✅سوالات وارده در کانال های ثامن
👌 سوال دوم؛
❌ چرا آقای روحانی اقتصاد و بورس را به امان خدا رها کرده است؟ آیا قصد راه انداختن شورش عمومی دارد؟
👈 پاسخ
🔻مشکلات اقتصادی جامعه دلایل متعددی دارد که به برخی از آنها اشاره می شود:
یکم) در دهه های گذشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تلاش های زیادی برای استقلال عمل در ابعاد مختلف صورت گرفت مانند استقلال سیاسی یا خودکفایی در تامین تجهیزات دفاعی و ...، اما در حوزه اقتصادی علی رغم فعالیتهای زیاد در حوزه زیرساخت های اقتصادی مانند احداث جاده ها، سدها، نیروگاهها و ...، در حوزه خودکفایی منابع درآمدی، این تلاشها در تراز حوزههای پیشگفته نبوده و هر بار دشمن از حربه تحریم استفاده می کند، ما دچار مشکل میشویم.
🔸دوم) جریان نفوذ در بخشهای مختلف فعالیت میکند که یکی از مهمترین آنها بخش اقتصادی است. البته به نظر میرسد نفوذ آنها در لایههای تصمیم سازی است تا تصمیم گیری.
🔹 سوم) متاسفانه سودجویانی که در بخش خصوصی و تا حدی در بخش دولتی وجود دارند کم نیستند، اینها بیشتر از آنکه به دنبال ضربه زدن به کشور و ملت باشند، صرفا به منافع خود فکر می کنند، که البته نتیجه عمل آنها با جریان نفوذی که به دنبال ضربه زدن به کشور است فرقی ندارد.
🔺 چهارم) ضعف نظارت دولت بر بازار و بورس ناشی از ضعف تدبیر و کم تحرکی آنهاست نه از سر خیانت یا راه اندازی شورش در جامعه.
بیان چنین تحلیل و موضعی الزامات خطرناکی به دنبال خواهد داشت که علاوه بر غلط بودن، امید به حل مشکلات را کاهش داده و آشوب و بی ثباتی را جایگزین مطالبه گری صحیح از دولت خواهد نمود.
#نشستهای بصیرتی
#شهید کمالی
#ثامن
✨مشغول مطالعه جزوهای از مرحوم آیتالله حائری شیرازی با عنوان "پول رایج جهانی و احیای پول اسلامی" هستم. جملاتی طلایی دارند که برایتان نقل میکنم تا در انتها نکتهای بیان کنم.
🔸️"وقتی کارشناس بانک در توجیه بهره میگوید سپرده مردم پیش ما امانت است و باید به اندازه تورم به سپردهها سود بدهیم، چرا این حرف را در مورد اسکناسهایی که دست مردم است و حکومت ثبات قیمت آن را با دو امضا ضمانت کرده، نمیزنند؟... آیا امضای رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برای نقاشی روی پول است یا جنبه تضمین ارزش و اعتبار پول را دارد؟"
🔸️"پول متغیر(یعنی پولی که ارزش آن تغییر میکند) به معنی گذاشتن مردم روی ترازو و خالی شدن [جیب] ضعیف در غنی و تشدید تضاد طبقاتی است... در پول رایج جهانی که قانون بانکداری بدون ربا مبتنی بر آن است، از محرومِ مقروض گرفته میشود و به مرفه متمکن داده میشود".
🔸️"طبق نظر امام خمینی(ره) که فرمود "پول در اسلام کار نمیکند، کاری کنید پول کار نکند"، باید از پول رایج جهانی که لحظهای از ربا و کار کردن خلاصی ندارد، اجتناب کرد".
🔸️"حل مشکل ربا در گرو اصلاح پول رایج جهانی است. رسول گرامی اسلام اول پول خود را کالایی کرده و سپس ربا را محکوم نمودند. منظور از اصلاح پول، کالایی کردن آن به تاسی از رسول گرامی اسلام است".
