eitaa logo
کشکول|محسن مهدیان
3.6هزار دنبال‌کننده
414 عکس
137 ویدیو
3 فایل
روزنامه‌نگار. ارتباط با ادمین @mohsen_mahdian
مشاهده در ایتا
دانلود
خون جوشان توجه کنیم؛ شناسنامه شهید شاهچراغ چیست؟ انسان بی گناه در حریم حرم. این شناسنامه مشترک یک ملت است. همه به یک نشان. مظلوم و مومن؛ یک ملت اهل بیتی. ضدانقلاب همین خون را می خواهد؛ همین خون ها. ضدانقلاب آدم کش صف کشیده و کمربسته است برای به خون کشیدن یک ملت؛ یک روز اغتشاش و یک روز فتنه و یک روز جنگ و یک روز تحریم و یک روز ترور. این خون مشترک یک ملت است که در شاهچراغ بر زمین ریخته است. ملتی را زدند؛ نه یک زائر. جمهوری اسلامی را زدند؛ نه یک حرم. روح صاحب مکتب انقلاب شاد که فرمود حرم، ایران است؛ همین ایران مومن. هرکس گرد این حرم است خاری بر چشم فراعنه خبیث و اهریمن پلید است. اما خون مظلوم دامنگیرشان خواهد شد. خون مظلوم جوشان است و به ظهور خروشان خواهد کشید. این خون ها ملتی را کفن پوش خواهد کرد؛ یک رنگ و یک صدا و اهل قیام و انتقام . گر خون خیابانی مظلوم بجوشد/سرتاسر ایران کفن سرخ بپوشد @mahdian_mohsen
❇️به جزئیات ایندو تصویر توجه کنید! 🔻تصویر اول: 🔸یک جوان "مسخ شده" از سوی ضدانقلاب "اجیر" می شود و به "تنهایی" و "ناغافل" به "مردم بیگناه" حمله می کند و با "خشونت" هرچه تمام تر آنها را به رگبار می بندد. در جزئیات دقیق تر شویم: 1⃣اولا مسخ شده اند. از واقعیت و حقیقت فاصله دارند. 2⃣دوم اینکه اجیر شدند. توسط شیطان مرجع به خدمت گرفته می شوند. 3⃣سوم اینکه قلیل اند و اندک. اقلیتی ناچیز اند. پشتوانه اجتماعی هیچ ندارند. 4⃣چهارم اینکه از پشت حمله می کنند و ناجوانمردانه. 5⃣پنجم اینکه مردم بی سلاح و بی گناه را می زنند؛ به معنای واقعی کلمه مظلوم. 6⃣ششم اینکه در نهایت خشونت خون می ریزند. 🔻تصویر دوم: 🔸در سوی دیگر "خون" یک "مظلوم" به زمین ریخته می شود... اما این تصویر نیز جزئیات دارد. 1⃣اولا فرد مسلح با 256 تیر تنها موفق به شلیک 11 تیر و توسط امنیتی ها متوقف می شود. 2⃣دوم. خون آنکه ریخته شده است از پاک ترین ها و پیرغلام اهل بیت و حافظ حرم و مردم است. 3⃣سوم. یک کارگر با دست خالی و بی ترس و واهمه تروریست را زمینگیر می کند. 4⃣چهارم. مردم دلیرانه به سمت تروریست می روند و او را متوقف می کنند. 5⃣پنجم. کودکی باغیرت و در حال فرار متوجه می شود یک نفر صدمه دیده است و می ایستد تا کمک کند. 6⃣ششم. گزارش ها نشان می دهد ساعت های بعد از ترور جمعیت زائران حرم بیشتر می شود. و ... ✅جمع ایندو تصویر: این دو تصویر آشنا نیست؟ مرور کنید. از ترور در شاهچراغ پارسال تا ترور در حرم امام رضا و بهارستان و رژه نظامی اهواز تا اغتشاشات اخیر و خون های پاک شهدای مدافع وطن و ...  همگی به چند شاخص مشترک شناخته می شوند. 🔻جمع ایندو تصویر چهل و اندی سال انقلاب اسلامی است. 🔸یک سو ضدانقلاب است که بدون کمترین پایگاه داخلی اجتماعی، جماعتی را مسخ و اجیر می کند تا ناجوانمردانه به مردم بی گناه حمله کنند و با بالاترین خشونت ها خون بریزند. 🔸سوی دیگر مردم مظلوم ایران با همین جزئیات زیبای معنوی؛ پر از مروت و فتوت. این تقابل تاریخی است و تا قیام قیامت همین خواهد بود. خشونت می ورزند و خون می ریزند تا جلب توجه کنند. به امنیت مردم شلیک می کنند تا حس ناامنی ایجاد کنند. رسانه های شان سردست می گیرند تا قلب واقع کنند. جماعتی کودن و ساده لوح نیز در داخل تکرار می کنند تا بگویند امتداد دارند. اما نمی فهمند و نمی بینند و نمی دانند که این خون ها وبال شان می شود و بیدار می کند و رستاخیز قیام و مقاومت می شود. همشهری @mahdian_mohsen
