eitaa logo
شوق‌رویش🌱
865 دنبال‌کننده
4هزار عکس
804 ویدیو
228 فایل
خوب بودن کافے‌نیست؛ بایدموثرباشیم🍃 سید جعفر حسینی - مطهری پژوه-درحال آموختن...
مشاهده در ایتا
دانلود
رابطه دنیا و آخرت رابطه طولی نیست بلکه رابطه ظاهر و باطن است. یعنی اینطور نیست که اول دنیا باشد ، بعد که تمام شد آخرت شروع شود . خیر ، این طور نیست . رابطه دنیا و آخرت به تعبیر مرحوم شهید مطهری رابطه ی ظاهر و باطن است. قران میفرماید افرادی که مال یتیم را ظالمانه میخورند همین الان در حال خوردن آتش هستند . این یعنی این عمل ظاهری دارد و باطنی . ملکی دارد و ملکوتی . آخرت تجلی دنیای هر کس است . یوم تبلی السرائر ست . بیرون ریختن باطن ها و فرو ریختن ظاهرهاست . امروز چند بار در مناظره گفته شد آخرت امتداد دنیاست. آخرت بعد از این دنیاست . اگر منظور از این " امتداد" و "بعد" زمانی است کاملا غلط است ولی اگر منظور از " بعد " بعدِ رتبی است درست است .
🔹کاش امروز بیشتر از توصیه و نصیحت از طرف جناب دکتر رفیعی به حسن آقامیری سوال های جدی از او پرسیده میشد. کاش به جای خاطره گویی های متعدد ، شبهات کلامی حسن آقامیری جواب داده میشد . و بیشتر شاهد به چالش کشیدن " افکار " اقامیری بودیم و از موضع فعال مطالبه گری میشد تا پاسخگو ده ها حرف نادرست والبته تاثیر گذارش باشد.منظورم چالش فرد نیست بلکه چالش افکاری ست که سر از اباحه گری جوانان در می آورد. ⚠️در همین جلسه مناظره سید حسن آقامیری دوباره یک مغالطه خطرناکی را مطرح کردند که منتظر پاسخ به این مغالطه بودیم ولی این اتفاق نیفتاد . باید عرض کنم فضای علم فقه با علم کلام کاملا متفاوت است. ماهیت علم فقه ظنی است بر خلاف علم کلام که ماهیت آن یقینی است.تعدد قرائت ها در اصل مسائل علم کلام معنا ندارد و تعدد نظرات فقها مجوزی برای تعدد قرائت ها در معارف کلامی نیست . [ این مغالطه خطرناکی بود که در مناظره پاسخ داده نشد ] 👈کاش این التقاط های فکری او نبود و میتوانست با قوت و هنرهای خدادادی اش مُبلغ اسلام ناب باشد .
✍حقا نمیتوانیم مجاهدت های تبلیغی استاد رفیعی را در گسترش معارف اهل بیت ندید بگیریم . ایشان خدمات معنوی زیادی به مردم کشور و حتی خارج از کشور داشته اند و دارند . خدا بر توفیقاتشان بیفزاید. ولی هر کسی را بهر کاری ساختند گمان بنده این است ایشان اگر چه واعظ خوبی هستند ولی مناظره کننده نه . شما در همین مناظره دیدید در فرض خیلی خوب اگر بخواهیم قضاوت کنیم باید بگوییم این مناظره یک مناظره خنثی بود . که البته تصور میکنم مخاطبین مناظره عمدتا چیز دیگری برداشت کنند و کفه ی ترازوی سید آقامیری را سنگین تر بدانند . [ این به معنای این نیست که حرف های او درست هم بود ] از این هم نباید بگذریم که سید حسن آقامیری در این جلسه بسیار رعایت ادبِ شاگرد و استادی را کردند. به هر حال جامعه دینی ما خیلی به این فضاهای گفت و گو نیاز دارد. 🔹دوران "گفت" بدون " گو" تمام شده است و به گفته استادِ شهیدمطهری ، اگر ما با شرایطش وارد میدان شویم نتیجه ی این گفت و گو ها به نفع همه است .
کمی به این جمله فکر کنید انشالله توضیح میدم. 🔹پیش فرض های ما موجب پیش داوری های ما میشود و این بسیار مساله ی مهمی ست در برداشت از متون [کتاب و روایات] و تلقی از افراد.
