هدایت شده از صدیقی
حال _ رابط در جمله حاليه اسميه ١.m4a
25.74M
#نحو_مفهومی ۲۴
استاد حسین شیرافکن
رابط در جمله حالیه اسمیه ۱
@seddiqii
هدایت شده از صدیقی
حال _ رابط در جمله حاليه اسميه ٢.m4a
21.72M
#نحو_مفهومی ۲۵
استاد حسین شیرافکن
رابط در جمله حالیه اسمیه ۲
@seddiqii
هدایت شده از صدیقی
حال _ رابط در جمله حاليه اسميه 3.m4a
18.77M
#نحو_مفهومی ۲۶
استاد حسین شیرافکن
رابط در جمله حالیه اسمیه ۳
@seddiqii
هدایت شده از صدیقی
۵حال از مضاف الیه.ogg
3.97M
#نحو_مفهومی ۲۷
استاد حسین شیرافکن
حال از مضاف الیه ۱
@seddiqii
هدایت شده از صدیقی
۶حال از مضاف الیه۲ .m4a
30.88M
#نحو_مفهومی ۲۸
استاد حسین شیرافکن
حال از مضاف الیه ۲
@seddiqii
هدایت شده از صدیقی
تمبیز رافع از ذات.m4a
30.11M
#نحو_مفهومی ۲۹
استاد حسین شیرافکن
تمییز رافع از ذات
@seddiqii
هدایت شده از صدیقی
۲مفعول مطلق۲.m4a
14.04M
#نحو_مفهومی ۳۰
استاد حسین شیرافکن
تمییز رافع از نسبت ۱
@seddiqii
هدایت شده از صدیقی
۱۲تمیز رافع ابهام از نسبت۲.m4a
13.21M
#نحو_مفهومی ۳۱
استاد حسین شیرافکن
تمییز رافع از نسبت ۲
@seddiqii
هدایت شده از صدیقی
۱۳تمیز رافع از ابهام نسبت۳.m4a
13.99M
#نحو_مفهومی ۳۲
استاد حسین شیرافکن
تمییز رافع از نسبت ۳
@seddiqii
هدایت شده از صدیقی
۱۴تمیز رافع از ابهام نسبت۴.m4a
15.36M
#نحو_مفهومی ۳۳
استاد حسین شیرافکن
تمییز رافع از نسبت ۴
@seddiqii
هدایت شده از صدیقی
۱۴تمیز رافع از ابهام نسبت۵.m4a
13.27M
#نحو_مفهومی ۳۴
استاد حسین شیرافکن
تمییز رافع از نسبت ۵
@seddiqii
هدایت شده از صدیقی
۱۵تمیز رافع از ابهام نسبت۶.m4a
10.9M
#نحو_مفهومی ۳۵
استاد حسین شیرافکن
تمییز رافع از نسبت ۶
@seddiqii
هدایت شده از صدیقی
۱۶تمیز رافع از ابهام نسبت۷.m4a
15.24M
#نحو_مفهومی ۳۶
استاد حسین شیرافکن
تمییز رافع از نسبت ۷
@seddiqii
متن شبهه:
با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است.
مردم مخالفند.
پاسخ شبهه:
1️⃣. ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است.⬅️ اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟
2️⃣مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.⬅️ حجاب یک قانون مثبت و سازنده و موافق با فطرت است اما بی حجابی و برهنگی که نتیجه ای جز افزایش خیانت و فساد و فروپاشی کانون خانواده ندارد چطور؟!
3️⃣میگویند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است.
⬅️جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی شدید است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ ⬅️مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ ⬅️اینکه عده ای بی حجاب شدند به علت تهاجم فرهنگی است نه قانون مثبت حجاب. قطعا اگر قانون حجاب برداشته شود به دنبال آن هزاران فساد دیگر باب میشود: زنا،لواط،مشروب خوری و...
4️⃣میگویند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. اما آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن است؟ ⬅️الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است.
5️⃣ ⁉️میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود.؟...این هم از آن استدلال های آنچنانی است. ⁉️اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ ⁉️فردا اگر دزد، خانه مان را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ ⁉️اگر خانمی بی حجاب شود مشکلات اقتصادی حل خواهد شد؟ خیر! مشکل بی حیایی هم به بقیه مشکلات اضافه خواهد شد.
6️⃣می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگسازی نمی خواهد؟
✅ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.قوانین و رفتارهایی که به سلامت جامعه کمک میکنند نمیتوانند اختیاری باشند. ⬅️مثل اینکه بگوییم مردم خودشان باید به این نتیجه برسند که پشت چراغ قرمز بایستند پس اختیاری باشد بهتر است ! لذا هم فرهنگ سازی لازم است، هم پلیس و هم جریمه.
7️⃣میگویند در پذیرفتن دین آزادی است و مردم حق دارند حجاب را نپذیرند.اما مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین...
🔰اینکه میگویند لااکراه فی الدین یعنی هیچ کس نمیتواند شما را به چیزی که معتقد نیستید اجبار کند که معتقد شوید! ⬅️چرا که منشا اعتقادات قلبی و در ذهن ما است. ولی میتوان افراد را در حوزه رفتار به انجام کارهایی اجبار کرد. ⬅️اگر قرار باشد هر کس در جامعه هر وار دلش میخواهد بکند پس دستور به نماز و زکات و جهاد و بهشت و جهنم بیهوده بود!!!
🔰 لااکراه فی الدین یعنی اسلام برای پذیرش دینش هرگز غیرمسلمانان را اجبار نمیکند بلکه با دلیل و برهان عقلی آنها را دعوت میکند بخش بعدی آیه که همواره سانسور میشود(قد تبین رشد من الغی) بر همین معنا دلالت میکند .
🔰تفسیر این آیه👇🏻
https://www.porseman.com/article/شان-نزول-و-تفسير-آيه-لا-اكراه-في-الدين؛-آيه-256-سوره-بقره/42423
❎ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟
#حجاب
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات