eitaa logo
کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین (بخش اتباع ومهاجرین)
267 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
203 ویدیو
37 فایل
کميته فرهنگی وآموزشی اربعین(بخش اتباع ومهاجرین) در خدمت کاروان های زیارتی، مواکب، و زائرین اربعین حسنی با مبلغ و مبلعه دوزه دیده روایتگری واماکن مقدس شناسی اعم از خواهران وبرادران خواهم بود. #ایتااربعین_مهاجر.👇 🏴 https://eitaa.com/mahajer_a_
مشاهده در ایتا
دانلود
کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین (بخش اتباع ومهاجرین)
: باسمه تعالی حال و هوای انتخاباتی که این روزها در جمهوری اسلامی ایران، در حال جریان است و چند روزی برای برگزاری آن باقی نمانده است. شاید این سوال، در اذهان مهاجرین عزیز و گرامی و به ویژه برای نسل جوان ما ایجاد شود که چرا در مورد انتخاباتی که از نظر قانونی حق رای نداریم، صحبت کنیم ونظر دهیم ؟ نظرجامعه مهاجرین چه تاثیری برجای خواهد گذاشت؟ مهاجرین محترم توجه داشته باشند که ثبات، آرامش و امنیت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی اقتصادی، و... جمهوری اسلامی ایران برای جامعه مهاجرین از اهمیت والایی برخودار است. ملت ما برای حفظ نظام اسلامی و ارزش‌های اسلامی، گوش به فرمان امامین انقلاب داده و تمام هستی و بهترین جوانانشان را در این راه مقدس اهدا نمودند و پدران وفرزندان ما شهید شدند. برخی از دیگر اندیشان، قصد دارند که اوضاع داخلی ایران را متشنج جلوه دهند؛ اما اهداف شوم آنها خنثی شده و ناکام مانده وخواهند ماند. دخالت‌های خارجی و مزدورانش و پیام‌های فضای مجازی علیه، امنیت و ثبات ایران اسلامی به هیچ عنوان به نفع مسلمانان نبوده و برای هیج جامعه ولای قابل تحمل نیست؛ و بر این اساس، جامعه مهاجرین، با بصیرت کامل و حضور در صحنه های سیاسی و اجتماعی، مشت محکم به دهان دشمنان انقلاب اسلامی زدند و بار دیگر نیز با حمایت های فکری، فرهنگی و تشویق ملت عزیز ایران برای شرکت در انتخابات، پاسخ مایوس کننده و دندان شکن مثل گذشته برای دشمنان انقلاب اسلامی خواهند داد؛ زیرا سرنوشت ما با سرنوشت ملت شریف ایران گره خورده است، ثبات و امنیت آنها باعث ثبات و امنیت ما ومنطقه ست و پیشرفت و رشد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آنها برای ما نیز آثار و برکات مفید و ارزشمندی دارد. و هرچند ملت ما مطابق قانون، حق مشارکت در انتخابات را ندارد؛ اما رسالت و وظیفه جامعه اسلامی را، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) بر کلیه آحاد مردم مشخص کرده‌اند که یکی از وظایف ما، افزایش ایمان و امید بخشیدن به مردم است؛ و با این حساب، ترغیب و تشویق برادران، خواهران و جوانان شریف وانقلابی ایران اسلامی در راستای حضور حداکثری در انتخابات آتی از وظایف عرفی، عقلی، دینی ،شرعی واجتماعی ماست. درست است ما نمی توانیم فرد خاصی را در نظر بگیریم و برایش رای جمع کنیم، اما این توان و وظیفه را داریم که ضمن یاد آوری از سرنوشت مردم مظلوم افغانستان به خاطرعدم وحدت وهمدلی که حاصل