eitaa logo
کشکول|محسن مهدیان
2.8هزار دنبال‌کننده
367 عکس
120 ویدیو
3 فایل
روزنامه‌نگار. ارتباط با ادمین @mohsen_mahdian
مشاهده در ایتا
دانلود
در آن سوی دنیا هم «وجدان بیدار» داشته باشی، از رهبر مستضعفین عالم مدال «مبارزه شرافتمندانه» دریافت می کنی و متصل به «جبهه مقاومت» می شوی و سمت «درست تاریخ» خواهی ایستاد. بعد هم از پدر معنوی به «فاستقم کما امرت» سفارش می شوی. در نهایت هم وعده پیروزی نهایی؛ «به اذن الله» غبطه ندارد؟ @mahdian_mohsen
دو خط قرمز برای این انتخابات وجود داره یکم. پرهیز از هرگونه دو قطبی توهمی فرشته و اهریمن دوم. امتداد گفتمانی و ارتقای اجرایی شهید جمهور @mahdian_mohsen
خمینی عزیز را با پیام رشک برانگیز رهبرانقلاب در چهلمین روز رحلت بشناسید و فخر کنید اول می فرماید: براى تبیین شخصیّت اماممان باید به قرآن پناه بریم بعد کمی جلوتر می روند: او آن روح‌ا‌لله‌ بود... با عصا و ید بیضاى موسوى و فرقان مصطفوى ... سپس قله مدح را می زنند: "امام به همه فهماند انسان كامل شدن و تا نزديكي مرزهاي عصمت پيش رفتن افسانه نيست" اما گویا هنوز حق شان را ادا نکرده اند: الفاظ مرا تحمّل نیست ... و قلم قاصر ...است ... بهتر آنکه عنان قلم درکشم @mahdian_mohsen
🔴امام دولت، دولت امام 🔺پوستر تطبیقی از دولتی با شاخص های مدنظر امام خمینی 🆔 @mahdian_mohsen
دلم برای رئیسی سوخت یعنی... از ندیدن خدمات گلایه دارم از نگفتن خدمات گلایه دارم از کم گفتن خدمات گلایه دارم از کتمان خدمات گلایه دارم از تحریف خدمات گلایه دارم فرمودند رئیسی پیش من گلایه می کرد و حالا هرکس دستش به مخاطب می رسد، مخاطب گلایه های رهبری انقلاب است نه غصه شان. @mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبرانقلاب خیلی ظریف روش پیروزی در انتخابات را به نامزدها آموزش دادند. از ثانیه42. انشالله به جان بسپاریم @mahdian_mohsen
✅قصه دامنه دار "دلم سوخت" 🔻فرمود: دلم سوخت. این ماجرا را صرفا یک "آه پدرانه" و یک "حس عاطفی" نبینیم. ضایعه بزرگ و غم انگیز شهید جمهور را من در همین نغمه غم انگیز "دلم سوخت" می بینم. مختصری تا انتها همراه باشید؛ متن ذوقی و احساسی نیست. 1⃣یکم. روایت امام از ماجرای شهید بهشتی را ببینید؛ دیداری دارند صبح 17 شهریور سال 60. در جمع حزب جمهوری. ابتدای سخن شان اینطور است: "من فکر می کنم هرگاه ما چیزی از دست دادیم در ازایش چیزی دریافت کردیم." بعد مثال می زنند که اگر 15 خرداد نبود به اینجا نمی رسیدیم. تا میرسند به ماجرای شهادت شهید مظلوم بهشتی. آنجا می فرمایند: "وقتی بهشتی و یارانش شهید شدند ...مردم فرق کردند... ماجرا برگشت.... یک دفعه شعارها برگشت به نفع ایشان." حرف شان این است: با شهادت ایشان، او شناخته شد. می فرمایند" "بهشتی را من بزرگ کردم.. من او را می شناختم. اما این ماجرا باعث شد مردم هم او را بشناسند." 🔻میفرمایند مظلومیت بهشتی دردناک تر از شهادتش است. این تعبیر را بگذارید کنار "دلم سوخت" . حالا با این بند برگردیم این روزها. 2⃣دوم. حکمت شهدای پرواز اردیبهشت چیست؟ نمی دانیم. اما از نوع ادبیات و رفتار رهبری انقلاب سطحی از این حکمت قابل تحلیل است. نوع مواجهه رهبری گوئی می خواهند پیامی را منتقل کنند. در همان پیام تسلیت به شکل کم سابقه ای به مظلومیت شهید اشاره می کنند: " آزردگیهایش از ناسپاسی و طعن برخی بدخواهان، مانع تلاش شبانه روزیش برای پیشرفت و اصلاح امور نمیشد." تا سخنرانی بهشت زهرای تهران که دیگر صراحت بیشتری دارد؛ هم از گلایه های رئیس جمهور فقید از بدخواهان می گویند و هم کسری رسانه ها در توجه به خدمات رئیسی. اینجاست که می فرمایند "دلم سوخت." 