eitaa logo
کشکول|محسن مهدیان
2.8هزار دنبال‌کننده
369 عکس
120 ویدیو
3 فایل
روزنامه‌نگار. ارتباط با ادمین @mohsen_mahdian
مشاهده در ایتا
دانلود
❤️پرطنین ترین سخن رهبری 1⃣یکم. خاطرتان هست آنروزهای دهه 60؛ چه خاطرات خوشی. پر از همدلی و همیاری. برای خیلی ها آن روزها نوستالژی است. اتفاقا دشمن هم فهمیده است و تلاش بی امان و جاهلانه ای می کند تا بجای نوستالژی دهه 60 نوستالژی دهه 50 را بسازد؛ نوشتم جاهلانه چون خیال می کنند این وارونه سازی نیز دست ساز است. بگذریم از این بلاهت تودرتو. بااین حال از نوستالژی دهه 60 هم باید عبور کرد. 2⃣دوم. پرطنین ترین سخن رهبری چیست؟ پربسامدترین هم شاید باشد؛ اما در طنین شک ندارم. طنین یعنی چی؟ یعنی بیشترین تاکید ایشان در تمام سالهای رهبری. از کدام طنین سخن می گوئیم؟ از هویت. رهبری در اغلب سخنرانی های معرفتی خود از جمله دیدار اخیر با مجمع جهانی اهل بیت به این هویت ماندگار اشاره کردند. هویتی مانا و تصویری از تاب آوری این انقلاب. تا جائیکه فرمودند این تاب آوری و ماندگاری از اصل انقلاب نیز مهمترست. حتی وقتی از مردم می گویند باز هم به همین هویت اشاره می کنند؛ اینکه مردم امروز از روزهای اول انقلاب نیز ایمانی ترند. جالب اینکه وقتی از دشمن هم می گویند باز به همین هویت ارجاع می دهند؛ اینکه می فرمایند دشمن امروز پیچیده تر از گذشته است و این نشانه قوی ترشدن این انقلاب و مردم است. 3⃣سوم. راز این ماندگاری را نیز توضیح دادند؛ ماندن بر مدار جمهوریت و اسلامیت و در یک کلمه استقامت این مردم. 4⃣چهارم. اما چرا ماندگاری مهمتر از تاسیس است؟ این سوال ممکن است به زبان هم نیاید، اما هر کس نوستالژی دهه 60 را به ذهن داشته باشد این سوال ساده برایش پیش می آید که آنروزهای به یادماندنی کجا و این روزها کجا؟ آن حال خوش و این سختی ها... 5⃣پنجم. شما اهل زیارت اید. اهل فعالیت های مذهبی و معنوی و حتما هم از این مناسک مذهبی خاطره خوش دارید؛ کدام خاطره؟ کنار ضریح یا در هیات یا اعتکاف یا سفر حج و یا هرچه و هرجا؛ از آن لحظات یک حال خوش به خاطر دارید. اغلب همینند و در این حال احتمالا تصمیم های شخصی مهمی بگیرند؛ مثل اینکه برخی خطاهای خود را اصلاح و جبران کنند. اما در این عزم برخی جزم دارند و برخی نه. با این حال برای هردو آن حال خوش معنوی، خاطره انگیز است هرچند برای برخی تثیبت شده است و برای برخی تنها یک نوستالژی است. پنجم. اهل معرفت در بیان عرفان عملی معتقدند گام اول سلوک و خودسازی، یقظه و تحول درونی است که همواره با یک حال خوش معنوی همراه است اما گام اصلی، مرحله مقام و تثبیت است که همراه با سختی است و ممارست می خواهد و صبوری. ♥️القصه؛ نوستالژی دهه 60 برای این مردم گذشته است و امروز شان تثبیت و توسعه آنروزهاست. راز ماندگاری این مردم رسیدن به مرحله مقام است؛ دوران تثبیت. راز مومن تر بودن این مردم نسبت به گذشته نیز همینجاست... همشهری @mahdian_mohsen
⛔️حرف مفت امیدوارم دلخور نشوید. اما واقعا تعبیر دقیقی است؛ گرفتاری جدی عصر شبکه، حرف مفت است. البته این تعبیر را اولین بار هری فرانکفورت، استاد فلسفه اخلاق در سال 1985 در یک سخنرانی مطرح کرد و لب کلامش این بود که حرف مفت امری متفاوت از دروغگوئی است. دروغگو حقیقت را می داند و آنرا کتمان می کند و اما حرف مفت زن اساسا کار به حقیقت ندارد. ✅با این گزاره ها آشنائید: "همه جا را فساد گرفته.". "همه مسوولین فاسدند". "فساد سیستمی است". "همه مردم دروغگویند". "فردا از امروز بدتر است". "اون دولت و این دولت ندارد همه مث همند". "روز به روز مردم بی حیاتر میشن". "مامورین ناجا همه شیتیل بگیرن". "عدلیه خودش دزد سر گردنه است". همین؟ نه. سطح دیگری از حرف مفت زنی هست که ظاهرا خردمندانه تر است و اما هیچ تفاوتی با گزاره های بالا ندارد. کدام حرف ها؟ خیلی از توئیت ها و پست ها و کامنت هایی که مفت هستند. 🔸چرا مفت؟ چون برای بیان آن نه نیاز به بررسی و تحقیق است و نه بابت کذب بودنش هزینه ای داده می شود. مثل حس "حکیم باشی" در توئیتر که باعث می شود افراد فارغ از هر حقیقتی هر آنچه به ذهن شان می رسد و سر قلم شان است را توئیت کنند. 🔹ویژگی کلیدی حرف مفت چیست؟ حرف مفت تنها برای جلوه فروشی است. حرف مفت زن، تنها می خواهد بگوید: "هستم". او اساسا کار با حقیقت ندارد. البته حرفش همیشه هم دروغ نیست. ممکن است صادق یا کاذب باشد؛ هرجا به اصطلاح بار بخورد و فیو و لایک بگیرد و مقبولیت اجتماعی کسب کند. نگاه توهین آمیز به تعبیر حرف مفت نداشته باشید. سخن بر سر یک پدیده جدید در رسانه است که آثار بسیار دردناکی دارد. ما با پدیده ای در عصر شبکه های اجتماعی مواجهیم که افراد روایت و حال خودشان را از واقع می گویند؛ نگرش شان نه بینش. سخن بر سر حس و حال افراد از واقعیت است نه خود واقعیت. آنهم برداشتی که برای او مقبولیت بسازد. 🔸حالا چرا موجب نگرانی است؟ چون اساسا روایت مثل گزاره های خبری، صدق و کذب بر نمی دارد. خبر "90 درصد مسوولین ما دزد هستند" را می شود رد یا تائید کرد اما حس "همه مسئولین ما دزدند" را نه. چون حس فرد است. روایت و نگرش اوست. همین. 🔹اما حرف مفت همیشه بوده است؛ چرا امروز نگران کننده است؟ چون به مدد رسانه شبکه ای، قدرت معناسازی پیدا کرده است. مخاطب حرف مفت، الزاما آنرا حرف مفت نمی داند. حرف مفت، حرف مفت می سازد. تلخ تر اینکه به مرور زمان دغدغه یافتن حقیقت از بین می رود. حرف مفت زنی سکه رایج می شود چون بی هزینه می شود حرف زد و اعتماد به نفس و تشخص پیدا کرد. در این فرآیند معیوب، روایتی حق است که قدرت معناسازی داشته باشد و قدرت معناسازی در تعداد لایک و فیو و چرخش محتواست. حرف مفت اینجاست که بازار می گیرد چون حرفی که بیشتر لایک می گیرد حرف های دوقطبی ساز و هیجانی و احساسی است. در نهایت اینکه رسانه های دروغگو حساب ویژه ای روی حرف های مفت باز می کنند. اساسا دروغ رسانه های شیاد با حرف مفت در کامنت هاست که قدرت نفوذ می گیرد. 🔸و اما چه باید کرد؟ نه حرف مفت بزنیم و نه اجازه دهیم حرف مفت بزنند. سکوت مقابل حرف مفت کمک به توسعه حرف هائی است که بادهواست. این حدیث امام سجاد درباره «اللَّهُمَّ إِنیِّ أَعُوذُ بِکَ مِن... أَوْ نَقُولَ فِی الْعِلْمِ بِغَیْرِ عِلْمٍ» اشاره به همین حرف مفت دارد. @mahdian_mohsen
🔸با خود چه کردید؟ 🔹یک جمله هم با ساکتین مرگ مهسا مرگ مهسا امینی دردناک است. تاثر برانگیز است. تلخ و آزار دهنده است. اما با خود چه کردیم؟ انقدر احساساتی شدیم که چشم بسته در بازی اهریمنان، بی سند و مدرک و عجولانه جمهوری اسلامی را متهم به آدم کشی کردیم؟ انقدر احساساتی شدیم که بعد از انتشار فیلم ناجا نیز متوجه سناریوی دشمنی دشمن نشدیم؟ واقعا فکر کردیم مویه لاشخورها از سر دلسوزی است؟ انقدر احساساتی شدیم که بعد از گزارش پزشکی قانونی درباره بیماری زمینه متوفی نیز به خود نیامدیم؟ انقدر احساساتی شدیم که نسبت به دین خدا بی اعتنا شدیم و بر آنچه میراث امام و حجت رهبری و عهد دینی مردم مان است تاختیم؟ انقدر احساساتی شدیم که مظلومیت جمهوری اسلامی را ندیدم و سکوت کردیم و اجازه دادیم هرچه خواستند به این انقلاب که هویت جمعی ماست تهمت بزنند؟ خاک سرد است؛ امیدوارم به زودی آگاه شویم که با این انقلاب که بماند؛ با خود چه کردیم. 🔹یک جمله هم با ساکتین ماجرای مهسا... حق را دیدید و سکوت کردید؟ نگران شدید فالورها بریزند؟ نگران فحش ها شدید؟ امان از مارپیچ سکوتی که انقلابی ها آنرا بسازند. برای سکوت تان باید جوابگو باشید. این نیز بگذرد...اما همه چیز در این عالم ثبت و ضبط است. @mahdian_mohsen
خطاب به اقای کاشانی واقعا مایه تاسف نیست؟ سخنران منابر ماست اما حداقل های استدلال منطقی را نمی داند. چند سوال ساده. می گویند چرا عذرخواهی نکردید؟ دقیقا نظام از چه چیز باید عذرخواهی کند؟ از کاری که نکرده؟ آدم کشته؟ اول روشن کنید که خبرهایتان را از شیطان می گیرید یا داخلی؟ آنوقت می شود بحث کرد که عذرخواهی لازم است یا خیر. می گوید چرا گرفتید؟ من خبر ندارم این فرد با چه وضعی بوده. اما اگر کسی ساختار شکن و قانون شکن بود نباید با او برخورد شود؟ تکلیف خودتان را صریح روشن کنید. ضدانقلاب می گوید نه حجاب را قبول داریم و نه قانونش و نه تصریح صریح رهبری. شما هم خیلی شفاف اعلام کنید موضع تان چیست. می گوید هزاران نفر شبیه این ادم هستند. عجب. از کجا فهمیدید تیپ این ادم چیست که بعد هم متوجه شدی هزاران نفر شبیه او هستند؟ نکند از روی فیلم تیپ را حدس زدید؟ واقعا فکر کردید تیپ افراد در سالن درس، همانیست که در خیابانه؟ می گوید چرا این فرد؟ چرا از اینجا شروع کردید؟ ای داد از این سادگی استدلال. از کجا شروع کنند؟ اصلا مگر اجرای قانون نقطه شروع دارد؟ مثلا فردا اگر خانه شما را دزد زد خوب است بگوییم این همه اختلاسگر وجود دارد و معنی ندارد سراغ دزد خانه شما بریم؟ البته از این برادر بیشتر انتظاری نیست. این اقا همانیست که اخرین اظهاراتش درباره شیعه و سنی مورد تذکر علنی رهبری قرار گرفت. @mahdian_mohsen
