eitaa logo
پایگاه خبری مفاز
2.5هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
258 فایل
﷽ پایگاه خبری مفاز؛ منبع اخبار فرق‌‌ضاله و ادیان انحرافی t.me/mafaz_news شامد: 1-2-757841-65-0-1 ارتباط با ما👇 @Pasokhgoo_mafaz سایت👇 www.mafaz.ir اینستاگرام👇 www.instagram.com/mafaz.ir سروش👇 sapp.ir/mafaz_news ایتا 👇 eitaa.com/mafaz_news
مشاهده در ایتا
دانلود
متجاسرین یهود ؛ ذلیل‌ترین ملل عالَم به بهانهٔ سالروز رحلت آیةالله کاشانی ✍ ...آن‌چه در اخبار روزانه مشاهده کرده‌اید، بعضی دول بدون مجوّز قانونی را که از مراکز مقدسهٔ اسلام و محل که قبلهٔ اول مسلمین می‌باشد و سالیان دراز وطن و مسکن مسلمانان به‌شمار می‌رفت و بر آن حکومت می‌کردند و در طیّ صدها سال جنگ‌های خونین و دادن میلیون‌ها کشته نتوانستند این را از دست مسلمین به در آورند، وطن که از نقاط مختلف عالم به آن‌جا مهاجرت کرده شناخته‌اند!! در صورتی‌که حکومت اسلام از قدیم‌الایام بر فلسطین حقّی ثابت است و مسلمین دنیا به‌خصوص اجازهٔ این را نمی‌دهند که که ملل عالم‌اند به این حقّ ثابت دست تعدّی دراز نموده و با چنگال‌های آلوده به فساد ظالمانهٔ خود، خانمان برادران مسلمان ما را در هم ریخته و خون آن را بی‌رحمانه بریزند. 🔸 متجاسر = گردن‌کش، گستاخ، سرکش، خودسر، متجاوز. 📚 منبع: به گزارش روزنامهٔ اطلاعات مورخه ٣ خرداد ١٣٢٧، این خطابه از طرف آیت‌الله حاج به‌مناسبت وقایع فلسطین تهیه و در روز جمعه ساعت چهارونیم بعدازظهر در مسجد سلطانی قرائت شد. @mafaz_news
چهارشنبه سوری، جشنی عربی یا زرتشتی؟ در گاهشمار زرتشتی، «هفته» وجود ندارد. در گاهشماری‌های بومی ايرانی، هفته وجود داشت، اما در تقويم مذهبیِ زرتشتی، هفته وجود نداشته و ندارد و اگر بخواهيم دقيق‌تر بنگريم، ورود «هفته» به تقويم‌های ايرانی در اثر نفوذ فرهنگ سامی (عربی-عبرانی) به فرهنگ ايران بود.[1] یعنی در آيين زرتشتی، اصلاً چيزی به نام چهارشنبه وجود ندارد، و تبعاً چهارشنبه سوری نيز در اين دین وجود ندارد. خانم دکتر کتایون مزداپور از محققان صاحب‌نام زرتشتی می‌نويسند: «خیلی از آنها (جشن‌ها و آیین‌ها) هرگز زرتشتی نبوده اند، مثل چهارشنبه سوری.» بیشتر بخوانید👇 mafaz.ir/?p=46825 🆔@mafaz_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استقبال منافقین از تجزیه‌طلبان در چند ماهی که از پایان اغتشاشات می‌گذرد، هر قدر فضای داخلی ایران رو به آرامش و ثبات پیش رفته، جریان ضدایرانی خارج‌نشین تمام توان خود را به‌کار گرفته تا دوباره بر آتش آشوب‌ها بدمد. گروه‌های ضدایرانی، از سلطنت‌طلبان حامی پهلوی‌ها و منافقینی که دست‌شان به خون هزاران نفر از مردم ایران آلوده است گرفته تا جدایی‌طلبانی که رویای تجزیه ایران را در سر دارند، با برپایی تجمعات و در پیش گرفتن برنامه‌های متعدد، سعی دارند با تنفس مصنوعی جسم مرده آشوب‌ را زنده کنند. با این حال نکته‌ای که در کنش‌ها و فعالیت‌های اخیر جریان ضدایرانی محسوس است، اینکه این گروه‌ها به‌رغم روزهای ابتدایی آشوب‌ها که سعی در پنهان کردن اهداف اصلی خود داشتند، با وقاحت هرچه تمام‌تر در حال نرمالیزه کردن تجزیه ایران هستند. مصداق بارز این امر، راه یافتن گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلبی