eitaa logo
مهدویت_بصیرت
9.2هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
3.8هزار ویدیو
30 فایل
سلام،به‌کانال مهدویت_بصیرت‌ خوش‌آمدید💕 ✨️نوربصیرت‌جان زندگی است وایمان،سودی نمی بخشد،مگربابصیرت،   💟منتظربرای پیمودن راه‌انتظارتاظهورنیازمند#بصیرت است.اللهم إنّی‌أسْألك قوّة فی‌عِبادتك وتَبصُّرا فی‌كتابك‌وفَهمافی‌حكمك. ارتباط باما👇 @YaHoseyneshahid50
مشاهده در ایتا
دانلود
☀️ به نام خدایی که دانا و باحکمت است 🍀 جز خدا کیست که ‌در سایه ‌مهرش ‌باشیم 🍀رحمت ‌اوست که ‌پیوسته ‌پناه ‌من ‌و ماست توکل به اسم اعظمت❤️ آغاز می کنیم روزمان را🌾 📗 بسم الله الرحمن الرحیم فَلا وَ رَبِّكَ لا يُؤْمِنُونَ حَتَّى يُحَكِّمُوكَ فيما شَجَرَ بَيْنَهُمْ ثُمَّ لا يَجِدُوا في أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمَّا قَضَيْتَ وَ يُسَلِّمُوا تَسْليماً [نساء/65] ؛به پروردگارت سوگند كه آن‌ها ايمان نخواهند آورد، مگر اينكه در اختلافات خود، تو را به داورى طلبند؛ و سپس از داورى تو، در دل خود احساس ناراحتى نكنند؛ و كاملاً تسليم باشند. # قضاوتی که با تکیه به ظن و گمان باشد، عادلانه نیست. «نهج البلاغة، حکمت ۲۲۰» ✍🏻پنج‏ چیز است که باید قاضى (داور)(درباره آنها) به‏ ظاهِر حُکم عمل کند: ولایت (حقّ ولایت و سرپرستى که خداوند ، یا امام براى هر کس ، یا ولىّ طفل قرار داده است) ، همسران (یعنى مسأله زناشویى که بین مسلمانان مشهوراست) ، میراثها ، ذبایح(حلال بودن کشتار مسلمانان) و شهادات. هر گاه شهود ، در ظاهر امین و در خور اعتماد باشند ، شهادتشان پذیرفته است و لازم نیست از باطن آنها جست وجو کرد. «الخصال : ۳۱۱ / ۸۸ منتخب میزان الحکمة ✍🏻بدانیم که: سرای آفرینش سرسری نیست زمین و آسمان بی داوری نیست 🌤اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🌤 🍀السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ ع 🍀اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم 🍃التماس دعا @mah_daviat313
الهی،،، روزم را با نام تو آغاز میکنم، ودر انتظار رحمتت نشسته ام. بدهی، کریمی. ندهی، حکیمی. بخوانی، شاکرم. برانی، صابرم. @mah_daviat313
🔴 پاداش کسی که دوست دارد در رکاب قائم باشد 🔹 امام باقر علیه السلام فرمود: 🔺 آیا گمان میكنی كسی كه خود را برای خدا و خدمت به او نگه دارد خداوند برای او فرج و گشایشی قرار نمیدهد ؟ 🔹 آری به خدا سوگند خداوند برای او راه خروج و فرج قرار خواهد داد ، خدا رحمت كند بنده ای را كه خود را برای خدمت به ما نگهدارد ، خدا رحمت كند بنده ای را كه نام وامر ما را زنده میكند.. 🔺 عرض كردم : اگر قبل از آنكه حضرت قائم را ببینم بمیرم ، چه كنم؟ 🔵 حضرت فرمود : اگر كسی از شما بگوید چنانچه حضرت قائم را ببینم یاریش خواهم كرد ، گویا چنین است كه همراه آن حضرت جهاد نموده و همچنین شهید ركاب آن حضرت دو شهادت خواهد داشت... 📚منتخب الأثر ص ۴۹۵ ف ۱۰ @mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مرحوم آیت الله ناصری (ره) : خیر دنیا و آخرت در توسل به امام زمان(عج) است. @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
حقوق‌مردم‌درنگاه امیرالمومنین علی. ع مقدمه ی‌سوم ✍🏻 بیشترین صدمات وارده بر حقوق بشر از سوی صاحبان ق
حقوق‌‌مردم‌درنگاه‌امیرالمومنین‌علی‌ع_مقدمه‌ی‌چهارم ✍🏻 حقوق بشر در یک تقسیم بندی به حقوق طبیعی و ذاتی و حقوق اکتسابی تقسیم می گردد. حقوق طبیعی، حقوقی است که هر انسانی بدون توجه به تمایزات ظاهری، اقلیمی، نژادی و اعتقادی دارا می باشد، یعنی امتیازاتی که ذاتاً هر انسانی شایسته برخورداری از آنها خواهد بود. بدیهی است که انسانها در پرتو بکارگیری تواناییها و در سایه فداکاری، فعالیت و تلاش خویش می توانند واجد قابلیتهایی گردند که آنان را در تصدی مشاغل و مسؤولیتهای خاصی، مُحِقّ می گرداند. این مزایا را باید جزو حقوق اکتسابی افراد به حساب آورد. به عبارت دیگر، هر انسانی اولاً و بالذّات از حقوق طبیعی متمتعّ می گردد و ثانیاً و بالعرض از حقوق اکتسابی. وجود پاره ای تفاوتها در نظام حقوقی اسلام در چارچوب حقوق اکتسابی می تواند مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. بسیاری از خرده گیریها نسبت به حقوق اسلام، ناشی از عدم توجه به مرزبندی فوق می باشد. اعمال و رفتار انسانها می تواند پاره ای از محرومیتها را به دنبال داشته باشد همان گونه که می تواند زمینه ساز امتیازات ویژه گردد. به دیگر سخن، رفتار افراد در برخی موارد در میزان حقوق طبیعی آنان تأثیر مثبت یا منفی می گذارد. از طرفی حق و تکلیف دو مقوله مرتبط با یکدیگر و غیر قابل انفکاکند. این اصل پذیرفته شده حقوقی در بیان مولای متقیان به زیبایی تمام مطرح شده است که حق لا یجری لِاَحِدٍ الّا جَری علیه و لا یَجری علیه الّا جَری له.[5] بر این اساس هر حقی همراه تکلیفی زاده می شود و برخورداری انسان از هر امتیازی موجب پدیداری مسؤولیت و وظیفه ای است. انسان مُحِقّ، انسانِ مکلّف نیز می باشد. ذی حق بودن یکسویه تنها از آنِ خداوند است.[6] توجه به این مهم از آن جهت حائز اهمیت است که اعتراف به حقوق طبیعی و ذاتی انسان با عنایت به تکالیف متوجه به او لازم است مورد ارزیابی قرار گیرد و از این جهت فرقی میان انسان مدرن با انسان سنتی نیست؛ انسان مدرن که خود را مُحِقّ می داند به هر میزانی که از حقوق بهره مند می گردد نسبت به تکالیف خویش نیز باید گردن نهد؛ در غیر این صورت چه بسا از بخشی از حقوق طبیعی محروم گردد. مکاتب حقوقی غیر الهی این تکالیف را تنها در رابطه انسانها با یکدیگر مورد توجه قرار داده اند. در نظام حقوقی اسلام علاوه بر آن، انسان در رابطه با خدای خویش، تکالیفی دارد. انجام ندادن این تکالیف بازتابهایی در حقوق وی خواهد داشت. ... کانال‌مهدویت‌بصیرت @mah_daviat313
📌استادان به لجن کشیدن مفاهیم تولیدی رهبری!! 🔰عزیز دلم وقتی آقا میگوید نزدیک قله‌ایم صدتا مفهوم دیگر نیز تولید کرده‌اند که باید آنها را کنار هم گذاشت! فرموده‌اند در عدالت عقبیم، فرموده‌اند در جمعیت وضعمان خطرناک است، فرموده‌اند نفوذ وجود دارد(یا فیزیکی یا فکری)، فرموده‌اند که در اقتصاد بنشینید فکر کنید که چگونه کار را باید به مردم سپرد و اقتصاد را مردمی کرد فرموده‌اند فکری بحال مدارس دولتی‌(که دارد توسط غیر دولتی‌ها بلعیده می‌شود) بکنید و در فرموده‌اند که میان بایدها و واقعیتها فاصله‌ای است که دل هر دردمندی را بدرد می‌آورد، فرموده‌اند لشکر جوانان مومن مطالبه‌گر حلال همه مشکلات است!! 🔸این یعنی قطار در بعضی موارد باید به ریل بازگردانده شود نه اینکه همین دست فرمان خوب است!! 🔹نزدیک قله‌ایم ناامید نشوید یعنی مسیر اصلاح در چهل سال دوم آسانتر از چهل اول است، ما الان قدرت بومی نظامی داریم، صنعت داریم، ارتباطات قوی بین المللی داریم، کشاورزی سرپایی داریم، نسل جوان نخبه‌ و پای کاری داریم و اینها و دیگر، داشته‌های ماست! 🔸تجربه‌های گرانقدر ۴٠ سال گذشته را داریم مواردی که توانستیم فاصله بایدها و واقعیتها را طی نماییم، پیش چشم ماست! 🔹این بیان را بگذارید کنار بعضی که میگویند همه چیز خوب است دست به هیچ کدام از رویه‌ها نزنید، مطالبه نکنید، انقلابی و امید آفرینی یعنی ندیدن یا نگفتن تعمدی کژی و کاستی‌هایی که میتوان با همت و کار، واقعا اصلاح گردد!! 🔸اگر هم کسی خواست بگوید جوانان! نقاط ضعف، برای رسیدن به قله طی شدنیست اما باید موانعی چون تبعیض لیبرالی را کنار زد، میشود ✍🏻 حجت الاسلام رضا افشار @mah_daviat313