⭕️دلسوزانه با گشت ارشاد 👈از حق نگذریم؛ در ماجرای دردناک مرگ مرحومه مهسا امینی، هوشیاری ناجا در اطلاع رسانی-ولو باتاخیر- باعث شد لاشخورهای اهریمنی ازین مویه های دروغین طرفی نبسته و دست خالی برگردند. با این حال فرصتی مغتنم است، برای چند نکته دلسوزانه با گشت ارشاد.... 1⃣یکم. گشت ارشاد یک ضرورت بیّن عقلانی است. مخالف ترین ها نیز اگر به عوارض و لوازم حرفشان پایبند باشند موافق می شوند. علت هم روشن است. فرض کنیم مردی برهنه به خیابان بیاید. باید برخورد کرد یا نه؟ حتما جواب مثبت است. همین یعنی ضرورت قهریه. ممکن است درباره حد و مرز اختلاف باشد که اینجا فقه پویا، به شرع و عرف توجه توامان دارد که بحث ما نیست. ممکن است عده ای منتقد حد و مرزها باشند، ولی مخالفت با اصل قهریه بی معنی است؛ مگر طرفداران اباحه گری و لاابالی گری که مخاطب ما نیستند. به همین دلیل بزرگان نظام ما از جمله امام و رهبری تصریح دارند که حجاب الزامی یک ضرورت است. منطق ماجرا نیز روشن است. در سکولارترین کشورها نیز بر این ماجرا حد و مرز قائلند و محدودیت یعنی ضرورت قهریه. البته اسم گشت ارشاد رهزنی دارد. به همین دلیل است که برخی مدام سوال می کند که مگر با گشت ارشاد کسی باحجاب میشود؟ پاسخ اینست که گشت ارشاد برای صیانت از قانون و دفاع از حقوق دیگران است نه باحجاب کردن. مثل مامور راهنمائی و رانندگی که جریمه می کند برای رعایت نظم و نه الزما منظم کردن فرد. 2⃣دوم. دو دسته ظاهرا مخاطبین گشت ارشادند. یک دسته زنان و دخترانی که عرفا شل حجابند. این گروه ممکن است به جهت شرعی حجاب شان کامل نباشد اما نکته بسیار مهم و ضروری اینست که همان شل حجابی را حجاب می دانند. این گروه اگر فردا بی حجابی هم آزاد شود قطعا همین حجاب را حفظ می کنند. این شل حجابی نیز ناشی از مدگرایی و عرفی شدن است نه خدای نکرده بی حیایی و بی عفتی. تذکر به این گروه به غایت اقدام فرهنگی و آموزشی طلب می کند. اما دسته دوم گروهی اند در اقلیت. این گروه ساختار شکنند. همان برهنگی که در ابتدای متن آمده است. برخورد قهریه باید در این نقطه باشد؛ قاطع و بی اعتنا به هیاهو. از طرفی برخورد با این جریان نباید تنها در نقطه کف خیابان باشد. با سوداگران و کاسبین بی حجابی نیز باید برخورد شود. یک نمونه همین سلبریتی های بی هنر رانتی که با پول نفت مردم بزرگ و امروز الگوی برهنگی شدند. 3⃣سوم. مامورین گشت ارشاد باید در سطح یک معلم دلسوز رفتار کنند که تنبیهش نیز مدبرانه است. رعایت اخلاق و ادب و حرمت افراد یک ضرورت اساسی است. ماموری که عصبانیت خود را در قبال هیاهوی دیگران نمی تواند کنترل کند نباید در این مسوولیت قرار گیرد. از همه مهمتر این ماموریت تنها از کسانی ساخته است که معتقد بکارشان باشند و از سر ناچاری و دستوری رفتار نکنند. 4⃣چهارم. ماجرای امروز حجاب، خارج از یک موضوع صرفا فرهنگی است. اینرا حتما مسئولین ناجا متوجه اند، اما ممکن است برای چنین جنگی خود را مهیا نساخته باشند. امروز با یک پدیده امنیتی در مساله حجاب مواجهیم. اینجاست که باید به همه جزئیات یک جنگ تمام عیار ذهنی و رسانه ای و البته امنیتی توجه کرد. همان کسانی که افراد ساختار شکن را مجهز می کنند تا در خیابان مانور دهند؛ حالا به هر تقدیر یا با مزدوری و یا واردات لباس مبتذل، یک پروژه همه جانبه جنگ روانی را طراحی کرده اند. از فیلم برداری تا توزیع رسانه ای و تا روایت های دروغ و تا به خیابان ریختن و .... اینجاست که گشت ارشاد باید خود را مجهز به یک جنگ رسانه ای و امنیتی تمام عیار کند نه صرفا یک مواجهه اجتماعی و فرهنگی. مجهز شدن به دوربین، آموزش کامل نیروی انسانی، حضور پلیس زن خبره، تجهیزات فناورانه ردگیری و غیره از ضروریات این عرصه است. 5⃣پنجم. مردم ما مسلمانند. متدین اند؛ ولو با حجاب رنگین کمانی. همین یک گزاره به مسوولین ما قوت قلب می دهد که با اقتدار به وظیفه قانونی وشرعی شان عمل کنند. نگران هیاهوهای هیجانی هم نباشند. مسیر حق یک طرفه است و بی بازگشت. هرکس مقابل "حقیقت" مقاومت کند بزودی مقابل "واقعیت" قرار می گیرد و جبرا اصلاح می شود؛ فرقی هم نمی کند برانداز اهریمنی یا خودی های منفعل و ظاهرگرا؛ این سنت خداست. همشهری @mahdian_mohsen