همچون و حزب دموکرات کردستان به حلقه لیدرهای اپوزیسیون ایرانی است. در این رابطه باید گفت گروه‌های ضدانقلاب در فعالیت‌های اخیر خود یک فصل مشترک دارند و آن هم توافق‌نظر در زمینه برجسته کردن گروه‌های تجزیه‌طلب است. در روزهای اخیر بیانیه‌ای از سوی 6 نفر از دلقک‌های اپوزیسیون با عنوان «منشور همبستگی و سازماندهی» منتشر شده که لیدرهای گروه‌های ضدانقلاب در آن عملا از تجزیه و چندپاره شدن ایران سخن گفته‌اند. رضاپهلوی، شیرین عبادی، نازنین بنیادی، ، حامد اسماعیلیون به همراه عبدالله مهتدی 6 دلقک امضا‌کننده بیانیه هستند. 👈مشروح گزارش 🆔@mafaz_news
چهارشنبه سوری؛ محملی برای سوء‌استفاده منافقین از سنت‌ها یکی از عناوین پر تکرار یا به عبارت بهتر فصلی موجود در سایت گروهک منافقین در این روزها، موضوع چهارشنبه سوری و ادامه فراخوان های آنها در این باره در راستای آشوب گرایی و تحریک عمومی به آشوب و خرابکاری است. در واقع استفاده ابرازی از ماهیتِ مراسم و آیین های فولکلوریک از این قبیل در مسیر پیاده سازی سیاست های راهبردی و برنامه های تاکتیکی توسط منافقین اگر چه تکراری و شناخته شده است اما با این حال از زوایایی قابل تأمل و تعمق است. از این رو تحلیل این رفتارها و تاکیدات تبلیغاتی تشکیلات منافقین پیرامون آنچه با نام چهارشنبه سوری در حال نشر و باز نشر شعاری است می تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. مع الوصف در یادداشت پیش رو تلاش خواهد شد تا به پس زمینه های فکری – ایده ای – سیاستی تشکیلات نفاق که با نقاب دروغین مدعی العموم بودن دست به کار شده اند، پرداخته شود. 👉mafaz.ir/?p=46854 🆔@mafaz_news
آزمندیان نیمی از دنیا را به جهنم برد! 🔺علیرضا آزمندیان از مروجان در ایران است که سالیانی است در این عرصه فعالیت دارد. وی که در همایش ها و سخنرانی ها خود کشکولی از مطالب درست و غلط را سرهم می کند و به خورد مخاطبان می دهد. نامبرده اخیر ادعا نموده است که با تصور و فکر کردن درباره بهشت قطعا بهشتی خواهیم شد و با تصور و فکر کردن درباره جهنم به جهنم خواهیم رفت!! همین قدر ساده لوحانه و بی منطق! 🔺او می گوید: کسانی به جهنم می روند که به قیامت، به جهنم، به نکیر و منکر و فشار قبر، فکر می کنند و کسانی به بهشت می روند که فقط به زیبایی ها و گل ها فکر می کنند. 🔺آزمندیان که تحت تأثیر غربی و شرقی به انحرافات فکری دچار شده است در بخش دیگری از صحبت هایش انسان های فقیر را هم جهنمی می داند! و می گوید: … انسانی به بهشت می رود که در فقر و در جنگ زندگی نکند!! یعنی آزمندیان هم اکنون بیش از دو میلیارد انسان کره زمین را فقط بخاطر فقر جهنمی می داند! 👈در وب‌سایت مفاز بخوانید 🆔@mafaz_news
خلیفه کل ارامنه آذربایجان: برگزاری مراسم‌های اقلیت‌ها در ایران بدون هیچ محدودیتی است/ تفاوت زندگی در ایران با دنیا اسقف اعظم گریگور چیفتچیان، خلیفه ارامنه آذربایجان و شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان شرقی ظهر امروز در دیدار عیدانه با اصحاب رسانه اظهار کرد: جا دارد از این فرصت استفاده کنم و از تک به تک اهالی رسانه و مردم شریف ایران و مسوولان تشکر کنم که همیشه نظر لطف نسبت به اقلیت‌های مذهبی دارند. وی با بیان اینکه در طی دو سال اخیر بیماری کرونا باعث شد تا کل دنیا درگیر آن شوند و همه از هم دور شده و حالت جزیره‌ای ایجاد شود، گفت: خداوند لطف کرد باعث شد تا این مراحل سخت را طی کنیم و با ایمانی که به خداوند داریم سربلند از این آزمون بیرون بیاییم. 👈 مشروح گزارش 🆔@mafaz_news