شوق‌رویش🌱
🔹کاش امروز بیشتر از توصیه و نصیحت از طرف جناب دکتر رفیعی به حسن آقامیری سوال های جدی از او پرسیده م
👈تا آنجا که من تحقیق و بررسی کرده ام ، از روزی که خدا، آدم را آفرید و شیطان به وسوسه کردن بشر کمر بست تا امروز ⚠️ هیچ خطری برای دین ، مهمتر از خطر "تعدد قرائت ها" به بازار نیامده است. ✨حضرت آیت الله مصباح (حفظه الله) @maharatha313
شوق‌رویش🌱
#مناظره 👈تا آنجا که من تحقیق و بررسی کرده ام ، از روزی که خدا، آدم را آفرید و شیطان به وسوسه کردن ب
🔹حضرت آیت الله مصباح (حفظه الله) در این کتاب بسیار دقیق و عالمانه به شبهه "تعدد قرائات" از آیات و روایات پرداخته اند. مطالعه این کتاب را به همه ی عزیزان توصیه میکنم. این کتاب اگر چه عالمانه و دقیق و تخصصی است ولی قابل فهم برای عموم است. وقت گذاشتن برای مطالعه این کتاب یعنی وقت گذاشتن برای فهم و پاسخ به مسئله ای که به گفته ی حضرت آیت الله مصباح مهمترین شبهه علیه دین از زمان حضرت آدم تا زمان ماست.
45.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨ادع الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه و جادلهم بالتی هی احسن... ◽️مناظره کامل آقایان حجت الاسلام رفیعی و سیدحسن آقامیری 🔻با اجرای حجت الاسلام سرلک الّلهم صلِّ علی مُحمد وَ آلِ مُحمد و عجّل فرَجهم
AUD-20200619-WA0000.m4a
23.53M
📗 آزادی بندگی هدف زندگی 🔹 توبه 🔹جلسه دانشجویی 📅ا ۱۳۹۹/۳/۲۹ 🔹تلاش ما این است به لطف خدای متعال مباحث این جلسات بصورت تحلیلی ارائه شود . مطهر @maharat313
✨حضرت آیت الله مصباح یزدی: شاید بتوان گفت مهمترین شبهه برای دین زُدایی و دور کردن مردم از هدایت الهی و تعالیم انبیا ❗️همین شبهه تعدد قرائات است❗️ 📗کتاب تعدد قرائت ها. صفحه ۲۷
New recording 19.mp3
28.37M
📗کتاب ✅ امیرالمومنین(علیه السلام) - جاذبه و دافعه 🔹جلسه اول ⏱ ۳۰ دقیقه پ ن : جلسه اول در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و بصورت حضوری برگزار گردید. این صوت بصورت ضبط شده و جایگزین صوت جلسه حضوری ست. مطهر ✨سیر مطالعاتی متفکر شهید مرتضی مطهری @maharatha313
❗️برای این است که زمان عمل محدود است... ✍در مناظره جناب آقامیری بیان کرد میدان عمل و اختیار انسان محدود به دنیا نیست و در عوالم دیگر ، چون انسان ها اختیار دارند ، میتوانند رشد کنند آن هم از قِبَل اعمال خودشان. 🔹اما شهید مطهری میفرماید : [ یکی دیگر از ] تفاوت های دنیا و آخرت این است که ✅ اینجا خانه کشت کردن و تخم پاشیدن است و آنجا خانه بهره‌برداری و درو کردن. ❗️در آخرت، عمل نیست، ❗️مقدّمه نیست، 👈هر چه هست محصول و نتیجه است، مانند روزی است که نتیجه امتحانات دانش آموزان اعلام می‌گردد. 🔹 اگر دانش آموزی در وقت امتحان اعلام کند که به من مهلت درس خواندن بدهید و یا در وقت اعلام نتیجه تقاضا کند که اکنون از من بپرسید تا جواب دهم، پاسخی که دریافت می‏دارد این است که 👈وقت امتحان گذشته و اکنون وقت نمره دادن است. 👈انبیاء که فریاد می‌کنند: ای مردم به عمل صالح بپردازید و ذخیره‏ ای برای خانه واپسین خویش تهیه کنید برای این است که زمان عمل محدود است. ✨امیر المؤمنین علی (ع) می‌فرماید: انّ الیوم عمل و لا حساب و غدا حساب و لا عمل‏ 🔹امروز، کار است و محاسبه نیست و فردا محاسبه است و کار نیست.
✍اگر مناظره را دیده باشید یکی از سخنان درست آقامیری این بود که " هر عالم قوانین مختص به خودش را دارد " . این مطلب ، مطلب درستی ست . هم پشتوانه فلسفی دارد هم پشتوانه ی روایی. ⚠️❗️اما جناب آقامیری در جای دیگر با صراحت تمام میگوید چگونه میشود زنی بخاطر بیرون ریختن موهایش در " دنیا" سالها در "قیامت" به عذاب کشیده شود ؟ این گناه و عقاب تناسب ندارد. ✅ این چگونگی را شهید مطهری خیلی عالمانه اینگونه پاسخ می دهد:👇
👌نوع مجازات در آخرت با نوع مجازات در دنیا متفاوت است. ⛔️مجازات بر سه گونه است: 1⃣مجازات قراردادی (تنبیه و عبرت) 2⃣مجازاتی که با گناه، رابطه تکوینی و طبیعی دارد. (مکافات دنیوی). 3⃣مجازاتی که تجسّم خود جرم است و چیزی جدا از آن نیست. (عذاب اخروی). و اما توضیح 👇
✍مجازات قراردادی همین مجازات هایی هست که در جامعه ها توسط قانون گذاران وضع میشود. مثلا اگر راننده ای از چراغ قرمز عبور کرد فلان مقدار جریمه میشود یا... 👈 شهید مطهری میگوید فایده اینگونه مجازاتها دو چیز است: 1⃣ یکی جلوگیری از تکرار جرم به وسیله خود مجرم یا دیگران از طریق ترسی که کیفر دادن ایجاد می‌کندو به همین جهت می‌توان این نوع از مجازات را «تنبیه» نامید. 2⃣ و فایده دیگر تشفّی و تسلّی خاطر ستمدیده است و این در مواردی است که جرم از "نوع جنایت و تجاوز به دیگران باشد. ✅✅شهید مطهری میگوید این دسته از مجازات ها باید با جرم تناسب داشته باشد . و ✅👈"نکته جالب این است که اینگونه مجازاتها در جهان آخرت معقول نیست؛ زیرا در آنجا نه جلوگیری از تکرار جرم مطرح است نه تشفّی؛ 👈 نه آخرت جای عمل است تا عقوبت کردن انسان به این منظور باشد که دوباره مرتکب کردار زشت نشود، 👈 و نه خدا- العیاذ باللّه- حس انتقامجویی و تشفّی [طلبی‏[ دارد که بخواهد برای خالی کردن عقده دل خود انتقام بگیرد، 👈و نه در آنجا مسئله‌ تشفّی قلب مظلومین مطرح است، خصوصاً اگر آن مظلوم از اولیاء خدا و مظاهر رحمت واسعه الهیه باشد؛ 👈بدیهی است که برای غیر اولیاء نیز در جهان وانفسا اندکی خیر و رحمت و مغفرت بر یک دنیا انتقام از دشمن ترجیح دارد.
✍در بین تحلیل ها زیاد میشنوم که مثلا جناب آقای دکتر رفیعی پدرانه وارد میدان شدند و نخواستند میدان مناظره به مشاجره تبدیل شود . چند نکته : 1⃣بنده انتساب قطعی نمی دهم ولی تا امروز هر چه از سید حسن آقامیری شنیده ام ، افکاری بوده که مروّج معنویت بدون شریعت بوده است. از این دست حرف ها که خوب باش ، خوب بودن مهم است ، پاک بودن مهمه ولو چهار تا دونه تار موت هم بیرون بود جهنمی نمیشی و از این دست مطالب که باید سر جای خودش طرح و نقد شود ❗️امروزه در دنیا تفکرِ معنویتِ منهای شریعت هم زیاد ترویج میشود هم زیاد مشتری دارد. ⚠️تفکری که از آن، خدایِ تکلیف ساز بیرون نمی آید . انسانِ مسئولیت پذیر و متعبّد درست نمی کند . تفکری که در زمان ائمه از آن به مُرجئه یاد میشد و چقدر اهل بیت هشدار میدادند که مراقب اهل مرجئه باشید . تفکری که در زمان ما در قالب " دلت باید پاک باشه " روی همه تکالیف دینی آب پاکی رو میریزد و میرود.
2⃣ نکته بعدی اینکه شاید در مناظره اهداف مختلفی وجود داشته باشه ، این را قبول دارم ولی آیا نباید بین تحقق اهداف اولویت بندی کرد؟ در این مناظره هدف نهایی چی بود ؟ پدری یا تبیین افکار التقاطی سید حسن آقامیری ؟ اصلا مگر نمیشد بین این دوتا جمع کرد ؟ الان به گفته خود سید آقامیری خداروشکر پدری محقق شد ولی به چه قیمت ؟ به قیمت تبیین نکردن افکار نادرست ایشان . به قیمت تردید در بخش دیگری از مردم... . به قیمت ترویج پلورالیسم دینی یا همان تعدد قرائت ها . همان فکری که حتی در معارف مسلّم دین هم میگوید شما این طور میفهمید من جور دیگر . 👈ببینید من هم قبول دارم باید نقش پدرانه ایفا میشد ولی نمیفهمم چرا بین اهداف متعدد اولویت بندی نشد و هدف اصلی مناظره به نتیجه ننشست .
🔰نکاتی در باب مناظره اخیر ✍️ به قلم استاد حجت الاسلام احمد فربهی 🔸من این گفتگو را دیدم، چند نکته عرض می‌کنم؛ 1️⃣ بنده آقای آقامیری را تأیید نمی‌کنم اما معتقدم «مواجهه‌ی رو در رو»، می‌تواند بسیاری از ذهنیت‌ها و رفتارها را تعدیل کند؛ بنده به جدّ، معتقدم بخش وسیعی از اختلافات اجتماعی و سیاسی، محصول ذهنیت‌های اشتباه از همدیگر است، 2️⃣ آقای آقامیری گفت؛ سخنان مرا تقطیع کرده‌اند! فارغ از موجه‌بودن یا نبودن این‌سخن، بنده بارها گفته‌ام کار رسانه در عصر حاضر، رساندنِ واقعیت‌ها به مخاطب نیست، بلکه کارش «ساختن ذهنیت مخاطب، برای قضاوت‌های جهت‌دار» است، لذا هم مسؤولان قضائی باید فکری کنند و هم سواد رسانه‌ای مردم باید بالا برود؛ باور کنیم بسیاری از خبرها مهندسی می‌شود تا قضاوت‌ها را مهندسی کنند. 3️⃣ به نظرم مسأله‌ی خلود مشرکان، مسأله‌ای نیست که محور گفتگو یا یکی از اصلی‌ترین محورها در این‌گونه گفتگوها شود، بلکه آن‌چه بایستی محور گفتگو قرار می‌گرفت؛ «نقش بازدارنده‌ی عذاب‌ الهی» است، این همان موضوعی است که «جریان اباحی‌گری» از غفلت جامعه‌ی دینی نسبت به آن، برای نفی هنجارهای دینی، استفاده می‌کند و آقای آقامیری به عنوان یکی از ابزارهای این جریان مورد سوء‌استفاده قرار گرفته. جریان اباحی‌گری، تلاش می‌کند همه‌ی بازدارنده‌ها؛ چه درونی و چه بیرونی را نفی کند تا فضای فرهنگی رها شود؛ انکار عذاب‌‌‌‌های شدید الهی، گسترش فرهنگ «به‌تو‌چه!»، تفکر «از دینش مپرس» و نفی مقاومت‌ اجتماعی در مقابل هنجارشکنی‌ها، همگی، از این‌قبیل‌اند.
✍صحبت از سیدحسن آقامیری صحبت از یک شخص نیست صحبت از یک بنا و جریان غلطی است که او در لباس و پوشش دین ترویج میکند، شاید این خطر بزرگ برای همه روشن نباشد ولی شهید مطهری آغاز صعود یا سقوط هر انسان و جامعه ای را از همین نقطه میداند. 👈 افکار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌نظر استاد امینی خواه در مورد مناظره دکتر رفیعی و حسن آقامیری...
چهار نقد اساسی بر آقای آقا میری.mp3
9.74M
✨خدا در قرآن از علما خواسته تا در برابر تحریف حق سکوت نکنند. 🔹چهار نقد اساسی بر افکار سید حسن آقامیری 🔹سخنران : حجة الاسلام محمد ابراهیم کفیل @maharatha313
شوق‌رویش🌱
✍مجازات قراردادی همین مجازات هایی هست که در جامعه ها توسط قانون گذاران وضع میشود. مثلا اگر راننده ای
✍دومین نوع از انواع مجازات، کیفرهایی است که رابطه علّی و معلولی با جُرم و گناه دارند... یعنی مجازات ، معلولِ جرم و نتیجه طبیعی آن است. به تعبیر شهید مطهری این کیفرها را «مکافات عمل» یا «اثر وضعی گناه» می‏نامند. مثلا کسی که سمّی کشنده میخورد نتیجه اش مردن است . این مردن، نتیجه طبیعی و اثر وضعی نوشیدن سمّ است. نمیتوان گفت من یک لحظه سم خوردم چرا باید برای همیشه از بین بروم. 👈اینجا حساب علّت و معلول است. نوشیدن سم ، علت است و نابودی ، معلول آن... 👇مهم👇مهم👇مهم ✅ مسئله‌ تناسب جرم و کیفر، مربوط به کیفرهای قراردادی است که رابطه آنها با جرم، رابطه قراردادی است نه واقعی و ذاتی. ❗️اما مکافاتهای طبیعی، نتیجه و لازمه عملند.
✍اگر چه اصل معاد رو میشه عقلا ثابت کرد ولی دست عقل از فهمیدن مسائل قیامت کوتاه است و عقل نمیتواند چگونگی ها و ریز موضوعات قیامت رابفهمد. به همین خاطر باید به سراغ آیات و روایات رفت . یعنی در اینجا فقط باید به سراغ آیات و روایات رفت. اینجا جای برداشت های سلیقه ای و ذوقی نیست. ⚠️متاسفانه جناب آقامیری در اینجاها زیاد از ذوقیات و برداشت های بدون ضابطه استفاده میکند. میگوید مگر میشود مشرکین خلود در جهنم داشته باشند . (بصورت مطلق هم میگوید حتی هیتلر و صدام و نمرود و فرعون و ... ) ✨خب حالا باید سراغ قرآن برویم تا ببینیم قرآن رابطه عمل و جزا را چگونه برای ما ترسیم میکند. ✅👈 با توجه به صریح آیات قرآن میفهمیم رابطه عمل و جزا در آخرت نه مانند نوع اول، قراردادی است و نه مانند نوع دوم از نوع رابطه علّی و معلولی است، بلکه از آن هم یک درجه بالاتر است. ✅👈در انجا رابطه «عینیت» و «اتّحاد» حکمفرماست؛ یعنی آنچه که در آخرت به عنوان پاداش یا کیفر به نیکوکاران و بدکاران داده می‌شود "تجسّم خود عمل آنهاست".《《بسیارمهم این چند آیه رو با هم بخونیم ... ✨قرآن کریم می‌فرماید: 1⃣ یوم تجد کلّ نفس ما عملت من خیر محضراً و ما عملت من سوء تودّ لو انّ بینها و بینه امدا بعیدا ✨روزی که هر کس آنچه از کار نیک یا زشت انجام داده است حاضر می‌بیند، آرزو می‌کند که کاش بین او و بین کار زشتش مسافت درازی فاصله می‏بود... در جای دیگر می‌فرماید: 2⃣و وجدوا ما عملوا حاضرا و لا یظلم ربّک احدا ✨آنچه را که انجام داده‌اند حاضر می‌یابند و پروردگار تو به احدی ستم نمی‌کند» در جای دیگر می‌فرماید: 3⃣یومئذ یصدر النّاس اشتاتا لیروا اعمالهم، فمن یعمل مثقال ذرّة خیرا یره، و من یعمل مثقال ذرّة شرّا یره‏ ✨در این روز مردم گروه گروه بیرون می‌آیند تا در نمایشگاه اعمال، اعمال آنها به آنها ارائه داده شود. پس هر کس هموزن یک ذرّه، کار نیک کند آن را می‌بیند و هر کس هموزن یک ذرّه، کار زشت کند می‌بیند...
