چهارم: اینکه، بر حسب آنچه برخی از علمای عهدین ـ عهد عتیق و عهد جدید، تورات و انجیل ـ احتمال داده و به وجوهی استدلال جستهاند، مزمور( مفرد مزامیر) فوق کلام حضرت سلیمان (علیهالسّلام) است نه کلام حضرت داوود (علیهالسّلام)، و حضرت سلیمان (علیهالسّلام) که پس از مرگ پدر، صاحب مقام و کتاب گردیده است معقول نیست برای پدرش که از دنیا رفته است درخواست شرع جدید کند. و بر فرض این که بر خلاف احتمال آنان، مزمور فوق کلام حضرت داوود (علیهالسّلام) باشد ـ چنان که اشاره کردیم ـ دعا برای دو شخصّیت والایی است که در آیندهی تاریخ بعد از او ظاهر خواهند شد.
پنجم: چنانکه از آیهی (۲۰) استفاده میشود تمامیآیات یاد شده به عنوان دعا بر زبان حضرت داوود (علیهالسّلام) جاری شده و شایستهی مقام نبوت ـ که بالاترین مدارج کمال و عبودیت و بندگی است ـ این است که، در مقام دعا و استدعای از پروردگار، در کمال خضوع و خشوع و انکسار در برابر آفریدگار، زبان به تذلل و کوچکی بگشاید، و با زبان عجز و لابه و عاری از هر نوع خودبینی وخودپسندی مقاصد خویش را از خدای جهان بخواهد، نه این که در برابر سلطان واقعی و مالک الملوک جهان خود را «پادشاه» و فرزند خود را «شاهزاده» بخواند.
ششم: اینکه، در چند آیه از بشارت مزبور، سلطنت و دعوت «ملک زاده» را عمومی و جهانی خوانده، و قدرت و جبروت روحانی وی را شامل پادشاهان و قدرتمندان و سلاطین مقتدر جهان دانسته، و سراسر کرهی مسکون را قلمرو دولت حقّهی وی معرفی نموده، چنان که در اخبار وارده از ائمّهی معصومین (علیهمالسّلام) نیز در حقّ شخصّیت بینظیر حضرت مهدی (علیهالسّلام)، چنین سخن رفته است.
س هاشمی:
هفتم: اینکه، در آیهی (۷) به اصحاب خاص آن حضرت اشاره نموده که با ظهور نور پر فروغ مهدوی (علیهالسّلام) آن خورشید جهان تاب عدل الهی، صدّیقان شکوفه کنند، و رحم اجتماع بزرگ جهانی، مردانی پاک سیرت، راستگفتار و درستکردار از خود نمایان سازد، و سعادت و سلامت، رفاه و خوشبختی، بهروزی و بهزیستی که مولود تسلّط آن یگانه منجی عالم و دولت عدالت پیشهی آن حضرت است تا انقراض جهان پایدار خواهد بود، چنانکه در روایات اسلامی نیز آمده است: «دولتنا آخر الدول». (دولت ما آخرین دولت هاست)
بحارالانوارج ۵۲ ص۳۳۲
هشتم: اینکه، در آیهی (۱۷ و ۱۸) خاطر نشان ساخته است که تا جهان باقی است و خورشید درآسمان نور افشانی میکند، اشعهی خورشید فروزان قائم آل محمّد (علیهمالسّلام) بر روح و جان جهانیان خواهد تابید، و تمامی قبایل او را خجسته خواهند گفت، و تمامی روی زمین از جلالو عظمتش پر خواهد شد،
چنان که در روایات مستفیضه و متواترهی اسلامی که در مورد ظهور آن مهر تابان رسیده است، کمتر حدیثی یافت میشود که در ضمن آن جملهی «یملَاُ الارضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً، کَما مُلِئَت ظُلْماً وَ جَوْراُ» (زمین مملو میشود از قسط وعدل چنانکه پر شده بود از ظلم وبی عدالتی )نیامده باشد.
