eitaa logo
مدیحه‌ سرا
3.8هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
26 فایل
✅ اشعار آئینی، فعالیت‌های ستایشگری و مداحی ⬇️ گروه مجمع مادحین https://eitaa.com/joinchat/3124691141Ce6bd369091 لینک کانال مدیحه سرا https://eitaa.com/joinchat/2391408673Caa0907eff6 ✅ مداحی، اشعار و تحلیل ها، روضه و... خادم کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پیرغلامان | دست جیبت نکن...‼️ 📌آقامهدی توکلی می‌گوید که هیچ وقت جلوی بزرگ‌تر دست جیبتان نکنید! 🔹این بهترین ملموس‌سازی نذوراتی است که در راه سیدالشهدا علیه‌السلام خرج می‌شود. 🔹او می‌گوید: «کسی که برای امام حسین پول می‌دهد، پولش برمی‌گردد.» 🔹کسی هست که با این حرف مخالف باشد؟ 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 غزه | بخدا نمیدانستم او مادرم است...!😔 🔻 پزشک فلسطینی در حال انتقال پیکر شهدای بمباران رژیم‌ صهیونیستی بود که ناگهان پیکر بی‌جان مادرش را در میان شهدا دید. 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
🔰مباحثی درباره زبان حال (بخش سوم) 🔹چند نکته مهم درباره زبان حال سرایی 1️⃣ زبان حال به زبان قال، عمق و وسعت می‌بخشد؛ زوایای پنهان آن را که در مقاتل به آن اشاره نشده روشن می‌سازد. بنابراین با تکیه بر نکات مختصر تاریخی، می‌توان هزاران نکته ناگفته از هرنکته تاریخی استخراج کرد و عمق عاطفی و فکری مخاطب را افزایش داد. پس زبان حال، ابزاری تاثیرگذار در واکاوی و بیان ابعاد جریانات تاریخی است.(ص۱۱۵) 2️⃣ برای تحریک عواطف، شاعر از عنصر عاطفه شعری بهره می‌گیرد و از سوی دیگر، بهره‌گیری از مقاتل در شعر جز با زبان احساس معقول نیست. به عبارت دیگر عناصر تاریخی را با تشبیه و تجسّم، بیان مجازی و نیز با شگرد زبان حال باید بازآفرینی کرد، در غیر این صورت، اثرگذار و برانگیزاننده نخواهد بود. با تکیه بر این نکته می‌توان گفت، به‌کارگیری زبان حال، سهم عظیمی در اثرگذاری اتفاقات تاریخی در ذهن مخاطب دارد. 3️⃣ اولین نمونه زبان حال در ادب پارسی در دیوان قوامی رازی، شاعر قرن ششم دیده می‌شود، در قصیده‌ای با مطلع: روز دهم ز ماه محرم به کربلا ظلمی صریح رفت بر اولاد مصطفی در این شعر، زبان حال حضرت زهرا(علیهاالسلام) آمده است: (ص۱۸۱) زهرا و مصطفی و علی، سوخته ز درد ماتم‌سرای ساخته بر سدره منتهی در پیش مصطفی شده زهرای تنگ‌دل گویان که: چیست درد حسین مرا دوا؟ فرزند من- که هست تو را آشنای جان- در خون همی کند به مصاف اندر، آشنا از تشنگی، روانش بی‌‏صبر و بی‌‏شکیب گرمای کربلا شده بی‌‏حدّ و منتها... 4️⃣ مطالب موجود در مقاتل، اکثراً با زبان خشک علمی، به شکل کلّی و البته معقول و ذهنی است. این ویژگی‌ها در حکم ضعف برای مقاتل نیست اما مخاطب عام از آن بهره کافی نمی‌برد و صرفاً خواص- که اهل دانش و معرفتند- از این چشمه سیراب می‌شوند. از این جهت، کاربرد زبان حال فراتر از سطح بیان مقاتل ضرورت می‌یابد. (ص۱۲۰) شاخصه روش زبان حال‌سرایی، جزئی‌نگری است و همین امر، مخاطب ناآشنا با تاریخ را اقناع می‌کند. البته لازم است همواره در مسیر زبان حال‌گویی بر این نکته تاکید شود که گوینده (شاعر یا مداح)، دارد زبان حالی می‌گوید که ریشه در حقیقت دارد اما واقعیت ندارد. 