسا و گبر و مشركان بدتریم! فرمود: هان! به خداوند سوگند! که از شما دو تن، هرگز حتی یک نفر هم به جهنم نمی رود، بخدا شما همانهایى هستید كه پروردگار در باره ایشان فرموده: وَقَالُوا مَا لَنَا لَا نَرَى رِجَالًا كُنَّا نَعُدُّهُمْ مِنَ الْأَشْرَارِ(ص/62) آنها می‌گویند: «چرا مردانی را که ما از اشرار می‌شمردیم (در اینجا، در آتش دوزخ) نمی‌بینیم؟! أَتَّخَذْنَاهُمْ سِخْرِیا أَمْ زَاغَتْ عَنْهُمُ الْأَبْصَارُ(ص/63) آیا ما آنان را به مسخره گرفتیم یا (به اندازه‌ای حقیرند که) چشمها آنها را نمی‌بیند؟! البته نباید هر کسی را به صرف عنوان شیعه، مصداق اینگونه روایات به شمار آورد بلکه باید حساب شیعیان از دوست داران اهل بیت علیهم السلام و نیز شیعیان شعاری جدا شود. توضیح بیشتر اینکه در روایتی از امام حسن عسکری به نقل از پیامبر گرامی اسلام‌؛ شیعیان و دوستداران حضرات معصومین(علیهم السلام) به چند دسته تقسیم شده‌اند، گروهی که گناهان آنها کم است در دنیا و یا هنگام مرگ با سختی‌هایی روبه رو می‌شوند و تصفیه می‌گردند؛ برخی نیز که گناهانشان سنگین‌تر است‌، کارشان به بعد از مرگ می‌انجامد و در مراحل بعدی (برزخ و قیامت‌) تصفیه می‌شوند، عده ای دیگر که گناهان سنگینی دارد کارشان به جهنم می‌کشد. اینان به طبقه بالای جهنم وارد شده و پس از تصفیه و پاک شدن بیرون آمده و به بهشت می‌روند. به فرموده پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) اینان "شیعه‌" نیستند، بلکه دوستداران و علاقه‌مندان اند. در ادامه حدیث آمده است‌: شخصی از پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) سؤال کرد: فلانی به ناموس همسایه‌اش نگاه می‌کند و اگر برای او ممکن شود، از گناه ابایی ندارد. پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) غضب کرده‌، فرمودند:او را نزد من بیاورید! شخص عرض کرد: او از شیعیان و معتقدان به شما و علی است و از دشمنان شما بری است‌! حضرت فرمود: اگر او از شیعیان ما است که این دروغ است‌؛ شیعه ما کسی است که (علاوه بر پیروی در اعتقادات‌) در اعمال نیز از ما پیروی کند و آنچه که از او نقل کردی‌، جزو اعمال ما نیست‌.[ (تفسیر امام حسن عسکری‌(ع‌)، ص 306 ـ 307) الروضة من الکافی، کلینی محمد بن یعقوب
💢حضرت عیسی هم نتوانست دهد! ✅حضرت عیسی بن مریم (ع) فرمودند: «من بیماران را کردم و به اذن خداوند شفایشان دادم. کور مادرزاد را به اذن خدا بینا کردم. مردگان را به اذن خدا زنده کردم. ولی وقتی می خواستم شخص «احمق» را معالجه کنم، نتوانستم او را گردانم!» پرسیدند: « کیست؟» حضرت عیسی(ع) پاسخ دادند: «خودرأیِ خودپسند؛ کسی که همه فضایل را برای خود می‌داند و هیچ عیبی در خود نمی‌بیند. هر چه حق و حقوق است برای خودش می‌داند و برای دیگران نسبت به خود، حقی قائل نیست. این همان «احمق» است که برای او، هیچ راهِ چاره ای وجود ندارد!» 📚الاختصاص ، صفحه ۲۲۱