در روز جهانی مبارزه با اسلام‌هراسی بدانیم؛ اسلام‌هراسی و نیاز به چیزی غیر از برابری‌خواهی گزینشی مسلمانان در غرب قربانی چرخه تبعیض‌آمیز باطلی هستند که به نظر می‌رسد فرار از آن سخت باشد. اگر مؤسسات حقوق بشری به همه جوامع نژادی، از جمله ویژگی‌های جنسیتی اسلام‌هراسی توجه نداشته باشند، نمی‌توانند آرزوی برابری داشته باشند. در غیر این صورت آنها فقط یک تعهد گزینشی و جانبدارانه نسبت به اصل برابری خواهند داشت. 👈در وب‌سایت مفاز بخوانید 🆔@mafaz_news
خاطره‌ای از حمید سبزواری که شاعر اشعار مختلف حماسی، عرفانی اعم از قصیده، غزل، دوبیتی، رباعی و شعر نو است، در رابطه با انجمن حجتیه: یک سفری آقای شیخ محمود حلبی که در رأس انجمن بود به سبزوار آمد. یک شب در منزل حاج آقا فخر (یکی از علمای سبزوار) بود. در منزل ایشان من یک شعر در رابطه با امام زمان(عج) خواندم. ایشان خوششان آمد و بسیار تعریف کردند و گفتند: ما فردا می‌خواهیم برویم نیشابور، با ما به نیشابور بیایید. روز دیگر به نیشابور رفتیم. در نیشابور در خانه مجللی از ما پذیرایی کردند. به نظرم سه اتاق بود پر از جمعیت. من در آنجا شعری خواندم که دقیقاً حمله به دستگاه سلطنت بود. قصیده‌ای بسیار طولانی بود که آن را تا آخر خواندم و نشستم. یک قندان کنارم بود. آقای حلبی اشاره کرد که آقا حمید، آن قندان را اینجا بیاورید. قندان را برداشتم و جلوی ایشان گذاشتم. او در گوشم گفت: ما بنا نداریم با این بابا (شاه) در بیفتیم. من واقعا سرد شدم. نشستم و به این فکر افتادم که خیر، این انجمن جای من نیست، من اسلام را منهای سیاست نمی‌توانم بپذیرم.¹ ۱. حال اهل درد، مروری بر خاطرات و اشعار حمید سبزواری، صفحه ۱۲۰. 🆔@mafaz_news
وزارت خارجه روسیه: مذهب گروگان دولت اوکراین است به گزارش راشاتودی، ماریا زاخارووا در مورد تلاش‌ها برای بیرون راندن راهبان کلیسای ارتدکس اوکراینی از صومعه کی‌یف که مهم‌ترین مکان مسیحی ارتدکس در این کشور محسوب می‌شود، گفت: مقامات اوکراینی مذهب را به گروگان گرفته‌اند. او نوشت که مقامات کی‌یف با بیان چنین اظهاراتی آشکارا به «منطق جنایتکارانه» پشت اعمال خود اعتراف کردند. آزادی مذهب توسط راهزنان اوکراین به گروگان گرفته شده است. هفته پیش مقامات دولت اوکراین از کلیسای ارتدوکسی که به صورت سنتی با روسیه در ارتباط است خواست پایتخت را ترک کند. رییس جمهور اوکراین گفته این کار با هدف استقلال مذهبی کشورش صورت گرفته است. 🆔@mafaz_news
