eitaa logo
مدرسه علمیه حکمت و عرفان باقرین علیهماالسلام
2.4هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
88 ویدیو
26 فایل
» کانال مدرسه علمیه حکمت وعرفان باقرین (علیهما السلام) » مدرسه علوم اسلامی، ویژه خواهران » تحت اشراف استاد گران‌قدر، حجة الاسلام و المسلمین سید یدالله یزدان پناه. پذیرش👇 تخصصی: @EmamReza5 عمومی: @hekmat_baqerain ادمین کانال: @Bagherain11
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 عقلانیت زن در قصص قرآنی 🔹ملکه سبا ▪️قسمت پنجم (قسمت آخر) 🌴 در قرآن قصص فراوانی هم هست كه اگر كسی خواست بفهمد: 🍃 آل فرعون عاقل‌ترند يا اين زن 🍃آل نمرود عاقل‌ترند يا اين زن 🍃سلاطينی كه مسيح ـ سلام اللَّه عليه ـ با آنها روبرو بود عاقل‌ترند يا اين زن ⬅️ بعد از اين كه معنای عقل در فرهنگ قرآن را تبيين نمود، خواهد ديد⬇️ ✔️ اين زنی كه سلطنت می‌كرد و زمامدار كشور وسيع يمن بود، عاقل‌تر از خيلی از زمامدارهای مرد بوده است. 🌴 او می‌دانست كه شجاعت در تسليم شدن در مقابل حق است نه تهور. 🍃او شجاعت را از تهور تميز داد و نگفت: ما حاضر نيستيم زير بار پيامبران بيگانه برويم؛ 🥀 زيرا كه چنين خوی و سيرتی خوی درندگی است. 🌴 او پذيرفت؛ چرا كه بيگانه‌ای در كار نبود. سليمان آشنا است. پيامبری است كه پيام دوست را آورده و سخن حق را ارائه داده است. ✨قرآن كريم اين داستان را به عنوان يك نمونه طرح می‌كند. 🥀 اگر چنانچه مردانی به صلاح و فلاح رسيده اند، مردانی هم به فساد و افساد و هلاكت نسل انسان‌ها و حرث آنها دست يازيدند و بسياری از مردم بيگناه را كشتند. ✔️ اما اين زن بسياری از خون‌ها را حفظ نمود. و بر اساس همين جريان، زنان فراوانی در صدر اسلام گفتند: ✨ «أسلمت مع رسول اللَّه، للَّه ربّ العالمين» https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
اجتماعی انسان 🔰قسمت صد و چهارم🔰 🌾اسلام تمام شوونش اجتماعی است🌾 🔹ممكن است بگويى اين آزادى در تفكر كه از آيات قرآن استفاده مى‏ شود تا چه اندازه است❓ آيا حد و مرزى هم دارد يا نه❓ و با اينكه ما به وجدان مى‏ بينيم كه فهم‏ ها و استعدادها در درك حقايق مختلفند چگونه مى‏ تواند حد و مرز داشته باشد❓ 🔹در پاسخ مى‏ گوئيم: بله، معلوم است كه فهم‏ ها مختلفند، زيرا عوامل ذهنى و خارجى در اختلاف فهم‏ ها اثر به سزايى دارد؛ 🔺هر كسى يك جور تصور و تصديق دارد، 🔺يك جور برداشت و داورى مى‏ كند و اين را هم قبول داريم كه: 🔺اختلاف فهم‏ ها باعث مى‏ شود تا مردم در درك آن اصولى كه اساس اسلام است مختلف شوند، لكن؛ اختلاف در فهم دو انسان (بطورى كه در علم معرفة النفس و در فن اخلاق و در علم الأجتماع آمده) بالأخره منتهى مى‏ شود به چند امر، يا به اختلاف در خلق‏ هاى نفسانى و صفات باطنى (كه يا ملكات فاضله است و يا ملكات زشت) كه البته اين صفات درونى تاثير بسيارى در درك علوم و معارف بشرى دارند، چون؛ استعدادهايى را كه وديعه در ذهن است مختلف مى‏ سازند: ✔️ انسانى كه داراى صفت حميده انصاف است داورى ذهنيش و درك مطلبش نظير انسانی كه متصف به چموشى و سركشى است نمى‏ باشد، ✔️ انسان معتدل و باوقار ، معارف را طورى درك مى‏ كند و انسان عجول، متعصب، هواپرست و يا دمدمى مزاج طورى ديگر درك مى‏ نمايد. ✔️ و همین طور يك انسان ابله و بى‏ شعورى كه اصلا خودش نمى‏ فهمد چه می خواهد و یا دیگران از او چه می خواهند طوری دیگر. 📚ترجمه المیزان، جلد ۴، صفحه ۲۰۲. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و بیست وسوم 🔶ایمان به اینکه متصرّف در مملکت وجود و عوالم غیب و شهود حق تعالی است و دیگر موجودات را تصرّفی نیست مگر تصرّف اذنی ظلّی، موجب بسیاری از کمالات نفسانیه و اخلاق فاضله انسانیه گردد. مثل: 1⃣توکّل؛ 2⃣ اعتماد به حق؛ 3⃣ قطع طمع از مخلوق که اُمّ الکمالات است و موجب بسیاری از اعمال صالحه و افعال حسنه و ترک بسیاری از قبایح شود . ✅ چنانچه آن مراتب را در ظاهر، تاثیر بلکه تاثیرات است، هیات ظاهر و جمیع حرکات و سکنات عادیّه و غیر عادیه و تمام تروک و افعال را در آنها نیز تاثیراتی است بس عجیب؛ که گاه شود که با یک نظر از روی حقارت، به یکی از بندگان خدا، سالک را از اوجِ اعلی به اسفل سافلین پرتاب کند و جبران آن را به سالهای دراز نتوان نمایند. 📚آداب الصلاه| صفحه ۹۵ و ۹۶ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 قسمت شصت و دوم 🌱در تمدّن نوین اسلامی: 🌴 معنویّت در کنار مادّیّت 🕊 عروج ⬇️ 🔹اخلاقی و 🔹معنوی و 🔹روحی و 🔹تضرّع و 🔹خشوع ⬅️ در کنار پیشرفت زندگی مادّی است. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
✅ توحید پیغمبر اکرم توحید خاتمی است. ✅خاتم یعنی کامل و بی نهایت. ✅ توحید او جان آدم است. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و هفتاد و هفتم🔰 🔹حضرت حق تشعشع اسمائی دارد؛ سپس عالم را خلق می‌کند؛ ✅ تشعشع اسمایی، اسماء حسنی الهی است. صُقع ربوبی است که اسمش را می‌گذارند ◀️تعیّن ثانی ◀️تجلّی ثانی ◀️محلِّ قدس ◀️قدسِ الهی ❌نه قدس عقلی؛ بلکه فوقِ عقل است. در صقع ربوبی است. ✅تعلیمِ اسماء حسنی هم که گفته می شود منظور رسیدن به این نور عزّ است. یعنی همانی که گفته ⬇️ 🔸"فتَصِل إلی معدنِ العَظمة"، به معدن عظمت برسد؛ 🔸"الحقنی بنور عزّک الابهج"، به آن نور عزّ ملحقم کن آن‌جا را می‌گویند محلِّ قدس نور عظمت، محلّ اسماء حسنایِ حق، آن تشعشعِ اسمائی فوق عالم حتی [فوقِ] عالمِ عقل است. ❓لذا کسانی‌ که بتوانند به آن‌جا برسند چه می‌شود؟ ❗️ اتّصال، وصول، فنا رخ می‌دهد. آینۀ دلِ ما درخورِ حلیه‌های حضرت حق است ولی باید تا آنجا پیش برود که نور طامس بر این دل بتابد. 🔅نور طامسِ حق که انسان را محو می‌کند باید فوقِ عقول باشد. لذا آنجا بحث‌های جدّی‌ای دارد المیزان توضیح می‌دهد که "عَلَّم" غیر از "اِنباء" هست، ❌صحبت از "انباء" نیست؛ به ملائکه گفته شده است انباء ✅ولی به حضرت آدم گفته شده است علّم، تعلیم. ❗️تعلیم هم یعنی در جانش پیاده شود، در جان که پیاده شود⬇️ ✅ می‌شود حالتِ فنا جلسه بیست و پنجم https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
💠به همت مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری دانشگاه باقرالعلوم ع برگزار می شود: 🔰نشست تخصصی نگرشی نوین به فلسفه فرهنگ 🔸با محوریت کتاب چیستی و نحوه وجود فرهنگ اثر استاد یزدان پناه 📆زمان: 🗓پنج شنبه مورخ 26 آبان ماه 🕒ساعت 15 📌مکان: دانشگاه باقرالعلوم ع، سالن اجتماعات امام حسین ع 🌐 لینک حضور در جلسه dte.bz/scscenter —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
