eitaa logo
مهدویت_بصیرت
9.4هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
3.5هزار ویدیو
27 فایل
سلام،به‌کانال مهدویت_بصیرت‌ خوش‌آمدید💕 ✨️نوربصیرت‌جان زندگی است وایمان،سودی نمی بخشد،مگربابصیرت،   💟منتظربرای پیمودن راه‌انتظارتاظهورنیازمند#بصیرت است.اللهم إنّی‌أسْألك قوّة فی‌عِبادتك وتَبصُّرا فی‌كتابك‌وفَهمافی‌حكمك. #ادمین‌تبلیغات👇 @Mesbah_mhdaviat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴گرگِ چوپان «ایران نباید به هیچ کدام از رأس‌های این مثلث چین، روسیه، آمریکا بچسبد. بلکه باید وسط بایستد.» برداشت شما از این جمله چیست؟ شاید هنوز ندانید این جمله از کیست؟ من وقتی آن را خواندم صاحبش را در آن یافتم. اما منظور از این وسط‌بازی یعنی چه؟ یک روز محمدرضا پهلوی با خبر شد که سران آمریکا و انگلیس و شوروی در تهران جلسه گرفته‌اند بدون اینکه حکومت ایران از آن باخبر باشد. روزی که ایران در وسط مثلث قرار داشت. آن مثلث مزرعه‌ای بزرگ است که هر یک از این سه و گاه بیشتر آن را به صورت سهامی عام اداره می‌کنند. سرنوشت آنچه در این مثلث قرار دارد، به نسبت روابط بین رئوس آن بازمی‌گردد. آنچه در این مثلث وجود دارد، از حیث اعتبار و احترام و شخصیت در مرتبه پایین‌تری قرار دارد. انتخاب نمی‌کند، انتخاب می‌شود. مسئله اینجاست که ساکن آن مزرعه صاحبش نیست. باید بین سبزی‌ها انتخاب کند. صاحبان مزرعه به او حق انتخاب داده‌اند. هر یک البته سعی می‌کند گوسفند را برای خود پروار کند. گوسفندان باید خوشحال شوند وقتی انتخاب می‌شوند. البته می‌توانند وقتی توسط یکی از این سه تا انتخاب می‌شوند خوشحال‌تر شوند. مثلا خوشحال‌تر شوند اگر آمریکا آنها را انتخاب کند. اما مشکل آنجاست که دو یا سه رأس با هم یک گوسفند را انتخاب کنند. آن وقت گوسفند بیچاره باید برود دادگاه گرگ‌ها و تقسیم شود. گوسفند سرآخر قربانی خواهد شد، اما اینکه بر سرش دعوا شود و دعوا به جنگ بکشد و مثل گرگ‌هایی که بر سر شکار یکدیگر را می‌درند، لگدکوب و حیف و میل شود، عاقبت شومی به نظر می‌رسد. این همان چیزی است که پیش از این آزمودیم و بر اثر آن انقلاب کردیم. @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
🔴گرگِ چوپان «ایران نباید به هیچ کدام از رأس‌های این مثلث چین، روسیه، آمریکا بچسبد. بلکه باید وسط با
گوسفند زندگی کنید(۱) این آقایان که ما را از نزدیک شدن به رئوس می‌ترسانند باور ندارند که می‌توان در این مزرعه حضور نداشت و گوسفند عده‌ای گرگ نبود. می‌توان اصلا گوسفند نبود. می‌توان انسان بود. آیا حتما باید تن داد به دنیای مزرعه‌ای آنان؟! یا باید حتما جنگلی اندیشید و زیست؟! یا حیوانی فهمید دنیا را؟ چه مشکلی دارید با فهم انسانی؟! البته که انسان بودن سخت است. مسئولیت‌آور است. دردآور است. رنج دارد. غم دارد. سختی و مشکلات دارد. اما انسان بودن است. روشن است که برای برخی انسان بودن نمی‌صرفد. باید برود در آن مزرعه زندگی کند. آیا انسان ظاهر بزرگ و موجهی که این سخن را می‌گوید، واقعا نمی‌فهمد در مورد چه چیزی صحبت می‌کند؟! او شهره به ایمان است. آیا او جهان و جهانداری را اینچنین می‌فهمد که جایی خارج از این مثلث فضای زندگی وجود ندارد؟ واقعا تصویر زندگی ایشان از ایران و انسان چیست؟ چنین گفتاری نتیجه همنشینی با روباه‌هاست که برای گرگ واسطگی می‌کنند و سهم خودشان را به دست می‌آورند. شغال‌ها و کفتارها و کرکس‌ها و خلاصه همه لاشخورها و شکارچیان درنده که در چرخه حیات رتبه بالاتری را دارند با ایشان هم عقیده‌اند. قانون جنگل یعنی همان نظم نوین جهانی نباید شکسته شود. همه درد همین جاست که پس از 45 سال باید به برخی مسئولان سابق و لاحق توضیح دهیم که انسان ایرانی از مزرعه خارج شده و نمی‌خواهد جهان را مزرعه ببیند. اگر اصراری باشد مزرعه خود را خواهد داشت و وارد شرکت سهامی غرب و شرق نخواهد شد. چه دیروز که شوروی و انگلیس و آمریکا باشد و چه امروز که روس و چین و آمریکا باشد و چه فردا که دیگران این چندقطبی را پیچیده‌تر کنند. جهان مزرعه‌داران و جنگل‌بانان باید دنیای انسانی ایرانی را بپذیرند. ما تلاش می‌کنیم از هر کسی که وارد این جهان شود، حمایت و مراقبت کنیم و او را تا جایی تقویت کنیم که بتواند روی پای خودش بایستد و از مزرعه خارج شود و معتقدیم آینده از آن مسخ شدگان نیست. آینده مال انسان‌هاست. ما برای آن تلاش می‌کنیم. هر چند دیگران نخواهند. آیا تجربیات ما قبل از انقلاب نسبت به زندگی مزرعه‌ای کافی نبود؟! آیا نباید آنچه هستیم را قدر بدانیم به آنچه می‌خواهیم بیاندیشیم و بیابیم و بسازیم؟! امروز می‌دانم چرا تمام حملات به سمت ولایت فقیه و شخص ولی فقیه است. آنها می‌دانند جامعه‌ای که ولایت بفهمد، بر اساس ولایت زندگی کند، انسان خواهد بود. انسانی خواهد زیست و زندگی انسانی با ساختار زیست گوسفندی سازگار نیست. انسان‌هایی که به انسان بودن خود آگاهی پیدا کنند و مسیر خود را بیابند دیگر پابند مزرعه نخواهند شد. تمام تلاش غربگرایان این است که ما به مزرعه برگردیم و به گوسفند بودن خودمان افتخار کنیم و خوش و خرم بچریم. اما توسعه ولایت فقیه در جامعه همه را از خواب بیدار می‌کند و هشیار نگه می‌دارد. انسان بیداری در بین بسیاری که خود را به خواب زده‌اند، نظام مزرعه را در هم خواهد ریخت و آنها از همین می‌ترسند. طوفان الأقصی کاری کرده که مزرعه دیگر به حال اولش باز نمی‌گردد. یمن از آن سو دیوارهای مزرعه را خراب کرده و همه می‌دانند که این سر و صداها دارد دنیا را بیدار می‌کند. آدم‌ها بیدار شوند دیگر گرگ‌ها جایی برای عرض اندام ندارند. چالش غرب و غربزده با ما این است. آنها می‌گویند: گوسفند فکر کنید. گوسفند رفتار کنید. گوسفند حرف بزنید و گوسفند زندگی کنید. گوسفند بخورید و بخوابید و گوسفند شاد باشید. ارزش ندارد زحمت انسان بودن را به خودتان بدهید. هزینه دارد. @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