هر کس با ایمان سوره مبارکه طارق را به جهت جن و همزاد سه بار با نیت خالص و توجه به خدا و معنی آن بخواند از شر آن ها محفوظ می ماند بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم وَالسَّمَاءِ وَالطَّارِقِ ﴿١﴾ وَمَا أَدْرَاکَ مَا الطَّارِقُ ﴿٢﴾ النَّجْمُ الثَّاقِبُ ﴿٣﴾ إِنْ کُلُّ نَفْسٍ لَمَّا عَلَیْهَا حَافِظٌ ﴿٤﴾ فَلْیَنْظُرِ الإنْسَانُ مِمَّ خُلِقَ ﴿٥﴾ خُلِقَ مِنْ مَاءٍ دَافِقٍ ﴿٦﴾ یَخْرُجُ مِنْ بَیْنِ الصُّلْبِ وَالتَّرَائِبِ ﴿٧﴾ إِنَّهُ عَلَى رَجْعِهِ لَقَادِرٌ ﴿٨﴾ یَوْمَ تُبْلَى السَّرَائِرُ ﴿٩﴾ فَمَا لَهُ مِنْ قُوَّةٍ وَلا نَاصِرٍ ﴿١٠﴾ وَالسَّمَاءِ ذَاتِ الرَّجْعِ ﴿١١﴾ وَالأرْضِ ذَاتِ الصَّدْعِ ﴿١٢﴾ إِنَّهُ لَقَوْلٌ فَصْلٌ ﴿١٣﴾ وَمَا هُوَ بِالْهَزْلِ ﴿١٤﴾ إِنَّهُمْ یَکِیدُونَ کَیْدًا ﴿١٥﴾ وَأَکِیدُ کَیْدًا ﴿١٦)فَمَهِّلِ الْکَافِرِینَ أَمْهِلْهُمْ رُوَیْدًا ﴿١٧﴾ 📚خواص آیات قرآن کریم 💥
💠 میلاد حضرت رقیه سلام الله علیها ستاره چون گل سر بود روي گيسويش حسين فاطمه را مست گرده از بويش ملائكه همه خيل سپاه او هستند فرشته ها همه هستند خادم كويش اگركه عشق علي جاري است در رگهاش نشان قدرت مولاست روي بازويش زبان اوست كه دارد نشان تيغ علي جمال حضرت زهرا نشسته بر رويش رقيه بود كه نامش يزيد را لرزاند هلال ماه محرم هلال ابرويش دوگوشواره او هديه علي اكبر وهديه هاي عمو بود هر النگويش
💠 میلاد حضرت رقیه مبارک ای فدای چهره زهراییت جان، فدای این همه زیباییت تا تویی مه پاره سلطان عشق هر نگاهت، گشته چون دیوان عشق ای نگاه عرشیت عشق آفرین تار مویی از سرت حبل المتین با نگاهی از همه دل برده ای جان گرفته از تو هر دل مرده ای امشب از تو لحظه ها زیبا شده خنده جای گریه بر غمها شده امشب از تو عشق هم احیا شده دختری آرام جان شیعه زهرا شده امشب از تو آسمان هم ، میل باران می کند چشمه الطاف حق یکباره طغیان می کند
هدایت شده از فلاور65
🌹آهنگران میخوند : یاد شبهایی که بسیجی میشدیم شمع شبهای دوعیجی میشدیم..... ♦️این مصرع آخر میدونین یعنی چی.... ؟ ♦️بعثی ها تو منطقه دوعیجی بمب فسفری مینداخت فسفر با اکسیژن هوا سریع ترکیب میشه و شعله ور میشه بچه بسیجی ها زیر بمب های فسفری گیر میکردن و فسفر به تن این بچه ها میچسبید و با هیچ وسیله‌ای خاموش نمیشد و آنها میسوختن ... میسوختن... میسوختن .... و باد صبح ، خاکستر این بچه ها رو با خودش میبرد...... کی فهمید ؟ کی دلش سوخت ؟ کی میدون که کی سوخت ... کی میدونه چرا داد نزدن و سوختن. . . 🌹سوختن پودر شدن خاکسترشان درهوا پخش شد تاشاهد باشن درهمه جای جای وطن آنچه میگذرد ومیگذرد ومیگذرد... اما... خداوند در کمینگاه است
هدایت شده از زهراسادات
🌷بعضی از مردم اصرار دارند ڪه خود را به دیگران بشناسانند و ثروت خود را به رخ آنها بڪشند. ⚠️اما ... 🌷این نوع آدمها در درون خود زجر می ڪشند زیرا شادی آنها وابسته به تفڪر دیگران است "مهم بودن" را فراموش ڪنید تا آرامش نصیب تان شود. 🌷هر چه ڪمتر نیازمند تحسین دیگران باشید، بیشتر تحسین می شوید. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
