⛔️ #بدعت_مقدس2⃣
#عیدالزهرا_خرافه_ای_وحدت_شکن
♦️مطلب اول : آیا خلیفه دوم در ۹ ربیع به قتل رسید؟
👈به شهادت اکثر قریب به اتفاق منابع اصیل، معتبر و قدیمی شیعه و سنّی خلیفه دوم در روز ۲۶ ذیحجه سال ۲۳ هجری قمری به قتل رسید و روز نهم ربیع الاول روز مرگ عمرسعد از قاتلان سیدالشهدا علیه السلام بود.
🔽برای مطالعه این واقعیت که نهم ربیع روز قتل عمرسعد توسط مختار ثقفی بود به دو منبع زیر مراجعه فرمایید:
📚علامه مجلسي، زاد المعاد، ص412 .
📚رسول جعفريان، صفويه در عرصه دين، فرهنگ و سياست، ج1 ،ص476-477
⚠️اما به جهت تشابه اسمی بعدها برای شیعیان این امر مشتبه شد که نهم ربیع روز قتل خلیفه دوم است. اما اسناد معتبر شیعه و سنی که روز قتل خلیفه دوم را ۲۶ ذیحجه دانسته اند بسیار زیاد است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:👇
📚مروج الذَهب، علي بن حسين مسعودي(متوفي 346 ،(ج2 ،ص352
📚تاريخ يعقوبي، يعقوبي(متوفي 284 ،(ج 2 ،ص 159
📚تاريخ مدينه، ابن شَبه نميري(متوفي 262 ،(ج 3 ،ص 895 و943
📚تاريخ خليفه بن خياط، خليفه بن خياط عصفري(متوفي 240 ،(ص 109
📚أخبار الطوال، ابوحنيفه دينوري(متوفي 282 ،(ص 139
📚تاريخ كبير، بخاري(متوفي 256 ،(ج 6 ،ص 138
📚المصنف، ابن أبي شيبه كوفي(متوفي 235 ،(ج 8 ،ص 41
📚تاريخ طبري، طبري(متوفي 310 ،(ج 3 ،ص 265
📚المعارف، ابن قُتَيبه دينَوري (متوفي 276 ،(ص 183
📚2 فتوح، أحمد بن أعثم كوفي(متوفي 314 ،(ج 2 ،ص ۳۲۹
📚موطأ، مالك بن انس (متوفي 179 ،(ج 2 ،ص 824
📚الآحاد والمثاني، ضحاك(متوفي 287 ،(ج 1 ،ص 102
📚المصنف، عبدالرزاق صنعاني(متوفي 211 ،(ج 11 ،ص 315
📚مسند احمد، احمد بن حنبل(متوفي 241 ،(ج 1 ،ص 55
📚طبقات الكبرى، محمد بن سعد(متوفي 230 ،(ج 3 ،ص 364
📚أنسابالأشراف، بلاذرى (متوفي 279 ،(ج10 ،ص439
📚المحبر، محمد بن حبيب هاشمى بغدادي(متوفي 245 ،(ص14
📚الثقات، ابن حبان(متوفي 354 ،(ج 2 ،ص 238
📚مسند ابن جعد، علي بن جعد بن عبيد(متوفي 230 ،(ص 195
📚التنبيه والإشراف، علي بن حسين مسعودي(متوفي 345 ،(ص 250
📚استيعاب، ابن عبد البِرّ(متوفي 463 ،(ج 3 ،ص 1152
📚المعجمالكبير، طبراني(متوفي 360 ،(ج 1 ،ص 70
📚مستدرك، حاكم نيشاپوري (متوفي 405 ،(ج 3 ،ص 92
📚التعديل والتجريح، سليمان بن خلف باجي(متوفي 474 ،(ج 3 ،ص 1054
📚سنن كبرى، بيهقي(متوفي458 ،(ج 8 ،ص 150
📚البدء و التاريخ، مطهر بن طاهر مقدسى (متوفي 507 ،(ج5 ،ص191
📚تاريخ مدينه ي دمشق، ابن عساكر(متوفي 571 ،(ج 44 ،ص 14
📚صفوه الصفوه، ابن جوزي(متوفي597 ،(ج1 ،ص291
📚الإنباء، ابن عمرانى (متوفي580 ،(ص۴۸
📚 اُسدالغابه، ابن اثير(متوفي 630 ،(ج 4 ،ص 77
📚شرح نهج البلاغه، ابن أبي الحديد(متوفي 656 ،(ج 12 ،ص۱۴۸
🖊مهدوی ارفع
↩️ادامه دارد...
