eitaa logo
مهدوی ارفع
50.9هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.9هزار ویدیو
166 فایل
🔰کانال رسمی استاد مهدوی ارفع راه های ارتباطی؛ 🔹سوالات متداول👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/4133356522Cec3ea8cd99 🔹انتقادات و پیشنهادات👇🏻 https://daigo.ir/secret/6693496851 {بی حَرم نیست... کسی کہٖ حَرمش سینهٔ ماست} ‌
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍀برگ اول 🔴نهج البلاغه؛آئینه سیمای علی علیه السلام❗️ 💢یکی از دلایل اصلی برای اثبات ضرورت بازگشت به نهج البلاغه، عبارت است از لزوم ارائه چهره انسان تراز تمدن اسلامی، در جهانی که پر ادعا ترین تمدن بشری یعنی تمدن غرب رو به زوال نهاده است. 💢 جهان چشم انتظار تمدن نوین با دورنمایی روشن و عاری از تاریکی ها وکژیهای تمدنهای تجربه شده بشری است لذا ارائه چهره انسان تراز تمدن اسلامی برای جهانیان ضروری است. 💢مهمترین عامل جلب توجه بشر به تمدن و فرهنگ اسلام ناب محمدی صل الله و علیه و آله معرفی محصول تربیتی این فرهنگ به بشریت است. 💢اگر جهانیان ببینند که اسلام حقیقی چگونه انسانی می سازد قطعا بامیل و شتاب به سمت اسلام گرایش پیدا خواهد کرد 🔻رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند: (( امروز بشریت معاصر از ما سوال می کند این اسلامی که شما از آن دم میزنید و فکر می کنید رسالت آن جهانی است در صدد ساختن چگونه انسانی است؟ برای پاسخ چه کسی را بهتر وزیباتر و جامع تر از علی بن ابیطالب می توان نشان داد؟ چهره علی بن ابیطالب در هیچ جا مانند نهج البلاغه آشکار نمی شود. ✔️شخصیت امیرالمومنین علیه السلام خود؛ کلمه به کلمه وسطر به سطر تفسیر نهج البلاغه و قرآن است لذا شما وقتی نهج البلاغه را می‌خوانید هم تاریخ زندگی علی علیه السلام را دانسته اید و هم‌ اسلام را شناخته اید)) 🖊حجت الاسلام مهدوی ارفع 📘 ↩️ادامه دارد... 🆔 @mahdavi_arfae
⛔️ ⛔️سالیانی است که جمعی از دوستان ناآگاه اهل بیت علیهم السلام به تحریک غیرمستقیم و نامحسوس ایادی استعمار دقیقا در آستانه وحدت ، جشنی خرافه و غالباً مملو از سخنان و حرکات شنیع برپامی کنند تحت عنوان جعلی سلام الله علیها و متاسفانه در سالهای اخیر جریانات وابسته ای که به نظر نگارنده ذیل عنوان گونه شناسی می شوند به دست و پا کردن دلیل و توجیه و کتاب و ... در این خصوص اقدام می ورزند. ⛔️این دسته از مدعیان محبت آل الله و بغض و برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام اگر از بحث و فحص علمی نمی ترسند و اگر در مقابل اسناد مفصل و متقن روایی و تاریخی دهان به فحش و ناسزا وتهدید باز نمی کنند (همچنان که در دو سال اخیر درباره بنده به کرات اطهار کرده اند) جای بسی خوشحالی است ولی اگر اجازه تحقیق و روشنگری در این واقعه را نمی دهند لااقل به این سوال یک طلبه ستده پاسخ بدهند: ⛔️سالهاست رژیم اشغالگر قدس با حمایت انگلیس و امریکا سرزمینهای ملت مظلوم و مسلمان فلسطین را غصب و تاکنون صدهاهزار نفر مرد و زن و کودک آنها را کشته است به بهانه پدیده ای جعلی به نام ! ⛔️آنها مدعی اند که هیتلر نازی جمعیتی قریب به ۶ میلیون نفر یهودی را در کوره های آدم پزی در آلمان یا جای دیگری از اروپا زنده زنده سوزانده است و یهودیها هم در عوض سرزمین فلسطینیان را که مدعی اند سرزمین اباگ و اجدادی یهودیان است تصرف کرده اند. 