eitaa logo
ماهاد
214 دنبال‌کننده
350 عکس
87 ویدیو
40 فایل
مرکز ارزشی هنری اندیشه ورزان دانشگاهی- پاسخگویی به شبهات و سوالات مذهبی در قالب‌های علمی، ادبی و هنری
مشاهده در ایتا
دانلود
ز غربتش چه بگویم که سینه ها خون است برای صادق زهرا مدینه محزون است 🏴شهادت مظلومانه امام جعفرصادق(ع) تسلیت‌باد @mahad313
تصویر پروفایل به مناسبت میلاد امام رضا علیه السلام ولادت امام رضا علیه السلام مبارک @mahad313
[Forwarded from سروش]: شبهه ای که در ایام حج بسیار رایج می شود. 💫 ✨ لطفا در ثواب نشر این پاسخ شریک باشید✨💫
✨روزگاری عجیب میبینم در پسِ دین فریب میبینم ✨ چون که آمد دوباره موسمِ حج ‌حج و کعبه غریب می‌بینم ✨ کافر و فاسقان و اهلِ نفاق جمله بر دین طبیب میبینم! ✨ ای که گفتی «ز حج‌ بپرهیزید!» در کلامت نهیب(1) میبینم ✨ گفته ات را: «کمک به‌مظلومان» ز عمل بی نصیب می بینم ✨جملگی عزمِ «تور» ها ✈️🛳 دارید فقرا را سَلیب(2) می بینم ✨ اهلِ حج ، اهلِ دستگیری اند عابدان را مُجیب میبینم ✨ دلِ پاکت چه سود وقتی که به هوس ها رَکیب(3) می بینم ✨ چاره کار این بد اندیشان وردِ امّن یجیب می بینم ✨ تا نیاید امیرِ فنِ سخن این حقیران خطیب می بینم ✨ به امیدِ وصال💞، دل خوش دار که قضا را کتیب(4) میبینم ✨ «» عزم حج دو چندان کن که رضایِ حبیب می بینم ______ 1) نهیب: تشر، اضطراب، گزند 2) سلیب: سلب شده، ربوده مال، کسی که حقش را گرفته باشند 3) رکیب: راکب، سوار 4) کتیب: مکتوب، نوشته شده 🖇کلید واژه ها: تهیه شده در: 💫✨ مرکز ارزشی هنری اندیشه ورزان دانشگاهی ✨💫 @mahad313
💫✨ کد1002: شبهات مربوط به ✨💫 " دلخوش از آنیم که حج می رویم غافل از آنیم که کج می رویم کعبه به دیدار خدا می رویم او که همینجاست کجا می رویم حج به خدا جز به دل پاک نیست شستن غم از دل غمناک نیست " 👈 پاسخ 👌 نکته اول: قرآن مجید حج تمتع را برای همه کسانی که استطاعت و توانایی انجام آن را داشته باشند واجب شمرده شده است.(آل عمران،۹۷ ) ائمه (ع) نیز فرموده اند کسی که حج واجب خود را ترک کند و با همین حالت از دنیا برود غیر مسلمان از دنیا رفته است.(کلینی، محمد بن یعقوب، کافی، ج ۴، ص ۲۶۹). در نگاه فقهای عظام نیز حج از ضروریات دین اسلام است و منکر آن، مرتد گشته و کافر محسوب می شود.(نجفی، جواهر الكلام في شرح شرائع الإسلام، ج‌17، ص: 220) 👌 نکته دوم: فریضه حج یکی از مهمترین فرایض دینی هر مسلمانی می باشد که ابعاد عبادی و سیاسی و اخلاقی فراوانی را در پی دارد و مشتمل بر عبادات متعددی است. فواید حج به قدری زیاد است که این عمل شریف را به رکنی از ارکان اسلام(حرّ عاملی، وسائل الشیعة، ج۱، ص۱۳-۲۰) و از برترین کارها و باارزش ‌ترین فرایض (کلینی، اصول کافی، ج۴، ص۲۵۲-۲۶۴) بدل کرده است. اثراتی نظیر: ایجاد معنویتی عمیق و ماندگار با سوق افراد به توبه و تضرع و خشوع و خضوع در برابر خدای متعال و فرامین الهی، تعظیم شعائر و تبلیغ دین مبین اسلام، پاک شدن مال حجاج (به سبب محاسبه و پرداخت واجبات مالی و پرداخت بدهیها قبل از تشرف به حج)، کمک به فقرا و نیازمندان (به خاطر پرداخت واجبات مالی، و نیز قربانی توسط حاجی یا به نیابت از وی)، حرکت به سمت وحدت امت اسلامی و آشنایی آنها با مسائل و مشکلات یکدیگر، شناخت دوست و دشمن واقعی امت اسلامی با تولی و تبری و برائت از مشرکین، شناخت احکام ومسایل شرعی، آمرزش گناهان، زیاد شدن روزی و نفی فقر و ....