بحارالانوار ج ۵۲ صفحه ۳۳۱ و ۳۳۲
جمعبندی و نتیجهگیری:
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بنابراین، جای هیچ گونه شک و تردید نیست که مقصود از «ملک» در مزمور ۷۲ از زبور داوود (علیهالسّلام) همان نور قدوسی حضرت محمّد بن عبدالله (صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم) سیّد رسولان و خاتم پیغمبران، و مقصود از «ملک زاده» حضرت صاحب الزمان «مهدی موعود (علیهالسّلام) » دوازدهمین جانشین بر حق و فرزند دلبند آن بزرگوار است که به خواست خداوند در روز معین و موعود، ظهور خواهد نمود، و سراسر روی زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد بعد از آن که پر از ظلم و جور شده باشد
و گردن گردنکشان و گردنفرازان را خواهد شکست، و چون مهر و ماه بر روح و جان جهانیان خواهد تابید، و حکومت حقهی الهیهی وی تا ابد و تا قیام قیامت ادامه خواهد داشت. اللهم عجّل فرجه و سهّل مخرجه.
ناگفته نماند که نویدهای ظهور حضرت مهدی (علیهالسّلام) در «زبور» فراوان است، و در بیش از ۳۵ بخش از مزامیر ۱۵۰ گانه، نوید ظهور آن موعود اُمم و منجی عالم موجود است ، که ذکر تمامی آنها در حوصله این وجیزه نمیگنجد وکسانی که طالب تفصیل بیشتری هستند و میتوانند به متن «مزامیر» در «عهد عتیق» مراجعه فرمایند.
مجددا تکرار میکنم ،حقیر بحث مهدویت را بصورت ریشه ای وتاریخی ومستند به ادله محکم ارائه مینمایم وگرچه طولانی بودن مباحث ممکن است حوصله زیادی را صرف کند اما نتیجه قابل قبول وشایسته وبایسته ای در پایان خواهد داد
از حوصله ای که برای دنبال کردن مطالب بخرج میدهید نهایت سپاس وامتنان را دارم
✨معرفت مهدوی✨
🍂سلمان فارسی ميگويد : روزي پيامبر صلی الله علیه و آله به من فرمود: خداي سبحان هيچ پيامبر و رسولي نفرستاده مگر اينكه براي او ١٢ نقيب قرار داده است.
🍃سلمان گفت: من در تورات و انجيل نُقَباي موسي و عيسي را شناخته ام.
🌿پيامبر خاتم(ص) فرمودند: يا سلمان جانشينان من علي و حسن و ... تا به امام زمان ميرسند و ميفرمايند: حتما تو و امثال تو او را درك مي كنند و هركس كه او را با معرفت حقيقي بعنوان وليّ خودش قرار دهد او هم امام زمان (ع)
را درك ميكند.
🍃سلمان شكر كرد و گفت يعني من تا روزگار مهدي زنده مي مانم ؟
🍃پيامبر (صلی الله علیه و آله) آيه ٥ و ٦ اسراء را قرائت فرمودند :ما زماني با قدرت خود گروهي را از بين مي بريم و شما را برميگردانيم و مال و پسران زيادي در اختيار شما قرار ميدهيم
🍂سلمان ميگويد : خيلي گريه كردم و مشتاق شدم آن صحنه را ببينم و به پيامبر گفتم: شما هم آن روزگار هستيد؟
🍃پيامبر فرمود: بله قسم به آن خدايي كه مرا به پيامبري مبعوث كرده ، هستم و با من علي و فاطمه و حسن و حسين و فرزندانشان هستند و هركسي از ماست با ماست و هركسي در راه ما ظلمي را تحمل كرده است با ماست.
🌿آن روز ابليس با همه قوايش حاضر است. هركس ايمان خالصانه دارد آن روز حاضر است و ظالمين هم حاضرند و عقوبت خواهند شد.
🍃سلمان ميگويد: در محضر پيامبر ايستادم و گفتم كه ديگر مهم نيست مرگ سراغ من آيد يا من سراغ مرگ بروم.
📚دانش نامه امام مهدي
ج٢ ص ٩٠
✨اللهم عجل لولیک الفرج ✨
🥀🥀🥀
🔺eitaa.com/yase_nabavii
#باماهمراه_باشید