5️⃣ زبان حال، معرفی شخص است با سخنانی که به او نسبت داده می‌شود؛ پس بُعد مدح و ستایش، تکریم عظمت و تجلی حماسه او نیز در کنار مرثیه مطرح می‌شود. برای همراه شدن مخاطب با شخص ممدوح، لازم است عواطف مخاطب تحریک شود و این هدف، جز با بیان حسّی تحقق نمی‌یابد. به فرض در معرفی «حبیب‌بن‌مظاهر» یا «زهیر» لازم است شاعر، سخنانی حسی و شورانگیز به او نسبت دهد تا مخاطب را از احوال درونی و احساسات عاشقانه او نسبت به امام، آگاه سازد. کربلا عشق است شوق کوی جانان می‌شوم جسم را وا می‌نهم، پا تا به سرجان می‌شوم تا ‌بپیوندم به اقیانوس عشقت یاحسین در کویر بی‌کسی رودی خروشان می‌شوم گرچه پیرم موج‌های خفته دارم در دلم بر سراب‌آلودگان دشت، طوفان می‌شوم پیرم اما مرگ در آغاز راهم مانده است زیر شمشیر شهادت رفته، رقصان می‌شوم آیه‌ای از خشم صفین را تلاوت می‌کنم خصم را در زندگی سرخط پایان می‌شوم حالیا در محضر قرآن ناطق بر عدو با زبان تیغ خود تفسیر قرآن می‌شوم جلوۀ نور خدا را در نگاهت دیده‌ام تا همیشه بر تو چون آیینه حیران می‌شوم کربلایت وادی غم‌های ناپیدای توست جلوه‌ای از آن غم پیدای پنهان می‌شوم من حبیبم حاجی از کاروان جامانده‌ات می‌رسم از راه و بر لطف تو مهمان می‌شوم سعی من از کوفه بود و کربلایم شد صفا پای تو ای کعبۀ مقصود، قربان می‌شوم تشنۀ لبیک ماندی در منای قرب دوست جوشش لبیک بر آن کام عطشان می‌شوم سیدمهدی حسینی وقتی مخاطب این سخنان را از زبان راوی اول شخص می‌شنود، احساس می‌کند مستقیماً از او دارد می‌شنود. از این رو، زبان حال در شعر برای او جنبۀ شهودی می‌یابد و تاثیر آن بیش‌تر می‌شود: من مهدی‌ام در دست تیغ انتقامم مادر! به قبر مخفی‌ات بادا سلامم مادر دلم خون است از بندم رها کن دستی برآور بر ظهور من دعا کن مادر شنیدم بارها از پا فتادی دیدی علی تنها بوَد باز ایستادی ای کاش بودم تا علی را یار بودم من جای تو بین در و دیوار بودم... ✍ [نخل میثم، ج۲، ص۵۷۵] 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇@madihesara@madihesara
6️⃣ در زبان حال، شاعر در حکم راوی است که می‌تواند بر حسب نوع و شخصیت افراد (کودک، بزرگ، ضعیف، قوی، جوان، پیر و...) شخصیت‌پردازی کند؛ به نوع بیان تنوع بخشد؛ لحن و گونه متفاوت انتخاب کند و با این شیوه، روایت تاریخی را جلو ببرد، برجسته سازد و آن را تازگی بخشد. (ص۱۲۲) نمونه زبان حال حضرت زینب(علیهاالسلام) در کودکی: هر شب ستاره ریزم و شب را سحر کنم برآفتاب، گریَم و بی ماه سر کنم ...زهرای کوچک علی‌ام کز امام خویش در موج غم چو فاطمه دفع خطر کنم با گریه و نماز شب و خانه‌داری‌ام پیوسته نام مادر خود زنده‌تر کنم شب‌ها به موج غصّه زنم خویش را به خواب تا گریه مخفیانه برای پدر کنم ...