eitaa logo
مهدی عظیمی میرآبادی
84 دنبال‌کننده
18 عکس
5 ویدیو
0 فایل
برای برخی اظهارات شخصی
مشاهده در ایتا
دانلود
در این خلسه ­ی مرگِ آرام، کسی فریاد نمی­ زند! یادداشت مهدی سرتاج/ دفتر اصفهان پایگاه خبری، تحلیلی، اطلاع رسانی سینمای خانگی https://cinemayekhanegi.ir/6240/
سلام و عزت من متاسفانه دچار گرفتاری‌های وحشتناکی شده‌ام که برای رفع آن جز عنایت حق‌تعالی، به کسی امیدوار نیستم... از باب بزرگواری و برادری اگر زحمتی نیست برای نجات بنده، ۵ بار آیه شریفه امن یجیب و یک بار صلوات ختم بفرمایید. ان شاءالله گرفتاری همه رفع شود به عصمت حضرت زهرا سلام الله علیها
هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی است پایگاه خبری، تحلیلی، و اطلاع‌رسانی "سینمای خانگی" https://cinemayekhanegi.ir/6320/
نگاهی به سیر توجه به مقوله‌ی حجاب در ایران پس از انقلاب اسلامی، و رفتار متقابل نظام و مردم در همراهی یا بی‌توجهی به این موضوع، فرد را به طور کلی به این نتیجه می‌رساند که قوانین و قواعد مدوّن حکومتی مرتبط با حجاب، و اجرای ضابطه‌مند و تحکُّمی انتظامی، قضایی، و..‌‌.، فقط می‌تواند در مقام پشتیبان عمل کند و موثر باشد؛ بلکه آنچه بود و نبودش به اجرا یا عدم اجرای عمل به حجاب (مردانه و زنانه) به طور قطعی ربط دارد، "فرهنگ حجاب" است. حجاب تنها ناشی از عفت نیست که البته جدی‌ترین بستر حجاب است، اما اقبال عمومی حجاب به پذیرش عمومی آن بستگی دارد که البته ناشی از فرهنگ است. اگر فرهنگ پذیرش حجاب در جامعه جاری باشد، اجرای قوانین و رفتار قهری با ناپذیرندگان حجاب نیز تاثیر می‌گذارد، و الا به عکس نتیجه می‌دهد. قوانین مرتبط با حجاب، امر به معروف، و نهی از منکر سال‌هاست وجود دارد و نهادهای رسمی و غیررسمی فراوانی هم در کشور هستند که مسئولیت اجرای این قوانین را بر عهده دارند و چه بسا بودجه‌ی زیادی هم در این راستا هزینه می‌شود، اما نه تنها کمترین اثر را نگذاشته، حتی در موارد بسیاری، معکوس هم نتیجه داده است. برای نمونه، در سال‌های ابتدایی جمهوری اسلامی، چون فضای عمومی پذیرش حجاب وجود داشت، نیاز جدی به تبلیغ حجاب نبود، و اگر چه عده‌ای هم دوست نداشتند حجاب داشته باشند، اما فرهنگ حجاب در کشور جاری بود. با گذشت سال‌ها به واسطه تبلیغات منفی دشمنان دانا و دوستان نادان، خرابکاری‌های افراط‌گرایان منافق‌صفت، تصمیم و تلاش جدی دشمن برای جنگ نرم، و رفتار دولت معنعن یازدهم و دوازدهم به ویژه در حوزه اقتصاد اجتماعی، فرهنگ عمومی در باب حجاب را دچار اعوجاج نموده است، به حدی که بسیاری از کسانی که به صورت مکشفه در انظار عمومی حاضر می‌شوند، یا از سر ناآگاهی این رفتار را انجام می‌دهند، یا از سر لجاجت. در واقع کمتر کسی است که از سویی بی‌حجابی را به دلیل قبول نداشتن عفت و پاکدامنی پذیرفته باشد، یا مواجهه‌ی قانونی و جریمه برایش اهمیت چندانی داشته باشد. لذا مسئولیت سهمگین ترک فعل و خطاهای مسئولان فرهنگی کشور در بخش‌های متنوع و متکثر، اینجا خود را می‌نمایاند و در عین حال راه را به صورت واضح نشان می‌دهد. فاجعه فرهنگی سیاسی اندلس و تبدیل یک کشور مسلمان ۸۰۰ ساله به یک کشور مسیحی و غیر مسلمان نمونه روشن و مستندی برای این استدلال است.