(رک: ری شهری؛ میزان الحکمة، ج2، ص533 به بعد) 👌 نکته سوم: قلب❤️ پاک☘️ اگرچه مهم است اما قطعا با ترک واجبات و انجام محرمات، چیزی به نام قلب پاک باقی نخواهد ماند! 🌚 پس این سخن که «قلب باید پاک باشد و ظاهر مهم نیست» چیزی جز وسوسه ای شیطانی👿 نیست؛ همچنان که ظاهر نشان از باطن دارد: 👈 از کوزه همان برون طراود که در اوست. در اسلام نیز ایمان، در کنار عمل صالح موجب رستگاری و نجات است (الرعد، 29 و...) در روایات نیز «ایمان، تصدیق با دل و اعتراف با زبان و التزام در عمل است.» (بحارالانوار، ج۶۶ ص۷۴) 👌 نکته چهارم: کمک به نیازمندان یکی از دستورات مهم شرعی و انسانی است و میان حج و کمک به نیازمندان نه تنها منافاتی وجود ندارد بلکه همان گونه که بیان شد یکی از فوائد حج، کمک به نیازمندان(در قالب پرداخت واجبات مالی و نیز قربانی و اطعام) است. بلکه حتی تحقق معنویت پایدار در حجاج، بهترین مشوق این عزیزان برای دستگیری از نیازمندان در طول عمر خود است و تجربه نیز نشان داده که افرادی که اهتمام بیشتری به واجبات شرعی دارند و از معنویت بیشتری برخوردارند بیشتر به نیازمندان توجه می کنند. اما نکته مهم این است که انسان نباید از یک کار خوب و پسندیده به نفع کار خوب دیگری دست بردارد و انسان درستکار سعی در انجام تمامی خوبی ها دارد. 👌نکته آخر: * در کشور ما سالیانه هزاران سفر توریستی و تفریحی✈️🚢🚢 به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صورت می گیرد که این مسئله در سال های اخیر نیز رواج بیشتری داشته است حال سوال اصلی این است که چرا هیچ فرد و یا گروهی خواستار تعطیلی این سفرها و صرف هزینه های کلان آن که بعضا با هزینه های حج قابل مقایسه نیست، نمیشود؟ چرا همیشه به حجاج توصیه می شود که به جای حج به فقرا کمک کنند؟ آیا در پس این ظاهر زیبا، مبارزه با دین و شعائر دینی نهفته نیست؟ 👈👈 🏖 به نظر باید این توصیه را به کسانی کرد که: برای تفریح به سواحل ترکیه ، تایلند ، اروپا و ... می روند، و بعضی از آنها نه تنها اهل انفاق به فقرا نیستند بلکه در ازای خروج ارز هنگفتی از کشور، سبک زندگی مبتذل غربی را به سوغات می آورند و ای بسا با برخی رفتارهای زننده، آبروی ایران و ایرانی را بر باد می دهند، ❌ نه به حجاج و زائرانی که قبل و بعد سفرشان و در طول زندگیشان اموال خود را با فقرا تقسیم میکنند و از اینگونه سفرها، معنویت را برای خود و اطرافیان به ارمغان می آورند وبا انجام این فریضه بزرگ الهی، عظمت اسلام را به رخ جهانیان کشیده و بزرگترین تبلیغ را برای دین مبین اسلام رقم می زنند و زمینه وحدت مسلمانان جهان را فراهم کرده و پیام صلح اسلامی را به بشریت عرضه می کنند. کلید واژه ها: تهیه شده در: 💫✨ مرکز ارزشی هنری اندیشه ورزان دانشگاهی ✨💫 @mahad313