🔹 گنه کرد در بلخ آهنگری   🔹به کرمان زدند گردن مسگری! ⛔️از آن روز تاکنون قانون مضحک و احمقانه در اروپا اجرا میشود مبنی بر جرم بودن تحقیق درباره ! و تا امروز جمعی از آزاداندیشان و محققان صرفا به جهت تحقیق و راستی آزمایی این ادعا محاکمه و زندانی شده اند، ⚠️اکنون سوال من از کسانی که متعصابنه معتقد و ملتزم و مروج جشن هستند و هرگونه تحقیق و روشنگری علمی و مستند را با تهدید و توهین جواب می دهند این است:" فرق بین شما و صهیونیستها چیست"❓ 🔹🔹🔹 ⏬اصل مدعا اما اصل ادعای این جماعت ۳ چیز است: 1⃣ خلیفه دوم در ۹ ربیع الاول سال ۲۳ هجری کشته شد. 2⃣ قاتل او شیعه مخلص امیرالمومنین علیه السلام فیروز ایرانی بود که بخاطر داشتن دختری به نام لوء لوء کنیه اش ابولوءلوء بود. 3⃣روایتی برای خصوص این شب و روز از امام هادی یا عسگری علیهماالسلام به نقل از احمدبن اسحاق قمی نقل شده که در این عید، قلم تکلیف برداشته شده و هر کس برای شادی دل حضرت زهرا سلام الله هر رفتاری حرامی انجام بدهد، گناه نوشته نمی شود. رفتارهای شنیعی مثل فحش های رکیک ، اعمال شنیع جنسی، رقص و غنا و... در برخی از این مجالس با همین توجیه انجام می شود که زبان از بیانش شرم دارد. ⚠️حداقل خیانت این برنامه به مکتب اهل بیت علیهم السلام این بوده است که صدها و بلکه هزاران شیعه بی گناه از طریق پخش صوت و فیلم این مجالس در میان جوانان اهل سنت، به خاک و خون غلطیدند! 👈نکته جالبی که در این موضوع به چشم می خورد این است که سردمداران جریان انحرافی ۹ ربیع غالبا کسانی هستند که به ظلم های آشکار و علنی نظام سلطه به اسلام و مسلمانان در عراق و سوریه و یمن و لبنان و فلسطین و... کوچکترین عکس العملی نشان نمی دهند و به قول معروف نشان دادند که "چاقو هرگز دسته ی خود را نمی بُرَد!!" به قول ملک الشعرای بهار: 🔹خـادم شمر كنوني گشته، وانـگه نالــه ها 🔹با دو صد لعنت، ز دست شمر ملعون ميكنند 🔹بر يزيد زنده ميگويند، هر دم صد مجـيز  🔹پــس شمـاتت بر يــزيد مـرده ي دون ميكنند 🔹پيش ايشان صد عبيداالله سرپا، وين گروه 🔹نــالـه از دســت عـبيــداالله مـدفون ميكنند 👈ما در این نوشتار بطور اجمالی کولی مستند هر سه مدعا را نقد و ردّ کرده ایم و امیدواریم خداوند به همه پیروان عزیز اهل بیت علیهم السلام روشنی و بصیرت در دین داری عطا فرماید. 📌در نهایت شجاعت شماره تلفن همراه بنده همچنان پذیرای فحشها، ناسزاها و تهدیدهای و البته نقدهای منصفانه و مشفقانه فضلای حق طلب خواهد بود.... 🖊مهدوی ارفع ↩️ادامه دارد.... 🆔 @mahdavi_arfae
⛔️ ♦️مطلب اول : آیا خلیفه دوم در ۹ ربیع به قتل رسید؟ 👈به شهادت اکثر قریب به اتفاق منابع اصیل، معتبر و قدیمی شیعه و سنّی خلیفه دوم در روز ۲۶ ذیحجه سال ۲۳ هجری قمری به قتل رسید و روز نهم ربیع الاول روز مرگ عمرسعد از قاتلان سیدالشهدا علیه السلام بود. 🔽برای مطالعه این واقعیت که نهم ربیع روز قتل عمرسعد توسط مختار ثقفی بود به دو منبع زیر مراجعه فرمایید: 📚علامه مجلسي، زاد المعاد، ص412 . 📚رسول جعفريان، صفويه در عرصه دين، فرهنگ و سياست، ج1 ،ص476-477 ⚠️اما به جهت تشابه اسمی بعدها برای شیعیان این امر مشتبه شد که نهم ربیع روز قتل خلیفه دوم است. اما اسناد معتبر شیعه و سنی که روز قتل خلیفه دوم را ۲۶ ذیحجه دانسته اند بسیار زیاد است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:👇 📚مروج الذَهب، علي بن حسين مسعودي(متوفي 346 ،(ج2 ،ص352 📚تاريخ يعقوبي، يعقوبي(متوفي 284 ،(ج 2 ،ص 159 📚تاريخ مدينه، ابن شَبه نميري(متوفي 262 ،(ج 3 ،ص 895 و943 📚تاريخ خليفه بن خياط، خليفه بن خياط عصفري(متوفي 240 ،(ص 109 📚أخبار الطوال، ابوحنيفه دينوري(متوفي 282 ،(ص 139 📚تاريخ كبير، بخاري(متوفي 256 ،(ج 6 ،ص 138 