🌿☘🌿☘🌿☘🌿☘🌿☘🌿☘ ⭕️ امام زمان (عج): ☘جمعه سال 255 هجری در شهر حضرت مهدی (عج) چشم به جهان گشود. ☘ دختر امام محمد تقی (علیه السلام) نقل می کند که امام حسن عسکری (علیه السلام) مرا خواست و فرمود : عمه امشب است نزد ما افطار کن که خدواند در این شب فرخنده شخصی را متولد می سازد که او در روی زمین می باشد . عرض کردم : مادر این فرزند کیست؟ فرمود : نرجس. گفتم : فدایت شوم اثری از حاملگی در این گرامی ندیدم! 💫فرمود : برای همین می گویم نزد ما باش.وارد خانه شدم سلام کردم بانوی عالی مقام نرجس خاتون آمد کفش از پای من بیرون آورد و گفت: ای بانوی من شب بخیر!گفتم: _من و ما تویی! گفت:نه، من کجاو این مقام بزرگ؟ گفتم : دخترجان امشب خدواند پسری به تو عنایت می فرماید : که سرور دوجهان خواهد بود. تا این کلام ازمن شنید با کمال و نشست. ☘پس از اقامه افطار کردم و خوابیدم، سحرگاه برای انجام برخاستم. بعد از نماز دیدم نرجس خوابیده و از وضع حمل او خبری نیست.پس از تعقیب نماز دوباره خوابیدم که پس از لحظه ای با اضطراب بیدار شدم دیدم نرجس نیز بیدار است ولی هیچگونه علامتی در وی مشهود نیست . 💫حضرت عبدالعظیم حسنى یكى از فراریان است. احمد بن محمد بن خالد برقى مى گوید: عبدالعظیم حسنى، از دستِ حكومت فرار كرد و وارد شد و درمنزل یكى از شیعیان در ساكن شد. در همان سرداب خدا را عبادت مى كرد; روزها روزه بود و شب ها را به و مى گذراند و مخفیانه از آنجا بیرون مى آمد و قبرى را كه امروزه روبه روى قبر خود اوست زیارت مى كرد. تنها محل امن براى او، همان سرداب بود. ☘نزدیک بود که در وعده امام (علیه السلام) تردید کنم که ناگهان امام(علیه السلام)در مکانی که تشریف داشتند با صدای بلند مرا صدا زده فرمودند : عمه : مکن که وقت است! ☘همینکه صدای مبارک امام حسن عسکری (علیه السلام) را شنیدم مشغول خواندن سوره الم سجده و یس شدم.در این موقع نرجس با حال از خواب برخاست . من به وی نزدیک شدم و نام خدا را بر زبان جاری کردم و پرسیدم : آیا درخود چیزی احساس می کنی؟ گفت : آری. ☘گفتم : ناراحت مباش و دل قوی دار،این همان است که به تو دادم.اندکی بعد سلام الله علیه متولد شد آن ماه پاره را دیدم که مواضع هفتگانه سجده را روی زمین گذاشته و ذکر حق می گوید. او را در آغوش گرفتم در حالی که بر خلاف نوزادان دیگر از آلایش ولادت و بود. ✨در این هنگام امام عسکری (علیه السلام) صدا زد : عمه جان ! فرزندم رانزد من بیاور،و او را نزد پدر بزرگوارش بردم،او را به سینه چسبانید و زبان در دهانش گذارد و دست بر چشم و گوش او کشید و فرمود فرزندم با من حرف بزن! آن مولود گفت : شهادت می دهم به پروردگار و حضرت محمد(صلی الله علیه و آله)،سپس بر (علیه السلام) و (علیه السلام) درود فرستاد و چون به نام پدرش رسید گشود و کرد. 💫امام(علیه السلام) فرمود : عمه جان: او را نزد ببر تا به او نیز کند و باز نزد من برگردان. او را نزد مادرش بردم سلام کرد، مادر نیز جواب سلامش را داد، سپس او را پیش امام حسن عسکری (علیه السلام)برگردانیدم.) 👉 🌿☘🌿☘🌿☘🌿☘🌿☘🌿☘
🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🍃🌹🍃🌹🍃 🌹🍃🌹🍃 🍃🌹🍃 🌹🍃 🍃 ❣﷽❣ 2⃣5⃣ 🔴درقسمت قبل توضیح دادیم که یک منتظر واقعی باید همواره برای سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمانش دعا میکند. ✳️اما اینکه عقلا مضطر بشیم: ⁉️درواقع یعنی بجوییم دنبال زمانمان که کجاست؟ کو؟ چرانیست؟ چرا من باید دردوره ای به دنیا بیایم که ولی معصوم بالا سرم نباشه؟ 🍁از دوری و فراق امام زمان گریه کنیم. دعایمان همراه با گریه و دلشکستگی باشد. با تضرع از خداوند درخواست ظهور امام زمان کنیم. 🔷قوم بنی اسرائیل در چهارصد سال پیامبرشان گفته بود که بدون ولی وقت باید زندگی کنند . 📌حال در این زمان مردانشان را میکشتند و زنانشان را به اسارت می بردند (کاری که هم اکنون تکفیری ها و داعش در حال انجام آن هستند همچنین دولت ملعون عربستان و...) 🌷و اینان فقط به خاطر مضطر بودن و درخواست ظهور همراه با گریه ٬ ولی زمانشان (حضرت موسی) صد و هفتاد سال زود تر ظهور کردند . 🌟کسی منتظر واقعی است که در شادی ها یادش باشد من ولی معصوم بالا سرم نیست . این شادی ها فانی اند. 🔑🍃در های شبمان در دعاهای ندبه که جمعه صبح ها در سراسر کشور انجام میشود باگریه ٬ اصلا ندبه یعنی گریه و زاری ٬ تعجیل در فرج امام زمانمان را از خداوند بخواهیم که این «رمز ظهور » است. 🌸سلامتی و تعجیل در فرج 🍃 🌹🍃 🍃🌹🍃 🌹🍃🌹🍃 🍃🌹🍃🌹🍃 🌹🍃🌹🍃🌹🍃
هدایت شده از کدینگ
نسخه جدید پیام رسان 《ایتا》 را از طریق لینک زیر از کافه بازار دریافت کنید : http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.eitaa.messenger&ref=share
هدایت شده از حسبناالله
دسته گلي از حمد وصلوات نثار كنيم به روح همه عزيزان سفر كرده از ديار فاني به ديار باقي🌹
⚠️پاسخی به توهمات شیرازی‌ها | 💢 آیا مراجع وقت عراق، نظیر آیات عظام حکیم، خوئی و شاهرودی(رحمة عليهم) هیچ استقبالی از امام(ره) صورت نداده و ایشان را طرد کرده اند؟! 💠[قسمت دوم] یکی از روحانیون نجف، که گویا چندان نظر مساعدی هم نسبت به امام خمینی(ره) نداشته است، در نامه ای که به آقای شریعتمداری نگاشته رویدادهای مقارن ورود حضرت امام به عراق را تشریح نموده است: 🔅روز جمعه گذشته نوزدهم شهر جمادی الثانیه، طرف عصر آقای جدید التحریر [تازه آزاد شده- منظور امام خمینی(ره) است] وارد نجف گردید. 🔅دستگاه تمهید پیشواز و مِنهُم آقاموسی اصفهانی نواده مرحوم آقای اصفهانی، سیدنا الاستاذ [آیت الله خوئی(ره)] را نیز مهیا نمودند. 🔅ما یک عده با این کار مخالفت داشتیم ولی سیدنا الاستاذ [آیت الله خوئی(ره)] از اینجانب و رفقا دعوت نمود که با ماشینهای راجعه به ایشان به استقبال حاضر شویم و اینجانب جمیعاً بین امر سیدنا الاستاذ و نظریه خودم سوار ماشین معینی شده، ولی به مقصد نرسیده مراجعت نمودم[!!] 🔅شب شنبه سیدنا الاستاذ و آقای شاهرودی از ایشان دیدن نمودند 🔅شب دوم آقای حکیم از ایشان دیدن نمودند 🔅روز پنجشنبه ۲۵ ماه سیدنا الاستاذ ایشان را با جمعی قریب به (۳۰) نفر و منهم ابن السید المرعشی آقانجفی و سیدحجازی که به نمایندگی از طرف آقای مرعشی و میلانی برای احوال پرسی مشارالیه به عراق و عتبات عالیات مشرف شده‌اند