از عجایب زمان ماست که افرادی که تابحال دست بر سر هیچ یتیمی نکشیده و سابقه دلجویی موثر از هیچ فقیری را ندارند و بعضا اشتهار به فسق و فجور و بی دینی دارند، در ایام حج که می شود رگ دینداری و انسانیتشان بیرون می زند و به فکر فقرا و مظلومان می افتند! و دم از دل پاک می زنند!! و میگویند به جای رفتن به حج، به فقرا کمک کنید!! البته باید خدا رو شکر کرد اگر اینها در همین حد هم واقعا پای بند به دل پاک و کمک به فقرا و دین باشند😉 😄 الکلی مثلا ما نمی دونیم😉😊
☀️یتيمِ تشنه ی پولِ جوانِ بنز سوار ☀️به لقمه نانِ خودش میکند قناعت لیک ✨همین جوان مرفّه به وقتِ مکه و حج ✨به یاد گشنگیِ یک یتيم دارد تیک ✍️ کلید واژه ها: تهیه شده در: 💫✨ مرکز ارزشی هنری اندیشه ورزان دانشگاهی ✨💫 @mahad313
پاسخ تفصیلی و مستندات را در سایت و کانال مشاهده کنید @mahad313
1⃣ رفتند اگر به حج، سفر آزاد است/ این بانگ چرا، مگر سفر ایراد است ؟ عیبی اگر است در تفکر بنگر/ هرجای جهان کنی سفر، آزاد است. 2⃣ اصرار کنند که چرا پول شما/ رفته است به جیب عرب و خلق خدا. پرسیم سوال که:چرا پول عرب/ آخر برود درون حلقوم شما ؟ 3⃣ هرگاه کسی به حج رود محکوم است/ از عالم و از جهان بسی معدوم است. هیهات که اختیار ما هم امروز/ در دست جماعتی چه بد محکوم است. 4⃣ رفتیم مسافرت به یک کشور خاص/ حرفی نزدند مردم از عام و خواص. وقتی که شدیم رهسپار از پی حج/ حمله شد از آن سو و از این سوی کلاس. ✍ ۱۰۰۲ -۶ تهیه شده در: @mahad313
✨ آيا اعتقاد به شهادت (س) و گرفتن بدعت است؟ 📝 پاسخ تفصیلی و مستندات در: https://t.me/Mahad313/214
✨ آيا اعتقاد به شهادت حضرت (س) و گرفتن دهه برای ایشان بدعت است؟ 🌹 پاسخ: در مورد شهادت حضرت محسن(ع) چند نکته باید مورد توجه قرار گیرد: 1️⃣ شهادت ایشان -که از مسلمات تاریخ شیعه و سنی است(1)- مصیبت بسیار بزرگی بود که به اهل البیت علیهم السلام وارد شد . 2️⃣ عزاداری بر حضرت محسن علیه السلام قطعا از مصادیق تعظیم شعائر و زنده نگاه داشتن یاد اهل البیت(ع) است و عنوان بر آن صدق نمی کند. 3️⃣ تاریخ شهادت حضرت محسن (ع) دقیقا روشن نیست اما بر اساس اسناد معتبر تاریخی، دست کم یک ماه پس از رحلت رسول خدا واقع شده است و عزاداری بر ایشان در دهه اول ربیع، ناشی از یک اشتباه تاریخی است. این اشتباه از آنجا پیدا شده که پس از رحلت رسول خدا (ص) سه مرتبه به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها هجوم برده شد ولی در دو مرتبه اول هیچ آسیبی به کسی از اهل بیت نرسید. جریان آتش زدن به خانه وحی در هجوم سوم رخ داد که بیش از یک ماه از رحلت نبی اکرم (ص) گذشته بود. (2) مؤید این سخن این است که (س) در روز نهم رحلت پیامبر (ص)، به طور عادی به مسجد النبی رفته و خطبه خواندند و در پانزدم رحلت، قضیه رخ داد.(3) سپاه اسامه نیز که برخی از آنها در جریان هجوم به خانه وحی شرکت داشتند دست کم یک ماه پس از رحلت پیامبر(ص) به مدینه بازگشت(4). استاد و پژوهشگر در تاريخ اسلام و تشيع، جناب حجت الاسلام محمد هادی یوسفی غروی،در تحقیقی که پیرامون تاریخ حمله به خانه حضرت زهرا(س) انجام داده اند تاریخ این واقعه را دست کم پنجاه روز پس از رحلت می داند.