📚المصنف، ابن أبي شيبه كوفي(متوفي 235 ،(ج 8 ،ص 41 📚تاريخ طبري، طبري(متوفي 310 ،(ج 3 ،ص 265 📚المعارف، ابن قُتَيبه دينَوري (متوفي 276 ،(ص 183  📚2 فتوح، أحمد بن أعثم كوفي(متوفي 314 ،(ج 2 ،ص ۳۲۹ 📚موطأ، مالك بن انس (متوفي 179 ،(ج 2 ،ص 824 📚الآحاد والمثاني، ضحاك(متوفي 287 ،(ج 1 ،ص 102 📚المصنف، عبدالرزاق صنعاني(متوفي 211 ،(ج 11 ،ص 315 📚مسند احمد، احمد بن حنبل(متوفي 241 ،(ج 1 ،ص 55 📚طبقات الكبرى، محمد بن سعد(متوفي 230 ،(ج 3 ،ص 364 📚أنسابالأشراف، بلاذرى (متوفي 279 ،(ج10 ،ص439 📚المحبر، محمد بن حبيب هاشمى بغدادي(متوفي 245 ،(ص14 📚الثقات، ابن حبان(متوفي 354 ،(ج 2 ،ص 238 📚مسند ابن جعد، علي بن جعد بن عبيد(متوفي 230 ،(ص 195 📚التنبيه والإشراف، علي بن حسين مسعودي(متوفي 345 ،(ص 250 📚استيعاب، ابن عبد البِرّ(متوفي 463 ،(ج 3 ،ص 1152 📚المعجمالكبير، طبراني(متوفي 360 ،(ج 1 ،ص 70 📚مستدرك، حاكم نيشاپوري (متوفي 405 ،(ج 3 ،ص 92 📚التعديل والتجريح، سليمان بن خلف باجي(متوفي 474 ،(ج 3 ،ص 1054 📚سنن كبرى، بيهقي(متوفي458 ،(ج 8 ،ص 150 📚البدء و التاريخ، مطهر بن طاهر مقدسى (متوفي 507 ،(ج5 ،ص191 📚تاريخ مدينه ي دمشق، ابن عساكر(متوفي 571 ،(ج 44 ،ص 14 📚صفوه الصفوه، ابن جوزي(متوفي597 ،(ج1 ،ص291 📚الإنباء، ابن عمرانى (متوفي580 ،(ص۴۸ 📚 اُسدالغابه، ابن اثير(متوفي 630 ،(ج 4 ،ص 77 📚شرح نهج البلاغه، ابن أبي الحديد(متوفي 656 ،(ج 12 ،ص۱۴۸ 🖊مهدوی ارفع ↩️ادامه دارد... 🆔 @mahdavi_arfae
مهدوی ارفع
🕊بسم الله الرحمن الرحیم🕊 ما بر آنیم که در ظلمات جهل و ضلالت گمراهی چراغ درخشنده ای را به دست بشریت بدهیم تا راهبر و راهنمای جهانیان به سوی نور باشد. کتابی فطرت نواز که حقیقت علم و حکمت است. در راستای تربیت مدیران جلسات نهج البلاغه خوانی در قرارگاه های استانی اقدام به برگزاری، اولین کارگاه تخصصی تربیت و تعالی مربیان و مدرسان کشوری نموده است. 💠ویژگی های لازم جهت ثبت نام کنندگان : ۱.انس با کتاب شریف نهج البلاغه ۲.شناخت عمیق از اصول ،راهبردها و اندیشه پشتیبان نهضت ۳.توانمندی و سابقه و تبلیغ ۴.فرصت لازم جهت شرکت در دروره های آموزشی ۵.فرصت لازم جهت برگزاری کارگاه های تربیت مدیر جلسات دراستانها ۶.دارای روحیه جهادی ۷. حداقل تحصیلات طلبه سطح۲ یا کارشناسی رشته های مشابه. ۸.اداره لااقل یک جلسه نهج البلاغه خوانی ✳️فرآیند ثبت نام: ۱.ثبت نام اولیه.(ثبت نام به صورت فردی یا توسط رابطین استانی امکان پذیر می باشد) ۲.ارزیابی و گزینش در ستاد مرکزی نهضت ۳.ثبت نام قطعی پس از تایید یا معرفی قرارگاه استانی ✳️نکات قابل توجه: ۱.این کارگاه ویژه خواهران نهج البلاغه ای می باشد . ۲.علاقمندان با ارسال مشخصات ذیل به آیدی @h_davari اقدام به ثبت نام اولیه نمایند. نام و نام خانوادگی، سن، تحصیلات، شغل، مختصری از فعالیتهای آموزشی،تبلیغی و... ۳.ثبت نام قطعی افراد از طریق آیدی فوق به اطلاع علاقمندان خواهد رسید. ۴.هزینه ایاب و ذهاب به عهده شرکت کنندگان می باشد. ۵.امکان همراهی فرزندان خردسال فراهم گردیده است . زمان : ۲۲و۲۳آذر ( غروب۲۱ آذر غروب۲۳آذر) مکان:قم مقدس ۶.مهلت ثبت نام ۲آذرماه @mahdavi_arfae