♦️قدرتمندترین چیزی که انسان تا به حال اختراع کرده است چیست؟* تصور نکنید بمب اتمی یا هیدروژنی ست... بلکه تلفن همراه است! تلفن همراه نیرویی است که نباید آن را دست کم گرفت آنقدر قدرتمند است که : تلفن ثابت را کشت.. ☎️ تلویزیون راکشت.. 📺 کامپیوتر را کشت..🖥️ ساعت را کشت.. ⌚ دوربین را کشت.. 📸 رادیو را کشت... 📻 چراغ قوه را کشت.. 🔦 آینه را کشت ...🪞 روزنامه ها، مجلات و کتاب ها را کشت.. بازی ویدیویی رو کشت.. 📀 🎮 کیف پول جیبی را کشت... تقویم رومیزی و یادداشت را کشت..📆 حتی کارت اعتباری راکشت... و بدترین قسمت این است که همچنین که زوج های زیادی را کشت 🧨 بسیاری از خانواده ها،و دوستی و صمیمیت خانوادگی را کشت 💣 دانش آموزان را کشت و آنها را از مسیر موفقیت دور کرد و آنها را مانند پر در مسیر باد قرار داد و کم کم متوجه میشیم که چشممون رو هم کشته 😔 وستون فقرات ما را رو شکسته و ذهن و فرهنگ ما را تغییر داده و می کشد او در راه از بین بردن نسل بعدی ماست. 😵 ‍ 💫 و اگر مراقب خود نباشیم، جان و روحمان را خواهد کشت،و دلهایمان را سخت و سنگین خواهد کرد و کاری خواهد کرد که نسلهای آینده پشیمان شوند در حالیکه پشیمانی سودی نخواهد داشت @mah_daviat313
9.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توصیه های اخلاقی حضرت آیت الله تحریری به زائرین اربعین حسینی @mah_daviat313
فرموده باشند: فَرّوا إلی الحسین
✅ منافقان را بشناسیم (2) 🌹 کلام خدا در قرآن: ای محمد! آيا به منافقانى كه گمان مى كنند به قرآن ايمان آورده ‏اند، نگاه نکرده ای؟ آنها مى خواهند در نزاعها و اختلافات، قضاوت را به دادگاههای طاغوتیان کافر بسپرند. (همان قاضیانی که احکام خدا را قبول ندارند و جز به باطل حكم نمى کنند.) این در حالى است كه از طرف خدا به همه از جمله منافقان فرمان داده شده که دادگاههای کافران را قبول نداشته باشند. حقیقت این است که شيطان با سوق دادن منافقان به دادگاههای کفار مى ‏خواهد آنان را به گمراهى عمیقى دچار كند. وقتی به منافقان گفته می شود: «براى داورى در نزاعها به احکام حقوقی خدا مراجعه کنید و نزد پيامبر خدا که رهبر حکومت است، بیایيد،» منافقان را مى ‏بينى كه از تو رو برمى گردانند و نزد قاضیان کافر می روند. ✍️ شرح: از جمله صفات منافقان این است که دادگاههای کفار را که بر اساس قوانین من درآوردی حکم می دهند، قبول دارند. اما دادگاههای مسلمانان را که بر اساس احکام خدا حکم می دهند، قبول ندارند. 📖 أ لَمْ تَرَ إِلَى الَّذينَ يَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِما أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَ ما أُنْزِلَ مِنْ قَبْلِكَ يُريدُونَ أَنْ يَتَحاكَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَ قَدْ أُمِرُوا أَنْ يَكْفُرُوا بِهِ وَ يُريدُ الشَّيْطانُ أَنْ يُضِلَّهُمْ ضَلالاً بَعيداً * وَ إِذا قيلَ لَهُمْ تَعالَوْا إِلى‏ ما أَنْزَلَ اللَّهُ وَ إِلَى الرَّسُولِ رَأَيْتَ الْمُنافِقينَ يَصُدُّونَ عَنْكَ صُدُوداً (نساء، 60 و 61) @mah_daviat313