هر چند کودکم، بگذارید نیمه‌شب وقت نماز چادر او را به سر کنم ماه غریب شهر مدینه بیا بگو بی تو چگونه من شب خود را سحر کنم ...همرنگ صورت تو شده رخت ماتمم این جامۀ من است که باید به بر کنم مادر بیا دوباره مرا در اُحد ببر تا حمزه را ز غربت بابا خبر کنم غلامرضا سازگار (نخل میثم، ج۲، ص۲۲۶) 7️⃣ زبان حال، زمینۀ بازسازی شعارهای شیعی در قالب شعر را فراهم می‌کند. البته در این مسیر باید از خرافه و بدعت پرهیز داشت. 8️⃣ زبان حال، صرفاً بیان حالات عاطفی شخص نیست و نباید آن را به این امر محدود نمود.(ص۱۴۴) با رعایت شئون شخص، می‌توان زبان حال‌های متنوعی در فضای عاشقانه، عارفانه، حماسی، اجتماعی و... آفرید: عاشقانه: قرار بود که عمری قرار هم باشیم که بی‌قرار هم و غمگسار هم باشیم اگر زمین و زمان هم به هم بریزد باز من و تو تا به ابد در مدار هم باشیم کنون بیا که بگرییم بر غریبی هم غریبه نیست، بیا سوگوار هم باشیم در این دیار اگر خشک‌سالی آمده است خوشا من و تو که ابر بهار هم باشیم نگفتی‌ام ز چه خون گریه می‌کند دیوار مگر قرار نشد رازدار هم باشیم نگفتی‌ام ز چه رو، رو گرفته‌ای از من مگر چه شد که چنین شرمسار هم باشیم به دست خستۀ تو دست بسته‌ام نرسید نشد که مثل همیشه کنار هم باشیم شکسته است دلم مثل پهلویت آری شکسته‌ایم که آیینه‌دار هم باشیم محمدمهدی سیار (رودخوانی، ص۵۰) حماسی: در پی حفظ حریم خویشتن مرد باید پشت در آید نه زن هیچ دانی دختر خیرالبشر از چه جای حیدر آمد پشت در؟ دید مولایش علی تنها شده خانه‌اش محصور دشمن‌ها شده بر دفاع شوهرش فردی ندید بین آن نامردها مردی ندید گفت باید پیش امواج خطر یار بهر یار خود گردد سپر من که تنها دختر پیغمبرم پشت این در پیش‌مرگ حیدرم فاطمه تنها طرفدار علی‌ست در هجوم دشمنان یار علی‌ست آن که باشد مرد این سنگر، منم اولین قربانی حیدر منم غلامرضا سازگار (نخل میثم، ج۲، ص۱۴۹) 9️⃣ در زبان حال سرایی از زبان پدیده‌های بی‌جان نیز می‌توان سخن گفت. چنانچه استاد محمدجوادغفورزاده(شفق) از زبان درخت، شعری جذاب و دل‌نشین سروده است که بخشی از شعر را مرور ‌کنیم: سال‌ها پیش در این شهر، درختی بودم یادگار کهن از دورۀ سختی بودم هرگز از همهمۀ باد نمی‌لرزیدم سایه‌پرودِ چه اقبال و چه بختی بودم به برومندیِ من بود درختی کم‌تر رشد می‌کردم و می‌شد تنه‌ام محکم‌تر من به آیندۀ خود روشن و خوش‌بین بودم باغ را آینه‌ای سبز به‌ آیین بودم روزها تشنۀ هم‌صحبتیِ با خورشید همه‌شب هم‌نفسِ زهره و پروین بودم ریشه در قلب زمین داشتم و سر به فلک برگ‌هایم گلِ تسبیح به لب، مثل ملَک ...