گوسفند زندگی کنید(۱) این آقایان که ما را از نزدیک شدن به رئوس می‌ترسانند باور ندارند که می‌توان در ا
گوسفند زندگی کنید(2) چند سال پیش با برخی آموزه‌های به اصطلاح معنوی و ادعاهای صوفی‌گرایانه در یک فرقه خاص آشنا شدم که سعی می‌کرد نشان دهد، انسان باید به طرف حیوان حرکت کند و زیست معصومانه و رهای حیوانی را تجربه کند. حیوان هیچ وقت پدرسوخته بازی درنمی‌آورد و با هیچ کس پدرکشتگی ندارد. سرش را پایین می‌اندازد و زندگی‌اش را می‌کند. در آنجا تأکید خاصی بر گوسفند شده بود. ویژگی گوسفند این است که مسئولیت همه چیز را به دیگری واگذار کرده و فقط زنده است. او زندگی نمی‌کند؛ بلکه زنده است. در مثلی آورده‌اند که فرزند درازگوش حسرت و حسادت داشت به حال فرزند گوسفند. می‌گفت مادر جان ببین چگونه به او علف سبز خوشمزه می‌دهند و آزادش می‌گذارند تا بازی کند و به چرا برود و هر وقت خواست بخوابد و هر وقت خواست بیدار شود؟ ما چه؟ به ما علف‌های زرد و از رده خارج می‌دهند و هم سوارمان می‌شوند و هم بارهایشان را روی دوشمان می‌گذارند. خر مادر در پاسخ به فرزند دلبندش گفته بود، فرزندم به زودی صدای خِرخِر این سبک زندگی درخواهد آمد. دیری نگذشت که فرزند خر، شاهد بریده شدن رگ‌های گردن گوسفند بود و دید که آن دهان بسته شده و گلو خِرخِر می‌کند. سرش را پایین انداخت و به خریت خودش نازید. شاید در مورد زندگی خرانه نیز روزی سخن به میان آمد؛ لکن اینجا و اکنون نقد زیست گوسفندانه است و اشاراتی به نشانه‌های آن در سبک زندگی آدم‌های غربزده. راه حل انسان بودن و پذیرفتن جایگاه انسانی است. گوسفند نه مسئولیت‌پذیر است و نه پاسخگو. آزاد و رها زندگی می‌کند. یک رئیس دارد در گله که به دنبالش می‌رود هر جا که باشد. یک سگ او را پاسبانی می‌کند تا در نرود و در واقع هدر نرود، چون قرار است خورده شود و یک چوپان که آنها را به چرا می‌برد و احتمالا یک صاحب که آنها را به چوپان سپرده. البته خدم و حشمی هم معمولا هستند برای رسیدگی به امور طویله و آخور و قلعه و.... این سلسله مراتب زندگی اجتماعی گوسفند است. جالب است که در اکثر فرقه‌های درویشی و صوفیه اصطلاحی داریم که به آن بسیار می‌نازند. «صلح کل». صلح کل در ابتدا می‌خواست چیزی دیگری بگوید، اما دچار حرف غلط در جای غلط شد. معنی عینی صلح کل یعنی «گوسفند زندگی کنید». البته اقطاب و بزرگان فرقه‌های ضاله به شما نخواهند گفت که مقصودمان این است. بلکه آن را چنان زینت خواهند داد که مانند بوییدن و بوسیدن زیر دم گاو توسط عده‌ای در بلاد خاص، به گوسفند بودن خود هم افتخار کنید و چنان آن را توضیح می‌دهند که انگار دیگران گرگ و کفتارند و اینان بقیة السلف گوسفندان بهشتی... اینها