آن پنج دهه جنگ و خونریزی تجاوز و ویرانی، هجرت وگرفتاری است شاخصه های انقلابی و مومن بودن یک نماینده را برای برادران و خواهران مان بیان کنیم و آنها با تشخیص خودشان رای خواهند. ما وظیفه خویش می دانیم که به خواهران وبرادران محترم و شریف ایرانی، عرض کنیم، از آنجایی که دادن رأی یک حق ملی، شرعی و انقلابی محسوب می‌شود باید در نظر داشت که در کنار این حق، تکلیفی نیز بر صاحب حق در نظر گرفته شده و آن تکلیف وی را وادار به بررسی، کنکاش و تحقیق می‌کند تا از بین کسانی که خود را در معرض انتخاب قرار داده‌اند مومن‌ترین، ولایت مدارترین، با اخلاق ترین، متعهدترین، متخصص‌ترین فردی که متخلق به عنصر شجاعت،بصیرت، پاکدستی، مردم‌داری، انقلابی اندیشیدن و جهادی عمل کردن است را شناسایی و ضمن معرفی وی به دیگران رأی خود را نیز به آن شخص بدهند. حضرت امام خمینی( ه) در یک بیان نورانی فرمودند که: وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات، چه انتخابات رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخابات خبرگان ... در صحنه باشند و اشخاصی که انتخاب می‌کنند روی ضوابطی باشد که اعتبار می‌شود، ... مراجع و علمای بزرگ تا طبقه بازاری و کشاورز و کارگر و کارمند، همه و همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام می‌باشند؛ چه در نسل حاضر و چه در نسل های آتیه؛ و چه بسا که در بعض مقاطع، عدم حضور و مسامحه، گناهی باشد که در رأس گناهان کبیره است. این وظیفه ای است الهی وظیفه ای است ملی وظیفه ای است انسانی وظیفه ای است که ما باید به آن عمل بکنیم همه مان باید در انتخابات شرکت کنیم. مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) نیز فرمودند که: مردم در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند، تا دشمن بار دیگر ناامید شود، سلامت و امنیت و تنور انتخابات را باید داغ نگه داشت، ان شاءلله یک نماینده‌ای در طراز انقلاب انتخاب کنیم، که از خون شهدا دفاع و برای رفع مشکلات اقتصاد مردم تلاش کند و کاری کند که مشکلات مردم مرتفع شود. و السلام علیکم و رحمت الله. شهرمقدس قم سیدنور احمد موسوی مبارز تاریخ ۱۴۰۳/۳/۲۶ کانال مهاجر برای مهاجر: 👇 🆔️ https://eitaa.com/mahajer_0 👇 🆔️ https://t.me/mahajer_2 👇 🆔️ https://chat.whatsapp.com/HchdlgOERLtCCu8LYqe8SL 👇 🏴 https://eitaa.com/mahajer_a_n
کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین (بخش اتباع ومهاجرین)
منافق با چهره های گوناگون ظاهر میشود👇 انسان خود خواه خود واطرافیانش را می سوزاند: انسان خود خواه تا چشم‌شان به دو تا آدم می‌افتد گلویش را صاف می‌کند، صدایش را ضخیم‌تر و آن وقت رگ‌های گردنش را بیرون می‌اندازد و داد می‌کشد یا برعکس شروع می‌کند به شیرین زبانی و آن وقت برای خودشیرینی هم که شده زندگی ۱۰۰ ها آدم دیگر را می‌‌گذارند وسط و هی حرف به هم می‌بافد. این حالت‌ها مخصوص کسانی است که زود در جمع جوگیر می‌شود و حرف‌هایی می‌زند و کارهایی می‌کند که نباید بزند یا انجام بدهد! و بعد کلی پشیمانی برای خود، اطرافیان و دیگران ایجاد می‌کند. جوگیری شوخی نیست و واقعا در مورد عده‌ای اتفاق می‌افتد کسانی که نمی‌تواند احساسات و هیجانات خود را کنترل کند. لطفا جوگير نشويد! بعداپشیمانی هیچ فایده ای ندارد. تاریخ ۱۴۰۳/۳/۲۶ 👇 ⭕️ جهت اطلاع از اخبار موثق و آگاهی بیشتر از فعالیت های فرهنگی اجتماعی مهاجرین وارد کانال شوید.