🔴اسم رمز ماجرا حجاب نیست. اساسا مساله حجاب اولویت چندم کشور ما هم نیست. مساله گشت ارشاد هم نیست. نحوه برخورد گشت ارشاد خوب یا بد مساله ثانوی است. ماجرا حتی مرگ تاثربرانگیز مهسا هم نیست که باید تا انتها با قاطعیت بررسی و گزارش شود. این همه اسم رمز است. اسم رمز کسانی که شیادی برای شان راهبرد است نه نقطه ضعف. عجیب است که برخی متوجه نیستند. مخاطب این متن کسانی اند که در ظاهر این روزها متوقف شدند. چشم باز کنیم و دقیق شویم که چه کسانی میداندار و معرکه گیر این ضایعه شدند. تریبون دار اصلی و مروج نامدار جریان فحشا رسما اعلام کرده است نام مهسا برای ما اسم رمز قیام است. چطور برخی هنوز متوجه مساله نیستند؟ زمان حل  وفصل اختلاف سلیقه ها در مسائل داخلی امروز نیست. اگر حرفها و بحث های دلسوزانه، در این جنگ ذهنی برای دشمن فاکتور می شود، حواله دهیم به بعد. امروز همه داغداریم و البته نیازمند یک جبهه واحد روشنگری مقابل جریان فاسقی که کمترین کارش قلب حقیقت است. جریانی که امروز مویه کنان و نوحه خوان شده است همان هایی اند که سالها دریوزگی واشنگتن را کردند تا سفره مردم ایران را بیشتر خالی کنند. جریانی که برای تحریم بیشتر نان و داروی مردم ایران به پابوسی خزانه داری آمریکا رفتند. دقیق ببینیم صحنه را. حوادث هرچند تلخ می گذرد، اما اجازه ندهیم که هیجان و احساسات و عصبانیت ها مانع دیدن حقایق شود. از درشت گویی جلادان اهریمنی تا نشخوار پادوهای سلطنت طلب و منافق و تا عملیات روانی فراعنه رسانه ای، همه و همه یک خط ممتد در مقابل چشمان ماست تا هوشمندانه آرایش جنگی بگیریم.   نقطه عملیات دشمن را ببنیم و متناسب با همان رفتار کنیم. زمان زمانه روشنگری است. هرکس هرجا هست در هر سطحی از گروه های خانوادگی و دوستانه نقش دارد؛ از حرف زدن و نوشتن و کامنت گذاشتن و تا اشتراک مطالب تبیینی و غیره باید در این روشنگری نقش آفرینی کند. سراپا پیام شویم. برخی در مسیر این غصه پای شان سست شد و نشستند. برخی از سر عصبانیت بر هویت تاریخی شان تاختند. برخی هیجان زده چشم بر حقیقت بستند. دلسوزانه کمک کنیم و همه بهوش شویم. قرار اصلی مان افشاگری این اسم رمز است. افشای لاشخورهایی که صف کشیده اند برای کاسبی و سوداگری سر ذهن و هویت این مردم. این نگرانی از جنس امنیت نیست که جنجال ها کف روی آب است. اما برای ذهن و دل این مردم، باید دلسوز باشیم. هرچند روشن است به روشنایی خورشید که اینبار هم خناسان و راهزنان بی حیثیت شده و و با بی آبرویی عزلت نشین می شوند.   @mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️عرض اعتذار واقعا خیال کردید مساله حجابه؟ گشت ارشاده؟ مسیح علی نژاد از سر ناشی گری خطای برخی از ما را اصلاح و رسما اعلام کرد که مهسا اسم رمز قیام ماست. هرچند بازهم عده ای در حیرت اند. این فیلم قبیح یک نمونه. .... حجاب و گشت ارشاد بهانه است، اصل خاک و کشور و دین است که نشانه است. اجازه ندهید با مویه و ضجه های زننده لاشخورها اغفال شویم. ساکتین ۸۸ خاطرتان هست؟ خواص سکوت کردند و فتنه شد. امروز خواص شمایید. هرکس در هر جمع و گعده ای خواص است. بشکنید مارپیچ سکوت را. نشان دهید مومنین در اکثریت مطلق این دیارند. به چشم ها بکشید. با نوشتن و حرف زدن و کامنت گذاشتن و توییت زدن و غیره... افشا کنید این خط بی آبرو را که از جنازه دخترک های این خاک هم نمی گذرند.. @mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما شاید یادتان نیاد سال ۸۸ راه پیمایی سکوت برگزار می کردند و می گفتند فقط میخوایم صدای اعتراض مان را بشنوید. هفته ها و ماه ها گذشت تا نقاب انداختند و اعتراضات تبدیل به بسیجی کشی در کف خیابان شد. اما امروز در همان ساعت اول شعارشان اینست. این خوبه. احتمالا برای جماعت ظاهرگرا باید کلی استدلال می چیدیم که بگیم حجاب و گشت ارشاد مهم نیست. اینا خونخواه مهسا هم نیستند. این اخرین پیامه هدف خود نظامه. هان؟ بهتر نشد؟ تکلیف روشنست برا همه:) @mahdian_mohsrn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میگه: «اهان بسیجیه بسیجیه. بزنید» چرا؟ مهسا رو اون کشته ؟ یا با زدن بسیجی حجاب اجباری اختیاری میشه؟ یا چی؟. اینا رو سیو کنید بزودی نیازمندیم خیلی ها را دعوت کنیم این فیلم ها را مرور کنند @mahdian_mohsrn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرچم چرا؟ هویت تان را چرا می زنید؟ خودزنی چرا؟ بعد اگر بگیم اینایی که وحشی گری می کنند از ابتدا زیر یک پرچم دیگه بودند برخی باور نمی کنند. @mahdian_mohsen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ظاهرا برای پسماند و سطل اشغال ها نیز سهمی در قانون حجاب قائلند. میخواید سطل اشغال ها را نگه دارید. بالاخره برای حکومت بعدی هم بکار میادا. از من گفتن. @mahdian_mohsen
⭕️پیام مهم در اولین روز اغتشاش 🔸این تیترها تنها برای روز دوشنبه است؛ روز اول اغتشاشات؛ منوتو: حمله معترضان به خودروی پلیس/ بی بی سی: فرار نیروهای ضدشورش از دست معترضان/ بی بی سی: رویارویی معترضان و ماموران/ اینترنشنال: آتش زدن موتور ماموران توسط معترضان/ بی بی سی: تلاش برای واژگون کردن خودروی پلیس و ... 🔹بجز این اخبار، در همان روز اول مطابق فیلم هایی که منتشر شد معترضین دهها سطل آشغال آتش زدند. دهها پرچم ایران را به زیر پا و آتش کشیدند. چند نفر بسیجی را در خیابان به شکل وحشیانه ای مورد هجمه قرار دادند و.... دقت فرمائید؛ این صحنه متفاوت از اعتراضات گذشته است. از چه جهت؟ از جهت آغاز و سرعت شکل گیری خشونت. آبان 98 مردم مشهد در محله وکیل آباد تجمعی در اعتراض به افزایش قیمت بنزین برگزار کردند. جمعیت چند هزار نفر تخمین زده می شد. مردم شعار می دادند و راه پیمائی می کردند. ناجا نیز در همان صحنه حضور داشت و فقط تماشا می کرد. برخورد سخت ناجا در آبان 98، از روزی آغاز شد که جریان خرابکار وارد صف معترضین شد و تصمیم گرفت انبار نفت سیرجان را به آتش بکشد؛ بعد از این نیز اساسا اعتراضات به سمت یک عملیات تروریستی شهری رفت. اینجا بود که ناجا مسلح وارد صحنه شد. در تمام اغتشاشات گذشته، اعتراضات با جمعیتی آغاز و بعد کم کم با حضور تروریست های وطنی و اوباش اجیرشده به خشونت و اغتشاش کشیده می شد. اما اینبار و برای اولین بار از ساعت اولیه اعتراض خیابانی، پروژه اغتشاش کلید خورد. 🔴شعارها نیز موید است. مرور کنید: می جنگیم می میریم ایرانو پس می گیریم توپ تانک فشفشه، آخوند باید گم بشه میکشم میکشم هر آنکه خواهرم کشت این آخرین پیامه، هدف خود نظامه اینها همش بهانه است. اصل نظام نشانه است این شعارها یک پیام ساده دارد؛ آمده ایم برای جنگ خیابانی. اما این اتفاق به این فهم مثبت است. سال 88 جریان اعتراضی، روزها و هفته ها راه پیمائی سکوت برگزار کرد تا به نقطه خرابکاری رسید. به همین دلیل باید یک جریان تبیینی شکل می گرفت تا غبار فتنه را روشن و نفاق سکوت را افشا کند. اما امروز خط روشن است. اتفاقا همین شفافیت کمک می کند این جریان به سرعت بی آبرو شده و خط مردم جدا شود. شفافیت این جریان ابتدا کمک کرد تا کسانی که خیال می کردند ماجرا بر سر حجاب و گشت ارشاد و مرگ مهسا است، متوجه شوند اینهمه اسم رمز است. در گام نهایی شفافیت اعتراضات کمک می کند اساسا خط تخریب و خشونت بدون همراهی مردم باشد. مسیری که در تمام اعتراضات گذشته چند روز تا چند هفته طول می کشید تا مردم خط شان را جدا کنند. البته این روزها در میان اغتشاش گران جمعیتی نیز از سر هیجان و غفلت حضور دارند که آنها نیز کم کم مساله برای شان روشن می شود. در نهایت اینکه اعتراضاتی که از مبدا با جنگ خیابانی آغاز شده است یک ثمره بسیار کلیدی داشته و دارد و آن اینکه دوقطبی توهمی بی حجاب – با حجاب را تبدیل به دو قطبی حقیقی مردم – ضدانقلاب می کند. لذا جریان جاهل و ساده لوحی که خیال می کرد هرکس روسری اش عقب رفته، مقابل نظام است امروز فهمید که این مردم با هر ظاهری، در مقابل این جنگ خیابانی صف بندی خواهند داشت. ✅پیام مهم روز اول اغتشاشات این بود؛ نامردم... همشهری @mahdian_mohsen
