هدایت شده از شبکه امامت زادگاه سردار دلها رابُر
💠 شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی شهرستان رابُـر
🔹 دستورالعمل جلسه ؛
🌱 تصویب مدیریت شهری
🔻محله محور🔻امام محور🔻مسجد محور
صبح امروز جلسه شورای اداری و فرهنگ عمومی با حضور آیت الله قوامی استاد خارج فقه مدیریت و حجة الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابُر و حجة الاسلام والمسلمین عاقلی امام جمعه بخش هنزاء و فرماندار محترم و نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان رابُر برگزار شد ....
توضیحات کامل فایل صوتی🎶 بعد👇
۱۴۰۲/۰۹/۲۵
•┈┈••✾••┈┈•
🇮🇷 شبکـــه امـــامـــت رابُـــــــر 👇
https://eitaa.com/joinchat/2286289078C02cc2c4b8b
@emamatjomah|شبکه امامت رابُر
هدایت شده از شبکه امامت زادگاه سردار دلها رابُر
شورای تعالی مساجدآیت الله قوامی.mp3
20.41M
🎙 #فایل_صوتی
بیان طرح محله فاضله توسط استاد اخلاق و فقه مدیریت حوزه علمیه آیت الله سید صمصام الدین قوامی در جلسه شورای اداری و فرهنگ عمومی زادگاه سردار دلها شهرستان رابُـر ...
•┈┈••✾••┈┈•
🇮🇷 شبکـــه امـــامـــت رابُـــــــر 👇
@emamatjomah|
38.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️شهردارها و استاندارهایی که با بولدوزر به جان فرهنگ و ریشهها افتادهاند
گلایههای غمانگیز استاد نائیجی، یکی از شاگردان علامه حسنزاده به توسعه بیرحمانه شهری در قم:
❗️داعش هم این کارها را نمیکند. البته سعودیها در مدینه این کارها را میکنند.
❓آیا میخواهند ما را هم بی اصل و نسب کنند؟
غربی ها خانه گوته را نگه داشتند. میگویند این خودکار گوته است که نوشته، این خانه هگل است. حالا قبرستان خاکفرج بهترین شاعر ما آقای الهی قمشهای، مقبرهاش را خراب کردند. شما چه جور آدمهایی هستید؟ از داعش بدترید
❓چرا به عنوان شهردار و استاندار بولدوزر میاندازید؟! ما بی ریشه و بی فرهنگ نیستیم...
🔖پینوشت:
مدیران شهری در ایران سیاست هویتزدایی را به خوبی از صهیونیستها یاد گرفتهاند: آنقدر میراث گذشتهشان را تخریب میکنیم که هیچ حس علقهای به گذشته و هویتشان نداشته باشند و به راحتی از سرزمین اجدادی خود کنده شوند.
🚨جالب اینکه در برابر این همه بیرحمی نسبت به هویت شهری قم و مشهد و شیراز و...، هیچ صدای جدی از کسی درنمیآید. طلبههایی که فقط سرشان به درسشان گرم است و سرنوشت بافت تاریخی قم و قبرستان نو و ابوحسین و پارکینگ شرقی و بلوار پیامبر اعظم و ... برایشان مهم نیست بدانند که اگر شما پابرجا هستید و باآرامش درستان را میخوانید به این دلیل است که ریشههایی دارید، اگر اجازه بدهید آن ریشهها را بزنند شما قطعاً باید جمع کنید و بروید. فریب اسامی زیبایی مثل ساماندهی، زیباسازی، بهسازی، تعیین تکلیف و ... را نخورید. پشت این الفاظ یک جنگ هویتی تمامعیار در جریان است.
