eitaa logo
پایگاه خبری مفاز
2.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
2.5هزار ویدیو
303 فایل
﷽ پایگاه خبری مفاز؛ منبع اخبار فرق‌‌ضاله و ادیان انحرافی t.me/mafaz_news شامد: 1-2-757841-65-0-1 ارتباط با ما👇 @Pasokhgoo_mafaz سایت👇 www.mafaz.ir اینستاگرام👇 www.instagram.com/mafaz.ir سروش👇 sapp.ir/mafaz_news ایتا 👇 eitaa.com/mafaz_news
مشاهده در ایتا
دانلود
تقابل معنویت کاذب با قدرت مرجعیت شیعه یکی از اهداف سلطه جویانه و دین ستیزانه استعمار جهانی مهار قدرت مرجعیت شیعه است. دشمنان تشیع نقش مرجعیت را در خنثی کردن توطئه های خود به وضوح در سده های اخیر دیده اند. نقش حکم یک سطری مرحوم آیت الله میرزای شیرازی، درباره تحریم توتون و تنباکو، در از بین بردن همة نقشه های استعمار پیر انگلستان، نقش فتاوای بنیانگذار جمهوری اسلامی در شکل گیری و پیروزی انقلاب، نقش آیت الله سیستانی در ناکارآمد گذاشتن نقشه های شیطانی آمریکا برای ملت عراق، این حقیقت را به آنان نشان داده است که در مقابل اقتدار مرجعیت تشیع و با توجه به بیداری مرجعیت هر نقشة ظالمانه ای در مناطق شیعی نشین نقش برآب خواهد شد. بر این اساس آنها با ترویج فرقه های دروغینی به نام معنویت و عرفان و با محوریت دادن به نقش پیر و استاد در حقیقت می خواهند بدیلی برای مرجعیت ایجاد کنند. به ویژه آن که اغلب قریب به اتفاق سران و رهبران این فرقه ها در اختیار خود آنان و وابسته به غرب هستند. https://mafaz.ir/?p=20789 @mafaz_news
جایگاه عزاداری در فرقه گنابادیه 🔸یکی از انحرافات فرقه گنابادیه این است که کربلا و عاشورا در تفکرات این فرقه جای ندارد. البته چون اقطاب گنابادیه تا عصر صفویه همه سنی بوده‌اند کمتر از امام حسین علیه‌السلام در تفکرات آنها دیده شده و اگر برخی از اهل سنت که اهل بیت را نیز قبول داشته اند( مثل شاه نعمت الله) در زندگی آنها اثری از عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام وجود ندارد. 🔻حتی کسانی چون عبد القادر گیلانی عزاداری برای امام حسین علیه‌السلام را حرام می داند.1 🔻نور علی تابنده قطب گنابادیه در عید سال 81 که مصادف با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا بود به مناسبت عید نوروز پیامی منتشر می نماید که ریشه روضه را می زند و می گوید: دو عید داریم یکی عید قربان و دیگری عید فطر که مراسم رسمی عبادی مثل نماز خواندن در آن برقرار کرده اند و یک عید هفتگی داریم که جمعه است، پس عزا نداریم.2 👈بعد در مورد روضه و ذکر مصیبت برای اهل بیت می گوید: در زمان ائمه یاد حضرت به این اسم و به این رسم نبود.3 🔰اینکه ایشان گفته اند که ما در زمان ائمه چنین چیزی نداشتیم باید گفت یا تاریخ نخوانده‌اند یا می خواهند برداشت خودشان رابگویند. البته از کسی که هیچ اطلاعی از اصول اولیه دین هم ندارد بیشتر از این نمی‌شود توقع داشت. 📚پی نوشت 1-نفحات الانس صفحه 56 2-پیام نوروزی نورعلی تابنده در سال 81 3-همان @mafaz_news
سردرگمی بهائیان در پیروی از رهبران خویش یا پیروی از بیت العدل! 🔹بهاءلله و عبدالبهاء در دستورات صریح وقاطع خوداطاعت محض از دولت حاکم وقانون اساسی کشور راتشریع وتبیین کرده اند،اما بیت العدل دقیقا برخلاف این دستورات بهائیان راتشویق وترغیب به زیرپاگذاشتن قانون وتحت فشارقرار می دهد! 🔸بعنوان مثال در کتاب"گنجینه حدود احکام" بهاءلله اطاعت ازقوانین هرکشور را لازم و واجب میداند و درکتاب "انوار هدایت ص558-562 " مکررا از اطاعت محض از قانون اساسی و دولتِ حاکم، یاد شده و آن را اصل اساسی و حیاتی از اصول امریه و وظیفه مقدس هر بهائی واقعی و وفادار معرفی می نماید. تا جاییکه طبق دستور شوقی افندی حتی اجازه اظهار نظر درمورد عادلانه یا غیرعادلانه بودن حکومت حاکم را هم به بهائیان نمیدهدچه برسد به مظلوم نمایی واعتراض درمجامع بین المللی! 🔹در واقع عملکرد تشکیلات ومبلغین بهائی درست درنقطه مقابل این دستورات است وبیت العدل مکررا در پیامهای خود اقدام به تحریک وترغیب هموطنان بهائی برای تبلیغ ونشرحداکثری بهائیت در ایران وهمچنین برگزاری مراسمات بهائی باعلم به مجرمانه بودن این اقدامات طبق قانون اساسی کشور،مینماید! @mafaz_news
پیام شیخ الازهر به تولیدکنندگان واکسن کرونا در جهان 🔹احمد الطیب شیخ الازهر مصر به شرکت های تولید کننده واکسن ضد ویروس در سرتاسر جهان پیام فرستاد. 🔹وی در صفحه فیسبوک نوشت: ما در مقابل یک امتحان سخت انسانی قرار داریم که تنها با همبستگی، توجه به صدای وجدان بیدار، مهربانی و عدالت انسانی می توانیم از آن سربلند بیرون بیاییم. 🔹شیخ الازهر، تصمیم گیرندگان در شرکت های تولیدی واکسن کرونا را به بازنگری در سیاست قیمت گذاری و توزیع واکسن تشویق کرد. 🔹وی از کشور های ثروتمند خواست برای رفع نابرابری های شدید تلاش کنند تا از رسیدن واکسن به فقیرترین و نیازمندترین مناطق اطمینان یابند. 🔸پیشتر سازمان بهداشت جهانی نسبت به شکاف عمیق در واکسیناسیون میان کشور های ثروتمند و فقیر جهان هشدار داده بود. @mafaz_news
دلایل اقبال غرب به جنبش‌های نوین دینی جنبش‌های نوین دینی، در ایران با عنوان عرفان‌های نوظهور یا عرفان‌های کاذب شهرت دارند. به باور پیروان این جنبش نوین و نوپدید، آموزه‌های اکنکار ازلی است و ادیان مختلف پس از آن به وجود آمده‌اند. بنابراین آئینی باستانی است که سال‌ها در خفا بوده و به تازگی عیان شده است. به گفته پال توئیچل، اکنکار دانش باستانی سفر روح است که همه ادیان و مذاهب از آن سرچشمه گرفته‌اند. در آموزه‌های این جنبش موضوع تجربه معنوی فرد بسیار مهم است، چون اکنکار راه فردی است و هرکس باید به راه خود برود و چیزی را تجربه کند که به خودش اختصاص دارد. حتی به باور توئیچل، کتب آسمانی حاصل تجربه معنوی انبیاء هستند، لذا هر فردی باید خود مستقیماً‌ آنها را تجربه کند، نه اینکه از سوی این دسته از متون آنها را فرا بگیرد یا با انجام مناسک سنتی دینی در پی آن باشد. 📚 سیدمحمد روحانی- نشست جنبش‌های نوین بر پایه ادیان شرق - ایکنا @mafaz_news
اطلاعات جالبی که از زرتشت و دین او نمی دانستید! 💠 زرتشت یا زردشت یک رهبر و اصلاح‌گر دینی، فیلسوف و شاعر ایرانی بود. زادگاهش دقیقاً روشن نیست، هرچند امروزه بیشتر دانشمندان زادگاه او را به مناطق مختلفی مانند شهر ری، آذربایجان، خوارزم، سیستان، خراسان و آمل نسبت داده‌اند. 💠 نام خانوادگی زرتشت اسپنتمان بود. پدر وی «پوروشسب» و مادرش دوغدو دختر «فری‌هیم‌رَوا» نام داشتند. حاصل ازدواج پوروشسپ و دوغدو پنج پسر بود که زرتشت سومین آن‌هاست. 