⛔️ ♦️مطلب دوم: ابولولو که بود و به چه انگیزه ای خلیفه دوم را کشت؟ 🔹برخلاف افسانه سرایی های افراد ناموجه و بی اطلاع در طول تاریخ خصوصا از زمان حکومت های آل بویه و صفویه _ که حکومتهای شیعی بودند_ ابولولو نه تنها عاشق و شیفته امیرالمومنین نبود بلکه تمام کتب شرح حال، او را غیرمسلمان می دانند. 🔹درباره ي دين و آئين ابولؤلؤ ميان منابع تاريخي، نقطـه نظـر مشـتركي ديـده ميشود و آن اينكه وي هرگز مسلمان نبوده است و تنها اختلاف آنها بر سـر آن است كه آيا وي مسيحي شده بود يا بر آئين زرتشت باقي بوده است. 🔹بعضي از منــابع كهــن همچــون «مــرُوج الــذهب» مســعودي و يــا «المصــنف» ابن ابي شعبه کوفي از او به عنوان مجوسي ياد كرده اند. ۱ 🔹با این همه عده ای از مورخان همچون طبري و ابن عبد البر وي را مسيحي دانسته اند.۲  اما متأسفانه با وجود اين نصـوص تـاريخي معتبـر كـه همگـي حكايـت از غيرمسلمان بودن ابولؤلؤ دارد، بعضي از عوام شيعه به خـاطر وجـود تعصـبات مذهبي از وي فردي مسلمان و شيعه ساخته و حتي بعضي او را در شمار ياران خاص اميرالمؤمنين، عليه السلام، نيز قرار داده اند كه اين موضوع نه تنهـا انكـار نصوص معتبر تاريخي است بلكه از آن جهت كه حرفي بدون دليل و مـدرك است، موجب وهن و سست نشان دادن آموزه هاي شيعي خواهد بـود كـه ايـن نيز به نوبه ي خود موجب ايجاد كشمكش و تفرقه ميان مسلمين خواهد شـد. 👈با مراجعه به دلايلي كه درباره اسلام و يا حتي تشيع ابولؤلؤ گفته ميشود در خواهيم يافت كه اولين دليلي كه بر اين مطلب اقامه ميشود همان روايـت مربوط به است. زيرا در آن روايت براي قاتل خليفـه طلـب رحمـت شده است؛ (رحمة االله علي قاتله). ✔️لكن از آنجا كه مـا دربـار  بـي اساسـي و سست بودن اين روايت در نکته سوم به قدر کافی بحث مستند خواهیم کرد، لذا اصل ادعا باطل است و بی سند. 🔹🔹🔹🔹 ⏬اما دلايل ديگري كه براي تشيع ابولؤلؤ ذكر ميشود چنين است: 1⃣در كتاب «الهدايةالكبري» سخني از اميرالمؤمنين، عليهالسلام، نقل شده كه به خليفه دوم ميفرمايد: ⚜ «اني اراك في الدنيا بجراحة ابن عبـد ام معمـر تحكـم عليـه جـورا فيقتلك توفيقا يدخل واالله الجنان علي رغم منك»؛ 💠من همانا می بینم كه در دنيا به جراحت ابن عبدام معمر[= ابولؤلؤ] به جهت ظلمـي كـه بر او نموده بودي كشته ميشوي پس او توفيق كشتن تو را پيدا ميكند و به خدا قسم بر خلاف ميل تو داخل بهشت ميشود.» ۳ 2⃣اين روايت را حافظ رجب برسي نيز در «مشارق الأنوار اليقـين» آورده است. ۴ 🔹كسان ديگري كه آن را نقل كرده اند همگي آن را از اين دو كتاب گرفتـه انـد. بدين جهت در اينجا فقط به نقد و بررسي اين دو منبع و روايت مورد نظر در آنها خواهيم پرداخت. 📌اما درباره كتاب «الهدايـةالكبـري» نوشـته حسـين بـن حمـدان خَصـيبي جنْبلاني(م 358 هـ.ق) بايد گفت كه تمامي رجاليون شيعه مؤلف آن را فـردي فاسـدالعقيده و غيـر معتبـر مـيداننـد بگونـه اي كـه بـر روايـات او هرچنـد صحيح السند نيز اعتماد نكرده اند. 👈چنانچه ابن غضائري و علامه حلي درباره وي مي نويسند: «هو كذاب فاسد المذهب، صاحب مقالة ملعـونـة، لايلتـف اليـه» فردي بسيار دروغگو و داراي مذهبي فاسد و گفته ها و اعتقادات زشـتي دارد كه به آنها توجهي نميشود».۵   ___________________________ 📚پی نوشت ها: 1.علي بن حسين مسعودي، مروج الذهب، ج2 ،ص352؛ ابن أبـي شـيبة كـوفي، المصـنف، ج8، ص576؛ ابن قتيبه دينوري، الامامه و السياسه، ج1 ،ص40؛ أحمد بن أعـثم كـوفي، الفتـوح، ج2، ص323؛ ضحاك، الآحاد والمثاني، ج1 ،ص112و ابن شبه نميري، تاريخ المدينه، ج3 ،ص913. 2 .تاريخ طبري، ج3 ،ص263؛ ابن عبد البر، الاستيعاب، ج3 ،ص1155و ابـن أثيـر، الكامـل فـي التاريخ، ج3 ،ص4 3.حسين بن حمدان الخصيبي، الهداية الكبرى، ص162 . 4.حافظ رجب برسي، مشارق الانواراليقين، ص125 . 5.رجال ابن غضائري، ص54 و علامه حلي، خلاصة الأقوال، ص339 🖊مهدوی ارفع ↩️ادامه دارد.... 🆔 @mahdavi_arfae