🔰 نامه خواندنی از حضرت علامه حسن زاده در معرفی خودشان ▪️قسمت دوم بنا به فرموده ايزد تعالى «و اذا حييتم بتحية فحيوا بأحسن منها أوردوها» و به دستور ولى الله اعظم، امام به‌حق ناطق جعفر بن محمد الصادق عليهما السلام رد جواب الكتاب واجب كوجوب رد السلام، اين چند جمله تحرير مى‌گردد. 🔹نام حسن و به شهرت حسن زاده آملى در سال هزار و سيصد و هفت هجرى شمسی در ايراى لاريجان آمل متولد و در حجر كفالت و تحت مراقبت پدر و مادرى الهى تربيت و از پستان پاك مادرى مؤمنه، عفيفه، صديقه، شير نوشيده‌ام؛ «سقا هما الله و جميع المؤمنين شرابا طهورا» 🔹تحصيلات كتب ابتدائيه را كه در ميان طلاب علوم دينيه معمول و متداول است از: 🔸 نصاب الصبيان و 🔹جامع المقدمات و 🔸شرح الفيه سيوطى و 🔹حاشيه ملا عبدالله بر تهذيب منطق و شرح جامى بر كافيه نحو و شمسيه در منطق و 🔸شرح نظام در صرف و 🔹مطول در معانى و 🔸بيان و بديع و معالم در اصول و 🔹تبصره در فقه و 🔸مغنى‌اللبيب در نحو و 🔹شرايع محقق در فقه و چندين كتب جلدين شرح لمعه در فقه و 🔸قوانين در اصول تا مبحث عام و خاص را در آمل كه همواره از قديم الدهر واجد رجال علم بوده، از محضر مبارك روحانيين آن شهر آيات عظام و حجج اسلام: 🔷آقاى غروى و آقای طبرسى و آقا شيخ احمد اعتمادى و آقا عبدالله اشراقى و آقا ابوالقاسم رجائى و غيرهم كه همگى از اين نشأه رخت بربسته اند و به رياض قدس در جوار رحمت رب العالمين آرميدند، فرا گرفتم. و نيز از حضرت آية الله عزيز الله طبرسى تعليم خط مى گرفتم تا اينكه خودم در آمل چند كتاب مقدماتى را تدريس مى‌كردم.
🔰 مکتب سلوکی علامه حسن زاده ▪️قسمت چهارم: ضرورت فلسفه و عرفان نظری در سلوک 🔹 علامه حسن‌زاده بارها فرمودند همان‌طور که در بحث‌های فقهی باید لمعه، مکاسب و رسائل خوانده شود و درس خارج شرکت کرد تا بتوان حکم‌الله را بیان نمود ⬅️ در مباحث معارفی نیز باید همین سیر طی شود. 🔹 بنابراین فلسفه و عرفان نظری مورد نیاز است. بزرگی مانند علامه طباطبایی، بی‌مقدمه سر در نیاورده است؛ بلکه همه این زمینه‌ها در ایشان بوده و به ایشان کمک کرده است. چشمشان تیز شد و جوانب برایش آشکار گردید که توانستند چنین تفسیری بنویسند. 🗂 جلسه ۳۴۸ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 نگاه اسلام به ؛ سرمایه عظیم 🔺 که این فتنه اخیر برای ما فراهم کرد، می‌خواهد ما را آماده کند برای جریان آخرالزمان؛ که نقاط قوت نگاه اسلام به زن را بیش از پیش آشکار و های گذشته را جبران کنیم. 🔻 - ۱۹ آبان ۱۴۰۱ 📎 دریافت با کیفیت اصلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 به مناسبت بزرگداشت علامه طباطبایی ره ✔️ مجسمه معنویت ✔️ اهل تهجد ✔️ بهترین تفسیر، تفسیر المیزان علامه https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
معرفی علامه طباطبایی ره، از زبان شیرین علامه حسن زاده ره، در هفده قسمت و بیست و دو پست توصیه می‌شود چند دقیقه وقت بگذارید و این پست‌ها را مطالعه نمایید. 🌷 شاخه گل صلواتی هدیه به روح ملکوتی ایشان برای دسترسی آسان‌تر روی هشتک زیر ضربه بزنید👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و بیست و چهارم 🔶 پس از آنکه واضح شد که باطن را در ظاهر و ظاهر را در باطن تاثیر است انسان طالب حق و ترقّیِ روحانی باید در انتخاب ماده و هیئت لباس آنچه را که: 1⃣ در روح تاثیر بد دارد؛ 2⃣ و قلب را از استقامت خارج؛ 3⃣ واز حق غافل می کند؛ 4⃣وجهه روح را دنیایی می نماید؛ احتراز کند. 