💠 زرتشت سه بار ازدواج کرده بود. نام همسر نخست و دوم او ذکر نشده‌است. زن سوم او «هووی» نام داشته، هووی از خاندان «هووگو» و بنابر روایات سنتی دختر فرشوشتر، وزیر گشتاسپ شاه کیانی بوده‌است. 💠 زن نخست او پسری به نام ایست واستر و سه دختر به نام‌های «فرینی» و «ثریتی» و «پوروچیستا» داشت. زرتشت در گاتاها از ازدواج دختر سوم خود یاد می‌کند و روایات بعدی، شوهر او را جاماسپ می‌نامد. از همسر دوم زرتشت، دو پسر به نام‌های «اورْوْتَتْ‌نَرَه» و «هْوَرْچیثْزَه» به دنیا آمده، و ظاهراً از زن سوم فرزندی نداشته‌است. 💠 اسناد تاریخی در خصوص معجزات زرتشت حاصل درآمیختگی با افسانه‌ها است؛ ماجراهایی چون سرو چند هزارساله، آتش نامیرا و بدون هیزم، روئین‌تنی اسفندیار، شفای اسب بیمار گشتاسب و داستان‌هایی از این دست، با نام زرتشت گره خورده که تایید یا رد آن‌ها از عهده همگان خارج است. 👈بیشتر بدانید https://mafaz.ir/?p=20793 @mafaz_news
مولوی مفلح: رفتار طالبان با شیعیان تاکتیکی سیاسی و موقتی است رهبر نهضت اسلامی افغانستان: این دیدگاه که طالبان امروز از نظر ایدئولوژی با طالبان سابق متفاوت است، اشتباه است؛ طالبان یک منظومه فکری برگرفته شده از تفکر و و ‌ها است. طالبان همان طالبان بیست سال قبل بوده و تغییری در آن ایجاد نشده است اما از نظر سیاسی در رفتار خود تغییراتی داشته است. طالبان وقتی هرات را تصرف کرد به کنسول‌گری ایران آسیبی نرساند، به این معنی که ما با شیعیان مشکلی نداریم، در غزنی و هرات به شیعیان اعلام کرده‌اند که اگر می‌خواهید مراسم عاشورا را برگزار کنید، ما امنیت آن را برعهده می‌گیریم. این‌ها تاکتیکی بیش نیست و یک رفتار موقت سیاسی می‌باشد. 👈متن کامل گفتگوی مولوی مفلح، رهبر نهضت اسلامی افغانستان و رئیس شورای فرهنگی حامیان قدس https://mafaz.ir/?p=20805 @mafaz_news
پایگاه خبری مفاز
آنتوان بارا: امام حسین(ع) ادامه دهنده نهضت پیامبران بود «آنتوان بارا» نویسنده و پژوهشگر مسیحی از کش
نویسنده مسیحی: حسین به بشریت آموخت زندگی محکم و استوار بر پایه های دلیری، جوانمردی و آزادی بنا می‌شود میشل کعدی، نویسنده، پژوهشگر، اندیشمند و ادیب مسیحی نیز در این نشست به بیان ویژگی های شخصیتی امام حسین، و اهمیت نهضت اصلاح طلبانه و آزادی خواهانه ایشان پرداخت. 🔺میشل کعدی با بیان اینکه قیام سالار شهیدان روح شجاعت را در آزدیخواهان دمید، گفت: نهضت حسینی آثار و پیامدهای مهمی برای انسان‌های آزادی خواه در طول تاریخ به ارمغان آورد. 🔺اندیشمند مسیحی در ادامه تاکید کرد که حسین به همه انسان‌ها و نسل‌ها در طول تاریخ آموخت زندگی محکم و استوار بر پایه های دلیری، جوانردی و آزادی بنا می‌شود نه بر پایه ابتذال و بی‌بند وباری! 🔺کعدی در قسمتی از سخنان خود با بیان اینکه امام حسین درس فداکاری و ایثار را به بشریت آموخت، اظهار داشت: امام حسین به ندای جامعه آن زمان پاسخ مثبت داد، و علیه ظالم ایستادگی کرد و به یاری حق شتافت، و این موضوعی است که حسین را به دلهای مسیحیان نزدیک کرده است. 🔺وی در پایان سخنان خود به مقام و منزلت والای امام حسین پرداخت و تاکید کرد که جایگاه شهید کربلا بالاتر از جایگاه و مقام تمامی والامقامان است. @mafaz_news