مهم‌ترین ادعا در قانون جذب آنچه در قانون جذب روی آن تأکید می‌شود، قدرت خداگونه ذهن است که از آن با عنوان تجسم یاد می‌شود. ادعای اصلی در قانون حذب دو محور دارد: اول این‌که ذهن انسان قادر است بر پدیده‌های خارج از وجود انسان تأثیر گذارد و امور بیرون از وجود انسان را به سودش تغییر دهد؛ به عبارت دیگر، قانون جذب ادعایی در مورد تأثیر افکار بر روان و درون انسان ندارد، بلکه ادعایش در مورد تأثیر افکار بر امور خارج از وجود انسان است. محور دوم این است که تأثیرگذاری ذهن بر پدیده‌ها، از نوع تأثیرات عادی نیست، بلکه از نوع تأثیر علت بر معلول است. منادیان جذب، تنها از تأثیرگذاری و تأثیرپذیری میان ذهن و پدیده‌ها سخن نمی‌گویند، بلکه از خالقیت ذهن می‌گویند و خلق و آفرینش را به ذهن نسبت می‌دهند و ادعا می‌کنند که ذهن انسان، هر چه را اعم از مثبت و منفی تجسم نماید، به صورت یقینی و قطعی در عالم خارج به وقوع می‌پیوندد. 👈در وب‌سایت مفاز بخوانید 🆔@mafaz_news
عذرخواهی جشنواره ملبورن به دلیل استفاده از لفظ جلاله در طراحی لباس نمایش لباسی که لفظ جلاله الله بر روی آن نقش بسته بود در جشنواره مد ملبورن باعث واکنش مسلمانان و در نهایت عذرخواهی مسئولان این جشنواره شد. جشنواره ملبورن ۲۱ اسفند با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام طرح‌ها را از روی لباس‌هایی که با عنوان رؤیای یک مرد نیست (NOT A MAN’S DREAM) در کانال‌های خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، حذف کرده است. مسئولان این جشنواره از رسیدگی به شکایات مربوط به طرح‌ها خبر داده‌اند. در این بیانیه آمده است: ما برای هر گونه توهین ناشی از طراحی برخی لباس‌های تولید شده توسط NOT A MAN’S DREAM عذرخواهی می‌کنیم، این جشنواره قصد نداشت به کسی در جامعه بی‌احترامی کند. 👈بیشتر بخوانید 🆔@mafaz_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مخالفت سازمان‌ یهودی با سفر وزیر صهیونیست به فرانسه پس از اینکه دولت فرانسه هر گونه تصمیم برای دیدار با وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در جریان سفر هفته آینده‌اش به این کشور را رد کرد، یک سازمان یهودی در فرانسه هم حمایت مالی خود را از برگزاری یک کنفرانس توسط این وزیر صهیونیست در پاریس را پس گرفته است. 👈مشروح خبر 🆔@mafaz_news
فرقه‌های استعماری: جریان شناسی فرقه های ضاله شیخیه و بابیت و بهاییت قرن نوزدهم دوران اوج اقتدار قدرت‌های استعماری انگلستان و روسیه است و خیزش کلان سرمایه‌دارهای یهود در دو کشور یادشده نیز در همین قرن به اوج خود رسیده بود؛ به نحوی که یهود با توسعه شبکه منحوس «ماسونی» بر مقدرات دو امپراتوری مقتدر آن زمان حاکم شده بود؛ از این‌رو بسیاری از محققان بحث بر سر این موضوع که منشأ ایجاد فرقه بابیت و بهائیت، روسیه و انگلستان بوده را بیهوده می‌دانند و معتقدند بابیت و بهائیت تجسم پروتکل‌های یهود در جهان تشیع است. در این کتاب به بررسی جریان‌شناسی فرقه‌های «شیخیه»، «بابیت» و «بهائیت» پرداخته می‌شود. 🆔@mafaz_news
شریعت گریزی و توریسم معنوی در معنویت‌های نوپدید ✍️روشنگر- معنویت‌های نوپدید عمدتا شریعت‌گریز هستند. با همخوان نیست. زیرا تعبد انسان در برابر فرامین خداوند را می طلبد، حال آنکه اومانیسم، انسان را بر فراز می‌نشاند. این شریعت‌گریزی در معرض انتقادات فلسفی و الهیاتی وارد بر قرار دارد. از دیدگاه عرفان سلوکی نیز همین طور. اگر سلوک تحت نظامی موجه قرار نگیرد، احیاناً سر از جستجوگری صرف و بی هدف در می‌آورد. این کوچ بی‌مقصد که می‌توان آن را «توریسم معنوی» خواند، التذاذاتی دارد و می‌تواند شخص را سالکی فعال و مطلع از