#معارف_مهدوی
♦️جز افراد ثابت قدم، کسی بر ولایت فرزندم باقی نمی ماند...
حسن بن محمد بن صالح بزاز میگوید:
شنیدم که امام حسن عسکری علیه السّلام میفرمود:
📜 إِنَّ ابْنِی هُوَ الْقَائِمُ مِنْ بَعْدِی وَ هُوَ الَّذِی یَجْرِی فِیهِ سُنَنُ الْأَنْبِیَاءِ علیهم السلام بِالتَّعْمِیرِ وَ الْغَیْبَةِ حَتَّی تَقْسُوَ قُلُوبٌ لِطُولِ الْأَمَدِ وَ لَا یَثْبُتَ عَلَی الْقَوْلِ بِهِ إِلَّا مَنْ کَتَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِی قَلْبِهِ الْإِیمَانَ وَ أَیَّدَهُ بِرُوحٍ مِنْهُ
🔹فرزند من همان قائم بعد از من است و همان کسی است که دارای علائم پیغمبران، یعنی طول عمر و غیبت طولانی خواهد بود و بر اثر طولانی بودن مدت غیبتش، دلها قساوت میگیرد و جز افرادی که خداوند مُهر ایمان بر دلشان زده و با امداد غیبی مؤید داشته، کسی در راه اعتقاد به وی ثابت نمی ماند.
📚 کمال الدین: ص۴۷۴
@Maghaatel
#تبری
#فضیلت_لعن
💠 از رافت بی انتهای مولا علی صلوات الله علیه تا نزدیک شدن زبانه های آتش الهی...
🔸به روایت بخاری ابن عباس گوید:
به هنگامیکه عمر ضربه خورده بود بر وی وارد شدم و او را در حال پریشانی و وحشت زدگی دیدم. پس گفتم: باکی بر تو نباشد ای امیر المومنین. عمر گفت: ای ابن عباس اگر به اندازه ظرفیت زمین برای من طلا بود همه را از ترس عذاب الهی فدیه میکردم. پیش از آنکه آن را ببینم. (۱)
🔸نیز در روایت دیگری که در این زمینه از ابن عباس روایت شده و نامبرده به عمر بشارت بهشت داده- عمر گفت:
به خدای قسم اگر آنچه بین آسمانها و زمین است از من بود. همه را به خاطر آنچه در پیش دارم فدیه میدادم قبل از آنکه بدانم چه خبر است. (۲)
🔸نیز به روایت ابن سعد آمده: عمر گفت:
ای کاش من چیزی نبودم. ای کاش فراموش شده بودم. آنگاه خورده آشغالی که همانند کاه یا چوب بود از لباسش برگرفت و گفت ای کاش من مثل این بودم. (۳)
🔸و نیز گفت:
ای کاش من قوچ خانواده بودم و آن قدر مرا میپروراندند که چاق ترین قوچان مینمودم آنگاه هرکس را دوست میداشتند به دیدار آنها میآمد و بر آنها وارد میشد. پس مرا میکشتند و مقداری از گوشتم را میپختند و مقدار دیگرش را سرخ میکردند پس مرا میخوردند و در حال... بودن مرا خارج مینمودند و من آدم نبودم. (۴)
🔸 نیز در روایت عمر به هنگام ضربه خوردن از ابولولو گفت:
اگر آنچه بین آسمان و زمین است از آن من بود همه را در راه آنچه از عذاب الهی در پیش دارم فدیه میدادم پیش از آنکه بفهمم اوضاع از چه قرار است. (۵)
📚منابع اهل سنت :
(۱) صحیح بخاری ج٢ص۱۷۹ باب مناقب عمر
(۲) کنز العمال به نقل از عبدالرزاق طیالسی احمد حنبل و ابن سعد. ۱۲/۶۷۶
(۳) طبقات ابن سعد ۳/۲۶۲
(۴) حلیه الاولیاء: ابونعیم ۱/۵۲-- منهاج السنه: ابن تیمیه به شرح فوق و اعتراف به صحت آن.
(۵) همان
✳️ نکته ای که باید توجه داشت این است که خلفای جور از ابوبکر گرفته تا یزید، گه گاهی خصوصا لحظات مرگشان، عذاب الهی را حس می کردند و بعضا اظهار پشیمانی کرده و مثل یزید و عمر سعد هم گاهی گریه می کردند اما این ها هیچ یک نشان از توبه حقیقی آنان نبوده و قلبا هیچ گاه از افعال زشت خود، پشیمان نبودند.