(5) 4️⃣ یکی از علتهایی که برخی بزرگان و دلسوزان با گرفتن مخالفت کردند این نکته است معمولا عزاداری برای حضرت محسن (ع) همزمان با عزاداری های دهه فاطمیه( دو تا سه دهه) به طور مفصل انجام میشده است؛ از طرفی گذشت دو ماه عزاداری محرم و صفر، اضافه کردن دهه های جدید، موجب خستگی و ملالت عموم افراد نسبت به سنت پسندیده عزاداری شده و موجب بی رغبتی عمومی به این عمل خدا پسندانه میگردد. 5️⃣ از دیگر عواملی که موجب مخالفت برخی دلسوزان و بزرگان با ایجاد این دهه شده است سوء استفاده های زیادی است که تحت این نام می شود. این دهه بهانه ای شده است تا عده ای به لعن و سب علنی خلفا پرداخته و توهین به مقدسات اهل سنت را سرلوحه اعمال خود کرده اند. درحالی که اولا در جای خود بیان شده که این اعمال خلاف شرع و دستورات معصومان است () و ثانیا این ایام مصادف با بوده که بسیار مورد سفارش ایمه دین نیز می باشد و موفقیتهای زیادی در اتحاد شیعه و سنی در مقابل دشمن خارجی و خصوصا وهابیت خبیث به دست آورده است. 6️⃣ آخرین نکته این که و از دشمان اهل بیت علیهم السلام یکی از مهمترین واجبات شرعی است که ترک آن در هیچ شرایطی جایز نیست؛ 👈 اما نیز یکی دیگر از واجبات مهم شرعی است که بر اساس روایات صحیحه قبل از قیام (ع)، هرکس آن را ترک کند مثل کسی است که نماز را ترک کرده و از دین خارج شده است()(6). 👈 همچنین یکی از مهمترین واجبات شرعی « اهل البیت علیهم السلام» است و به تصریح خود ایشان، کسی که اسرار ایشان را نزد مخالفان فاش سازد، همچون کسی است که به عمد، اهل بیت را کشته است!(7) و اهل بیت او را نفرین به عذاب کرده اند(8). 👈👈 با این توضیحات می توان به راحتی فهمید که حضرات معصومان (ع) در شرایط کنونی(که کوچکترین کارهای ما زیر ذره بین است و خصوصی ترین جلسات ما از چشم دوربینها و چشم های نامحرمان مخفی نیست!) از شیعیان خود چه میخواهند. 📚 پی نوشتها: 1 و2)برای مشاهده منابع متعدد شیعه و سنی در این زمینه رک: http://fa.wikishia.net/view/%D9%85%D8%AD%D8%B3%D9%86_%D8%A8%D9%86_%D8%B9%D9%84%DB%8C(%D8%B9) 3) برگرفته از دانشنامة شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها، ص 236 و 237 ، چاپ دوم، 1386 4) برای نمونه ببینید: شیخ صدوق، اعتقادات الامامیه، باب 39، ص107؛ بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج72، ص: . 396 برای مشاهده منابع بیشتر رک: http://fa.wikishia.net/view/%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%85_%D9%85%D8%AD%D8%B3%D9%86%DB%8C%D9%87 5) مجله تاریخ در آئینه پژوهش،سال هفتم، شماره سوم، پاييز 1389 6) کسی که چیزی از امور ما را فاش سازد همچون کسی است که ما را به عمد کشته است و به خطا نکشته است.(بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج72 ؛ ص397) 7) کسی که سرّ ما اهل البیت را افشا کند، خدا حرارت آهن را به او بچشاند( بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج72 ؛ ص412) 📚 http://abedisa.blogfa.com/post-62.aspx 🆔 @mahad313
