eitaa logo
مدرسه امین
975 دنبال‌کننده
956 عکس
403 ویدیو
27 فایل
حجت الاسلام محمد محمدی فرید 📌ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Mohammadi_Farid
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ جامعه به طور طبیعی نمی‌شود جامعه با طرح و نقشه دوقطبی می‌شود. نامزدهای محترم لطفا یک نگاهی به اطراف خود داشته باشند. ببینند چه کسانی فعالیت‌های رسانه‌ای آن‌ها را مدیریت می‌کند در مورد آن‌ها تحقیق کنند به شنیده‌ها اکتفا نکنند. به ظاهر افراد نگاه نکنند به چند توئیت به ظاهر انقلابی یا چند شعار دلخوش نباشند! متأسفانه مدیریت رسانه‌ای جبهه انقلاب به دست نیروهای انقلاب نیست. تا این مشکل حل نشود ما همواره شاهد تفرقه و دوقطبی‌های ساختگی در جبهه انقلاب خواهیم بود. تا این مسئله حل نشود چشمان فرزندان انقلاب درایام انتخابات گریان خواهد بود. کف میدان جوانان انقلابی با هم نزاع می‌کنند و کینه هم را به دل می‌گیرند به یکدیگر توهین می‌کنند ولی آن طرف، مدیران تبلیغاتی نامزدهای مختلف حتی نامزدهای به اصطلاح اصول‌گرا و اصلاح طلب با هم در این اوضاع غمبار فالوده می خورند و به ریش ما می‌خندند! این از عجایب انتخابات و کنش‌ها سیاسی در کشور ماست. تقریبا می‌توان گفت عمده مجموعه‌های انقلابی را یک جریان به اصطلاح مدیریت می‌کند! در جریان انقلاب یک نفوذ بسیار عمیق رسانه‌ای رخ داده است. گویا خون دل‌خوردنها برای مردم است اما تیم‌های رسانه‌ای این گروه‌های به ظاهر مخالف با هم برادرند! عزیزان بیدار شوید. دلسوزان انقلاب بیدار شوید. نگاه خود را به معطوف کنید. این تیم‌ها هم بر نامزدها تأثیر‌گذارند و هم بر فضای انتخابات و احساسات مردم دهه شصت تفنگ‌ها را زمین گذاشته و دوربین‌ها را به دوش گرفته‌اند. دو قطبی‌سازی میراث شوم منافقین است. دوقطبی سازی است. @madrese_amin
♦️ نمی‌شود به نام شهید رئیسی دوقطبی‌سازی کرد! شهید عزیز ما این‌گونه نبود، او اجماع ساز بود. جلیلی ـ قالیباف ساخت دشمن بود. یعنی دشمن توانست این دوگانه را تبدیل به دوقطبی کند و اختلاف این دو نفر را به کل جامعه تسری دهد. دشمن این گسل را شناخت و شکاف آن را بیشتر کرد. میدانی را طراحی کرد و نیروهای انقلاب در آن بازی کردند. مهمتر از آن که به چه کسی رأی می‌دهیم این است که جبهه انقلاب بازی خورد و تقسیم شد. روحانیون تقسیم شدند،‌ دانشگاهیان تقسیم شدند. جوانان تقسیم شدند و .... عامل موفقیت این نقشه هم همین بزرگواران بودند. آن ها تصمیم درستی نگرفتند. آن‌ها یک زخم ۱۰ ساله را باز کردند و دشمن این زخم کهنه را به بچه‌های انقلاب تسری داد . بذر کینه و کدورت را در میان جمع کثیری به نام کاشت. الحمد لله دست جبهه انقلاب بسته نیست. نیروهایی بودند که تقریبا مورد قبول بیشتر جبهه انقلاب بودند و می‌توانستند اجماع سازی کنند و در جامعه وفاق ایجاد کنند نه دوقطبی. شهید رئیسی در مناظرات سال ۱۴۰۰ گفت: دولتی که می‌خواهد اجرای عدالت کند، که ما در اجرای عدالت عقبیم؛ باید بتواند همه ظرفیت‌های کشور را مورد استفاده قرار بدهد، باید بتواند از همه نیرو‌های انسانی کارآمد در کشور استفاده کند باید بتواند قدرت اجماع سازی داشته باشد، اگر قدرت اجماع‌سازی نداشته باشد که نمی‌شود. امروز چهلم شهید رئیسی است شهید رئیسی اجماع ساز بود نه دوقطبی ساز این را همه می‌دانند. پس نمی‌شود به نام شهید رئیسی دوقطبی سازی کرد. @madrese_amin