❇️چهار ثمره در تکریم امروز شیر شاهچراغ ✅دستمریزاد به آقای رئیسی و سردار سلامی و کشتی گیر باغیرت حسن یزدانی در تکریم نام آور ملی مان فرزاد بادپا. 🔻و اما چند نکته در اینباره که آموزنده است. 1⃣یکم. فرهنگ قدردانی بالا بردن دست فرزاد بادپا ارج نهادن به فرهنگ قدردانی است. گوهری که در فرهنگ اجتماعی و رسانه ای ما عجیب خاک می خورد و غائب است. در بهترین حالت نقد را در برجسته کردن نقاط منفی می بینیم و درآن از هم سبقت می گیریم اما در فرهنگ تقدیر و تکریم کسری داریم. حال آنکه اخلاق حکمرانی رهبری دقیقا برعکس است. از تجلیل از خانواده های شهدا و ایثارگران تا تجلیل از دولتمردان و ورزشگاران و نهادهای انقلابی و غیره. آنهم نه به صورت کلی بلکه مصداقی و متعین. 2⃣دوم. قهرمان سازی شهرت با سلبریتی فرق می کند. ادم مشهور فردی است که به هر دلیلی معروف شده و مهمترین تفاوتش با شهرت مذموم یا همون سلبریتی اینست که برای ماندن در شهرت حق و ناحق  نمی کند. اما یکبار بیایید ماجرا را اینطور ببینیم. چه می شود که شهرت مذموم شکل می گیرد؟ بی شک من و شما هم سهم داریم. به خودمان رجوع کنیم ببینیم برای فهم حق و باطل چه میزان به لایک و ممبر توجه می کنیم؟ سلبریتی در ذهن ما به پیام اعتبار میدهد. اگر از سلبریتی زدگی رها شویم، قهرمان های گمنام را پیرامون مان می یابیم. نمونه های فرزاد بادپا ها و علی لندی ها و آرمان ها و عجمیان ها و ... 3⃣سوم. الگوسازی یک اصل مهم در تبلیغ و ترویج قهرمانان گمنام این است که بتوانیم اندیشه‌های اسلامی را تنزیل دهیم تا قابل درک باشد و اثر قلبی در مخاطب داشته باشد. وقتی اندیشه تا ساحت عمل تنزیل و به یک سبک زندگی تبدیل می‌شود هم قدرت نفوذ و تأثیرگذاری بیشتری پیدا می‌کند و هم توان جریان سازی می‌یابد. مهم‌ترین نوع یادگیری انسان، یادگیری مشاهده‌ای است و لذا کارشناسان تربیتی معتقدند الگوسازی مؤثرترین و سهل‌ترین و عینی‌ترین و سریع‌ترین راه رشد تربیتی انسانی است. 4⃣چهارم. جامعه سازی یکی از عوامل اصلی در بروز گناه و عصیان در جامعه، تلقی افراد از انحطاط جامعه است. برداشت منفی جامعه از پیرامون خود، عامل اساسی در بروز زشتی‌ها و کج روی‌هاست. کسی که احساس کند همه مردم اهل پلشتی‌اند، احتمال انحرافش بیش از کسی است که برآیند جامعه را، سالم و رو به تکامل می‌پندارد. ترویج زندگی خوبان گمنام شهر، موجب می‌شود احساس «شهر عصیان» اصلاح و فهم اینکه شهر مشحون از خوبان گمنام است اسان شود. ترویج سبک زندگی خوبان شهر کمک می‌کند احساس غالب بودن نفس اماره اجتماعی از بین رفته و جامعه دچار سیاه بینی و خدای ناکرده ناامیدی از اصلاح و رشد و کمال نشود. همشهری @mahdian_mohsen