🔸️"با پول اعتباری، اصل فَلَكُم رُءوسُ أَموالِكُم لا تَظلِمونَ وَلا تُظلَمونَ(سرمایههای شما ازآن شماست[اصل سرمایه، بدون سود]؛ ن ستم میکنید، نه ستم بر شما وارد میشود) به امر دیگری تبدیل میشود و آن "اما تَظلمون و اما تُظلمون" است، یعنی انسان بین محذور بهره دادن و بهره ندادن قرار میگیرد. اگر بهره گرفته نشود، به قرض دهنده به دلیل تورم ظلم شده، و اگر بهره گرفته شود، به قرض گیرنده ظلم شده، زیرا قرض گیرنده میگوید از تورم چه سودی برده که غرامت بپردازد!"
🔸️"پول معادل کالایی، نظام دائم التعادل، مقاوم، تضمینی، عقلایی، فقهی، فقهایی و غیر ذهنی است".
🔸️"با اصلاح پول، ربا و مسائل دیگر خودبخود حل میشود".
🔺️🖊حال شما این "ذهن و اندیشه فعال و کارآمد" را که در اوج عقلانیت و تدقیق عالمانه در مسئله روز، اصول و مبانی را از اسلام گرفته و بلای ویرانگر اقتصاد جهان و ایران را آسیبشناسی میکند و نسخه ارائه میدهد، مقایسه کنید با آن روحانی محترمی که جلوی دوربین یک نشریه نئولیبرال مینشیند و فریاد میزند که اقتصاد اسلامی نداریم، تا فرمایشاتش دستاویزی شود برای دمیدن در سکولاریسم و زدن ریشه تفقه اقتصادی در دین و در نتیجه تحمیل ذهنیات پوچ و باطل امثال میلتون فریدمن به اقتصاد ما.
یاسرجبرائیلی
🔸سوالات وارده در کانال های ثامن
سوال اول : نقش رهبری در مواجهه با مشکلات اقتصادی جامعه چیست؟
چرا رهبری ورود نمی کنند؟ چرا روحانی را عزل نمی کنند یا با استیضاح و برکناری وی موافقت نمی کند؟
👈 پاسخ
۱) این درست است که مشروعیت تمام اجزای حکومت به تایید ولی فقیه است، اما جمهوری اسلامی ایران کاملاً به مردم سالاری دینی معتقد و ملتزم است، به این معنا که این مردم هستند که مسئولان اجرایی و قانونگذار خود را انتخاب میکنند، لذا بر اساس تقسیم کاری که صورت گرفته مباحث اجرایی به عهده دولتی است که با رای مستقیم مردم روی کار آمده و تعیین مسیر آن و نظارت بر عملکرد آن به عهده مجلسی است که نمایندگان آن با رای مردم بر کرسی مجلس تکیه میزنند.
اگر رهبری مدام در هر امری که وظیفه این قوا است ورود کنند، فلسفه وجودی این قوا زیر سوال می رود، ضمن آنکه روش امام راحل و رهبر معظم انقلاب مدیریت سیستمی بوده و هست، چرا که نمی خواستند و نمی خواهند نظام قائم به فرد بشود، کما اینکه با رحلت امام خمینی جامعه و نظام بدون هیچ چالشی پذیرای رهبر جدید شدند. به زبان دیگر در مدیریت الهی و ولایی همه مسئولان و آحاد جامعه باید رشد و تعالی یابند و این با دخالت رهبری در تمام امور جامعه منافات دارد.
البته رهبری روشنگری و هشدارها را همواره ارائه می کنند.
۲) اینکه گفته میشود رهبری کاری برای حل این مشکلات انجام نمیدهند اشتباه است، چرا که رهبری به چند صورت برای کاهش مشکلات مردم ورود می کنند. یکی با هشدارهای علنی و دوم دستورات و هشدارهای غیر علنی در جلسات، ایشان خود به این اشاره کردند که هر دستور یا نهیبی به یک مسئول دولتی نباید علنی شود.
همچنین اجازه به دولت برای فعالیتهای فراقانونی مثل برداشت از صندوق توسعه ارزی برای حل مشکلات و ...
رهبری زمانی وارد عزل و نصب مسولان می شوند که انحراف اساسی در مسیر انقلاب رخ دهد.
در سال آخر ریاست جمهوری استیضاح یا برکناری و حتی استعفای دولت هیچ مشکلی را از جامعه برطرف نمیکند، بلکه بر مشکلات موجود می افزاید.