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹مهمترین تفاوت اغتشاشات این روزها با آبان 98 و فتنه 88 🔸دو ثمره مهم اغتشاشات این روزها @mahdian_mohsen
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹میگن این وحشی گری ها کار خودشونه. پس کار شما چیه؟ 🔸عدلیه کجاست؟ این سلبریتی های سیاسی و هنری پشت شون به کجا گرمه؟ @mahdian_mohsen
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹گشت ارشاد چطور باید اصلاح شود؟ 🔸در اوج بلاهت تصور می کنند هرکس روسریش عقبه یا افتاده رو شونه اش مقابل نظامه. @mahdian_mohsen
🔴چه شد که چادر کشیدند... 🔹گفتند حجاب اختیاری و چادر از سر ناموس مردم کشیدند. 🔸گفتند حجاب کجای قرآن است و وقتی خبردار شدند، آیات زن و حجاب را ورق ورق کرده و به آتش کشیدند. 🔹شعار آزادی و زندگی دادند و جوان غریب بسیجی را در خیابان زیر مشت و لگد گرفتند. از حقوق بشر گفتند و مسلم ترین حق گروه های امدادی را در همه جنگ ها با به آتش کشیدن 18 آمبولانس به نمایش گذاشتند. 🔸از احترام و مدارای پلیس گفتند و دهها ماشین و موتور ناجا را آتش زدند و سرباز بی نوا را زیر ضرب وحشیانه مصدوم و به آتش کشیدند. 🔹از حقوق مردم گفتند و اموال عمومی و خودروهای شخصی را تخریب کردند. 👈اینها مردم نیستند؛ اینها اراذل و اوباشند و تکلیف شان روشن؛ اما سخن جای دیگر است. توصیف امیرالمومنین از اوباش در جملات قصار 199 نهج البلاغه چنین است: اینان پراکنده اند و شناخته نمی شوند تا وقتی مجتمع شوند و غلبه کنند. ✅سوال اینجاست؛ چه زمان اراذل و اوباش از پراکندگی درآمده و جمع می شوند؟ فیلم چادر کشیدن از سر ناموس مردم، بچه شیعه را به دردی عمیق در کوچه های بنی هاشم می برد. چند روزی از رحلت پیامبر نگذشته بود که اراذل و اوباش پراکنده آنروز، گرد هم جمع شدند و شد آنچه نباید می شد. چرا؟ چه چیز آنها را جمع کرد؟ اراذل و اوباش حزب نیستند، سر ندارند، رهبر ندارند، شناسنامه ندارند. اینها در شرایطی مجتمع می شوند که حق پوشانده شود و حق پوشانده نمی شود مگر به سکوت خواص. حضرت زهرا در خطبه معروف فدکیه از سکوت انصار گلایه می کند و می فرماید: "آیا ارث من باید پایمال گردد و اخبارش به خوبى به شما مى رسد و باز هم خاموش نشسته اید؟" کربلا نیز با سکوت خواص کوفه چنان مصیبت بار شد. در تاریخ معاصر نیز کودتای 28 مرداد با غیبت روحانیون منجر به میدان داری اوباش و حذف مصدق شد. اگر سکوت خواص نبود شیخ فضل الله بر دار نمی رفت و مشروطه شکست نمی خورد. سال 88 نیز سکوت خواص منجر به ندای این عمار شد. با این تفاوت که آنروز سکوت خواص مربوط به ژنرال های سیاسی بود و امروز خواص تکثیر شده در فضای مجازی. هرکس هرجا موثر بر ممبرها و فالورها و جماعتی است و خواص آن جمع. 👈لب کلام؛ هرجا حق را ببینیم و سکوت کنیم فرصت را برای اجتماع اراذل و اوباش فراهم کرده ایم. چه سکوت کنیم و چه به تعبیر رهبری انقلاب حرف حق را زمانی بزنیم که پازل و نقشه دشمن تکمیل شود؛ در هر دو صورت موجب کتمان حق شدیم و اینجاست که نشستن غبار بر حق موجب اجتماع اوباش می شود. ✅اسم رمز گشت ارشاد و حجاب اجباری و حادثه مهسا و غیره امتحانی بزرگ در میان خواص بود که درس ها داشت؛ باقی بماند بعد... همشهری @mahdian_mohsen
✅مهمترین تفاوت 78 و 88 و 98 و اینبار ها جنس اغتشاش امروز با گذشته متفاوت است. یکی دانستن اینها منجر به خطای محاسباتی و تصمیم گیری می شود. آنچه روشن است اینکه این روزها امتداد گذشته نیست و ما با یک پدیده جدید مواجهیم که در انتهای متن به عنوان تفاوت اصلی اشاره خواهم کرد. ⭕️دو تفاوت اولیه: 1⃣یکم. در تمام موارد قبلی اغتشاشات از اعتراضات شروع شده بود اما اینبار از ابتدا اغتشاش بود.به همین دلیل شعارها از لحظه اول حول کشتن و اتش زدن و خراب کردن و تقابل با اصل نظام بود. 2⃣دوم. در تمام موارد گذشته بهانه اعتراضات فتنه گون بود. به این معنا که حق و باطل ممزوج بود و روشن نبود. 78 به ظاهر فرهنگی و سر بستن روزنامه سلام. 88 سر تقلب و قدرت سیاسی. 98 بحث اقتصادی بود و اینبار هیچ گونه فتنه ای وجود نداشت. شفاف و شفاف. حجاب بهانه و اصل نظام نشانه؛ مردم نه بهانه را می پذیرفتند و نه نشانه. 👈اما این دو تفاوت اصلی نبود.... و مهمترین: 3⃣سوم. در همه موارد قبلی در فضای واقعی، حادثه ای رخ میداد و رسانه ها متناسب با آن ماجرا را روایت می کردند اما اینبار روایت رسانه ها اصل بود و در بیرون برای آن واقعیت ساخته میشد.    