🔹 دوقطبی سازی در کلام مقام معظم رهبری ♦️ایجاد دوجریانی، دوفرقه‌ای و دوقطبی از ضربه‌های مهلکی است که دشمن به‌دنبال آن است.۹۵/۲/۱۹ ♦️جناح‌بندی‌های سیاسی اشکالی ندارد، اما نباید جامعه را به دو قطب تبدیل کرد، زیرا این کار موجب دل‌زدگی و خستگی مردم و شکننده‌شدن محیط جامعه می‌شود. ۹۳/۶/۵ ♦️کشور را دوقطبی نباید کرد، مردم را به دو دسته نباید تقسیم کرد؛ آن حالتی که در سال ۵۹ متأسّفانه از ناحیه‌ی رئیس‌جمهور آن ‌روز اتّفاق افتاد که مردم را به دو دسته‌ی موافق و مخالف تقسیم کرده بودند که چیز خطرناکی است.۹۶/۳/۲۲ ♦️بزرگان بایستی کوچکترها را به طریق مستقیم و راه راست بکشانند. ... بعضیها هم همّشان این است که بنشینند و ذهن و چشم و دست و قلم و زبان مصرف کنند، برای این‌که آتش اختلافی بیفروزند و به اسم مسائل خطّی و حزبی و گروهی و جناحی، دو دسته را به جان هم بیندازند! این کارها را باید رها کنند. ♦️خود داوطلبان محترم هم باید رعایت كنند. كار را با حماسه، با شور، با غیرتمندی، اما بدون چالش، بدون منافرت پیش ببرند. ظرافت كار اینجا است كه ممكن است سكون و سكوت و جمود و خمودگی وجود نداشته باشد، نشاط باشد، تحرك باشد، در میدان و در عرصه گفتگو باشد - گفتگوهای گرم و داغ - درعین‌حال نفرت‌پراكنی نباشد؛ ۹۲/۳/۶ 🔹 درکلام مقام معظم رهبری دوقطبی‌سازی یک منکر بزرگ اجتماعی و با آثاری مخرب است که نامزدهای محترم هم نسبت به آن مسئولیت دارند. @madrese_amin
🌺 با ولایت بمانیم 🌺 «دوست دارم كرمان همیشه و تا آخر با ولایت بماند. این ولایت، ولایت علی بن ابیطالب است و خیمه او خیمه حسین فاطمه است. دور آن بگردید. با همه شما هستم.» @madrese_amin
🟥 به احترام خون فرهاد و ابراهیم 🔴 «جکیگور» روستایی است در گوشه‌ی جنوب شرقی کشور؛ از شرق تا مرز پاکستان فاصله‌ی چندانی ندارد و از جنوب تا سواحل مکران و دریای عمان. از صبح علی‌الطّلوع روز جمعه همه پای کار بودند تا اهالی جکیگور هم رای دهند. رأی‌گیری که تمام شد، مُهروموم صندوق را باز کردند. رأی‌ها شمرده و ثبت شد. دیگر بامداد شنبه بود. حالا باید صندوق را می‌بردند فرمانداری راسک تحویل بدهند و بروند چشمی روی هم بگذارند که تا اذان صبح هم راهی نبود. در سیاهیِ شب زدند به جادّه و در میانه‌ی راه بودند که ناگهان از دو سمت جادّه باران تیر به سمتشان روانه شد. ابراهیم مرمزی و فرهاد جلیل شهید شدند و بقیّه زخمی. ابراهیم استواریکم مرزبانی بود و فرهاد سرباز وظیفه. ابراهیم اهل سوسنگرد در خوزستان بود و فرهاد اهل لردگان در چهارمحال‌وبختیاری. حالا آنها کنار هم آرمیده بودند و صندوق رأی آغشته بود به خون این دو جوان وطن. این تنها صندوق قرمز انتخابات ۱۴۰۳ بود. 🔴 خون فرهاد و ابراهیم ریخت تا رای مردم نریزد. آنها تیرباران شدند اما صندوق آرای مردم روستا سلامت ماند. 🟥 در هفتمین روز شهادت این عزیزان در انتخابات شرکت کنیم و به احترام خونشان از عزیزانمان بخواهیم در انتخابات شرکت کنند. نثار روحشان صلوات @madrese_amin
recording-20240704-065041.mp3
4.8M