شاهد این مطلب همین است که لحطات آخر عمر سراسر شرارت دومی، امیرالمؤمنین علی علیه السلام را صدا زد و طلب حلالیت نمود و مولا علی علیه السلام از آنجا که آینه تمام نمای رحمت خداست، فرمود :
آری حلالت میکنم ! اما به شرط اینکه مهاجرین و انصار را جمع نمایی و حقی که از من غصب کردی را به صاحبش برگردانی و آنچه را که بین تو و بین دوستت (ابوبکر ک) از عهدی که بین ما بود را بیان کنی و به حق ما اعتراف نمایی! در آن صورت تو را حلال کرده و نیز از جانب دختر عمویم فاطمه سلام الله علیها ضامن حلالیت وی میشوم.
عبدالله بن عمر میگوید: پدرم چون این سخن را شنید رویش را به دیوار کرد و گفت: ای علی ! نار و آتش را بر ننگ و عار ترجیح میدهم!!!
📚مدینة المعاجز ج۲ص۹۵،
📚 فصل الخطاب فی تاریخ 📚قتل عمر بن خطاب ص۸۵ حدیقة الشیعه، مقدس اردبیلی در فصل مطاعن عمرملعون)
@Maghaatel
#تبری
#فضیلت_لعن
💠 اهمیت بالای لعن دشمنان اهلبیت علیهم السلام در تعقیب نمازهای واجب...
دو نفر از اصحاب نزدیک به امام صادق علیه السلام می گویند:
ما از امام جعفر صادق علیه السلام شنیدیم که ایشان در پایان هر نماز واجب، چهار نفر از مردان و چهار نفر از زنان را لعن میفرستاد:
فلان(ابوبکر) ، فلان (عمر) ، فلان (عثمان) ، معاویة، و نام آنان را میبرد.
و از زنان فلانی(عایشه) ، فلانی(حفصه) ، هند و امّ الحکم (خواهر معاویة.)
📚الکافی ج ۳ ص ۳۴۲،
📚التهذیب ج ۱ ص ۲۲۷
💠 در روایتی دیگر امام باقر علیه السلام فرمودند:
إِذَا انْحَرَفْتَ عَنْ صَلَاةٍ مَکْتُوبَةٍ فَلَا تَنْحَرِفْ إِلَّا بِانْصِرَافِ لَعْنِ بَنِی أُمَیَّةَ
🔸 هنگام برگشتن از نماز واجب، جز با لعن بنی امیه برنگرد.
📚 التهذیب ج ۱:ص ۱۶۵ و ۲۲۷
@Maghaatel
#فضیلت_لعن #تبری
💠 تفسیر آیاتی چند از سوره مدثر از زبان مبارک امام صادق علیه السلام...
امام صادق علیه السلام درباره این آیه
«ذَرنی و مَن خَلَقتُ وحیداً»، مدثر / ۱۱
{مرا با آنکه [او را] تنها آفریدم واگذار. }
فرموده اند:
وحید، در این آیه آن حرام زاده است یعنی زُفر(عمر)
و مراد از آیه
«وَجَعَلْتُ لَهُ مَالًا مَّمْدُودًا»،مدثر / ۱۲
{و دارایی بسیار به او بخشیدم}
این است که مدت زمانی را به او دادم.
منظور از «وَبَنِینَ شُهُودًا»،مدثر / ۱۳
{و پسرانی آماده [به خدمت دادم]. }
اصحاب او است که شهادت دادند از رسول خدا صلَّی الله علیه و آله ارث برده نمی شود.( و بدین وسیله فدک را از حضرت زهرا علیهاالسلام غصب کردند)
«وَمَهَّدتُّ لَهُ تَمْهِیدًا»، -. مدثر / ۱۴ -
{و برایش [عیش خوش] آماده کردم. }
یعنی مُلکی را که صاحب آن شد برای او آماده کردم.
«ثُمَّ یَطْمَعُ أَنْ أَزِیدَ، » . مدثر / ۱۵
{باز [هم] طمع دارد که بیفزایم. }
«کَلَّا إِنَّهُ کَانَ لِآیَاتِنَا عَنِیدًا»، مدثر / ۱۶
{ولی نه، زیرا او دشمن آیات ما بود. }
امام فرمود:
یعنی او ولایت امیرمؤمنان علیه السلام را انکار و با رسول خدا صلَّی الله علیه و آله درباره آن (ولایت) دشمنی کرد.
