#خطبه_غدیر
#مهدی_در_خطبه_غدیر
امام مهدی عجل الله فرجه الشریف در خطبه غدیرخم:
قال رسول الله صلیالله علیه وآله وسلم:
أَلا إِنَّ خاتَمَ الْأَئِمَةِ مِنَّا الْقائِمَ الْمَهْدِی.
أَلا إِنَّهُ الظّاهِرُ عَلَی الدِّینِ.
أَلا إِنَّهُ الْمُنْتَقِمُ مِنَ الظّالِمینَ.
أَلا إِنَّهُ فاتِحُ الْحُصُونِ وَهادِمُها.
أَلا إِنَّهُ غالِبُ کُلِّ قَبیلَةٍ مِنْ أَهْلِ الشِّرْکِ وَهادیها.
أَلاإِنَّهُ الْمُدْرِکُ بِکُلِّ ثارٍ لاَِوْلِیاءِالله.
أَلا إِنَّهُ النّاصِرُ لِدینِ الله.
أَلا إِنَّهُ الْغَرّافُ مِنْ بَحْرٍ عَمیقٍ.
أَلا إِنَّهُ یَسِمُ کُلَّ ذی فَضْلٍ بِفَضْلِهِ وَ کُلَّ ذی جَهْلٍ بِجَهْلِهِ.
أَلا إِنَّهُ خِیَرَةُالله وَ مُخْتارُهُ.
أَلا إِنَّهُ وارِثُ کُلِّ عِلْمٍ وَالُْمحیطُ بِکُلِّ فَهْمٍ.
أَلا إِنَّهُ الُْمخْبِرُ عَنْ رَبِّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ الْمُشَیِّدُ لاَِمْرِ آیاتِهِ.
أَلا إِنَّهُ الرَّشیدُ السَّدیدُ.
أَلا إِنَّهُ الْمُفَوَّضُ إِلَیْهِ.
أَلا إِنَّهُ قَدْ بَشَّرَ بِهِ مَنْ سَلَفَ مِنَ الْقُرونِ بَیْنَ یَدَیْهِ.
أَلا إِنَّهُ الْباقی حُجَّةً وَلاحُجَّةَ بَعْدَهُ وَلا حَقَّ إِلاّ مَعَهُ وَلانُورَ إِلاّعِنْدَهُ.
أَلا إِنَّهُ لاغالِبَ لَهُ وَلامَنْصورَ عَلَیْهِ.
أَلاوَإِنَّهُ وَلِی الله فی أَرْضِهِ، وَحَکَمُهُ فی خَلْقِهِ، وَأَمینُهُ فی سِرِّهِ وَ علانِیَتِهِ.
آگاه باشید! همانا آخرین امام، قائم مهدی از ماست. هان! او بر تمامی ادیان چیره خواهد بود.
هشدار! که اوست انتقام گیرنده از ستمکاران.
هشدار! که اوست فاتح دژها و منهدم کننده ی آنها.
هشدار! که اوست چیره بر تمامی قبایل مشرکان و راهنمی آنان.
هشدار! که او خونخواه تمام اولیی خداست.
آگاه باشید! اوست یاور دین خدا.
هشدار! که از دریایی ژرف پیمانه هایی افزون گیرد.
هشدار! که او به هر ارزشمندی به اندازه ی ارزش او، و به هر نادان و بی ارزشی به اندازه ی نادانی اش نیکی کند.
هشدار! که او نیکو و برگزیده ی خداوند است.
هشدار! که او وارث دانش ها و حاکم بر ادراک هاست.
هان! بدانید که او از سوی پروردگارش سخن می گوید و آیات و نشانه هی او را برپا کند. بدانید همانا اوست بالیده و استوار.
بیدار باشید! هموست که [اختیار امور جهانیان و آیین آنان ] به او واگذار شده است.
آگاه باشید! که تمامی گذشتگان ظهور او را پیشگویی کرده اند.
آگاه باشید! که اوست حجّت پایدار و پس از او حجّتی نخواهد بود. درستی و راستی و نور و روشنایی تنها نزد اوست.
هان! کسی بر او پیروز نخواهد شد و ستیزنده ی او یاری نخواهد گشت.
آگاه باشید که او ولی خدا در زمین، داور او در میان مردم و امانتدار امور آشکار و نهان است.
این تعبیر به عنوان حجّت و امامت است و نظری به رجعت دیگر امامان ندارد زیرا آنان حجّت های پیشین اند که دوباره رجعت خواهند نمود.
@ha_jabbari
هدایت شده از حسینعلی جباری
خاتمیت.pdf
2.9M
باز ارسال کتاب های معرفتی پیرامون پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم جهت افزایش معرفت عاشقان رسول الله صلیالله علیه وآله وسلم.
لبیک یا رسول الله
لبیک یا رسول الله
لبیک یا رسول الله
اللهم العن الجبت و الطاغوت
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قالُوا إِنَّا نَصارى ذلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا يَسْتَكْبِرُونَ «مائده/82»
قطعاً سرسختترين مردم را در دشمنى نسبت به اهل ايمان، يهوديان و مشركان خواهى يافت، و نزديكترينشان را از نظر دوستى با مؤمنان، كسانى خواهىيافت كه مىگويند: ما نصرانى هستيم. اين (دوستى) به آن جهت است كه برخى از آنان كشيشان وراهبانند وآنان تكبّر نمىورزند.
Surely You will find the most hostile of all people towards the faithful to be the Jews and the polytheists, and surely you will find the nearest of them in affection to the faithful to be those who say ‘We are Christians.’ That is because there are priests and monks among them, and because they are not arrogant.
@ha_jabbari
هدایت شده از حسینعلی جباری
ختم نبووت.pdf
13.74M
باز ارسال کتاب های معرفتی پیرامون پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم جهت افزایش معرفت عاشقان رسول الله صلیالله علیه وآله وسلم.
لبیک یا رسول الله
لبیک یا رسول الله
لبیک یا رسول الله
اللهم العن الجبت و الطاغوت
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قالُوا إِنَّا نَصارى ذلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا يَسْتَكْبِرُونَ «مائده/82»
قطعاً سرسختترين مردم را در دشمنى نسبت به اهل ايمان، يهوديان و مشركان خواهى يافت، و نزديكترينشان را از نظر دوستى با مؤمنان، كسانى خواهىيافت كه مىگويند: ما نصرانى هستيم. اين (دوستى) به آن جهت است كه برخى از آنان كشيشان وراهبانند وآنان تكبّر نمىورزند.
Surely You will find the most hostile of all people towards the faithful to be the Jews and the polytheists, and surely you will find the nearest of them in affection to the faithful to be those who say ‘We are Christians.’ That is because there are priests and monks among them, and because they are not arrogant.
@ha_jabbari
هدایت شده از حسینعلی جباری
پیامبر امی.pdf
17.49M
باز ارسال کتاب های معرفتی پیرامون پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم جهت افزایش معرفت عاشقان رسول الله صلیالله علیه وآله وسلم.
لبیک یا رسول الله
لبیک یا رسول الله
لبیک یا رسول الله
اللهم العن الجبت و الطاغوت
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قالُوا إِنَّا نَصارى ذلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا يَسْتَكْبِرُونَ «مائده/82»
قطعاً سرسختترين مردم را در دشمنى نسبت به اهل ايمان، يهوديان و مشركان خواهى يافت، و نزديكترينشان را از نظر دوستى با مؤمنان، كسانى خواهىيافت كه مىگويند: ما نصرانى هستيم. اين (دوستى) به آن جهت است كه برخى از آنان كشيشان وراهبانند وآنان تكبّر نمىورزند.
Surely You will find the most hostile of all people towards the faithful to be the Jews and the polytheists, and surely you will find the nearest of them in affection to the faithful to be those who say ‘We are Christians.’ That is because there are priests and monks among them, and because they are not arrogant.
@ha_jabbari
هدایت شده از حسینعلی جباری
سیری بر سیره نبوی.pdf
3.11M
باز ارسال کتاب های معرفتی پیرامون پیامبر اکرم صلیالله علیه وآله وسلم جهت افزایش معرفت عاشقان رسول الله صلیالله علیه وآله وسلم.
لبیک یا رسول الله
لبیک یا رسول الله
لبیک یا رسول الله
اللهم العن الجبت و الطاغوت
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قالُوا إِنَّا نَصارى ذلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا يَسْتَكْبِرُونَ «مائده/82»
قطعاً سرسختترين مردم را در دشمنى نسبت به اهل ايمان، يهوديان و مشركان خواهى يافت، و نزديكترينشان را از نظر دوستى با مؤمنان، كسانى خواهىيافت كه مىگويند: ما نصرانى هستيم. اين (دوستى) به آن جهت است كه برخى از آنان كشيشان وراهبانند وآنان تكبّر نمىورزند.
Surely You will find the most hostile of all people towards the faithful to be the Jews and the polytheists, and surely you will find the nearest of them in affection to the faithful to be those who say ‘We are Christians.’ That is because there are priests and monks among them, and because they are not arrogant.
@ha_jabbari
هدایت شده از حسینعلی جباری
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَ الَّذِينَ أَشْرَكُوا وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قالُوا إِنَّا نَصارى ذلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا يَسْتَكْبِرُونَ «82»
قطعاً سرسختترين مردم را در دشمنى نسبت به اهل ايمان، يهوديان و مشركان خواهى يافت، و نزديكترينشان را از نظر دوستى با مؤمنان، كسانى خواهىيافت كه مىگويند: ما نصرانى هستيم. اين (دوستى) به آن جهت است كه برخى از آنان كشيشان وراهبانند وآنان تكبّر نمىورزند.
نکته ها
«قِسّيس»، به معناى كشيش است و به عالمان دينى كه عهدهدار رياست مذهبى مسيحيان هستند، گفته مىشود. و «رهبان» به معنى تَرسا به عابدان مسيحى گفته مىشود.
شأن نزول اين آيه تا آيهى 85، خوشرفتارى نجاشى، پادشاه حبشه و مسيحيان آن كشور را با مسلمانان مهاجرى گفتهاند كه به رياست جعفربن ابىطالب عليهما السلام در سال پنجم بعثت از مكّه به آن ديار هجرت كردند و در حمايت نجاشى، از تعرّض مشركان و فرستادگانشان به حبشه مصون ماندند. در همان حال كه يهوديان مدينه با ديدن معجزات واخلاق والاى پيامبر، ايمان نمىآوردند و در توطئهها عليه مسلمانان شركت مىكردند، پيمان مىشكستند و فتنه بر مىانگيختند، روحانيون مسيحى در حبشه، با شنيدن آيات سورهى مريم، گريستند و از مسلمانان جانبدارى كردند. «1»
امام صادق عليه السلام پس از تلاوت اين آيه فرمود: «أولئك كانوا قوما بين عيسى و محمّد و ينتظرون محمّد صلى الله عليه و آله» اين علماى مسيحى و راهبان گروهى بودند كه در زمانى ميان حضرت عيسى عليه السلام و حضرت محمّد صلى الله عليه و آله زندگى مىكردند و منتظر آمدن پيامبر اسلام بودند. «2»
«1». تفسير مجمعالبيان.
«2». تفاسير نورالثقلين وعيّاشى.
جلد 2 - صفحه 356
پیام ها
1- دشمنى يهود با مسلمانان، تاريخى و ريشهدار است. لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً ... الْيَهُودَ
2- با دشمنان اسلام و غير مسلمانان، بايد با هر يك برخوردى مناسب با رفتار خودشان شود. أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً ... أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً
3- دوستان و دشمنان خود را همراه با تحليل صحيح و عوامل روحى و اجتماعى آنان بشناسيم. أَشَدَّ النَّاسِ عَداوَةً ... أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً ...
4- زمينههاى رشد در جامعه، سه چيز است: دانشمند بودن، خداترسى و نداشتن روحيّهى استكبارى. «قِسِّيسِينَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا يَسْتَكْبِرُونَ»
5- عالمان دينى و عابدان خداترس در اصلاح عقائد و اخلاق جامعه، نقش مؤثر دارند. «ذلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا يَسْتَكْبِرُونَ»
6- اگر علم و عبادت و اخلاق به هم پيوند خورد، انسان حقّگرا مىشود و تعصب را كنار مىگذارد. «ذلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا يَسْتَكْبِرُونَ»
7- اسلام تعصّب نابجا ندارد واز علماى ساير اديان كه خدا ترس و با انصاف باشند، منصفانه تمجيد مىكند. «ذلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّيسِينَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا يَسْتَكْبِرُونَ»
8- تبليغ اسلام در بين مسيحيان مؤثّرتر است. «أَنَّهُمْ لا يَسْتَكْبِرُونَ» (با آنكه مسيحيان، عقيده انحرافى «تثليث» دارند، ولى به خاطر روحيه سالمتر، آمادگى بيشترى براى حقّ پذيرى دارند.)
تفسير نور(10جلدى)، ج2، ص: 357
به نقل از تفسیر نور (محسن قرائتی)
@ha_jabbari
اطلاعیه مهم....pdf
686.6K
اطلاعیه مهم از سوی.................. برای مهدی یاوران و مهدی باوران در جهت ............. خدمتتان ارسال می شود.
لطفا هرچه سریعتر به ................... مراجعه فرمایید.
با تشکر
هدایت شده از مجلات علمی مرکز تخصصی مهدویت قم (دوفصلنامه تخصصی«مطالعات مهدوی» و دوفصلنامه ترویجی «پژوهشنامه موعود»)
#مجله_علمی_مطالعات_مهدوی_45
اثبات ضرورت امام معصوم در هر زمان بر اساس آیه صادقین
صفات منتظران بر اساس دعای عهد
نقد کتاب «بیان الائمه للوقائع الغریبه و الاسرار العجیبه» با تاکید بر علائم الظهور
بررسی سندی وتحلیل دلالی حدیث «مَنْ عَرَفَ هَذَا الْأَمْرَ فَقَدْ فُرِّجَ عَنْهُ لِانْتِظَارِه»، برمراتب فرج
گستره عدالت درحکومت حضرت مهدی
نقش انتظار در تحقق کنش های اجتماعی
معرفی موضوع پژوهشی، پایان نامه و کتاب های مهدوی
لینک دریافت مقاله رایگان: http://mahdimag.ir/fa/dEhYcmFaM0s4WmZVJTJiQ1VoM0M0NE13JTNkJTNk/%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87-45
http://mahdimag.ir
✅ دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت ✅
https://eitaa.com/mahdaviatmag
هدایت شده از مجلات علمی مرکز تخصصی مهدویت قم (دوفصلنامه تخصصی«مطالعات مهدوی» و دوفصلنامه ترویجی «پژوهشنامه موعود»)
#مجله_علمی_پژوهشنامه_موعود_2
اعتبار سنجی معیارهای مشروعیت حکومت در جامعه مهدوی
بررسی و نقد گمانه های سید محمد بن فلاح و احمد اسماعیل بصری، در پیدایی قائم و مهدی اول قبل از ظهور
نقش مهدویت در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران
سیر تحول آراء مستشرقان در مورد مهدویت: دوره دوم (از 1946 تا 1978 میلادی)
واکاوی نقش گناه و توبه در تأخیر و تعجیل ظهور منجی یهود
بررسی جایگاه و نقش محمد بن همام اسکافی در نهاد وکالتاثبات ضرورت امام معصوم در هر زمان بر اساس آیه صادقین
لینک دریافت رایگان مقاله: http://mouoodmag.ir/fa/V013MEZSRlFnV2dMRGREMHBvc21QdyUzZCUzZA==/%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%a7%d9%88%d9%84-%d8%b4%d9%85%d8%a7%d8%b1%d9%87-21398
http://mouoodmag.ir
✅ دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت✅
https://eitaa.com/mahdaviatmag
هدایت شده از مجلات علمی مرکز تخصصی مهدویت قم (دوفصلنامه تخصصی«مطالعات مهدوی» و دوفصلنامه ترویجی «پژوهشنامه موعود»)
#مجله_علمی_انتظار_موعود_66
تحلیل و بررسی کلامی مبانی حاکمیت دین واحد در عصر ظهور، با نگاهی نقادانه بر پلورالیسم جان هیک
بررسی شبهه ناسازگاری غیبت با لزوم استمرار هدایت تشریعی، به عنوان فلسفه نصب امام
رویکرد عالمانه به مهدویت، در بیان رهبرمعظم انقلاب اسلامی
«انتظار پویا» در پرتو آموزههای وحیانی در اندیشه مقام معظم رهبری
ماهیت و مؤلفههای بنیادین انتظار، در اندیشه حضرت آیتالله خامنهای
بررسی و نقد استنادی ایده تعدد قائم در جریان مدعی یمانی احمدبن اسماعیل بصری
لینک دریافت رایگان مقاله:http://www.entizar.ir/issue_14437_15192.html
http://www.entizar.ir
✅ دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت✅
https://eitaa.com/mahdaviatmag
#فراخوان_مقاله
#تخصصی
#ترویجی
#پژوهشی
پژوهشگر محترم
سلام
دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت قم به انتشار تحقیقات در قالب مقاله و مشارکت های علمی پیرامون مهدویت و موعود گرایی می پردازد. شما می توانید از طریق ذیل با ما در ارتباط باشید.
🔁 مشارکت علمی از طریق:
💻 سایت مجله مطالعات مهدوی: http://mahdimag.ir/
💻 سایت مجله پژوهشنامه موعود: http://mouoodmag.ir/
💻 سایت مجله انتظار موعود: http://www.entizar.ir/
☎ تلفن تماس: 02537841410 داخلی 229.
✔ ادمین کانال در ایتا: @adminmag313
آدرس کانال ها در فضای مجازی:
@mahdaviatmag
✅ مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم✅
#فراخوان_مقاله
#پذیرش_چاپ_رایگان_رایگان
#تخصصی
#ترویجی
محققان محترم
سلام
دفتر مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت قم به انتشار تحقیقات در قالب مقاله و مشارکت های علمی پیرامون مهدویت و موعود گرایی می پردازد.
شما می توانید از طریق ذیل با ما در ارتباط باشید.
🔁 مشارکت علمی از طریق:
💻 سایت مجله مطالعات مهدوی: http://mahdimag.ir/
💻 سایت مجله پژوهشنامه موعود: http://mouoodmag.ir/
⛔️آیا می دانستید برای چاپ مقاله نزدیک به 5000000ریال باید پرداخت کنید!!⛔️
✅اما فرآیند پذیرش و چاپ مقاله در مجلات ما به صورت کاملا رایگان است.❇️
☎ تلفن تماس: 02537841410 داخلی 229.
✔ ادمین کانال در ایتا: @adminmag313
آدرس کانال ها در فضای مجازی:
@mahdaviatmag
✅ مجلات علمی پژوهشکده مهدویت و موعودگرایی انتظار پویا و مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم✅