📢 🌺🍃مژده به مخاطبین محترم کانال ✅با همت جامعه ایمانی مشعر از این به بعد می توانید کلیپ های سخنرانی به صورت صوتی و تصویری استاد را در سایت به آدرس زیر دریافت کنید:🔰🔰 http://heyat.tv/channel/DdxbNzxy/ 🆔 @mahdavi_arfae
⛔️ 👈نجاشي و ابن داود نيز درباره وي مينويسند: «الحسـين بـن حمـدان الخصـيبي الجنْبلانـي ابوعبـداالله كـان فاسـد المذهب».۱ 🔹علاوه بر اين، سند روايتي كه او نقل كرده مرسل و مجهول اسـت و از ايـن جهت نيز هيچ اعتباري بر آن نميباشد. 🔹امـا كتـاب «مشـارق الانـوار» حـافظ رجب برسي نيز وضعي بهتر از كتاب «الهدايةالكبري» نـدارد و تقريبـاً تمـامي رجاليون شيعه بعد از خودش اين كتاب را بي اعتبـار دانسـته و نويسـنده آن را هم متهم به غلو نموده اند.۲ 👈 به گونه اي كه علامه  مجلسي درباره كتاب وي مي نويسد: «من بر آنچـه كه اين كتاب به تنهايي نقل نموده است اعتماد نميكنم زيرا آن را مشـتمل بـر اشتباه و آشفتگي و غلو يافته ام». 👈ميرزا محمد باقر موسوي خوانساري نيز در كتاب روضات الجنّات درباره وي مي نويسد: «...امر اين مرد در تقويت ستونهاي اهل ارتفاع و غلو و احيـاء مراسـم بدعتگزاران و خروجش از دايره ظواهر شريعتي كه اصولش وابسته و استوار به فروعش است و بلند پروازيش بر شالوده غلات و مفوضه و التزامش به تخطئه بزرگان اهل ملّت و دين و تزكيـه او كسـاني كـه مخالف روش فقهاء و مجتهدين هستند... و اعتقادش به عـدم مؤاخـذه هيچيك از محبين اهلبيت، عليهمالسلام، بـه هـر گنـاه و جرمـي كـه فرض شود، و اينكه پايه هاي مذهب را بر تـأويلات هوائيـه فاسـده اي كه دليلي ندارد بنا كرده است، با اينكه همانگونه كه سـخن دربـاره آن فراوان گفته شده اولين مراتب الحاد و خروج از دين گشـودن بـاب تأويل است؛ همه اينها از جمله مطالب مسـلَّمه و يقيني هايی اسـت كـه براي همه آشنايان به گفتارش آشكار و روشن است و بـراي احـدي از  تأمل كنندگان در تصنيفاتش شك و ترديدي بجاي نميگذارد».۳ ✔️در مجموع مشخص گرديد كه اين روايت از نظر سند قابل اعتماد نيسـت و نميتواند دليل واقع شود. 🔹اينها علاوه بر آن است كه، آنچه از ايـن روايـت نيـز برداشـت مـيشـود هيچگاه بيانگر درستي اعتقاد و يا مؤمن بودن ابولؤلؤ نيست بلكه ايـن روايـت تصريح بر آن دارد كه انگيزه ابولؤلؤ براي قتل خليفه دوم بـه جهـت ظلمـي بوده كه بر او ميشده است. 3⃣ دليل ديگر آن است كه افنـدي در ريـاض العلمـاء گفتـه اسـت: «فيـروز (ابولؤلؤ) از بزرگان مسلمين و مجاهدين بلكه از پيروان مخلص اميرالمـؤمنين بوده اس سپس درباره اين مطلب چنين اسـتدلال مـيكنـد كـه ذكـوان است و عبـداالله بـن ذكـوان از خـواص ياران امام سجاد، عليهالسلام، بوده است پس اين بهترين دليل بر تشيع ابولؤلؤ قاتل می باشد. با آنكه صاحب رياض العلماء به تتبع و تحقيق شهرت دارد ليكن اين سخنان وي حاكي از مطالب ديگر است زيرا: 🔸اولاً؛ برادري ذكوان و ابولؤلؤ مسلم نيست فقط برخي رجاليون اهل سـنت  اين سخن را نقل كرده اند ولي دليلي قطعي براي آن وجود ندارد. 🔸ثانياً؛ به فرض قبول برادري آن دو، ذكـوان نـه از خـواص، بلكـه حتـي از ياران اميرالمؤمنين، عليه السلام نيز به حساب نمي آيد. 🔸ثالثاً؛ عبداالله بن ذكوان فقط در شمار كساني كه از امام سجاد، عليه السـلام، روايت كرده اند ذكر شده و به عنوان يار و همـراه امـام چهـارم سـخني از او نيست. ذكوان و فرزندش عبداالله نه تنها از شمار شيعه نيستند كـه از مـوالي و خادمان بني اميه و وا‌بسته به همسر خليفه سوم، عثمان، قلمداد شده اند.۴ 🔸 رابعاً؛ ايمان داشتن و مسلمان بودن ذكوان و پسرش چه رابطه اي با ايمان يـاعدم ايمان داشتن ابولؤلؤ دارد؛ گويا در اين استدلال چنين فرض شده كه بـرادر هركس مسلمان شود او نيز قطعاً مسلمان است... 🖊 مهدوی ارفع ↩️ادامه دارد... 🆔 @mahdavi_arfae
