محبوب مقتدر فصل دوم2.mp3
30.58M
﷽
#صوت | #سخنرانی 🎙
⚫️ #محرم۱۴۴۴
🔅عنوان بحث: #محبوبمقتدر
🔹 #فصلدوم
#حجتالاسلامبهنامحشمدار
📌شب دوم | 2⃣
📚 با موضوع:
#مهدی_یاران💚❣️
@mahdi_yaran_ir
Haj Mahdi Azizi-Roze.mp3
22.05M
﷽
#صوت 🎵
⚫️ #محرم۱۴۴۴
🔳 شب دوم
🔹 #روضه
🔸نپرس حال من رو ...
🔹بانوای کربلایی #مهدیعزیزی 🎤
🔸تنظیم در #استودیومهدییاران 🎛
🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷
⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜
-_-_《*مهدی یاران*》_-_-_
@mahdi_yaran_ir
Haj Mahdi Azizi-Zamine2.mp3
11.21M
﷽
#صوت 🎵
⚫️ #محرم۱۴۴۴
🔳 شب دوم
🔹 #زمینه
🔸گریون تو أم چی از این بهتر ...
🔹بانوای کربلایی #مهدیعزیزی 🎤
🔸تنظیم در #استودیومهدییاران 🎛
🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷
⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜
-_-_《*مهدی یاران*》_-_-_
@mahdi_yaran_ir
Haj Mahdi Azizi-Zamine1.mp3
7.3M
﷽
#صوت 🎵
⚫️ #محرم۱۴۴۴
🔳 شب دوم
🔹 #زمینه
🔸من از این وجه تشابه به خودم میبالم ...
🔹بانوای کربلایی #مهدیعزیزی 🎤
🔸تنظیم در #استودیومهدییاران 🎛
🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷
⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜
-_-_《*مهدی یاران*》_-_-_
@mahdi_yaran_ir
Haj Mahdi Azizi-Soroud.mp3
5.68M
﷽
#صوت 🎵
⚫️ #محرم۱۴۴۴
🔳 شب دوم
🔹 #سرود
🔸من از هرکی به غیر از تو ...
🔹بانوای کربلایی #مهدیعزیزی 🎤
🔸تنظیم در #استودیومهدییاران 🎛
🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷
⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜
-_-_《*مهدی یاران*》_-_-_
@mahdi_yaran_ir
Karbalaei Mohammad Akbari-Vahed2.mp3
3.15M
﷽
#صوت 🎵
⚫️ #محرم۱۴۴۴
🔳 شب دوم
🔸 #واحد
🔸این خبر را برسانید به کنعانی ها ...
🔸بانوای کربلایی #محمداکبری 🎤
🔸تنظیم در #استودیومهدییاران 🎛
🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷
⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜
-_-_《*مهدی یاران*》_-_-_
@mahdi_yaran_ir
Karbalaei Mohammad Akbari-Vahed1.mp3
7.58M
﷽
#صوت 🎵
⚫️ #محرم۱۴۴۴
🔳 شب دوم
🔸 #واحد
🔸من زیر بارون به تو رسیدم ...
🔸بانوای کربلایی #محمداکبری 🎤
🔸تنظیم در #استودیومهدییاران 🎛
🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷
⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜
-_-_《*مهدی یاران*》_-_-_
@mahdi_yaran_ir
Karbalaei Mohammad Akbari-Shoor1.mp3
6.12M
﷽
#صوت 🎵
⚫️ #محرم۱۴۴۴
🔳 شب دوم
🔸 #شور
🔸تو عراقی و من ایرانم ...
🔸بانوای کربلایی #محمداکبری 🎤
🔸تنظیم در #استودیومهدییاران 🎛
🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷
⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜
-_-_《*مهدی یاران*》_-_-_
@mahdi_yaran_ir
Karbalaei Mohammad Akbari-Shoor2.mp3
7.3M
﷽
#صوت 🎵
⚫️ #محرم۱۴۴۴
🔳 شب دوم
🔸 #شور
🔸چی میشه که همین روزا ...
🔸بانوای کربلایی #محمداکبری 🎤
🔸تنظیم در #استودیومهدییاران 🎛
🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷
⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜
-_-_《*مهدی یاران*》_-_-_
@mahdi_yaran_ir
Karbalaei Mohammad Akbari-Tak.mp3
5.99M
﷽
#صوت 🎵
⚫️ #محرم۱۴۴۴
🔳 شب دوم
🔸 #تک
🔸کربلا یه راه روشنه ...