۳) این دولت وعده داده که با مذاکره با کدخدا مشکلات را حل می کند. همه باید اشتباه بودن این راهبرد بدانند، امروز دولت در سال آخر خود باید پاسخگوی وعده های داده شده و مسئولیتهای خویش باشد نه آنکه با کنار رفتن آن، بخش های تبلیغاتی همسو با دولت با اغواگری از آن دولتی مظلوم بسازند که مثلاً "نگذاشتند کار کند".
باید سطح آگاهی های عمومی چنان افزایش پیدا کند که بدون ورود مصداقی، انتخاب قاطبه مردم بر اساس مصالح ملت و کشور ایران باشد تا مشکلات موجود نیز حل شود.
🍃شــــدت فتنـــــه های غیبــت
🍃امام صادق علیه السلام، درباره شدت فتنههای زمان غیبت میفرماید:
♦️«وَ اللَّهِ لَتُمَحَّصُن؛
♦️َّ وَ اللَّهِ لَتُمَیَّزُنَّ؛
♦️وَ اللَّهِ لَتُغَرْبَلُنَّ؛
♦️حَتَّى لَا یَبْقَى مِنْکُمْ إِلَّا الْأَنْدَر»
🔸به خدا سوگند شما خالص می شوید؛
🔸به خدا سوگند شما از یکدیگر جدا میشوید؛
🔸به خدا سوگند شما غربال خواهید شد؛
👈تا اینکه از شما شیعیان باقی نمیماند جز گروه بسیار کم و نادر.
🍃در این میان کسانی نجات خواهند یافت که:
1⃣خود را در زمان غیبت به امام زمان (عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف) نزدیک و نزدیک تر کنند؛
2⃣خود را از رذایل اخلاقی پاک کنند و به صفات حسنه نیکو گردانند (تزکیه نفس کنند).
3⃣شناخت امام زمان (عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف)، و دعای فراوان برای فرج ایشان، تنها راه نجات در این دوران پر از فتنه است.
📚بحارالانوار؛ ج5، ص216
#شدت_فتنه_های_غیبت
#غربال_شیعیان
🏴اللّهمَّعَجِّلْلِوَلِیِّڪَالفَرَج🏴
♡°•°━°•°━━^━━°•°━°•°♡
🌸 دُعـــــــــای عــــَــــهــــــــد 🌸
از حضرت صادق عليه السّلام روايت شده :
💢هركس چهل صبحگاه اين عهد را بخواند، از يـــــــاوران قائم ما باشد و اگـــــر پيش از ظهور آن حـضـرت از دنــيا برود، خدا او را از قــبـر بيرون آورد كه در خدمت آن حضرت باشد و حق تعالى بر هر كــــلمه هزار حسنه به او كرامت فرمايد و هزار گناه از او محو سازد.
آن عــهـــد اين است:
💠اللَّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظِيمِ وَ رَبَّ الْكُرْسِيِّ الــرَّفِيعِ وَ رَبَّ الْبَـحْرِ الْمَـــسْجُورِ وَ مُــــنْزِلَ الـتَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِيلِ وَ الــزَّبُورِ وَ رَبَّ الظِّـــلِّ وَ الْحَــرُورِ وَ مُنْزِلَ الْقُرْآنِ [الْفُرْقَانِ] الْعَظِيمِ وَ رَبَّ الْمَلائِكَةِ الْمُقَرَّبِينَ وَ الْأَنْبِيَاءِ [وَ] الْمُرْسَلِينَ
اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِوَجْهِكَ [بِاسْمِكَ] الْكَرِيمِ وَ بِنُورِ وَجْــهِـــكَ الْمُنِيرِ وَ مُلْكِكَ الْقَدِيمِ يَا حَيُّ يَا قَــيُّــومُ أَسْأَلُكَ بِاسْمِــكَ الَّـــذِي أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرَضُونَ وَ بِاسْمِكَ الَّذِي يَصْلَحُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ يَا حَيّا قَبْلَ كُلِّ حَيٍّ وَ يَا حَيّا بَعْدَ كُلِّ حَيٍّ وَ يَا حَيّا حِينَ لا حَيَّ يَا مُحْيِيَ الْمَوْتَى وَ مُمِيتَ الْأَحْيَاءِ يَا حَيُّ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ✨