⛔️ 4⃣بعضي نيز خواسته اند با تكيه بر اين گفته كه پيامبر، صـلي االله عليـه وآلـه، امر به اخراج كفار از جزيرةالعرب و خصوصاً مكّه و مدينه نموده اند، اثبـات كنند كه ابولؤلؤ مسلمان بوده است زيرا اگر ابولؤلؤ مسـلمان نبـود، نبايـد بـه مدینه راه می یافت. 🔻اما آنچه در اين استدلال به آن توجه نشده آن است كه: 🔹اولا؛ بنا به نقل منابع از آنجا كه عمر اجازه ورود افراد بالغ از عجمـان را به مدينه نمي داد مغيرة بن شعبه، مولاي ابولؤلؤ، نامه اي به خليفه نوشـت و بـا اشاره به مهارتهايي كه در ابولؤلؤ وجود داشت از وي اجازه ورود ابولؤلؤ را به مدينه گرفت. ___________________________________ 📚 پی نوشت ها: ۱. ابن حجر، تهذيب التهذيب، ج5 ،ص178. ۲ .ابن حبان، الثقات، ج7 ،ص6؛ ابن حجر، تهذيب التهذيب، ج5 ،ص178؛ خطيب بغدادي، تـاريخ بغداد، ج10 ،ص227 و ابن عساكر، تاريخ مدينه دمشق، ج28 ،ص44؛ اين رابطه به گونه  اي بـوده است كه وي حتي به نقل رواياتي مي پرداخته كه در راستاي اهداف شوم بني اميه جعل شده اسـت؛ مانند روايتي ساختگي كه در آن به فضليت روزه گرفتن و شادماني در روز عاشورا پرداخته شده و فضائل بسياري را براي اين روز جعل نموده اند.( ابن جوزي، الموضوعات، ج2 ،ص200) ۳. .ميرزا محمد باقر موسوي خوانساري، روضات الجنات، ج3 ،ص343-344 . ٤.شيخ علي نمازي شاهرودي، مستَدرك سفينة البحار، ج9 ،ص215 به نقل از رياض العلماء. ______________________________ كه از قضا همين يك مورد نيز كه اجازه ورود يافت، دست  به قتل خليفه زد. از اين حيث ميتوان گفت اگر اين جريان بيان شده واقعيت نيز داشته باشد، ورود ابولؤلؤ به مدينه در نوع خود يك استثناء بوده است. 🔹ثانياً؛ حقيقت دستور پيامبر، صلي االله عليه وآله، بـه اخـراج كفـار از مكکه و مدينه، را بايد اخراج كفاري دانست كه حُرّ بوده و آزادانه در مکـه و مدينـه زندگي مي نمودند اما در مورد بندگان و كنيـزان اصـولاً چنـين حكمـي قابـل تصور نيست زيرا كساني كه در آن زمان به بنـدگي گرفتـه مـي شـدند عمـدتاً كفاري بودند كه در جنگ با مسلمين به اسارت آنها در مي آمدند و بعد از اسارت نيز هيچ الزا‌مي بر مسلمان شدن آنهـا وجـود نداشـت. بـا ايـن مقدمـه چگونه مي توان تصور نمود كساني كه توسط مسلمين به بندگي گرفته شده اند تا به صاحبان مسلمان خود خدمت كنند را از جزيرةالعرب اخراج نمود.     🔹🔹🔹🔹  1. علي بن حسين مسعودي، ( مروج الـذهب، ج2 ،ص352؛ ) از ايـن جهـت عمـر پـس از مجـروح شدنش كساني را كه موافق آمدن چنين افرادي به مدينه بودند سرزنش ميكرد و آنان را مسبب قتل خود مي خواند. (ابن أثير، النهاية في غريب الحديث، ج3 ،ص286» قال [عمر] لابن عبـاس: قـد كنت أنت وأبوك تحبان أن تكثر العلوج بالمدينة») اما مخالفان نظر وي مي گفتند كه مدينه جـز بـا ورود علوج- افراد عجمي كه با تحقير به اين اسم ياد مـي شـدند- آبـاد نمـي شـود. (رك: رسـول جعفريان، تاريخ سياسي اسلام، ج2، تاريخ خلفا، ص109 ) 🖊مهدوی ارفع ↩️ادامه دارد... 🆔 @mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️ حرام شرعی❗️ 🔷رهبر انقلاب: توهین به مقدسات اهل سنت،حرام شرعی است.(٢٢/٢/٨٨ ) 🆔 @mahdavi_arfae
animation.gif
1.08M
💯اجر کسی که مردم را با نهج البلاغه که بالاترین امربه معروف و نهی از منکر است، آشنا می کند،از اجر مجاهد فی سبیل الله بالاتر است❗️ ✨✨✨✨✨✨ 🔷🔹تمام کارهای نیکو و جهاد در راه خدا، برابر امر به معروف و نهی از منکر،چونان قطره ای بر دریای مواج و پهناور است... 📚 ، بخشی از حکمت٣٧٤ 🆔 @mahdavi_arfae