🔸بانوای کربلایی #محمداکبری 🎤
🔸تنظیم در #استودیومهدییاران 🎛
🔸 📆۱۴۰۱/۰۵/۰۷
⚜از دوست یک اشارت از ما به سر دویدن⚜
-_-_《*مهدی یاران*》_-_-_
@mahdi_yaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
#استوری 🏴
شکر خدا که دوباره شدم مبتلای تو
ای کشته ای که جان دو عالم فدای تو... 🖤
[شب اول محــرمالحـرام ۱۴۴۴]
#مهدی_یاران #دختران_بهشت
#وضعیت #محرم
#امام_حسین #کربلا
#شب_اول #امام_زمان
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
@mahdiyaran_khaharan
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬#کلیپ | ❌ تزویر ❌
⛔️آنچه منتظرش بوده اید⛔️
📜شاعر:وصال شیرازی
🎙باصدای:کربلایی مهدی عزیزی
♻️تولید:توسط#تیمبهشتTV
⭕️حتما از 🎧هدفون استفاده کنید⭕️
#تزویر#سلیمانعصررا #اطلاعرسانی #کرونا #نماهنگ #ماه_صفر
#مهدیعزیزی #استودیومهدییاران
@mahdi_yaran_ir
Tazvir.mp3
10.52M
🎬#نماهنگ | ❌ تزویر ❌
⛔آنچه منتظرش بوده اید⛔
📜شاعر:وصال شیرازی
🎙باصدای:کربلایی مهدی عزیزی
♻️تولید:توسط#تیمبهشتTV
⭕حتما از 🎧هدفون استفاده کنید⭕
#نماهنگ #اطلاعرسانی #کرونا #ماه_صفر
#مهدیعزیزی #استودیومهدییاران
@mahdi_yaran_ir
💠 سلسله مباحث محبوب مقتدر(۲)
⚫️ محرم1444ه.ق/مسجدالنبی
🔸جلسه دوم
🔹موضوع: مانع اصلی تاخیر در ظهور
✳️همانطور که شب گذشته گفتیم روایات متعدد در اقامه عزای سیدالشهدا علیه السلام و تشویق به این عمل نشان از هدف بلندی دارد که باید آن را بدانیم.به نظرمیرسد هیچ امری در عالم جز احیای ادیان الهی و زمینه سازی برای ظهور حضرت مهدی عج ارزش به شهادت رسیدن حضرت حسین را ندارد.حالا که این را فهمیدیم باید این اشکها زمینه ساز باشند.باید این اقامه عزاها امام آور باشد.همانطور که اقامه عزاء زینب سلام الله و رقیه خاتون و قبل از انقلاب اسلامی اینطور بود.حالا باید همه ی منبرها و روضه ها امر ظهورامام مهدی عج را تسهیل کند.پس در این محرم هم ما باید بحثی مربوط به امر ظهور ایشان ارائه نماییم و از کربلا شاهدی پیدا کنیم.
درسالهای گذشته درباره خصوصیات اصحاب حضرت مهدی عج گفتگو کردیم.حالا سوال این است که پس چرا در طول این 1100سال این زمینه سازی صورت نگرفته است؟مگر شیعیان خالص و دارای انگیزه برای یاری حضرت، نمیدانستند که چه باید کنند تا ظهور رخ دهد؟
پاسخی که به نظر میرسد این است که شیعیان میدانستند که چه باید کنند ولی سرعت عمل و اقدام به موقع صورت نگرفته است.به بیان دیگر امر ظهور امام زمان عج قطعی است و در روایت از امام حسین علیه السلام آمده است که :لَوْلَمْ یَبْقَ مِنَ الدُّنْیا إلاّیَوْمٌ واحِدٌ لَطَوَّلَ اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ ذلِکَ الْیَوْمَ حَتّى یَخْرُجَ رَجُلٌ مِنْ وُلْدی فَیَمْلاَءُها عَدْلاً وَقِسْطاً کَما مُلِئَتْ جَوْراً وَظُلْماً، کَذلِکَ سَمِعْتُ رَسُولَ اللّه ِ صلی الله علیه و آله یَقُول.
یعنی اگر یک روز از دنیا باقی مانده باشد خدا آن روز را آنقدر طولانی میکند که مردی از فرزندان من ظهور و قیام کند و دنیا را از عدل و برابری پُر کند همانطور که از ظلم و ستم پُر شده است و این چیزی است که بارها از رسول خدا شنیده ام.پس طبق این روایت و روایات دیگر ظهور حضرت قطعی است و تنها زمان آن مهم است و به عهده ی ماست که در آن تعجیل کنیم.ما چه بخواهیم چه نخواهیم ظهور صورت میگیرد و آنچه از ما خواسته اند این است که به آن سرعت دهیم .اگر بخواهیم مثل دیگر انسانها و مسلمین و شیعیان تاریخ عمل کنیم هزارسال دیگر هم حضرت نمی آید.در سال61هجری هم تعداد شیعیان خالص کم نبود ولی امثال طرماح بن عدی و سپاه ده هزار نفری یزیدبن مسعود و اهل بصره و سلیمان بن صرد و خالصین در کوفه دیر اقدام کردند.اینکه اینها هرکدام چرا دیر عمل کردند در شبهای دیگر باید سخن گفت ولی مطمئن هستیم بخاطر تعلل و کُندی به خرج دادن در امر یاری حضرت، همه شان روز قیامت گرفتار خواهند بود.