🔶و گمان نشود که تسویل شیطان و تدلیسِ نفسِ اماره فقط در لباس فاخر زیبا و تجمّل و تزیُّن است؛ بلکه گاه شود که انسان را برای لباس مُندَرس و بی ارزش از درجه اعتبار ساقط نماید. ✅ از این جهت انسان باید از لباس شهرت، بلکه مطلقِ مشی بر خلاف معمول و متعارف احتراز نماید. 🔶 همانطور که لباسهای خیلی فاخر را در نفوس تاثیر است؛ لباسهای خیلی پست را چه در ماده و جنس و چه در هیئت و شکل، در نفوس تاثیر است و چه بسا باشد که فساد این، به مراتب بالاتر از آن لباس های فاخر باشد. ✅ زیرا که نفس را مَکایدی است بسیار دقیق؛ همینکه خود را از نوع ممتاز دیر باینکه خود، لباس خشن و کرباس پوشیده و دیگران لباس نرم و لطیف پوشیدند، از معایب خود، بواسطه حبّ به خود غفلت می کند... ⬅️ بسا باشد که به خود اعجاب کند و تکبر بر بندگان خدا(کند)؛ و سایرین را از ساحت قدس حق دور داند و خود را از مقرّبین و خُلَّص عبادالله داند و چه بسا مبتلا به ریا و مفاسد بزرگ شود...وخود را که از اولیای شیطان است، اهل الله محسوب دارد. 📚آداب الصلاه| صفحه ۹۶و۹۷و۹۸ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔖 مطلب جدید 🔰 به مناسبت شرایط اجتماعی موجود و ضرورت کادرسازی و تربیت نیرو برای تقویت جبهه انقلاب، سلسله سخن نگاشت‌های رهبر معظم انقلاب درباره کادرسازی، به صورت هفتگی ارائه می‌گردد. 🕌 مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 تربیت نیرو ▪️قسمت اول ✔️ فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی، تربیت این جوان‌هاست. همه توقع داشتند که امام بگوید این پیروزی‌ای که شما به دست آوردید، فتح‌الفتوح است؛ از آن پیروزی ستایش کند؛ امام از رزمندگان تشکر کردند. ❗️اما گفتند: ✔️ فتح‌الفتوح انقلاب ما تربیت این جوان‌هاست؛ که در آن شرائط دشواری که همه‌ی دنیا در مقابل ما با چهره‌ی دژم و سلاحِ آماده‌ی شلیک ایستاده بودند، اینها توانستند یک چنین پیروزی بزرگی را به دست آورند؛ عملیات طریق‌القدس بود. 🔵 من همین را تکرار می‌کنم: فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی اینهاست. 🔺 پیشرفت واقعی این است که جوان‌های ما، نخبگان ما نسبت به آینده احساس مسئولیت کنند؛ برای خودشان دیدگاه تعریف کنند؛ برای کشور آینده‌ای را تصویر کنند و مجسم کنند و احساس کنند و این احساس را اظهار کنند که آماده‌اند برای رسیدن به این آینده، تلاش کنند. این چیزی است که امروز وجود دارد؛ 🔹 این را باید تقویت کرد، این را باید پیش برد. این احساس و روحیه‌ی نشاط را باید روزبه‌روز در جامعه‌ی ما تشدید کرد. اگر این شد، آن وقت این دارائىِ شخصی شما - این استعداد و این نخبگی که یک دارائی شخصی است - تبدیل خواهد شد به دارائی ملی؛ 🕌 مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
✅ جهنم خوب آن است که آدم از آن عبور کند. ✅ دنیای خوب آن است که از آن عبور کند. دنیای بد‌ آن که از آن عبور نکند. ✅ بدن خوب آن است واسطه به کمال رسیدن باشد نه این که خود کمال باشد. بدن بد آن است که خود کمال باشد. ✅ مرکب خوب آن است که با آن به مقصد برسد و سوار آن شود نه این که مرکب سوار او شود.✨ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
هدایت شده از نسیم حکمت
نشست فلسفه فرهنگ.mp3
20.97M