⚠️ دو قطبی سازی و آثار آن قسمت اول 🔹 نقد رقیب غیر از توهین کردن و مسخره کردن است. 🔹توهین تمسخر و استهزاء موجب دو قطبی شدن جامعه میشود. وقتی طرفداران توهینی را نسبت به نامزد خود میشنوند از طرفداران رقیب عصبانی میشوند. از آنها متنفر میشوند. اینجا یک نفرت اجتماعی شکل میگیرد. این موجب یک گسست اجتماعی میشود. جامعه پاره پاره میشود. جامعه تجزیه میشود. 🔹 دوقطبی سازی بر ادراک افراد تاثیر میگذارد. افراد، ضعف نامزد خود و نقاط قوت رقیب را نمیبینند. دو قطبی سازی اجازه نمیدهد افراد در فضای منطقی تصمیم بگیرند. 🔴 دوقطبی سازی منجر به صف آرایی مردم در مقابل یکدیگر، درگیریهای اجتماعی و روشن شدن آتش و التهاب در جامعه میشود. 🔹 آیت الله شهید رئیسی قهرمان مبارزه با این دو قطبی ها بود. @madrese_amin
🔺 دو رویکرد و دو بینش 🌹 نامه شهید مظلوم بهشتی به حضرت امام ره در مورد جریان بنی صدر و تمایز آن از جریان اصیل انقلاب 🔻 @madrese_amin
نامه شهید مظلوم بهشتی به حضرت امام ره در مورد جریان بنی صدر و تمایز آن از جریان اصیل انقلاب 🔻 🌹 استاد و رهبر بزرگوار السلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته 🔹 سنگینی وظیفه فرزندتان را بر آن داشت که این نامه را به حضورتان بنویسد و حقایق را به عرضتان برساند. دوگانگی موجود میان مدیران کشور بیش از آن که جنبه شخصی داشته باشد، به اختلاف دو بینش مربوط می‏شود. یک بینش معتقد و ملتزم به فقاهت و اجتهاد، اجتهادی که در عین زنده بودن و پویا بودن، باید سخت ملتزم به وحی و تعهد در برابر کتاب و سنت باشد، بینش دیگر در پی اندیشه‏ها و برداشت‏های بینابین، که نه به‌کلی از وحی بریده است و نه آن‏چنان که باید و شاید در برابر آن متعهد و پای‏بند، و گفته‏ها و نوشته‏ها و کرده‏ها بر این موضوع بینابین گواه. 🔹 بینش اول در برابر بیگانگان و هجوم تبلیغاتی و سیاسی و اقتصادی به نظام سخت ‏به توکل بر خدا و اعتماد به نفس و تکیه بر توان اسلامی و پرهیز از گرفتار شدن در دام داوری‏ها یا دل‏سوزی‏های بیگانگان معتقد و ملتزم. بینش دیگر، هرچند دلش همین را می‏خواهد و زبانش همین را می‏گوید و قلمش همین را می‏نویسد، اما چون همه مختصات لازم برای پیمودن این راه دشوار را ندارد، در عمل لرزان و لغزان. 🔹 بینش اول به نظام و شیوه‏ای برای زندگی امت ما معتقد است که در عین گشودن راه به‌سوی همه نوع پیشرفت و ترقی، مانع حل شدن مسلمان‏ها در دستاوردهای شرق یا غرب باشد و آنان را بر فرهنگ و نظام و ارزش اصیل و مستقل اسلام استوار دارد. بینش دیگر با حفظ نام اسلام و بخشی از ارزش‏های آن، جامعه را به راهی می‏کشاند که خود به خود درها را به‌روی ارزش‏های بیگانه از اسلام و بلکه ضداسلام می‏گشاید. 🔹 بینش اول روی شرایطی در گزینش مسئولان تکیه می‏کند که جامعه را به‌سوی امامت متقین و گسترش این امامت ‏بر همه سطوح راه می‏برد. بینش دیگر بیشتر روی شرایطی تکیه می‏کند که خود به خود راه را برای نفوذ بی‌مبالات‏ها یا کم‌مبالات‏ها در همه سطوح مدیریت امت اسلامی و حاکم شدن آن‏ها بر سرنوشت انقلاب هموار می‏سازد. @madrese_amin