هم دچار همان معنایی هستند که در قسمت‌های قبل عرض شد. جهان انسانی را هنوز کشف نکرده‌اند. حیوانی فکر می‌کنند. هر چند گمان می‌کنند از شریعت برخواسته‌اند و به طریقت نائل آمده‌اند و از آن نیز برآمده در فنای کامل فرود آمده‌اند و جز تجلی رها و مطلق الهی نیستند. اما معنای زمینی واقعی عینی‌اش گوسفند بودن است نه انسان بودن. بزرگترین نقطه ضعفش هم فهم غلط جهان و توصیف غلط صحنه و نگاه وارونه به واقعیات و نسبت آن به حقیقت است. اگر آن کسی را که گفت به هیچ کدام از رئوس مثلث نچسبید را بشناسید خواهید دید که چه قرابت معنایی با این اندیشه دارد. گوسفند زندگی کن، یک سبک اندیشه در باره جهان است. گوسفندان انسان‌نما به گرگ‌های انسان‌نما مسیر برتری‌جویی را نشان می‌دهند. آنها ثابت می‌کنند که در این میان یک خلأ بزرگ وجود دارد و شما می‌توانید از آن مسیر وارد زندگی ما گوسفندها بشوید. جای شما خالی است. اصولا جنگل شدن زندگی آدم‌ها از چند سو آغاز می‌شود. یک سوی آن همین گوسفندها هستند. سوی دیگرش گرگ‌ها. سوی سومش خوک‌ها. سوی چهارمش شیرها. البته می‌توان توسعه داد؛ اما از هر گونه یکی را نام بردم. آنان که به راحتی و آسودگی تن داده‌اند و حاضرند بردگی کشیده شوند؛ اما برای ساختن هزینه ندهند. گروهی که دنبا زیاده‌طلبی هستند. هیچ چیز سیرشان نمی‌کند مگر زخمی کردن و دریدن هر چیزی. آنها برای داشتن بیشتر می‌جنگند و حتی می‌میرند. گروه دیگر لذت‌طلب‌ها هستند که رتبه اجتماعی آنان بالاتر از راحت‌طلب‌هاست. آنها همه چیز را فدای کامجویی می‌کنند. گروه دیگر برتری‌طلب‌ها هستند. آنها تنها زمانی به رضایت نسبی می‌رسند که بالاترین باشند. جنگل را این چهار دسته با هم می‌سازند. البته جامعه انسانی مستعد همه این گروه‌ها هست؛ اما آغاز آن از سوی راحت‌طلب‌هاست غالبا. راحت‌طلب‌ها از حیث جمعیتی نیز بیشترین تعداد و تنوع را دارند. اصولا جذابیت به وجود می‌آورند برای سه دسته دیگر. در ادبیات ما خور(زیاده‌طلبان) و خواب(راحت‌طلبان) و خشم(برتری‌طلبان) و شهوت(لذت‌طلبان) اشاره به این چهار دسته است. دلبخواهی‌های کف جامعه را که بجویی سر از این چهار دسته در خواهی آورد. همان‌ها که جامعه انسانی را به زیست حیوانی تنازل می‌دهند. @mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اندر حکایت لج و لج بازی و همسایه آزاری!😐☝️🏻 🌱عصرتون بخیر☕️ @mah_davit313
14021006_43786_64k.mp3
23.38M
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان. ۱۴۰‌۲/‌۱۰‌/۶ @mah_daviat313
هیچوقت‌ نگو‌ محیط‌ بد‌‌ شدہ‌ منم‌‌ بد شدم ! هر‌ چقدر‌ هوا سرد‌ تر باشه ؛ لباست‌ رو‌ بیشتر‌ میکنی . پس‌ هر چی جامعه فاسد‌ تر‌ شد . تو‌ لباس‌ تقوات‌ رو‌‌ بیشتر‌ کن . - استاد قرائتی .
زن‌ در‌ اسلام‌ زنده ،‌ سازنده و‌ رزمنده‌ است ، به شرطی‌ که لباس‌ رزمِ‌ او‌ عفتش‌ باشد ..! - شهید بهشتی .
