16.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 سعید عابد، راننده قانونمدار اسنپ مهمان برنامه صبحگاهی شبکه 3 شد!
🔺جزئیات ماجرای پیاده کردن زن بدحجاب از اسنپ به روایت خود راننده در پخش زنده تلویزیون
✅ تمام کارهای نیکو و جهاد در راه خدا، برابر امر به معروف و نهی از منکر،چونان قطره ای بر دریای مواج و پهناور است. همانا امر به معروف و نهی از منکر، نه اجلی را نزدیک میکنند، و نه از مقدار روزی می کاهند، و از همه اینها برتر سخن حق در پیش روی حاکمی ستمکار است.
📚 #نهج_البلاغه، بخشی از حکمت٣٧٤
#مهدوی_ارفع
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
🆔 @mahdavi_arfae
پـله
پــــــله
سقــــــــوط
در آتــش جهـــنم ❗️
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه #مهدوی_ارفع
🆔 @mahdavi_arfae
استاد مهدوی ارفع
📝 #مشق_فردا 6⃣1⃣ شرح #بیانیه_گام_دوم 🔻چیستی گفتمان 3 (قسمت سوم) ⚠️غذا _سرباز_دشمن 🚨 به عنوان
📝 #مشق_فردا 7⃣1⃣
شرح بیانیه گام دوم انقلاب
🔻چیستی گفتمان۴
🔹سیر تطورات گفتمان انقلاب ۱
📌در مباحث پیشین عرض شد برای تحقق یک گفتمان، سه ساحت : اندیشه ، فرهنگ و هنر و اجتماع و سیاست باید بطور منطقی و ارگانیک به یکدیگر الحاق شوند. اینک باید دید گفتمان انقلاب اسلامی از مرحله نضج تا کنون چه تطوراتی را به خود دیده است؟
🔰 به عقیده نگارنده در یک نگاه کلان گفتمان انقلاب اسلامی دارای دو دوره حضور در جامعه ایرانی است:
⭕️ دوره اول: دهه های ۴۰، ۵۰ و۶۰ که گفتمان شکل می گیرد و بدلایلی که عرض خواهد شد به سرعت اوج و عمق پیدا می کند و حاکم می شود. برخی از دلایل مورد ادعا عبارتند از:
1⃣ با اولین فریاد امام بزرگوار ما در نخستین بیانیه اش همه جریانات، احزاب و گروه هایی که نوعی تعارض با نظام پادشاهی یا روش مدیریت کشور در نظام وقت را داشتند، احساس همگرایی با اندیشه و شعارهای امام کردند. لذا بظاهر جریانات متعددو متنوعی حول محور مبارزه با شاه، یا استبداد جمع شدند. اما به مرور زمان، هرچه به مقطع پیروزی انقلاب نزدیکتر می شدیم اختلافات فکری و ایدئولوژیک رخ نشان می داد.
تا جایی که بخش زیادی از توان اندیشمندی همچون شهید مطهری مصروف این میدان شد که با انواع برداشتها از اصلاحات، انقلاب و اسلام مبارزه جدی فکری کنند.
⏪ از مارکسیست ها و ماتریالیست ها تا گروه فرقان و ولایتی های آن زمان، هیچکدام از تیغ نقد و رد شهید مطهری جان سالم نبردند. چرا؟ چون او به خوبی می فهمید نهضت امام قطعا به پیروزی می رسد و اگر در عرصه اندیشه و تئوری پردازی برای پساپهلوی مراقبت نشود، گروهها و گروهکها حاصل جمع خونها و شکنجه ها و مبارزات را به نفع اندیشه های غلط، انحرافی و التقاطی خود سوق خواهند داد.
⏪ اندیشه هایی که پس از پیروزی انقلاب تا مدتی اصرارشان بر عدم درج اصل ولایت فقیه در قانون اساسی، استقرار نظام جمهوری دمکراتیک، یا جمهوری خلق و امثال آن پابرجا بود.
⏪ جالب است که ساواک رژیم منحوس پهلوی از یک طرف حسین شریعتمداری(مدیرمسئول کنونی روزنامه کیهان) را به جرم اقدامات علیه اعلی حضرت دستگیر می کند و از سویی دیگر احسان طبری_ تئوریسین حزب توده _را!! این دو در یک سلول به جان اعتقادات هم می افتند تا اینکه حسین شریعتمداری، طبری را به توبه از اندیشه های التقاطی وادار می کند و او در یک چرخش بزرگ ایدئولوژیک کتاب کژ راهه را منتشر می کند...
🖊 حمیدرضا #مهدوی_ارفع
↩️ ادامه دارد......
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه
🆔 @mahdavi_arfae
1_68764850.mp3
20.69M
🔈صوت سخنرانی :
🔹حجت الاسلام مهدویارفع
✅ امیرالمومنین اولین شخصیت مقتدر مظلوم تاریخ است که مظلومیتش از سر حکمت بود، نه ضعف! مظلومیتش از شهادتش هم بالاتر بود!
✅ مظلومیت بزرگترین رسانه تاریخ!
🗓 ۲۱ ماه مبارک رمضان ۹۸، کهف الشهدا
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
#نهج_البلاغه #مهدوی_ارفع
┏━━━🍃🌺🍃━━━┓
@mahdavi_arfae
┗━━━🍂━━
🌹جلسه انس با #نهج_البلاغه
🔹باحضور حجة الاسلام #مهدوی_ارفع
⏪ امروزسه شنبه ساعت18 الی20
📍تهران، جاده مخصوص کرج _تهران قبل از میدان آزادی شهرک شهیدفکوری بلوک9 طبقه11 واحد5 منزل آقای تاجیک
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
🆔 @mahdavi_arfae
🔴 امیرالمؤمنین اولین مظلوم مقتدر عالم❗️
📌 (قسمت اول)
🔰 از ویژگیهای ممتاز شخصیت علی
(علیهالصّلاةوالسّلام) این است که اقتدار را با مظلومیت جمع کرد!
🔰 آدمها یاد نمی گیرند که در کنار اینکه باید مظلوم باشند، مقتدر باشند، و گاهی به خاطر پیشبرد اهداف الهی خودشان در عین حال اینکه مقتدر هستند، مظلوم باشند.
🔰 امیرالمؤمنین مظلومیتش از سر ضعف نبود، از سرحکمت بود! گاهی انسان دستش نمیرسد که حقش را بگیرد، ناگزیر می شود مظلوم باشد. اما گاهی وقت ها می تواند حق خودش را بگیرد؛ اما مصلحت بالاتری را در نظر می گیرد و به خاطر آن مصلحت از حق خودش می گذرد حالا یا برای کوتاه مدت ، یا برای بلند مدت، یا برای همیشه!
🔰 امیرالمؤمنین (علیهالصّلاةوالسّلام) اولین شخصیت تاریخ در این صفت « مظلوم مقتدر» است در این اوج!
🔰وقتی داستان رحلت پیامبر پیش آمد، فقط ۷۰ روز از غدیر گذشته، انگار صد و بیست هزار نفر بیعت کننده همه فراموشی گرفته بودند و رفتند سراغ دیگران و امیرالمؤمنین را تنها گذاشتند؛حضرت در خطبه سوم نهج البلاغه که معروف است به خطبه « شقشقیه» ( یعنی غصه ای که یک لحظه فوران می کند و صاحبش آن را فرو می خورد)؛ آنجا سیر این قصه خلافت را بعد از پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) در سه دوره، البته با رعایت همه جوانب وحدت بیان می کند. در همان ابتدا می فرماید: با اینکه می دانستند دریای علوم از دامن کوهسار من است که به بشریت جاری می شود، و مراغان بلند پرواز اندیشه هرچقدر تلاش کنند به ارتفاع و بلندی فکر من نخواهند رسید، من بین دو راهی مانده بودم که با دست خالی قیام کنم و حقم را بگیرم، یا سکوت کنم دراین محیط خفقان زایی که جوانان را پیر و پیران را فرسوده می کند؟! خوب که فکر کردم دیدم صبر کردن اولویت دارد؛ به جهت اینکه مصلحت امت و جامعه در صبر من است.
🔰خب! چه صبری؟! با اینکه می توانستم بلند شوم و قیام کنم و نظم را به هم بریزم و چه بسا حقم را هم بگیرم، اما به این نتیجه رسیدم که نه! «حکمت و عقلانیت »؛ صبرم را به من حکم میکند. صبری هم که کردم صبر خیلی طاقت فرسایی است « في الْعَيْنِ قَذىً، وَفي الحَلْقِ شَجاً». تصورش را بکنید ۲۵ سال یک انسان استخوانی در راه گلویش گیر کرده نمی تواند درست نفس بکشد، ۲۵ سال! و چشمانش هم پر از خار شده نمی تواند نگاه بکند! می گوید من ۲۵ سال با این وضع صبر کردم خب، این یک نگاه!
🔰 اگر به همین بسنده می کرد، میگفتیم خب برای امیرالمومنین سخت نیست، تحمل میکند، فوقش میرود دنبال کار شخصی اش، به مزرعه اش می پردازد، به شاگرد پروری اش، به عبادتش می پردازد، تازه راحت هم شده است میرود نمازش را می خواند... ولی وقتی می آییم در نهج البلاغه، می بینیم نه! این آقا به خاطر همان «عقلانیت» و آن دستور پیامبر و همین حکمت فهمی با همه سه دولتی که بعد از پیامبر آمدند بر مسند قرار گرفتند همکاری کرد. با هر سه دولت! نگفته است من یک اپوزیسیون درست میکنم هرجا توانستم میزنم؛ نه! اتفاقا اصرار دارد که نباید حکومت ها تضعیف بشوند با اینکه هر سه حکومت را باطل می داند! بالاخره حقش را خورده اند، با هرسه دولت همکاری کرد....
↩️ ادامه دارد...
👤حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
#نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
🆔 @mahdavi_arfae