🔇 کانال مهاجر برای مهاجر: 👇 🆔️ https://eitaa.com/mahajer_0 👇 🆔️ https://t.me/mahajer_2 👇 🆔️ https://chat.whatsapp.com/HchdlgOERLtCCu8LYqe8SL 👇 🏴 https://eitaa.com/mahajer_a_n
24.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیام رهبر انقلاب به حجاج بیت‌الله‌الحرام 🔹حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام به حجاج بیت‌الله‌الحرام، حج را عامل قوّت قلب مسلمانان و هراس دشمنان دانستند و تاکید کردند: برائت از جلادان غزه، فراتر از حج‌گزاران و موسم حج به مسلمانان جهان تسری یابد. 🌐 کانال فرهنگی وآموزشی اربعین اتباع ومهاجرین.👇 🏴 @mahajer_a_n 👇 ✍ کانال اطلاع‌ رسانی از فعالیت های فرهنگی اجتماعی مهاجرین.🔇 👇 🆔️ @mahajer_0
✍🏻 آرامش بی‌مثال و آفرینش زیبایی‌های بی‌مانند! (به مناسبت تشرف حاجیان‌ به مشعرالحرام ) زندگی آدمی سرشار از تجربه‌ها و رابطه‌های زیبا‌شناختی از هر آن‌چه بهره و نصیبی از زیبایی داشته، می‌باشد. در فضاها و محیط‌ها، زمان‌ها و اماکن مختلف، این رابطه‌های زیبا به تجربه می‌نشینند و روح آدمی با آن به اهتزاز در می‌آید. ساحت قدسی حج سرشار از این تجربه‌هاست از مشاهده و حضور در فضا و محیط قدسی و یا ورود به مناسک و انجام آن، همگی نفحاتی خلق کرده و آدمی در آن فضا حس و حال و نشاط دیگری می‌یابد. از حرکت‌ها، سکون‌ها، ذکرها، پوشش‌ها، مناظر و نمادهایی که در محیط‌های خاص، هریک نمودی از یک حقیقت ملکوتی و عالم برین دارند، سکوی پروازی‌اند تا آدمی با گذر از لایه‌های مادی و مُلکی، عروج نموده و بال بگشاید. از جمله کوچ شامگاه از عرفات به مشعرالحرام و ورود به این وادی پیچیده در قداست است. وقتی در مشعر‌الحرام قرار می‌گیریم، زیبایی خیزش و خروش اجتماع انسان‌ها را همانند خروش امواج دریا، با پوشش سفید همانند لطافت و سپیدی شفاف شکوفه‌های بادام در بهار، در آرامشی بی‌مثال زیر درخشش ستارگان در دشتی بین کوه‌ها که خود صحنه‌ای زیبا از تقابل استواری و فراز کوه با پستی و فرود دشت است، روح آدمی را بر می‌انگیزاند و اوج می‌دهد و به ساحل قدسی به پرواز در ‌می‌آورد و حس و ادراک زیبایی در این مشاهده و حالت با همه آن جلوه‌های ملکوتی برقرار‌ می‌کند. لحظاتی که محو مشاهده مردان سفید پوش همان شکوفه‌های شفاف و پر لطف انسان‌های گناه آگاه و رهیده از سیاهی گناهان به یُمن حضور در عرفات در روز عرفه که وعده قطعی و حتمی خداوندی است، خود را در بهار حیات می‌یابیم و نسبت تجربه و رابطه ما با واقعیتی که در منظر ما قرار گرفته است، دگرگون شده و در سطحی دیگر به اهتزاز در می‌آید و احساس می‌کنیم که وارد مقام و منطقه، حریم الهی و متعالی‌تر از هستی شده‌ایم. لذا همه فضا و محیط تجلی نام و یاد و رایحه حق