دوستان امشب نماز لیله الدفن برا "سردار سید رضی موسوی فرزند حسین" فراموش نشه. ❣❣❣
🔰فرمانروایان بدون شهر ، ملکه های بدون تاج 🔹در کانون های اجتماعی هستند عناصر مهمی که جهت دهی ملاک و سنجه های انتخاب همسر را به نسل بعد منتقل می کنند . مهمترین آنها سلبریتی های هنر و ورزشی می باشد. که تعیین کننده انتخاب و معیار همراه زندگی نسل آینده می باشد . با مطالعه ای کوتاه در خصوص این قشر پرطرفدار درمیابیم که در زندگی مشترک کوتاه این افراد تنها ملاکی دیده نشده آرامش ، مودت و رحمت است . زن و مردی که در خانواده یکدیگر را از مهر و عطوفت لبریز کنند و در زندگی مراقب احساسات و عواطف یکدیگر باشند دیگر نیازی به ابراز آن و نشان دادن لحظه های به اصطلاح عاشقانه و خصوصی اشان به دیگران در فضای مجازی و پیج های شخصی را ندارند ، چون تنها همسری کردن و همسر بودن را برای هم تعریف کرده اند و تایید و یا گرفتن فالور برای استحکام خانواده آن ها بی معنی و در بسیاری از موارد ویرانگر نیز محسوب می شود . 🌟 چرا که زن تنها ملکه قلب همسر خویش است و مرد تنها فرمانروای شهر بانوی خویش . ⁉️اکنون این سوال حائز اهمیت است چرا سلبریتی ها نمیتوانند خانواده موفق و پایدار داشته باشند ، مگر نه اینکه عاشقانه های خویش را بارها در پیج ها و شبکه های اجتماعی به رخ همگان کشیده اند ، هنرمندانی که در طول عمر حرفه ایی خود بارها نگاه در چشم مرد دیگری دوخته و ابراز محبت و دوست داشتن نموده است و حتی گاهی ساعت ها در خصوص نوع دوست داشتن و علاقه به یگدیگر گفته اند ، چرا نمیتوانند همانند نقش هایشان ،که بارها تمرین کرده اند و در آن غرق شده اند از کلماتی چون ؛ عشق ، وابستگی و دلدادگی را برای زندگی حقیقی خود کانون گرمی را رقم بزنند؟ مگر نه اینکه هدف از ازدواج آرامش و سکینت هست ؟! ✍ لیلا نساج 🌤 🆔 @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
#زمان_فضیلت_نماز_اول_وقت با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے با اشتراک این لینک ما را به دوستا
آی مردم والله بالله تالله مسئولیم ؛ همه ی ما مسئولیم ؛ توجامعه ی اسلامی یه جاهایی به من چه بتوچه معنا نداره،،، شیعه ی مولا که تعمدا نمازش را ترک کند بدرد لای جرزدیوارم نمیخورد ‌،،، اگه خودت نماز میخونی و کاری به نماز خوندن بچه واهل خانوادت نداری حق نماز را ادا نکردی ، قال الله تعالی :وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِیَعْبُدُونِ و من جنّ و انس را نیافریدم مگر برای اینکه مرا (به یکتایی) پرستش کنند.  دراین آیه ی شریفه، هدف از آفرینش جن و انسان، عبادت پروردگار، عنوان شده است. بدین معنی که، آفریده شده ایم تا در روی زمین بخوریم، بیاشامیم، بگردیم، زندگی کنیم و از نعمت ها و مواهب خداوند بهره مند شویم و عبادت خداوند را به جای آوریم. عبادت، انواع و اقسام مختلفی دارد و هر کس به طریقی، خالق خویش را عبادت می نماید. اما آنچه مسلم است این است که «نماز» عالیترین سیمای عبادت و شکوهمندترین حالت بندگی و عبودیت است. از این رو، ترک نماز، ترک عبودیت و بندگیست و این امر، ناسپاسی و کفر است به درگاه معبود. از آنجایی که نماز، ستون دین است، تارک الصلاه، در خانه ای سست بنیان و بدون ستون منزل گزیده که یقیناً سرانجامی نخواهد داشت. در حالی