«سَأُرْهِقُهُ صَعُودًا* إِنَّهُ فَکَّرَ وَقَدَّرَ»، مدثر / ۱۷-۱۸
{به زودی او را به بالارفتن از گردنه [عذاب] وادار میکنم، آری [آن دشمن حق] اندیشید و سنجید. }
یعنی او در مورد ولایت که به آن مأمور شده بود، اندیشیدو عهد بست اگر رسول خدا صلَّی الله علیه و آله از دنیا رفت، بیعتی را که در زمان رسول خدا با امیرمؤمنان کرده بود به حضرت وانگذارد (تسلیم نکند).
امام درباره آیه
«فَقُتِلَ کَیْفَ قَدَّرَ* ثُمَّ قُتِلَ کَیْفَ قَدَّرَ»، مدثر / ۱۹-۲۰
{ کشته بادا چگونه [او] سنجید، [آری] کشته بادا چگونه [او] سنجید! }
فرمودند: شکنجه او عذابی بعد از عذاب است که قائم علیه السلام ما او را عذاب میدهد.
«ثُمَّ نَظَرَ»، -. مدثر / ۲۱
{آنگاه نظر انداخت. }
یعنی او به پیامبر صلَّی الله علیه و آله و امیرمؤمنان علیه السلام نگریست.
پس از آن «ثُمَّ عَبَسَ وَبَسَرَ»، . مدثر / ۲۲
{سپس رو ترش نمود و چهره در هم کشید. }
یعنی از آنچه بدان مأمور شده بود، ناراحت شد.
«ثُمَّ أَدْبَرَ وَاسْتَکْبَرَ * فَقَالَ إِنْ هَذَا إِلَّا سِحْرٌ یُؤْثَرُ»،. مدثر ۲۳-۲۴
{آنگاه پشت گردانید و تکبر ورزید و گفت: این [قرآن] جز سحری که [به برخی] آموخته اند نیست. }
یعنی زُفَر (عمر) گفت: پیامبر مردم را برای (پیروی) از علی علیه السلام جادو کرد.
«إِنْ هَذَا إِلَّا قَوْلُ الْبَشَرِ»،. مدثر / ۲۵
{این غیر از سخن بشر نیست. }
یعنی آن از وحی خداوند عَزّوجل نیست.
«سَأُصْلِیهِ سَقَرَ»،. مدثر / ۲۶
{زودا که او را به سقر در آورم. }
تمام این آیات درباره او نازل شد.
📚تفسیر قمی ج۲:ص ۳۹۵
@Maghaatel
#تبری
#فضیلت_لعن
💠 ما بنی هاشم، به بزرگ و کوچک خود دستور می دهیم تا به آن دو نفر، ناسزا بگویند...
امام صادق علیه السلام به کمیت اسدی فرمودند :
کُمَیْتَ بْنَ زَیْدٍ مَا أُهَرِیقَ فِی الْإِسْلَامِ مِحْجَمَةٌ مِنْ دَمٍ وَ لَا اکْتُسِبَ مَالٌ مِنْ غَیْرِ حِلِّهِ وَ لَا نُکِحَ فَرْجٌ حَرَامٌ إِلَّا وَ ذَلِکَ فِی أَعْنَاقِهِمَا إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ حَتَّی یَقُومَ قَائِمُنَا
🔸 کُمیت! اگر در اسلام باندازه یک حجامت خون ریخته شود یا مالی از راه حرام بدست آید و یا زنا و زناشویی حرامی انجام شود، گناه آن بگردن آن دو نفر(عمر و ابوبکر) است تا روز قیامت و تا زمانی که قائم ما قیام کند.
وَ نَحْنُ مَعَاشِرَ بَنِی هَاشِمٍ نَأْمُرُ کِبَارَنَا وَ صِغَارَنَا بِسَبِّهِمَا وَ الْبَرَاءَةِ مِنْهُمَا
🔸 ما بنی هاشم به بزرگ و کوچک خود دستور میدهیم که به آنها ناسزا گویند و از ایشان بیزاری بجویند .
📚رجال کشی: ص۱۳۵
@Maghaatel
#تبری
#فضیلت_لعن
💠 لعن دشمنان اهلبیت علیهم السلام در عوالمی غیر از این عالم...