در تمام موارد قبلی رسانه ها نقش اطلاع رسانی و در موارد جدی تر نقش تهییج و ترغیب را داشتند و اما اینبار نقش تصویرسازی. فتنه اخیر، فتنه لمپن ها بود. به همین دلیل اساسا با یک نیاز واقعی شروع نشد. اساسا نیازی هم به نیاز حقیقی مردم نبود. نیاز به یک هیجان وجود داشت؛ تحریک و تحریض احساسات. یک هیجان زدگی تا هیجان زده ها به میدان بیایند. برای همین عمده نوجوان بودند که بی شک در خلوت و یا با گذشت زمان پشیمان می شدند. اما لمپن ها این افراد نبودند. لمپن جریان خارج از کشوری بود که تصور می کرد با اتش نشاندن به اباحه گری می تواند علیه دین و خاک این مردم قیام کند؛ اما فقط هیجان صید کرد و خلاص. کف روی آب. 🔹اساسا در جنبش لمپن ها میداندارها در خارج از کشور و اتش بیارها در رسانه و کلوخ انداز ها کف خیابان هستند. این نیز تفاوتی دیگر بین این دوره و موارد گذشته است. ✅و اما اصل حرف؛ نزاع ایندوره برخلاف تصور رایج در رسانه ها بود نه در خیابان. در خیابان تنها رویدادسازی بود برای تصویرسازی در رسانه. جمعیتی بسیار محدود اما درجه خشونت بالا که قدرت تصویر سازی داشته باشد. 🔸برای تصویر سازی رسانه ای اساسا جمعیت لازم نبود؛ کافی بود زن میداندار باشد و خشونت رخدادساز. هردو نیز مهیا بود. حجاب سوزی تا حجاب کشی؛ از اتش زدن ناجا تا بسیجی تا پاکبان تا اتش نشان و امدادگر و غیره. یک گروه پنجاه تا صدنفره که هر شب در یک نقطه جمع می شوند تا بگویند همه جا هستیم.  خشونت زیاد تا تلقی بی شماریم بسازد. 🔹نزاع ایندوره، جنگ تصویر بود. جنگی برای ساخت تصویر. ترند ها و هتشگ ها دیگر به تنهایی کارساز نبود؛ باید رخدادی هم ساخته میشد در مدد به این ترندها. سطح دعوا در کف خیابان به همین اندازه محدود بود... 🔸جنبش لمپن ها، جنبش بی مایه ای است که تخریب دارد اما خالی از هرگونه عمق مردمی و اعتقادی و حتی نیاز عمومی است. عاری از وسعت. جنبشی محصور در خیالات و فضای مجازی. جنبش لمپن ها از مجاز آغاز می شود و واقعیت را تنها برای تحکیم تصویر و خیال میسازد؛ برخلاف همه جنبش ها که از واقعیت اغاز می شود و به مجاز امتداد میابد. ⭕️و خسارت محض برای کسانی بود که این رفت و برگشت خیال انگیز بین واقع و مجاز را درک نکردند و بی آبرو شدند.    ✅و مهمترین نکته آموزنده این است که؛ دستگاه امنیتی مقصرین اصلی فتنه لمپن ها را در فضای تصویرسازی و مجازی دنبال کند نه صرفا کف خیابان. به همین دلیل است که نقش سلبریتی ها در این دوره تنها برداشتن حجاب و جذب فالور و کسب اعتبار نبود؛ اینبار به روشنی در خون های ریخته شده کف خیابان سهم دارند و باید در دادگاه حاضر شوند.   ✅و از این واضحتر اینکه؛ فتنه لمپن ها تمامی ندارد چون کم هزینه ترین حالت ممکن برای دشمن است؛ رویداد سازی برای تصویر سازی. خلاصه اگر فضای مجازی را رها کنید باز هم با خون های به ناحق ریخته شده مواجه خواهید بود. تصویر سازی مصداق عینی میخواهد؛ نباشد، میسازند. آتش می زنند و خون میریزند تا بگویند بی شماریم. دهها نفر کشتند تا بگویند آن یک نفر را شما کشتید.   ✅و اینهمه چرا؟ چون فهمیدند اگر در ذهن مردم پیروز شوند در واقع نیز پیروزند. این واقع سازی ها برای واقع نمایی در جنگ ذهنی است و تمام. همشهری  @mahdian_mohsen
🔴درباره مشنگی 🔹رسانه سعودی: با کم هزینه ترین فروپاشی در یک انقلاب مواجهیم. 🔹خبرنگار فراری و کارمند وزارت خارجه امریکا: قصد دارم رئیس جمهور ایران شوم. 🔹ربع پهلوی: خیابان را نگه دارید. خیابان دست شماست 🔹آن یکی هم نوشته آخوندها اگر اعلام برائت کنند در امان اند. 🔹گروه هکری انانیوس: اطلاعات همه در دست ماست. 🔹آن یکی هم نوشته تنها یک قدم تا پایان این رژیم. 🔸رفتار شتابزده و سراسیمه وار برخی سلبریتی ها هم حاکی از این است که این حرفها را باور کردند. ⭕️اما ماجرا چیست؟ ما در عصرشبکه با یک پدیده جدید به نام مشنگی مواجهیم. یک نوع توهم خیال انگیز. این توهم خیالانگیز را خیالبافی می نامند. خیالبافی وقتی حالت مزمن می گیرد به جهت روانشناسی، خیال پردازی ناسازگار می شود. ⭕️اما این پدیده چطورشکل می گیرد و چه ربطی به فضای مجازی دارد؟ اولا خیال چیست؟ خیال قدرت تصویر گری فرد از عالم ماده یا عالم عقل است. به تعبیری عالم واسط برای تبدیل معقولات به محسوسات و بالاعکس است. اما وقتی خیال در خدمت عقل قرار نگیرد و از واقع فاصله بگیرد تبدیل به خیال بافی می شود. لذا خیال بافی با تخیل نیز فرق دارد. خیالبافی تصویری از واقع ایجاد می کند که فرد را بی نیاز از واقع میسازد. تجسم چیزی است که فرد آنرا در واقع ندیده و نشنیده است. آدم ها به طور معمول خیال بافی دارند. اما وقتی این خیال بافی با فضای مجازی پیوند می خورد از نفس انسان خارج شده و عینیت می یابد و در رسانه ها تولید و توزیع می شود. آنچه تولید شده است ضریب می گیرد و از سوی دیگران تکرار و تائید می شود و همینجا آغاز یک چرخه معیوب و اعتیاد آور را شکل میدهد؛ چرا که فرد آلوده به خیالبافی، توهمش را واقعیت می پندارد. ✅ خیال پردازی در رسانه چند ویژگی دارد 1⃣اولا قدرت تصویر سازی وعینیت به خیالبافی میدهد. 2⃣دوم اینکه خیال را به اشتراک می گذارد تا دیگران با همذات پنداری آنرا تائید کنند. 3⃣سوم اینکه برای خیال بافی نشانه هایی در عالم واقع می یابد. هر چیزی در فضای رسانه قابل یافتن است. مثلا برای براندازی جمهوری اسلامی و خیال بافی در این باره، کافی است 4 نفر در رشت را بیابد که در حال اتش زدن سطل اشغال اند. همین کافی است تا برای بعد از تغییر رژیم برنامه ریزی کنند. 👈اینجاست که به فرد حالت مشنگی می دهد. حالت مشنگی حالتی است که دیگر حس خیال ندارد و خیالش را یک حقیقت واقعی می پندارد و کم کم در همین نقطه متوقف می شود. مثل معتاد داروهای روانگردان که به خیال هواخوری از پنجره آسمان خراش خود را بیرون پرتاب می کند. ✅و اما دو درس مهم سواد رسانه؛ اول اینکه مراقبت کنیم گرفتار خیال بافی مجازی نشویم. این بیماری تنها برای ضدانقلاب نیست. هرکس چنان غرق فضای مجازی شود که از واقعیت فاصله بگیرد کم کم از حقیقت هم فاصله می گیرد. دوم اینکه در دام خیال بافان نیافتیم. مثلا این روزها اگر کسی فقط اینستاگرام را ورق بزند احساس می کند تهران توسط تروریست های وطنی فتح شده است. حال آنکه اگر تنها برای خرید دوتا نان به خیابان برویم متوجه می شویم که متاسفانه دست مان انداختند. @mahdian_mohsen
⛔️هنوز روشن نیست؟! خطاب این متن کسانی اند که معترض اند. معترض به مرگ مهسا و گشت ارشاد و حجاب اجباری و اوضاع اقتصادی و غیره. فرض کنیم اعتراض شان حق است؛ راه اصلاح از دالان آدم کشی است؟ یکی گفت این ما نیستیم. گفتم بله مطمئنم. اما شما دقیقا کجا هستید؟ اصلا صدای اعتراض شما شنیده می شود؟ دقیقا لابه لای شعار "اصل نظام نشانه است" مطالبه شما کجاست؟ اصلا هشتگ و شعار شما چیست؟ واقعیت این است که بیشترین قربانی این روزها اعتراض معترضین است. عجیب است که هنوز مساله برای برخی روشن نیست. چشم باز کنیم و ببینیم. زاهدان چند ده نفر را کشتند و روانه بیمارستان کردند. جیش الظلم مسولیت عملیات تروریستی را پذیرفت. صحنه های آتش و خون را در شهر دیدیم و سکوت کردیم؟ طی این چند روز 17 بانک را به آتش کشیدند. 72 آمبولانس را آسیب جدی زدند. 16 نفر مدافع امنیت را شهید کردند. 30 خودروی آتش نشانی را آتش زدند. حداقل 100 اتوبوس را تخریب کامل کردند. 15 خودروی پلیس را خسارت جدی زدند. 185 بسیجی را با قمه و چاقو زخمی و روانه بیمارستان کردند. اینها را دیدیم و رد شدیم؟ واقعا با ریختن این خون ها خونخواه مهسائیم؟ به دلیل فراخوان های آشوب و محدودیت کسب وکارهای اینستاگرام حداقل 800 میلیارد تومان به مردم عادی خسارت زدند. در میان اغتشاش گران 28 اوباش سابقه دار و قاچاقچی مواد مخدر دستگیر کردند. 77 نفر گروهکی از کومله و پژاک شناسایی و بازداشت کردند. 49 منافق تروریست و 5 تکفیری و 3 بهایی دستگیر کردند. چطور با این اراذل هم شعار شدیم؟ نکند قرار است این تروریست های مزدور و اوباش وطنی پروژه اصلاح مشکلات را پیش ببرند؟ روشن است که مسیر اصلاح در تجزیه این خاک و سوریه سازی ایران نیست. حرف ساده است؛ نسبت به این جنگ تمام عیار خیابانی اعلام انزجار کنیم. آگاه باشیم و آگاهی دهیم. این راه پایانش اصلاح نیست. @mahdian_mohsen
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقش سکوت علما در میانداری اراذل شیخ علی مهدیان هیات مکتب الزهرا س تهران @alli_mahdiyan