که نماز، به عنوان پیش قراول عبادات، انسان را به هدف والای آفرینش رهنمون می شود، ترک آن، علاوه بر استیلای بیهودگی و عبث بودن، عواقب شومی را متوجه شخصِ تارک الصلاه خواهد کرد. ؛ نمازهم فقط برای خواندن نیست ! نماز را باید بر پا داشت(واقیموالصلوه) یعنی نه فقط باید نماز بخونی، بلکه باید نماز را بر پاداری ، باید دیگران، دوستان ،اهل خانه ات را به نماز ترغیب کنی ، داری میری مسجد دوتا سه تا از دوستاتم باخودت ببر ، خانوادتم با خودت ببر ، توجامعه ای که نماز ( ستون دین ) کمرنگ و کم ارزش بشه خیلی از ارزشها رنگ میبازه .... شبتون پر برکت التماس دعای فرج و عافیت @mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صدایی که می شنوید آخرین اثر مرحوم ناصر طهماسب است که برای اولین بار منتشر می شود. ❣به وقت مرگ چشمم را نبندید که چشم من به سیمای حسین ع است. 🌤 🆔 @mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❣ ✨بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم✨ ☀️سلام‌ برشما که صبورو مقاومید،صبحتان‌بخیر🌷 دل‌وجان‌معطر‌کنیدبذکرصلوات 🌤اللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🚩امام حسین ع؛ مَوتٌ فی عِزٍّ خَیرٌ مِن حَیاةٍ فی ذُلٍّ؛ مرگ با عزّت، بهتر از زندگی ذلیلانه است. مناقب، ج4،ص68 🎇شعار«مرگ با عزّت از زندگى ننگين بهتر است» از مهمترين پيام هاى عاشورا است، پيامى كه مى تواند سراسر تاريخ بشر را روشن سازد، و به استعمار و استثمار و بردگى انسانها پايان دهد. مردم غالباً از ترس ذلّت ذليل مى شوند!و از ترس ظلم تن به ظلم و ستم مى دهند! وجباران وظالمان نيزازهمين نقطه ضعف سوءاستفاده مى كنند. ❣امام حسين‌ع با اين شعار به استقبال يزيديان رفت و در يك نبرد نابرابر شهيد شد، امّا شهادت او سرآغازى براى قيام هاى مكرّر بر ضدّ مزدوران بنى اميّه و بنى مروان، و فرزندان «آكلة الاكباد» شد، كه مى رفت آثار رسول خداص را محو و نابود كنند و سنّت هاى جاهلى را به جاى آنان بنشانند 🎇خدا مى خواست نهال اسلام با اين خون هاآبيارى شود و دشمنان اسلام و منافقان‌رسوا گردند. ✔️و نيزمكتبى ساخته شود كه آزادى خواهان جهان درطول تاريخ درآن درس آزادگى و افتخار بياموزند و بدانند مرگ با عزّت و افتخار، بهتر از زندگى ننگين است. 🌤 🆔 @mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعداز شلاق خوردن به اتهام شرب خمر 47 روز بعد شهید شد❣ @mah_daviat313
مهدویت_بصیرت
#مردم‌غزه‌‌‌عزت‌را‌انتخاب‌کرده‌اند‌❣ ✨بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم✨ ☀️سلام‌ برشما که صبورو مقاو
🔍شناسایی حیات و مرگ واقعی 🔹 از بارزترین پیام های نهضت عاشورا، حق و باطل، صدق و کذب، حسن و قبح، ذلّت و عزّت، کوری و بینایی، کری و ناشنوایی، سفاهت و خردورزی و سرانجام، مرگ و زندگی است. همه انسان ها با این معانی و مفاهیم در ارتباطند و اگر آن ها را از هم تشخیص دهند، به دنبال مصداق صحیح آن حرکت می کنند؛ وگرنه گرفتار مغالطه در عمل خواهند شد. همه می خواهند بفهمند که حق یعنی چه و باطل چیست تا حق را پذیرفته، از باطل فاصله بگیرند. نیز همگان در صدد هستند بدانند که صدق و کذب چیست تا صادق شوند و از کذب پرهیز کنند. همچنین تمایل دارند بفهمند که عزّت و کرامت و ذلّت و لئامت در چیست تا عزیزانه و کریمانه زندگی کنند و از زندگی ذلّت بار و لئیمانه بپرهیزند... . 