در رابطه با اینکه لعن و تبری از دشمنان اهلبیت علیهم السلام خصوصا آن دو نفر، مختصّ به این دنیا و به همین انسان های روی زمین نیست، روایات زیادی وارد شده است که فقط سه روایت را به صورت گلچین اینجا ذکر می کنیم :
🔸 از امام صادق علیه السلام روایت شده که فرمود:
به جز این خورشید شما، چهل خورشید وجود دارد که خلق بسیاری در آن(منظومه ها) سکونت میکنند، و غیر از این ماه شما، چهل ماه وجود دارد که خلق زیادی در آنجا هستند،
لَا یَدْرُونَ أَنَّ اللَّهَ خَلَقَ آدَمَ أَمْ لَمْ یَخْلُقْهُ، أُلْهِمُوا إِلْهَاماً لَعْنَةَ فُلَانٍ وَ فُلَانٍ .
🔹و نمی دانند که خداوند حضرت آدم را خلق کرد ه است یا نه، ولی لعن فلانی و فلانی(عمر و ابوبکر) بر آنان الهام شده است.
📚بصائر الدرجات ص ۵۱۰، باب ۱۴، حدیث۳
🔸باز از امام صادق علیه السلام نقل شده است:
خداوند کوهی از یاقوت سبز که دنیا را احاطه کرده است، آفرید، و طراوت و روشنایی این آسمان از آن کوه میباشد؛ و پشت آن کوه مردمانی آفرید که نماز و زکات این مردمان مسلمان را به آنها واجب نکرد، ولی همه آن ها، دو مرد از این امت را پیوسته لعن میکنند... و آن دو را نام برد.
📚بصائر الدرجات ص۵۱۲، باب ۱۴، حدیث۶
🔸امام باقرعلیه السلام فرموده اند:
به جز این خورشید، چهل خورشید است که فاصله هر خورشید تا خورشید دیگر، چهل سال است. در آنها خلق زیادی هستند که نمی دانند خداوند آدم را آفریده یا نه؟ و به جز این ماه شما، چهل ماه وجود دارد که فاصله هر ماه با ماه دیگر چهل روز راه است. در آن ماه ها، خلق زیادی هستند که خبر ندارند خداوند آدم را آفریده یا نه، ولی همان گونه که به زنبورعسل الهام گردیده، به آنها نیز الهام شده است تا اوّلی و دوّمی را، در هر زمان لعن کنند
وُکِّلَ بِهِمْ مَلَائِکَةٌ مَتَی مَا لَمْ یَلْعَنُوهُمَا عُذِّبُوا .
🔹و برای این کار، فرشتگانی مامورند که هر وقت آنها را لعن نکنند، عذابشان دهند.
📚بصائر الدرجات ص ۵۱۳، باب ۱۴، حدیث۹
@Maghaatel
#تبری #فضیلت_لعن
💠 شیطان، همان دومی است که پیوسته انسان ها را به پَستی و زبونی می کشاند...
در تفسیر این آیه:
«وَیَوْمَ یَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَی یَدَیْهِ یَقُولُ یَا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا»، -. فرقان / ۲۷
{و روزی است که ستمکار دستهای خود را میگزد [و] میگوید: ای کاش با پیامبر راهی برمی گرفتم. }
امام باقر علیه السلام فرمود:
آن شخص ( ابوبکر) میگوید: ای کاش با پیامبر، علی را برمی گزیدم.
«یَا وَیْلَتَی لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِیلًا»، -. فرقان / ۲۸
{ای وای، کاش فلانی را دوست [خود] نگرفته بودم. } یعنی عمر را.
و منظور از این آیه:
«لَقَدْ أَضَلَّنِی عَنِ الذِّکْرِ بَعْدَ إِذْ جَاءنِی»، -. فرقان / ۲۹
{او [بود که] مرا به گمراهی کشانید پس از آنکه ذکر به من رسیده بود. } مراد از ذکر، ولایت است،
و منظور از «وَکَانَ الشَّیْطَانُ»، - فرقان / ۲۹
{و شیطان} همان عمر است که : «لِلْإِنسَانِ خَذُولًا»، -. فرقان / ۲۹
{همواره انسان را به پستی و زبونی می کشاند . }
📚 تفسیر قمی ج۲:ص ۱۱۳
@Maghaatel
#تبری #فضیلت_لعن
💠 رَمیِ جمراتِ حضرت باقرالعلوم علیه السلام به شیاطین حقیقی...