✍نمیدانم چرا وقتی این تصویر را دیدم یاد این جمله ی شهید مطهری افتادم که هر کسی یک کلید شخصیت دارد . مثلا شهید کلید شخصیت امیرالمومنین را " مروت " و کلید شخصیت امام حسین (ع) را "حماسه" میداند. 🔹چند باری توفیق شد حضرت آیت الله مصباح را حین زیارت ببینم و بعد از زیارت خدمتشان برسم . باور کنید یکی از بهترین لذت های دنیا دیدن انسان های وارسته هنگام مناجات و زیارت است. زیارت ایشان برخلاف ماها لحظه لحظه اش توجه بود و توجه ، اشک بود و خاکساری . عروج بود و نورانیت... کوتاه کنم حرفم را وقتی ایشان را هنگام زیارت میدیدی ، پاهایت برای رفتن سست میشد و دوست داشتی بمانی و بعد از زیارت با ایشان هم کلام شوی. یک بار بعد از زیارت توفیق شد خدمتشان برسم و فقط یک جمله کوتاه بگویم و یک دنیا درس بگیرم. 🔹حاج آقا دعا کنید در این مسیر عاقبت بخیر بشیم. 🔶ایشان : با نگاه مهربان و خنده ای بر لب ایستاد و خیلی متواضعانه به منِ نالایق و آلوده گفت شما باید برای عاقبت بخیری ما دعا کنید. تواضع شان دیدنی بود . از سال ها قبل ، دیدن ایشان من را یاد تواضع می انداخت. چقدر دلمان شب ولادت دلتنگ زیارت شد. شخصیت
🔴 مرتبا به هموطنان ما می گویند چرا نام فرزندان خود را از اسامی انتخاب میکنید؟؟ 😠 فقط بر کودکان خود بگذارید. مگر شما نیستید؟ (تحریک حس عرب و عجم) 😣 👈 البته آن هم نه همه نام های ایرانی که بعضا زیبا و بامعنا هستند. ☘️👍 بلکه بعضی نامهای ! (هخامنشی، زرتشتی، حتی عبری و..) می روند در کوچه پس کوچه های کهنه میگردند و اسمهایی به شما پیشنهاد میکنند که ابتدا باید بپرسید است یا ؟! نامهایی که حتی طرز تلفظ آن را نمیدانید. 😐 چه برسد به معنایش. مثلا به معنی بعضی از این اسامی هخامنشی نگاه کنید👇 📌دورشاسب : دور از اسب پادشاه! 📌 برزن: آتش! 📌ديانوش : دزد دريائي 📌راژانه : رازيانه 📌 : خوار کردن. پست کردن! 📌ساغر : پياله شرابخوري 📌شاران : گردنبند درست شده از بادام 📌 اخشان : دارای گاوهای نر 📌ارْ بُپال : دارای کُرّه‌های سفید 📌فریناسپ : دارای اسپ‌های فراوان 📌ارشام: دارای زور خرس! 📌آذرچهر : از تُخمه آتش 📌ارشیا: تخت و اورنگ و مرکب دوران هخامنشیان! 📌آتوسا و رکسانا: دو دختر کورش و خواهران تنی کمبوجیه که اولین بار در تاریخ ایران، با محارم (برادر خود) ازدواج کردند.. 🔴 بعضی از مردم ما هم نه تنها از معنای این اسمها، بیخبرند و بخاطر ! بودن! پرستیژ و کلاس گذاشتن😑 نامهای عجیب را انتخاب می کنند. بلکه از هدف این همه اصرار که به اسم هویت ایرانی ! تبلیغ میشود بی خبرند! 🔴 به شما میگویند اسامی و کلمات عربی را دور بریزید! اما حتی این را نمی دانند که نیمی از زبان ، کلمات عربی است و اگر این کلمات را از زبان خود حذف کنیم، دیگر فارسی وجود ندارد!😃😆 🔴 اما هدف این پروژه چیست؟! چرا مرتبا در گوش ها این عقیده جاهلانه را تکرار می کنند که مگر عرب هستیم که اسمهای انتخاب کنیم؟! دروغ میگویند آنها قصدشان نامهای زیبا گذاشتن بر فرزندان ما و یا حفظ هویت ایرانی نیست.