🔹 خداوند در قرآن فرموده است: عده ای را شما ظاهراً خردمند، بصیر و شنوا می پندارید، امّا آن ها سفیه، کور و کرند و گروهی را راستگو می دانید، امّا آن ها دروغگویند و برخی را محق می دانید، ولی آن ها باطل گرایند و سرانجام می فرماید: و گروهی را زنده می دانید، حال آن که آن ها مرده اند؛ ... 🔹 سالار شهیدان (سلام الله علیه) مانند آباء گرامی و خاندان کریمش تا می توانستند از راه تعلیم و تزکیه و پند و اندرز، این گونه از معانی را برای عموم مردم تشریح می کردند. در آن عصر و زمان، داعیه داران فراوان بودند، به گونه ای که سردمداران حکومت اموی از یک سو سخن می گفتند و خاندان اهل بیت (علیه السلام) از سوی دیگر... . 🔹 وقتی حسین بن علی (علیه السلام) در چنین فضایی سخنرانی و موعظه را بی اثر یافتند و یقین کردند که تنها خون می تواند جامعه را روشن کند، دست به نهضت عاشورا زدند و در جریان عاشورا آن مطلب کلیدی را به مردم فهماندند. وقتی دین به دست مردم داده شد، مردم با آن درِ مکتب فرهنگ دین را باز می کنند و گنجینه ها را در این مکتب می بینند؛ آنگاه مصادیق عزّت و ذلّت، لئامت و کرامت، استقلال و وابستگی و امنیّت و ناامنی و سرانجام، حقّ و باطل را می شناسند. بنابراین، تشخیص مرگ و حیات واقعی، قهراً تمییز صدق و کذب، حق و باطل، عزّت و ذلّت، لئامت و کرامت و ... را در پی دارد. حضرت حسین بن علی (علیه السلام) به یاران و سلحشوران خود فرمودند: دیگران مرگ را پایان خط زندگی می دانند، ولی من آن را سر پل و آغاز حرکت جدید می دانم؛ «فما الموت إلاّ قنطرة ...» ... . 🔹 اگر کسی عند الله بود، مانند فرشته زندگی می کند. ... بدن با نان و گوشت تغذیه می کند، امّا جان مجرّد با علم و اندیشه تغذیه می شود. فرشته ها با علم و اندیشه، تسبیح، تحمید، تکبیر و تهلیل تغذیه می شوند و شهدا نیز با این امور زنده اند و نزد خدا روزی می خورند. آنان بدن دارند، امّا ابدان آنان مناسب با نشأه حیات آن هاست. 📚 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص94 تا 98 🌤 🆔 @mah_daviat313
❤️ بند دل ما صبح ها به دست نسیم سپرده می شود تا سلام ما را به آستان مقدس شما برساند صبحی که با سلام بر شما شروع شود تمام روزش پربرکت است ❣اللهم عجل لولیک الفرج🌸 🌤 🆔 @mah_daviat313
جانان من سفر کرد با او برفت جانم ❣❤️❣ اللهم ارزقنا شهاده فی سبیلک تحت رایه المهدی عج🌤 خدایا فقط تو میتونی ،یه کاری کنی ما هم لایق شهادت بشیم 🤲🏻😔 اللهم احیناحیات الشهید❣ اللهم امتنا ممات الشهید❣ 🌤 🆔 @mah_daviat313
12-maddahi-226.mp3
3.29M
❣شهید یعنی، پای دین خدا مردونه ایستادن ❣شهید یعنی،برای دفع فتنه آبرو دادن ❣هر کسی مث شهیدا زندگی کنه همیشه ❣با عنایت فاطمه عاقبت شهید میشه 🌤 🆔 @mah_daviat313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسئولین عزیز، حداقل به حرف رهبری گوش کنید مواد اولیه رو ریالی کنید چرا خشکتون زده ؟ چرا هیچ کاری نمیکنید ؟ 🗣 Sadra  🌤 🆔 @mah_daviat313
آقاجان عصرهرجمعه دلگیر،تورامیخواند دم به دم کوچه تقدیر تورامیخواند ندبه هااشک شد واز تو نیامدخبری قطره اشک سرازیر تورامیخواند عالمی منتظر جلوه مولایی توست صبح وشب عرصه تدبیر تورامیخواند *اللهم عجل لولیک الفرج