پیامبر اکرم الا و نحن بنو عبدالمطلب سادة اهل الجنة انا و علي و جعفر و حمزة و الحسن و الحسين و فاطمة و المهدي (عليه‌السلام) . آگاه باشيد که ما فرزندان عبدالمطلب: من و علي و جعفر و حمزه و حسن و حسين و فاطمه و مهدي (سلام الله عليهم)، سروران اهل بهشتيم . سليم بن قيس/ ص245
این روزها سعی کن مدافع قلبت باشی؛ ازنفوذشیطان؛ شایدسخت تر از مدافع حرم بودن؛ مدافع قلب شدن باشد... الْقَلْبُ حَرَمُ اللَّهِ ..قلب،حرم خداوند متعال است؛ پس درحرم او غیر او را ساکن نکن سید مجتبی قبل از اینکه مدافع حرم.. شود و در راه دفاع از حرم عمه سادات عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) و دفاع از اسلام ناب محمدی در بامداد 94/09/16 در سوریه جنوب حلب در عملیات آزاد سازی روستای زیتان به شهادت برسد مدافع قلب خودش شده بود و از نفوذ شیطان به هر طریقی جلوگیری کرده بود از طریق انس و رابطه که با خاندان عصمت و طهارت گرفته بود و شعرها و مدیحه سرایی هایی که در وصف آن بزرگواران می نمود..با توجه به مسئولیت هایی که در بسیج داشت از جمله معاونت عملیات حوزه بسیج حمزه سیدالشهداء و همچنین فرمانده گردان امنیتی سپاه ناحیه دزفول ، کوچکترین غرور و تکبری در او دیده نمی شد و با نیرو های خود با تواضع برخورد میکرد و بسیار خاکی بود و کارهایش را برای رضای خدا انجام میداد نه رضای خلق خدا .
سـوال ﺱ: ﻧﺬﺭ ﺯﻥ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻫﻤﺴﺮ ﭼﻪ ﺣﮑﻤﯽ ﺩﺍﺭﺩ؟ آیت الله خامنه‌ای ــــــــــ 🌹جــواب ﺝ) ﺍﮔﺮ ﺷﻮﻫﺮ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺍﺭﺩ، ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻨﺎﺑﺮ ﺍﺣﺘﻴﺎﻁ ﻧﺬﺭ ﺯﻥ ﺑﺎ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺍﻭ ﺑﺎﺷﺪ. منبع:استفتائات آیت الله خامنه‌ای ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📌نشر دهنده احکام باشیم..
❓پرسش چطور مي شود نيت يک نماز را به نماز ديگر برگرداند؟ 📝پاسخ عدول از نیت: 1- مواردی که عدول واجب است الف) از نماز عصر به نماز ظهر، قبل از وقت مخصوص عصر در صورتی که در بین نماز متوجه شود که نماز ظهر را نخوانده است. ب) از نماز عشا به نماز مغرب، قبل از وقت مخصوص عشا اگر در بین نماز عشا متوجه شود که نماز مغرب را نخوانده است و از محل عدول هم تجاوز نکرده باشد. ج) اگر دو نماز قضایی که در ادای آنها ترتیب معتبر است (مثل نماز قضای ظهر و عصر) بر عهده‌ی او باشد و بر اثر فراموشی قبل از ادای نماز اول به خواندن نماز دوم مشغول شود. 1-مواردی که عدول مستحب است الف) از نماز ادا به نماز قضای واجب، در صورتی که بر اثر آن وقت فضیلت ادا فوت نشود. ب) از نماز واجب به مستحب برای درک ثواب نماز جماعت. ج) از نماز واجب به نافله در ظهر روز جمعه برای کسی که قرائت سوره‌ی جمعه را فراموش کرده و به جای آن سوره‌ی دیگری را خوانده و به نصف رسیده و یا از آن گذشته است. مستحب است این شخص، از نماز واجب به نافله عدول کند تا بتواند نماز فریضه را با سوره‌ی جمعه به جا آورد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نشر دهنده احکامـ باشیم..