✅گونه شناسی آتش بیاران اختلاف قوا دست هایی در جریان است که بین مجلس و دولت اختلاف بیاندازد. همیشه هم برای اختلاف بهانه وجود دارد.  اما مهمتر از این بهانه ها یک خط راهبردی و کلیدی است و آن اینکه مردم بدون وفاق ملی حس کار و تلاش و خدمت را احساس نمی کنند و خلاص. این حرف نیز هیچ دخلی به نقد و نظارت و استقلال و اختلاف سلیقه ها ندارد. این همه سرجای خود و لازم است و اما نفی همدلی و وحدت نمی کند؛ خلاصه تنها و تنها وفاق است که سرمایه اجتماعی می سازد.  اما خیلی وقت ها این سران قوا نیستند که در نقطه اختلافند و دامنه اختلاف عمدتا در جای دیگری است. این متن گونه شناسی هیزم آوران این آتش است. همان ها که از کاه کوه می سازند. 1⃣از دسته اول که ضدانقلاب است عبور کنیم؛ هیچ. جیره و مواجب می گیرند برای همین ماموریت. روشن است. 2⃣اما دسته دوم. ایندسته کاسبان حاشیه اند. اینها عمدتا در رسانه دنبال جلب توجه اند. هیچ هنری هم برای جذب مخاطب جز پرداختن به حواشی ندارند. سابقه اینها برمی گردد به زردنویسی رسانه ای. 3⃣دسته سوم کسانی اند که آنچه از سیاست می دانند صرفا یک گزاره ماکیاولی است که می گوید اختلاف بیانداز و غلبه کن. ایندسته تصور می کند اگر بین رقبای شان اختلاف ایجاد کنند مردم به آنها اقبال می کنند. جریان اقلیت سیاسی این روزها دنبال همین بازی است.  4⃣دسته چهارم بامزه اند. اینها فکر می کنند هر چی بزن بهادرتر باشند، وفادارتر اند و مدام برای بدنه تیم مقابل و رقیب شاخ و شانه می کشند.  ظاهرا از کار حزبی فقط همین را یاد گرفتند . فضای مجازی را هم میدان مبارزه و رجز خوانی دیدند. اینها هم نمی دانند که ایندست وفاداری ها حداقل پیش بزرگان آنها یعنی رئیسی و قالیباف خریدار ندارد. 5⃣دسته پنجم متفاوت نما هستند. کسانی که تلاش می کنند بگویند ما نه اینیم و نه آن. هر دو طرف را تخریب می کنند و به جان هم می اندازند تا بگویند ما متفاوتیم و به ما اعتماد کنید. جالب اینکه هیچ وقت جریان سومی ها مورد اقبال و اعتماد قرار نگرفته اند. 6⃣دسته اخر هم کسانی اند که تلاش می کنند باا ختلاف افکنی از دو جریان اصلی انقدر بتراشند و حذف کنند تا جا برای آنها بالاخره در یک دسته باز شود و شاید هم به نان و نوائی برسند. البته تجربه نشان داده است که ایندسته هم همیشه اخر صف اند. 🔻حالا چه باید کرد: از این دسته ها عبور کنیم. اصل مخاطب است و نظاره گران صحنه.  چشم باز کنیم و  در این معرکه، هیزم آتش نشویم. خبری نیست جز جنگ زرگری. هیچ راهی نیست جز وفاق و فقط کار.کار. کار. @mahdian_mohsen
❇️این مردمی که می گویند کجا هستند؟ 1⃣یکم. گفتند مردم از دین و اهل بیت جدا شدند. اصل ادعا که عصاره بلاهت است. اما نظرسنجی چند نهاد معتبر نشان می داد بیش از 80 درصد مردم سیاه می پوشند و در مجالس عزا شرکت می کنند. امسال هم تا امروز رکورد زائرین ایرانی به عراق شکسته شد؛ 3 و نیم میلیون نفر. گفتند بانوان ما به بی حجابی تمایل پیدا کردند. نظرسنجی دانشگاه تهران نشان داد 84 درصد اعتقاد دینی به حجاب دارند. نظرسنجی همشهری نشان می داد حدود 75 درصد گفتند اگر قانون هم نباشد حجاب شان را برنمی دارند. می گویند مردم ما از