@madineyefazele
▪️شاخصههای محلۀ مطلوب (۵۱)/محور چهارم: #معنویت_در_محله
۴۶. امنیت و ایمنی
امنیت و ایمنی دو مؤلفه و مقدمۀ مهم زیست سالم یک اجتماع هستند. پس این مقدمات اولیه و حیاتی باید در دو بعد انسانی و زیرساختی مورد رصد و مدیریت باشند. تأمین امنیت محله به عهدۀ شورای صلحیاری است که با تعامل نمایندگان نهادهای انتظامی و امنیتی مانند بسیج محله، پلیسیار، آمران به معروف و غیره حاصل میشود. پس امنیت درونزای محل از دو مقدمۀ مدیریت قوی فرهنگ عمومی و نظارت و رصد دقیق با استفاده از شبکۀ عیون مردمی ایجاد میشود. سه راهبرد اصلی «موعظه»، «مشاوره» و «امر به معروف و نهی از منکر» به صورت نظاممند و با کادر تربیتشده و توانمند بخش مهمی از امنیت محله را خودبهخود تأمین خواهد کرد. فراهمسازی زمینههای ارتقاء عمومی سطح اخلاق با نماد فضائل اخلاقی، با ایجاد شبکۀ عیون، گزارشگران و آمران محلی با محوریت بسیج و پلیسیار و استفاده از فناوریهای نو از مهمترین راههای تحقق راهبردها است. همچنین مؤلفۀ ایمنی که به بعد زیرساختی مربوط میشود، به حوزههای مختلفی از قبیل معماری و ساختمانسازی، تأمین زیرساختهای امدادی، زیرساختهای اعلان و اطفاء حوادث و سوانح و بهطور کلی حوزۀ پدافند غیرعامل ربط پیدا میکند که مدیریت آن با امدادیار محله بهعنوان نمایندۀ نهادهای ایمنی و امدادی است. او با پشتیبانی نهادهای هلال احمر، سازمان پدافند غیرعامل، آتشنشانی و ... در چهار محور ایمنی، امداد، آموزش و پدافند غیرعامل وظائفی تعریفشده بر عهده دارد که منجر به تأمین ایمنی مطلوب محله میشود.
@madineyefazele
▪️شاخصههای محلۀ مطلوب (۵۲)/محور چهارم: #معنویت_در_محله
۴۷. نشاط، شادی، مفرح بودن، سلامت جسمی و روانی و عاری از بیماریهای ناشی از روش غلط زندگی و تغذیه
از جمله فرهنگهای مهم حاکم بر محله فرهنگ سلامت مبتنی بر تغذیۀ سالم و عادات صحیح و سالم زندگی است که نماد آن شادی، نشاط و سرزندگی مشهود محل میباشد. بخش عمدۀ این فرهنگ به دست توانمند سلامتیار بهعنوان نمایندۀ وزارت بهداشت در محل محقق میشود؛ با کمک دیگر یاران محله منجمله آموزشیار، ورزشیار، فرهنگیار، مشاوران و غیرهم. قبلاً گفتیم که سلامتیار نماد تعامل و همافزایی طب جدید و قدیم است. او باید با بهرهگیری توأمان از اصیلترین و جدیدترین روشهای پیشگیری و درمان مبتنی بر اصول طب اسلامی-ایرانی، آداب صحیح تغذیه و عادات سالم زندگی را مستمراً به اهالی آموزش دهد. وی همچنین باید به کمک دیگر یاران محله یک نظام جامع سلامت شامل اقدامات عملیاتی کافی و مؤثر را برای محله تهیه کند و خود نیز اجراء آن را به عهده بگیرد. پیشگیری و مقابله با زمینههای تولید امراض در محله، آموزش نسبت به انواع و اقسام مراقبتهای بهداشتی و درمانی برای تمام اقشار و درمان بیماریها با استفاده از کادر مجرب پزشکان از جمله وظائف سلامتیار است. سلامتیار میتواند بهعنوان پزشک خانواده به شکل محلهمحور فعالیت کند و برای تمام خانوادهها و افراد محل پروندۀ سلامت تشکیل دهد و نظارتها و مراقبتهای لازم را اعمال نماید.