ناگهان پیک خزان آمد و باد سردی باغ شد صحنۀ طوفان بیابان‌گردی در همان حال که احساس خطر می‌کردم، نرم و آهسته ولی با تبر آمد مردی تا به خود آمدم، از ریشه جدا کرد مرا ضربه‌هایش متوجّه به خدا کرد مرا حالتی رفت که صد بار خدایا کردم از خدا عاقبت خیر تمنّا کردم گر چه از زخمِ تبر روی زمین افتادم آسمان‌سِیر شدم، مرتبه پیدا کردم از من سوخته‌دل بال و پری ساخته شد کم‌کم از چوب من، آن‌روز دری ساخته شد تا نگهبان سراپردۀ ماهم کردند، هر چه «در» بود در آن کوچه، نگاهم کردند از همان روز که سیمای علی را دیدم همه‌شب تا به سحر چشم به‌راهم کردند مثل خود تشنۀ سیراب نمی‌دیدم من این سعادت را در خواب نمی‌دیدم من... (یاس یاسین، ص۶۵) (ادامه دارد...) 📚 (دفتر دوم) ✍🏻 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | مداحی حسین طاهری در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان با رهبر انقلاب 🔹امروز که اوضاع جهان مایه شرم است 🔹ای عشق دل افروز دل ما به تو گرم است 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
🔰 اشعار جدید شاعر جوان آئینی جناب بمناسبت ایام فاطمیه مادرسادات حضرت زهرا سلام الله علیها بچه ها را دور هم عشق به مادر جمع کرد تک تک ما را خود زهرای اطهر جمع کرد فاطمه به شیعیان درس ولایت داده است شیعه را عشق به حیدر پای منبر جمع کرد بی گمان از برکت این سفره غافل بوده است هرکه رزق خویش را از راه دیگر جمع کرد هرکسی که درهمی را خرج آل الله کرد شک ندارم بعد از آن چندین برابر جمع کرد روضه خوان مادر سادات امام مجتباست گریه کن ها را خودش در روضه ها سرجمع کرد فاطمه یعنی به تنهایی سپاه مرتضی در مقابل نیز شیطان چند لشگر جمع کرد از پرستویی که بین کوچه بر دیوار خورد آخرش یک مشت پر بچه کبوتر جمع کرد با نفس هایش تمام خانه عطراگین که شد لاله هارا فضه از دامان بستر جمع کرد تا نگه دارد برای مرهم بازوی خود اشک چشم همسری را دست همسر جمع کرد درد دل میکرد هرشب که حلالم کن علی سفره ی دل را دگر در روز آخر جمع کرد دست سنگینی که روی گونه ی خورشید خورد در غروب کربلا خلخال و معجر جمع کرد ✍ 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سیزدهم خاطره دارد آبان تبعید خمینی کبیر از ایران کشتار عجیب دانش آموزان تا تسخیر سفارت کثیف شیطان ✍ 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
29.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | همراه با خاطرات مداحان.... 📌خاطره گویی مداح و ستایشگر اهلبیت (ع) در تشییع شهدا 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
🔰موذنی که فقط برای آل الله اذان میگوید... 📌شیخ صدوق رحمه اللَّه در من لا یحضره الفقیه روایت كرده است: 🔴وقتى پیغمبر خدا(ص) از دنیا رحلت نمود بلال از گفتن اذان خوددارى كرد، و گفت: من بعد از پیامبر خدا(ص) براى احدى اذان نخواهم گفت. ⚫️روزى فاطمه زهرا(س) فرمود: دوست دارم صداى اذان مؤذن پدرم را بشنوم. و چون این سخن به گوش بلال رسید، مشغول گفتن اذان شد. هنگامى كه بلال دو مرتبه گفت: اللَّه اكبر، حضرت فاطمه(س) به یاد روزگار پدرش رسول خدا افتاد و نتوانست از گریه خوددارى نماید. و زمانى كه بلال گفت: اشهد أن محمّدا رسول اللَّه، فاطمه علیها السّلام صیحه ‏اى زد و با صورت خود سقوط و غش كرد!! مردم به بلال گفتند: از گفتن اذان خوددارى كن! زیرا فاطمه(س) دختر پیغمبر(ص) رحلت كرد. مردم فكر كردند كه فاطمه(س) از دار دنیا رفته است! بلال اذان را تمام نكرده قطع نمود. پس از آنكه فاطمه زهرا(س) به هوش آمد به بلال گفت: اذان را تمام كن. ولى بلال نپذیرفت و به آن حضرت گفت: اى برترین زنان! من از اینكه هر گاه صداى اذان مرا می‏شنوى و این همه ناراحت می‏شوى می‏ترسم. لذا حضرت فاطمه علیها السّلام وى را معاف نمود. -------------------------------------------------- 📖متن عربی: 🔺رُوِیَ أَنَّهُ لَمَّا قُبِضَ النَّبِیُّ ص امْتَنَعَ بِلَالٌ مِنَ الْأَذَانِ قَالَ لَا أُؤَذِّنُ لِأَحَدٍ بَعْدَ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ إِنَّ فَاطِمَةَ ع قَالَتْ ذَاتَ یَوْمٍ إِنِّی أَشْتَهِی أَنْ‏ أَسْمَعَ صَوْتَ مُؤَذِّنِ أَبِی ع بِالْأَذَانِ فَبَلَغَ ذَلِكَ بِلَالًا فَأَخَذَ فِی الْأَذَانِ فَلَمَّا قَالَ اللَّهُ أَكْبَرُ اللَّهُ أَكْبَرُ ذَكَرَتْ أَبَاهَا وَ أَیَّامَهُ فَلَمْ تَتَمَالَكْ مِنَ الْبُكَاءِ فَلَمَّا بَلَغَ إِلَى قَوْلِهِ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللَّهِ شَهَقَتْ فَاطِمَةُ ع وَ سَقَطَتْ لِوَجْهِهَا وَ غُشِیَ عَلَیْهَا فَقَالَ النَّاسُ لِبِلَالٍ أَمْسِكْ یَا بِلَالُ فَقَدْ فَارَقَتِ ابْنَةُ رَسُولِ اللَّهِ ص الدُّنْیَا وَ ظَنُّوا أَنَّهَا قَدْ مَاتَتْ فَقَطَعَ أَذَانَهُ وَ لَمْ یُتِمَّهُ فَأَفَاقَتْ فَاطِمَةُ ع وَ سَأَلَتْهُ أَنْ یُتِمَّ الْأَذَانَ فَلَمْ یَفْعَلْ وَ قَالَ لَهَا یَا سَیِّدَةَ النِّسْوَانِ إِنِّی أَخْشَى عَلَیْكِ مِمَّا تُنْزِلِینَهُ بِنَفْسِكِ إِذَا سَمِعْتِ صَوْتِی بِالْأَذَانِ فَأَعْفَتْهُ عَنْ ذَلِكَ‏. -------------------------------------------------- 📖من لا یحضره الفقیه، ج 3 ص 137- شیخ صدوق 📖روضة الواعظین، ص 181. بن قتال نیشابوری 🏷 مطالب کاربردی ویژه مداحان و ستایشگران وعاظ.... 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | جمشید شارمهد به دستور چه کسی ترور می‌کرد...⁉️ 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
🔰 | حاج امیر عباسی در ۲۵ اردیبهشت امسال توئیتی را با موضوع سرطان عریانےمنتشر کرده بودند.... 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 انتقاد تند دکتررفیعی به مولوی عبدالحمید... 📌«آقای عبدالحمید در چندتا سخنرانی در دفاع از کرده است؟» 🔹یک سال است که شاهد جنگ و فلسطین و هستیم اما این جنگ ذره‌ای حمایت کشورهای عربی سنی را نداشته بلکه آنان حامی اسرائیل بوده اند. 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
🎙مرحوم حاج داوود کامران 🔰شعری بخوانید که پیام داشته باشد 🔶شعری را بخوانید که پیام داشته باشد و عاشورایی و ولایی باشد و مورد علاقه خاندان اهل بیت (ع) باشد. هر شعری را از هر شاعری نخوانید؛ شعری که در آن بدعت وجود دارد و دچار خرافه گویی و انحراف از واقعیت است را نخوانید و سبک های بیگانه را وارد مجالس امام حسین (ع) نکنید تا قداست عزاداری زیر سوال نرود. ریتم های بیگانه ای که مجالس را تحت الشعاع قرار می دهد. ♦مداحی فقط خواندن و صدا نیست. عبادت و بندگی، ارتباط معنوی، اخلاق، اخلاص، مردم داری، تعامل مداح مهم است . 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
🎙استاد وحیددستجردی 🔰 زیبایی صدا کاملا فرهنگی است 🔶زیبایی صدا کاملا فرهنگی است یعنی بستگی به فرهنگ آن جامعه ای که قرار است این صدا را بشنود دارد. ✅ گوش مستمع خیلی مهم است که در چه فرهنگ و تاریخ و جغرافیایی و یا زیست بومی هست و می خواهد این صدارا بشنود تا تصمیم بگیرد که این صدا زیبا است یا غیر زیبا در کل صدا یا پرورش یافته است‌ یا پرورش نیافته 💢این چهار حالت (زیبا-غیرزیبا و سالم-ناسالم) را هر دو دارند. یعنی ما صدای پرورش یافته پیدا می کنیم که سالم است و زیبا یا اینکه سالم هست ولی غیر زیبا یا اینکه صدای پرورش یافته ناسالم زیباست یا ناسالم غیر زیبا برای تک تک اینها هم نمونه هایی وجود دارد. 🔷به طور مثال شخصی مداحی می کند و ممکن است از گوش شنونده خیلی زیبا باشد بعد که سوال پرسیده می شود آیا کاری رو صدای خود انجام داده ای؟می گوید: خیر، من تازه مداحی را شروع کرده ام.پس این می شود صدای پرورش نیافته‌ی زیبا. 📌ادامه دارد.... 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 🔰دعوت به امیرالمؤمنین صلوات الله علیه 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رئیس قوه قضائیه: حرکت ملی ایران همدل، یک فرصت مغتنم و قابل تقدیر برای ملت ایران است 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
✍️ آیت الله استاد میرباقری 💠اگر وارد فضای عاشورا شده باشید، می‌فهمید که دشمن، که این‌قدر قیافۀ حق‌به‌جانب و مدافع حقوق بشر و آزادی به خودش می‌گیرد، اگر پایش بیفتد، به کودکِ لب‌تشنۀ شش‌ماهه، بین دو نهر آب، بر روی دست پدرش، تير می‌زند. 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇@madihesara@madihesara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ی_اهلبیت 📹 منبر کوتاه | حکایت زیبای امام جواد علیه‌السلام و شیعه‌ای که از مـرگ می‌ترسید...! 🎙 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇@madihesara@madihesara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰چهارمین دوره مسابقات مدیحه خوانی با محوریت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 💎 ویژه پسر در دو رده سنی ۱۲ تا۱۵ سال ۱۶ تا ۱۸ سال 🎁همراه با جوایز ارزنده به برگزیدگان ✅نوجوانان عزیز جهت شرکت در مسابقه "کوثر محبّت" می توانند به در ادارات تبلیغات اسلامی سطح استان خراسان رضوی مراجعه نمایند. 📌جهت ثبت نام از طریق آدرس زیر نیز می توانید اقدام کنید:👇 🔸https://survey.porsline.ir/s/Ng4A2oRx 📱کانال اطلاع رسانی مسابقه در پیام رسان ایتا 👇 🔸@kosaremohabat 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