🔰صوت نشست تخصصی نگرشی نوین به فلسفه فرهنگ 🔸با محوریت کتاب چیستی و نحوه وجود فرهنگ اثر استاد یزدان پناه 🗓پنج شنبه مورخ 26 آبان ماه https://eitaa.com/nasimehekmat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 نامه خواندنی از حضرت علامه حسن زاده در معرفی خودشان ▪️ قسمت سوم 🔵 پس از آن در شهريور ۱۳۲۹ شمسى به تهران آمدم و چند سالى در مدرسه مبارك حاج‌ابوالفتح رحمة الله عليه بسر بردم و باقى كتب شرح لمعه و از عام و خاص قوانين تا آخر جلدين آن را در محضر شريف مرحوم آية الله آقا سيد احمد لواسانى رضوان الله تعالى عليه درس خوانده ام. 🔵 و بعد از آن چندين سال در مدرسه مبارك مروى به سر بردم و به ارشاد جناب آية الله حاج شيخ محمد تقى آملى قدس سره به محضر مبارك علامه حاج ميرزا ابوالحسن شعرانى طهرانى مسجد حوضى اعلى الله تعالى مقاماته آشنا شدم و آن بزرگوار چون پدر مهربانى ساليانى دراز در كنف عنايتش همّ خويش را به تربيت و تعليم اينجانب مصروف داشت و از فنونى چند درى به روى اين ناچيز بگشود. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و هفتاد و هشتم🔰 🔹شیخ اشراق در جلد سوّم مجموعه مصنّفات در کتاب صفیر سیمرغ، بحث عشق را مطرح می‌کند. ❌ شیخ اشراق می‌گوید محبّت حق تعالی به قوای حیوانی تعلّق ندارد. ✅ بلکه به نقطۀ ربّانیّت که مرکز اسرار حق در آدمی است، تعلّق دارد. ❓نقطۀ ربّانیّت چیست؟ ✨ روح خداوندی 🔸 "نفختُ فیه من روحی". ✅ عرفا می‌گویند: مرتبه قلب، لایه‌های طولی‌ دارد. سه مرحله آخرش: ◀️ "سرّ" ◀️ "خفی" ◀️ "أخفاء". نام دارد که این سه مرحله، نقطۀ ربّانیّت نامیده می‌شود؛ ما الان قلب را به طور مطلق به کار می‌بریم ولی منظورمان همین لایه‌های نهایی قلب است. ❓مرحله اول قلب، چطور پدید می‌آید؟ 🔸امام صادق می‌فرمایند: "القلب حرم الله فلا تُسکِن فی حرم الله غیرَ الله" 🔻"القلب حرم الله" ⬅️ به این اشاره دارد که قلب ساخته شده که جای خدا باشد.🔺 پس: ▪️مرحلۀ اوّلش این است که جایِ خدا باشد. ▪️ مرحلۀ نهاییش این است که نقطه ربانیت باشد. جلسه بیست و پنجم https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 نبوغ فکری و سیاسی زن ▪️ قسمت اول 🔹يكی از نمونه‌های بارز نبوغ فكری زن، همتايی او با مرد در مهم‌ترين فضيلت‌هايی است كه خدا برای انسان ذكر می‌كند. در اين مورد دو نمونه‌ی ⬅️ 🔸نبوغ فكری و فرهنگی 🔸 نبوغ سياسی و حضور در صحنه سياست و اجتماع را می‌توان ذكر نمود. ❗️ نبوغ فكری و فرهنگی آن نيست كه كسی مطلبی را زودتر از ديگران باخبر شود، مثلاً اگر شخصی كتابی را زودتر از ديگران مطالعه نمود و از مضمونش آگاه شد، و يا زودتر از ديگری در جلسه علمی حضور به هم رساند و از محتوای محفل باخبر شد اين سبق زمانی، نشانه نبوغ فكری او نيست. ⚫️ زيرا ممكن است كه اگر اين شخص دوم نيز همان روز اول در آن محفل علمی شركت می‌كرد، همتای شخص اول و يا بهتر از او می‌فهميد. ✔️ بنابراين اينگونه از سبقت ها و تقدّمها، نشانه فضيلت و نبوغ نيست. 🔷 اما اگر يك مسأله عميق علمی طرح شد و اين مسأله عميق علمی برای بعضی از شنوندگان، نظری و برای بعضی ديگر، ضروری بود معلوم می‌شود برای آن‌ها كه مسائل علمی روشن و ضروری است از نبوغ خاصی برخوردارند و اين گروه بهتر از ديگران می‌فهمند. ▪️در اينجا سبق زمانی مايه فخر نيست، بلكه سبق فكری و فرهنگی و علمی آن افراد، مايه مباهات است. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰قسمت صد و ششم🔰 🌾اسلام تمام شوونش اجتماعی است🌾 🔹اسلام از عهده برطرف كردن اختلافات هم بر آمده، چرا كه؛ 📌 اولا: جامعه را وادار به اقامه دعوت دينى و پند و تذكر دائمى و بدون تعطيل نموده، (و معلوم است كه در چنين جامعه‏ اى عموم مردم به سخن دسترسى دارند، و هر جا بروند آن را مى‏ شنوند و در نتيجه گناه گسترش پيدا نمى‏ كند، تا در فهم‏ ها اثر بگذارد). 📌 ثانيا: جامعه را به امر به معروف و نهى از منكر واداشته، (در نتيجه اگر كسى مرتكب گناهى شود مورد ملامت همه قرار مى‏ گيرد، و گناه در چنين جامعه‏ اى چون سگ ماهى در آب شيرين است، كه محيط اجازه رشد به او نمى‏ دهد و آن را از بين مى‏ برد). ☘ وَ لْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ، وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ، وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ ... ☘باید از میان شما طایفه ای باشند که به خیر دعوت نموده، امر به معروف و نهی از منکر کنند. ▪️آیه ۱۰۴ آل عمران. 🔸 پس دعوت به خير با تلقين و تذكرش باعث ثبات و استقرار عقايد حقه در دل ها مى‏ شود، 🔸و امر به معروف و نهى از منكر موانعى را كه نمى‏ گذارد عقايد حقه در دل ها رسوخ كند از سر راه بر مى‏ دارد. 📚ترجمه المیزان، جلد ۴، صفحه ۲۰۴. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔖 مطلب جدید 🔰 به مناسبت شرایط اجتماعی موجود و ضرورت کادرسازی و تربیت نیرو برای تقویت جبهه انقلاب، سلسله سخن نگاشت‌های رهبر معظم انقلاب درباره کادرسازی، به صورت هفتگی ارائه می‌گردد. 🕌 مدرسه علمیه باقرین علیهماالسلام https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
هدایت شده از 
🔰 تربیت نیرو ▪️ قسمت دوم 🔴 تربیت دینی و انقلابی جوان‌ها ما باید امروز تلاشمان را مصروف تربیت دینی و تربیت انقلابی جوانها بکنیم و این جریان عظیم نیروی انقلاب را هم که در بین جوانها خوشبختانه هست، تقویت بکنیم؛ 🔹بهشان امید بدهیم. 🔹 بهشان پشتیبانی بدهیم. 🔹و تقویت بکنیم این جریان را. ⚠️ این‌جور نباشد که جریان انقلابی تضعیف بشود، جریان مقابل آنها تقویت بشود؛ این نباید اتّفاق بیفتد؛ ❗️نه در محیط دانشگاه ❗️نه در محیط تبلیغات دینی ❗️نه در محیط فرهنگی و امثال این‌ها. ۱۳۹۶/۰۵/۳۰ https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab
🔰 نبوغ فکری و سیاسی زن ▪️قسمت دوم ✅ آن كس كه مطلب عميق را زودتر از ديگری می‌فهمد معلوم می‌شود كه 🔹 يا به مبادی و اصول استدلالی آن مسأله آگاه است. 🔹 و يا قبلاً اين راه را طی كرده است. 🔹 و يا با سرعت اين راه را مي پيمايد. ✅ و در هر صورت مسأله عميق علمی را زودتر از ديگران می‌فهمد و سبقت در اينجا، نشانه نبوغ است. ⬅️ چه اين كه اگر كار خيری را دو نفر با فاصله زمانی انجام دادند، صرف اين تقدم و تأخر زمانی، نشانه فخر نيست، ولی اقدام به كاری كه نثار و ايثار می‌طلبد، مقدور هر كسی نيست. ❌ و اگر در بين يك گروه، شخصی با نثار و ايثار، تن به آن كار داد و موفق شد، اينجا صرف سبق زمانی نيست. ✔️ بلكه اين عمل از نبوغ فكری و خلوص خاصی حكايت می‌كند، خواه درباره نظر و جزم، خواه درباره عمل و عزم و اين يك اصل كلی است. https://eitaa.com/joinchat/1103298577C35a67e59ab