❌ 🚫 آنها در حقیقت می خواهند بگویند اسم ائمه، اسامی قرآنی و مذهبی را بر فرزندان خود نگذارید.😔👉 اما میدانند اگر اینچنین عریان و صریح بگویند، نقشه شوم شان برای من و توی شیعه ایرانی، افشا می شود. بخاطر همین با تحریک حس و ، و ، هدف اصلی خود را پنهان می کنند. 🚫 مشکل آنها اصلا نیست! و یک نقاب است💂‍♂️نقابی برای مبارزه با . مشکل آنها پیامبر و اهلبیت و قرآن ماست. 👉 مشکل آنها ابدا عرب و عربیت نیست. نویسندگان این متن ها خود یا صهیونیست و عرب وهابی و دشمن اهلبیت هستند یا از آنها پول میگیرند 💰تا ما را از اسلام دور کنند. تا راحتتر ما را از هویت اصیل خودمان، از جدا کنند. تا نوکران شیطان در زمین زیاد شوند. جلز و ولز می کنند تا نام اهلبیت را بر کودکان خود نگذارید.. تا آنها را بگیرند.. هویت _اسلامی ما را بگیرند و بجای آن یک هویت ساختگی به اسم هویت و بگذارند. مشکل آنها با هم هست. آنها ضدایران هستند. چرا که هویت ایرانی با در آمیخته، شکوفا شده و رشد کرده. و وقتی اسلام را از ایران بگیرید، دیگر اثری از ایران بالغ و پیشرفته و معنوی نخواهد بود. ایرانی که فقط در پادشاهی و شاه دوستی (نه مردم ایران، که چند شاه هخامنشی) خلاصه خواهد شد. ☘️ ما اما نام اهلبیت را بر فرزندان خود میگذاریم و خواهیم گذاشت. چرا که معتقدیم، انسانها به نام هایشان شبیه می شوند.👨👩👧👦 🌸ما دوست داریم فرزندانمان شبیه محمد(ص) شوند، 🌸 ما دوست داریم فرزندانمان شبیه امام رضا، باشند. مهربان و باگذشت. 🌸 شبیه جوادالائمه باشند، بخشنده و سخی. 🌸 دوست داریم کودکانمان شبیه مهدی باشند. هدایت یافته. 🌸 شبیه باقر(ع) باشند، شکافنده علوم.🌸 شبیه صادق باشند، راستگو. 🌸 شبیه کاظم باشند، فروبرنده خشم و غضب.🌸 شبیه عباس باشند، عبوس نسبت به دشمنان. شجاع همچون شیر غرّان. 🌸 ابوالفضل باشند، صاحب فضل و بزرگی. 🌸 مجتبی باشند، برگزیده. 🌸 شبیه حسین باشند.. حسین.. 🌸 ما دوست داریم دخترانمان، فاطمه وار زندگی کنند 🌸 دوست داریم دختران سرزمین مان تکثیر زینب باشند. زینت پدرها و زینت دین. 🌸 دوست داریم زنان مان خدیجه باشند. یار و غمخوار همسر که تمام ثروتش را به پای دین محمد می ریزد. ☘️ آری ما با این نامها، فقط کودکانمان را صدا نمی زنیم.🗣 با این نامها به آنها می آموزیم که باید شبیه چه کسی باشند.. پا جای پای کدام اسوه انسانیت و شرافت بگذارند.. 🐾 ☘️ ما نخواهیم گذاشت نام شرافتمندترین انسانهای زمین، که همگی در راه توحید، در راه انسانیت و آزادگی جان داده اند، در سرزمین مان گم شود. و به زعم شوم دشمنان اسلام خاک بخورد. ☘️ ما با اسلام و هر اسمی که یادآور آن است، زندگی می کنیم و خواهیم کرد. اینجا ایران است. قلب اسلام. ❤️✌️ ✍️ منبع معانی اسامی: http://www.hessaby.com/namhaye_irani.htm 👉 @roshangarii 🌹