🔺 ادامه نامه 🌹 امام بزرگوار، به‌حکم وظیفه عمومی النصیحة لائمة المسلمین، عرض می‌کنم: 🔹1- در ماههای اخیر صدای پای آمریکای توطئه‌گر و هم‌دستان و هم‌داستانان او گسترده‌تر از پیش شنیده می‌شود. 🔹2- دنباله زنجیروار توطئه‌های غرب و شرق که متأسفانه خود را پشت سر رئیس جمهور پنهان کرده‌اند بیش از پیش نمایان است. 🔹3- پناه دادن رئیس جمهور به مخالفان حاکمیت اسلام، عرصه کار را بر همه کسانی که شب و روز در این راه تلاش کرده و می‌کنند، روز به روز تنگتر می‌کند. 🔹4- در تلاش‌های اخیر رئیس جمهور و هم‌فکران او این نکته به‌خوبی مشهود است که برای حذف مسئله رهبری فقیه در آینده سخت می‌کوشند. اینها در مورد شخص جنابعالی این رهبری را طوعاً یا کرهاً پذیرفته‌اند، ولی برای نفی تداوم آن سخت در تلاشند. 🔺 و حکایت همچنان باقیست ... @madrese_amin
هدایت شده از مدرسه امین
♦️ نمی‌شود به نام شهید رئیسی دوقطبی‌سازی کرد! شهید عزیز ما این‌گونه نبود، او اجماع ساز بود. جلیلی ـ قالیباف ساخت دشمن بود. یعنی دشمن توانست این دوگانه را تبدیل به دوقطبی کند و اختلاف این دو نفر را به کل جامعه تسری دهد. دشمن این گسل را شناخت و شکاف آن را بیشتر کرد. میدانی را طراحی کرد و نیروهای انقلاب در آن بازی کردند. مهمتر از آن که به چه کسی رأی می‌دهیم این است که جبهه انقلاب بازی خورد و تقسیم شد. روحانیون تقسیم شدند،‌ دانشگاهیان تقسیم شدند. جوانان تقسیم شدند و .... عامل موفقیت این نقشه هم همین بزرگواران بودند. آن ها تصمیم درستی نگرفتند. آن‌ها یک زخم ۱۰ ساله را باز کردند و دشمن این زخم کهنه را به بچه‌های انقلاب تسری داد . بذر کینه و کدورت را در میان جمع کثیری به نام کاشت. الحمد لله دست جبهه انقلاب بسته نیست. نیروهایی بودند که تقریبا مورد قبول بیشتر جبهه انقلاب بودند و می‌توانستند اجماع سازی کنند و در جامعه وفاق ایجاد کنند نه دوقطبی. شهید رئیسی در مناظرات سال ۱۴۰۰ گفت: دولتی که می‌خواهد اجرای عدالت کند، که ما در اجرای عدالت عقبیم؛ باید بتواند همه ظرفیت‌های کشور را مورد استفاده قرار بدهد، باید بتواند از همه نیرو‌های انسانی کارآمد در کشور استفاده کند باید بتواند قدرت اجماع سازی داشته باشد، اگر قدرت اجماع‌سازی نداشته باشد که نمی‌شود. امروز چهلم شهید رئیسی است شهید رئیسی اجماع ساز بود نه دوقطبی ساز این را همه می‌دانند. پس نمی‌شود به نام شهید رئیسی دوقطبی سازی کرد. @madrese_amin
🔻 متن زیر را آقای سید آرمان سجادی نوشته اند متن مفیدیست. با تشکر از ایشان
🔻 نقش کلیشه ها در انتخابات 🔹کلیشه ها، یکی از محصولات مهم اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی هستند 🔹 اگر رسانه یا رسانه‌ها در بازنمایی واقعیت به شکل خاص اصرار بورزند و در طول زمان و به اشکال مختلف آن را تکرار نمایند، می‌توانند آن بازنمایی را به «کلیشه» تبدیل کنند. به بیان دیگر، رسانه، راه‌های مجسّم کردن برخی گروه‌ها، هویت‌ها و موقعیت‌ها را به ما می‌آموزد. زمانی که این تصوّرات با مردم ارتباط پیدا کند، با عنوان کلیشه تعریف می‌شود. 🔹 کلیشه سازی نوعی بازنمایی است که در آن، هر بار به یاد یک مفهوم، شخص یا گروه می‌افتیم، بلافاصله کلیشۀ ساخته شده توسط رسانه‌ها در ذهن ما می‌آید و در قضاوت و تصمیم گیری‌های ما نسبت به افراد و اتّفاقات پیرامون‌مان تأثیر می‌گذارد. این کلیشه سازی از کارکرد های رسانه هست که در انتخابات بسیار موثر و پررنگ تر میشود.. 🔹 به این مثال ها توجه کنید !!! آقای روحانی در سال ۹۶ میگوید : ۱ . شما اگر رای بیاورید در پیاده رو ها بین زن و مرد دیوار میکشید ۲. شما مگر زبان دنیا را بلدید که بخواهید با دنیا ارتباط بگیرید در سال ۱۴۰۰ نامزد های حزب اصلاحات به آقای رییسی گفتند ۱. شما به دنبال فیلتر کردن شبکه های اجتماعی هستید ۲. شما پنج کلاس سواد دارید در انتخابات ۱۴۰۳ نماینده اصلاحات میگوید ایران را قفس کرده اید من میخواهم با دنیا در ارتباط باشم من به دنبال جنگ با دنیا نیستم من با فیلترینگ مخالفم اعضای ستادی و طرفداران ایشان با لحنی صریح تر میگویند : نمیخواهیم ایران کره شمالی شود اجازه ندهیم ایران دست طالبان بیفتد... 🔹 نکته مهم این هست که ما فقط به این کلید واژه ها در ایام انتخابات توجه میکنیم ولی رسانه های آنها در تمام طول سال و وقتی ما همه خواب هستیم مرتب در حال پمپاژ این افکار بین مردم هستند و با بازنمایی خلاف واقع رویدادها کلیشه هایی را در ذهن مردم میسازند . وقتی این کلیشه ها در ذهن مردم ساخته شد جملاتی کلید واژه ای بسیار موثر واقع میشود و مردم در تفکر قالبی گرفتار میشوند و عمدتا توان فکر کردن خارج از بافت کلیشه را ندارند.... با خیلی از مردم که صحبت میشود مرتب همین کلیشه ها را بدون تفکر راجع به آنها به زبان میاورند... هرچقدر افرادی تلاش میکنند تا بگویند ببینید در زمان اقای رییسی در پیاده روها دیوار کشیده نشد ، ببینید این همه روابط ما با کشورها گشایش پیدا کرد و عضو پیمان های مهم بین المللی شدیم ، ببینید تحریم ها کم اثر شد ، ببینید جنگ نشد ، ببینید تولید و صادرات افزایش پیدا کرد ، ببینید آقای رییسی این تحصیلات را دارد و اطرافیانش جزو افراد با سواد و متخصص و نخبه هستند ( آقای پزشکیان مرتب روی این کلیشه دست میگذاشت که من از کارشناسان و متخصصین استفاده خواهم کرد )...یعنی شماها متخصص نیستید بی سواد هستید ولی در گوش مردم نمیرود .. 🔹 آقایی که تحصیلات داشت و مدیر یک مجموعه ای بود به من گفت آقای جلیلی ۵ کلاس سواد دارد و دکتری او افتخاری هست... آن چیزی که در ذهن مردم ثبت میشود همین کلیشه هاست و مردم بر اساس همین کلیشه ها انتخاب میکنند . 🔹 صحبت های آقای روحانی در سال ۹۲ و ۹۶ و اقای همتی و مهرعلیزاده در ۱۴۰۰ و پزشکیان در ۴۰۳ همه حول چندمحور بیشتر نبود که فقط روی اینها مانور دادند چون در طول سال مرتب در حال کلیشه سازی از این مفاهیم هستند ... 🔴 بستر اصلی کلیشه سازی آنها فضای اینستاگرام است. اکثریت افرادی که به اینها رای میدهند تحت تاثیر اینستاگرام هستند. کلیشه سازی یکی از محصولات اینستا گرام است. 🔹 اگر در این ۴ سال کار مهمی در جهت شکستن کلیشه ها نکنیم در سال ۴۰۷ نماینده آنها با استفاده از چند کلیشه مردم را همراه خود میکند... 🔹سید آرمان سجادی @madrese_amin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹مطالعه کتاب "حماسه حسینیِ" شهید مطهری 🌹 ماه محرم به هیئت استاد شهید برویم 🌹 امروز جای سخنانی از جنس "حماسه حسینیِ" شهید مطهری در هیئتها خالیست! مناسب است کتاب "حماسه حسینی" را در این ایام مطالعه کنیم. مناسب است جان و دل خود را با اندیشه پاک و زلال شهید مطهری شستشو دهیم. مناسب است در ماه محرم پای منبر استادِ شهید و در هیئت استادِ شهید باشیم. متاسفانه بعد از گذشت ۴۵ سال از شهادت این معلم بزرگ، در هیئت های ما کمتر صدای ایشان شنیده میشود. حالا باید به ایشان بگوئیم "معلم غریب". کاش در رگهای هیئتهای ما خون این شهید جریان داشت! امروز هیئتها غالبا در مسیر تحریک احساسات حرکت میکنند! این مسیر درستی نیست. 