eitaa logo
شوق‌رویش
806 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
720 ویدیو
226 فایل
خوب بودن کافے‌نیست؛ بایدموثرباشیم🍃 سید جعفر حسینی - مطهری پژوه-درحال آموختن...
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه‌دوم‌ڪتاب‌ارزشمند 🌱سیرمطالعاتے‌آثارشهیدمطهࢪی 💠دانشگاه‌علوم‌پزشڪۍ‌ڪرمان [ ●جمعه‌ ساعت۲۰●] باتشڪࢪازبینش‌پژوهان از‌انجام‌فعالیت‌درس‌اول•°
[ اِلهی‌هَبْ‌لِی‌‌ڪمال‌َالانْقِطاعِ‌اِلیڪ ] ........ براۍآنچه‌ڪه‌اعتقـــاد دارید،ایستادگی کنید، حتۍ‌اگر‌هزینه‌اش‌تنها‌ایستادن باشد... .........
پیامی‌متفاوٺ‌ در‌ارتحال‌حضرت‌آیت‌الله‌مصباح 🔹 در این پیام، نام بیش از ۴۰ اثر آن فقیه فرزانه و فیلسوف انقلابی ذکر شده است... 🖼 عکس را باز کنید.
‏میگویند رهبری پیش از این میگفتند در مسائل جزیی و اجرایی دخالت نمیکنند،حال چگونه درباره خرید واکسـن ورود کردند؟ خرید واکسن موضوعیست که به سلامـــــت کل مـردم مربوط بوده و از این جـهت به هیچ عنوان امـری جزئی نیست.رهبـــــر یک جامعـــه چطــــور می تواند نسبت به سلامت مردمش بی تفاوتـــ باشد؟ محمد خجسته
انسان‌یڪ‌تذڪࢪدر‌هر۲۴‌ســـاعت به‌خـــــودش‌بدهـد‌،بـــد نیستـــــ بهترین موقع بعد از پایان نمـــاز وقتے سر به سجده مۍ گذاریــد مروری بر اعمال از صبح تا شب خود بینـدازد، ؟ شهیدحاج‌محمدابراهیم‌همت🌱
✍آیا در مسائل و معارف دینی باید هر مسئله ای را که حق هست بیان کرد ؟ کوتاه بگویم : خیر اهل بیت رعایت را صرفا در مقابل مخالفین نمی دانستـند بلکه تقیه بر اســــاس پذیرش حتی در برابـــــر بعضی شیعیان‌ را هم لازم المراعـــــات می دانستند. طبق این مبنـــــا کراماتی که از شهدا ، علما و بزرگان قرار است بیان شود باید ظرفیت پذیرش آن در جامعه لحاظ شود. بیانــات‌حاج آقای صدیقی‌در رسانه ملی نادرست بود.مخاطــــب رسانه ملی همه مردم بـــا درجات مختلف معرفتی هستند. ولی آیا چنین وقایعی محال است که برخـــــی گفتنـــــد ایـن مسائل خرافه ا‌ست؟ قطعا خیر شهید مطهࢪی یکی از آثار عبودیت را‌تصرف بیان‌میـکنند. روح در اثر عبودیــت حق تعالـــــے میتواند به چنیـــــن قدرتــی دست پیدا کنــد که به اذن حق‌تعالــــے‌در بدن خــــودش تصرف کند. اینکه برای حضرت‌آیت‌الله‌مصبـــاح رضوان‌الله‌علیه‌چنین‌اتفاقی‌افـــتاده است العُهدة‌‌علَی‌الراوی. ولی بیان چنین کراماتی قطعا در رسانه ملی و یا حتی فضاهای عام جایز نیست
-[پنج گام اساسی‌بــــࢪاۍ موفقیّت در یک‌ برنامھ مطالعاتـــــے]-🌹
ٰ‌`√وقتی موانـــــع بروز مۍ‌کننـد مسیـــــــࢪ‌ حرکتتـان‌ را‌ برای‌رسیــــدنِ به هدف ‌تغییر‌دهیــــــد ‌نه‌هدفتــــان‌را...