می‌شود و بدین سبب فرمودند: در این وادی فراوان و با شدت و ذکر یار گویید. "فَاذْكُرُوا اللَّهَ كَذِكْرِكُمْ آبَاءَكُمْ أَوْ أَشَدَّ ذِكْرًا" چون در محیطی که مالآمال از رُخ و منظر دوست است، یاد کردن از غیر دوست جفا و از روح توحید به دور باشد. چنان‌چه آورده‌اند که مشرکان در این ساحت به دلیل آلودگی به شرک، به ذکر نام پدران و نیاکان‌شان می‌نشستند! از کوزه همان طراوت که در اوست! روح و فرهنگ شرک، دل مشغول داشتن به غیر است و حاکمیت توحید بر جان و اندیشه اهل ایمان، ترنم نام و یاد و ذکر توحید خواهد بود. این توفیق از آن حاصل شده که خداوند بعد آن‌‌که مهمانانش را وارد حرم خود کردند و به رحمت خویش در منازل مختلف از آلودگی‌هاپیراستند، از حضور در میقات، احرام، تلبیه، ورود به حرم، طواف، مشاهده جمال کعبه، نماز، سعی و تقصیر، در حریم عزّ ربوی پذیرای‌شان شدند. با این توفیق و طهارت، شایسته درک فیوضات خاصه، گسترده‌تر و مقام عظیم‌تر، از حرم خارج و در عرفات در آن وادی الوهی، فرصت تنفس در فضای حضور و محضر ولی‌الله‌الاعظم صلوات‌الله علیه را دادند تا با طهارت باطن و طراوت روح، بار دیگر وارد حرم شوند. در این طریقت ورود مجدد به حرم، بعد پالایش و معرفت در عرفات، درک وابستگی تام آدمی به حق تعالی در مشعر، حج‌گزار سرمایه مهمی کسب نموده تا بدین درک و فهمد برسد که او غنی مطلق و خود فقیر و نیاز مطلق است. لذا به وادیی به نهایت ساده و عاری از همه تعلقات دنیوی که به غایت جمال و جلال حق محیط بر آن است، وارد می‌سازد! تا حج‌گزار با روئیت شکوه صحنه‌هایی زیبا که تجلی جمال یار است، بی‌تکلف؛ فقر ذاتی و ذات فقر آدمی را ادراک نماید! این درک که از نسیم لطف یار باشد، رهاوردش سبک‌بالی و تعلق داشتن به ملکوت و کانون غنی و جود مطلق و بریدن از مُلک و ماده است. کوتاهی توقف و درنگ در این وادی، حکایت دیگری است از فقر ما و ناپایداری‌های عالم. آن‌چه به فهم آید این است که ما فقیران بارگه‌ایم که او غنی و ستوده است! لذا مشعرالحرام برای سالکان و بار یافته‌گان حریم کبریایی، سرشار از مشاهدات و مکاشفات، نشئات، نفحات روحانی و جذوات نورانی است. این درک در این نشئه حضور، خود یک تولدی است تا انسان روحانی جدید متولد شود. یعنی خلق انسان معنوی و نورانی که ولادت ثانی آدمی است. لذا گفته‌اند که حج‌گزار بعد حج تولدی دوباره می‌یابد به‌ مانند روزی که از مادر تولد یافته است! حمید احمدی شب دهم ذی‌حجه، مشعرالحرام ۱۴۰۲ از "کتاب دل سپارانه‌های حج". 🌐 کانال فرهنگی وآموزشی اربعین اتباع ومهاجرین.👇 🏴 @mahajer_a_n 👇 ✍ کانال اطلاع‌ رسانی از فعالیت های فرهنگی اجتماعی مهاجرین.🔇 👇 🆔️ @mahajer_0