🌸🌸بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 🌸🌸 ✨💫 ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم 💫✨ 👈 بشتابید به سوی یاری دین خدا با «قلم» و «هنر» 🌐 مرکز ارزشی هنری اندیشه ورزان دانشگاهی(ماهاد) با هدف پاسخگویی به شبهات دینی در قالبهای علمی، ادبی و هنری در دانشگاه فردوسی مشهد، برای تکمیل کادر اجرایی خود عضو فعال می پذیرد. 👌 بدین وسیله از کلیه فعالان ارزشی در عرصه فرهنگ و مذهب دعوت به همکاری به عمل می آید مهمترین زمینه های فعالیت عبارتند از: - برگزاری جلسات نقد و بررسی شبهات - برگزاری کلاس، کارگاه و جلسات آموزشی مرتبط با زمینه های فعالیت - طراحی و عکس نوشته - داستان نویسی و شعر گویی - تهیه کلیپ های صوتی و تصویری - طراحی و پیشتیبانی سایت و... 👈 علاقه مندان به همکاری نام، نام خانوادگی و رشته تحصیلی خود را به روابط عمومی ماهاد(در سروش یا هاتگرام) پیامک کنند. 💠کانال عمومی (اطلاع رسانی ها و پاسخهای علمی، هنری و ادبی) 🆔 @mahad313 👈 ارتباط با مسئول روابط عمومی ماهاد @Fajr0313 💫💫 لطفا این پیام را در گروه های مذهبی دانشگاه فردوسی منتشر کنید و در ثواب ارزشمند این کار بزرگ سهیم باشید 💫💫
#کرسی‌_‌آزاد‌اندیشی #حجاب‌_‌در‌_‌دانشگاه #دوشنبه‌_‌دانشکده‌_‌الهیات‌_‌ساعت‌۱۲:۰۰ ✍ تعریف شما از پوشش متعارف در دانشگاه چیست؟ ✍ حد پوشش در فضای آکادمیک کدام است و آیا با بیرون از دانشگاه باید تفاوت داشته باشد؟ ✍ نظر شما در مورد الزام دانشجویان به حجاب کامل چیست؟ ✍ سخت گیری در مورد رعایت حجاب شرعی را در دانشگاه لازم یا جایز می دانید؟ ✍ با منع از ورود افراد بی حجاب یا افرادی که آرایش نامتعارف و غیر شرعی دارند به دانشگاه موافقید؟ ✍ آیا مسئولان یا اساتید دانشگاه لازم یا جایز است در این امر ورود کنند؟ ✍ رعایت قوانین مربوط به حجاب در دانشگاه تا چه اندازه لازم است؟ 🚦 @mahad313 🚦
۲۰ آبان ۱۳۹۸ ‌دانشکده‌الهیات‌ دانشگاه فردوسی مشهد
با توجه به عدم دسترسی به سایتهای خارجی از جمله موتور جستجوهای گوگل و یاهو، آدرس برخی موتور جستجوهای ایرانی ارایه می شود: https://yooz.ir/ http://1000site.ir/ http://parsijoo.ir/ http://jasjoo.com/ https://vajehyab.com/ https://www.ghatreh.com/ https://www.magiran.com/ http://parseek.com/ https://www.googlefirst.ir/ shiasearch.com/ http://dir.zefreh.com/
انجمن علمی بینا رشته ای ماهاد برگزار می کند: #کرسی‌_‌آزاد‌اندیشی_دانشجویی #حجاب‌_و_پوشش_‌در‌_‌دانشگاه (2) #دوشنبه‌_‌دانشکده‌_‌الهیات‌_‌ساعت‌۱۲:۰۰ ✍️ حد پوشش در فضای آکادمیک کدام است و آیا با بیرون از دانشگاه باید تفاوت داشته باشد؟ ✍️ آیا با این استدلال موافقید که حجاب، پوشش وآرایش نامناسب با فضای علم و پژوهش منافات دارد؟ ✍️ با منع از ورود افراد بد حجاب یا بدپوشش یا افرادی که آرایش نامتعارف و غیر شرعی دارند به دانشگاه موافقید؟ ✍️ آیا مسئولان یا اساتید دانشگاه لازم یا جایز است در این امر ورود کنند؟ ✍️ آیا با این استدلال موافقید که تذکر یا برخورد با افراد متخلف در زمینه حجاب و پوشش به عهده حراست است نه اساتید؟ ✍️ نظر شما در مورد اجبار/ الزام دانشجویان به حجاب و پوشش شرعی چیست؟