اگر سپاه ده هزارنفری یزیدبن مسعود و اهالی بصره به موقع می رسیدند سپاه سیدالشهدا یقینا پیروز جنگ بود چون بسیاری از افراد سپاه عمرسعد از شیعیانی بودند که برای امام حسین علیه السلام نامه نوشته بودند و فکر می کردند حضرت مانند امام حسن علیه السلام در آخر کار صلح خواهد کرد و خواستند با تدبیر خود در این مسئله هردوطرف صلح را راضی نگه دارند.کسانی که دشمن و جنگجوی سپاه عمرسعد بودند افراد محدودی بودند که اراذل و اوباش بودند و مقابله با اینها حتما امکان پذیر بود.به شرطی که شیعیان به موقع به یاری امام می رسیدند.
❇️معاونت علمی موسسه مهدی یاران❇️
@mahdi_yaran_ir
💠 سلسله مباحث محبوب مقتدر(۲)
⚫️محرم1444ه.ق/مسجدالنبی
🔸جلسه اول
🔹موضوع: فلسفه اقامه عزای امام حسین علیه السلام
✳️اعتقاد شیعه برخلاف گروههای زیادی از غیرشیعه اعم از اهل سنت و برخی ادیان دیگر این است که هردستوری که از سوی خدا صادر میشود حکمت و مصلحتی دارد و چون آن عمل خوب بوده است خدا از ما خواسته است نه اینکه چون خدا خواسته است عمل خوب شده است. در مباحث کلامی این بحث با عنوان حسن و قبح عقلی بیان میشود و در احکام و مباحث اصولی با عنوان مبادی سه گانه ی حکم یعنی ملاک و اراده و جعل از آن سخن به میان می آید.شرح مختصر آن این است که ابتدا خداوند در یک گزاره ، مصلحتی را میبیند و انجام یا ترک یا اعلام وضعیتی برای آن را برای بندگان خود اراده میکند و سپس قانون متناسب با آن گزاره صادر میشود.پس اگر در چیزی خیرکثیر نباشد واجب نمیشود و اگر در چیزی شر کثیر نباشد حرام نمیشود.البته در برخی موارد هم خیر یا شر وجود دارد ولی یا مقتضی موجود نیست و طاقت و تحمل بندگان کم است و واجب و قانون نشده است مانند حکم وجوب مسواک زدن که در روایت آمده است اگر بندگان خدا تحمل داشتند خدا مسواک را واجب میکرد یا مانعی وجود دارد برای وضع قانون مانند جهل عباد در امم پیشین و عدم جعل بسیاری از احکام در ادیان سابقه.
با توجه به مقدمه ای که بیان شد باید گفت حالا که ما در امت آخر هستیم و در آخرِآخرالزمان هم هستیم لازم است که نسبت به علت یا حکمت این دستورات الهی سوال داشته باشیم.البته ادراک ما ممکن است همه ی حکمت آن دستور را درک نکند ولی آب دریا اگر نتوان کشید ، هم به قدر تشنگی باید چشید.هرقدر که ادراک ما یاری کند با تدبر در منظومه ی دین به این حکمت ها دستیابی خواهیم داشت تا با دانستن حکمت یا علت دستورات الهی با عزم راسخ آنها را اجراء کنیم.یکی از مهمترین این موارد ، حکمت تعظیم شعائر الهی مانند بعثت و غدیر و محرم است.اگر حکمت تعظیم این شعائر دانسته نشود تلاش در اقامه آنها ابتر و بی نتیجه یا کم نتیجه خواهد شد. آنچه در حکمت و دلیل ضرورت اقامه ی این شعائر الهی باید گفت این است که همه ی اینها مقدمه ای برای امر ظهور هستند و باید در نقشه ی رسیدن به ظهور ، جای قیام موسی بر علیه فرعون هم مشخص شود چه برسد به جانمایی مسئله ی بعثت و غدیر و کربلاء.اینکه بعد از صدها سال با روایات متعدد ما تشویق به اقامه ی این عزاء شده ایم به این دلیل است که کربلا باید منتهی به ظهور شود و غدیر هم همینطور و اگر این نشد ، غدیر و کربلاء فقط داستانی اساطیری خواهد شد که تنها موجب افتخار است و خروجی این همه تشویق الهی چیزی شبیه به شاهنامه ی فردوسی خواهد بود.اما اعتقاد ما چیز دیگریست و آن اینکه همه ی انبیاء الهی هدفی کوتاه مدت داشته اند که در قرآن به آنها اشاره شده است و هدفی میان مدت که از دست آنها خارج و به دست وجود مقدس سیدالشهدا محقق می شده است که عبارت باشد از احیای همه ی ادیان گذشته. به همین خاطر است که الاسلام محمدی الحدوث و حسینی البقاء است. شاید به همین خاطر است که همه ی انبیای الهی داستان کربلا را مکرر شنیده و برای آن گریسته اند.اما هدف بلندمدت چیزی جز امر ظهور منجی نیست.شواهد زیادی بر این مطلب وجود دارد که شرح آن در این مجال نمی گنجد.خلاصه اینکه کربلا پایان کار نبود بلکه شروعی دوباره است و این جمله اینطور صحیح تر است که بگوییم : الاسلام محمدیُ الحدوث و حسینیُّ البقاء و مهدویُّ الکمال است .
❇️معاونت علمی موسسه مهدی یاران❇️
@mahdi_yaran_ir