@madineyefazele
📢اطلاعیه
🔸با توجه به لزوم تجمیع و تمرکز امور اطلاعرسانی بنیاد فقهی مدیریت اسلامی، از امروز نام کانال مرکز اتحاد امامت و امارت در پیامرسان ایتا را به کانال «مدیریت در اسلام» تغییر دادیم.
🔸ان شاء الله ضمن تداوم فعالیتهای سابق و نشر مطالب مرتبط با معرفی الگوی جامع اتحاد امامت و امارت، دیگر مطالب علمی و آموزشی مرتبط با مدیریت اسلامی و همچنین اخبار بنیاد فقهی مدیریت اسلامی از این کانال منتشر خواهد شد:
https://eitaa.com/joinchat/1204617270C99fab62797
@madineyefazele
#نشست_علمی
🔰موسسه آموزش عالی حوزوی ائمه اطهار «علیهم السلام» مشهد مقدس، به مناسبت برپایی نمایشگاه تخصصی آثار فقهی حوزه علمیه خراسان برگزار می کند:
🌀 نشست علمي: الگوي فقهي مديريت مرحوم آيت الله العظمي فاضل لنكراني(ره)
🎙با حضور: استاد سيد صمصام الدين قوامي
مدرس خارج فقه الاداره حوزه علميه قم و مدير بنياد فقهي مديريت اسلامي
📅 زمان: دوشنبه، 4 دی ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰
🕌 مکان: مشهد مقدس، خیابان آیت الله بهجت «رحمه الله»، بین کوچه ۹ و ۹/۱، مرکز فقهی ائمه اطهار «علیهم السلام»، سالن اجتماعات
#نمایشگاه_آثار_فقهی
#نشست_علمی
#مرکز_فقهی_ائمه_اطهار(ع)
#مشهد
🕌 واحد پژوهش موسسه آموزش عالي ائمه اطهار(ع) مشهد مقدس
🆔 https://eitaa.com/joinchat/4076864067Cac477637e5
@madineyefazele
▪️شاخصههای محلۀ مطلوب (۵۳)/محور چهارم: #معنویت_در_محله
۴۸. کوشا، فعال، پرجنبوجوش و پراشتغال
محله با توجه به نزدیکی و الفت موجود میان اهالی آمادهترین عرصه برای شکلدهی به انواع تعاملات اقتصادی و تأسیس نهادهای کارآفرین و تولیدگر با نماد تعاون است که با فرهنگ سستی، تنبلی، راحتطلبی و بیکاری مقابله میکنند. این نهادها در ضمن فعالیتهای اقتصادی و مالی، پیوستهای فرهنگی لازم جهت ترویج و گسترش فرهنگ تولیدکنندگی و روحیۀ کار، تلاش و تحرک را نیز دنبال میکنند. همچنین دیگر نهادهای فرهنگی، آموزشی و ورزشی نیز با تعاملات مشترک خود، انواع و اقسام فعالیتهای پرجنبجوش و نشاطآفرین مانند نمایشها و ورزشهای همگانی، مسابقات، بازیهای محلی و ... را متناسب با سنین مختلف ترویج میکنند.