راوی گوید :همراه پدر و پدربزرگم در جوار امام باقرعلیه السلام در منا بودم. هنگام رمی جمرات، وقتی امام باقرعلیه السلام رمی جمرات کردند پدرم گفت:
بعد از اینکه امام رمی جمرات را تمام کرد؛ در دست مبارکشان پنج سنگ باقی ماند، حضرت دو تا از سنگها را به طرفی پرتاب کردند و سه تای دیگر را به طرفی دیگر.
پدربزرگم به امام عرض کرد: فدایت شوم، دیدم که شما رمی جمرات کرده، پس از آن پنج سنگ پرتاب کردید، سه تا از آنها را در ناحیه و دوتای دیگر را در ناحیه دیگر پرتاب کردید.
حضرت فرمود: آری، هنگامی که موسم حجی برسد، آن دو فاسق غاصب(از جهنم) بیرون آورده میشوند. سپس همین جا آن دو از هم جدا شده و تنها امام عادل آنها را میبیند.
آن دو سنگ را به اولی(ابوبکر) و سه سنگ را به دیگری (عمر) پرتاب کردم؛ زیرا از اولی خبیث تر بود.
📚بصائر الدرجات:ص ۶٣٣ حدیث ۸
@Maghaatel
#فضیلت_لعن
#تبری
💠 زشت ترین صداها، صدای خَران است؟!
در تفسیر این سخن خداوند بلند مرتبه:
« إِنَّ أَنکَرَ الْأَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمِیرِ »
{بدترین آوازها بانگ خران است}،
روایت شده است:
مردی از امیر مؤمنان علیه السلام پرسید معنای این آیه چیست؟
امیر مؤمنان علیه السلام فرمودند:
خداوند بزرگتر از آن است که چیزی (خر) را بیافریند سپس آن را منکر شود. (و صدای او را ناخوشایند پندارد)
مراد از آن، زُریق(عمر) و دوستش(ابوبکر) هستند که در تابوتی آتشین و به صورت دو الاغ میباشند، هنگامی که در آتش جهنم فریاد برآورند، اهل دوزخ از شدت فریاد آنها آزرده خاطر می شوند.
📚تأویل الآیات الظاهره ج۲:ص۷۸١، حدیث ۱۷
📚مشارق انوار الیقین فی اسرار امیر المومنین: ص۷۰
@Maghaatel
#فضیلت_لعن #تبری
💠 قتله کربلا، جدّم را کشتند به خاطر آن خشتی که شما دو نفر آن را بنا کردید ...
عبدالله بن بکر ارجانی میگوید:
در راه مکه از مدینه با امام صادق علیه السلام همسفر شدم. امام در منزلگاهی فرود آمد که به آن عسفان گفته میشد، سپس از کنار کوهی سیاه به نام«وَحش» که در سمت چپ راه قرار داشت، گذشتیم.
من عرض کردم: یابن رسول الله! چقدر این کوه وحشتناک است! کوهی مانند این کوه در این راه ندیدم!
امام فرمود: ای ابن بکر، آیا میدانی این کوه کدامین کوه است؟ این کوهی است که به آن کَمَد گفته میشود و آن در وادی ای از وادیها جهنم قرار دارد. در آن وادی قاتلان پدرم حسین علیه السلام هستند، خداوند آنان را در آن جا نگه داشته است. از زیر آن آبهای جهنمی جاری است.
این آبها عبارتند از:
غسلین (آبی که از پوست و گوشت دوزخیان جاری است)
صدید (آبی که ناشی از چرک و زرد رنگ است)
حمیم آن (عرق دوزخیان) که از جهنم خارج میشود. آبی که از طینه خَبال (محلی در قعر جهنم که ریم و صدیدی که از فروج زنان تبه کار دوزخ است) جاری است.
آبی که از لظی (وادی از وادیهای جهنم)، خارج میشود.
آبی که از جحیم (وادی از وادیهای دوزخ) بیرون میآید و آبی که از سعیر (وادی از وادیهای جهنم) خارج میشود.
هر وقت در مسیرم از این جا گذشتم، ایستاده و آن دو (عمر و ابوبکر) را میبینم که استغاثه و التماس میکنند.