اللَّهُمَّ بَـلِّغْ مَوْلانَا الْإِمَامَ الْهَادِيَ الْمَهْدِيَّ الْقَائِمَ بِأَمْرِكَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ عَلَى آبَائِهِ الطَّاهِرِينَ عَـنْ جَـمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فِي مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا سَـهْلِهَا وَ جَـبَلِهَا وَ بَــرِّهَا وَ بَـحْـــرِهَا وَ عَـنِّي وَ عَـنْ وَالِدَيَّ مِنَ الصَّلَوَاتِ زِنَـةَ عَـرْشِ اللَّهِ وَ مِدَادَ كَلِمَاتِهِ وَ مَا أَحْـصَاهُ عِلْمُهُ [كِتَابُهُ] وَ أَحَاطَ بِـهِ كِتَابُهُ [عِلْمُهُ]
اللَّهُمَّ إِنِّـي أُجَدِّدُ لَهُ فِي صَـبِـيحَةِ يَوْمِي هَذَا وَ مَا عِـشْتُ مِنْ أَيَّامِي عَهْدا وَ عَقْدا وَ بَيْعَـةً لَـهُ فِي عُـنُقِي لا أَحُولُ عَنْهَا وَ لا أَزُولُ أَبَــدا الـلَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِـــــنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ وَ الْـمُـسَارِعِــيـنَ إِلَـيْـهِ فِـي قَـضَاءِ حَـوَائِجِهِ [وَ الْمُمْتَثِلِينَ لِأَوَامِرِهِ] وَ الْمُـحَامِينَ عَنْهُ وَ السَّابِـقِينَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَـــيْـــنَ يَدَيْهِ
اللَّهُمَّ إِنْ حَالَ بَـيْنِي وَ بَـيْنَهُ الْمَوْتُ الَّذِي جَعَـلْتَهُ عَلَى عِـــــــــــبَــادِكَ حَـــتْــما مَـقْـضِـيّـا ،فَـأَخْـرِجْـنِي مِـنْ قَــبْـرِي مُـؤْتَـزِرا كَــفَـنِي شَـاهِرا سَـيْفِي مُجَرِّدا قَنَاتِي مُلَبِّيا دَعْـوَةَ الدَّاعِي فِي الْحَاضِرِ وَ الْبَادِي
اللَّهُمَّ أَرِنِي الطَّلْعَةَ الرَّشِيدَةَ وَ الْغُرَّةَ الْحَمِيدَةَ وَ اكْحُلْ نَاظِرِي بِنَظْرَةٍ مِنِّي إِلَيْهِ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُ وَ سَهِّلْ مَخْرَجَهُ وَ أَوْسِعْ مَنْهَجَهُ وَ اسْلُكْ بِي مَحَجَّتَهُ وَ أَنْفِذْ أَمْرَهُ وَ اشْدُدْ أَزْرَهُ وَ اعْمُرِ اللَّهُمَّ بِهِ بِلادَكَ وَ أَحْيِ بِهِ عِبَادَكَ فَإِنَّكَ قُلْتَ وَ قَوْلُكَ الْحَقُّ ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ فَأَظْهِرِ اللَّهُمَّ لَنَا وَلِيَّكَ وَ ابْنَ بِنْتِ نَبِيِّكَ الْمُسَمَّى بِاسْمِ رَسُولِكَ حَتَّى لا يَظْفَرَ بِشَيْءٍ مِنَ الْبَاطِلِ إِلا مَزَّقَهُ وَ يُحِقَّ الْحَقَّ وَ يُحَقِّقَهُ وَ اجْعَلْهُ
اللَّهُمَّ مَفْزَعا لِمَظْلُومِ عِبَادِكَ وَ نَاصِرا لِمَنْ لا يَجِدُ لَهُ نَاصِرا غَيْرَكَ وَ مُجَدِّدا لِمَا عُطِّلَ مِنْ أَحْكَامِ كِتَابِكَ وَ مُشَيِّدا لِمَا وَرَدَ مِنْ أَعْلامِ دِينِكَ وَ سُنَنِ نَبِيِّكَ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ اجْعَلْهُ
