مهدویت فارس
🆔 @bonyademahdi ✅ #مقاله_ویژه 🔹🔶 مهدویت در کلام امیر طوس 🔶🔹 👇👇👇👇 🌐 https://bonyademahdi.com/277
🆔 @bonyademahdi
✅ #مقاله_ویژه
🔹🔶 مهدویت در کلام امیر طوس 🔶🔹
🌿 مسئلهی ظهور حضرت مهدی (عج) از همان سالهای نخستین ظهور اسلام مطرح شد و پیامبر گرامی اسلام (ص) در فرصتها و مناسبتهای مختلف، مردم را به ظهور عدالتگستر حضرت در آخرالزمان مژده دادند تا آنجا که امروزه، صدها روایت در شیعه و سنّی از زبان مبارک پیامبر عظیمالشأن اسلام (ص) در مورد حضرت مهدی (عج) نقل شده و موجود میباشد .
این روش پس از رسول گرامی اسلام (ص) از طریق اهلبیت علیهمالسلام استمرار پیدا کرد و هریک از این بزرگواران نیز در طول عمر پربرکت خویش تلاش کردند تا مهدویت و فرهنگ انتظار را در میان امت اسلامی زنده نگه دارند.
یکی از گنجینههای گرانبهای به یادگار گذاشته برای امت اسلامی، روایات رسیده از امام رضا (ع) در مورد مهدویت و فرهنگ انتظار است که هریک از این روایات، ما را با بُعدی از ابعاد شخصیت امام مهدی (عج) آشنا میسازد.
در اینجا ما به گزیدهای از روایات به اختصار اشاره مینماییم:
⚜️ 1- خالی نبودن زمین از حجّت
امام رضا (ع) در موارد متعددی بر این موضوع تأکید داشتند که زمین هیچگاه از امام و حجّت خالی نخواهد ماند؛ از جمله آن حضرت در پاسخ «سلیمانالجعفری» یا «سلیمانبنجعفرالحمیری» که سؤال میکند: آیا زمین از حجّت خالی میماند؟ پاسخ میفرمایند: «اگر زمین (به اندازهی) یک چشمبههمزدن از حجّت خالی بماند، ساکنانش را در خود فرو میبرد».
براساس این روایت، تا قیامت، زمین از امام و حجّت خالی نخواهد ماند؛ اگرچه این حجّت الهی، در غیبت باشد.
⚜️ 2- نام و نَسَب حضرت
جهت جلوگیری از حیرت و سرگردانی شیعیان در شناسایی منجی موعود، امام رضا (ع) در احادیث متعددی به معرفی نام و نسب حضرت میپردازند.
عبدالسلامبنصالح هروی میگوید: «من از دعبلبنعلیخزاعی شنیدم که گفت: بر مولای خود امام رضا (ع) قصیدهی خود را که در وصف اهلبیت علیهمالسلام بود خواندم و چون به این ابیات رسیدم (خُرُوجُ إِمَامٍ لا مَحَالَه خَارِجٌ / یَقُومُ عَلَی اسْمِ اللَّهِ وَ الْبَرَکَاتِ، یُمَیِّزُ فِینَا کُلَّ حَقٍّ وَ بَاطِلٍ / وَ یُجْزِی عَلَی النَّعْمَاءِ وَ النَّقِمَاتِ؛ یعنی، قیام شکوهمند امام راستین از خاندان رسالت که بیتردید ظهور خواهد نمود و براساس نویدهایی که داده شده است، در پرتو نام بلند خداوند و برکات او برای اصلاح زمین و زمان به پا خواهد خاست و در میان جامعه، هر حق و باطل و داد و بیدادی را از هم جدا میسازد و بر نعمتها و بیدادها و ناهنجاریها، پاداش و کیفر درخور، خواهد داد)، امام رضا (ع) به سختی گریستند، سپس سر خود را بلند کرده و به من فرمودند: ای خزاعی! روحالقدس این دو بیت را بر زبان تو جاری کرده است. آیا میدانی این امام کیست؟ و کی قیام خواهد کرد؟..