📘 این کتاب بیان نغز و شیرین ۴۰ تازه مسلمان از جاذبه های فوق العاده اسلام است. نومسلمانــــانِ ره‌یافته‌ای از این جاذبـــــه ها سخن می‌گویند که نگاهی عمیق و البته از برون بـه این آیین آسمانـی دارنـد. آنـــــان چشـــــم‌بسته به ایـــــن وادی رَه نبرده‌اند، بلکه پیش از این، رنــجِ انسانِ خسته از زرق و برق دنیای مادی را به وضوح دیده‌انـد؛ زرق و برق خیره‌کننده‌ای که ممـــــکن است در نگاهی سطحـی، عـده‌ای را مجذوب خویـش سـازد، امـــــا غرق شـــــدن در آن جز مـــــــلال و افسردگی، نتیجه‌ای در بر ندارد. به تعبیر زیبای حافظ: از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود زنهار از این بیابـــــان، ویــــن راه بی‌نهایت
عجیب‌است‌ڪه‌عده‌ای ڪارهاۍ‌همیشگی‌را‌انجاݥ‌می‌دهند . 🌱
استاد‌مطهࢪۍ‌یڪ‌متفڪر‌جامع‌بود. . این‌طورنبوکه‌در‌یک‌رشته‌غرق‌شده باشد‌و‌از‌امور‌مهم‌دیگـــرغافل‌بماند. ‌‌نمی‌کرد. . کتاب‌های بجا مانده از ایشـــان را اگر مطالعه کنیم می بینیم از آغاز عمر خود ، از آغاز نیاز به طراحی نوعی نقشه جامـع برای اندیشه و عمـل اسلامــــــــے را احساس می‌نمود. یکی از اسنادی که چنــین فڪرۍ‌ را به ما منتقل مۍ‌ڪند مقدمــــه ڪتاب انسان و سرنوشــت است . "[اگر‌در‌دوران‌شڪل‌دهی‌بنیــان‌های فکری‌خود‌هستیـدپراڪــنده‌خوانۍ را رها کنیدو‌یک‌بار‌بــرای‌همیشــه‌به یڪ‌سیرمطالعاتے‌منظم‌ ‌دل‌دهیــد]ٍ"
حاج‌قاسم گفته بود برای‌سربلنـــدی‌این قرارگاه خیلـــے بی‌قرار‌ بود. ؟ میگـفت... خدایا انقدر بهمون مشغله بده که دیگه فکر گناهم سراغمون نیاد! که دیگه فکر گناهم سراغمون نیاد! که دیگه فکر گناهم سراغمون نیاد!
معمولا‌انسان‌ها‌نتیجه‌را‌می‌بینند نه‌مسیـــــر‌طی‌شده‌‌به‌نتیجــه‌‌را.‌
ڪتاب را با دقت مۍ‌خواند. در ابتـدا و انتهـــــای ڪتاب یادداشت می‌نوشت. گاهی حتۍ یادداشــــت‌های مفصـــــل‌ترش را دࢪ دفتــــࢪ جداگانه‌ای ثبت می‌کرد. بسیارۍڪتاب‌ها‌را با‌ماژیڪ رنگے نشانه‌گذاری می‌ڪرد و خط می‌کشید. 📘ڪتاب‌ازچیزی‌نمی‌ترسیدم‴...
ا﷽ا [📗ڪتاب‌تبلیغ] 1⃣تصور میکنم مباحث کتاب تبلیغ فقط برای یک گروه خاص است چون... 2⃣تصور میکنم مباحث کتاب تبلیغ فقط برای یک گروه خاص نیست چون... بینش‌پژوهان‌محترم‌‌نظر‌خودرا‌بهمراه دلیل درچند‌‌خط‌‌بنویسید‌وبه‌آیدی‌زیر‌ارسال‌نمایید. @maharat313
🌹|تا‌خوب‌ها‌خوبتـــــࢪ‌نشوند|‌🌹 🌹‌|بدهـــــا‌خوب‌نمۍ‌شونــــد|🌹
: چیزی‌که‌در‌اسلام‌بیش‌از‌هـمہ برای‌من‌جاذبه‌داشت،این‌بـود که‌چقدر‌این‌دین‌از‌پرسش‌هاۍ انسان‌استقبال‌می‌ڪند‌ وهمـواره‌دعـوت‌به‌تحقیقـات بیشتر‌درتعالیـم‌دیـن‌مۍ‌ڪند.