🆔 @mahdavi_arfae
⛔️ #بدعت_مقدس3⃣
#عیدالزهرا_خرافه_ای_وحدت_شکن
♦️مطلب دوم: ابولولو که بود و به چه انگیزه ای خلیفه دوم را کشت؟
🔹برخلاف افسانه سرایی های افراد ناموجه و بی اطلاع در طول تاریخ خصوصا از زمان حکومت های آل بویه و صفویه _ که حکومتهای شیعی بودند_ ابولولو نه تنها عاشق و شیفته امیرالمومنین نبود بلکه تمام کتب شرح حال، او را غیرمسلمان می دانند.
🔹درباره ي دين و آئين ابولؤلؤ ميان منابع تاريخي، نقطـه نظـر مشـتركي ديـده ميشود و آن اينكه وي هرگز مسلمان نبوده است و تنها اختلاف آنها بر سـر آن است كه آيا وي مسيحي شده بود يا بر آئين زرتشت باقي بوده است.
🔹بعضي از منــابع كهــن همچــون «مــرُوج الــذهب» مســعودي و يــا «المصــنف» ابن ابي شعبه کوفي از او به عنوان مجوسي ياد كرده اند. ۱
🔹با این همه عده ای از مورخان همچون طبري و ابن عبد البر وي را مسيحي دانسته اند.۲ اما متأسفانه با وجود اين نصـوص تـاريخي معتبـر كـه همگـي حكايـت از غيرمسلمان بودن ابولؤلؤ دارد، بعضي از عوام شيعه به خـاطر وجـود تعصـبات مذهبي از وي فردي مسلمان و شيعه ساخته و حتي بعضي او را در شمار ياران خاص اميرالمؤمنين، عليه السلام، نيز قرار داده اند كه اين موضوع نه تنهـا انكـار نصوص معتبر تاريخي است بلكه از آن جهت كه حرفي بدون دليل و مـدرك است، موجب وهن و سست نشان دادن آموزه هاي شيعي خواهد بـود كـه ايـن نيز به نوبه ي خود موجب ايجاد كشمكش و تفرقه ميان مسلمين خواهد شـد.
👈با مراجعه به دلايلي كه درباره اسلام و يا حتي تشيع ابولؤلؤ گفته ميشود در خواهيم يافت كه اولين دليلي كه بر اين مطلب اقامه ميشود همان روايـت مربوط به #نهم_ربيع است. زيرا در آن روايت براي قاتل خليفـه طلـب رحمـت شده است؛ (رحمة االله علي قاتله).
✔️لكن از آنجا كه مـا دربـار بـي اساسـي و سست بودن اين روايت در نکته سوم به قدر کافی بحث مستند خواهیم کرد، لذا اصل ادعا باطل است و بی سند.
🔹🔹🔹🔹
⏬اما دلايل ديگري كه براي تشيع ابولؤلؤ ذكر ميشود چنين است:
1⃣در كتاب «الهدايةالكبري» سخني از اميرالمؤمنين، عليهالسلام، نقل شده كه به خليفه دوم ميفرمايد:
⚜ «اني اراك في الدنيا بجراحة ابن عبـد ام معمـر تحكـم عليـه جـورا فيقتلك توفيقا يدخل واالله الجنان علي رغم منك»؛
💠من همانا می بینم كه در دنيا به جراحت ابن عبدام معمر[= ابولؤلؤ] به جهت ظلمـي كـه بر او نموده بودي كشته ميشوي پس او توفيق كشتن تو را پيدا ميكند و به خدا قسم بر خلاف ميل تو داخل بهشت ميشود.» ۳
2⃣اين روايت را حافظ رجب برسي نيز در «مشارق الأنوار اليقـين» آورده است. ۴
🔹كسان ديگري كه آن را نقل كرده اند همگي آن را از اين دو كتاب گرفتـه انـد. بدين جهت در اينجا فقط به نقد و بررسي اين دو منبع و روايت مورد نظر در آنها خواهيم پرداخت.
📌اما درباره كتاب «الهدايـةالكبـري» نوشـته حسـين بـن حمـدان خَصـيبي جنْبلاني(م 358 هـ.ق) بايد گفت كه تمامي رجاليون شيعه مؤلف آن را فـردي فاسـدالعقيده و غيـر معتبـر مـيداننـد بگونـه اي كـه بـر روايـات او هرچنـد صحيح السند نيز اعتماد نكرده اند.
👈چنانچه ابن غضائري و علامه حلي درباره وي مي نويسند:
«هو كذاب فاسد المذهب، صاحب مقالة ملعـونـة، لايلتـف اليـه» فردي بسيار دروغگو و داراي مذهبي فاسد و گفته ها و اعتقادات زشـتي دارد كه به آنها توجهي نميشود».۵
_______________________
📚پی نوشت ها:
1.علي بن حسين مسعودي، مروج الذهب، ج2 ،ص352؛ ابن أبـي شـيبة كـوفي، المصـنف، ج8،
ص576؛ ابن قتيبه دينوري، الامامه و السياسه، ج1 ،ص40؛ أحمد بن أعـثم كـوفي، الفتـوح، ج2،
ص323؛ ضحاك، الآحاد والمثاني، ج1 ،ص112و ابن شبه نميري، تاريخ المدينه، ج3 ،ص913.
2 .تاريخ طبري، ج3 ،ص263؛ ابن عبد البر، الاستيعاب، ج3 ،ص1155و ابـن أثيـر، الكامـل فـي التاريخ، ج3 ،ص4
3.حسين بن حمدان الخصيبي، الهداية الكبرى، ص162 .
4.حافظ رجب برسي، مشارق الانواراليقين، ص125
.
5.رجال ابن غضائري، ص54 و علامه حلي، خلاصة الأقوال، ص339
🖊مهدوی ارفع
↩️ادامه دارد....
🆔 @mahdavi_arfae
بغداد، ج10 ،ص227 و ابن عساكر، تاريخ مدينه دمشق، ج28 ،ص44؛ اين رابطه به گونه اي بـوده
است كه وي حتي به نقل رواياتي مي پرداخته كه در راستاي اهداف شوم بني اميه جعل شده اسـت؛
مانند روايتي ساختگي كه در آن به فضليت روزه گرفتن و شادماني در روز عاشورا پرداخته شده و
فضائل بسياري را براي اين روز جعل نموده اند.( ابن جوزي، الموضوعات، ج2 ،ص200)
۳. .ميرزا محمد باقر موسوي خوانساري، روضات الجنات، ج3 ،ص343-344 .
٤.شيخ علي نمازي شاهرودي، مستَدرك سفينة البحار، ج9 ،ص215 به نقل از رياض العلماء.
__________________________
كه از قضا همين يك مورد نيز كه اجازه ورود يافت، دست به قتل خليفه زد. از اين حيث ميتوان گفت اگر اين جريان بيان شده واقعيت نيز داشته باشد، ورود ابولؤلؤ به مدينه در نوع خود يك استثناء بوده است.
🔹ثانياً؛ حقيقت دستور پيامبر، صلي االله عليه وآله، بـه اخـراج كفـار از مكکه و مدينه، را بايد اخراج كفاري دانست كه حُرّ بوده و آزادانه در مکـه و مدينـه زندگي مي نمودند اما در مورد بندگان و كنيـزان اصـولاً چنـين حكمـي قابـل تصور نيست زيرا كساني كه در آن زمان به بنـدگي گرفتـه مـي شـدند عمـدتاً كفاري بودند كه در جنگ با مسلمين به اسارت آنها در مي آمدند و بعد از اسارت نيز هيچ الزامي بر مسلمان شدن آنهـا وجـود نداشـت. بـا ايـن مقدمـه چگونه مي توان تصور نمود كساني كه توسط مسلمين به بندگي گرفته شده اند تا به صاحبان مسلمان خود خدمت كنند را از جزيرةالعرب اخراج نمود.
🔹🔹🔹🔹
1. علي بن حسين مسعودي،
( مروج الـذهب، ج2 ،ص352؛ )
از ايـن جهـت عمـر پـس از مجـروح
شدنش كساني را كه موافق آمدن چنين افرادي به مدينه بودند سرزنش ميكرد و آنان را مسبب قتل خود مي خواند.
(ابن أثير، النهاية في غريب الحديث، ج3 ،ص286»
قال [عمر] لابن عبـاس:
قـد كنت أنت وأبوك تحبان أن تكثر العلوج بالمدينة»)
اما مخالفان نظر وي مي گفتند كه مدينه جـز بـا ورود علوج- افراد عجمي كه با تحقير به اين اسم ياد مـي شـدند- آبـاد نمـي شـود.
(رك: رسـول جعفريان، تاريخ سياسي اسلام، ج2، تاريخ خلفا، ص109 )
🖊مهدوی ارفع
↩️ادامه دارد...
🆔 @mahdavi_arfae
مهدوی ارفع:
⛔️ #بدعت_مقدس4⃣
#عیدالزهرا_خرافه_ای_وحدت_شکن
👈نجاشي و ابن داود نيز درباره وي مينويسند:
«الحسـين بـن حمـدان الخصـيبي الجنْبلانـي ابوعبـداالله كـان فاسـد المذهب».۱
🔹علاوه بر اين، سند روايتي كه او نقل كرده مرسل و مجهول اسـت و از ايـن جهت نيز هيچ اعتباري بر آن نميباشد.
🔹امـا كتـاب «مشـارق الانـوار» حـافظ رجب برسي نيز وضعي بهتر از كتاب «الهدايةالكبري» نـدارد و تقريبـاً تمـامي رجاليون شيعه بعد از خودش اين كتاب را بي اعتبـار دانسـته و نويسـنده آن را هم متهم به غلو نموده اند.۲
👈 به گونه اي كه علامه مجلسي درباره كتاب وي مي نويسد:
«من بر آنچـه كه اين كتاب به تنهايي نقل نموده است اعتماد نميكنم زيرا آن را مشـتمل بـر اشتباه و آشفتگي و غلو يافته ام».
👈ميرزا محمد باقر موسوي خوانساري نيز در كتاب روضات الجنّات درباره وي مي نويسد:
«...امر اين مرد در تقويت ستونهاي اهل ارتفاع و غلو و احيـاء مراسـم بدعتگزاران و خروجش از دايره ظواهر شريعتي كه اصولش وابسته و استوار به فروعش است و بلند پروازيش بر شالوده غلات و مفوضه و التزامش به تخطئه بزرگان اهل ملّت و دين و تزكيـه او كسـاني كـه مخالف روش فقهاء و مجتهدين هستند... و اعتقادش به عـدم مؤاخـذه هيچيك از محبين اهلبيت، عليهمالسلام، بـه هـر گنـاه و جرمـي كـه فرض شود، و اينكه پايه هاي مذهب را بر تـأويلات هوائيـه فاسـده اي كه دليلي ندارد بنا كرده است، با اينكه همانگونه كه سـخن دربـاره آن فراوان گفته شده اولين مراتب الحاد و خروج از دين گشـودن بـاب تأويل است؛ همه اينها از جمله مطالب مسـلَّمه و يقيني هايی اسـت كـه براي همه آشنايان به گفتارش آشكار و روشن است و بـراي احـدي از تأمل كنندگان در تصنيفاتش شك و ترديدي بجاي نميگذارد».۳
✔️در مجموع مشخص گرديد كه اين روايت از نظر سند قابل اعتماد نيسـت و نميتواند دليل واقع شود.
🔹اينها علاوه بر آن است كه، آنچه از ايـن روايـت نيـز برداشـت مـيشـود هيچگاه بيانگر درستي اعتقاد و يا مؤمن بودن ابولؤلؤ نيست بلكه ايـن روايـت تصريح بر آن دارد كه انگيزه ابولؤلؤ براي قتل خليفه دوم بـه جهـت ظلمـي بوده كه بر او ميشده است.
3⃣ دليل ديگر آن است كه افنـدي در ريـاض العلمـاء گفتـه اسـت: «فيـروز (ابولؤلؤ) از بزرگان مسلمين و مجاهدين بلكه از پيروان مخلص اميرالمـؤمنين بوده اس سپس درباره اين مطلب چنين اسـتدلال مـيكنـد كـه ذكـوان است و عبـداالله بـن ذكـوان از خـواص ياران امام سجاد، عليهالسلام، بوده است پس اين بهترين دليل بر تشيع ابولؤلؤ قاتل می باشد.
با آنكه صاحب رياض العلماء به تتبع و تحقيق شهرت دارد ليكن اين سخنان وي حاكي از مطالب ديگر است زيرا:
🔸اولاً؛ برادري ذكوان و ابولؤلؤ مسلم نيست فقط برخي رجاليون اهل سـنت اين سخن را نقل كرده اند ولي دليلي قطعي براي آن وجود ندارد.
🔸ثانياً؛ به فرض قبول برادري آن دو، ذكـوان نـه از خـواص، بلكـه حتـي از ياران اميرالمؤمنين، عليه السلام نيز به حساب نمي آيد.
🔸ثالثاً؛ عبداالله بن ذكوان فقط در شمار كساني كه از امام سجاد، عليه السـلام، روايت كرده اند ذكر شده و به عنوان يار و همـراه امـام چهـارم سـخني از او نيست. ذكوان و فرزندش عبداالله نه تنها از شمار شيعه نيستند كـه از مـوالي و خادمان بني اميه و وابسته به همسر خليفه سوم، عثمان، قلمداد شده اند.۴
🔸 رابعاً؛ ايمان داشتن و مسلمان بودن ذكوان و پسرش چه رابطه اي با ايمان يـاعدم ايمان داشتن ابولؤلؤ دارد؛ گويا در اين استدلال چنين فرض شده كه بـرادر هركس مسلمان شود او نيز قطعاً مسلمان است...
🖊 مهدوی ارفع
↩️ادامه دارد...
🆔 @mahdavi_arfae
⛔️ #بدعت_مقدس5⃣
#عیدالزهرا_خرافه_ای_وحدت_شکن
4⃣بعضي نيز خواسته اند با تكيه بر اين گفته كه پيامبر، صـلي االله عليـه وآلـه، امر به اخراج كفار از جزيرةالعرب و خصوصاً مكّه و مدينه نموده اند، اثبـات كنند كه ابولؤلؤ مسلمان بوده است زيرا اگر ابولؤلؤ مسـلمان نبـود، نبايـد بـه مدینه راه می یافت.
🔻اما آنچه در اين استدلال به آن توجه نشده آن است كه:
🔹اولا؛ بنا به نقل منابع از آنجا كه عمر اجازه ورود افراد بالغ از عجمـان را به مدينه نمي داد مغيرة بن شعبه، مولاي ابولؤلؤ، نامه اي به خليفه نوشـت و بـا اشاره به مهارتهايي كه در ابولؤلؤ وجود داشت از وي اجازه ورود ابولؤلؤ را به مدينه گرفت.
_______________________________
📚 پی نوشت ها:
۱. ابن حجر، تهذيب التهذيب، ج5 ،ص178.
۲ .ابن حبان، الثقات، ج7 ،ص6؛ ابن حجر، تهذيب التهذيب، ج5 ،ص178؛ خطيب بغدادي، تـاريخ
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهدوی ارفع
✅ فیلم ضبط شده صبحانه با معرفت 👆 دوشنبه ۳مهرماه ۱۴۰۲
موضوع: حکمت های ۷۶_۷۷ نهج البلاغه
تعداد شرکت کنندگان ۲۷۴ نفر
✅ سفره صبحانه امیرالمومنین علیه السلام به اندازه کل بشریت جا و طعام دارد؛ پس بخیل نباشیم ، تک خوری نکنیم: خانواده و دوستان و آشنایان خود را در طول شبانه روز به این سفره پر نعمت و گسترده پدری دعوت کنیم.
اگر فقط یک نفر در خلال این صبحانه معنوی _ معرفتی مشکل ذهنی یا قلبی یا رفتاری اش حل شود، ثوابش برای شما تا قیامت کافی است پس در خوبی ها شتاب کنید و از هم جلو بزنید.
🔺 لینک کانال مهدوی ارفع 👇
🆔 https://eitaa.com/mahdavi_arfae
🌺 آقا طلوع صبح امامت مبارکت
🌺 بر مسند امامت، اقامت مبارکت
🌺 این واژهی امام که میراث مرتضاست
🌺 گردید اضافه اولِ نامت مبارکت
🌹سالروز آغاز امامت حضرت مهدی صاحب الزمان ارواحنا فداه مبارک باد.
❀ ⃟⃟ ⃟ ⃟✤•๑•🌸•═══•✿•༻⃘⃕❀༅
📤 @mahdavi_arfae
مهدوی ارفع
✅ فیلم ضبط شده صبحانه با معرفت 👆 دوشنبه ۳مهرماه ۱۴۰۲ موضوع: حکمت های ۷۶_۷۷ نهج البلاغه تعداد شرکت
حکمت ۷۶ و ۷۷.mp3
13.54M
📌#صـــــــبحانه_با_معـــــــــــــرفت
📒با موضوع: حکمت های ۷۶ - ۷۷
📆 ۳ مهر ۱۴۰۲
🎤 با سخنرانی:
#حجت_الاسلام_مهدوی_ارفع
#نهج_البلاغه
#امام_علی
#سخنرانی_زیبا
#پادکست
❇️روزانه 15 دقیقه از کلام امیر لذت ببریم و دیگران را نیز دعوت کنیم تا در ثوابش شریک شویم.🌺
👇👇لیـــــــــنک دعوت 👇
📤 https://eitaa.com/mahdavi_arfae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا عید الزهرا سند تاریخی دارد؟؟
حقیقت ماجرای عیدالزهرا
و ابولولو چیست ؟
استاد نهج البلاغه
استاد مهدوی ارفع
#بدعت
پیشاپیش از صحنه های داخل کلیپ عذر خواهیم
📤 @mahdavi_arfae
﷽
🏳️ #اعلام_مراسم
🎤سخنران:
حجت الاسلام مهدوی ارفع
باموضوع: راز موفقیت
🎤بانوای:
حاج مهدی سلحشور
با حضور جمعی از مداحان کشور
📆 چهارشنبه ۵ مهرماه از ساعت ۲۰:۳۰
📍میدان بسیج، خیابان ایرانی
حسینیه فاطمیون قم
📤 @mahdavi_arfae
🌺 مژده به اربعینیها
موسسه نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی و گفتمان انقلاب اسلامی از هم اکنون برای اربعین سال آینده یک شگفتی ( سورپرایز) برای اربعین های عزیز خصوصا مبلغین برادر و خواهر و فعالان عرصه های هنری، رسانه ای و مجازی دارد.
✅ ظرفیت نهایی ۱۰۰۰ نفر است که در مرحله اول، ۵ برابر ظرفیت ثبت نام و سپس بصورت مرحله مرحله ۱۰۰۰ نفر گزینش می شوند. لذا اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کرده باشند.
✅ تسهیلات:
آموزش های رایگان و نیم بهای مهارتی اعم از زبان عربی، انگلیسی و اردو در حد مکالمات مورد نیاز در اربعین، ایاب و ذهاب رایگان از ایران به عراق و بالعکس و...
🔻 تنها راه ثبت نام از طریق لینک زیر می باشد.
👌 مهلت ثبت نام از امروز یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ تا لحظه ای است که ظرفیت ۵۰۰۰ نفر تکمیل شود.
👇 لینک ثبت نام
https://formafzar.com/form/ye2vg
لینک عضویت در گروه
https://eitaa.com/joinchat/634913295C396ceabd42
🖌 #مهدوی_ارفع
مهدوی ارفع
✅ فیلم ضبط شده صبحانه با معرفت 👆 سه شنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۲
موضوع: حکمت های ۷۸ نهج البلاغه
تعداد شرکت کنندگان ۲۷۸ نفر
✅ سفره صبحانه امیرالمومنین علیه السلام به اندازه کل بشریت جا و طعام دارد؛ پس بخیل نباشیم ، تک خوری نکنیم: خانواده و دوستان و آشنایان خود را در طول شبانه روز به این سفره پر نعمت و گسترده پدری دعوت کنیم.
اگر فقط یک نفر در خلال این صبحانه معنوی _ معرفتی مشکل ذهنی یا قلبی یا رفتاری اش حل شود، ثوابش برای شما تا قیامت کافی است پس در خوبی ها شتاب کنید و از هم جلو بزنید.
🔺 لینک کانال مهدوی ارفع 👇
🆔 https://eitaa.com/mahdavi_arfae
اسلام صوری.mp3
597.9K
🖌 مخالفت مرحوم آیت الله بهجت با رفتارهایی که به اسم برائت انجام می شود.
با تقیه و پذیرش اسلام صوری از ارتد الناس بعد رسول الله الا ثلاثه به ۵۰۰ میلیون نفر رسیدیم
اگر به سب و طعن و... مشغول میشدیم کجا زیاد می شدیم همین زیادی ها از بین می رفتند
👤 مرحوم آیةالله #بهجت
#مهدوی_ارفع
#عیدالزهرا
🆔https://eitaa.com/mahdavi_arfae
حکمت ۷۸.mp3
29.51M
📌#صـــــــبحانه_با_معـــــــــــــرفت
📒با موضوع: حکمت های ۷۸
📆 ۴ مهر ۱۴۰۲
🎤 با سخنرانی:
#حجت_الاسلام_مهدوی_ارفع
#نهج_البلاغه
#امام_علی
#سخنرانی_زیبا
#پادکست
❇️روزانه 15 دقیقه از کلام امیر لذت ببریم و دیگران را نیز دعوت کنیم تا در ثوابش شریک شویم.🌺
👇👇لیـــــــــنک دعوت 👇
📤 https://eitaa.com/mahdavi_arfae
#سالروز_ازدواج_حضرت_محمد
🌱دهم ربیع سالروز ازدواج پیامبر صلی الله و حضرت خدیجه سلام الله علیها
🌸از بهر قیامتت براتی بفرست
🌸یک توشه برای روز آتی بفرست
🌸در شام عروسی نبی، جانانه
🌸از عمق وجودت صلواتی بفرست
🍃آسمان می خندد این اتفاق زیبا را و زمین کِل می کشد این پیوند آسمانی را.
چه طرب انگیز است مهتاب امشب! چه روح فزاست هلهله ممتد نخلستان های عرب!
چشم های ملائک، با لهجه ای بارانی شادباش می گویند این وصلت خوشایند را.
🌹مقدسترین پیوند هستی بر #امام_زمان ارواحنا فداه و منتظران حضرتش مبارکباد🌹
@mahdavi_arfae
🔰امیرالمؤمنین علیه السلام:
سپاهیان به فرمان خدا، پناهگاه استوارِ رعیت، و زینت و وقارِ زمامداران، شکوهِ دین، و راه تحققِ امنیتِ کشورند.
📜نامه ۵٣ نهج البلاغه
🌹هفته دفاع مقدس گرامی باد.
📤 @mahdavi_arfae
بخش ۱۱ پرهیز از دوستی با قاسق و فاجر.mp3
3.78M
🌹#سلسله_جلسات #درسهای_نهج_البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت38 بخش یازدهم
🎙حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
📤 @mahdavi_arfae
بخش ۱۲ پرهیز از دوستی با قاسق و فاجر.mp3
4.97M
🌹#سلسله_جلسات #درسهای_نهج_البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت38 بخش دوازدهم
🎙حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
📤 @mahdavi_arfae
بخش ۱۳ پرهیز از دوستی با دروغگو.mp3
3.27M
🌹#سلسله_جلسات #درسهای_نهج_البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت38 بخش سیزدهم
🎙حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
📤 @mahdavi_arfae
بخش ۱۴ پرهیز از دوستی با دروغگو(2.mp3
4.19M
🌹#سلسله_جلسات #درسهای_نهج_البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت38 بخش چهاردهم
🎙حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
📤 @mahdavi_arfae
حکمت ۳۹ جایگاه واجبات و مستحبات.mp3
4.62M
🌹#سلسله_جلسات #درسهای_نهج_البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت39
🎙حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
📤 @mahdavi_arfae
حکمت ۴۰ و ۴۱ راه شناخت عاقل و احمق.mp3
6.59M
🌹#سلسله_جلسات #درسهای_نهج_البلاغه
✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
📒 #حکمت40 و 41
🎙حجت الاسلام #مهدوی_ارفع
📤 @mahdavi_arfae
🖌 هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون ؟
فتوای عده ای از مراجع برجسته درباره
✅ مجالس #عیدالزهرا
✅ #فرحة_الزهرا
✅ حدیث #رفع_القلم
#وحدت
#برائت
#مهدوی_ارفع
🆔 https://eitaa.com/mahdavi_arfae