@madineyefazele
▪️شاخصههای محلۀ مطلوب (۵۴)/محور چهارم: #معنویت_در_محله
۴۹. وجود روحیۀ کارآفرینی، اشتغالزایی و اشتغالجویی، خلاقیت و عاری از بیکاری و معطلی
قبلاً بیان کردیم که محله بستر مستعدی برای شکلگیری تعاونیهای کارآفرین است که رسالت اشتغالآفرینی برای اهالی محله در محدودۀ محله را دنبال میکنند. تعاونیار محل موظف است انواع استعدادات، زمینهها، فضاها و سرمایههای معطل محله را شناسایی کند و زمینۀ مولدسازی آنها را فراهم نماید. گفتیم که تمام محله، حتی زنان خانهدار آن نیز باید روحیۀ تولیدکنندگی و کار مولد داشته باشند که نیاز به فعالیتهای قوی تبلیغی و ترویجی و تبیینی دارد. ترویج فرهنگ تولید و مصرف کالاها و صنایع دستساز به جای مصرف تولیدات انبوه صنعتی، جایگزینی تولیدات خارج از محله با کالاهای تولیدشده در محله، تشویق به سرمایهگذاری اهالی در داخل محله، تشکیل بازار کالا و خدمات مؤمنین با محوریت مسجد، برگزاری دورههای آموزشی فنی و مهارتی با محوریت آموزشیار، تلاش برای وارد کردن نوجوانان از سنین پایین به فضای کسب و کار و تولید، جذب سرمایه از خارج محله و تشکیل مجمع خیرین کارآفرین از اقدامات ضروری و متناسب جهت تقویت اشتغال و کسب و کار محله هستند. وجود فضای بازار یا بازارچۀ دائمی در محله که واحدهای تجاری آن وقف مسجد باشد و تنها در اختیار اهالی همان محله قرار بگیرد از زمینههای مهم فراهمسازی محیط کسب و کار است.
@madineyefazele
هدایت شده از مدیریت در اسلام
▪️#بازنشر بخشی از بیانات مرحوم آیت الله مصباح یزدی در خصوص الگوی جامع اتحاد امامت و امارت
@madineyefazele
هدایت شده از مدیریت در اسلام
1401-2آیت الله مصباح.pdf
595.2K
▪️مشروح بیانات مرحوم آیت الله مصباح یزدی در خصوص الگوی جامع اتحاد امامت و امارت
@madineyefazele
▪️#خبر | برگزاری درس اخلاق علمی برای طلاب مجتمع امام مهدی (عج) مشهد با تدریس استاد قوامی
۱۴۰۲/۱۰/۶
@madineyefazele
▪️#خبر | برگزاری کارگاه مدیریت رفتار سازمانی با تدریس استاد قوامی برای جمعی از کارکنان آستان قدس رضوی
۱۴۰۲/۱۰/۶
@madineyefazele
▪️#خبر | برگزاری جلسه هماهنگی اجرای الگوی اتحاد امامت و امارت در آزمونه محله سیسآباد مشهد با حضور استاد آیت الله قوامی، امام محله و جمعی از فعالان محل
@madineyefazele
Z0000881.MP3
26.25M
🎧#صوت | درس اخلاق علمی
استاد آیت الله قوامی
مدرسه دانشجویی امام مهدی (عجل الله فرجه) مشهد مقدس
۱۴۰۲/۱۰/۶
@madineyefazele
Z0000880.MP3
36.19M
🎧#صوت | کارگاه مدیریت رفتار سازمانی
استاد آیت الله قوامی
آستان قدس رضوی
۱۴۰۲/۱۰/۶
@madineyefazele
▪️سید رضی، الگوی مدیریت جهادی، خستگیناپذیر و بدون ساعت کاری
روایت زیر از هادی معصومی زارع، پژوهشگر حوزه سوریه و لبنان است:
سید رفت و اسرار زیادی را با خودش به آسمان برد. سیدرضی تاریخ شفاهی حضور ایران پس از انقلاب در سوریه و لبنان بود. به جرات میتوان گفت که تنها کسی بود که شاهد زندهی تمام ادوار این رابطه و البته خود نیز بخش مهمی از ساخت آن بود.
... در بازگشت به ایران، درست قبل از آن که از پلکان هواپیمای ماهان بالا بروم، دستی روی شانه ام می زند. سر میچرخانم. سیدرضی است. بسته ای به عنوان هدیه به دستم میدهد. شیرینی شامی و روغن زیتون و جعبه ای پر از انار درشت غوطه شرقی. میخواهم نپذیرم، ابرو بههم میکشد و دست آخر، زورش میچربد. بعد، چند بار بابت معطل شدنم عذرخواهی می کند. از طبیعت کارش میگوید و این که چهل سال است به سختی میتواند قرارهایش را منظم کند. در دو سفر بعد هم این کار را تکرار می کند و من را با دست پر به داخل هواپیما می فرستد. چنان که زیر فشار نگاه اطرافیان تمام بسته را میان همسفرانم توزیع میکنم و دست خالی به منزل میروم.