ادامه ی این #مقاله در لینک زیر :
👇👇👇
🌐 https://bonyademahdi.com/277
📃 #حدیث_مهدوی
🌼 امام زمان عليه السلام :
💫 أمّا وَجهُ الاِنتفاعِ بِي في غَيبَتي فَكَالاِنتِفاعِ بِالشَّمسِ إذا غَيَّبَها عَنِ الأبصارِ السَّحابُ
🌿 چگونگى بهره مندى از وجود من در دوران غيبتم، همچون بهره اى است كه از خورشيد مى برند، آن گاه كه ابر آن را از ديدگان نهان مى كند.
📚 بحار الأنوار، ج 52، ص 92
🆔 @bonyademahdi
🆔 @bonyademahdi
✅ #در_محضر_علماء
💠 فرزند علامه جعفری و اعزام به جبهه
در سال 1364 هنگامی که عازم سربازی بودم، با آنکه این امکان وجود داشت که در تهران به خدمت بپردازم، با تأکید ایشان برای خدمت به جبهه رفتم. روز عزیمت به منطقهی جنگی، مرحوم مادرم بسیار نگران و بیتاب بود و با گریه و زاری از استاد تقاضا میکرد که ترتیبی دهد که من به جبهه اعزام نشوم. ایشان در پاسخ با جدیّت خاصی – ضمن نام بردن از چند شهید محلّه – فرمود: «مگر خون فرزند من، از خون اینان رنگینتر است؟ مرگ و زندگی همهی ما با خداست و هرچه او مقدّر فرماید، خیر است» (1).
🔺 (1). علیرضا جعفری، روزنامه رسالت، 8 دیماه 1377
🌐 https://bonyademahdi.com
🆔 @bonyademahdi
✅ #اطلاعیه
💢 "مراسم پرفیض دعای ندبه" 💢
🔹 سخنران: حضرت استادحاج شیخ علیرضاحدائق
🔸بامداحی: حاج نجف روستا
📆 زمان: جمعه 28 تیرماه ساعت 6:30صبح
⚜️ مکان: میدان امام حسین(ع)،کوچه مهدیه(44)،دانشکده مهدویت ومهدیه بزرگ شیراز ⚜️
« بنیاد و موسسه فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) فارس »
🌐 https://bonyademahdi.com/278
مهدویت فارس
🆔 @bonyademahdi 🔶 #خانواده_مهدوی 🔸قسمت چهل و چهارم 👇👇👇👇
🆔 @bonyademahdi
🔶 #خانواده_مهدوی
🔸قسمت چهل و چهارم
زیانها و آثار بدبینی و بدگمانی در خانواده، بسیار گسترده و جبرانناپذیر است. یکی از پیامدهای ناگوار آن در محیط خانواده، از بین رفتن حس همکاری و نبود اتحاد و همدلی بین اعضای خانواده است. همچنین، بیاعتمادی، سبب کنجکاوی بیش از حد دو طرف، در کارهای یکدیگر شده که این موجب ایجاد اضطراب شدید روحی، تضعیف روحیه و ناتوانی در کنترل رفتار می شود.
بدبینی، ریشهی بیشتر دشمنیها و نزاعهای خانوادگی،ایجاد احساس ناامنی درفرزندان و روی آوردن آن ها به پناهگاههای نامطمئن و از هم پاشیدن کانون گرم خانواده است. از سوی دیگر، سوءظن و بدگمانی، راه نفوذ و دخالت افراد فرصتطلب را باز کرده و آنها با اخبار نادرست، سبب ایجاد بیاعتمادی و گسستن پیوندهای عاطفی در بین اعضای خانواده میشوند. خداوند در قرآن کریم می فرماید: «اگر شخصی فاسق خبری برای شما آورد، دربارهی آن جستجو کنید، نکند با نادانی به جمعیتی حمله کنید، سپس پشیمان شوید»(1) .
✅ راه درمان سوءظن و بدگمانی
🔹 1. پرهیز از قضاوتهای عجولانه
🔹 2. درک صحیح تفاوت، و محترم شمردن آن، یعنی قبول اینکه دنیای مرد و زن با هم متفاوت بوده و هرکدام نیازها و ویژگیهای مختص به خود را دارند.
🔹 3. داشتن گفتگوی صمیمانه با هم و همدردی با یکدیگر در خوشی هاو ناخوشیها
🔹 4. ابراز محبت و علاقهی خود با کلام محبتآمیز، دادن هدیه، تشکر از زحمات یکدیگر، گوش دادن به سخنان هم، به پیشواز و بدرقه یکدیگر رفتن.
🔹 5. بیاعتنایی و اهمیت ندادن به صحبتهای دیگران و به خیالات بدی که به ذهن، خطور میکند، با توجه به اینکه خداوند میفرماید: «وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ (2) ؛ از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن».
و......
ادامه دارد...
🔺پی نوشت :
(1). سوره حجرات، آیه 6
(2). سوره اسراء، آیه 36
📚 فصلنامه منجی/ شماره 39/ زمستان 1397
🌐 https://bonyademahdi.com
مهدویت فارس
🆔 @bonyademahdi ✅ #مقاله 🔷 غیبت امام عصر خشم الهی است/ معصیت شیعیان؛ وجهی از غیبت امام زمان (عج) ⚜️
🆔 @bonyademahdi
✅ #مقاله
🔷 غیبت امام عصر خشم الهی است/ معصیت شیعیان؛ وجهی از غیبت امام زمان (عج)
⚜️ سلسله مباحث مهدویت-۵۴
یک وجهی که برای غیبت امام عصر بیان می کنند این است که این غیبت خشم الهی است. ما در دورانی هستیم که مورد غضب حضرت حق است.
به گزارش خبرنگار مهر، متن زیر جلسه پنجاه و چهارم از سلسله مباحث مهدویت است که توسط حجت الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی ایراد شده است.
سومین وجه از ادله و حکمتهای غیبت امام عصر، سنت امتحان است که در مورد آن صحبت کردیم و عرض کردیم که غیبت امام عصر امتحان درون گروهی است و برای کسانی است که منتسب به حضرت هستند.
چرا این مسئله امتحان مهم است؟ امتحان از این جهت مهم است که ثابت قدمها در دوره غیبت تعداد کمی دارند. برای اینکه این تعداد کم معلوم بشوند، باید این غیبت ادامه پیدا کند. امام زین العابدین میفرماید «أَنَّ لِلْقَائِمِ مِنَّا غَیْبَتَیْنِ إِحْدَاهُمَا أَطْوَلُ مِنَ اَلْأُخْرَی أَمَّا اَلْأُولَی فَسِتَّهُ أَیَّامٍ أَوْ سِتَّهُ أَشْهُرٍ أَوْ سِتُّ سِنِینَ وَ أَمَّا اَلْأُخْرَی فَیَطُولُ أَمَدُهَا حَتَّی یَرْجِعَ عَنْ هَذَا اَلْأَمْرِ أَکْثَرُ مَنْ یَقُولُ بِهِ فَلاَ یَثْبُتُ عَلَیْهِ إِلاَّ مَنْ قَوِیَ یَقِینُهُ وَ صَحَّتْ مَعْرِفَتُهُ وَ لَمْ یَجِدْ فِی نَفْسِهِ حَرَجاً مِمَّا قَضَیْنَا وَ سَلَّمَ لَنَا أَهْلَ اَلْبَیْتِ».
یعنی براستی برای قائم از ما دو غیبت است که یکی از دیگری درازتر است اولی شش روز یا شش ماه یا شش سال است و دیگری طول کشد تا بیشتر قائلین بآن از آن برگردند و بر آن ثابت نماند مگر کسی که یقین او قوی و معرفتش درست باشد و در دلش گرفت و گیری نباشد از آنچه ما حکم میکنیم و تسلیم ما اهل بیت باشد.
لذا این مسئله غیبت برای جداکردن هوادار واقعی و هودارنما لازم است...
ادامه ی این #مقاله در لینک زیر :
👇👇👇👇
🌐 https://bonyademahdi.com/279