👈 گامی به پیش شیخ ابوسعید ابوالخیر، یکبار به طوس رسید، مردمان از شیخ خواستند که بر منبر رود و وعظ گوید. شیخ پذیرفت. مجلس را آراستند و منبری بزرگ ساختند. از هر سو مردم می آمدند و در جایی می نشستند. چون شیخ بر منبر شد، کسی قرآن خواند. جمعیت، همچنان ازدحام می کردند تا آن که دیگر جایی برای نشستن نبود. شیخ همچنان بر منبر نشسته بود و آماده سخن. کسی برخاست و فریاد برآورد: خدایش بیامرزد هر کسی را که از جای خود برخیزد و یک گام فراتر آید. شیخ چون این بشنید، گفت: و صلی الله علی محمد و آله اجمعین. و از منبر فرود آمد. گفتند: یا شیخ! جمعیت از دور و نزدیک آمده اند تا سخن تو بشنوند؛ تو ترک منبر می گویی؟ گفت: هر چه ما می خواستیم که بگوییم و آنچه پیامبران گفتند، همه را آن مرد به صدای بلند گفت. مگر جز این است که همه کتب آسمانی و رسالت پیامبران و سخن واعظان، برای این است که مردم، یک گام پیش نهند؟ آن روز، بیش از این نگفت. 📗 ، ص 216 ✍ محمد بن منور
هدایت شده از حسبناالله
https://iGap.net/join/eABEFOeN8dUCIuy1216zp6Fu3اینم لینک گروه منتظران مهدی در ای گپ با افتخار در خدمت شما مهدی یاوران هستیم
قبول نمي كنند تا آن كه كاملا قيام مي كنند واين انقلاب تحويل هيچ كس داده نمي شود مگر به صاحب شما امام زمان عليه السلام كشته شدگان آنها شهيدند بدانيد كه چنانچه من آن انقلاب را درك مي كردم دوست مي داشتم كه براي صاحب امر باقي باشم 2- با آنچه كه به طور اجمال گفته شد معلوم مي گردد كه تشكيل حكومت اسلامي از واجبات عصر غيبت است پي نوشت ها 1- البيان في اخبار صاحب الزمان گنجي شافعي در كتاب كفايه الطالب ص 4-9-0 2- بحار الانوار علامه مجلسي ج 5-2- ص 2-4-3-
ايجاد حكومت اسلامي با ظهور حضرت منافاتي دارد؟ پاسخيكي از اصول فلسفه ماركس اين است كه كورك هر قدر بيشتر چركين شود زودتر دهن باز مي كند ومنفجر مي شود؛ پس در جامعه نيز براي به وجود آمدن انقلاب بايد فساد را بيشتر كرد متأسفانه اين تفكر غلط در برخي از معتقدان به خدا نيز رخنه كرده وچنين پنداشته اند اصلاحات از انقلاب جهاني حضرت مهدي عجل الله فرجه جلوگيري مي كند اما سستي اين نظريه بر انسانهاي منصف وآگاه پوشيده نيست فقهاي اسلامي بحث پيرامون مساله حكومت اسلامي در عصر غيبت را به دو سو متوجه ساخته اند؛ الف بحث در اصول مساله حكومت اسلامي در زمان غيبت ب بحث پيرامون نيابت عامه فقيه عادل از طرف امام زمان عليه السلام اما پيرامون بحث اول براي لزوم تشكيل حكومت اسلامي در عصر غيبت به ذكر چند دليل مي پردازيم 1- دليل اجتماعي تاريخي حكومت امري است اجتماعي كه نياز جامعه به امنيت وحفظ حقوق افراد ورواج عدالت گستري آن را واجب كرده است وجامعه اسلامي از ساير جوامع بشري كه لازمه آن برقراري نظم وقانونگذاري براي حفظ امنيت وحقوق واشاعه عدل در ميان افراد جامعه است جدا نيست ومثل جوامع ديگر نياز به برقراري حكومتي دارد كه قوانين را اجرا كند تا هدف از تنظيم قوانين تحقق يابد واگر جامعه اسلامي با بقيه جوامع از نظر نيازمندي به اين امور اختلاف مي داشت پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله وسلم وامام عليه السلام براي بيان اين امر سزاوارتر بودند وچون پيامبر وامام چنين مطلبي را بيان نفرمودند بنابراين جامعه اسلامي هم در اين كه بايد حكومتي داشته باشد مانند ساير جوامع بشري است وبا همين دليل بر تشكيل حكومت در زمان غيبت نيز استدلال مي شود با اين بيان كه جامعه اسلامي در زمان غيبت مثل تمامي جوامع ديگر نياز به قانون وتشكيل حكومت دارد تا بتواند در استحكام آن بكوشد وهدف از تشريع قانون را تحقق بخشد واز اين جهت با ديگر جوامع بشري تفاوتي ندارد عقل همان طور كه مي گويد پس از پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم بر امام معصوم لازم است كه حكومت دولت اسلامي ورياست عامه آن را بر عهده بگيرد تا اسلام به عنوان يك اصل وحيثيت مسلمانان به عنوان يك جامعه محفوظ بماند همچنين مي گويد كه در زمان غيبت نيز به همين منظور بايد كسي به عنوان حاكم حكومت اسلامي گمارده شود پس از قبول اين مسئله كه به طور خلاصه بيان شد ودر جاي خود ثابت شده است؛ عقل مي گويد يكي از دو امر را بايد پذيرفت؛ حكومت اسلامي يا حكومت كفر زيرا شق سومي قابل تصور نيست واز اين حكم چنين نتيجه مي شود كه حكومت اسلامي واجب است چرا كه خضوع در مقابل حكومت حاكم كافر حرام است 2- دليل اعتقادي اعتقاد به دين اسلام مسلمان را به اين باور مي رساند كه قيام براي پياده كردن احكام اسلام در دوران زندگانيش بر او واجب است ونظام اسلام به همان طور كه از جستجو در احكام وقوانين آن حاصل مي شود وحق هم همين است نظامي كامل ودربردارنده تمام قوانيني مي باشد كه شرايط گوناگون زندگي آن را اقتضا مي كند اعم از زمينه هاي فردي اجتماعي اقتصادي سياسي وغيره وپيداست كه برخي از اين مقررات مانند قوانين اجتماعي اقتصادي وسياسي جز از طريق قوه حاكمه به طور كامل اجرا نمي شود بنابراين تشكيل يك دولت اسلامي وحكومت آن در دوران غيبت امري لازم وضروري است 3- دليل عقلي خلاصه دليل عقلي اين است عقل همان طور كه مي گويد پس از پيامبر صلي الله عليه وآله وسلم بر امام معصوم لازم است كه حكومت دولت اسلامي ورياست عامه آن را بر عهده بگيرد تا اسلام به عنوان يك اصل وحيثيت مسلمانان به عنوان يك جامعه محفوظ بماند همچنين مي گويد كه در زمان غيبت نيز به همين منظور بايد كسي به عنوان حاكم حكومت اسلامي گمارده شود عقل مي گويد يكي از دو امر را بايد پذيرفت؛ حكومت اسلامي يا حكومت كفر زيرا شق سومي قابل تصور نيست واز اين حكم چنين نتيجه مي شود كه حكومت اسلامي واجب است چرا كه خضوع در مقابل حكومت حاكم كافر حرام است 4- دليل نقلي در روايات اسلامي كه شيعه وسني آن را نقل كرده اند آمده است كه پيش از ظهور مهدي عليه السلام مردمي قيام مي كنند ومقدمات حكومت مهدي را فراهم مي سازند از جمله روايتي است كه حافظ ابو عبد الله گنجي شافعي از رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم نقل مي كند ويخرج اناس من المشرق فيوطئون للمهدي سلطانه 1- مردمي از شرق قيام مي كنند وزمينه حكومت مهدي عليه السلام را فراهم مي سازند حافظ گنجي بعد از نقل اين روايت مي گويد اين حديث حديثي است حسن وصحيح كه آن را راويان موثق وعالمان حجت روايت كرده اند واز امام باقر عليه السلام روايت شده است كه فرمود مي بينم كه جمعيتي در مشرق زمين خروج مي كنند واحقاق حق مي نمايند ولي به آنها داده نمي شود؛ سپس طلب مي كنند باز هم به آنها داده نمي شود؛ وقتي چنين ديدند شمشيرها بر شانه مي گذارند مسلحانه قيام مي كنند آنگاه حق را به آنها مي دهند ولي انقلابيون
آيا در زمان ظهور پيروي از حضرت مسيح بر مسلمانان واجب است؟ در قرآن آمده است عيسي در آخرالزمان ظهور خواهد كرد و همه بايد از او پيروي كنند آيا مسلمانان نيز بايد از او پيروي كنند؟ در قرآن كريم به اينكه حضرت عيسي عليه‌السلام در آخرالزمان نزول مي‌كند صريحاً اشاره نشده است در قرآن آمده است وَ إِنَّهُ لَعِلْمٌ لِلسَّاعَةِ فَلا تَمْتَرُنَّ بِها وَ اتَّبِعُونِ هذا صِراطٌ مُسْتَقيم1- و او عيسي سبب آگاهي به روز قيامت است نزول عيسي گواه نزديكي روز رستاخيز است هرگز در آن ترديد نكنيد و از من پيروي كنيد كه اين راه مستقيم است اين آيه به آمدن حضرت عيسي عليه‌السلام در آخرالزمان تعبير و تفسير شده است لكن روايات زيادي داريم كه دلالت دارند بر اين كه هنگام ظهور امام موعود حضرت عيسي در پشت سر آن حضرت نماز خواهد خواند و براي نصرت او تلاش خواهد كرد جابربن‌عبدالله مي‌گويد از پيامبر شنيدم كه مي‌فرمود حضرتش نازل مي‌شود و امير مسلمانان مهدي عليه‌السلام مي‌گويد بيا با تو نماز بگذاريم مي‌گويد نه بعضي از شما امام و امير بعضي ديگريد و اين احترامي است كه خدا به اين امت گذاشته است2- با توجه به اينكه در آن زمان حجت خداوند در ميان مخلوقات عالم امام مهدي عليه‌السلام است بر همه واجب است كه از او پيروي كنند نه از كس ديگر شاهد بر اين بياني است كه مرحوم طبرسي در تفسير مجمع‌البيان گفته‌اند حضرت عيسي عليه‌السلام در وقت خروج حضرت مهدي عليه‌السلام نزول مي‌كند و در اين زمان همه ملل ملت واحده كه همان ملت اسلام حنيف و دين ابراهيم است مي‌گردند و نيز از پيامبر اسلام نقل شده كه فرمود از ذريه من مهدي وقتي قيام كند حضرت عيسي براي نصرت او مي‌آيد و در پشت سر او نماز مي‌خواند3- با توجه به اينكه در آن زمان حجت خداوند در ميان مخلوقات عالم امام مهدي عليه‌السلام است بر همه واجب است كه از او پيروي كنند نه از كس ديگر شاهد بر اين بياني است كه مرحوم طبرسي در تفسير مجمع‌البيان گفته‌اند حضرت عيسي عليه‌السلام در وقت خروج حضرت مهدي عليه‌السلام نزول مي‌كند و در اين زمان همه ملل ملت واحده كه همان ملت اسلام حنيف و دين ابراهيم است مي‌گردند4- بنابراين تفاوتي ميان دعوت اين دو بزرگوار نيست علاوه بر آنكه امامت و رهبري امت بر عهده امام مهدي عليه‌السلام است و حضرت عيسي عليه‌السلام با آن حضرت همراه و همگام خواهد بود و براي برپايي حكومت ديني به دعوت و ارشاد مردم مي‌پردازند پي‌نوشت‌ها 1- فتوحات مكيه محيي‌الدين عربي باب3-6-6- ص3-2-7- 2- زخرف 6-1- 3- مجمع‌البيان طبرسي ج9- ص9-1- 4- بحارالأنوار علامه مجلسي ج1-4- ص3-4-9-