🌹 باید در هیئتهای ما صدای رسای شهید مطهری طنین انداز شود. 🌹 اگر میخواهیم با نداهای شیرین، عالی و حماسه انگیز حسین بن علی روح خود را شستشو دهیم کتاب "حماسه حسینی" را مرور کنیم. @madrese_amin
🔺نگذارید فراموش شود 🔺حضرت امام خمینی (ره): کتاب های این استاد عزیز (علامه شهید مرتضی مطهری) را نگذارید با دسیسه‌ها ی غیر اسلامی فراموش شود، بی استثنا همه اثارش خوب است، و من کسی دیگر را سراغ ندارم که بتوانم بگویم بی استثناء آثارش خوب است 🔺 متاسفانه بچه های انقلاب به توصیه های حکیمانه حضرت امام خمینی در این زمینه عمل نکردند و کتابهای استاد شهید در قفسه ها خاک میخورند.‌ محتوای زرد و کم مایه و نهایتا مطالعه داستان و رمان جای این کتابها را گرفته است. 🔺 از هیئتها که بگذریم حالا دیگر کتابفروشی های اسلامی و انقلابی هم کتابهای شهید مطهری را نمی آورند! در ایام و کتاب را مطالعه کنیم. @madrese_amin
⚠️ خطر بزرگ انقلاب امروز شاهد نسلی هستیم که از یک سو به شدت کم مطالعه میکند و با آثار شهید مطهری آشنا نیست و از سوی دیگر بشدت در فعال است، خودش را انقلابی میداند و دوست دارد دیده شود و از انقلاب دفاع کند! ⚠️ این نسل ناخواسته ابزار دست دشمنان و منافقان میشود. ⚠️ این یک خطر بزرگ برای انقلاب اسلامیست! @madrese_amin
🟥 آثار و گروه گرائی حضرت امام خمینی: «آن روزی که این وحدت از بین رود، مرگ همه ما و به باد رفتن همه نوامیس و به باد رفتن همه زحمت ‌های انبيا (علیهم السلام) نسبت به این کشور خودمان و نسبت به کشورهای دیگر [است].» صحیفه امام، ج۱۷، ص ۴۰۶ «رمز تمام گرفتاری های کشورهای اسلامی، اختلاف کلمه و عدم هماهنگی است و... تفرقه و جدایی و گروه‌ گرایی... اساس همه بدبختی ‌ها و عقب‌ افتادگی هاست.» همان، ج۱۰، ص۱۶۰ «قدرت ‌های جهانخوار شرق و غرب... به... اختلافات دامن می ‌زنند تا بر مقدّرات مسلمانان جهان مسلط و بر آنها حکومت نموده و ذخایر بی ‌پایان آنان را چپاول نمایند.» همان، ج۱۹، ص۳۲۱ @madrese_amin
🔺 کتابِ شهید جاوید، کتابِ ! این کتاب اثر مرحوم صالحی نجف آبادی میباشد که در سال ۱۳۴۹ منتشر شد. موضوع این کتاب تحلیلی از قیام حضرت سید الشهدا میباشد. آقای صالحی نجف آبادی در این کتاب مدعی میشود امام حسین علیه السلام به نیت تشکیل حکومت عازم کوفه شده و نمیدانستند که این حرکت به شهادت ختم میشود! انتشار این کتاب با بحثها و مجادلات فراوانی همراه شد. بیش از ۲۰ جلد کتاب در رد این کتاب نوشته شد. این بحث از محیطهای علمی به منابر رسید و موجب درگیریهای فراوانی شد. کار به توهین و تکفیر رسید و در نهایت قتل مرحوم شمس آبادی به این موضوع مرتبط شد. اما آنچه بسیار قابل تامل است نوع مواجهه حضرت امام خمینی با این موضوع میباشد. ایشان از زاویه دیگری به این ماجرا نگاه کردند. ایشان نگاهشان را به تاثیرات اجتماعی این کتاب معطوف کردند و به تعبیر دقیقتر ایشان قبل از این که آن را یک بحث