🔻گوئی این تصویر از مظلومیت رسانه ای شهید برای رهبرانقلاب مساله جدی است که نمی توانند و نمی خواهند از کنارش بگذرند. 3⃣ سوم. رهبر انقلاب از مردم و تشییع کننده ها گفتند. اینکه این مردم با تشییع میلیونی، نشان دادند قدرشناسند. نشان دادند دل شان با ارزشهای انقلاب اسلامی است. نشان دادند برخلاف القاهای دشمن رابطه شان با مسوولین مستحکم است. فرمودند شهید خدمت از دل مردم جوشید. حال سوال اینست که آیا این مردم قبل از شهادت هم همین شناخت را داشتند؟ همین تصویر از خادم مظلوم وجود داشت؟ نداشتند. چرا باید چنین تصویری را داشته باشند وقتی رسانه ها نمی گویند. اصلا نمی بینند که بگویند. می بینند و کتمان می کنند. می بینند و عکس آنرا می گویند. حال چرا مردم باید بدانند؟ 🔻سخن نهائی اینجاست. خون شهید رسانه شد. آنچه دانستند پس از خون شهید است. 4⃣چهارم. خون شهید مظلوم روشنگر بود. خون شهید رسانه شد تا چشم ها باز شود. یک وقتی خدا نعمتی را می گیرد تا چشم ها بازشود. رئیسی رفت تا بودنش حس شود. نیست شد تا هستش درک شود. تصویر شفاف شهید خدمت، ثمره خون شهید است واگرنه تلاش شبانه روزی او در حیاتش دیده نشد؛ نگذاشتند دیده شود. دشمن که به ذاتش رفتار می کرد. اما دوست نیز کم گذاشت. 5⃣پنجم. سیاست ورزی را صرفا عرصه حذف رقیب دیدیم. از سیاست فقط دادزدن را شنیدم. عرصه کار رسانه را جز تهمت و افترا و هتک حیثیت ندیدیم. مسابقه فحاشی گذاشتیم .رفتارمان در مقابل رقبا، مدل مشمئز کننده دوقطبی های توهمی و اهریمن و فرشته است. مدل های استقلال-پرسپولیسی که هیچ آورده ای جز عصبیت ندارد. 🔻طبیعی است که با این ذائقه خدمات را نمی بینیم. پیشرفت را به حساب نمی آوریم . ببینیم هم به بیان آن عادت نداریم. اصلا بلد نیستیم. زبان مان در گفتن داشته ها و دارایی ها الکن است. بدتر اینکه در جنگ های حیدری و نعمتی قلب واقع می کنیم. و اینهمه در حالی است که دشمن شب و روز بر سر این مردم القاهای هرز و دروغین می ریزد. ✅لب کلام و حرف تمام است: جهاد تبیین نکنیم، بازهم هزینه می دهیم؛ حرکت انقلاب به جلو متوقف نمی شود. حرکت نیز در آگاهی مردم است. پس کم بگذاریم بازهم خون خوبان و بهترین ها این کسری را پر می کند. این سنت خداست که کفر نعمت از کفت بیرون کند. 🔻خون سدشکن است. غبارها را کنار می زند. قلب و ذهن مخاطب را توامان و پرقدرت نشان می گیرد. اما خون است. غم انگیز است؛ هنوز هم که هنوز است باورمان نیست از این فقدان. ✅حال مرثیه "دلم سوخت" را مجدد بخوانیم؛ باهم بخوانیم. همشهری @mahdian_mohsen
کاری کنید که هر جا اسم و تصویر شهید جمهور می آید گوئی تبلیغ شماست. و این به ادعا و ادا نیست. به مطالبه آقا عمل کنید هم خودتان و هم اطرافیان تان و هم هواداران تان را دعوت کنید به اخلاق. آنگاه فرمود: هدایت دلها با خداست @mahdian_mohsen
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸خواستم بنویسم به شهید توهین نکنید یا شهید را تحریف نکنید دیدم حق مطلب با هیچ کدام ادا نمی شود، گویی تقلیل شهید است. 🔸بهترین تعبیر را همسر شهید گفتند: "با شهید رقابت نکنید" 🔹به رقابت نیافتید، ناچار به توهین و تحریف نمی شوید. @mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معاونی که با رئیسش بجز نسبت کاری، سنخیت روحی هم داشته باشه، اینطور در آزمایش روزگار سربلند میشه @mahdian_mohsen