در کشاکش طوفانالاقصی که چند روزی آتشبس می شود از مرزهای جنوبی لبنان به دمشق و حلب میروم. ابو... از آخرین تاکتیکهای ابداعی سید در انتقال موشک و پهپاد و... به سوریه و لبنان میگوید. آنقدر خندهدار است که ریسه میرویم. ولی خب کار میکند دیگر. جواب میدهد. و تاکنون داده است. (آن روز به سیدرضی میگفتم تو کوهی از تجربه هستی که بسیاریاش قابل تدریس در آکادمیهای نظامی است. میخندید و جدی نمیگرفت. ولی خب همین روش جدید یک نمونهاش بود دیگر.)
برای دیدن حاج... به حلب میروم. روز دوم همینکه میخواهم اقامهی نماز ببندم وارد میشود و میگوید سریع وسایلت را بردار باید برویم. انتشار زدهاند. یعنی اینکه حمله هوایی رژیم قریبالوقوع است و مقر او هم زیر تهدید.
هنوز به محوطه بیرون نرسیدهایم که سیدرضی با تلفن امن تماس میگیرد. فرودگاه دمشق را دوباره زدهاند. سید کلافه است. این بار چندم است که باندها را تعمیر میکند و دشمن امان نمیدهد. به حاج... میگویم این بار اسرائیلیها خود سید را خواهند زد. از این فرصت طوفانالاقصی نخواهند گذشت. مار زخم خوردهاند.
چیزی که در وجود سیدرضی بیش از هر چیز برای من نمود و بروز داشت، تفاوت ظاهر جدی و گاه خشن او و روحیه لطیفی بود که تنها در خلوت نمود پیدا می کرد. اقتدار و جدیت در عین تواضع و عطوفت.
نکته دیگر پرکاری و همت بالای سید و خستگیناپذیری عجیب وی بود. سید آرام و قرار و استراحت نداشت. از کاری به کاری و از مشغلهای به مشغلهای. و همین بود که توانست دست مقاومت در لبنان و فلسطین را این گونه پر کند. از موشک تا پهپاد و هر آن چه نیاز سازمان مقاومت بود. و در این سالهای تحریمی حتی نیاز جامعه مقاومت در سوریه و لبنان را.
ویژگی دیگر سیدرضی، تمرکز کمنظیر او بر کار تخصصیاش بود. کمتر کسی را شاید بتوان پیدا کرد که فرصتهای بهتری برایش باشد اما بیش از چهل سال را بر سر یک کار و در یک حوزه جغرافیایی دوام بیاورد. آن هم کاری دور از وطن و در جامعهای بحران زده و بستهای همچون سوریه. و گرنه آن ها که مطلع اند می دانند سید پنج سال از عمر کاری اش را در تهران در کدام مجموعه حساس و پراعتبار سپری کرد و از قضا ماندنش در آن مجموعه به سود دنیای او بود. خودش به من میگفت با همه عشقی که به مسئولیتش در تهران داشت اما دست آخر دوام نیاورده و به همان ماموریت دیرینه اش در سوریه بازگشته تا دست مقاومت را پر کند.
سید در همهی این سال ها چنان در تار و پود جامعهی سوریه درهم تنیده شده بود که از رئیس جمهور تا وزراء و مقامات نظامی و امنیتی و حتی مردم سوریه نیز روی او حساب ویژه ای باز می کردند. اصغر بیهوده به او نمی گفت رئیسجمهور غیررسمی سوریه.
https://t.me/Monbathat/2216
@madineyefazele