کلامی بدانند نوعی دوقطبی سازی اجتماعی دانسته که آثار مخربی بر جریان انقلاب اسلامی داشته است. حضرت امام در این ماجرا به آثار منفی دوقطبی سازیها اشاره میکند و نسبت به آن هشدار میدهد. ایشان نشان میدهد بسیاری از افرادی که با نیت خوب وارد این ماجرا شدند و کتاب و مقاله نوشتند فریب خوردند و در میدانی که ساواک برای آنها طراحی کرده بازی کردند! حضرت امام خمینی به ما آموختند دوقطبیها چه آثاری دارند، به آنها باید چگونه نگاه کرد و در مواجهه با آنها چه واکنشی باید نشان داد. دوقطبی سازی از ویژگیهای مهم انتخابات ۱۴۰۳ بود. بررسی ماجرای کتاب شهید جاوید میتواند به ما در فهم این انتخابات کمک کند. @madrese_amin
درسی از شهید جاوید.MP3
32.36M
🟥 درسی از شهید جاوید کتاب "شهید جاوید" اثر مرحوم صالحی نجف آبادی میباشد که در سال ۱۳۴۹ منتشر شد. انتشار این کتاب با بحثها و مجادلات فراوانی همراه شد. اما آنچه بسیار قابل تامل است نوع مواجهه حضرت امام خمینی با این موضوع میباشد. حضرت امام در این ماجرا به آثار منفی دوقطبی سازیها اشاره میکند و نسبت به آن هشدار میدهد. ایشان نشان میدهد بسیاری از افرادی که با نیت خوب وارد این ماجرا شدند و کتاب و مقاله نوشتند فریب خوردند و در میدانی که ساواک برای آنها طراحی کرده بازی کردند! حضرت امام خمینی به ما آموختند دوقطبیها چه آثاری دارند، به آنها باید چگونه نگاه کرد و در مواجهه با آنها چه واکنشی باید نشان داد. دوقطبی سازی از ویژگیهای مهم انتخابات ۱۴۰۳ بود. بررسی ماجرای کتاب شهید جاوید میتواند به ما در فهم این انتخابات کمک کند. دوقطبی سازی یک منکر بزرگ اجتماعی و از بزرگترین گناهان محسوب میشود. دوقطبی سازان بستر فعالیت سرویسهای اطلاعاتی را فراهم میکنند و درخدمت اهداف آنان قرار میگیرند. صوت حاضر به تبیین این موضوع می پردازد. @madrese_amin
ZOOM0015.MP3
24.78M
🌹 مکتب خانه حضرت قاسم بن الحسن 🌹 شهید مرحمت بالا زاده از شاگردان این مکتب امروز دشمن نوجوانان ما را هدف گرفته است. هدف دشمن معتاد کردن نوجوانان و از بین بردن نیرو و استعدادهای آنان است. اعتیادهای پلتفرمی شکل جدیدی از اعتیاد است که غالبا شناخته شده نیست. اعتیاد به بازی های آنلاین و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام همان آثار اعتیاد به هروئین و تریاک را دارد! این بازیها عامدانه اعتیاد آور طراحی شده است. نسل NEET محصول اعتیادهای دیجیتالی است. کارل تامپسون نمونه ای از نوجوانان معتاد به بازی فورتنایت 🌹 اینجا میدان جهاد امروز است که جوانان و نوجوانان ما باید در آن حضور داشته باشند. @madrese_amin
سخنرانی شب هفتم محرم ۱۴۰۳.mp3
20.27M
🟥 خانواده حرم است. والدین اولین مدافعان این حرمند 🔹خانواده اولین سنگر مقاومت در برابر تهدیدات فضای مجازیست. 🔹 حضرت رباب_مادر حضرت علی اصغر_ در شعری که درباره امام حسین علیه السلام سروده ایشان را به کوهی تشبیه کرده که او به آن پناه میبرده است. 🔹امام حسین برای خانواده خود یک پناهگاه امن بوده است. 🔹 والدین باید برای فرزندان خود یک پناهگاه امن باشند و بتوانند از فرزندان خود در برابر آسیبها مراقبت کنند. 🔹امروز بزرگترین تهدیدها و آسیبها از ناحیه فضای مجازی متوجه فرزندان ما میباشد. 