بصیرت‌های جذاب معنویت‌های رنگارنگ سراسر جهان نشان دهد اما چیزی جز نقض غرض نیست چون از هدف غایی یعنی حقیقت‌یابی دور است. ✍جستجوگری معنوی بدون نظام‌مندی شرعی، می‌تواند به افراط، تفریط و بزرگنمایی یکی از ابعاد انسان تبدیل شود. از منظر عرفان سلوکی، کارکرد اصلی شریعت، نظام‌بخشی به است. ذکر در چارچوب شریعت، قالب نماز می‌یابد، ریاضت به صورت روزه در می‌آید و رفع تعلقات در دفع خمس و زکات متجلی می‌گردد. بدین سان، سالک جستجوگر در نظام یک قرار می گیرد و همه اجزای دین به طور منسجم در خدمت رشد معنوی و اخلاقی وی در می‌آید و گام به گام به هدف نزدیک می‌سازد. 🆔@mafaz_news
ادامه بازداشت دینداران و منتقدین در ج.آذربایجان 🔸اداره امنیت و اطلاعات آذربایجان اعلام کرد؛ این سازمان در عملیاتی،۱۶ نفر را به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر کرده است. (برگرفته از کانال مطالعات ترکیه و قفقاز اندیشکده مرصاد) 🆔@mafaz_news
پاپ: امکان حذف شرط تجرد برای کشیش ها در دست بررسی است 🔹پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان گفت: هیچ تضادی بین ازدواج کشیش و خدمت وی در کلیسا وجود ندارد و تجرد در کلیسای کاتولیک یک «نسخه موقتی» است.» 🔹وی افزود: تجرد مانند انتصاب به کشیشی ابدی نیست. 🔹بزعم وی، محدودکردن کشیشان به مردان مجرد در قرن چهارم پس از میلاد پیش آمد و «ژان پل دوم» و «بندیکت»(دو پاپ کلیسای کاتولیک) از این اصل به شدت دفاع کردند. 🔺مجله اکونومیست در گزارشی عنوان کرده بود که لغو شرط تجرد برای کشیش ها به کاهش آمار تجاوز به کودکان و کند شدن روند ترک کلیسا به عنوان نهادی که به تجاوزکاران پناه می دهد از سوی مسیحیان کمک می کند. 🆔@mafaz_news
هشدار آیت الله علوی بروجردی نسبت به تغییر دین جوانان شیعه؛ از زرتشت تا بودیسم 🔹عده‌ای از افرادی که دارند از ما جدا می‌ شوند، از مناطق بختیاری نزد من آمده بودند. در بین این‌ برخی جوان‌ها میل بسیار عجیبی به پیدا شده است. بعضی‌ها به من گفته‌اند در قم وجود دارد و تعداد زیاد شده است و فعالیتشان گسترده شده و نماز جمعه هم می‌ خوانند! عده‌ای هم گویی دارند بودایی می‌ شوند! این‌ها مشکلات ماست. 🔹بسیاری از این‌ها مردمی بودند که دائم به دنبال ما می‌آمدند و در هر کاری کنار ما بودند. ما با مردم چه کردیم؟ در گذشته هم این‌طور بودیم؟در گذشته هم این‌طور بودیم؟ این‌ ها مردمی بودند که در جنگ با عراق اجازه ندادند عراق یک سانتی متر مربع از خاک ایران را در اختیار بگیرد. در حالی که آمریکا و شوروی به عراق کمک می‌کردند و مردم ما فقط اسلحه داشتند. 🔹آیا این جوان‌ها و این مردم نبودند که با دست خالی می‌ جنگیدند؟ دیگر این مردم چه کنند؟ تمام تحریم‌ها را به خاطر ما تحمل کردند. دیگر این خانواده چه کند؟ جوان خود را داده، مال خود را داده، زندگی خود را برای ما داده! دیگر وفاداری بیشتر از این؟! دیگر چه می‌خواهید؟ ما همین‌ها را می‌خواستیم. این وفاداری هست یا نه؟ اما ما با آن‌ها چه کردیم؟ می‌توانیم به حضرت حجت(ع) جواب بدهیم؟ 🔹به هوش باشید! لااقل در این ایام مبارک، از خود آقا مسئلت کنیم که به داد ما برسید و یاری‌مان کنید. ما وظیفه داشتیم پیش از هر کاری، رضایت شما را بسنجیم. ما هم تصمیم بگیریم اگر تا الان آن مسیر را طی نکرده‌ایم، از این به بعد این کار را انجام دهیم. سعی کنیم از این به بعد با این ایتام آل محمد(ص) رفیق باشیم و ارتباط داشته باشیم. 