نظام و انقلاب بریدند. اما آخرین آمار مربوط به راه پیمائی 22 بهمن است با حضور 20 میلیون نفر در خیابان. ازیندست آمار بسیار است. اما... 2⃣دوم. تصاویری نشان می دهند که عده ای کشف حجاب کردند. جای دیگر یک نفر کتیبه هیات را مورد طعنه قرار می دهد. آن سوتر چند نفر به سرود ملی توهین می کنند. آن دیگری می گوید از دین زده شدیم. آن پایین تر پرچم ایران زمین می زنند و پرچم همجنسگرایی به دوش می کشند. آن گوشه به تروریسم و آدم کشی سلام می کنند و .... ازین تصاویر کم نیست. اما.... 3⃣سوم. در این خاک همواره اقلیتی ناچیز به نام آتئیست و طرفدار پرچم های رنگین کمانی و منحرفین اخلاقی و آدم کش و تروریست و منافق و غیره بوده اند. اما امروز ابزار تغییر کرده است. تا دیروز اوباشی پنهان در پستوخانه ها بودند و امروز به واسطه شبکه های اجتماعی بوی تعفن شان توزیع شده است. همین. واگرنه مردم ما همان مردمند. مومن و بااخلاق و معتقد به انقلاب و اهل ایثار و فداکاری و ظلم ستیز.... 4⃣چهارم. خطای هاله ای چیست؟ اینکه بمباران تصاویر مجعول و هدفمند در فضای مجازی را ببینیم و خیال کنیم این سیاهی ها در گوشی ما یعنی اکثریت مردم در واقعیت. حالا مارپیچ سکوت چیست؟ خیال کنیم در مقابل همین  سیاهی مجازی، در اقلیت ایم و آنگاه سکوت کنیم. همین دو کافی است تا قلب واقع صورت گیرد؛ قلب واقع برخی را مسخ می کند و به خیابان می کشد و برخی را ناامید می کند و گوشه گیر و اما همه ما در قبال ایندو مسوولیم. امروز هرجا هستیم یک وظیفه اصلی داریم. مارپیچ سکوت رو بشکنیم و واقعیت ها را فریاد کنیم و خطای هاله ای ناظران بی طرف را از بین ببریم. یک نمونه همین اربعین. راه پیمائی اربعین مقصد نهائی اش چیست؟ تبدیل عبادت فردی به عبادت جمعی و تجلی ظلم ستیزی و تمدن سازی مومنین. همین را می خواهند سانسور کنند. اجازه ندهیم. رسانه شویم؛ امروز اربعین و فردا واقعیت دیگر از حقیقت... همشهری @mahdian_mohsen
به این تصویر دقت کنید همه خبرگزاری های داخلی این خبر را منتشر کردند. اما شاید خود شما هنوز این خبر را ندیده باشید. کدام خبر؟ کشتن یک زن باردار سیاه پوست در آمریکا. هم زن است و هم باردار و هم سیاه پوست. پلیس آمریکا او را به رگبار می بندد و خودش و فرزند در شکم مادر کشته می شوند. اما نه مهسا می شود و نه اسم رمز اغتشاش و نه آدم کشی و نه خیابان آتش زدن. چرا؟ چون حرامیان رسانه ای تصمیم می گیرند این اخبار دست مردم نرسد. مرگ طبیعی یک نفر در ایران باید بشود اسم رمز براندازی اما ادم کشی در امریکا در حد تصادف دو پراید در پس کوچه های تهران اما سخن اینجا نیست. دوران ترکتازی رسانه های مرجع گذشته است. اگر من و شما به عنوان فعال شبکه اجتماعی کمک نکنیم واقعیت ها به گوش مردم برسد، نمی رسد. همه باید رسانه شوند. @mahdian_mohsen