سه نوع مواجهه شیعیان با واقعه عاشورا ✍️استاد مهدی مهریزی 🔹مواجهه اول که قدیمی ترین و پرسابقه ترین مواجهه هست این که به عاشورا از بعد عاطفی نگاه شده و مصیبت‌ها و غم و اندوه‌ها در آن بروز کرده است. برای همین وقتی به کتاب‌هایی که تا همین صد سال پیش نوشته شده است نگاه می‌کنید همه مقتل و بکاء است. این امر درستی است که مستند آن هم روایات و توصیه‌های بسیار از سوی حضرات معصومین است." 🔹مواجهه دوم که از حدود صد سال پیش شکل گرفت علاوه بر بعد احساسی و اندوه یک بعد حماسی هم برای عاشورا برجسته شد. بحث‌های آزادی و مبارزه با ستم از گزاره‌های این رویکرد است که از زمان مشروطه شروع شده است. درست در دوره‌ای که در دنیا هم حرکت‌های آزادی خواهانه شکل گرفته بود. در شوری و امریکا و اروپا همه درگیر مبارزه با ظلم بودند شیعیان هم امام حسین (ع) را مظهر مبارزه با ستم و مظهر آزادی خواهی معرفی کردند. اشعار اقبال هم مربوط به همین دوره است. حتی بعضی از احادیت در این دوره جعل شده مانند "کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا" و یا "ان الحیاة عقیدة و جهاد" این عبارات مربوط به همین دوره است. در دوره مشروطه خیلی از این ادبیات استفاده شد. بعدتر در دوره ملی شدن نفت و بعدتر در جریان انقلاب هم این موارد بسیار به کار آمد و درست هم هست. این وجه تا قبل از این در جریان عاشورا دیده شد. 🔹در دو دهه اخیر مواجهه سومی هم با واقعه عاشورا رخ داده است؛ فکر می‌کنم تحولات جهانی در آن چندان بی تاثیر نیست و من از آن تعبیر می‌کنم به مواجهه انسانی با حادثه عاشورا. کرامت انسان، حقوق بشر، حقوق زنان، حقوق شهروندی، محیط زیست و امثال این‌ها. مواردی که امروز برای متفکرین دنیا مسئله است و عالمان شیعی هم از این منظر به عاشورا نگاه کرده‌اند. 🔸به باور من این سه را نباید نافی یکدیگر دانست. در واقع عاشورا همه این ظرفیت‌ها را دارد و محدود کردن عاشورا به یکی از این‌ها در واقع نگاه ناقص و ناتمام به حادثه عاشوراست. این حادثه مثل برخی از مباحث تاریخی و عرفانی ما و حتی تفسیری ما امکان این را دارد که از جنبه‌های مختلف و در لایه‌های مختلف به آن اشاره شود. @mafaz_news
هدایت شده از مفازمدیا
13.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 امام حسین الگوی عدالت اجتماعی و دفاع از ارزش‌ها بود ▪️شخصیت امام حسین(ع) در اندیشه ادوارد کسلر، فیلسوف و اندیشمند اهل انگلیس، الگویی تمام‌عیار برای عدالت اجتماعی و دفاع از ارزش‌های یک جامعه است. ▫️همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان مجموعه «جهان در رکاب حسین(ع)» پیرامون شخصیت و اهداف قیام امام حسین(ع) و آثار آن در بیداری امت‌ها در قالب ویدئوهایی کوتاه ارائه می‌شود. @mafaz_media
جریان‌شناسی اجتماعی و سیاسی پشتون‌ها؛ طالبان چند درصد پشتون‌ها را نمایندگی می‌کند؟ حدود ۶۰ میلیون پشتون که عمدتا در دو کشور پاکستان و افغانستان زندگی می‌کنند، تاثیرات بسیاری در سرنوشت هردو کشور و حتی منطقه داشته‌اند. به همین خاطر شناخت دقیق ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی این قوم ضروری است ولی متأسفانه آشنایی کاملی از این قومیت در کشور ما وجود ندارد. برای شناخت دسته بندی‌های سیاسی و اجتماعی این قومیت مهم سراغ پیرمحمد ملازهی، کارشناس مسائل شبه قاره رفتیم... 👈 مطالعه متن کامل https://mafaz.ir/?p=20823 @mafaz_news