🔹خدا می‌داند آن بچه‌ای که رفته و شده، مسئولیتش را از دوش من برنمی‌دارند. این بچه شیعه است. من باید او را برگردانم. من حق ندارم او را رها کنم. حالا دل ما هم خوش باشد که او رفت که رفت! حالا راحت باشیم! خیر، راحتی ندارد. این دختری که آن‌طور رفته، ناموس است. امام زمان(عج) رنج می‌برند که این جوان مسلمان آن‌طور رفته است. ایشان از این شرایط رنج می‌برند. امام حاضر و ناظر ماست. 🆔@mafaz_news
عمامه های سیاه در اروپا/ گسترش تشیع در دل قاره سبز در آغاز دهه ۱۹۹۰، برخی از شخصیت‌های مهم مذهبی شیعه، پایتخت بریتانیا، لندن را به عنوان پایگاه تشیع در قاره سبز انتخاب کردند. تعدادی از مراکز مذهبی، تحقیقاتی و آموزشی پدید آمدند که توسط مراجع اصلی شیعه نظارت می‌شدند. مانند آیت الله «ابوالقاسم الخویی» و آیت الله «علی خامنه‌ای» رهبر کنونی انقلاب اسلامی ایران. شیعیان در بلژیک در جوامع سنی و همچنین در محافل کاتولیک نفوذ کرده‌اند. مراکشی‌ ها در صدر لیست ملیت‌ هایی قرار می‌ گیرند که به شیعه گرویده اند، آمار نشان می دهد که تعداد شیعیان مراکش به ۱۰،۰۰۰ نفر رسیده است. برخی محققان روند رو به رشد تشیع بین مراکشی ها و سایر ملیت های عرب در بلژیک را ادامه تلاش شیعیان ایران برای رسیدن به منطقه آفریقای شمالی می دانند. اما برخی دیگر بر این باورند که این تغییر مذهب ها در میان تعدادی از اهل سنت رخ داده است که در جست و جوی هویت دینی جدیدی هستند که به خواسته های غیر سنتی آنها پاسخ می دهد. 🆔@mafaz_news
مقابله با فرقه‌های انحرافی، رویکردی جهانی ♦️مطالعات جامعه شناختی، حاکی از این حقیقت است که فرقه ها همواره از پدیده های ثابت جامعه بشری بوده و در زندگی اجتماعی حضور داشته اند. فرقه‌ها و نحله ها به دلایل مختلف در بسترهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به وجود می آیند و بعد از ظهور و توسعه، بر اساس ظرفیت و به فراخور شرایط ، مورد طمع قدرت‌ها و جریان‌های مختلف قرار گرفته و وارد حوزه های سیاسی و امنیتی می‌گردند. در غرب به عنوان یکی از کانون‌های ظهور و رشد فرقه‌ها، نگاه‌های متفاوت و متضادی نسبت به این مسئله وجود دارد؛ 🔹برخی جامعه شناسان با دیدگاه مثبت، پیدایش این جریا نها را ناشی از روند طبیعی رشد اجتماعی دانسته و معتقدند حاکمیت سیاسی و مردم باید با نگاه مثبت به تبیین آن بپردازند. 🔹دسته‌ای دیگر به رهبری سران کلیسا و ادیان رسمی، ضمن مقابله جدی با این پدیده، آنها را فرقه‌های شیطانی خوانده و دشمن سنتی و رسمی قلمداد می کنند. 🔹گروه سوم نیز عمدتاً خانواده هایی هستند که آسیب‌هایی ازناحیه فرقه ها متحمل شده و با راه اندازی مراکز مردم نهاد موسوم به جنبش ضدفرقه ای (ACM) ، راه مقابله حقوقی و قضایی را پیش گرفته اند که اغلب از سوی دولتها نیز مورد حمایت قرار می گیرند. ♦️نکته قابل تأمل آنکه برخلاف برداشت‌های عمومی و سنتی حاکم بر افکارعمومی، اغلب دولتها و حکومت‌های سیاسی غرب، نه تنها از رشد و گسترش فرقه های نوظهور در کشورهای خود حمایت نکرده بلکه مسیر مقابله نیز در پیش گرفته اند. 🆔@mafaz_news