⛔️این شهیدرئیسی نیست 🔻همسر شهید رئیسی گفت با شهید رقابت نکنید. جمله ساده و گویا است. اما چرا؟ رقابت با شهید ثمره اش چیست که تلخ است؟ 🔻رقابت کجاست؟ در ذهن مخاطب؛ مردم. یعنی در ذهن جامعه از شهید عبور کنند. اما مگر ممکن است؟ مردم دلبسته به شهید و وابسته به گفتمان او هستند. اینجاست که رقابت شکل جدیدی می گیرد؛ رقابت از طریق تحریف.  🔻اما تحریف شهید چطور ممکن است؟ همین که این روزها در گوشه و کنار می بینیم: شهید رئیسی بدون دولت رئیسی. 🔻تحریف شهید یعنی تقلیل از رئیس دولت تراز به یک رئیسی خوب. تحریف یعنی خودش خوب بود اما دولتش نه. اخلاص داشت اما کارآمد نبود. تلاش داشت اما موثر نبود. تقوا داشت اما متخصص نبود. 🔻اینجاست که باید نگران بود. خیر. 🔸رئیسی صبور و اهل مدارا بود. اما ثمره این ویژگی فردی شد دولت وحدت گرا. دولتی که از حاشیه سازی پرهیز می کرد و هر روز به بهانه ای جامعه را چنددسته نمی کرد. 🔸اهل مراعات و سازگاری بود و نتیجه این خصیصه فردی شد همدلی با قوا و پرهیز از اختلاف مقابل چشم مردم. 🔸تکبر و تفرعن نداشت و ثمره این اخلاق فردی شد مشورت و عقل جمعی  و از همه مهمتر مردمداری.  🔸ساده زیست و اهل چشیدن فقر بود و اثر این ویژگی شد محرومیت زدایی. شد احیای چندصد کارخانه ورشکسته و کاهش نرخ بیکاری به کمترین رقم بعد از انقلاب. 🔸دوری از رانت و خاصه تراشی اش شد مبارزه با فساد و گشت ارشاد مدیران. 🔸ثمره صداقت فردی اش شد شفافیت با مردم. شد پاسخگوئی دولت. 🔸اهل تلاش بود و نتیجه این تلاش بی امان شد 47 سفر استانی در 33 ماه خدمت. 🔸صبور بود و ثمره این فضیلت فردی شد مدارا با مخالف و رعایت اخلاق رقابت. شد تحمل تهمت ها و بدگوئی ها.  🔸اخلاص داشت و اثرش شد حق بینی در ابتدا و انتها و حین کارها و غیر او ندیدن. همین شد کارآمدی.   🔸حرف زور را نمی پذیرفت و ثمره همین ظلم ستیزی اش شد حمایت تمام قد از جبهه مقاومت و ایستادن مقابل ابرظالمان جهانی. 🔸در نهایت اینکه خادم الرضا بود و از سر همین خادم الرضایی خادم مردم شد، چون به سخن حاج قاسم باور داشت که صحن رضوی به وسعت جمهوری اسلامی است و همه مردم ایران زائرند و دست به دامن انسان کامل و باید برای شان خادمی کرد. 🔻مدیر موحدی که انقلاب اسلامی تربیت می کند، فضائل اخلاقی اش را از دل مردم سالاری و زیر بار مسوولیت اجتماعی وسیاسی رفتن می گیرد نه از سر سجاده عزلت نشینی و خلوت رهبانیتی. ⛔️خلاصه اینکه رئیسی را به بهانه رقابت تحریف نکنید. همشهری @mahdian_mohsen
🔸این همون پروژه‌ای است که شهید رئیسی با جدیت دنبالش بود به سرانجام برسه 🔸اگر این خبرها رو می‌بینی و از کنارش می‌گذری و برات مهم نیست، بدون آخرین بار دل یک بزرگی از همین سوخت. @mahdian_mohsen
🔹وقتی امام به هادی غفاری گفت: میدمت شلاقت بزنن در ماجرای اعدام امیرافضلی فرمانده خائن ارتش، عکس غیراخلاقی در فضای عمومی از همسر امیرافضلی در پرونده قضایی وی قرار دادند. امام تا دید گفت: اگر نیت خیر نداشتی میدادم شلاقت بزنن. مبارزه ما شرفتمندانه است. . 🔸دشمن هیچ؛ حداقل در رقابت انتخاباتی از بزرگ انقلاب یاد بگیریم @mahdian_mohsen
شلوغ است. اما مسیر یک طرفه است. تا پای صندوق اخلاق رئیسی پای صندوق مثل رئیسی بعد از صندوق امتداد رئیسی @mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر این اخبار حال خوب کنه یادمه یک زمانی می‌گفتند کودک کار را جمع کنیم پایتخت را بی‌ریخت می‌کنند @mahdian_mohsen
