🤲🏻دعای «یا مَن أرجوهُ لِکُلِّ خَیر»
یکی از قشنگترین همراههای این ماهه؛
دعایی سرشار از امید، آرامش و گفتوگوی صمیمی با خدا
دعایی که برای هر روز ماه رجب سفارش شده
و حال دل خیلیارو بهبود بخشیده🌱
📜نقل شده که امام صادق جان(ع)
این دعا رو برای این ماه بهمون یاد دادن
و فرمودن هر روز، بعد از نماز صبح و مغرب خونده بشه…
همینقدر لطیف و عمیق...
مگه قرار نیست دلت آروم بگیره؟!(:✨️
در این دعا...
عظمت خدا و مهربونی بیمنتِ او به بندگانش یادآوری میشه؛
رحمتی بیانتها که همه رو دربر میگیره
و صدامون میزنه به تمسک، به امید، به بازگشت!🦋
و چه خسرانی بزرگتر از این
که چنین پروردگاری داشته باشیم
و دست نیازمون رو به سمتش دراز نکنیم(:🕯
«ای کسی که به او در هر خیری امید دارم»
امروز، بیش از هر زمان،
دنیا به امید محتاجه…
وقتی امید کمرنگ میشه،
زندگی، حرکت و تلاش هم از نفس میافته!❄️
اما کسی که به خدا امیدوار باشه،
سختیها نمیتونن زمینگیرش کنن🕊
دنیا پر از رنج و امتحانه...
اما وسط همهی این تاریکیها و تلخی ها،
امید به خدا روشنای راهه🌻
📜شأن صدور دعای فرج:
#دعای_فرج
دعایی برخاسته از دلِ یک اضطرار است؛
هدیهای که خودِ #امام_زمان روحی فداک علیهالسلام
در لحظهای حیاتی به یکی از دوستدارانش آموختند 🌙
🤲🏻روایت یک نجات:
ابوالحسن محمد بن احمد بن ابیلیث،
در بغداد و از ترس جان،
به مقابر قریش (کاظمین) پناه برد.
در همان حالِ خوف و بیپناهی،
این دعا را از #امام_مهدی عجلاللهفرجه آموخت ✨
و به برکت همین دعا،
از خطر مرگ نجات یافت(:
روایتی روشن از اینکه دعای فرج،
و راه نجات و گشایش در لحظههای بیپناهیست!🌿
🌑 شرح حال روزگار
«خدایا، بلا بزرگ شده،
پنهانها آشکار گشته
و پردهها کنار رفته…»
این فراز، تصویر روشنی از روزگار سخت انسانهاست!
🔥 گسترش گرفتاریها
بلاها سنگین شدهاند و فتنه ها شدید!
دنیا چهرهی واقعیاش را نشان میدهد.
دورانی که دلها خستهاند
و آرامش، کمیاب گشته...
🥀 دلتنگی و ناامیدی
امیدها بریده شده،
زمین بر آدمها تنگ آمده
و گویی رحمت از آسمان دریغ شده است…
فشاری که زندگی را سختتر
و دلها را نگرانتر کرده...
🌄پناهِ آخر
و در میان همهی این سختیها،
این یک حقیقت میدرخشد:
تنها پناه، خداست.
یاری فقط از او خواسته میشود،
شکایت فقط به سوی اوست
و تکیهگاه دل،
در سختی و آسانی، فقط اوست!