(تفاوت بین الزام و اجبار؟) ✍️ آیا با این استدلال موافقید که اجبار/ الزام به حجاب منجر به نفاق یا لج بازی می‌شود؟ ✍️ آیا با این استدلال موافقید که حجاب / بی حجابی ظلم به زنان بلکه به جامعه است؟ ✍️ آیا با این استدلال موافقید که حجاب یک امر شخصی، تاریخی و عرفی است نه شرعی؟ ✍️ پیشنهاد شما برای رعایت بهتر حجاب و پوشش در دانشگاه چیست؟ برای ثبت نام جهت صحبت در جلسه مشخصات خود را به شماره یا آیدی زیر در تلگرام یا ایتا ارسال کنید 09158900515- @mahadconnect @mahad313
#گزارش_تصویری #کرسی‌_‌آزاد‌اندیشی #حجاب‌_و_پوشش_‌در‌_‌دانشگاه (2) #دوشنبه‌_‌۴آذر۹۸_دانشکده‌_الهیات @mahad313
#گزارش_تصویری ۲ #کرسی‌_‌آزاد‌اندیشی #حجاب‌_و_پوشش_‌در‌_‌دانشگاه (2) #دوشنبه‌_‌۴آذر۹۸_دانشکده‌_الهیات @mahad313
#سلسله_نشستهای_تخصصی_حجاب #مناظره و #گفتگوی_علمی نشست اول: «واکاوی حجاب در آيات و روايات» تاريخ 9 آذر ماه با حضور دكتر اسماعيلي زاده(عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی) و دكتر سید محمد علی ايازي(عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران) نشست دوم: «حدود شرعي حجاب: بازخواني نظريه حجاب حداقلي» تاريخ 11 آذر ماه با حضور دكتر وطن دوست(عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی) و آقاي امير تركاشوند (پژوهشگر و نویسنده کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر ص) ⏱ 12 الي 14 دانشكده الهيات دانشگاه فردوسی- آمفی تئاتر شیخ طوسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#سلسله_نشستهای_تخصصی_حجاب #مناظره و #گفتگوی_علمی نشست اول: «#واکاوی_حجاب_در_آيات_و_روايات» با حضور #دكتر_اسماعيلي_زاده (عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی) و #دكتر_سیدمحمدعلی_ايازي (عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران) شنبه ۹ آذر ماه ۱۳۹۸ ⏱ 12 الي 14 دانشكده الهيات دانشگاه فردوسی- آمفی تئاتر شیخ طوسی
1 و نشست اول: «» با حضور (عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی) و (عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی تهران) شنبه ۹ آذر ماه ۱۳۹۸ ⏱ 12 الي 14 دانشكده الهيات دانشگاه فردوسی- آمفی تئاتر شیخ طوسی
#سلسله_نشستهای_تخصصی_حجاب #مناظره و #گفتگوی_علمی #نشست_دوم : «#حدود_شرعي_حجاب: بازخواني #نظريه_حجاب_حداقلي» تاريخ 11 آذر ماه با حضور دكتر وطن دوست(عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی) و آقاي امير تركاشوند (پژوهشگر و نویسنده کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر ص) ⏱ 12 الي 14 دانشكده الهيات دانشگاه فردوسی- آمفی تئاتر شیخ طوسی @mahad313
۱ علمی حدود شرعی : بازخوانی نظریه 🎙 امیرحسین ترکاشوند و دکتر محمدعلی وطن‌دوست ۱۱ آذر ماه ۱۳۹۸ دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد 🆔 mahad313
نشست دوم.mp3
36.73M
علمی حدود شرعی : بازخوانی نظریه 🎙 امیرحسین ترکاشوند و دکتر محمدعلی وطن‌دوست ۱۱ آذر ماه ۱۳۹۸ دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد 🆔 @mahad313