#سبک_زندگی_اسلامی 🌹پیامبر خدا(صل الله علیه وآله وسلم): 💢سفره هایتان را به سبزی آذین کنید؛ زیرا آن همراه با گفتن بسم الله، شیطان را می راند... 📒دانشنامه احادیث پزشکی،ج٢،ص٧٤ 🆔 @mahdavi_arfae
🎇🍃🌹﷽🌹🍃 🎇 ما برای گسترش در بین مردم، دو راهبرد داریم : 1⃣ آسان سازی 2⃣ ارزان سازی ✅ آسان سازی (راهبرد در محتوا) : خداوند متعال در فراگیرکردن قرآن کریم به عنوان متن محوری اسلام که به مراتب از نهج البلاغه سخت تر و تخصصی تر است، راهبرد «تیسیر» را به کار برده است : « وَ لَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ . . . » «یَسَّرنَا» یعنی آسان سازی، نه سطحی سازی. و آسان سازی یعنی کار را گام به گام پیش بردن. ✅ ارزان سازی (راهبرد در اجرا) : قرآن کریم، در اجرا از راهبرد «» استفاده می کند و به همۀ انبیاء عظام سفارش می نماید: «وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى رَبِّ الْعَالَمِينَ» مزد رسالت انبیاء را برعهده خداوند متعال گزاردن، راهبرد آسان سازی قرآن برای جهانی کردن ادیان الهی قرار داده است. اما این دو راهبرد در نهج البلاغه ✅ آسان سازی: از عمده ترین دلایل توهّم سخت و تخصصی بودن نهج البلاغه، در اذهان عموم، روش برخورد همیشگی با این کتاب شریف است. اما بازگردیم به نحوۀ بهره برداری ما از قرآن کریم. در خانواده ها، مهدهای کودک و مدارس، درگام نخست بی آنکه اصرار برفهم ترجمۀ قرآن کریم باشد، کودکان به فراگیری قرائت قرآن تشویق و ترغیب می شوند و این گام را مقدمۀ ورود به فهم و تفسیر قرآن می دانیم. اما آشنایی عموم با کتاب شریف نهج البلاغه، جلسات شرح است. اینکه شاهد هستیم خطبه ای سالها در مساجد و محافل داده می شود. این نحوۀ بهره برداری و برخورد، توهّم سخت بودن را تقویت می کند. بر همین اساس، روشی به نام «نهج البلاغه خوانی آسان» ابداع کردیم . ✅ _آسان: 1⃣ ترجمه بخوانید. 2⃣ ترجمه مرحوم دشتی است. 3⃣ باروزی 10 دقیقه شروع کنید. 4⃣ ابتدا حکمت ها را دو مرتبه از اول به آخر بخوانید، سپس نامه ها را از آخر به اول و در نهایت، خطبه ها را هم از آخر به اول. 5⃣ در دور اول نیازی به حفظ و یاداشت برداری نیست. 6⃣ ما تضمین می کنیم که در همان دور اول، حدود 70 درصد نهج البلاغه را به راحتی درک کنید. پس فعلا نیازی به شرح و تفسیر نیست. ✅ارزان سازی : تشکیل و راه اندازی جلسات نهج البلاغه خوانی در مساجد، منازل، حسینیه ها و ... یعنی هرمکانی که امکان تجمع افراد وجود دارد؛ آن هم بدون دریافت هزینه برای مکان، سخنران و ... و هم چنین تهیه شریف نهج البلاغه با کمترین هزینه (72درصد تخفیف) در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. با این دو راهبرد مؤثر، تولید انبوه نهج البلاغه خوان در ، محقق خواهد شد. 🖊مهدوی ارفع 🆔 @mahdavi_arfae
#زنده_باد_زندگی 🌟گفتگوی زنده حجت الاسلام و المسلمین #مهدوی_ارفع در برنامه زنده باد زندگی. #پخش_از_شبکه_دو_سیما ✅با موضوع #وحدت_در_نهج_البلاغه #امروز سه شنبه ٢٩ آبان #ساعت_١٠_صبح لطفا اطلاع رسانی کنید. 🆔 @mahdavi_arfae
هم اکنون شبکه۲ زنده باد زندگی با کلام شیوای استاد گرانقدر @mahdavi_arfae