❇️توصیه رهبری و راز سیاسی ترین راه پیمائی عالم 1⃣یکم. مداح شعری با مطلع "گاهی گمان نمی کنی ولی خوب میشود"  را زمزمه می کرد و زائران اربعینی های های گریه می کردند. گاهی هزار دوره دعا بی اجابت است گاهی نگفته قرعه به نام تو میشود... گاهی گدای گدایی و بخت با تو یار نیست گاهی تمام شهر گدای تو میشود... گوئی زائران با تمام وجود احساس می کردند که در این سفر قرعه به نام آنهاست. هرکس یکبار به راه پیمائی اربعین آمده باشد قلبا وجدان و تماشا می کند که امام حسین در دل سفر به او توجه ویژه دارد. انگار سفره برای او مهیاست. 🔸اینرا داشته باشیم تا انتهای متن. 2⃣دوم. رهبرانقلاب فرمودند: با همین اراده و استحکامی که در راهپیمایی عظیم اربعین حاضر شدید، در راه حاکمیت توحید نیز حرکت خواهید کرد. 🔻اما یک سوال؛ رابطه راه پیمایی اربعین و حاکمیت توحید چیست؟ رهبرانقلاب چطور از اربعین به حاکمیت رسیدند؟ سوال اساسی تر اینجاست؛ مغز و لب الالباب راه پیمائی اربعین چیست که ارزش استقامت ورزی دارد و می تواند الگویی برای ساخت حاکمیت توحید باشد؟ معکوس حرکت کنیم؛ یعنی از حاکمیت حرکت کنیم و برسیم به اربعین. 🔸الف: حاکمیت توحید چطور محقق می شود؟ تحقق نقشه الله روی زمین. همان دین. 🔹ب: دین چطور محقق می شود؟ با ساخت قدرت. احکام دین اجتماعی اند. 🔸ج: قدرت چطور شکل می گیرد؟ باایجاد حاکمیت. حکومتی که مبنایش الله است و مردم بااختیار آنرا پذیرفته اند. 🔹د: محور استقرار حکومت چیست؟ ولایت. ولایت است که مردم را حول هم جمع می کند و سمت توحید می برد. 🔸ه: نقش مردم چیست؟ کمک به ولی تا این مسیر طی شود. نام این کمک می شود نصرت. 🔹و: و حالا اربعین چیست؟ تجلی این نصرت. مردم حول سیدالشهدا جمع شدند و سختی راه را تحمل کردند. 🔸ز: حول این ولایت جمع شدند یعنی چی؟ یعنی هم حرکت شان سمت ولی است و هم در ارتباط با همدیگر، خواست شان، خواست ولی است. 🔹ح: خواست ولی چیست؟ محبت عاشقانه به هم. عمل خالصانه . خدمت رسانی خاضعانه و در نهایت برائت از ظالم. خواست ولی می شود تولی و تبری.  تا حدی مساله روشن شد. مغز و لب الاباب اربعین نصرت امام است. ولایت مثل چسب هم رابطه ما با ولی را می سازد و هم رابطه مردم با مردم را و در نهایت تبری از دشمن، خروجی قهری در محبت به ولی است.  با این توضیح نقش ما نصرت امام است. نصرت امام تنها در دوست داشتن صرف امام نیست. دوست داشتن امام یعنی تلاش برای تحقق نقشه امام. اربعین تصویری تمام نما از همین اراده است. مردم جمع می شوند حول ولایت و نصرت امام. ✅اما حرف شیرین ماجرا ماند؛ همان بند اول متن. رهبری فرمود اگر استقامت بورزید، قله را فتح می کنید. سوال: در چه چیز استقامت بورزیم؟ چرا قله را فتح می کنیم؟ مجدد بازگردیم به راه پیمائی اربعین. این سفر کم مخاطره انگیز و ساده و کم چالش نیست. اما ما اراده و در آن شرکت می کنیم و سختی های آنرا به جان می پذیریم. همین اراده و استقامت در حرکت به سمت امام ابتدا تا انتهای انرا شیرین می کند. همان که همه چشیده اند. نصرت به امام مسیرهای سخت را هموار می کند و این سنت قطعی الهی است.    و خلاصه اینکه امتداد اراده اربعینی ها و استقامت در این مسیر تحقق حاکمیت الله روی زمین است و این راز سیاسی ترین راه پیمائی عالم است. همشهری @mahdian_mohsen