🔹والدین باید بتوانند در مقابل این تهدیدها از فرزندان خود محافظت کنند.‌ 🔹خانواده باید اولین سنگر مقاومت در مقابل تهدیدات فضای مجازی باشد! 🔹بعضی از والدین فکر میکنند اگر فرزندشان در فضای مجازی چندبار زمین بخورد یادمیگیرد در این فضا چگونه زیست کند این فکر اشتباه است! بسیاری از کودکان که در این فضا سقوط میکنند دیگر نمیتوانند از جای خود بلند شوند. 🔹 منظور قرآن کریم از این که فرزندان ما فتنه هستند این است که آنها وسیله آزمایش ما هستند. 🔹والدین اگر در برابر تهدیدات فضای مجازی نقش خود را ایفا نکنند در این آزمایش الهی شکست خورده اند! 🔹 استیو جابز مدیر شرکت اپل میگوید فرزندان من از آی پد استفاده نمیکنند! او بجای اینکه به بچه هایش گوشی بدهد برای آنها قصه میخواند! 🔹داستان مولی راسل و نقش اینستاگرام در خودکشی وی 🔹ریشه مشکلات این است که والدین نسبت به فضای مجازی احساس مسئولیت نمیکنند در حالیکه آنها باید پناهگاه فرزندان خود باشند. 🟥 خانواده حرم است والدین اولین مدافعان این حرمند. @madrese_amin
سخنرانی شب هشتم محرم ۱۴۰۳.mp3
26.27M
🟥 نسل حضرت علی اکبر و نسل Z 🔹 برای حضرت علی اکبر مهم این است که در مسیر حقیقت باشد. ایشان هیچ چیز را با حقیقت معاوضه نمی‌کند. برای ایشان حقیقت بر قبیله‌ها، رفاقت‌ها، حزب‌ها، جناح‌ها و شخصیت‌ها تقدم دارد. در مکتب حضرت علی اکبر برای حقیقت باید جان داد! 🔹 برای حضرت علی اکبر آن چه مهم است نزدیکی به پیامبر اکرم ص است. 🔹حضرت علی اکبر یک شخصیت توانمند، حماسی و قهرمان است. او به سپاه عمر سعد می‌گوید: تا این شمشیر برش دارد آن را بر شما فرود می‌آورم! 🔹سخاوت و مهمان نوازی از ویژگی‌های شخصیتی حضرت علی اکبر است. 🔹 حضرت علی اکبر هیچ گاه دنیا را بر دینش ترجیح نمی‌داد. 🔹 از معاویه نقل شده حضرت علی اکبر شایسته ترین فرد برای خلافت است چون اوج شجاعت، سخاوت و زیبایی در او جمع شده. 🔶 امروز شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های آنلاین مشغول تربیت نسل دیگری هستند. نسلی که به نسل Z و آلفا معروفند. این نسل بیش از آن که در مسیر حقیقت باشد در مسیر پلتفرم‌‌هاست! اینستاگرام مانند نرم افزار نشان به آن‌ها مسیر را نشان می‌دهد. 🔸 این پلتفرم‌‌ها می‌خواهند یک نسل معتاد، ضعیف، فاقد اعتماد بنفس، وابسته به لایک و فالوور، مشتاق به دیده شدن، ناامید، فاقد ایمان، بدبین به مسئولین، منزوی، تنها، شکننده، سطحی، بی‌تعهد، بی‌وفا، فاقد رهبر، خشن و فحاش تربیت کنند پلتفرم‌ها به افکار و احساسات کاربران خود شکل می‌دهند 🔸این که این پلتفرم‌ها چقدر در رسیدن به این اهداف موفق شوند بستگی به ما دارد. هر قدر حضور جوانان در این پلتفرم‌ها بیشتر باشد آن‌ها بیشتر به اهداف خود می‌رسند 🔺 این‌ها دو مسیر متفاوتند! @madrese_amin
💢 تقویت روح حماسه 🏴 در ایام محرّم و صفر، ملت عزیز ما باید روح حماسه را، روح عاشورایی را، روح نترسیدن از دشمن را، روح توکّل به خدا را، روح مجاهدت فداکارانه در راه خدا را، در خودشان تقویت کنند و از امام حسین علیه السّلام مدد بگیرند. 🎙 امام خامنه‌ای مدظله‌العالی؛ ۱۳۷۱/۰۴/۱۰ ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄ 💠 مؤسسه و مرکز تخصصی حوزوی جبل الصبر ☑️ @stabatabaeey ┄┅┅┅✿✾❀✾✿┅┅┅┄