1⃣ 🔴وحدتی که مکتب ما به ما معرفی کرده یک است نه تاکتیکی و نه استراتژیکی؛ یعنی باورهای اعتقادی و دینی ما به ما میگوید: اختلاف نکنید اگر تفرقه داشته باشید، هیچ نعمت و موهبت الهی به شما نخواهد رسید. 🔻ما اعتقاد داریم هر فرقه ای با حفظ همان چارچوبهای مذهبی خودش به وحدت ملزم می شود؛ یعنی همان چارچوب مذهبی او را امر می کند که: با همدیگر حرکت کنید باهم همراه و همدل و هم راستا باشید. 🔻امیرالمومنین علیه السلام که ما افتخار داریم در همه جای دنیا با نهج البلاغه اش شناخته میشویم، خودش در فرهنگ ما مسلمانها بالاخره یکی از اولین یا مهم ترین نقطه ای است که میتوانست مایه اختلاف و افتراق امت بشود سر قضیه خلافت اما وقتی وارد سیره خودشان میشویم می بینیم: ✅در نهج البلاغه به ابو موسی اشعری نامه نوشته اند: " والله در تمام امت اسلام احدی از من حریص تر به وحدت نیست. ( ) ✅دقیقا روزی که بعد از پیامبر،سر قصه خلافت،ابوسفیان آمد در خانه امیرالمومنین (علیه السلام) به خیال خودش میخواهد از این فرصت سوء استفاده کند میرود برای زرنگی عباس را هم که قوم و خویش امیرالمومنین است همراه می آورد. میگوید:"چه نشسته ای که حکومت حق تو بود و دیگران آنرا بردند"حضرت اینجا مفصل برخورد میکند میگویند:"تو آمده ای از این فرصت استفاده کنی افتراق بیندازی بین امت، و من مایه اختلاف امت نخواهم شد و در را به رویش بستند.( ) 🔰ببینید امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه یک تعریفی از وحدت دارند که همه آنچه که ادعا کردم از وحدت ایدئولوژیک و غیره در این جمله خیلی زیبا تعریف شده است؛ من اسم این را گذاشته ام، ! ♦️حضرت میفرمایند:" به گذشتگان خود برگردین مومنان کی به قدرت، به عزت، به امنیت، به رفاه و به شکوه و شوکت رسیدند" ؟ ✅آنگاه که وحدت اجتماعی داشتند؛ بعد تعریف میکنند؛"خواسته های آنان یکی، قلبهای آنان یکسان، (یعنی از ته دل اعتقاد داشتند که باید همراه هم باشند، همدیگر را کمک کنند.) دستهای آنان مددکار یکدیگر، شمشیرها یاری کننده،نگاه ها به یک سو دوخته و اراده ها واحد و همسو بود آیا در آن حال مالک و سرپرست سراسر زمین نبودند؟و رهبر و پیشوای همه دنیا نشدند ؟! 🔻امیرالمومنین علیه السلام معتقد است که این وحدت باید در چند لایه شکل بگیرد: ⏪در اهداف و قلبها ،(حب و بغض ها ارزش ها و ضدارزش ها) یکی بشود،گرایشها یکی بشود، در امکانات و دارائیها همدیگر را کمک کنید در مبارزه با دشمنان همدیگه را یاری کنید.و بعد همه به یک نقطه به یک هدف به یک تمدن خیره بشوید و اراده هایتان را یکسان کنید تا کار پیش برود... ↩️ادامه دارد... 👤حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع 📺برنامه زنده باد زندگی ۲۹/آبان /۱۳۹۷ 🆔 @mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕊فاستبقوالخیرات🕊 🌹همگام با مادر سادات در دفاع از اول مظلوم عالم در طرح: 🎀از میلاد نبی تا میلاد ولی🎀 همراه با جوایز 🎁ارزنده : تا ۳۰آبان 🔻روش ثبت نام: ارسال از طریق نرم افزار ایتا @moshtaghe @sadeghiniyari @Menhaj110 همراه با مشخصات کامل شامل: نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، تحصیلات، شهر محل سکونت و شماره تلفن همراه. 🔻اطلاعات تکمیلی در کانال🔻 🆔 @mahdavi_arfae
🔹🔷 🔷🔹 🚫منت گذاری بر مردم ممنوع❗️ 📜نامه به مالك اشتر، هنگامی که برای فرمانداری مصر برگزیده شد: ✅...مبادا با خدمت هایی که انجام دادی بر مردم منت گذاری، یا آنچه را انجام داده ای بزرگ بشماری، یا مردم را وعده داده، سپس خلف وعده نمایی! منت نهادن پاداش نیکوکاری را از ببن می برد، و کاری را بزرگ شمردن ، نور حق را خاموش می گرداند، وخلاف وعده عمل کردن، خشم خدا و مردم را بر می انگیزد که خدای بزرگ فرمود: 《دشمنی بزرگ نزد خدا آنکه ، بگویید و عمل نکنید.》 📚 ، بخشی از نامه٥٣ 🆔 @mahdavi_arfae