✅این سانسور را دست کم نگیرید! بالغ بر 22 میلیون نفر جمعیت در یک راه پیمائی عظیم و هرساله، آنهم با جزئیاتی شبیه خدمت رسانی خالصانه و خاضعانه با دهها سوژه داغ خبری و عکس وفیلم های استثنائی در قله "ارزش های خبری" است. اما رسانه های خارجی یک پارچه آنرا نادیده گرفتند. رسانه هایی که از تجمع چند ده نفره همجنس بازها و دوچرخه سواری برهنه گیاه خوارها و آئین جاهلی هالووین و استخرگوجه یک مشت جماعت خرافی نمی گذرند این "ابررویداد تاریخی" را بایکوت کردند. اینکه چرا و چطور، روشن است. عبور کنیم. این مناسک عظیم تجسم تمام عیار "قدرت نمایی شیعی" است که در اوج تولی و محبت مومنانه و برادرانه و در تیزترین حالت دشمنی با ظالمان عالم است. طبیعی است که حناق بگیرند. اما سخن دیگری در میان است. برای مخاطبی که ولو مختصری روی صداقت که نه، ولی "وجاهت حرفه ای" این رسانه ها حساب باز کرده است باید این "بایکوت تاریخی قرن" را به چشم کشید. باید باور کنند با چه کذاب های خبرپراکنی مواجه اند. سانسور در بسیاری از موارد فقط نگفتن حقیقت نیست؛ اشتباه نکنیم. قلب واقعیت است. یک رویداد در پیش چشم مخاطب را "نمی توانند" انکار کنند اما گوئی آنرا نمی بینند یعنی می خواهند عظمت آن دیده نشود. مشکل ضریب راه پیمائی و عظمت اربعین است؛ حذف اینجاست. دروغگوئی اینجاست. "شیادی خبری" در این نقطه است. اربعین خودش رسانه است؛ حذف کردنی نیست. نظرسنجی همشهری نشان می دهد 81 درصد مردم حداقل یکی از نزدیکان انها رهسپار این سفر مبارک شده است . 75 درصد تمایل داشتند در این آئین شرکت کنند. با این توضیح اربعین خودش رسانه است. قابل حذف نیست. اما تلاش می کنند عظمت انرا نادیده بگیرند تا "هیبت هویتی" و "ابهت تاریخی" آن بشکند. جالب اینکه با چشم باز تصمیم می گیرند دهان ببندند. عبور از استانداردهایی که عمری آنرا فریاد زدند، بی هزینه نیست. اما چرا؟ این چه ضرورتی است که حاضر می شوند سراسر "بی حیثیتی حرفه ای" و "بی آبرویی محتوای" را تحمل کنند؟ اینجاست که قدر و عیار راه پیمائی اربعین معلوم می شود. این "خودکشی رسانه ای" برای اینست که من و شما نبینیم یا کمتر ببینیم. این استانداردهای نمایشی هست تا نبینیم. اگر قرار باشد ببینیم برمی گردند به اصل خویش که همان "هرزگی رسانه ای" و "رهزنی ذهنی" است. و اما کلام آخر؛ هرجا دیدیم "رسانه های اهریمنی" حیثیت حرفه ای خود را خرج می کنند تا مخاطب نبیند همانجا بایستیم و رسانه شویم. این رویداد عظیم برای سالی یکبار است اما محتوائی می سازد برای تمام سال. خلاصه راه پیمائی اربعین امتداد دارد، به سمت و نصرت انسان کامل ... همشهری @mahdian_mohsen
کل ماجرا همین است. هزینه پناهندگی و عیاشی فتنه گرها را فتنه زده ها با طناب دار می دهند. کاش عده ای در داخل می فهمیدند و بازیچه نمی شدند. هرچند آنها هم جز خفت نخواهند دید. @mahdian_mohsen
✅خطای مشترک ضدانقلاب و انقلابی ها 🔻این چهار بند به عنوان مقدمه: 1⃣یکم. برخی انقلابی ها معتقدند روز به روز ایمان در جامعه کمرنگ تر می شود. ملاک اینها چیست؟ احتمالا وضعیت حجاب در شهرهای بزرگ و غرولندها در شبکه های اجتماعی و غیره. 2⃣دوم. ضدانقلاب معتقد است ایرانی ها ضدانقلاب اند. حالا ملاک شان چیست؟ مثلا هرکس مویش بیرون است ضدانقلاب است. برای همین کل پروژه شان همین است: "روسری ات رو بر دار" 3⃣سوم. رهبرانقلاب: خیلی از کسانی که کشف حجاب میکنند اگر بدانند که پشت این کار چه کسانی هستند، قطعاً نمیکنند؛ من میدانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دینند، اهل تضرّعند، اهل ماه رمضانند، اهل گریه و دعایند. 4⃣چهارم. آخرین نظرسنجی دانشگاه تهران می گوید 84 درصد مردم معتقد به حجاب دینی اند. 86 درصد رعایت حجاب را در جامعه الزامی می دانند. البته این نظرسنجی تائید حداقل 10 نظرنسجی ملی پیش از خود است. ◀️اما جمع این 4 مقدمه چگونه است؟ در یک جمله رهبری چه می بینند و نظرسنجی ها از چه سخن می گویند که که به چشم برخی انقلابی ها نمی آید و ضدانقلاب هم از سر جهل و بلاهت نقطه مقابل آنرا دیده اند؟ ✅پاسخ یک کلمه است: "ظاهرگرائی". حرف تمام است؛ می توانیم از متن خارج شویم. اما برای توضیح بیشتر چند سطر ادامه دهیم. 🔸الف/ خطاهای شناختی مردم ما زیر بمباران شدید فرهنگی و رسانه ای اند. حق دارند اطلاعات کامل نداشته باشند. یک شاهد همین روزها پیش چشم ماست. راه پیمائی چند ده میلیونی اربعین را با آن ابعاد سراسر واجد ارزش های خبری، با بی شرمی تمام سانسور می کنند تا دنیا نبیند. به همین دلیل رهبری در ادامه نقل قول بالا می فرمایند این دختران ما اگر بدانند پشت صحنه کشف حجاب کیست.... 🔹ب/ بی اعتنا به باطن هویت دینی یک انسان را چطور جمع می زنند؟ آیا برای تحلیل یک نفر ظاهر او یا اخلاقش با عقایدش هم وزن است؟ خیر. عمل اعتقادی ملاک اصلی است.  میل به معنویت و ایثار و فداکاری و دین خواهی و عدالت طلبی و .... برخی در ظاهر مانده و از باطن عبور می کنند. این افراد در ایام اربعین و محرم و رمضان و 22 بهمن ها و تشییع جنازه حاج قاسم و شهدا و غیره اغلب شگفت زده می شوند. 🔸ج/ علت اصل خطا ریشه خطاهای ظاهری را چه می دانیم؟ یک خطای محاسباتی رایج اینست که نقص های ظاهری را به حساب انحراف عقیده و بی ایمانی قرار می دهند. اولین سوال اینست مگر بقیه که این نقص ظاهری را ندارند نقص غیرظاهری ندارند؟ معصومند؟ اما از این مهمتر؛ خیلی وقت ها ما در فهم علت نقص ظاهری دچار خطائیم. مثلا بی حجابی در ایران، ریشه در اباحه گری و بی عفتی ندارد و بلکه در مدپرستی و جلب توجه و سبک زندگی است. اگر علل ظواهر را درست تحلیل نکنیم در تحلیل جامعه دچار اشتباه می شویم. 🔹د/ تقوا در حرکت است تقوا را چطور محک می زنند؟ نقطه ای یا در حال حرکت؟ فرقش چیست؟ تقوا را باید در حرکت تحلیل کرد نه یک لحظه. تقوای در حرکت یعنی ببینیم یک فرد با چه موانعی روبرو است. مثل شناگری که خلاف جریان اب حرکت می کند. عقب هم برود باز در تلاش است. یک نکته کلیدی در بطن این تقوا که ظاهرگراها آنرا نمی بینند، ایستادگی فرد است. نمی بیند که مردم چطور در درون شان مقابل تیرهای بی امان دشمن مقاومت می کنند. اساسا تقوا همینجاست. 🔸ه/ خطا در مصداق آیا هر خطائی از بیخ و بن خطاست؟ مثلا فرض کنیم یک نفر "صادقانه" حاکمیت را به تندی مورد نقد یا اصلا طعنه قرار دهد. این نشانه چیست؟ در نقد انها دقیق شویم. باطن خواسته شان چیست؟ عدالت و آزادی و مساوات و رسیدگی به مظلوم و معیشت و ...آیا این ارزش ها خطاست؟ اگر کسی صادقانه بگوید نظام عدالت ندارد بی ایمان است؟ او اتفاقا یک ارزش را فریاد می کند. آنهم ارزشی که از دست انقلاب اسلامی و خمینی گرفته است. واگرنه در دوران سیاه پهلوی که بالاترین ارزش ها دخترشایسته و خاک فروشی و دزدی های سلطنتی بود. او ارزشی را فریاد می کند که انقلاب به او داده است و حالا در مصداق ممکن است اشتباه و یا در بیان ممکن است تندی کند. 🔹و/ دست آخر و از همه مهمتر؛ در تحلیل جامعه باید نقص ها را در کنار دارایی ها دید. عمدتا نقص ها جلوی چشم است. اما داشته ها پنهان. عجمیان ها و آرمان ها و قهرمان شاهچراغ و علی لندی ها و هزاران هزار دیگر قله های یک جامعه اند. باید درست جمع زد. ضمن اینکه اساسا کارنامه و میزان موفقیت یک کلاس درس و یک مدرسه را با شاگردان ممتاز آن می‌شناسند. جامعه نیز هم. ✅و اما. ... ضدانقلاب که نمی فهمد و در این جهل خواهد ماند و خودشان و خواسته شان به خاک کشیده می شوند. اما در داخل دچار برداشت اشتباه از مردم نشویم. واگرنه در فراز و نشیب روزگار مدام شگفت زده می شویم و قدرت پیش بینی را از دست می دهیم و ناامید. خاصه اگر مسوول باشیم دچار خطاهای تو در توی می شویم. @mahdian_mohsen
✅رکوردهای معنوی و بلوغ ضدانقلاب 1⃣یکم. با 4 میلیون و 200 هزار نفر در راه پیمائی اربعین رکورد زائران ایرانی شکسته شد. ابتدا بایکوت کردند و بعد هم گفتند این سفرها بخاطر غذای مجانی است؛ بخاطر وام دولت است و ... در نهایت هم گفتند جمعیت همه انقلابی ها همین است و نه بیشتر. 2⃣دوم. سازمان تبلیغات اعلام کرد 14 میلیون نفر در راه پیمائی سراسری جاماندگان اربعین شرکت کردند؛ اما از این هم بالاتر. نظرسنجی همشهری نشان می داد 75 درصد مردم آرزو داشتند در راه پیمائی اربعین شرکت کنند. البته این آمار در نظرسنجی اعلامی وزارت علوم 80 درصد بود. 3⃣سوم. آخرین خبر: رکورد زائران امام رئوف شکسته شد و از مرز 5 میلیون نفر گذشت. 4⃣چهارم. و اما روی دیگر رکورد شکنی های معنوی، بلوغ ضدانقلاب است. ضدانقلاب امروز فهمیده است برای مبارزه با انقلاب تنها یک راه پیش رو دارد و آنهم مقابله با دین و اهل بیت است. روزگاری چنان نبود. جوانترها شاید خاطرشان نباشد. در دهه هفتاد بسیاری از کسانی که امروز در لباس ضدانقلاب خارج نشینند در رسانه های زنجیره ای داخلی، خبرنگار و یا مدیر رسانه ای بودند. آن روزها در لباس دین با انقلاب مقابله می کردند. می گفتند مدیریت دینی غیر از ولایت فقیه است. اسلام تنها صراط مستقیم برای رستگاری نیست. قرآن نتیجه کار مشترک خدا و پیامبر است نه وحی. هرکس با هر برداشتی از دین، حق می گوید. چه مجاهدت ها کشیده شد تا این نقاب بیافتد. و امروز به واسطه رشد جامعه مومن ایرانی دشمن هم به این بلوغ رسیده است که باید شمشیر را از رو بست و از نقاب نفاق خارج شود. امروز دیگر در لباس دین مقابل انقلاب نیستند و بلکه برای مقابله با انقلاب، مقابل دین قرار گرفته اند. مقابل مردم نیز....مردمی که با انقلاب اسلامی، اسلام را از سر طاقچه برداشتند و به ظهور کشاندند و با همه دشمنی ها و موانع به سمت توحید حرکت می کنند. این رکورد شکنی های معنوی را در جریان این حرکت تاریخی ببینید... آنوقت معنای امید ایمانی روشنتر از گذشته می شود. همشهری @mahdian_mohsen