برحاشیه‌برگ‌شقایق‌بنویسید گل‌تاب‌فشار‌در‌ودیوار‌ندارد🥀 حضرت‌صدیقھ‌ڪبریٰ‌رابه‌شمــــا محبیـن‌و‌عاشقان‌حضـرت‌تسلیت عرض‌مۍ‌نماید‌.‌‌ان‌شالله‌از‌پیـروان راستیـــݩ‌وجودمبارڪش‌باشیــم.
✨حضرت‌زهرا‌سلام‌الله‌علیها✨ ازپدرم‌شنیدم‌که‌فرمود: علما،دانشمندان،شیعیان‌وپیروانِ‌ما در روز‌ قیامت‌ در‌ حالى‌ محشــــور مى شوند ڪه تاجِ کرامت بر ســر نهاده اند. چون‌آنها‌دردنیا‌برهدایت‌بندگانِ‌خدا تلاش و ڪوشش داشته اند، مورد لطف‌و‌رحمت خداوند قرار میگیرند و هدایا و خلعت هاى فـــــراوان و گرانبهـاى بهشتى از جنـــس نـــــور تقدیمشان مـۍشود. سپس‌منـادۍالهی ندا‌می‌دهد : ای‌سرپرستان یتیمان آل‌محمد ڪه آنها را در روزگار یتیمےومحرومیت از وجود ائمه‌خود‌هدایت‌و‌راهنمایی کردید! اینها شـــــاگردان‌و‌یتیمانــے هستند ڪه شما آنها را‌سرپرستـــے و هدایت نمودید،پس‌ازخلعت‌هایی ڪھ‌به شما ارزانی شد، به آنها نیـز بدهید. در این هنگام علما به اندازه‌‌علومـے که مردم از آنها فراگرفتـه‌اند به آنها خلعت می دهند تاجایۍ ڪه‌برخی از مردم‌صد هزار خلعت نصیب آنها می شود. و پس‌از آن‌ خداوند از‌ فضـــل‌ خود خلعت‌های علما‌رافزون و مضاعـفــ مۍگرداند. 📘بحارالانوار، جلد 2، صفحه 3،
انبیاء در فضاۍ ظلمات و تاریڪی و سردرگمی‌ڪه‌همه ی انسان ها را فرا گرفته بود‌دست‌به‌کار می‌شدند: چرا ڪه این مشکلات و ظلمـــــاتِ انسان ها، موضوع ڪار آنهـــا بوده نه مانع ڪار آنها... مرض براۍ مریض مانع ست ولــے برای طبیب ، موضوع ڪاࢪ اوست. لذا با این نگاه هنگام رویارویــــےبا مشڪلات یاس و ناامیدی معنــــــا ندارد.
اگرپرده‌برداشته‌شودوشما‌آن‌سوی‌را ببینید،خواهید‌دید‌که‌اڪثرمـــردم‌به علت‌تسویف‌مبتلای‌به‌کیفر‌اعمــال‌بدِ این‌جای‌خودشـــان‌شده‌انــد. ‌"[ ]" تسویف ‌یعنی‌سَوْف‌سَوْف‌ڪردن. یعنی‌امروز‌و‌فردا‌ڪـردن. ‌بهار‌وتابستـــــان‌ڪـردن‌. امسال‌و‌سال‌دیگر‌ڪردن. وقت‌نیست‌و‌باید‌به‌جد‌بڪوشیم ‌تا‌خودمـــــان‌ر‌ادرست‌بسازیــــم . 🌱
"💚[ ]💚" امــام حسین‌(؏) نه فیس بوڪــ و واتساپ و تلگــراݥ داشتند‌و نه توییتر و اینستاگرام اما بیـش از هزار‌سال است‌ڪه‌صدها میلیون فالوور‌عاشق و فدایۍ‌دارند آنهـم در فضای حقیقے