کاش می‌شد ورود بوقی‌ها به انتخابات هم ممنوع می‌شد اخلاق هواداری هم اندازهٔ اخلاق انتخاباتی نامزدها مهمه @mahdian_mohsen
✅از هواداری سیاه تا جانفداهای خمینی 🔻هواداری در انتخابات یک ارزش است؛ به شرط اینکه به آدابش وفادار باشیم. واگرنه به دعوای پرهیاهوی تیفوسی ها در ورزشگاه تقلیل می یابد. خاصه در این انتخابات که میراث شهید جمهور حکم می کند اخلاق انتخاباتی تاپای صندوق رای حاکم باشد؛ بلکه بی اخلاقی های انتخابات گذشته از جمله مجلس تا حدی از حافظه مشترک اجتماعی حذف شود. 🔻اما مرز هواداری ممدوح با مذموم چیست. 1⃣یکم. هواداری برای کسب هویت هواداری ممدوح زمانی است که فرد، برای تحقق یک ارزش یا آرمان هوادار می شود. چنین هواداری هیچ گاه در مسیر طرفداری دچار تعصب کور و تعطیلی خرد نمی شود. اما برعکس؛ هواداری مذموم زمانی است که فرد با هواداری برای خودش هویت اجتماعی کسب می کند. اینجا ملاک خودش است نه آرمانش. هواداری وقتی تبدیل به هویت اجتماعی شود، هرنوع پیروزی یا شکستی منجر به انطباق حس مثبت و منفی در عزت نفس او می شود، با هواداری حس سرخوشی پیدا می کند و قدرت توهمی وعزت خیالی می گیرد، لذا از هرنوع مانعی برای پیروزی هراسناک است. 2⃣دوم. کوررنگی و دوقطبی اهورا-اهریمن هواداری سیاه جز در دوقطبی ها زیست نمی کند. دوگانه های از جنس اهریمن و اهورا، دیوان و پریان. در این دوقطبی ها برد در حذف دیگری است نه رقابت با او. در رقابت سازنده برخلاف دوقطبی شکننده، حذف صورت نمی گیرد بلکه رقابت ها منجر به رشد آگاهی و انتخاب مخاطب می شود. هواداری سیاه دچار کوررنگی و ندیدن اشکالات می شود و تعصب شدید مقابل نقد ها پیدامی کند. هرکس با او همراه شود، به او عشق می ورزد و حتا تفاوت ها را نمی بیند و هرکس او را نقد کند به او نفرت می ورزد و حتا مشترکات را نمی بیند. نکات مثبت رقیب را نمی بینند و به کمتر از تکفیر او فکر نمی کند. برای او کل کل بسیار جذاب تر و دلنشین تر از گفت وگوست. با کل کل رجز می خواند و خود را به رخ می کشد و تلاش می کند قدرتش را تحمیل کند. 3⃣سوم. هواداری و جهل مشترک اجتماعی افراد با هواداری، همدیگر را یافته و حس قدرت مشترک پیدا می کنند؛ حسی فراتر از حس فردی. بغض جمعی وحیرت جمعی و لذت جمعی و نفرت جمعی و غیره... حس مشترک جمعی، قدرتی فراتر از حس فردی دارد. نترسید نترسید ما همه با هم هستیم بخاطر حس مقاومت جمعی است که فراتر از حس تاب آوری فردی است. کارکرد اصلی حس مشترک جمعی اینست که فرد خود را از فکر کردن بی نیاز می بیند و ماموریت فکر کردن را به جمع می سپارد و هرکاری جمع انجام میدهد برایش مشروع می شود. مثلا خیلی وقت ها افراد در اعتراضات خیابانی دست به خشونت هایی می زنند که اگر در خلوت، رفتارشان را مرور کنند دچار پشیمانی می شوند. در فضای مجازی نیز همین است. می بیند همه یک نفر را تکفیر می کنند و او چشم بسته همراه می شود. ✅دست آخر اینکه؛ هواداری ممدوح مثل جانفداهای خمینی هستند که پای منبرش از شدت علاقه، اشک می ریختند اما آنقدر امام به عقلانیت آنها اعتماد داشت که میگفت اگر از من خطایی سر بزند همین مردم جلوی مرا خواهند گرفت. و نکته ظریف و نهایی ماجرا همینجاست؛ اینکه نامزدهای انتخاباتی روی هیجان هوادار حساب کنند و رفتار غیرارادی او را تحریک کنند یا روی عقلانیت و اراده منطقی او. همشهری @mahdian_mohsen