رسانه سینمای خانگی – حکمی برای یک مجرم: فیلم هنری بساز https://cinemayekhanegi.ir/6719/
شرکت یاس فیلم و شرکت تک استار TackStar Production Co. برنامه مشترک اجرا می­ کنند. طرح آفتابگردان، برنامه اجرایی مشترک یاس فیلم و تک استار است که در زمینه شرکت آثار فیلم و سینما در جشنواره های بین المللی فعال است. https://cinemayekhanegi.ir/6912/
با سلام لطفا بخوانید و نوشته‌ی نویسنده طنزپرداز پایگاه خبری سینمای خانگی (جناب میرزاننویس) را نقد بفرمایید با تشکر رسانه سینمای خانگی- هشلهف سوم؛ بازم کارخرابی مدیرمسئول! در باب تغییرات اخیر… https://cinemayekhanegi.ir/7595/
📌‌رُفاعه نباشیم 🔺 رفاعه بن شدّاد بَجَلی در جنگ جمل و صفین شرکت داشت. در زمان حکومت علی(ع) قاضی اهواز بود. به سیدالشهدا نامه نوشت و دعوت به قیام کرد، اما در کربلا حاضر نبود. پس از واقعه عاشورا در صف توابین به خون‌خواهی حسین(ع) قیام کرد. وقتی توابین شکست خوردند، در پی مختار آمد تا با او به هدف دست‌ یابد. اما نتوانست مختار را بفهمد و پس از مدتی، او را ترک کرد. رفاعه مختار را خائن به قیام می‌دانست. او به صف شمری پیوست که بزرگترین جنایت تاریخ را به نام خود رقم زد . توجیهش برای همرکابی با شمر این بود که شمشیر برای مختاری تیز کرده بود که از او خوشش نمی آمد حتی به صف نمازی ایستاد که شمر، امام جماعتش بود. رفاعه‌ای که به خون‌خواهی حسین(ع) قیام کرده بود، حالا از لجِ مختار، پشت سر شمر نماز می‌‌‌خواند و امید داشت از قاتلان پسر فاطمه(س) انتقام گیرد !!! 🔺وقتی چرخش های گفتمانی برخی سیاسیون را می بینم، هنگامی که مواضع عجیب برخی دوستان را می شنوم، ناخودآگاه یاد ماجرای رُفاعه می افتم.صحبت ها، اقدامات و کنش هایی که برای آن دلیلی جز لجاجت سیاسی نمی‌دانم. دوستانی که تا دیروز کنارت بودند اما سر یه اتفاق،به کل گذشته شان پُشت می کنند و از سر لج تو حاضرند پژواک صدای کسانی باشند که روزی دوست داشتند صدای آنان را خفه کنند. 🔺(شاید )هاشمی رفسنجانی با احمدی نژاد لجاجت داشت ، اما لگدش را به نظام و رهبری زد، (شاید )منتظری از امام کینه به دل گرفته بود، اما صدای منافقین و باند مهدی هاشمی شد، (به نظرم) احمدی نژاد نسبت به شورای نگهبان دل چرکین بود اما هم نوا با دشمنان این نظام دستور به تحریم انتخابات داد ؛ موسوی،کروبی،آیت .... امجد ، آیت ... آذری قمی،شیخ علی تهرانی, و ده ها اسم و فامیل دیگر وقتی سرگذشتشان را می بینی و علت یابی می کنی مسیر انحراف آنان را، اگر به چند علت برسی،( احتمالا) یکی از آنان لجاجت سیاسی است. 🔺 لجاجت سیاسی انسان را کور می کند. انسان را سیاه و سفیدی و صفر و صدی بار می آورد. می شناسم دوستانی را که از لج با رئیسی به رای دادن به همتی رسیدند ! می شناسم دوستانی را که از سر لج با جلیلی و برخی اطرافیانش مدافع برجام شده اند .(حتما ولایتی و قالیباف و مناظرات سال ۹۲ یادتان نرفته ) می شناسم رفقایی را که امروز نسخه انفعال می پیچند و می گویند دیگر حرف زدن و نوشتن فایده ای ندارد ، می پرسم چرا؟ می بینی ماجرا بر می گردد به تحلیلش از حمایت رهبری از برجام و تیم هسته ای، بر می گردد به حمایت و تعریف و تمجید های رهبری نسبت به آملی لاریجانی، بر می گردد به رد صلاحیت احمدی نژاد، بر می گردد به مخالفت رهبری با استیضاح روحانی و... گزاره هایی که خود برای خود ساخته و نتیجه گرفته است و امروز هم نوا با خناسان نسخه ناامیدی و انفعال می پیچد. در اغتشاشات اخیر ، همه دیدیم طیف هایی از قلیل رزمندگان پشیمان و خسته از مجاهده ای که به جهاد با جگرخواران کوموله و جنایتکاران دموکرات افتخار می کردند ولی به خاطر برخی لجاجت های کودکانه با اطرافیان با کوموله و دموکرات همنوا شدند !!!!!! 🔺بسیاری از انتقاد ها و کنش های امروز را حاصل لجاجت سیاسی می دانم. لجاجت دور باطل است. محورش حب و بغض است. در حالت لجاجت سیاسی نسبت تو با اشخاص تعیین کننده کنشگری و مواضعت می باشد و نه تکلیف و ارزش های دینی و انقلابی. چون از کسی بد دیده ای، خاطره تلخ داری و به هر دلیلی از او خوشت نمی آید، کینه ورزی می کنی، حتی حاضری با دشمنان دیروزت، دست مودت بدهی، تا او زمین بخورد. حتی حاضری با کسانی که دیروز به خونت تشنه بوده اند نزدیک شوی تا او خوار شود. 🔺البته در تاریخ کم نداشته ایم بزرگانی را که در دام لجاجت سیاسی نیفتاده اند. چه بزرگانی که حضرت امام به آنان نهیب زد و از مسیر برنگشتند. مگر ماجرای اختلاف نظر امام با آیت الله خامنه ای در موضوع انتخاب نخست وزیر و نوع نگاه آیت الله خامنه ای به اختیارات حکومت اسلامی در خطبه های نماز جمعه تهران را فراموش کرده ایم؟ امتحانی که آیت الله خامنه ای از آن سربلند بیرون آمد. چه بسیار افرادی که توسط شورای نگهبان در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری رد صلاحیت شدند اما رفوزه نشدند در این امتحان. چه بسیار دوستانی که صرفا بخاطر مطالبه گری و عدالتخواهی شان کارشان به دادگاه کشید، اما پُشت به جمهوری اسلامی و آرمان هایش نکردند. چه بسیار رفقایی که در مسائل متعدد با رهبر انقلاب دچار اختلاف در تحلیل شدند اما حرف ایشان را مُطاع دانستند و اطاعت را واجب. بله! امتحان سختی است. می توانیم چنان رُفاعه و (آیه الله )منتظری و احمدی نژاد باشیم که در تاریخ به تذبذب در اندیشه و رفتار از ما یاد کنند و یا می توانیم چنان ابوذر و مصباح و خامنه ای باشیم که همگان بر ایستادگی و پایداری اصولی و مبنایی مان شهادت دهند.🌿 با اندکی تصرف در متن
واژه‌های سرنگون! عقابی را دیدم در هیبت فیل که وارونه بر خری نشسته بود... و جغدی شوم را در دریدن جوجه کبوتری گرسنه در تیرگی سیاه شب یاری می‌داد... و در ميدان شلوغ شهر عربده می‌کشید... من ناجی کبوتران جهانم!!
... بسم الله الرحمن الرحیم این مردان و زنان و پیران و جوانان و کودکان بی گناه به کدامین گناه کشته شدند؟!! چه گناهی و چه جرمی برای آنان می‌تراشید؟ حد و مرز پستی، دنائت، و رذالت کجاست؟ الیس الصبح بقریب؟ تردیدی نیست که دیری نمی‌پاید و همه رازها بر ملا می‌شود!!! صبح نزدیک است! یا صاحب الزمان عج