اللَّهُمَّ مِمَّنْ حَصَّنْتَهُ مِنْ بَأْسِ الْمُعْتَدِينَ اللَّهُمَّ وَ سُرَّ نَبِيَّكَ مُحَمَّدا صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ بِرُؤْيَتِهِ وَ مَنْ تَبِعَهُ عَلَى دَعْوَتِهِ وَ ارْحَمِ اسْتِكَانَتَنَا بَعْدَهُ اللَّهُمَّ اكْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّةَ عَنْ هَذِهِ الْأُمَّةِ بِحُضُورِهِ وَ عَجِّلْ لَنَا ظُهُورَهُ إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدا وَ نَرَاهُ قَرِيبا بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ
آنگاه سه بار بر ران راست خود میزنى، و در هر مرتبه میگويى:
الْعَجَلَ الْعَجَلَ يَا مَوْلايَ يَا صَاحِبَ الزَّمَانِ
اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَليِّكَ اَلْفَرَج💠
#التمــــــــــاس_دعــــــــــا
دفاع مقدس،عقلانیت،نظم،انظباط و نظارت.m4a
8.41M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻سخنرانی رهبر معظم انقلاب، در مورد دفاع مقدس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سیل دیشب در هرسین کرمانشاه
🔹 سیل چندین خودرو را باخود برد و به علت طغیان رود هرسین، سیلاب به خیابانها و منازل جاری شد.
👈 راه ارتباطی ۳ روستا قطع شد
🗣 فرمانده انتظامی هرسین:
🔸 پس از بارش شدید باران در شب گذشته و بالا آمدن سطح آب معابر و خیابانها، شاهد وقوع سیلاب در سطح شهرستان هرسین بودیم.
🔹به علت وقوع این سیلاب کم سابقه، مسیر ارتباطی روستاهای داوودی علیا، کهریز و چغا سعید مسدود و ۳۰۰ رأس گوسفند نیز در روستای داوودی علیا به علت ریزش کوه و سیلاب تلف شدند. |
▪️راز عاقبت به خیری...
🔻خدا رحمت کند حاج قاسم را می گفت: «یکی از شئون عاقبت بخیری، نسبت ما با انقلاب اسلامی است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری این است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی، دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست گرفته است»
🔻به بهانه مصاحبه اخیر احمدی نژاد با رادیو فردا، پاسخش به توییت آنجلینا جولی و رفتارهای عجیب و غریب رئیس جمهور سابق یاد این جمله حاج قاسم افتادم که شاید علت انحراف امثال احمدی نژاد را که خاستگاه اولشان جبهه انقلاب بود و با شعارهای انقلابی روی کار آمدند را مشخص می کند و اینکه امروز نسبت احمدی نژاد با ولایت و انقلاب اسلامی چگونه است؟
🔻شاید بتوان گفت در دو دهه اخیر دو چهره محبوب در میان نیروهای انقلابی حاج قاسم و احمدی نژاد بودند اما حالا این کجا و آن کجا؟
🔻سرنوشت و عاقبت این دو شخصیت می تواند الگویی باشد برای نسل جوان انقلابی. برای تشخیص مسیر درست. برای اینکه شاخص اصلی را گم نکنیم که اگر فراموش کردیم به بیراهه خواهیم رفت.
🔻احمدی نژاد هم عدالت خواه بود هم ساده زیست و هم مردمی اما شاخص اصلی را گم کرد.
اثبات درستی این حرف حاج قاسم را می توان در سرنوشت و عاقبت خودش و محمود احمدی نژاد به وضوح مشاهده کرد.
💬 رضا سیفی
#آیت_الله_مرعشی_نجفی
📋 سفارش می کنم به محاسبه نفس در هر هفته مانند حساب شریک از شریک دیگر با دقت کامل؛ اگر لغزشی احساس کردید، با توجه، درصدد تدارک و جبران آن برآیید و اگر حسنه ای در اعمال و رفتارتان یافتید، خداوند سبحان را شکرگزار باشید و از درگاهش مزید توفیق را طلب کنید.