کنار بیت خدایی به یاد ماهم باش به مروه یا به صفایی به یاد ماهم باش در استلام حجر نیز یادی از ما کن همین که گرم دعایی به یاد ماهم باش چو دور کعبه طواف آوری به کعبه قسم تو کعبۀ دل مایی به یاد ماهم باش به ما که رو نگشودی ، به ما نگاهی کن ز ما اگر که جدایی به یاد ما هم باش کنار زمزم اگر یاد کام خشک حسین نظر به آب نمایی به یاد ماهم باش کنار حجر همان لحظه ای که اشک فشان به سید الشهدایی به یاد ماهم باش دمی که از در باب السلام اشک فشان به سوی بیت می آیی به یاد ماهم باش کنار قبر رسول خدا کنار بقیع مقیم کرب و بلایی به یاد ماهم باش مقیم شهر نجف کاظمین سامرا کنار قبر رضایی به یاد ماهم باش چنان که گرم دعایی به ما دعایی کن همین که یاد خدایی به یاد ماهم باش اللهم عجل لولیک الفرج 🤲 در این شب و روز دعا برای حضرت امام زمان عج فراموش نشود ان شاءالله 🌐 کانال فرهنگی وآموزشی اربعین اتباع ومهاجرین.👇 🏴 @mahajer_a_n 👇 ✍ کانال اطلاع‌ رسانی از فعالیت های فرهنگی اجتماعی مهاجرین.🔇 👇 🆔️ @mahajer_0
فوری/ نظر پزشکی قانونی درباره سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور اعلام شد+‌جزئیات 🌐 کانال فرهنگی وآموزشی اربعین اتباع ومهاجرین.👇 🏴 @mahajer_a_n 👇 ✍ کانال اطلاع‌ رسانی از فعالیت های فرهنگی اجتماعی مهاجرین.🔇 👇 🆔️ @mahajer_0
💠معنای مکروه چیست؟ 💬بعضی از مردم فکر می کنن که هرجا شنیدن یه کاری از نظر شرعی مکروهه، یعنی اینکه بهتره انجام نشه. 📛 درحالی که این درست نیست. ✍️ ما سه جور مکروه داریم: 1️⃣ بعضی وقت ها منظور از کراهت، ثواب کمتره؛ مثل نمازخوندن در حمام، نمک زار، مقابل در باز، در جاده و کنار خیابون، مقابل قبر و روى قبر و در قبرستون، اقتداکردن مسافر به غیرمسافر، قرآن خوندن بیشتر از هفت آیه در حالت جنابت و عادت ماهیانه و... . 👈این ها رو اگه انجام بدیم، بازم ثواب داره و فقط ثوابش کمتر از جاهای دیگه و حالت عادیه. 2️⃣ بعضی وقت ها منظور از کراهت، تنفر خداوند از اون کاره، یعنی خدا اون رو خوش نداره؛ مثل طلاق، تنها سفرکردن، تنها خوابیدن، همراه داشتن قرآن برای شخص جنب و... . 👈بهتره اینا رو کلاً انجام ندیم، چون کار بدیه. 3️⃣ بعضی وقت ها هم منظور اینه که اون چیز مکروه برای ما ضرر داره؛ مثل خوردن گوشت اسب، الاغ و... . 👈 اینم بهتره انجام ندیم، چون برامون ضرر داره. 🌐 کانال فرهنگی وآموزشی اربعین اتباع ومهاجرین.👇 🏴 @mahajer_a_n 👇 ✍ کانال اطلاع‌ رسانی از فعالیت های فرهنگی اجتماعی مهاجرین.🔇 👇 🆔️ @mahajer_0
روز پیامبر اکرم (ﷺ): «تمامى خوبى‌ها با خرد به دست آيد و كسى كه خردمند نيست، دين ندارد». «إنَّما يُدرَكُ الخَيرُ كُلُّهُ بِالعَقلِ، ولا دينَ لِمَن لا عَقلَ لَهُ». تحف العقول: ص٥٤ 🌐 کانال فرهنگی وآموزشی اربعین اتباع ومهاجرین.👇 🏴 @mahajer_a_n 👇 ✍ کانال اطلاع‌ رسانی از فعالیت های فرهنگی اجتماعی مهاجرین.🔇 👇 🆔️ @mahajer_0
✍🏻 همراه با پیامبرخدا در آخرین حج! (۱۰) ●انجام اعمال منا و حج پیامبرخدا بعد از رمی و قربانی، مهیای حلق ( تراشیدن موی سر) می‌شوند. جمیعت زیادی به تماشا ایستاده‌اند و هر یک سعی می‌کند نزدیک‌تر شود و منظره حلق پیامبر را و چهره حضرت را موقع حلق ببیند و بتواند تار مویی به تبرک بردارد. پیامبر روی سنگی می‌نشیند و معمربن عبدالله حراثه مسئول پشتیبانی و حافظ وسائل و جهازات مرکب‌‌ها سر حضرت را می‌تراشند.