بررسی «مانترا در مدیتیشن» و «ذکر در مراقبه‌ اسلامی» مفاز- هنگام بیان فرد به فکر خود اجازه می‌دهد که به هر سو برود، نه از فکر جلوگیری می‌کند و نه مجاز است متوجه مانترا باشد! درحالي كه در مراقبه‌ي اسلامي شخص چنان در ذکر خود فرو رفته که برایش مشکل است به چیز دیگری فکر کند و این نشانه‌ی آن است که شخص کم‌کم به لایه‌های عمیق‌تر مغز و به آن آگاهی خالص و ناب دست یافته است، پس از آن شخص کاملاً در ذکر خود غرق می‌شود و این غرقه شدن چنان است که همان واژه‌ی ذکر می‌تواند حجاب ذاکر شود؛ یعنی این‌که خود واژه، بی‌معنا و بی‌مفهوم می‌شود و شخص در معنی واقعی آن جاری می‌گردد. همه‌چیز در این مرحله نهفته است: عشق الهی، محبت بیکران، روشن بینی، شفا، رشد، معرفت و قرب که همه در نتیجه‌ی اتصال به ساحت ربوبی حاصل شده است و این همان چیزی است که متعالي (TM) و مانترا با آن فرسنگ‌ها فاصله دارد. 👈بیشتر بخوانید 🆔@mafaz_news
برخورد با عرفان نوظهور در عصر غیبت از زبان آیت‌الله مصباح روش‌های مختلفی برای مقابله با این فرقه‌‌ها وجود دارد؛ یک راه دیگر این است که از همان ابتدا جوان را به سمت راه صحیح سوق دهیم؛ وقتی او در منجلاب افتاد، نجات دادنش مشکل است؛ این مثل ظرفی است که آلوده شده، ظرف خالی تمیز را زود می‌توان از آن استفاده کرد. می‌توان با آن شربت گوارا خورد، اما اگر ابتدا مقداری گریس در ظرف بریزند چه می‌شود؟ ذهن جوان همان ظرف تمیز است؛ اما وقتی با بعضی از کتاب‌ها، فیلم‌ها، جلسات و القائات تبلیغاتی آلوده شد، پاک کردن آن مانند پاک کردن آن گریس از ظرف، کار مشکلی است؛ اگر بدبو هم باشد، بوی آن تا آخر می‌ماند. باید اهتمام داشته باشیم با جوان‌ها در کمال مهربانی رفتار کنیم و آنها را با مسیر صحیح، مجالس دینی و روحانی مورد اعتماد آشنایشان کنیم؛ سعی کنیم خواندن کتاب‌های دینی را که مهر تأیید امام را دارد ـ فرمودند همه کتاب‌های آقای مطهری مفید است ـ و کتاب‌‌هایی را که یقین داریم مفید است به آنها توصیه کنیم؛ کتاب‌هایی را که مشکوک است یا بگوییم نمی‌دانیم چگونه است یا بگوییم با احتیاط مطالعه کنید؛ باید برنامه‌ریزی کنیم که تشویق شوند؛ امر و نهی فایده چندانی ندارد و حتی گاهی اثر معکوس هم دارد. زیاد گفتن فایده ندارد؛ در عمل باید به‌گونه‌ای رفتار کرد که توجه جوان‌ها جلب شود و انگیزه پیدا کنند که مطالعه کنند. 👈بیشتر بخوانید 🆔@mafaz_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیا طالبان از پاکستان فاصله می‌گیرد؟ روابط پاکستان و گروه طالبان در این اواخر تنش آلود بوده است؛ از درگیری های نظامی در مرزها گرفته تا تنش های لفظی بین مقامات دو طرف. عمده ترین مسئله تنش آلود بین دو کشور، ادعای حضور جنگجویان تحریک پاکستان (TTP) در افغانستان و استفاده آنها از خاک افغانستان علیه پاکستان بوده است. همین چندی پیش بود که بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان در یک کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که تهدید امنیتی از افغانستان، مهمترین مسئله برای منطقه است و طالبان توانایی و ظرفیت مبارزه با گروه های تروریستی در خاک این کشور را ندارند. 👈در وب‌سایت مفاز بخوانید 🆔@mafaz_news