eitaa logo
مدرسه علمیه مجازی
968 دنبال‌کننده
17 عکس
26 ویدیو
483 فایل
☘️ مدرسه علمیه مجازی☘️ 🔹🔸🔹بنا دارم درس گفتاری که منتشر میکنم یا عموما در دسترس نباشد و یا اینکه مدرس یا درس امتیاز ویژه ای داشته باشند. او خواهد آمد... @madresemajazi کانال آپارات https://www.aparat.com/Madresemajazii/ ارتباط با ما: @Mahdyramezani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1031334752.pdf
590.5K
💠 جزوه دانش رجال ✅ استاد حسینی شیرازی •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• ☘ مدرسه علمیه مجازی☘ @madresemajazi
✨ مژده✨ سلام خدمت دوستان عزیز ان شاءالله در روزهای آتی درس گفتار خلاصة الحساب رو در کانال بارگذاری میکنم یاعلی
1_1031334814.pdf
1.37M
💠 منبع شناسی ✅ استاد حسینی شیرازی •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• ☘ مدرسه علمیه مجازی☘ @madresemajazi
1_1031334838.pdf
1.24M
💠 راوی شناسی ✅ استاد حسینی شیرازی •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• ☘ مدرسه علمیه مجازی☘ @madresemajazi
1_1031334860.pdf
650K
💠 مبانی جرح و تعدیل ✅ استاد حسینی شیرازی •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• ☘ مدرسه علمیه مجازی☘ @madresemajazi
1_1031334864.pdf
43.8K
💠 فهرست مبانی جرح و تعدیل ✅ استاد حسینی شیرازی •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• ☘ مدرسه علمیه مجازی☘ @madresemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ آینده فکر دینی در ایرانآرش نراقی می گوید جریان نواندیشی دینی یک دهه است که به پایان رسیده است و آینده ی فکر دینی از آنِ طلابی است که درس های حوزه را خوب خوانده اند و به زبانهای فرنگی مسلط اند و به الهیات و فلسفه غرب اشراف دارند و با این سنتهای علمی مدرن وارد گفتگوی انتقادی می شوند. 🔸 در سوی دیگر طیف، جریان تازه ای از طلبه های جوان رفته رفته چهره می نمایند، که خود تا حدّ زیادی (دست کم به نحو غیرمستقیم) محصول نفوذ فکری سروش، شبستری، و ملکیان بوده اند- طلبه هایی که درسهای حوزوی را خوب خوانده اند، اما در طول یک دو دهه گذشته رفته رفته زبان های فرنگی آموخته اند، و دسترسی مستقیم به منابع اصلی فلسفه و الهیات غرب یافته اند. دانش این طلبه های جوان و خوش فکر در بسیاری از شاخه های فلسفه و الهیات جدید به مراتب روزآمدتر و عمیق تر از سروش و شبستری (و می افزایم- ملکیان) است. این گروه کم شمار اما پربار از عالمان علوم دینی نسبت به سنت دینی (از موضع مدرن) رویکرد انتقادی دارند، اما با فلسفه و الهیات جدید هم چندان آشنا هستند که از دشواری ها و تنوع صداها در آن حوزه ها آگاه باشند، و بتوانند با این سنتهای علمی مدرن وارد گفت و گوی انتقادی شوند. پروژه فکری این عالمان دینی، نه عبور از دین یا برساختن دینی تازه، که دفاع عقلانی، انتقادی، و مدرن از سنت دینی است. (به نظرم یک نمونه خوب از این دسته عالمان جوان، آقای محمود مروارید است که در حال حاضر عضو هیأت علمی پژوهشکده فلسفه تحلیلی است.) 🔹 بنابراین، اگر از من بپرسید آینده فکر دینی در ایران را در کجا باید جست، پاسخ من این است که آن را در جایی جستجو کنید که کار دین پژوهی به شکل علمی و کارشناسانه و به طور حرفه ای پیگیری می شود. پیش بینی من این است که نسل عالمان جدید برآمده از حوزه های علوم دینی رفته رفته می توانند مرجعیت فکر دینی را که در چند دهه اخیر کمابیش در دست روشنفکران و نواندیشان دینی بیرون حوزه بوده است، دوباره به دست آورند. 🔸 به نظرم مهمترین نقطه قوّت این نسل جدید عالمان دینی مهمترین نقیصه آنها هم هست: غیرسیاسی بودن. «غیرسیاسی» بودن این عالمان به آسانی می تواند به فقدان حساسیت نسبت به مقوله عدالت تبدیل شود. ♻️ منبع: https://neeloofar.org/1393/10/19/081093-2/ •┈┈••✾🦋🌻🦋✾••┈┈• ☘ مدرسه علمیه مجازی☘ @madresemajazi
قابل توجه دوستانی که تازه به جمع ما پیوستند درس‌گفتار تلخیص المحصل چون در حال برگزاری می باشد جلسات پشت سر هم در کانال بارگذاری نمی شود و برای دسترسی راحت به جلسات عنوان را پیگیری کنید.