معمر با سرور و شادمانی خاصی از چنیم توفیقی، رو به جمیعت انبوه اطرافش که ایستاده‌اند، می‌گوید: به خداوند سوگند این را فضلی از جانب خداوند برای خود می‌دانم۲ پیامبر برای جلوگیری از ایجاد سو ظن به برتری دادن و بیشتر توجه داشتن به انصار یا مهاجران، موهای سمت راست سرش را به سهیل بن عمرو و موهای سمت چپ سرش را به ابوطلحه انصاری می‌سپارند تا مردمی که در انتظار ایستاده‌اند جهت تبرک تار مویی از حضرت به آنان بدهند و بدین‌گونه هم انصار و هم قریشیان به یک نگاه نگریسته می‌شوند. آن دو که یکی از مهاجران است و دیگری از مردم مدینه، موهای پیامبر را بین مردم که بی‌صبرانه منتظر بودند، تقسیم کنند.۳ پیامبر خدا بعد تراشیدن سر به همراه جمیعت، سوار بر مرکبی می‌شوند و علی علیه‌السلام هم پشت سر پیامبر سوار بر همان مرکب می‌شوند۴ و برای انجام اعمال، به مکه باز می‌گردند و طواف و سعی را انجام می‌دهند. حاجیان نیز به مکه آمدند؛ چون کسانی که عمره انجام دادند باید طواف و نماز و سعی و طواف نسا را انجام می‌دادند. پیامبر و حاجیان نماز ظهر و عصر را در مکه می‌خوانند. ●تکریم و تقدیر از خدمت‌گزاران حجاج پیامبر پس از طواف، کنار چاه زمزم آمدند در حالی که افرادی از خاندان عبدالمطلب مشغول کشیدن آب با سطل‌ها هستند تا به مردم آب بدهند. پیامبر لحظاتی به تلاش‌شان می‌نگرد و سپس می‌فرمایند: " ای فرزندان عبدالمطلب کارتان را ادامه دهید که کار نیکویی را بر عهده گرفتید." آن‌گاه می‌فرمایند: " اگر نبود ترسم از این‌که دیگران این خدمت را از شما بگیرند، من هم با شما در این کار شریک می‌شدم و طناب چاه را بر دوش می‌کشیدم.آن‌گاه آب از چاه زمزم می‌خواهند، سطلی از آب را به حضرت می‌دهند، و از آن میل می‌کنند.۵ عباس عموی پیامبر که مسئولیت سقایت( آب رسانی به حجاج از چاه زمزم ) حجاج را عهده دار است از حضرت اجازه می‌خواهد که شب‌ها برای این کار، در مکه بماند و حضرت اجازه می‌دهند.۶ پیامبر همراه با جمیعت و خانواده اش بعد از اعمال به منا باز می‌گردند و شب را در آن‌مکان مقدس می‌مانند و برای سائر اعمال روز یازدهم ذی‌حجه آماده می‌شوند. ادامه دارد حمید احمدی --------------- منابع: ۱- تهذیب الاحکام، ج ۷، ص ۴۵۱. ۲و ۳-کافی، ج ۴، ص ۲۵۰، ۵۲۰ و ۵۰۴. صحیح مسلم، ج ۲، ص ۷۳۳ - ۷۳۵؛ تهذیب الاحکام، ج ۵، ص ۲۳۶. ۴- تهذیب الاحکام، ج ۵، ص ۲۲۷ و صحیح مسلم، ج ۲، ص ۷۱۵ـ۷۱۶. وسایل الشیعه، ج ۱۰، ص ۱۰۱. ۵- بحار الانوار ج۹۶، ص۲۴۳ ۶- علل الشرایع، ص ۴۵۱و کافی، ج۴، ص۴۸۱. 🌐 کانال فرهنگی وآموزشی اربعین اتباع ومهاجرین.👇 🏴 @mahajer_a_n 👇 ✍ کانال اطلاع‌ رسانی از فعالیت های فرهنگی اجتماعی مهاجرین.🔇 👇 🆔️ @mahajer_0
گزارش تصویری از آغاز فعالیت های فرهنگی اربعین حسینی ۱۴۰۳ کرسی تلاوت رضوی و آغاز فعالیت های فرهنگی اربعین ۱۴۰۳ همزمان با ۸ذی الحجه(یوم الترویه) سالروز حرکت حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) از مکه به سمت کربلا طریق لینک زیر می‌توانید مشروح این خبر را مشاهده بفرمایید.👇🏻 https://alarbaeen.ir/fa/news/11275 🌐 کانال فرهنگی وآموزشی اربعین اتباع ومهاجرین.👇 🏴 @mahajer_a_n 👇 ✍ کانال اطلاع‌ رسانی از فعالیت های فرهنگی اجتماعی مهاجرین.🔇 👇 🆔️ @mahajer_0