من قاتلان پدرم حسین علیه السلام را میبینم و به آن دو میگویم:
إِنَّ هَؤُلَاءِ إِنَّمَا فَعَلُوا لِمَا أَسَّسْتُمَا لَمْ تَرْحَمُونَا إِذْ وُلِّیتُمْ وَ قَتَلْتُمُونَا وَ حَرَمْتُمُونَا وَ وَثَبْتُمْ عَلَی حَقِّنَا وَ اسْتَبْدَدْتُمْ بِالْأَمْرِ دُونَنَا
🔹این قاتلان آنچه را که شما دو نفر پایه گذاری کردید انجام داده اند، چرا وقتی زمام امور به دستتان بود بر ما رحم نکرده و ما را کشتید و از حقوقمان محروم کردید و بر قتل و بر حق پریدید و بدون ما مستبدانه عمل کردید؟
فَلَا رَحِمَ اللَّهُ مَنْ رَحِمَکُمَا، ذُوقَا وَبَالَ مَا صَنَعْتُمَا وَ مَا اللَّهُ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِیدِ.
🔹خداوند رحم نکند آن را که به شما رحم کند، بچشید وبالی را که خود فراهم نموده اید، و خداوند بر بندگانش ظالم و ستمکار نیست
📚 ثواب الاعمال
@Maghaatel
#تبری
#فضیلت_لعن
💠 عقوبت کسانی که گمان دارند، عمر و ابوبکر از اسلام و مسلمانی، بهره ای دارند...
امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیه شریفه
« وَلاَ یَنظُرُ إِلَیْهِمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَلاَ یُزَکِّیهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ -آل عمران: ۷۷ »
{و خدا روز قیامت به آنان نمی نگرد و پاکشان نمی گرداند و عذابی دردناک خواهند داشت. }
میفرماید:
یعنی: کسانی که ادعا کنند امامت از جانب خداوند نیست و امامی را که از سوی خداوند تعیین شده، انکار نمایند. و هر کس که بگوید: فلانی و فلانی( عمر وابوبکر) در اسلام سهم و نصیبی دارند.
📚تفسیر العیاشی ج١ ص ۱۷۸، حدیث ۶۴
@Maghaatel
#فضیلت_لعن
#تبری
💠 به خدا قسم، هر بلایی که بر سر ما آمد، از جانب آن دو نفر به ما رسید...
راوی گوید :
از امام باقر علیه السلام درباره آن دو پرسیدم.
امام فرمود: ای اباالفضل، درباره آنها از من چه میپرسی؟!
به خدا سوگند، هرگز کسی از ما نمیرد مگر آن که از آن دو غضبناک است و بزرگانمان کودکان را به آن یادآوری میکنند که آن دو در حق ما ستم روا داشتند و سهم ما را به ما ندادند، و نخستین کسانی بودند که بر گردن ما سوار شده و در اسلام رخنه ای را بر روی ما گشودند که تا ابد بسته نمی شود تا این که قائم ما قیام کند یا سخنگوی ما سخن گوید.
سپس فرمود:
أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ قَدْ قَامَ قَائِمُنَا وَ تَکَلَّمَ مُتَکَلِّمُنَا لَأَبْدَی مِنْ أُمُورِهِمَا مَا کَانَ یُکْتَمُ، وَ لَکَتَمَ مِنْ أُمُورِهِمَا مَا کَانَ یُظْهَرُ
🔸بدان، به خدا قسم، اگر قائم ما قیام کند و سخنگوی ما سخن گوید، کارهای (زشت) آن دو که پنهان بودند را آشکار کند.
وَ اللَّهِ مَا أُسِّسَتْ مِنْ بَلِیَّةٍ وَ لَا قَضِیَّةٍ تَجْرِی عَلَیْنَا أَهْلَ الْبَیْتِ إِلَّا هُمَا أَسَّسَا أَوَّلَهَا، فَعَلَیْهِمَا لَعْنَةُ اللَّهِ وَ الْمَلائِکَةِ وَ النَّاسِ أَجْمَعِینَ.
🔸به خدا سوگند، هر بلا و مصیبتی که پی ریزی شد و بر سر ما و اهل بیت ما آمد، آن دو پایه گذار آن بودند، نفرین خدا، ملائکه و مردم برآن دو باد.
📚الکافی ج۸:ص ٢۴۵
@Maghaatel