علیهاالسلام فرازی از یک ♦️ اشعار زیبا شاعر گرانقدر آئینی مرحوم بمناسبت ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها خانۀ فاطمه آن روز تماشایی بود که فضا جلوه‌گر از آیت زیبایی بود در بهاری که نسیمش نفس جبریل است گل ناز دگری رو به شکوفایی بود خانه‌ای را که خدا جلوهٔ عصمت بخشید در و دیوار پر از نقش شکیبایی بود تا بیایند به تبریک محمد؛ جبریل، با ملائک همه در حال صف‌آرایی بود به خدا، چشم خدا دست خدا وجه خدا ز جگر گوشهٔ خود گرم پذیرایی بود تا که قنداقهٔ او را به بر آورد حسن حالتی رفت در آنجا که تماشایی بود ساکت از گریه نشد تا که حسینش نگرفت این دو را چون که ز آغاز شناسایی بود دختری داشت در آغوشِ محبت، زهرا که سراپا همه آیینهٔ زیبایی بود دختری داشت سراپای همانند علی زینبی داشت که ذاتش همه زهرایی بود... به علمداری صحرای بلا کرد قیام رهبر قافلۀ عشق به تنهایی بود... ✍ مرحوم 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙حاج سیدمهدی میرداماد 🔰سینه زنی امام زمان(عج) در دسته عزاداری طویریج 📌نحوه عزاداری حضرت برای سیدالشهدا(ع) 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇@madihesara@madihesara
📝 اشعاری مناسب با موضوع ولادت حضرت زینب (س) 📌 جهت استفاده از اشعار با استفاده از لینک به کانال شعر هیأت مراجعه نماییدـ • فرازی از یک قصیده |مژده سعادت از " محمدجواد غفورزاده" ▫️eitaa.com/ShereHeyat/5170 • مثنوی | چه بگویم از تو ؟ از " سیدحمیدرضا برقعی" ▫️eitaa.com/ShereHeyat/4029 • ترکیب‌بند | زهرای کربلا از " علی‌اکبر لطیفیان" ▫️eitaa.com/ShereHeyat/4028 • قصیده‌وار | سرکوی دوست از " سپیده کاشانی" ▫️eitaa.com/ShereHeyat/4027 • فرازی از یک ترجیع بند| زینب قامت دین از " حمید سبزواری" ▫️eitaa.com/ShereHeyat/4026 • مثنوی | عقیله از " قاسم صرافان" ▫️eitaa.com/ShereHeyat/4024 • مثنوی | عقیله هاشمیان از " علی انسانی" ▫️eitaa.com/ShereHeyat/4023 • فرازی از یک قصیده | آیینه زیبایی از " سیدرضا مؤید" ▫️eitaa.com/ShereHeyat/4022 • فرازی از یک قصیده| مژده سعادت از " محمد‌جواد غفورزاده" ▫️eitaa.com/ShereHeyat/4021 • کلیپ | غیرتت کاخ ظلم را لرزاند شعرخوانی جمعی از شاعران اهل‌بیت(ع) ▫️eitaa.com/ShereHeyat/4020 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇@madihesara@madihesara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 غريب تا كه نماند حسينِ بی عباس 🔹به‌جای خواهری آنجا برادری کردی ... 🎙شعرخوانی |جناب مرتضی امیری 📌 در محضر رهبر انقلاب، در وصف حضرت زينب سلام الله عليها 💡مدیحه سرا مرجع تخصصی در عرصه ستایشگری و مداحی 👇👇 ✅@madihesara@madihesara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا