eitaa logo
کانون مهدویت و انتظار دانشگاه میبد
321 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
872 ویدیو
13 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸مشکی از تن به در آرید، ربیع آمده است 🏵️خم ابرو بگشایید که ربیع آمده است 🌸مژده ای، ختم رسل داد که آید به بهشت 🏵️هرکه بر من خبر آرد، که ربیع آمده است فرارسیدن ماه ربیع الاول مبارک باد💐 ┄┅═══◈💠◈═══┅┄ کانون مهدویت دانشگاه میبد 🆔 @mahdaviatmeybod
💠 درک ظهور و یار حضرت شدن 🟢 امام صادق علیه السلام فرمودند : هر کس سوره اسراء را در هر شب جمعه بخواند نمی میرد تا آنکه زمان قائم آل محمد علیه السلام را درک کند و از یاران او بشود. 📚 ثواب الاعمال شیخ صدوق، ص۲۲۵ ┄┅═══◈💠◈═══┅┄ کانون مهدویت دانشگاه میبد 🆔 @mahdaviatmeybod
دیدن روی شما کاش میسّر می شد شام هجران شما کاش که آخر می شد🌄 بین ما فاصله ها فاصله انداخته اند کاش این فاصله با آمدنت سر می شد💫 شهر ما بوی خدا داشت، دوباره ای کاش با ظهورت نفس شهر معطّر می شد🌱 الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌ اَلْفــَرَجْ‌ بحق‌حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌ سلام‌الله‌علیها‌🦋 ┄┅═══◈💠◈═══┅┄ کانون مهدویت دانشگاه میبد 🆔 @mahdaviatmeybod
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زمانه عجیبی است!! برخی از مردم امام گذشته رو عاشقند نه امام حاضر را...💔 ┄┅═══◈💠◈═══┅┄ کانون مهدویت دانشگاه میبد 🆔 @mahdaviatmeybod
🌄بگو با خستگان ، صبح سعادت سر زد از خاور مشام جان معطر می شود از نکهت دلبر 💐سحر بشکفت در دامان نرجس نوگل زهرا تبسم می کند منجی عالم بر رخ مادر 🤲🏻خدایا عیدی ما را ظهور او عنایت کن که ما را جز ظهور او نباشد حاجتی دیگر الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌ اَلْفــَرَجْ‌ بحق‌حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌ سلام‌الله‌علیها‌🦋 ┄┅═══◈💠◈═══┅┄ کانون مهدویت دانشگاه میبد 🆔 @mahdaviatmeybod
🟢 «اسلام دین شمشیر است» به چه معنا صحیح است؟ 🔹اسلام دین شمشیر است اما شمشیرش همیشه آماده دفاع است، یا از جان مسلمین یا از مال مسلمین یا از سرزمین مسلمین. 🔸بله، اسلام یک مطلب را از آنِ بشریت می‌داند؛ اسلام هر جا که توحید به خطر بیفتد برای نجات توحید می‌کوشد، چون توحید عزیزترین حقیقت انسانی است. 🔹این آقایانی که راجع به آزادی بحث می‌کنند نمی‌دانند که توحید لااقل در حد آزادی است، اگر بالاتر نباشد و قطعاً بالاتر است. 🔸این را من مکرر در مجالس گفته‌ام: اگر جان شما مورد حمله قرار گرفت آیا می‌گویید من نباید به زور متوسل شوم، بگذار مرا بکشد؟ نه. همچنین می‌گوییم اگر ناموس کسی مورد تجاوز واقع شد باید دفاع کند؛ اگر سرزمین مردمی مورد تجاوز واقع شد باید دفاع کنند.‌ تا اینجا کسی بحث ندارد. 🔹اگر جان یا مال و یا سرزمین مردمی مظلوم مورد تجاوز ظالمی قرار گرفت آیا برای یک شخص سوم شرکت در دفاع از مظلوم کار صحیحی است یا نه؟ نه تنها صحیح است بلکه بالاتر از وقتی است که از خودش دفاع می‌کند، چون اگر انسان از آزادی خودش دفاع کند از خودش دفاع‌ کرده اما اگر از آزادی دیگری دفاع کند از آزادی دفاع کرده که خیلی مقدستر است. 🔸اگر کسی برای دفاع از علم بجنگد چطور؟ همین‌طور است. برای نجات صلح بجنگد چطور؟ همین‌طور است. 🔹توحید حقیقتی است که مال من و شما نیست، مال بشریت است. اگر در جایی توحید به خطر بیفتد - چون توحید جزء فطرت انسان است و هیچ وقت فکر بشر او را به ضد توحید رهبری نمی‌کند بلکه عامل دیگری دخالت دارد - اسلام برای نجات توحید دستور اقدام می‌دهد. 🔸ولی این معنایش این نیست که می‌خواهد توحید را به زور وارد قلب مردم کند، بلکه عواملی را که سبب شده است توحید از بین برود از بین می‌برد؛ عوامل که از بین رفت فطرت انسان به سوی توحید گرایش پیدا می‌کند. 🔹مثلًا وقتی تقالید، تلقینات، بتخانه‌ها و بتکده‌ها و چیزهایی را که وجود آنها سبب می‌شود که انسان اصلًا در توحید فکر نکند از بین برد، فکر مردم آزاد می‌شود به تعبیری که قرآن درباره حضرت ابراهیم می‌فرماید. 📚استاد مطهری، سیری در سیره نبوی(ص)، ص۱۹-۲۱۸(با تلخیص). 👤 ┄┅═══◈💠◈═══┅┄ کانون مهدویت دانشگاه میبد 🆔 @mahdaviatmeybod
🔴 ‌داستان کوتاه "احنف بن قیس" نقل می کند: روزی به دربار معاویه رفتم و دیدم آنقدر طعام مختلف آوردند که نام برخی را نمی دانستم. 💢پرسیدم این چه طعامی است؟ معاویه جواب داد: مرغابی است، که شکم آنرا با مغز گوسفند آمیخته و با روغن پسته سرخ کرده و نِیشکر در آن ریخته ‏اند. بی اختیار گریه ‏ام گرفت. معاویه با شگفتی پرسید: علّت گریه ‏ات چیست؟ 🔹گفتم به یاد علی ابن ابیطالب افتادم. روزی در خانه او میهمان بودم؛ آنگاه سفره‏ ای مُهر و مُوم شده آوردند. از علی پرسیدم: در این سفره چیست؟پاسخ داد نان جو. گفتم شما اهل سخاوت می‏ باشید، پس چرا غذای خود را پنهان می ‏کنید؟ 🔸علی فرمود این کار از روی خساست نیست، بلکه می‏ ترسم حسن و حسین‏، نان ها را با روغن زیتون یا روغن حیوانی، نرم و خوش طعم کنند. گفتم مگر این کار حرام است؟ 🔹علی فرمود نه، بلکه بر حاکم امت اسلام لازم است در طعام خوردن، مانند فقیرترین مردم باشد که فقر مردم، باعث کفر آنها نگردد تا هر وقت فقر به آنها فشار آورد بگویند: بر ما چه باک، سفره امیرالمؤمنین نیز مانند ماست. 🔸معاویه گفت: ای احنف! مردی را یاد کردی که فضیلت او را نمی توان انکار کرد. 📚الفصول العلیه، صفحه ۵۱ ┄┅═══◈💠◈═══┅┄ کانون مهدویت دانشگاه میبد 🆔 @mahdaviatmeybod
✴️ سلام ما بر زنده کننده اهل ایمان، و هلاک کننده کافران ✳️ سلام بر مهدى امتها، و جامع تمام کلمات وحى الهى ✴️ سلام بر جانشین اولیاء گذشته، و صاحب مجد و شرافت ❇️ و سلام بر حجت خداى پرستش شده، و بر کلمه ستایش شده 💠 سلام بر امام زمان حضرت مهدی (عج) الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌ اَلْفــَرَجْ‌ بحق‌حضࢪٺ‌زینب‌ڪبرۍ‌ سلام‌الله‌علیها‌🦋 ┄┅═══◈💠◈═══┅┄ کانون مهدویت دانشگاه میبد 🆔 @mahdaviatmeybod
22.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕محسنیه، سنت یا بدعت؟ لطفا این کلیپ مهم را انتشار دهید... 👤 ┄┅═══◈💠◈═══┅┄ کانون مهدویت دانشگاه میبد 🆔 @mahdaviatmeybod
⭕️ایام محسنیه 🔴استاد حسن رحیم پور ازغدی: 🔷سالی که 6 ماهش عزاداری است، آن عزاداری دیگر ارزشی ندارد! هی ایام خلق می‌کنند؛ ایام محسنیه جدیداً خلق شده. آن روز دیدم یک کتاب قطور برای حضرت محسن نوشته‌اند، کسی که به دنیا نیامده! 🔸بعد از همان شخص پرسیدم شما کل کتاب‌هایی که برای حضرت زهرا(س) چاپ کرده‌اید به این قطر نمی‌رسد، چطور برای حضرت محسن با این قطر کتاب درآوردید؟ اینجور که شما ایام درست می‌کنید آقا جان باید کل سال که عزاداری کنیم و مردم به کارشان نمی‌رسند. 🔷 اگر نصف سال را در تقویم به بهانه‌های مختلف شروع کنیم به عزاداری، کمترین ضررش این است که کسی رغبتی برای آمدن در مجلس عزاداری نخواهد داشت و برایش عادی می‌شود. این موضوع از ایام اهل‌بیت قداست‌زدایی می‌کند. چیزی که نادر نباشد، دیگر مرغوب نیست. 🔸به نظر بنده این وهن اهل‌بیت است. باید کاری کنیم تا گفتیم مراسم عزاداری شخص بدود، نه اینکه بگوید ای بابا باز هم مجلس عزا ‼️ 👤 ┄┅═══◈💠◈═══┅┄ کانون مهدویت دانشگاه میبد 🆔 @mahdaviatmeybod
⭕ایام محسنیه آیا تبریک اول ماه ربیع کار درستیه یا به خاطر ایام محسنیه باید فعلا عزادار بمونیم؟ 1️⃣ در کتب تاریخی زمان دقیق آتش زدن درب خانه حضرت زهرا (س) و حادثه در و دیوار و سقط شدن حضرت محسن، مشخص نیست. 2️⃣ بعضی از مورخین معتقدند که این حوادث در اوایل ربیع الاول رخ داده است. اما بعضی دیگر زمان آن را حدود ۵۰ روز بعد از شهادت پیامبر اکرم (ص) می دانند که این نظر با وقایع تاریخی سازگارتر به نظر می رسد. 3️⃣ در تاریخ عزاداری شیعه، چه در دوره حضور اهلبیت علیهم السلام و چه قرون بعد از آن، دهه‌ی محسنیه سابقه ای نداشته و هیچ نقلی درباره عزاداری اهلبیت علیهم السلم و ارادتمندان آنان برای حضرت زهرا (س) و فرزندشان در ایام ابتدایی ربیع الاول یافت نمی شود. 4️⃣ بعضی از فقها، همچون آیات عظام مکارم شیرازی و شبیری زنجانی معتقدند این مراسمات باعث کمرنگ شدن مراسمات اصلی می‌شود و ترویج دهه‌های پیاپی عزاداری را زمینه‌ساز روی‌گردانی جامعه از عزاداری اهل‌بیت می‌دانند. 5️⃣ مجالس توسل و عرض ارادت به ساحت بزرگان دين و بیان معارف اهلبیت (ع) در تمام ۳۶۵ روز سال، مطلوب و ارزشمند است و تنها اختلاف نظر در این مسأله، قرار دادن دهه یا ایام خاص برای عزاداری است. 6️⃣ درباره زمان شهادت برخی معصومین و بزرگان دیگر دین هم نظرات مختلفی در تاریخ‌های مختلف نقل شده که برخی از شیعیان در تمام این تاریخهای احتمالی -حتی با احتمال کم- مجلس عزا برپا می‌کنند که این کار هیچ اشکالی ندارد و کسی هم مخالفتی نکرده است. ┄┅═══◈💠◈═══┅┄ کانون مهدویت دانشگاه میبد 🆔 @mahdaviatmeybod